BZP: Dostawa środków czystości na bieżące potrzeby Ośrodka Sportu i Rekreacji m.st. Warszawy w Dzielnicy Żoliborz na II półrocze 2025 r.
02.07.2025
2025/BZP 00305215/01
Ośrodek Sportu i Rekreacji m.st Warszawy w Dzielnicy Żoliborz
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Dostawy
Dostawa środków czystości na bieżące potrzeby Ośrodka Sportu i Rekreacji m.st. Warszawy w Dzielnicy Żoliborz na II półrocze 2025 r.
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Ośrodek Sportu i Rekreacji m.st Warszawy w Dzielnicy Żoliborz
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 016077929
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Potocka 1
1.5.2.) Miejscowość: Warszawa
1.5.3.) Kod pocztowy: 01-652
1.5.4.) Województwo: mazowieckie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL911 - Miasto Warszawa
1.5.7.) Numer telefonu: (22) 832-45-50
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: sekretariat@osir-zoliborz.waw.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://sport.um.warszawa.pl/waw/osir-zoliborz
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - samorządowy zakład budżetowy
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Rekreacja, kultura i religia
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Dostawa środków czystości na bieżące potrzeby Ośrodka Sportu i Rekreacji m.st. Warszawy w Dzielnicy Żoliborz na II półrocze 2025 r.
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-ce3e498a-1727-40dc-ad30-381b917184bb
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00305215
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-07-02
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00024348/03/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.2.2 Dostawa środków czystości na potrzeby sprzątania obiektu OSIR Żoliborz na 2 półrocze 2025
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://osirzoliborz.ezamawiajacy.pl/pn/osirzoliborz/demand/218627/notice/public/details3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://osirzoliborz.ezamawiajacy.pl/pn/osirzoliborz/demand/218627/notice/public/details
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Komunikacja w niniejszym postępowaniu o udzielenie zamówienia, w tym składanie ofert, wymiana informacji oraz przekazywanie dokumentów lub oświadczeń między Zamawiającym
a Wykonawcą, odbywa się przy użyciu środków komunikacji elektronicznej za pośrednictwem Platformy zakupowej pod adresem https://osirzoliborz.ezamawiajacy.pl/pn/osirzoliborz/demand/218627/notice/public/details
zwanej dalej Platformą lub Systemem.
2)Przekazanie oferty wymaga od Wykonawcy zarejestrowania się i zalogowania na Platformie, zgodnie z poniższą kolejnością.
3)Wykonawca po wybraniu opcji „przystąp do postępowania” zostanie przekierowany do strony https://oneplace.marketplanet.pl, gdzie zostanie powiadomiony o możliwości zalogowania lub założenia bezpłatnego konta. Rejestracja Wykonawcy na Platformie następuje automatycznie poprzez weryfikację adresu e-mail podanego przez Wykonawcę w formularzu rejestracyjnym.
W uzasadnionych przypadkach (np. wprowadzenie danych niezgodnych z danymi rejestrowymi) weryfikacja danych Wykonawcy może trwać maksymalnie do 2 dni roboczych. Mając to na uwadze, Zamawiający zaleca Wykonawcom uwzględnienie czasu niezbędnego na rejestrację
w procesie złożenia Oferty w formie elektronicznej lub w postaci elektronicznej.
4)Niezbędne wymagania sprzętowo- aplikacyjne, które musi spełniać komputer Wykonawcy:
Stały dostęp do sieci Internet o gwarantowanej przepustowości nie mniejszej niż 512 kb/s na komputer;
komputer PC/MAC z aktualnym systemem operacyjnym wspieranym przez producenta;
Zainstalowana przeglądarka wspierana przez producenta: MS Internet Explorer, Firefox, Google Chrome lub MS Edge;
Zainstalowany program Acrobat Reader lub inny obsługujący pliki w formacie .pdf;
5)Dopuszczalne wielkości i formaty przesyłanych danych
Wielkość pojedynczego pliku zamieszczanego w systemie nieprzekraczająca 100 MB;
Dopuszczalne formaty plików: txt, rtf, pdf ,xps, odt, ods, odp, doc, xls, ppt, docx, xlsx, pptx, csv, jpg, jpeg, tif, tiff, geotiff, png, svg, wav, mp3, avi, mpg, mpeg, mp4, m4a, mpeg4, ogg, ogv, zip, tar, gz, gzip, 7z, html, xhtml, css, xml, xsd, gml, rng, xsl, xslt, TSL, XMLsig, XAdES, CAdES, ASIC, XMLenc
6)Kodowanie i czas odbioru danych
Plik załączony i zapisany przez Wykonawcę, widoczny jest w Systemie, jako zaszyfrowany – format kodowania UTF8. Możliwość otworzenia pliku dostępna jest dopiero po odszyfrowaniu przez Zamawiającego po upływie terminu składania ofert;
Oznaczenie czasu odbioru danych przez Platformę stanowi datę oraz dokładny czas (hh:mm:ss) generowany wg. czasu lokalnego serwera synchronizowanego odpowiednim źródłem czasu - zegarem Głównego Urzędu Miar.
Szczegółowe informacje pkt 3 SWZ
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): KLAUZULA INFORMACYJNA O PRZETWARZANIU DANYCH OSOBOWYCH NA PODSTAWIE PRZEPISÓW PRAWA - pkt 29 SWZ
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: ZP-5/OSIR/2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Dostawy
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Tak
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest Dostawa środków czystości na bieżące potrzeby Ośrodka Sportu i Rekreacji m.st. Warszawy w Dzielnicy Żoliborz na II półrocze 2025 r. wg zapotrzebowania określonego w załączniku nr 5 do SWZ zgodnie z poniższymi wytycznymi:
1.Dostawa nie częśćiej niż 2 razy w miesiącu po wcześniejszym otrzymaniu zamówienia od Zamawiającego.
2.Dostawa do siedziby we wskazane przez Zamawiającego miejsce przy ul. Potockiej 1 w Warszawie transportem i na koszt Wykonawcy.
3.Zamówienie będzie realizowane etapami od dnia zawarcia Umowy do 31.12.2025 r., zależnie od potrzeb pływalni (na każdorazowe zamówienie).
4.Dostawa nastąpi w ciągu 3 dni roboczych liczonych od dnia następnego po założeniu zamówienia.
5.Dostawy będą następowały w dni robocze w godzinach 9:00 – 15:00, przy czym za dni robocze uważa się na potrzeby Umowy dni od poniedziałku do piątku, z wyjątkiem dni ustawowo wolnych od pracy.
6.Wszystkie środki winny posiadać odpowiednią jakość i właściwości użytkowe oraz ważne na czas realizacji zamówienia odpowiednie atesty (PZH) dopuszczające ich zastosowanie.
7.Wykonawca przekaże Zamawiającemu kart charakterystyki produktów wraz ze sposobem użytkowania najpóźniej w dniu pierwszej dostawy.
8.Zamawiający wymaga aby wszystkie środki posiadały minimum 120 dniowy termin przydatności liczony od dnia dostawy.
9.Zamawiający zastrzega sobie, że podane powyżej i w ofercie Wykonawcy ilości i rodzaje artykułów stanowią wielkość szacunkową, tym samym dopuszcza możliwość zmniejszenia lub zwiększenia w zakresie rodzajów i ilości dostaw z zastrzeżeniem par. 3 ust. 4 umowy.
10.W okresie trwania umowy Wykonawca gwarantuje stałość cen.
oraz na warunkach określonych w projektowanych postanowieniach umowy - załącznik nr 3 do SWZ.
Opis przedmiotu zamówienia określa załącznik nr 5 do SWZ stanowiący jednocześnie załącznik nr 1 do umowy a także projektowane postanowienia umowy z załącznikami stanowiące załącznik nr 3 do SWZ.
Rozwiązania równoważne
Wszędzie tam gdzie w opisie przedmiotu zamówienia - załącznik nr 5 do SWZ, Zamawiający odniósł się do norm, dopuszcza się zastosowanie rozwiązań równoważnych. W przypadku, gdy Wykonawca zaoferuje rozwiązanie nieodpowiadające wprost normom referencyjnym opisanym w ww. dokumentach, wówczas na Wykonawcy spoczywa obowiązek udowodnienia w ofercie, w szczególności za pomocą dowolnych przedmiotowych środków dowodowych, o których mowa w art.104-107 ustawy PZP, że proponowane rozwiązania w równoważnym stopniu spełniają wymagania określone w załączonych do SWZ dokumentach. W takim przypadku dokumenty przedmiotowe o których mowa w pkt 10.1) lit. g) SWZ Wykonawca składa wraz z ofertą.
W każdym przypadku użycia w opisie przedmiotu zamóieniaj norm, ocen technicznych, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, Wykonawca powinien przyjąć, że odniesieniu takiemu towarzyszą wyrazy „lub równoważne”.
4.2.6.) Główny kod CPV: 39830000-9 - Środki czyszczące
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2025-12-31
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Oceny ofert będzie dokonywała Komisja przetargowa.
W celu wyboru najkorzystniejszej oferty Zamawiający przyjął następujące kryteria przypisując mu odpowiednią wagę procentową:
Kryterium: „cena brutto” – waga 100%
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 100
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
Za spełniających warunki udziału w postępowaniu Zamawiający uzna Wykonawców, którzy wykażą, że w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert w przedmiotowym postępowaniu (a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy– w tym okresie) wykonali1 (tj. zakończyli) lub wykonują2 co najmniej jedno zamówienie polegające na dostawie środków czystości o wartości nie mniejszej niż 50.000,00 złotych brutto.UWAGA!
1Za wykonane zamówienie Zamawiający uzna taką dostawę, której przedmiot został odebrany przez Zamawiającego jako wykonany należycie.
2W przypadku, gdy Wykonawca wykaże się dostawą, która jest w toku realizacji tzn. jest wykonywana, Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli na dzień składania ofert wartość, za którą niniejsza dostawa została już wykonana opiewa na kwotę nie mniejszą niż 50.000,00 zł brutto.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: a)wykaz dostaw (zgodny z załącznikiem nr 4 do SWZ) wykonanych lub wykonywanych w okresie ostatnich 3 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy zostały wykonane lub są wykonywane, oraz załączeniem dowodów określających, czy te dostawy zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego dostawy zostały wykonane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - oświadczenie wykonawcy.
W przypadku dostaw wykonywanych zastrzega się że referencje bądź inne dokumenty potwierdzające należyte wykonywanie powinny być wystawione w okresie ostatnich 3 miesięcy.
Uwaga!
Jeżeli Wykonawca powołuje się na doświadczenie w realizacji dostaw, wykonywanych wspólnie z innymi wykonawcami, wykaz o którym mowa w pkt 10.3 ppkt a) SWZ dotyczy dostaw, w których wykonaniu Wykonawca ten bezpośrednio uczestniczył.
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
Wszędzie tam gdzie w opisie przedmiotu zamówienia - załącznik nr 5 do SWZ, Zamawiający odniósł się do norm, dopuszcza się zastosowanie rozwiązań równoważnych. W przypadku, gdy Wykonawca zaoferuje rozwiązanie nieodpowiadające wprost normom referencyjnym opisanym w ww. dokumentach, wówczas na Wykonawcy spoczywa obowiązek udowodnienia w ofercie, w szczególności za pomocą dowolnych przedmiotowych środków dowodowych, o których mowa w art.104-107 ustawy PZP, że proponowane rozwiązania w równoważnym stopniu spełniają wymagania określone w załączonych do SWZ dokumentach. W takim przypadku dokumenty przedmiotowe o których mowa w pkt 10.1) lit. g) SWZ Wykonawca składa wraz z ofertą.5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Tak
5.10.) Przedmiotowe środki dowodowe podlegające uzupełnieniu po złożeniu oferty:
Wszędzie tam gdzie w opisie przedmiotu zamówienia - załącznik nr 5 do SWZ, Zamawiający odniósł się do norm, dopuszcza się zastosowanie rozwiązań równoważnych. W przypadku, gdy Wykonawca zaoferuje rozwiązanie nieodpowiadające wprost normom referencyjnym opisanym w ww. dokumentach, wówczas na Wykonawcy spoczywa obowiązek udowodnienia w ofercie, w szczególności za pomocą dowolnych przedmiotowych środków dowodowych, o których mowa w art.104-107 ustawy PZP, że proponowane rozwiązania w równoważnym stopniu spełniają wymagania określone w załączonych do SWZ dokumentach. W takim przypadku dokumenty przedmiotowe o których mowa w pkt 10.1) lit. g) SWZ Wykonawca składa wraz z ofertą.SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
Zamawiający dopuszcza możliwość składania oferty przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia tj. spółki cywilne lub konsorcja (tj. dwóch lub więcej Wykonawców) w ramach oferty wspólnej w rozumieniu art. 58 ustawy pod warunkiem, że taka oferta spełniać będzie następujące wymagania:1)Wykonawcy występujący wspólnie są zobowiązani do ustanowienia Pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo do reprezentowania ich w postępowaniu
i zawarcia umowy w sprawie przedmiotowego zamówienia publicznego.
3) Pełnomocnictwo powinno zawierać w szczególności wskazanie:
postępowania o zamówienie publiczne, którego dotyczy,
wszystkich Wykonawców ubiegających się wspólnie udzielenie zamówienia wymienionych z nazwy z określeniem adresu siedziby,
ustanowionego Pełnomocnika oraz zakresu jego umocowania.
4)Dokument pełnomocnictwa musi być podpisany przez Wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia, przy czym nie jest wymagany podpis pełnomocnika. Podpisy muszą być złożone przez osoby uprawnione do składania oświadczeń woli wymienione we właściwym rejestrze lub ewidencji Wykonawców.
5)Oświadczenie, o którym mowa w pkt. 10.1. lit b) SWZ składa każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Oświadczenie to potwierdza brak podstaw wykluczenia oraz spełnienie warunków udziału w postępowaniu, w zakresie, w jakim każdy z wykonawców wskazuje spełnienie warunków udziału w postępowaniu.
6)Wszelka korespondencja prowadzona będzie przez Zamawiającego wyłącznie z pełnomocnikiem.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Zmiany umowy zostały opisane w załączniku nr 3 do SWZ.7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2025-07-10 10:00
8.2.) Miejsce składania ofert: https://osirzoliborz.ezamawiajacy.pl/pn/osirzoliborz/demand/218627/notice/public/details
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2025-07-10 10:30
8.4.) Termin związania ofertą: do 2025-08-08
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
1.TERMIN WYKONANIA ZAMÓWIENIA: od dnia zawarcia Umowy do dnia 31.12.2025 r. lub do wcześniejszego wyczerpania kwoty, o której mowa w § 4 ust. 1 umowy, t.j. w przypadku gdy kwota ta zostanie wyczerpana przed dniem 31.12.2025 r.2.Podstawy wykluczenia
Zamawiający wykluczy z postępowania Wykonawców, w stosunku do których zachodzą przesłanki wykluczenia wskazane w art. 108 ust. 1 ustawy Pzp oraz w art. 7 ust 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (Dz.U. z 2024 r. poz. 507).
3.Dokumenty podmiotów zagranicznych
Wykonawca zagraniczny składa dokumenty zgodnie z zapisami pkt. 9 i 10 SWZ, ze szczególnym uwzględnieniem, aby dokumenty złożone wraz z ofertą potwierdzały, iż oferta została podpisana przez osobę/y uprawnioną/e do reprezentowania Wykonawcy.