BZP: DOSTAWA I MONTAŻ FOTELI – KRZESEŁ AUDYTORYJNYCH DO SAL WYKŁADOWYCH: S2/72, S3/72, 24/67
03.07.2025
2025/BZP 00307646/01
Wojskowa Akademia Techniczna
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Dostawy
DOSTAWA I MONTAŻ FOTELI – KRZESEŁ AUDYTORYJNYCH DO SAL WYKŁADOWYCH: S2/72, S3/72, 24/67
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Wojskowa Akademia Techniczna
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 012122900
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. gen. Sylwestra Kaliskiego 2
1.5.2.) Miejscowość: Warszawa
1.5.3.) Kod pocztowy: 00-908
1.5.4.) Województwo: mazowieckie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL911 - Miasto Warszawa
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: dzp@wat.edu.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.wat.edu.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - uczelnia publiczna
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Edukacja
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
DOSTAWA I MONTAŻ FOTELI – KRZESEŁ AUDYTORYJNYCH DO SAL WYKŁADOWYCH: S2/72, S3/72, 24/67
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-25aaa8a5-f89e-4af4-912d-84787d013460
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00307646
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-07-03
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00152783/10/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.2.58 Dostawa foteli audytoryjnych
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://wat.ezamawiajacy.pl/pn/wat/demand/219854/notice/public/details3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://wat.ezamawiajacy.pl/pn/wat/demand/219854/notice/public/details
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. Postępowanie prowadzone jest w
języku polskim w formie elektronicznej za pośrednictwem Platformy pod adresem: https://wat.ezamawiajacy.pl.
2. Komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami, w tym oferta, wszelkie wnioski, dokumenty, oświadczenia, zawiadomienia
oraz informacje przekazywane są przy użyciu środków komunikacji elektronicznej za pośrednictwem Platformy Zakupowej. Za datę
przekazania wniosków, dokumentów, oświadczeń, zawiadomień oraz informacji przyjmuje się datę ich wysłania za pośrednictwem
sekcji „Wiadomości”.
3. Wykonawca zobowiązany jest do monitorowania postępowania na Platformie pod adresem: https://wat.ezamawiajacy.pl.
4. Zamawiający nie przewiduje sposobu komunikowania się z Wykonawcami w inny sposób, niż przy użyciu środków komunikacji
elektronicznej wskazanej w SWZ.
5. Zainteresowany złożeniem oferty Wykonawca winien zapoznać się z aktualną Instrukcją dla Wykonawców dostępną na Platformie
w zakładce Regulacje i procedury procesu zakupowego.
6. Zamawiający określa dopuszczalny format podpisu elektronicznego, jako:
1) dokumenty w formacie „pdf" zaleca się podpisywać formatem PAdES;
2) dopuszcza się podpisanie dokumentów w formacie innym niż „pdf", wtedy będzie wymagany oddzielny plik z podpisem. W
związku z tym Wykonawca będzie zobowiązany załączyć prócz podpisanego dokumentu oddzielny plik z podpisem.
7. Zamawiający określa niezbędne wymagania sprzętowo-aplikacyjne umożliwiające prawidłowe złożenie podpisu elektronicznego:
1) rekomendowaną przeglądarką do złożenia oferty jest MS Internet Explorer lub Firefox w wersji wspieranej przez producenta;
2) uruchomienie oprogramowania do składania podpisu wymaga również zainstalowania Java w wersji 1.8.0_65 lub nowszej,
koniecznie w wersji 32-bitowej, pozwalające na przyjmowanie przez użytkownika sesyjnych plików
cookie oraz obsługującej szyfrowanie. Konieczne jest również dodanie adresu witryny Platformy ezamawiający (ezamawiający.pl) do
wyjątków (exception site list) w Javie. Uwaga: wymaga to uprawnień administracyjnych na komputerze;
3) należy zainstalować dedykowany komponent Szafir SDK oraz aplikację Szafir Host, który odpowiada za obsługę funkcjonalności
podpisu elektronicznego w Platformie ezamawiający. Po zainstalowaniu rozszerzenia Szafir SDK oraz aplikacji Szafir Host należy
przeładować bieżącą stronę;
4) przed uruchomieniem Platformy ezamawiający, w pierwszej kolejności należy podłączyć czytnik z kartą kryptograficzną do
komputera.
8. Oznaczenie czasu odbioru danych przez Platformę stanowi datę oraz dokładny czas (hh:mm:ss) generowany wg. czasu lokalnego
serwera synchronizowanego odpowiednim źródłem czasu - zegarem Głównego Instytutu Miar.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): 1) Wykonawca ubiegając się o udzielenie zamówienia publicznego jest zobowiązany do wypełnienia w imieniu Zamawiającego obowiązku informacyjnego przewidzianego w art. 13 RODO względem osób fizycznych, których dane osobowe dotyczą i od których dane te Wykonawca bezpośrednio pozyskał (będą to w szczególności osoby fizyczne: skierowane do realizacji zamówienia, podwykonawcy, podmioty udostępniające zasoby, pełnomocnicy, członkowie organów zarządzających). Obowiązek informacyjny wynikający z art. 13 RODO nie będzie miał zastosowania, gdy i w zakresie, w jakim osoba fizyczna, której dane dotyczą, dysponuje już tymi informacjami (art. 13 ust. 4 RODO),
2) Wykonawca zobowiązany jest również wypełnić w imieniu Zamawiającego obowiązek informacyjny wynikający z art. 14 RODO względem osób fizycznych, których dane przekazuje Zamawiającemu i których dane pośrednio pozyskał, chyba że ma zastosowanie co najmniej jedno z włączeń, o których mowa w art. 14 ust. 5 RODO,
3) Obowiązek informacyjny, Wykonawca wypełni poprzez przekazanie osobom, o których mowa powyżej poprzez zapoznanie ich z treścią punktu XXVI specyfikacji,
4) W celu zapewnienia, że Wykonawca wypełnił ww. obowiązki informacyjne, Zamawiający zobowiązuje Wykonawcę do złożenia oświadczenia o wypełnieniu przez niego obowiązków informacyjnych przewidzianych w art. 13 lub art. 14 RODO. Potwierdzenie wypełnienia obowiązku informacyjnego w imieniu Zamawiającego Wykonawca potwierdza poprzez akceptację w formularzu ofertowym Oświadczenia RODO.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: 76/WML/2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Dostawy
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest dostawa i montaż foteli – krzeseł audytoryjnych do sal wykładowych: S2/72, S3/72, 24/67.
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia (SOPZ), wraz z podaniem wymaganych ilości został określony w Załączniku Nr 1, Specyfikacja techniczna (Zał. Nr 1 do SOPZ) stanowi Załącznik Nr 1A do SWZ.
4.2.6.) Główny kod CPV: 39113100-8 - Fotele
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 70 dni
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 100
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 5
Art. 109 ust. 1 pkt 6
Art. 109 ust. 1 pkt 7
Art. 109 ust. 1 pkt 8
Art. 109 ust. 1 pkt 9
Art. 109 ust. 1 pkt 10
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Nie
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: Oświadczenia, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy Pzp uwzględniające przesłanki wykluczenia z 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o
szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspierania agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego, stanowiące Załącznik Nr 3 do SWZ.
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
1. Karta katalogowa, na której będzie przedstawiony proponowany fotel. Karta katalogowa musi zawierać nazwę fotela lub nazwę użytego systemu meblowego, nazwę producenta foteli, zdjęcie proponowanego fotela, wymiary oraz szczegóły techniczne fotela pozwalające zweryfikować czy proponowany fotel jest zgodny z Załącznikiem Nr 1A do SWZ – Specyfikacją techniczną.2. Raport z badań zapalności oraz właściwości toksycznych lotnych produktów spalania mebli dla układu tapicerskiego oraz sklejki użytych do produkcji foteli, wykonana wg normy PN-EN 1021-1:2014, PN-EN 1021-2:2014 oraz lub równoważnych, zawierającego w sobie nazwę badanej tkaniny, wystawiony przez niezależną jednostkę certyfikującą posiadającą akredytację PCA lub inną równoważną europejską,
3. Raport z badań wytrzymałości fotela w zakresie bezpieczeństwa użytkowania – na poziomie min 4 (intensywny), wg normy PN:EN 12727:2004 lub równoważnej,
4. Raport z badań wytrzymałości pianki otwarto komorowej foteli na ściskanie wykonany wg norm PN EN ISO 2439 oraz PN-EN ISO 3385, lub równoważnych klasyfikującą piankę w klasie nie gorszej niż S (warunki użytkowania ciężkie) zgodnie z normą PN-EN ISO 5999. Raport wykonany przez niezależną jednostkę certyfikującą,
5. W trosce o najwyższą jakość i powtarzalność w procesie produkcji foteli wymaga się aby producent foteli posiadał aktualny certyfikat ISO 9001 oraz aktualny certyfikat ISO 14001.
6. Atest higieniczny wystawiony przez Narodowy Instytut Zdrowia Publicznego – Państwowy Zakład Higieny.
7. Raport z pomiaru pochłaniania dźwięku foteli w komorze pogłosowej wg normy PN-EN ISO 354:2005 wystawiony przez niezależną jednostkę certyfikującą posiadającą akredytację PCA lub inną równoważną europejską, raport musi zawierać nazwę badanego fotela oraz dokumentację zdjęciową jednoznacznie identyfikująca badany fotel.
8. Raporty z badań wytrzymałościowych tkaniny na ścieralność, rozciąganie, tarcie, pilling oraz światło, wg norm wskazanych w opisie tapicerki, przeprowadzone przez jednostkę z akredytacją – nazwa widniejąca w raportach musi odpowiadać oferowanemu materiałowi.
5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Tak
5.10.) Przedmiotowe środki dowodowe podlegające uzupełnieniu po złożeniu oferty:
1. Karta katalogowa, na której będzie przedstawiony proponowany fotel. Karta katalogowa musi zawierać nazwę fotela lub nazwę użytego systemu meblowego, nazwę producenta foteli, zdjęcie proponowanego fotela, wymiary oraz szczegóły techniczne fotela pozwalające zweryfikować czy proponowany fotel jest zgodny z Załącznikiem Nr 1A do SWZ – Specyfikacją techniczną.2. Raport z badań zapalności oraz właściwości toksycznych lotnych produktów spalania mebli dla układu tapicerskiego oraz sklejki użytych do produkcji foteli, wykonana wg normy PN-EN 1021-1:2014, PN-EN 1021-2:2014 oraz lub równoważnych, zawierającego w sobie nazwę badanej tkaniny, wystawiony przez niezależną jednostkę certyfikującą posiadającą akredytację PCA lub inną równoważną europejską,
3. Raport z badań wytrzymałości fotela w zakresie bezpieczeństwa użytkowania – na poziomie min 4 (intensywny), wg normy PN:EN 12727:2004 lub równoważnej,
4. Raport z badań wytrzymałości pianki otwarto komorowej foteli na ściskanie wykonany wg norm PN EN ISO 2439 oraz PN-EN ISO 3385, lub równoważnych klasyfikującą piankę w klasie nie gorszej niż S (warunki użytkowania ciężkie) zgodnie z normą PN-EN ISO 5999. Raport wykonany przez niezależną jednostkę certyfikującą,
5. W trosce o najwyższą jakość i powtarzalność w procesie produkcji foteli wymaga się aby producent foteli posiadał aktualny certyfikat ISO 9001 oraz aktualny certyfikat ISO 14001.
6. Atest higieniczny wystawiony przez Narodowy Instytut Zdrowia Publicznego – Państwowy Zakład Higieny.
7. Raport z pomiaru pochłaniania dźwięku foteli w komorze pogłosowej wg normy PN-EN ISO 354:2005 wystawiony przez niezależną jednostkę certyfikującą posiadającą akredytację PCA lub inną równoważną europejską, raport musi zawierać nazwę badanego fotela oraz dokumentację zdjęciową jednoznacznie identyfikująca badany fotel.
8. Raporty z badań wytrzymałościowych tkaniny na ścieralność, rozciąganie, tarcie, pilling oraz światło, wg norm wskazanych w opisie tapicerki, przeprowadzone przez jednostkę z akredytacją – nazwa widniejąca
w raportach musi odpowiadać oferowanemu materiałowi.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia (np. spółka cywilna, konsorcjum). W takim przypadkuWykonawcy występujący wspólnie muszą ustanowić pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie
niniejszego zamówienia lub do reprezentowania ich w postępowaniu oraz zawarcia umowy w sprawie zamówienia
publicznego. Pełnomocnictwo musi jednoznacznie wynikać z umowy lub z innej czynności prawnej, musi w swej treści
zawierać wskazanie niniejszego postępowania.
Spółka cywilna dołącza ww. pełnomocnictwo lub dokument, z którego wynika ww. pełnomocnictwo: poświadczoną za
zgodność z oryginałem kopię umowy spółki cywilnej lub uchwałę.
Konsorcjum dołącza ww. pełnomocnictwo lub poświadczoną za zgodność z oryginałem kopię umowy regulującej
współpracę konsorcjum, z której wynika ustanowione pełnomocnictwo.
2. Jeżeli oferta Wykonawców o których mowa w ust. 1 zostanie wybrana, jako najkorzystniejsza, Zamawiający może żądać
przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia umowy regulującej współpracę tych podmiotów.
3. Jeżeli oferta Wykonawców o których mowa w ust. 1 zostanie wybrana, jako najkorzystniejsza, Zamawiający może żądać
przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia umowy regulującej współpracę tych podmiotów.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Nie
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2025-07-11 09:00
8.2.) Miejsce składania ofert: https://wat.ezamawiajacy.pl/pn/wat/demand/219854/notice/public/details
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2025-07-11 10:00
8.4.) Termin związania ofertą: do 2025-08-01
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
1. Wykonawca zobowiązany jest złożyć za pośrednictwem Platformy, podpisane przez osoby uprawnione kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym następujące dokumenty:1) Formularz ofertowy – systemowy;
2) Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia – stanowiący załącznik Nr 1 do SWZ;
3) Przedmiotowe środki dowodowe - dokumenty wymienione w Rozdziale III SWZ, pkt. 8;
4) Oświadczenia o braku podstaw wykluczenia – Wykonawca/wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia – stanowiące Załącznik Nr 3 do SWZ;
5) Pełnomocnictwo (w przypadku, gdy Wykonawcę reprezentuje pełnomocnik), z którego wynika prawo do podpisania oferty oraz innych dokumentów składanych wraz z ofertą;
2. Przed podpisaniem umowy Wykonawca zobowiązany jest dostarczyć do Zamawiającego próbnik tkaniny zawierający minimum 30 kolorów oraz raporty z badań przeprowadzonych przez niezależne laboratoria potwierdzające parametry tkaniny.