BZP: Budowa drogi leśnej nr 20 wg DSD w Leśnictwie Zabrody (2025)
15.07.2025
2025/BZP 00326442/01
Lasy Państwowe Nadleśnictwo Włoszczowa
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Budowa drogi leśnej nr 20 wg DSD w Leśnictwie Zabrody (2025)
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzi podmiot, któremu powierzono przeprowadzenie postępowania
1.2.) Nazwa zamawiającego: Lasy Państwowe Nadleśnictwo Włoszczowa
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 290020124
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Kolejowa 23
1.5.2.) Miejscowość: Włoszczowa
1.5.3.) Kod pocztowy: 29-100
1.5.4.) Województwo: świętokrzyskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL722 - Sandomiersko-jędrzejowski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: wloszczowa@radom.lasy.gov.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://wloszczowa.radom.lasy.gov.pl/
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - inna państwowa jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Inna działalność
Leśnictwo
1.11.) Dane podmiotu, któremu zamawiający powierzył przeprowadzenie postępowania.
Podmiot 1
1.11.1.) Nazwa podmiotu prowadzącego postępowanie: Centralny Instytut Analiz Polityczno- Prawnych
1.11.2.) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 5222880576
Adres podmiotu prowadzącego postępowanie:
1.11.3.) Ulica: Grzybowska 87
1.11.4.) Miejscowość: Warszawa
1.11.5.) Kod pocztowy: 00-844
1.11.6.) Województwo: mazowieckie
1.11.7.) Kraj: Polska
1.11.8.) Lokalizacja NUTS 3: PL911 - Miasto Warszawa
1.11.9.) Numer telefonu: 221004847
1.11.10.) Numer faksu: 222034988
1.11.11.) Adres poczty elektronicznej: dyrektor@instytut.info.pl
1.11.12.) Adres strony internetowej: www.instytut.info.pl
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Budowa drogi leśnej nr 20 wg DSD w Leśnictwie Zabrody (2025)
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-d1b1e8ad-6c87-4c20-bd5a-a37a39ae49a2
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00326442
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-07-15
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2024/BZP 00573496/01/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.1 Budowa drogi w leśnictwie Zabrody 0,8 km nr 20 wg DSD
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://e-propublico.pl/Ogloszenia/Details/d958b3bb-ecf0-4bc0-b650-d5d14371714b3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://e-propublico.pl/Ogloszenia/Details/d958b3bb-ecf0-4bc0-b650-d5d14371714b
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej:
W niniejszym postępowaniu komunikacja Zamawiającego z Wykonawcami odbywa się przy użyciu środków komunikacji elektronicznej, za pośrednictwem Platformy on-line działającej pod adresem https://e-propublico.pl. Korzystanie z Platformy przez Wykonawcę jest bezpłatne. Wykonawca przystępując do postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, akceptuje warunki korzystania z Platformy określone w Regulaminie zamieszczonym na stronie internetowej https://e-propublico.pl oraz uznaje go za wiążący. Wykonawca zamierzający wziąć udział w postępowaniu musi posiadać konto na Platformie. Do złożenia oferty konieczne jest posiadanie przez osobę upoważnioną do reprezentowania Wykonawcy ważnego kwalifikowanego podpisu elektronicznego, podpisu zaufanego lub podpisu osobistego zgodnie z wymaganiami określonymi w tym zakresie przez Zamawiającego w dokumencie SWZ. Zamawiający określa następujące wymagania sprzętowo – aplikacyjne pozwalające na korzystanie z Platformy: stały dostęp do sieci Internet; posiadanie dowolnej i aktywnej skrzynki poczty elektronicznej (e-mail), komputer z zainstalowanym systemem operacyjnym Windows 7 (lub nowszym) albo Linux, zainstalowana dowolna przeglądarka internetowa - Platforma współpracuje z najnowszymi, stabilnymi wersjami wszystkich głównych przeglądarek internetowych (Internet Explorer 10+, Microsoft Edge, Mozilla Firefox, Google Chrome, Opera); włączona obsługa JavaScript oraz Cookies. Maksymalny rozmiar pojedynczego pliku przesyłanego za pośrednictwem Platformy wynosi 80 MB, przy czym nie określa się limitu liczby plików. Zamawiający określa następujące informacje na temat kodowania i czasu odbioru danych: załączony i przesłany przez Wykonawcę za pomocą Platformy plik oferty wraz z załącznikami przechowywane są na serwerach Platformy w formie zaszyfrowanej, a Zamawiający otrzyma dostęp do plików dopiero po upływie terminu otwarcia ofert; oznaczenie czasu odbioru danych przez Platformę stanowi przyporządkowaną do dokumentu elektronicznego datę oraz dokładny czas (hh:mm:ss), widoczne przy wysłanym dokumencie w kolumnie "Data przesłania"; o terminie przesłania decyduje czas pełnego przeprocesowania transakcji pliku na Platformie.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): RODO (obowiązek informacyjny):
Zamawiający oświadcza, że spełnia wymogi określone w rozporządzeniu Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz.Urz. UE L 119 z 4 maja 2016 r.) – dalej: RODO – tym samym dane osobowe podane przez Wykonawcę będą przetwarzane zgodnie z RODO oraz zgodnie z przepisami krajowymi. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Nadleśnictwo Włoszczowa. Dane osobowe Wykonawcy przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z przedmiotowym postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego. Odbiorcami przekazanych przez Wykonawcę danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania zgodnie z art. 8 oraz art. 96 ust. 3 Ustawy Pzp, a także art. 6 Ustawy z 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej. Dane osobowe Wykonawcy zawarte w protokole postępowania będą przechowywane przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia. Jeżeli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje cały czas trwania umowy. Zamawiający nie planuje przetwarzania danych osobowych Wykonawcy w celu innym niż cel określony powyżej.
Wykonawca jest zobowiązany, w związku z udziałem w przedmiotowym postępowaniu, do wypełnienia wszystkich obowiązków formalnoprawnych wymaganych przez RODO i związanych z udziałem w przedmiotowym postępowaniu o udzielenie zamówienia. Należą do nich obowiązki informacyjne z:
art. 13 RODO względem osób fizycznych, których dane osobowe dotyczą i od których dane te Wykonawca bezpośrednio pozyskał i przekazał Zamawiającemu w treści oferty lub dokumentów składanych na żądanie Zamawiającego,
art. 14 RODO względem osób fizycznych, których dane Wykonawca pozyskał w sposób pośredni, a które to dane Wykonawca przekazuje Zamawiającemu w treści oferty lub dokumentów składanych na żądanie Zamawiającego.
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Zamawiający informuje, że:
udostępnia dane osobowe, o których mowa w art. 10 RODO (dane osobowe dotyczące wyroków skazujących i czynów zabronionych) w celu umożliwienia korzystania ze środków ochrony prawnej, o których mowa w dziale IX ustawy Pzp, do upływu terminu na ich wniesienie;
udostępnianie protokołu i załączników do protokołu ma zastosowanie do wszystkich danych osobowych, z wyjątkiem tych, o których mowa w art. 9 ust. 1 RODO (tj. danych osobowych ujawniających pochodzenie rasowe lub etniczne, poglądy polityczne, przekonania religijne lub światopoglądowe, przynależność do związków zawodowych oraz przetwarzania danych genetycznych, danych biometrycznych w celu jednoznacznego zidentyfikowania osoby fizycznej lub danych dotyczących zdrowia, seksualności lub orientacji seksualnej tej osoby), zebranych w toku postępowania o udzielenie zamówienia;
w przypadku korzystania przez osobę, której dane osobowe są przetwarzane przez Zamawiającego, z uprawnienia, o którym mowa w art. 15 ust. 1–3 RODO (związanych z prawem Wykonawcy do uzyskania od administratora potwierdzenia, czy przetwarzane są dane osobowe jego dotyczące, prawem Wykonawcy do bycia poinformowanym o odpowiednich zabezpieczeniach, o których mowa w art. 46 RODO, związanych z przekazaniem jego danych osobowych do państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowej oraz prawem otrzymania przez Wykonawcę od administratora kopii danych osobowych podlegających przetwarzaniu), Zamawiający może żądać od osoby występującej z żądaniem wskazania dodatkowych informacji, mających na celu sprecyzowanie nazwy lub daty zakończonego postępowania o udzielenie zamówienia;
skorzystanie przez osobę, której dane osobowe są przetwarzane, z uprawnienia, o którym mowa w art. 16 RODO (uprawnienie do sprostowania lub uzupełnienia danych osobowych), nie może naruszać integralności protokołu postępowania oraz jego załączników;
w postępowaniu o udzielenie zamówienia zgłoszenie żądania ograniczenia przetwarzania, o którym mowa w art. 18 ust. 1 RODO, nie ogranicza przetwarzania danych osobowych do czasu zakończenia tego postępowania;
w przypadku, gdy wniesienie żądania dotyczącego prawa, o którym mowa w art. 18 ust. 1 RODO spowoduje ograniczenie przetwarzania danych osobowych zawartych w protokole postępowania lub załącznikach do tego protokołu, od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia Zamawiający nie udostępnia tych danych, chyba że zachodzą przesłanki, o których mowa w art. 18 ust. 2 rozporządzenia 2016/679.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: SA.270.7.2025.NW
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Na podstawie OPZ, przedmiotem zamówienia jest: Budowa drogi leśnej nr 20 według DSD w Leśnictwie Zabrody.
Zakres robót obejmuje w szczególności:
a) Roboty przygotowawcze, w tym roboty pomiarowe, usunięcie warstwy ziemi urodzajnej (humusu), karczowanie pni drzew o różnych średnicach (od 26-35 cm do 66-75 cm), wywożenie pni i karpiny wraz z zagospodarowaniem, mechaniczne karczowanie zagajników oraz oczyszczanie/odtworzenie rowów.
b) Roboty ziemne, polegające na wykonywaniu wykopów spycharkami i koparkami przedsiębiernymi/podsiębiernymi, z transportem urobku samochodami samowyładowczymi, uwzględniające także nakłady uzupełniające na transport, wywóz ziemi (gruntu nienośnego), zagęszczanie nasypów z gruntu rodzimego i dowiezionego, a także rozplantowanie ziemi wydobytej z wykopów.
c) Budowę przepustów, w tym rozebranie istniejących przepustów rurowych, wykonywanie wykopów, budowę ław fundamentowych z kruszywa, warstw podsypkowych piaskowych, montaż rur karbowanych PEHD (Fi 50cm, Fi 60cm, Fi 80cm), zasypywanie wykopów oraz budowę ścianek czołowych i brukowanie skarp.
d) Budowę nawierzchni, obejmującą profilowanie i zagęszczanie podłoża, wzmacnianie podłoża gruntowego geosiatkami i geowłókninami, budowę podbudów z kruszyw łamanych (o grubościach 8 cm, 18 cm i 20 cm) oraz wykonanie nawierzchni z kruszywa łamanego (9 cm) wraz z warstwą zamykającą.
e) Prace wykończeniowe, takie jak naprawy dróg gruntowych i plantowanie poboczy z wykonaniem opaski oporującej z obsianiem trawą, podbudowy poboczy z kruszyw łamanych oraz hydroobsiew powierzchni opasek i rowów.
f) Oznakowanie i zabezpieczenia, w tym montaż pionowych znaków drogowych (słupków i znaków o powierzchni do 0,3 m2) oraz tymczasową organizację ruchu na czas przebudowy zjazdu z drogi powiatowej.
g) Roboty związane ze zjazdem z drogi powiatowej nr 0401T, które są wyszczególnione analogicznie do głównych robót, lecz dotyczą konkretnie obszaru zjazdu.
Zamówienie realizowane jest na terenie Leśnictwa Zabrody, Nadleśnictwo Włoszczowa.
Zamawiający nie dokonał podziału zamówienia na części i tym samym nie dopuszcza składanie ofert częściowych.
Zamawiający nie podzielelił zamówienia gdyż podział zamówienia groziłby ograniczeniem konkurencji, nadmiernymi trudnościami technicznymi oraz potrzebą skoordynowania działań różnych wykonawców realizujących poszczególne części zamówienia, gdyż mogłoby to poważnie zagrozić właściwemu wykonaniu zamówienia.
4.2.6.) Główny kod CPV: 45233120-6 - Roboty w zakresie budowy dróg
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45111213-4 - Roboty w zakresie oczyszczania terenu
45232452-5 - Roboty odwadniające
45111200-0 - Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne
45233220-7 - Roboty w zakresie nawierzchni dróg
45400000-1 - Roboty wykończeniowe w zakresie obiektów budowlanych
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 12 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Tak
4.2.14.) Przedmiot, wielkość lub zakres oraz warunki zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Zamawiający przewiduje możliwość udzielenia zamówień, o których mowa w art. 214 ust. 1 pkt 7 ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych (Dz.U. z 2024 r. poz. 1129, z późn. zm.). Zamówienia te będą polegały na powtórzeniu robót budowlanych zgodnych z robotami stanowiącymi przedmiot niniejszego zamówienia (tj. budowa lub przebudowa dróg leśnych i infrastruktury z nimi związanej) oraz robót podobnych do nich w aspekcie technologicznym ich wykonawstwa. Zakresem rzeczowym robót budowlanych stanowiących przedmiot zamówień, o których mowa w niniejszym punkcie, objęte będą roboty realizowane na obszarze administracyjnym Nadleśnictwa Włoszczowa, bądź które w związku z zagwarantowaniem prawidłowej gospodarki leśnej stały się konieczne do wykonania w następstwie lub w związku ze zdarzeniami przyrodniczymi, klimatycznymi lub atmosferycznymi. Całkowita wartość tych dodatkowych robót budowlanych nie przekroczy 50% wartości niniejszego zamówienia. Zamawiający nie zastrzega możliwości ubiegania się o udzielenie zamówienia wyłącznie przez Wykonawców, o których mowa w art. 94 ustawy Pzp.
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Zamawiający wybierze najkorzystniejszą ofertę spośród tych, które nie zostały odrzucone. Najkorzystniejszą ofertą zostanie uznana ta, która uzyska największą łączną liczbę punktów, sumując punkty z kryteriów "Cena oferty brutto" (K1) i "Okres gwarancji" (K2). Kryterium K1 "Cena oferty brutto" ma wagę 60%, a punkty oblicza się wzorem: K1 = (CNAJ : CO) x 60, gdzie CNAJ to najniższa cena brutto, a CO to cena badanej oferty. Kryterium K2 "Okres gwarancji" ma wagę 40%, a punkty przyznawane są w zależności od zadeklarowanego okresu gwarancji (do 5 lat – 0 pkt, 6 lat – 20 pkt, 7 lat – 40 pkt). Wszystkie obliczenia punktów będą dokonywane z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Wydłużony okres gwarancji
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 1
Art. 109 ust. 1 pkt 4
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
W postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego na „Budowę drogi leśnej nr 20 wg DSD w Leśnictwie Zabrody (2025)” Zamawiający, Nadleśnictwo Włoszczowa , wymaga od Wykonawców spełnienia następujących warunków udziału w postępowaniu, zgodnie z Rozdziałem 6 SWZ:W zakresie zdolności do występowania w obrocie gospodarczym:
Zamawiający nie stawia warunku w tym zakresie.
W zakresie uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów:
Zamawiający nie stawia warunku w tym zakresie.
W zakresie sytuacji finansowej i ekonomicznej:
Warunek zostanie uznany za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia, na kwotę nie mniejszą niż 1 000 000,00 zł (jeden milion złotych).
W zakresie zdolności technicznej lub zawodowej:
Posiadanie wiedzy i doświadczenia: Warunek zostanie uznany za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, zrealizował co najmniej 2 (dwie) roboty budowlane o podobnym charakterze i zakresie, tj. budowę lub przebudowę dróg o wartości nie mniejszej niż 500 000,00 zł (pięćset tysięcy złotych) każda, wykonane (zakończone) w ramach dwóch umów, z podaniem ich wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone.
Dysponowanie osobami zdolnymi do wykonania zamówienia: Warunek zostanie uznany za spełniony, jeżeli Wykonawca skieruje do realizacji zamówienia co najmniej jedną osobę posiadającą uprawnienia budowlane w zakresie kierowania robotami specjalności drogowej. Przez ww. uprawnienia budowlane należy rozumieć uprawnienia budowlane, o których mowa w ustawie z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane oraz w rozporządzeniu Ministra Inwestycji i Rozwoju w sprawie przygotowania zawodowego do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie z dnia 29 kwietnia 2019 r.
lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane wydane na podstawie uprzednio obowiązujących przepisów prawa, lub odpowiednich przepisów obowiązujących na terenie kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, uznanych przez właściwy organ, zgodnie z ustawą z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (t.j.: Dz.U.2021.1646).
Informacje dodatkowe:
W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (np. konsorcja, spółki cywilne), warunek posiadania wiedzy i doświadczenia (Rozdział 6 ust. 1 pkt 4 lit. a SWZ) będzie uznany za spełniony, jeżeli co najmniej jeden z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia wykaże posiadanie łącznego doświadczenia określonego w tym warunku (Zamawiający nie dopuszcza możliwości sumowania doświadczenia Wykonawców) i wykona roboty budowlane, do realizacji których te zdolności są wymagane. Warunek dotyczący dysponowania osobami (Rozdział 6 ust. 1 pkt 4 lit. b SWZ) zostanie uznany za spełniony, jeżeli jeden z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia wykaże, że samodzielnie dysponuje wymaganym potencjałem osobowym, bądź wielu Wykonawców łącznie i wykonają roboty budowlane, do realizacji których te zdolności są wymagane.
Brak podstaw do wykluczenia musi wykazać każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia oddzielnie.
Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej podmiotów udostępniających zasoby, zgodnie z Rozdziałem 7 SWZ.
Zgodnie z art. 95 ust. 1 ustawy Pzp, Zamawiający zaleca, aby osoby wykonujące roboty ziemne, związane z formowaniem i zagęszczaniem nasypów, były zatrudnione przez Wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie stosunku pracy w całym okresie realizacji zamówienia.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: Zgodnie z art. 125 ust. 1 ustawy Pzp oraz SWZ, Wykonawca (a także każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia oraz podmiot udostępniający zasoby) zobowiązany jest złożyć następujące dokumenty:
1. Oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
Oświadczenie wstępne, składane wraz z ofertą, zgodnie z załącznikiem nr 4 do SWZ.
Składają je odrębnie:
Wykonawca,
każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie,
każdy podmiot udostępniający zasoby.
2. Oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do grupy kapitałowej
Oświadczenie o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy Pzp.
W przypadku przynależności – należy złożyć oświadczenie wraz z dowodami niezależnego przygotowania oferty, w szczególności dokumenty i informacje potwierdzające samodzielność działania.
3. Odpis lub informacja z Krajowego Rejestru Sądowego albo CEIDG
Dokument musi być sporządzony nie wcześniej niż 3 miesiące przed jego złożeniem.
Dotyczy oceny przesłanek z art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy Pzp (m.in. otwarcie likwidacji, ogłoszenie upadłości, zawieszenie działalności).
Jeżeli Zamawiający ma dostęp do dokumentu w publicznym rejestrze i Wykonawca to wskaże – dokumentu nie trzeba składać.
4. Dokumenty zagraniczne (dla podmiotów z siedzibą poza RP)
Odpowiednie dokumenty potwierdzające brak otwarcia likwidacji, upadłości itp., wystawione w kraju siedziby.
W razie braku takich dokumentów – oświadczenie złożone pod przysięgą lub przed odpowiednim organem, notariuszem albo organem administracyjnym.
5. Pozostałe sytuacje
W przypadku korzystania z zasobów innych podmiotów: każdy z tych podmiotów składa oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia (na wzorze jak w załączniku nr 4 do SWZ).
Forma dokumentów
Wszystkie dokumenty należy złożyć w formie elektronicznej, podpisanej kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub osobistym.
Dokumenty sporządzone w języku obcym muszą być złożone wraz z tłumaczeniem na język polski.
W przypadku cyfrowych odwzorowań dokumentów papierowych – należy je opatrzyć kwalifikowanym podpisem elektronicznym poświadczającym ich zgodność z oryginałem.
Uwagi końcowe:
Zamawiający zastrzega, że nie wzywa do złożenia podmiotowych środków dowodowych, jeżeli może je uzyskać samodzielnie z bezpłatnych rejestrów publicznych lub już je posiada (pod warunkiem, że Wykonawca to wskaże).
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu
Zgodnie z treścią Specyfikacji Warunków Zamówienia, Zamawiający żąda od Wykonawcy, którego oferta została najwyżej oceniona, złożenia następujących podmiotowych środków dowodowych, aktualnych na dzień ich złożenia:
Oświadczenie w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy Pzp, dotyczące braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej (lub oświadczenie o przynależności wraz z dowodami niezależnego przygotowania oferty).
Odpis lub informacja z Krajowego Rejestru Sądowego (KRS) albo z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG), potwierdzające brak podstaw do wykluczenia z art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy Pzp (likwidacja, upadłość itp.), sporadzone nie wcześniej niż 3 miesiące przed ich złożeniem.
Wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich 5 lat (lub krótszym, jeśli Wykonawca prowadzi działalność krócej), zawierający:
wartość robót,
przedmiot,
daty i miejsca wykonania,
podmioty, na rzecz których roboty zostały wykonane,
dowody potwierdzające należyte wykonanie robót (referencje lub inne dokumenty wystawione przez odbiorcę; w przypadku braku możliwości ich uzyskania – własne oświadczenie Wykonawcy).
Polisa OC potwierdzająca ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia, na kwotę nie mniejszą niż 1 000 000,00 zł.
Wykaz osób skierowanych do realizacji zamówienia, zawierający informacje:
o kwalifikacjach zawodowych,
uprawnieniach budowlanych,
doświadczeniu i wykształceniu,
zakresie wykonywanych czynności,
podstawie do dysponowania tymi osobami.
Dodatkowe dokumenty i oświadczenia, które mogą być wymagane:
Zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby – jeżeli Wykonawca polega na zdolnościach technicznych lub sytuacji finansowej innego podmiotu, wymagane jest stosowne zobowiązanie, wskazujące zakres i sposób korzystania z zasobów.
Oświadczenia podmiotów udostępniających zasoby – potwierdzające brak podstaw do wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w zakresie, w jakim ich zasoby są wykazywane.
Oświadczenia Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie – w przypadku konsorcjów, należy wskazać, które roboty wykona każdy z Wykonawców (załącznik nr 6 do SWZ).
Forma dokumentów:
Wszystkie podmiotowe środki dowodowe, oświadczenia i dokumenty muszą być złożone w postaci elektronicznej i opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub osobistym, zgodnie z art. 18 ustawy o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne. Dokumenty w języku obcym muszą być złożone wraz z tłumaczeniem na język polski.
Uwagi końcowe:
Wykonawca nie jest zobowiązany do składania dokumentów, które Zamawiający może samodzielnie pozyskać z bezpłatnych rejestrów publicznych, pod warunkiem wskazania źródła (np. KRS/CEIDG).
Dokumenty składane są na wezwanie Zamawiającego wyłącznie przez Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona.
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
Zamawiający nie wymaga w niniejszym postępowaniu złożenia przedmiotowych środków dowodowych5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
Do oferty należy załączyć: formularz oferty , kosztorys , dokument potwierdzający wniesienie wadium , oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu i spełnianiu warunków udziału , (jeśli dotyczy) oświadczenie Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie , (jeśli dotyczy) zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby , dokument potwierdzający umocowanie osoby podpisującej ofertę , oraz (jeśli dotyczy) pełnomocnictwoSEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
Wadium w postępowaniu wynosi 15 000 zł. Należy je wnieść przed upływem terminu składania ofert i utrzymywać przez cały okres związania ofertą. Wykonawca może wybrać formę wadium spośród pieniądza (przelew na rachunek bankowy Zamawiającego nr 49 1020 2733 0000 2902 0002 7920), gwarancji bankowych, gwarancji ubezpieczeniowych lub poręczeń. W przypadku gwarancji lub poręczeń, dokument w postaci elektronicznej musi zawierać informację o tytule zamówienia, być ważny przez cały okres związania ofertą oraz gwarantować bezwarunkową wypłatę na pierwsze żądanie Zamawiającego. Zwrot lub zatrzymanie wadium następuje zgodnie z art. 98 ustawy Prawo zamówień publicznych.6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku Wykonawcy zobowiązani są do ustanowienia pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Pełnomocnictwo należy dołączyć do oferty i powinno ono zawierać w szczególności wskazanie postępowania udzielenie zamówienia publicznego, którego dotyczy, wszystkich Wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia oraz ustanowionego pełnomocnika oraz zakresu jego umocowania.W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców, dokument ”Oświadczenia o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału”, składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Oświadczenia te potwierdzają brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w postępowaniu w zakresie, w jakim każdy z Wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu.