BZP: ,,Sukcesywna dostawa ciekłego helu dla potrzeb Instytutu Chemii Organicznej Wydziału Chemicznego Politechniki Łódzkiej”
22.07.2025
2025/BZP 00339888/01
POLITECHNIKA ŁÓDZKA
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Dostawy
,,Sukcesywna dostawa ciekłego helu dla potrzeb
Instytutu Chemii Organicznej
Wydziału Chemicznego Politechniki Łódzkiej”
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: POLITECHNIKA ŁÓDZKA
1.3.) Oddział zamawiającego: Wydział Chemiczny
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 000001583
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Stefana Żeromskiego 114
1.5.2.) Miejscowość: Łódź
1.5.3.) Kod pocztowy: 90-543
1.5.4.) Województwo: łódzkie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL711 - Miasto Łódź
1.5.7.) Numer telefonu: + 48 42/631 28 78
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: katarzyna.wrobel@p.lodz.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.zp.p.lodz.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - uczelnia publiczna
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Edukacja
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
,,Sukcesywna dostawa ciekłego helu dla potrzeb
Instytutu Chemii Organicznej
Wydziału Chemicznego Politechniki Łódzkiej”
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-8dc15886-7eec-4be5-8bdb-8a100641244e
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00339888
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-07-22
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00107613/08/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.2.10 Sukcesywna dostawa ciekłego helu na potrzeby Instytutu Chemii Organicznej Wydziału Chemicznego Politechniki Łódzkiej
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://plodz.ezamawiajacy.pl/pn/plodz/demand/222692/notice/public/details3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: Nr zgodna z Rozdziałem XI SWZ: 7.Komunikacja między Zamawiającym a
Wykonawcami odbywa się elektronicznie
za pośrednictwem Platformy znajdującej się pod adresem: https://plodz.ezamawiajacy.pl/ w zakładce „Korespondencja”. 8. W
postępowaniu komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami odbywa się wyłącznie przy użyciu Platformy. Datą złożenia
dokumentu, oświadczenia lub innego rodzaju informacji stanowiących przedmiot korespondencji (w tym wyjaśnień, wezwania,
uzupełnienia, etc.) jest data ich złożenia/wysłania za pośrednictwem zakładki „Korespondencja”.
Uwaga: Zamawiający nie będzie udzielał odpowiedzi na pytania do SWZ lub rozpatrywał wniosków dotyczących czynności
podejmowanych w postępowaniu lub innych pism Wykonawców, jeżeli wnioski te lub pisma zostaną złożone w inny sposób niż za
pośrednictwem Platformy (np. poprzez adres e-mail).
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1.W postępowaniu komunikacja między
Zamawi a Wykonawcami odbywa się wyłącznie przy użyciu Platformy. Datą złożenia dokumentu, oświadczenia lub innego rodzaju
informacji stanowiących przedmiot korespondencji (w tym wyjaśnień, wezwania, uzupełnienia, etc.) jest data ich złożenia/wysłania za
pośrednictwem zakładki „Korespondencja”.
Uwaga: Zamawiający nie będzie udzielał odpowiedzi na pytania do SWZ lub rozpatrywał wniosków dotyczących czynności
podejmowanych w postępowaniu lub innych pism Wykonawców, jeżeli wnioski te lub pisma zostaną złożone w inny sposób niż za
pośrednictwem Platformy (np. poprzez adres e-mail).2.Zgłoszenie do postępowania wymaga zalogowania Wykonawcy do Systemu
na subdomenie Politechniki Łódzkiej:
https://plodz.ezamawiajacy.pl/servlet/HomeServlet
lub https://oneplace.marketplanet.pl 3.Wykonawca po wybraniu opcji „przystąp do postępowania” zostanie przekierowany do strony
https://oneplace.marketplanet.pl, gdzie zostanie powiadomiony o możliwości zalogowania lub do założenia bezpłatnego konta.
Wykonawca zakłada konto wykonując kroki procesu rejestracyjnego; podaje adres e-mail, ustanawia hasło, następnie powtarza
hasło, wpisuje kod z obrazka, akceptuje regulamin, klika polecenie „zarejestruj się”, a następnie postępuje zgodnie z poleceniami
Platformy.4.Rejestracja konta następuje poprzez:
���� kontakt z numerem telefonu podanym w potwierdzeniu
lub
���� jeżeli użytkownik nie skontaktuje się telefonicznie konto zostanie aktywowane w ciągu maksymalnie 6 godzin roboczych.
5.Po założeniu konta Wykonawca ma możliwość złożenia Oferty w postępowaniu.6.Zamawiający określa dopuszczalny format
kwalifikowanego podpisu elektronicznego jako:
1)dokumenty w formacie „pdf" zaleca się podpisywać formatem PAdES, Zamawiający rekomenduje podpis w formacie PAdES na
pliku w formacie .pdf
2)dopuszcza się podpisanie dokumentów w formacie innym niż „pdf”, formatem XAdES typu zewnętrznego co oznacza, że podpis
elektroniczny znajdować będzie się w osobnym pliku z rozszerzeniem xades lub xml, który zawiera jedynie odwołanie do dokumentu
źródłowego, a nie jego treść. W związku z tym Wykonawca będzie zobowiązany załączyć, prócz podpisanego dokumentu, oddzielny
plik z podpisem.
Wykonawca powinien pamiętać, aby plik z podpisem przekazywać łącznie z dokumentem podpisywanym (plik podpisany + podpis).
Zam. nie rekomenduje używania podpisu XAdES typ zewnętrzny.
7.Zamawiający określa niezbędne wymagania sprzętowo-aplikacyjne umożliwiające pracę na Platformie Zakupowej tj.:
1)Stały dostęp do sieci Internet o gwarantowanej przepustowości nie mniejszej niż 512 kb/s;2)Komputer klasy PC lub MAC,
spełniający wymagania zainstalowanego systemu operacyjnego oraz wymagania używanej przeglądarki internetowej;
3)Zainstalowana dowolna przeglądarka internetowa w wersji wspieranej przez producenta obsługująca TLS1.2;
4)Zainstalowany program Acrobat Reader lub inny obsługujący pliki w formacie .pdf
8.Zamawiający określa dopuszczalne formaty przesyłanych danych tj. o wielkości do 2 GB w txt,rtf, pdf ,xps, odt, ods, odp, doc, xls,
ppt, docx, xlsx, pptx, csv, jpg, jpeg, tif, tiff, geotiff, png, svg, wav, mp3, avi, mpg, mpeg, mp4, m4a, mpeg4, ogg, ogv, zip, tar, gz, gzip,
7z, html, xhtml, css, xml, xsd, gml, rng, xsl, xslt, TSL, XMLsig, XAdES, CAdES, PAdES, ASIC, asics, sig, XMLenc, dxf, ath, prd (ze
szczególnym wskazaniem na .pdf).
9.Sposób sporządzania i przekazywania dokumentów określony został w ROZ PREZESA RADY MINISTRÓW zdnia 30.12.2020 r. w
sprawie sposobu sporządzania i przekazywania informacji oraz wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz
środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie.
11. Oferta musi być sporządzona pod rygorem nieważności, w języku polskim, w postaci elektronicznej, i opatrzona kwalifikowanym
podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym (przy użyciu e-dowodu) przez osobę upoważnioną
do reprezentowania Wykonawcy.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Klauzula informacyjna dotycząca przetwarzania danych osobowych (RODO)
1.Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu
Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem
danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz
uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z
04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, Zamawiający informuje, że:
1) administratorem danych osobowych jest Politechnika Łódzka, ul. Stefana Żeromskiego 116, 90-924
Łódź,
2) inspektor ochrony danych osobowych w Politechnice Łódzkiej kontakt: rbi@adm.p.lodz.pl telefon: 42 631 20 39 (Wyjaśnienie:
informacja w tym zakresie jest wymagana, jeżeli w odniesieniu do danego
administratora lub podmiotu przetwarzającego istnieje obowiązek wyznaczenia inspektora ochrony
danych osobowych), (...) ciąg dalszy w Rozdziale XX SWZ pkt 1. 3) i następne.
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Informacja zawarta w Rozdziale XX SWZ
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: 9/W3D/D/2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Dostawy
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1) Przedmiotem zamówienia jest sukcesywna dostawa ciekłego helu dla potrzeb Instytutu Chemii Organicznej Wydziału
Chemicznego Politechniki Łódzkiej.
2) Wykonawca zapewni transport wraz z dostarczeniem do podanych przez Zamawiającego pomieszczeń.
3) Zamawiający będzie realizował dostawy w miarę bieżących potrzeb. Zapotrzebowania będą składne do Wykonawcy
częściowo, drogą e-mailową.
4) Wykonawca każdorazowo dołączy do dostawy certyfikaty jakości zawierające nazwę gazu, skład gazu, stopień czystości,
termin ważności.
5) Wykonawca zapewni zgodność dostarczanych gazów z Polskimi Normami dla tych produktów.
6) Termin dostawy częściowej stanowi kryterium oceny ofert i został opisany w Rozdziale XXIV niniejszej specyfikacji.
7) Wykonawca zobowiązany jest do bieżącego monitorowania stopnia realizacji umowy, w zakresie zamówień
sukcesywnych obejmujących asortyment określony w Załączniku nr 2 do SWZ
3. Przedmiot zamówienia obejmuje realizację przedmiotu zamówienia podstawowego oraz może obejmować realizację
przedmiotu zamówienia objętego prawem opcji.
4. Szczegółowe wymagania Zamawiającego dotyczące wykonania przedmiotu zamówienia zawiera Opis Przedmiotu
Zamówienia, stanowiący Załącznik nr 7 do SWZ (dalej jako „OPZ”) oraz projektowane postanowienia umowy stanowiące
załącznik nr 8 do SWZ.
4.2.6.) Główny kod CPV: 24111300-8 - Hel
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
24100000-5 - Gazy
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Tak
4.2.9) Rodzaj i maksymalna wartość opcji oraz okoliczności skorzystania z opcji:
Zamawiający korzysta z prawa opcji określonego w art. 441 ust.1 Ustawy Pzp.1) Zamawiający zastrzega sobie możliwość skorzystania z prawa opcji na podstawie
art. 441 ustawy Pzp w zakresie wykonania przedmiotu zamówienia zgodnie z Projektowanymi postanowieniami umowy –
załącznikiem nr 8 do SWZ i Opisem Przedmiotu zamówienia załącznikiem nr 7 do SWZ.
2) Zamawiający jest uprawniony do zwiększenia ilości zamawianego gazu ciekłego zgodnie z ust. 4 poniżej w stosunku do
zapotrzebowania wynikającego z OPZ. Skorzystanie przez Zamawiającego z uprawnienia, o którym mowa w zdaniu
pierwszym, nie może stanowić podstawy żadnych roszczeń Wykonawcy wobec Zamawiającego. Podanie ostatecznej ilości
litrów gazu nastąpi w terminie określonym w § 5 Projektowanych postanowień umowy – załącznikiem nr 8 do SWZ.
3) Przedmiot zamówienia objętego prawem opcji obejmuje dostawy tego samego rodzaju jak dostawy zamówienia
podstawowego i stanowi zwiększenie zakresu przedmiotu zamówienia o dostawy, których przedmiot stanowi realizację
przedmiotu zamówienia podstawowego;
Do świadczenia dostaw w ramach prawa opcji mają zastosowanie odpowiednio postanowienia niniejszej umowy. Realizacja
prawa opcji będzie następowała w ramach dostaw określonych jako zamówienie podstawowe.
4) Zamawiający realizując prawo opcji ma prawo zgłosić dodatkowe dostawy, jednak całkowita liczba dodatkowych litrów
gazu nie może przekroczyć 500L ciekłego helu.
5) Z prawa opcji Zamawiający będzie korzystał w zależności od bieżących potrzeb i sytuacji podczas trwania zawartej
umowy.
6) Skorzystanie z prawa opcji nie wymaga zawarcia aneksu do umowy. Zamawiający poinformuje Wykonawcę o zamiarze
skorzystania z prawa opcji przekazując mu pisemne oświadczenie (oświadczenia) w terminie nie później niż na 10 dni przed
upływem terminu realizacji zamówienia określonego w § 5 lub w każdym czasie trwania umowy.
Oświadczenie będzie zawierać ilość zamawianego gazu, wartość dostaw objętych prawem opcji. Wzór oświadczenia o
skorzystaniu z prawa opcji, stanowi załącznik nr 3 do niniejszej umowy.
7) Za skuteczne doręczenie powiadomienia, o którym mowa w ust. 6 rozumie się również przesłany drogą elektroniczną
podpisany przez Zamawiającego skan pisma. W imieniu Zamawiającego uprawnionym do podpisania niniejszego pisma jest
Zamawiający lub osoba upoważniona przez Zamawiającego.
8) Wykonawca po otrzymaniu powiadomienia zobowiązany jest przystąpić do realizacji przedmiotu zamówienia (opcja zwiększająca).
9) Wykonawcy nie przysługuje żadne roszczenie w stosunku do Zamawiającego
w przypadku, gdy Zamawiający nie skorzysta lub skorzysta z prawa opcji. Wykorzystanie i realizacja zamówienia objętego
opcją jest wyłącznie uprawnieniem Zamawiającego.
10) Rozliczenie za wykonany przedmiot zamówienia objętego prawem opcji odbywać się będzie po cenach zaoferowanych
przez Wykonawców w formularzu cenowym zamówienia podstawowego.
11) W przypadku skorzystania przez Zamawiającego z prawa opcji, rozliczenie przedmiotu zamówienia realizowanego w
ramach opcji nastąpi w ramach wynagrodzenia wskazanego w § 4 ust. 5 Projektowanych postanowień umowy – załączniku
nr 8 do SWZ.
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 6 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
serwis posprzedażny, pomoc techniczna, warunki dostawy takich jak termin, sposób lub czas dostawy, oraz okresu realizacji.4.3.5.) Nazwa kryterium: Termin realizacji jednorazowej dostawy
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Nie
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: [numeracja zgodna z SWZ]
3.1.1. Zamawiający, zgodnie z § 3 rozporządzenia Ministra Rozwoju Pracy i Technologii z dnia 23 grudnia 2020 r. w sprawie
podmiotowych środków dowodowych oraz innych dokumentów lub oświadczeń, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy w
celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia wykonawcy z udziału w postępowaniu, zamiast podmiotowych środków
dowodowych, o których mowa w § 2 ust. 1 pkt 1, 2 lub 4-6, ww. rozporządzenia żąda
- oświadczenia Wykonawcy o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu, o którym mowa w art. 125 ust. 1 Ustawy Pzp, w
zakresie podstaw wykluczenia z postępowania określonych w pkt 3.1.-3.3. Rozdziału VII SWZ- zgodnie z wzorem stanowiącym
załącznik nr 4 do SWZ.
3.1.2. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie oświadczenie Wykonawcy o aktualności informacji
zawartych w oświadczeniu, o którym mowa w art. 125 ust. 1 Ustawy Pzp składa każdy z tych Wykonawców (dotyczy członków
konsorcjum oraz wspólników spółki cywilnej) - zgodnie z wzorem stanowiącym załącznik nr 4 do SWZ.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: Zamawiający nie żąda podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
W niniejszym postępowaniu do upływu terminu składania ofert Wykonawcy zobowiązani są złożyć:1) Ofertę na którą składają się:
a. wypełniony Formularz oferty, wg Załącznika nr 1 do SWZ (wzór),
b. wypełniony Formularz cenowy - Arkusz asortymentowo-cenowy – załącznik nr 2 do SWZ,
2) Oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia z postępowania składane przez Wykonawcę – Załącznik nr 2 do SWZ
(wzór),
3) Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia (członkowie konsorcjum, wspólnicy spółki cywilnej)
składają oświadczenie określone w pkt 2) Powyżej odrębnie dla każdego z nich – jeżeli dotyczy,
4) W celu potwierdzenia, że osoba działająca w imieniu Wykonawcy jest umocowana do jego reprezentowania,
Zamawiający żąda od Wykonawcy złożenia ODPISU LUB INFORMACJI z:
- Krajowego Rejestru Sądowego lub
- Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej lub
- innego właściwego rejestru,
5) Wykonawca nie jest zobowiązany do złożenia dokumentów, o których mowa pod pkt 4)., jeżeli Zamawiający może je
uzyskać za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, o ile Wykonawca wskazał dane umożliwiające dostęp do
tych dokumentów (wystarczające jest wskazanie np. numeru NIP, KRS, Regon),
6) Pełnomocnictwo/Pełnomocnictwa dla osoby/osób podpisujących ofertę, jeżeli oferta jest podpisana przez pełnomocnika –
jeżeli dotyczy tj. w przypadku jeżeli umocowanie osoby podpisującej ofertę nie wynika z dokumentów rejestrowych,
o których mowa pod lit. k. Pełnomocnictwo powinno być sporządzone pod rygorem nieważności w formie elektronicznej
opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym, lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub
podpisem osobisty (przy użyciu e-dowodu),
7) Pełnomocnictwo dla lidera (dotyczy podmiotów wspólnie ubiegających się
o zamówienie tzw. „konsorcja” oraz spółek cywilnych) - jeśli dotyczy.
W przypadku składania oferty przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia - a tzw. „konsorcja”
oraz spółki cywilne pełnomocnictwo do reprezentowania wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie
zamówienia, ewentualnie umowę o współdziałaniu, z której będzie wynikać przedmiotowe pełnomocnictwo. Pełnomocnik
może być ustanowiony do reprezentowania Wykonawców w postępowaniu albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia
umowy, (wzór Pełnomocnictwa stanowi Załącznik nr 6 do SWZ).
8) Pełnomocnictwo powinno być sporządzone pod rygorem nieważności w formie elektronicznej opatrzonej kwalifikowanym
podpisem elektronicznym lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobisty (przy użyciu e-
dowodu),
9) Oświadczenie o zakresie zadań realizowanych przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia,
tzw. „konsorcja” oraz spółki cywilne, z którego wynika, które usługi wykonają poszczególni wykonawcy, zgodnie z art. 117
ust. 4 Ustawy Pzp, – sporządzona zgodnie z wzorem stanowiącym Załącznik nr 5 do SWZ (jeżeli dotyczy);
10) Oświadczenia i/lub dokumenty na podstawie których, Zamawiający dokona oceny skuteczności zastrzeżenia informacji
zawartych w ofercie, stanowiących tajemnicę przedsiębiorstwa, w rozumieniu przepisów o zwalczaniu nieuczciwej
konkurencji które powinny być sporządzone pod rygorem nieważności w formie elektronicznej opatrzonej kwalifikowanym
podpisem elektronicznym lub w postaci elektronicznej opatrzonej, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym (przy użyciu
e-dowodu) (jeżeli Wykonawca zastrzega takie informacje).
11) W sytuacji kiedy Wykonawca jest zwolniony z podatku VAT, zobowiązany jest załączyć
do oferty wyjaśnienie swojej sytuacji ze wskazaniem podstawy prawnej zwolnienia – jeżeli dotyczy.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia.1.1. Wykonawcy, którzy wspólnie ubiegają się o udzielenie zamówienia:
a. są zobowiązani ustanowić pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo do reprezentowania ich w
postępowaniu i do zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego,
b. są zobowiązani do złożenia w ofercie Pełnomocnictwa ustanawiającego Pełnomocnika, o którym mowa w pkt 1.1. lit a)
powyżej. Przedmiotowe pełnomocnictwo stanowi załącznik nr 6 do SWZ. Pełnomocnictwo zawierać powinno umocowanie
do reprezentowania w postępowaniu lub do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia
publicznego. Wszelka korespondencja kierowana będzie wyłącznie do podmiotu występującego jako pełnomocnik.
2. Oferta musi być podpisana w taki sposób, by wiązała prawnie wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o
udzielenie zamówienia. Osoba podpisująca ofertę musi posiadać umocowanie prawne do reprezentacji. Umocowanie musi
wynikać z treści pełnomocnictwa załączonego do oferty – treść pełnomocnictwa powinna dokładnie określać zakres
umocowania.
3. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, oświadczenia, o których mowa w pkt. 2
Rozdziału VIII SWZ, składa każdy
z Wykonawców wspólnie ubiegający się o udzielnie zamówienia wraz z ofertą. Oświadczenie to potwierdzają brak podstaw
wykluczenia.
4. Wspólnicy spółki cywilnej są traktowani jak Wykonawcy składający ofertę wspólną. Spółka cywilna, jest kwalifikowana jako
wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia, dlatego jej wspólnicy zobowiązani są ustanowić pełnomocnika
do reprezentowania w postępowaniu albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy. Ponadto, każdy ze
wspólników spółki cywilnej zobowiązany jest do złożenia wraz z ofertą oświadczenia o niepodleganiu wykluczeniu, o których
mowa w pkt. 2 Rozdziału VIII SWZ.
5. Zgodnie z art. 58 ust. 5 Ustawy Pzp, przepisy Ustawy Pzp dotyczące wykonawcy stosuje się odpowiednio do
Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.
6. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, żaden z nich nie może podlegać
wykluczeniu na podstawie art. 108 ust. 1. Ustawy Pzp oraz art. 109 ust. 1 pkt 4 Ustawy Pzp oraz w art. 7. ust.1 ustawy z
dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz
służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (Dz. U. z 2022 r. , poz. 835) natomiast spełnienie warunku udziału w
postępowaniu Wykonawcy wykazują zgodnie z pkt 2 Rozdziału VII SWZ.
7. W celu wykazania braku podstaw do wykluczenia, o których mowa w pkt. 3.1. - 3.3. Rozdziału VII SWZ Wykonawcy
składają oświadczania i dokumenty określone w Rozdziale VIII SWZ w sposób i w trybie określonym w SWZ.
8. Zgodnie z art. 445 ust. 1 Ustawy Pzp, wszyscy Wykonawcy składający wspólną ofertę ponoszą odpowiedzialność
solidarną za wykonanie umowy i wniesienie zabezpieczenia należytego wykonania umowy. Zamawiający może w ramach
odpowiedzialności solidarnej żądać wykonania umowy od wszystkich wykonawców łącznie lub od każdego z osobna.
9. Zgodnie z art. 117 ust. 4 Ustawy Pzp, Wykonawcy wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (wspólnicy spółki
cywilnej), wraz z ofertą składają oświadczenie, z którego wynika które dostawy wykonają poszczególni wykonawcy.
Przedmiotowe oświadczenie stanowi załącznik nr 5 do SWZ.
10. Każdy z Wykonawców wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia musi wykazać brak podstaw do wykluczenia.
11. Oświadczenia i dokumenty potwierdzające brak podstaw do wykluczenia z postępowania składa każdy z Wykonawców
wspólnie ubiegających się o zamówienie.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Rodzaj i zakres zmian oraz warunki ich wprowadzenia określone zostały w § 13- Zmiany do umowy Projektowanych postanowień umowy stanowiących zał. nr 8 do SWZ
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2025-07-30 09:00
8.2.) Miejsce składania ofert: https://plodz.ezamawiajacy.pl/pn/plodz/demand/222692/notice/public/details
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2025-07-30 09:30
8.4.) Termin związania ofertą: do 2025-08-28
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
1.Umowa obowiązuje od dnia jej podpisania i obowiązuje od daty jej zawarcia przez okres 6 miesięcy lub do wyczerpaniakwoty wskazanej w § 4 ust. 1 Projektowanych postanowień umowy – załącznikiem nr 8 do SWZ w zależności co nastąpi
wcześniej.
2.Dostawy częściowe, realizowane będą w terminie do 3 dni roboczych od złożenia zamówienia przez jednostkę
Zamawiającego.*
* Termin dostaw częściowych stanowi kryterium oceny oferty i termin dostawy będzie wynosił tyle ile zaoferuje Wykonawca
w Formularzu oferty.