BZP: Wdrożenie systemu zarządzania energią w budynkach Kujawsko-Pomorskiego Urzędu Wojewódzkiego w Bydgoszczy i Toruniu
04.07.2025
2025/BZP 00309241/01
Kujawsko-Pomorski Urząd Wojewódzki w Bydgoszczy
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Dostawy
Wdrożenie systemu zarządzania energią w budynkach Kujawsko-Pomorskiego Urzędu Wojewódzkiego w Bydgoszczy i Toruniu
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Kujawsko-Pomorski Urząd Wojewódzki w Bydgoszczy
1.3.) Oddział zamawiającego: 85/04 województwo kujawsko-pomorskie
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 000514236
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Jagiellońska 3
1.5.2.) Miejscowość: Bydgoszcz
1.5.3.) Kod pocztowy: 85-950
1.5.4.) Województwo: kujawsko-pomorskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL613 - Bydgosko-toruński
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowienia.kpuw@bydgoszcz.uw.gov.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.bydgoszcz.uw.gov.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - organ władzy publicznej - organ administracji rządowej (centralnej lub terenowej)
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Wdrożenie systemu zarządzania energią w budynkach Kujawsko-Pomorskiego Urzędu Wojewódzkiego w Bydgoszczy i Toruniu
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-c5b913f4-8cc9-48d8-a0f5-9fd322f22bff
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00309241
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-07-04
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2024/BZP 00680193/11/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.2.8 Wdrożenie systemu zarządzania energią w budynkach K-PUW w Bydgoszczy i Toruniu
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://e-propublico.pl/3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://e-propublico.pl/
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. Do złożenia oferty konieczne jest posiadanie przez osobę upoważnioną do reprezentowania Wykonawcy ważnego kwalifikowanego podpisu elektronicznego, podpisu zaufanego lub podpisu osobistego.
2. W postępowaniu, wszelkie oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje przekazywane są za pośrednictwem Platformy (karta ”Wiadomości”). Za datę wpływu oświadczeń, wniosków, zawiadomień oraz informacji przesłanych za pośrednictwem Platformy, przyjmuje się datę ich zamieszczenia na Platformie. 3. Zamawiający określa następujące wymagania sprzętowo – aplikacyjne pozwalające na korzystanie z Platformy:
a) dostęp do sieci Internet;
b) posiadanie dowolnej i aktywnej skrzynki poczty elektronicznej (e-mail),
c) komputer z zainstalowanym systemem operacyjnym Windows 7 (lub nowszym) albo Linux,
d) zainstalowana dowolna przeglądarka internetowa - Platforma współpracuje z najnowszymi, stabilnymi wersjami wszystkich głównych przeglądarek internetowych (Internet Explorer 10+, Microsoft Edge, Mozilla Firefox, Google Chrome, Opera),
e) włączona obsługa JavaScript oraz Cookies.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: WO.V.272.2.16.2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Dostawy
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest wdrożenie Systemu do Zarządzania Energią poprzez dostawę, montaż i instalację aparatury kontrolno-pomiarowej i automatyki w 5 budynkach Kujawsko Pomorskiego Urzędu Wojewódzkiego wraz z zarządzaniem energią.
Inwestycja planowana jest do wdrożenia w następujących obiektach:
1. Kujawsko-Pomorski Urząd Wojewódzki w Bydgoszczy, Bydgoszcz, ul. Jagiellońska 3;
2. Kujawsko-Pomorski Urząd Wojewódzki w Bydgoszczy, Bydgoszcz, ul. Konarskiego 1-3 budynek B;
3. Kujawsko-Pomorski Urząd Wojewódzki w Bydgoszczy, Bydgoszcz, ul. Konarskiego 1-3 budynek C;
4. Centrum Powiadamiania Ratunkowego w Bydgoszczy, Bydgoszcz, ul. Szubińska 4;
5. Delegatura Kujawsko-Pomorskiego Urzędu Wojewódzkiego w Toruniu, Toruń, ul. Moniuszki 15-21;
4.2.6.) Główny kod CPV: 38424000-3 - Urządzenia pomiarowe i sterujące
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
71314200-4 - Usługi zarządzania energią
72263000-6 - Usługi wdrażania oprogramowania
72265000-0 - Usługi konfiguracji oprogramowania
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 80 dni
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Gwarancja jakości
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
1. Sytuacja ekonomiczna lub finansowaO udzielenie zamówienia publicznego mogą ubiegać się wykonawcy, którzy znajdują się w sytuacji ekonomicznej lub finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia.
Środki dowodowe: w celu potwierdzenia spełniania warunku udziału
w postępowaniu wykonawca do oferty dołącza aktualne na dzień składania ofert oświadczenie, że spełnia warunki udziału w postępowaniu – zgodnie z wzorem stanowiącym załącznik nr 3 do SWZ.
2. Zdolność techniczna lub zawodowa
O udzielenie zamówienia publicznego mogą ubiegać się wykonawcy, którzy posiadają zdolności techniczne lub zawodowe do wykonania zamówienia.
Środki dowodowe: Wykonawca spełni wymaganie, jeżeli wykaże, że:
w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy, to w tym okresie, należycie zrealizował, co najmniej dwa zamówienia polegające na wdrożeniu systemu do zarządzania energią oraz zarządzaniu mediami (tj. energią cieplną, gazem i energią elektryczną), w co najmniej 3 budynkach, na wartość nie mniejszą niż 300 000,00 zł brutto każde.
3. Zdolność do występowania w obrocie gospodarczym
O udzielenie zamówienia publicznego mogą ubiegać się wykonawcy, którzy posiadają zdolności do występowania w obrocie gospodarczym.
Środki dowodowe: w celu potwierdzenia spełniania warunku udziału
w postępowaniu wykonawca do oferty dołącza aktualne na dzień składania ofert oświadczenie, że spełnia warunki udziału w postępowaniu – zgodnie z wzorem stanowiącym załącznik nr 3 do SWZ.
4. Uprawnienia do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów
O udzielenie zamówienia publicznego mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają warunki, dotyczące posiadania uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów.
Środki dowodowe: w celu potwierdzenia spełniania warunku udziału
w postępowaniu wykonawca do oferty dołącza aktualne na dzień składania ofert oświadczenie, że spełnia warunki udziału w postępowaniu – zgodnie z wzorem stanowiącym załącznik nr 3 do SWZ.