BZP: Dostawa materiałów szewnych
02.07.2025
2025/BZP 00304882/01
SAMODZIELNY PUBLICZNY ZAKŁAD OPIEKI ZDROWOTNEJ MINISTERSTWA SPRAW WEWNĘTRZNYCH I ADMINISTRACJI W KATOWICACH IM.SIERŻANTA GRZEGORZA ZAŁOGI
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Dostawy
Dostawa materiałów szewnych
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: SAMODZIELNY PUBLICZNY ZAKŁAD OPIEKI ZDROWOTNEJ MINISTERSTWA SPRAW WEWNĘTRZNYCH I ADMINISTRACJI W KATOWICACH IM.SIERŻANTA GRZEGORZA ZAŁOGI
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 271241038
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Wita Stwosza 39-41
1.5.2.) Miejscowość: Katowice
1.5.3.) Kod pocztowy: 40-042
1.5.4.) Województwo: śląskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL22A - Katowicki
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zampub@zozmswia.katowice.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.zozmswia.katowice.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - samodzielny publiczny zakład opieki zdrowotnej
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Zdrowie
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Dostawa materiałów szewnych
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-a527cf8d-8533-46f2-a421-e62982181392
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00304882
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-07-02
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00133848/05/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.2.4 MATERIAŁY SZEWNE / 2025
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://zozmswiakatowice.ezamawiajacy.pl/pn/zozmswiakatowice/demand/218850/notice/public/details3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: 11.3. W postępowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami odbywa się elektronicznie za pośrednictwem platformy Zamawiającego znajdującej się pod adresem: https://zozmswiakatowice.ezamawiajacy.pl
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 11.5. Sposób sporządzenia dokumentów elektronicznych, oświadczeń lub elektronicznych kopii dokumentów lub oświadczeń musi być zgodny z wymaganiami określonymi w rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020 roku w sprawie sposobu sporządzania i przekazywania informacji oraz wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie oraz rozporządzeniu Ministra Rozwoju Pracy i Technologii z dnia 23 grudnia 2020 r. w sprawie podmiotowych środków dowodowych oraz innych dokumentów lub oświadczeń, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy.
11.6. Przeglądanie i pobieranie publicznej treści dokumentacji postępowania nie wymaga posiadania konta w Systemie, ani logowania do Systemu.
11.7. Oświadczenia, wnioski, zawiadomienia lub informacje, które wpłyną do Zamawiającego, uważa się za dokumenty złożone w terminie, jeśli ich czytelna treść dotrze do Zamawiającego przed upływem tego terminu. Za datę wpływu oświadczeń, wniosków, zawiadomień oraz informacji przekazywanym za pomocą Platformy przyjmuje się datę ich złożenia/wysłania na Platformie.
11.8. Ogólne zasady korzystania z Platformy;
11.8.1 zgłoszenie do postępowania wymaga zalogowania Wykonawcy do Systemu na subdomenie Nazwa Jednostki; https://zozmswiakatowice.ezamawiajacy.pl, lub https://oneplace.marketplanet.pl.
11.8.2 Wykonawca po wybraniu opcji „przystąp do postępowania” zostanie przekierowany do strony https://oneplace.marketplanet.pl, gdzie zostanie powiadomiony o możliwości zalogowania lub do założenia bezpłatnego konta. Wykonawca zakłada konto wykonując kroki procesu rejestracyjnego; podaje adres e-mail, ustanawia hasło, następnie powtarza hasło, wpisuje kod z obrazka, akceptuje regulamin, klika polecenie „zarejestruj się”.
11.8.3 Rejestracja Wykonawcy następuje automatycznie i bezzwłocznie. Zamawiający zaleca Wykonawcom uwzględnienie czasu niezbędnego na rejestrację w procesie złożenia Oferty w postaci elektronicznej.
11.8.4 Wykonawca wraz z potwierdzeniem złożenia wniosku rejestracyjnego otrzyma informacje, o możliwości przyspieszenia procedury założenia konta, wówczas należy skontaktować się pod numerem telefonu podanym w ww. potwierdzeniu.
11.8.5 Po założeniu konta Wykonawca ma możliwość złożenia Oferty w postępowaniu. Komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami, w szczególności zawiadomienia oraz informacje, przekazywane są w formie elektronicznej za pośrednictwem Platformy Zamawiającego. Za datę przekazania zaświadczeń oraz informacji przyjmuje się datę ich wysłania za pośrednictwem zakładki „Korespondencja”.
Pozostałe informacje zostały zawarte w Rozdziale 11 SWZ.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Stosownie do art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych osobowych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04 maja 2016 r., str. 1 – dalej „RODO”). Zamawiający informuje, iż administratorem danych osobowych jest Samodzielny Publiczny Zakład Opieki Zdrowotnej Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji im. Grzegorza Załogi w Katowicach, 40-042 Katowice, ul. Wita Stwosza 39-41;
Kontakt z Inspektorem Ochrony Danych - e-mail: iodo@zozmswia.katowice.pl;
Dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z prowadzeniem niniejszego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego oraz jego rozstrzygnięciem, jak również w celu zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz jej realizacji, a także udokumentowania postępowania o udzielenie zamówienia i jego archiwizacji.
Odbiorcami danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym dokumentacja postępowania zostanie udostępniona w oparciu o przepisy ustawy Prawa zamówień publicznych.
Dane osobowe pozyskane w związku z prowadzeniem niniejszego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego będą przechowywane, zgodnie zapisami Prawa zamówień publicznych, przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, a jeżeli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje cały czas trwania umowy w sprawie zamówienia publicznego.
Niezależnie od postanowień. powyżej, w przypadku zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego, dane osobowe będą przetwarzane do upływu okresu przedawnienia roszczeń wynikających z umowy w sprawie zamówienia publicznego.
Dane osobowe pozyskane w związku z prowadzeniem niniejszego postępowania o udzielenie zamówienia mogą zostać przekazane podmiotom świadczącym usługi doradcze, w tym usługi prawne, i konsultingowe,
Stosownie do art. 22 RODO, decyzje dotyczące danych osobowych nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany. Osoba, której dotyczą pozyskane w związku z prowadzeniem niniejszego postępowania dane osobowe, ma prawo:
dostępu do swoich danych osobowych – zgodnie z art. 15 RODO,
do sprostowana swoich danych osobowych – zgodnie z art. 16 RODO,
do żądania od Zamawiającego – jako administratora, ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO.
do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych w przypadku uznania, iż przetwarzanie jej danych osobowych narusza przepisy o ochronie danych osobowych, w tym przepisy RODO.
Obowiązek podania danych osobowych jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach Prawa zamówień publicznych, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania określonych danych określa Prawa zamówień publicznych.
Osobie, której dane osobowe zostały pozyskane przez Zamawiającego w związku z prowadzeniem niniejszego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego nie przysługuje:
prawo do usunięcia danych osobowych, o czym przesadza art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO,
prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO, określone w art. 21 RODO prawo sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych, a to z uwagi na fakt, że podstawą prawną przetwarzania danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.
Dane osobowe mogą być przekazywane do organów publicznych i urzędów państwowych lub innych podmiotów upoważnionych na podstawie przepisów prawa lub wykonujących zadania realizowane w interesie publicznym lub w ramach sprawowania władzy publicznej, w szczególności do podmiotów prowadzących działalność kontrolną wobec Zamawiającego. Dane osobowe są przekazywane do podmiotów przetwarzających dane w imieniu administratora danych osobowych.
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Stosownie do art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych osobowych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04 maja 2016 r., str. 1 – dalej „RODO”). Zamawiający informuje, iż administratorem danych osobowych jest Samodzielny Publiczny Zakład Opieki Zdrowotnej Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji im. Grzegorza Załogi w Katowicach, 40-042 Katowice, ul. Wita Stwosza 39-41;
Kontakt z Inspektorem Ochrony Danych - e-mail: iodo@zozmswia.katowice.pl;
Dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z prowadzeniem niniejszego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego oraz jego rozstrzygnięciem, jak również w celu zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz jej realizacji, a także udokumentowania postępowania o udzielenie zamówienia i jego archiwizacji.
Odbiorcami danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym dokumentacja postępowania zostanie udostępniona w oparciu o przepisy ustawy Prawa zamówień publicznych.
Dane osobowe pozyskane w związku z prowadzeniem niniejszego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego będą przechowywane, zgodnie zapisami Prawa zamówień publicznych, przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, a jeżeli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje cały czas trwania umowy w sprawie zamówienia publicznego.
Niezależnie od postanowień. powyżej, w przypadku zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego, dane osobowe będą przetwarzane do upływu okresu przedawnienia roszczeń wynikających z umowy w sprawie zamówienia publicznego.
Dane osobowe pozyskane w związku z prowadzeniem niniejszego postępowania o udzielenie zamówienia mogą zostać przekazane podmiotom świadczącym usługi doradcze, w tym usługi prawne, i konsultingowe,
Stosownie do art. 22 RODO, decyzje dotyczące danych osobowych nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany. Osoba, której dotyczą pozyskane w związku z prowadzeniem niniejszego postępowania dane osobowe, ma prawo:
dostępu do swoich danych osobowych – zgodnie z art. 15 RODO,
do sprostowana swoich danych osobowych – zgodnie z art. 16 RODO,
do żądania od Zamawiającego – jako administratora, ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO.
do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych w przypadku uznania, iż przetwarzanie jej danych osobowych narusza przepisy o ochronie danych osobowych, w tym przepisy RODO.
Obowiązek podania danych osobowych jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach Prawa zamówień publicznych, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania określonych danych określa Prawa zamówień publicznych.
Osobie, której dane osobowe zostały pozyskane przez Zamawiającego w związku z prowadzeniem niniejszego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego nie przysługuje:
prawo do usunięcia danych osobowych, o czym przesadza art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO,
prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO, określone w art. 21 RODO prawo sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych, a to z uwagi na fakt, że podstawą prawną przetwarzania danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.
Dane osobowe mogą być przekazywane do organów publicznych i urzędów państwowych lub innych podmiotów upoważnionych na podstawie przepisów prawa lub wykonujących zadania realizowane w interesie publicznym lub w ramach sprawowania władzy publicznej, w szczególności do podmiotów prowadzących działalność kontrolną wobec Zamawiającego. Dane osobowe są przekazywane do podmiotów przetwarzających dane w imieniu administratora danych osobowych.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: 24/ZP/TP/2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Dostawy
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Tak
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Tak
4.1.9.) Liczba części: 3
4.1.10.) Ofertę można składać na wszystkie części
4.1.11.) Zamawiający ogranicza liczbę części zamówienia, którą można udzielić jednemu wykonawcy: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
Część 1
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
5.1. Przedmiotem zamówienia jest dostawa materiałów szewnych z podziałem na 3 części (pakiety)
5.2. Wspólny słownik zamówień: CPV: 33141100-1 - opatrunki, zaciski, szwy i podwiązki
5.3. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia, opis wymagań Zamawiającego w zakresie realizacji i odbioru określają:
5.3.1. Opis przedmiotu zamówienia - formularz asortymentowo – cenowy – załącznik nr 1 do SWZ z podziałem na 3 części ( pakiety)
Pakiet nr 1 – Podwiązki, szwy syntetyczne wchłanialne, nici niewchłanialne monofilamentowe
Pakiet nr 2 – Nici niewchłanialne polipropylenowe i polietylenowe, szwy specjalistyczne
Pakiet nr 3 – Szwy syntetyczne, monofilamentowe, o długim okresie wchłaniania, nici jedwabne
5.3.2. Projektowane postanowienia umowy – załącznik nr 2 do SWZ
5.4. Formularz asortymentowo – cenowy stanowi treść oferty i nie podlega uzupełnieniu. Niezłożenie formularza asortymentowo - cenowego wywiedzie negatywne skutki dla Wykonawcy w postaci odrzucenia oferty na podstawie art. 226 ust. 1 pkt 5 ustawy Pzp.
5.5. Opis przedmiotu zamówienia oraz projektowane postanowienia umowy należy odczytywać wraz
z ewentualnymi zmianami treści SWZ, będącymi np. wynikiem udzielonych odpowiedzi na zapytania Wykonawców.
5.6. Maksymalny termin dostawy do 3 dni roboczych od daty złożenia zamówienia, w godzinach pracy Zamawiającego od 07:00 do 14:00 do Apteki Szpitalnej w siedzibie Zamawiającego.
5.7. Wymagany minimalny termin ważności dostarczanego przedmiotu umowy – min. 12 miesięcy
5.8. Zamawiający wymaga aby Wykonawca przedstawił w formularz asortymentowo-cenowym wszystkie numery katalogowe/ kody produktu wyrobów, które podlegać będą umowie przetargowej
5.9. Przedstawione w załącznikach do SWZ wskazania na normy, urządzenia techniczne, systemy, oprogramowania, specyfikacje techniczne i systemy referencji technicznych z podaniem producenta należy traktować jako odniesienie do oczekiwanych przez Zamawiającego parametrów technicznych i użytkowych oraz jako przykładowe ze względu na zasady ustawy Prawo zamówień publicznych, a zwłaszcza art. 99 do 102. W przypadku wskazania w opisie przedmiotu zamówienia ww. określeń Zamawiający informuje, że zostały one podane wyłącznie w celu określenia wymaganych parametrów jakościowych, jakimi co najmniej winny odpowiadać zamawiane produkty/ usługi. Takie parametry, gwarantowane przez określonych producentów, pozwolą Zamawiającemu na utrzymanie standardów koniecznych do zapewnienia wymaganej jakości wykonywanych badań. Zamawiający, opisując przedmiot zamówienia poprzez wskazanie nazw handlowych, dopuszcza jednocześnie wszelkie ich odpowiedniki rynkowe, nie gorsze niż wskazane w SWZ
Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne do opisanych w dokumentach norm, europejskich ocen technicznych, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, o których mowa w ustawie pzp. Ilekroć w opisie przedmiotu zamówienia pojawiłyby się nazwy własne, nazwy norm, specyfikacji technicznych, standardów, oznacza to, że Zamawiający dopuszcza produkt równoważny. Zamawiający dopuszcza możliwość składania ofert zawierających rozwiązania równoważne w stosunku do opisywanych przez Zamawiającego. W przypadku zaoferowania rozwiązań równoważnych Wykonawca zobowiązany jest wraz z formularzem ofertowym przedstawić oferowane rozwiązanie oraz dołączyć dowody dokumentujące podstawowe parametry techniczne i analizę porównawczą, z których jednoznacznie wynikać będzie, że są one w pełni równoważne do wskazanych przez zamawiającego materiałów w dokumentacji postępowania. Zaproponowane rozwiązanie równoważne powinno posiadać wymagane prawem świadectwa, certyfikaty, dopuszczenia oraz spełniać wymagania określone w dokumentacji postępowania.
Zwrot "równoważny" oznacza, że Zamawiający dopuszcza produkt lub usługę zbliżone pod względem parametrów technicznych lub jakościowych do produktu lub usługi dostarczanej przez konkretnego wykonawcę, co nie oznacza identyczności z produktem lub usługą wskazanymi w opisie przedmiotu zamówienia, ale posiadanie zbliżonych cech i parametrów funkcjonalnych.
Zastosowanie produktów równoważnych nie może pogorszyć jakości osiąganych wyników ani negatywnie wpłynąć na prawidłowe użytkowanie lub funkcjonowanie produktu lub usługi zgodnie z ich przeznaczeniem. W przypadku zaproponowania przez Wykonawcę w ofercie produktów/ usług równoważnych jakościowo do produktów/ usług wskazanych przez Zamawiającego, Wykonawca zobowiązany jest wykazać, że oferowane rozwiązania w równoważnym stopniu spełniają wymagania określone przez Zamawiającego. Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność za szkody powstałe w eksploatowanych przez Zamawiającego sprzęcie i urządzeniach, będące wynikiem dostarczonych przez Wykonawcę produktów równoważnych a w szczególności za uszkodzenia aparatury, za pomocą której wykonywane są analizy i badania laboratoryjne.
Rozwiązania równoważne muszą być zgodne w szczególności pod względem:
1) gabarytów i konstrukcji (wielkość, rodzaj, właściwości fizyczne, liczba elementów składowych),
2) charakteru użytkowego i technologii (tożsamość funkcji),
3) charakterystyki materiałowej (rodzaj i jakość materiałów),
4) parametrów technicznych (wytrzymałość, trwałość, dane techniczne, konstrukcje itd.),
5) parametrów bezpieczeństwa użytkowania itp.
Przez normy równoważne Zamawiający rozumie normy, których zakres jest analogiczny co do zakresu norm wskazanych z nazwy dla danej roli, tj. dotyczący:
a) analogicznej dziedziny merytorycznej wynikającej z roli, której dotyczy norma;
b) analogicznego poziomu bezpieczeństwa wynikającej z roli, której dotyczy norma;
c) analogicznego stopnia poziomu kompetencji;
potwierdzone wynikami badań (dotyczy tylko tych ról, dla których spełnienie norm musi być potwierdzone).
Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisywanym przez Zamawiającego zobowiązany jest wykazać, że proponowane rozwiązania w równoważnym stopniu spełniają wymagania określone w opisie przedmiotu zamówienia.
5.10. Przedmiot zamówienia sklasyfikowany jako wyrób medyczny być zarejestrowany jako wyrób medyczny, posiadać Deklarację Zgodności UE i być dopuszczony do obrotu zgodnie z zapisem ustawy z dnia 7 kwietnia 2022r. o wyrobach medycznych (tj. Dz. U. 2024, poz. 1620) rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2017/745 z dnia 5.04.2017 r. w sprawie wyrobów medycznych oraz z innymi obowiązującymi przepisami prawnymi w tym zakresie. Z uwzględnieniem przez Zamawiającego okresu przejściowego zgodnie z zapisem ustawy z dnia 7 kwietnia 2022r. o wyrobach medycznych.
5.11. Oferowany przedmiot zamówienia musi być fabrycznie nowy, nieużywany, kompletny i posiadać Oznakowanie zgodności CE zgodne z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady UE 2017/745 z 05.04.2017r. - dotyczy każdej pozycji ze wszystkich części.
5.12. Ilekroć w dokumentach postępowania pojawi się informacja o dniach należy je rozumieć jako dni kalendarzowe. Dni robocze należy rozumieć zgodnie z opisem
4.2.6.) Główny kod CPV: 33141100-1 - Opatrunki, zaciski, szwy, podwiązki
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 12 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 100
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 2
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
5.1. Przedmiotem zamówienia jest dostawa materiałów szewnych z podziałem na 3 części (pakiety)
5.2. Wspólny słownik zamówień: CPV: 33141100-1 - opatrunki, zaciski, szwy i podwiązki
5.3. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia, opis wymagań Zamawiającego w zakresie realizacji i odbioru określają:
5.3.1. Opis przedmiotu zamówienia - formularz asortymentowo – cenowy – załącznik nr 1 do SWZ z podziałem na 3 części ( pakiety)
Pakiet nr 1 – Podwiązki, szwy syntetyczne wchłanialne, nici niewchłanialne monofilamentowe
Pakiet nr 2 – Nici niewchłanialne polipropylenowe i polietylenowe, szwy specjalistyczne
Pakiet nr 3 – Szwy syntetyczne, monofilamentowe, o długim okresie wchłaniania, nici jedwabne
5.3.2. Projektowane postanowienia umowy – załącznik nr 2 do SWZ
5.4. Formularz asortymentowo – cenowy stanowi treść oferty i nie podlega uzupełnieniu. Niezłożenie formularza asortymentowo - cenowego wywiedzie negatywne skutki dla Wykonawcy w postaci odrzucenia oferty na podstawie art. 226 ust. 1 pkt 5 ustawy Pzp.
5.5. Opis przedmiotu zamówienia oraz projektowane postanowienia umowy należy odczytywać wraz
z ewentualnymi zmianami treści SWZ, będącymi np. wynikiem udzielonych odpowiedzi na zapytania Wykonawców.
5.6. Maksymalny termin dostawy do 3 dni roboczych od daty złożenia zamówienia, w godzinach pracy Zamawiającego od 07:00 do 14:00 do Apteki Szpitalnej w siedzibie Zamawiającego.
5.7. Wymagany minimalny termin ważności dostarczanego przedmiotu umowy – min. 12 miesięcy
5.8. Zamawiający wymaga aby Wykonawca przedstawił w formularz asortymentowo-cenowym wszystkie numery katalogowe/ kody produktu wyrobów, które podlegać będą umowie przetargowej
5.9. Przedstawione w załącznikach do SWZ wskazania na normy, urządzenia techniczne, systemy, oprogramowania, specyfikacje techniczne i systemy referencji technicznych z podaniem producenta należy traktować jako odniesienie do oczekiwanych przez Zamawiającego parametrów technicznych i użytkowych oraz jako przykładowe ze względu na zasady ustawy Prawo zamówień publicznych, a zwłaszcza art. 99 do 102. W przypadku wskazania w opisie przedmiotu zamówienia ww. określeń Zamawiający informuje, że zostały one podane wyłącznie w celu określenia wymaganych parametrów jakościowych, jakimi co najmniej winny odpowiadać zamawiane produkty/ usługi. Takie parametry, gwarantowane przez określonych producentów, pozwolą Zamawiającemu na utrzymanie standardów koniecznych do zapewnienia wymaganej jakości wykonywanych badań. Zamawiający, opisując przedmiot zamówienia poprzez wskazanie nazw handlowych, dopuszcza jednocześnie wszelkie ich odpowiedniki rynkowe, nie gorsze niż wskazane w SWZ
Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne do opisanych w dokumentach norm, europejskich ocen technicznych, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, o których mowa w ustawie pzp. Ilekroć w opisie przedmiotu zamówienia pojawiłyby się nazwy własne, nazwy norm, specyfikacji technicznych, standardów, oznacza to, że Zamawiający dopuszcza produkt równoważny. Zamawiający dopuszcza możliwość składania ofert zawierających rozwiązania równoważne w stosunku do opisywanych przez Zamawiającego. W przypadku zaoferowania rozwiązań równoważnych Wykonawca zobowiązany jest wraz z formularzem ofertowym przedstawić oferowane rozwiązanie oraz dołączyć dowody dokumentujące podstawowe parametry techniczne i analizę porównawczą, z których jednoznacznie wynikać będzie, że są one w pełni równoważne do wskazanych przez zamawiającego materiałów w dokumentacji postępowania. Zaproponowane rozwiązanie równoważne powinno posiadać wymagane prawem świadectwa, certyfikaty, dopuszczenia oraz spełniać wymagania określone w dokumentacji postępowania.
Zwrot "równoważny" oznacza, że Zamawiający dopuszcza produkt lub usługę zbliżone pod względem parametrów technicznych lub jakościowych do produktu lub usługi dostarczanej przez konkretnego wykonawcę, co nie oznacza identyczności z produktem lub usługą wskazanymi w opisie przedmiotu zamówienia, ale posiadanie zbliżonych cech i parametrów funkcjonalnych.
Zastosowanie produktów równoważnych nie może pogorszyć jakości osiąganych wyników ani negatywnie wpłynąć na prawidłowe użytkowanie lub funkcjonowanie produktu lub usługi zgodnie z ich przeznaczeniem. W przypadku zaproponowania przez Wykonawcę w ofercie produktów/ usług równoważnych jakościowo do produktów/ usług wskazanych przez Zamawiającego, Wykonawca zobowiązany jest wykazać, że oferowane rozwiązania w równoważnym stopniu spełniają wymagania określone przez Zamawiającego. Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność za szkody powstałe w eksploatowanych przez Zamawiającego sprzęcie i urządzeniach, będące wynikiem dostarczonych przez Wykonawcę produktów równoważnych a w szczególności za uszkodzenia aparatury, za pomocą której wykonywane są analizy i badania laboratoryjne.
Rozwiązania równoważne muszą być zgodne w szczególności pod względem:
1) gabarytów i konstrukcji (wielkość, rodzaj, właściwości fizyczne, liczba elementów składowych),
2) charakteru użytkowego i technologii (tożsamość funkcji),
3) charakterystyki materiałowej (rodzaj i jakość materiałów),
4) parametrów technicznych (wytrzymałość, trwałość, dane techniczne, konstrukcje itd.),
5) parametrów bezpieczeństwa użytkowania itp.
Przez normy równoważne Zamawiający rozumie normy, których zakres jest analogiczny co do zakresu norm wskazanych z nazwy dla danej roli, tj. dotyczący:
a) analogicznej dziedziny merytorycznej wynikającej z roli, której dotyczy norma;
b) analogicznego poziomu bezpieczeństwa wynikającej z roli, której dotyczy norma;
c) analogicznego stopnia poziomu kompetencji;
potwierdzone wynikami badań (dotyczy tylko tych ról, dla których spełnienie norm musi być potwierdzone).
Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisywanym przez Zamawiającego zobowiązany jest wykazać, że proponowane rozwiązania w równoważnym stopniu spełniają wymagania określone w opisie przedmiotu zamówienia.
5.10. Przedmiot zamówienia sklasyfikowany jako wyrób medyczny być zarejestrowany jako wyrób medyczny, posiadać Deklarację Zgodności UE i być dopuszczony do obrotu zgodnie z zapisem ustawy z dnia 7 kwietnia 2022r. o wyrobach medycznych (tj. Dz. U. 2024, poz. 1620) rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2017/745 z dnia 5.04.2017 r. w sprawie wyrobów medycznych oraz z innymi obowiązującymi przepisami prawnymi w tym zakresie. Z uwzględnieniem przez Zamawiającego okresu przejściowego zgodnie z zapisem ustawy z dnia 7 kwietnia 2022r. o wyrobach medycznych.
5.11. Oferowany przedmiot zamówienia musi być fabrycznie nowy, nieużywany, kompletny i posiadać Oznakowanie zgodności CE zgodne z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady UE 2017/745 z 05.04.2017r. - dotyczy każdej pozycji ze wszystkich części.
5.12. Ilekroć w dokumentach postępowania pojawi się informacja o dniach należy je rozumieć jako dni kalendarzowe. Dni robocze należy rozumieć zgodnie z opisem
4.2.6.) Główny kod CPV: 33141100-1 - Opatrunki, zaciski, szwy, podwiązki
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 12 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 100
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 3
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
5.1. Przedmiotem zamówienia jest dostawa materiałów szewnych z podziałem na 3 części (pakiety)
5.2. Wspólny słownik zamówień: CPV: 33141100-1 - opatrunki, zaciski, szwy i podwiązki
5.3. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia, opis wymagań Zamawiającego w zakresie realizacji i odbioru określają:
5.3.1. Opis przedmiotu zamówienia - formularz asortymentowo – cenowy – załącznik nr 1 do SWZ z podziałem na 3 części ( pakiety)
Pakiet nr 1 – Podwiązki, szwy syntetyczne wchłanialne, nici niewchłanialne monofilamentowe
Pakiet nr 2 – Nici niewchłanialne polipropylenowe i polietylenowe, szwy specjalistyczne
Pakiet nr 3 – Szwy syntetyczne, monofilamentowe, o długim okresie wchłaniania, nici jedwabne
5.3.2. Projektowane postanowienia umowy – załącznik nr 2 do SWZ
5.4. Formularz asortymentowo – cenowy stanowi treść oferty i nie podlega uzupełnieniu. Niezłożenie formularza asortymentowo - cenowego wywiedzie negatywne skutki dla Wykonawcy w postaci odrzucenia oferty na podstawie art. 226 ust. 1 pkt 5 ustawy Pzp.
5.5. Opis przedmiotu zamówienia oraz projektowane postanowienia umowy należy odczytywać wraz
z ewentualnymi zmianami treści SWZ, będącymi np. wynikiem udzielonych odpowiedzi na zapytania Wykonawców.
5.6. Maksymalny termin dostawy do 3 dni roboczych od daty złożenia zamówienia, w godzinach pracy Zamawiającego od 07:00 do 14:00 do Apteki Szpitalnej w siedzibie Zamawiającego.
5.7. Wymagany minimalny termin ważności dostarczanego przedmiotu umowy – min. 12 miesięcy
5.8. Zamawiający wymaga aby Wykonawca przedstawił w formularz asortymentowo-cenowym wszystkie numery katalogowe/ kody produktu wyrobów, które podlegać będą umowie przetargowej
5.9. Przedstawione w załącznikach do SWZ wskazania na normy, urządzenia techniczne, systemy, oprogramowania, specyfikacje techniczne i systemy referencji technicznych z podaniem producenta należy traktować jako odniesienie do oczekiwanych przez Zamawiającego parametrów technicznych i użytkowych oraz jako przykładowe ze względu na zasady ustawy Prawo zamówień publicznych, a zwłaszcza art. 99 do 102. W przypadku wskazania w opisie przedmiotu zamówienia ww. określeń Zamawiający informuje, że zostały one podane wyłącznie w celu określenia wymaganych parametrów jakościowych, jakimi co najmniej winny odpowiadać zamawiane produkty/ usługi. Takie parametry, gwarantowane przez określonych producentów, pozwolą Zamawiającemu na utrzymanie standardów koniecznych do zapewnienia wymaganej jakości wykonywanych badań. Zamawiający, opisując przedmiot zamówienia poprzez wskazanie nazw handlowych, dopuszcza jednocześnie wszelkie ich odpowiedniki rynkowe, nie gorsze niż wskazane w SWZ
Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne do opisanych w dokumentach norm, europejskich ocen technicznych, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, o których mowa w ustawie pzp. Ilekroć w opisie przedmiotu zamówienia pojawiłyby się nazwy własne, nazwy norm, specyfikacji technicznych, standardów, oznacza to, że Zamawiający dopuszcza produkt równoważny. Zamawiający dopuszcza możliwość składania ofert zawierających rozwiązania równoważne w stosunku do opisywanych przez Zamawiającego. W przypadku zaoferowania rozwiązań równoważnych Wykonawca zobowiązany jest wraz z formularzem ofertowym przedstawić oferowane rozwiązanie oraz dołączyć dowody dokumentujące podstawowe parametry techniczne i analizę porównawczą, z których jednoznacznie wynikać będzie, że są one w pełni równoważne do wskazanych przez zamawiającego materiałów w dokumentacji postępowania. Zaproponowane rozwiązanie równoważne powinno posiadać wymagane prawem świadectwa, certyfikaty, dopuszczenia oraz spełniać wymagania określone w dokumentacji postępowania.
Zwrot "równoważny" oznacza, że Zamawiający dopuszcza produkt lub usługę zbliżone pod względem parametrów technicznych lub jakościowych do produktu lub usługi dostarczanej przez konkretnego wykonawcę, co nie oznacza identyczności z produktem lub usługą wskazanymi w opisie przedmiotu zamówienia, ale posiadanie zbliżonych cech i parametrów funkcjonalnych.
Zastosowanie produktów równoważnych nie może pogorszyć jakości osiąganych wyników ani negatywnie wpłynąć na prawidłowe użytkowanie lub funkcjonowanie produktu lub usługi zgodnie z ich przeznaczeniem. W przypadku zaproponowania przez Wykonawcę w ofercie produktów/ usług równoważnych jakościowo do produktów/ usług wskazanych przez Zamawiającego, Wykonawca zobowiązany jest wykazać, że oferowane rozwiązania w równoważnym stopniu spełniają wymagania określone przez Zamawiającego. Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność za szkody powstałe w eksploatowanych przez Zamawiającego sprzęcie i urządzeniach, będące wynikiem dostarczonych przez Wykonawcę produktów równoważnych a w szczególności za uszkodzenia aparatury, za pomocą której wykonywane są analizy i badania laboratoryjne.
Rozwiązania równoważne muszą być zgodne w szczególności pod względem:
1) gabarytów i konstrukcji (wielkość, rodzaj, właściwości fizyczne, liczba elementów składowych),
2) charakteru użytkowego i technologii (tożsamość funkcji),
3) charakterystyki materiałowej (rodzaj i jakość materiałów),
4) parametrów technicznych (wytrzymałość, trwałość, dane techniczne, konstrukcje itd.),
5) parametrów bezpieczeństwa użytkowania itp.
Przez normy równoważne Zamawiający rozumie normy, których zakres jest analogiczny co do zakresu norm wskazanych z nazwy dla danej roli, tj. dotyczący:
a) analogicznej dziedziny merytorycznej wynikającej z roli, której dotyczy norma;
b) analogicznego poziomu bezpieczeństwa wynikającej z roli, której dotyczy norma;
c) analogicznego stopnia poziomu kompetencji;
potwierdzone wynikami badań (dotyczy tylko tych ról, dla których spełnienie norm musi być potwierdzone).
Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisywanym przez Zamawiającego zobowiązany jest wykazać, że proponowane rozwiązania w równoważnym stopniu spełniają wymagania określone w opisie przedmiotu zamówienia.
5.10. Przedmiot zamówienia sklasyfikowany jako wyrób medyczny być zarejestrowany jako wyrób medyczny, posiadać Deklarację Zgodności UE i być dopuszczony do obrotu zgodnie z zapisem ustawy z dnia 7 kwietnia 2022r. o wyrobach medycznych (tj. Dz. U. 2024, poz. 1620) rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2017/745 z dnia 5.04.2017 r. w sprawie wyrobów medycznych oraz z innymi obowiązującymi przepisami prawnymi w tym zakresie. Z uwzględnieniem przez Zamawiającego okresu przejściowego zgodnie z zapisem ustawy z dnia 7 kwietnia 2022r. o wyrobach medycznych.
5.11. Oferowany przedmiot zamówienia musi być fabrycznie nowy, nieużywany, kompletny i posiadać Oznakowanie zgodności CE zgodne z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady UE 2017/745 z 05.04.2017r. - dotyczy każdej pozycji ze wszystkich części.
5.12. Ilekroć w dokumentach postępowania pojawi się informacja o dniach należy je rozumieć jako dni kalendarzowe. Dni robocze należy rozumieć zgodnie z opisem
4.2.6.) Główny kod CPV: 33141100-1 - Opatrunki, zaciski, szwy, podwiązki
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 12 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 100
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Nie
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 10.1. Do oferty każdy wykonawca musi dołączyć aktualne na dzień składania ofert oświadczenie potwierdzające, że wykonawca nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu – załącznik nr 4 do SWZ
10.2. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez wykonawców oświadczenie, o którym mowa w pkt 10.1 SWZ składa każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Oświadczenie to ma potwierdzać spełnianie warunków udziału w postępowaniu, brak podstaw wykluczenia w zakresie, w którym każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu, brak podstaw wykluczenia.
10.3. Wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia oraz spełnienia warunków udziału w postępowaniu - w zakresie, w jakim powołuje się na ich zasoby, składa także oświadczenie, o którym mowa w pkt 10.1 SWZ dotyczące tych podmiotów.
10.4. Zgodnie z art. 274 ust. 1 Pzp Zamawiający przed wyborem najkorzystniejszej oferty, wezwie Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni, aktualnych na dzień złożenia następujących podmiotowych środków dowodowych:
10.4.1. oświadczenia Wykonawcy o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy – załącznik nr 6 do SWZ
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
Zamawiający wymaga złożenia do oferty, zgodnie z art. 107 ust. 1 następujących przedmiotowych środków dowodowych:6.1. Oświadczenie o dopuszczeniu do obrotu i posiadanych dokumentach - Załącznik nr 7 do SWZ
6.2. Foldery, katalogi, ulotki w języku polskim potwierdzające wymagane w opisie przedmiotu zamówienia parametry. Z dołączonego folderu/katalogu musi jednoznacznie wynikać, że oferowany przedmiot zamówienia spełnia wymogi określone w SWZ. Jeżeli przedstawiony dokument nie zawiera wszystkich informacji potwierdzających wszystkie wymagane parametry, Zamawiający żąda dołączenia do oferty oświadczenia producenta lub jego autoryzowanego przedstawiciela potwierdzającego wymagane parametry.
W przypadku niezłożenia przedmiotowych środków dowodowych lub złożenia niekompletnych przedmiotowych środków dowodowych Wykonawca nie zostanie wezwany do ich złożenia lub uzupełnienia a oferta zostanie odrzucona.