BZP: Obsługa prawna Urzędu Miejskiego w Wieruszowie i jednostek organizacyjnych Gminy Wieruszów w latach 2025 – 2028
23.07.2025
2025/BZP 00341667/01
Gmina Wieruszów
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Obsługa prawna Urzędu Miejskiego
w Wieruszowie i jednostek
organizacyjnych Gminy Wieruszów
w latach 2025 – 2028
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Wieruszów
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 250855392
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Rynek 1-7
1.5.2.) Miejscowość: Wieruszów
1.5.3.) Kod pocztowy: 98-400
1.5.4.) Województwo: łódzkie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL714 - Sieradzki
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: um@wieruszow.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.wieruszow.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Obsługa prawna Urzędu Miejskiego
w Wieruszowie i jednostek
organizacyjnych Gminy Wieruszów
w latach 2025 – 2028
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-9e0b3ac4-8522-49c7-a2b6-4ebe42b63169
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00341667
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-07-23
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00054154/04/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.4 Obsługa prawna Urzędu Miejskiego w Wieruszowie i jednostek organizacyjnych Gminy Wieruszów w latach 2025 – 2028
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-9e0b3ac4-8522-49c7-a2b6-4ebe42b631693.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://ezamowienia.gov.pl
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Wymagania techniczne i organizacyjne dot. korespondencji elektronicznej zostały przez zamawiającego opisane w rozdziale 7 SWZ.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): RODO (obowiązek informacyjny) - Informacje w przedmiotowy zakresie zostały ujęte w rozdziale 39 SWZ.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: ZR.271.23.2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest następująca usługa:
Obsługa prawna Urzędu Miejskiego w Wieruszowie i jednostek organizacyjnych Gminy Wieruszów w latach 2025 – 2028.
Kompleksowa obsługa prawna obejmuje Urząd Miejski w Wieruszowie oraz następujące, gminne jednostki organizacyjne: szkoły podstawowe (łączna liczba szkół: 6); przedszkola (łączna liczba przedszkoli: 2); Zespół Żłobka i Klubu Dziecięcego, Klub „Senior+”; Gminny Ośrodek Sportu i Turystyki; Miejsko-Gminna Biblioteka Publiczna i Wieruszowski Dom Kultury.
Przedmiot zamówienia został szczegółowo opisany w rozdziale 4 SWZ.
4.2.6.) Główny kod CPV: 79100000-5 - Usługi prawnicze
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 36 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Sposób oceny ofert został przez zamawiającego wskazany w rozdziale 15 SWZ.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
organizacja, kwalifikacje zawodowe i doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia4.3.5.) Nazwa kryterium: Dodatkowe doświadczenie osoby wyznaczonej do realizacji zamówienia
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
1. Warunki dotyczące zdolności do występowania w obrocie gospodarczymZamawiający nie określa tego warunku udziału w postępowaniu.
2. Warunki dotyczące uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów
Zamawiający nie określa tego warunku udziału w postępowaniu.
3. Warunki dotyczące sytuacji ekonomicznej lub finansowej
Wykonawca spełni ten warunek udziału w postępowaniu, jeżeli wykaże, że:
1) jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności na sumę gwarancyjną nie niższą niż 5.000.000,00 zł.
4. Warunki dotyczące zdolności technicznej lub zawodowej
Wykonawca spełni ten warunek udziału w postępowaniu, jeżeli wykaże, że:
1) będzie dysponował co najmniej 4 (czterema) osobami skierowanymi przez Wykonawcę do realizacji zamówienia, posiadającymi uprawnienia do wykonywania zawodu adwokata lub radcy prawnego, zgodnie z ustawą z dnia 26 maja 1982 r Prawo o adwokaturze lub ustawą z dnia 6 lipca 1982 o radcach prawnych lub prawnika zagranicznego w rozumieniu ustawy z dnia 5 lipca 2002 r. o świadczeniu przez prawników zagranicznych pomocy prawnej w Rzeczypospolitej Polskiej, oraz posiadającymi wpis na odpowiednią listę potwierdzającą wykonywanie zawodu adwokata lub radcy prawnego lub wpis na listę prawników zagranicznych prowadzoną odpowiednio przez okręgową radę adwokacką lub radę okręgowej izby radców prawnych uprawniający do wykonywania stałej praktyki w Rzeczypospolitej Polskiej, w tym łącznie:
a) minimum dwie osoby posiadające co najmniej dziesięcioletnie doświadczenie zawodowe w obsłudze jednostek samorządu terytorialnego;
oraz
b) minimum dwie osoby posiadające co najmniej trzyletnie doświadczenie zawodowe w obsłudze prawnej jednostek samorządu terytorialnego w zakresie stosowania ustawy Prawo zamówień publicznych.
UWAGA: Dodatkowe oświadczenie osób wskazanych w ust. 4 lit. a), wykraczające ponad wymagane dziesięcioletnie doświadczenie zawodowe w obsłudze jednostek samorządu terytorialnego stanowi kryterium oceny ofert, zgodnie z rozdziałem 15 SWZ.
2) Wykonawca spełni ten warunek, jeśli udokumentuje, że w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeśli czas prowadzonej działalności jest krótszy – w tym okresie, realizował:
a) co najmniej jedną stałą, nie krótszą niż trwającą przynajmniej 36 miesięcy (w systemie ciągłym), usługę bieżącej i kompleksowej obsługi prawnej gminy obejmującej następujące zagadnienia: sprawy kadrowe i organizacyjne, tworzenie aktów prawa miejscowego, zamówienia publiczne, kultura i sport, oświata i wychowanie, gospodarka nieruchomościami, inwestycje (w tym inwestycje drogowe w oparciu o ustawę o szczególnych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie dróg publicznych), ochrona środowiska, gospodarka przestrzenna i prawo budowlane, finanse publiczne, prawo podatkowe, prawo pracy i ubezpieczeń społecznych, prawo autorskie i prawo własności intelektualnej, ochrona danych osobowych i dostęp do informacji publicznej, prawo lokalowe, ochrona zdrowia, pomoc społeczna, sprawy z zakresu ewidencji ludności, dowodów osobistych, obrony cywilnej, zarządzania kryzysowego i spraw obronnych, pozyskiwanie i rozliczanie środków zewnętrznych, nadzór nad spółkami prawa handlowego z udziałem jednostek samorządu terytorialnego;
b) co najmniej 4 usługi obsługi prawnej postepowań o udzielenie zamówienia publicznego (w rozumieniu ustawy Prawo zamówień publicznych) na roboty budowlane, dostawy lub usługi o wartości przekraczającej kwotę 130.000,00 zł netto, w tym:
- 1 postępowanie o wartości równej lub przekraczającej progi unijne,
- 1 postępowanie dot. inwestycji polegającej na budowie obiektu budowlanego o wartości zamówienia nie mniejszej niż 5.000.000,00 zł brutto;
c) co najmniej jedną usługę polegającą na wykonaniu opinii prawnych oraz konsultacji dokumentacji dotyczącej zagadnień prawnych z zakresu nadzoru właścicielskiego nad funkcjonowaniem spółek komunalnych, w tym w szczególności opiniowanie kontraktów menedżerskich, uprawnień i obowiązków rad nadzorczych spółek komunalnych oraz możliwości zlecenia spółce komunalnej zadań własnych gminy;
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: Zamawiający wezwie Wykonawcę, którego oferta zostanie najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym terminie, następujących podmiotowych środków dowodowych, aktualnych
na dzień złożenia podmiotowych środków dowodowych:
1) odpisu lub informacji z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy Pzp, sporządzonych nie wcześniej niż 3 miesiące przed jej złożeniem, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru/ewidencji lub wskazanie tego rejestru/ewidencji, zgodnie
z art. 274 ust. 4 ustawy PZP;
2) oświadczenia wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy Pzp, o niezakłócaniu konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. z 2024 r. poz. 1616), z innym wykonawcą (poprzez działanie lub zaniechanie), który złożył odrębną ofertę, ofertę częściową lub wniosek o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, albo oświadczenia o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty, oferty częściowej lub wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu niezależnie od innego wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej. Wzór oświadczenia stanowi załącznik Nr 3 do SWZ.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: Zamawiający wezwie Wykonawcę, którego oferta zostanie najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym terminie, następujących podmiotowych środków dowodowych, aktualnych
na dzień złożenia podmiotowych środków dowodowych:
1) dokumentów potwierdzających, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia ze wskazaniem sumy gwarancyjnej tego ubezpieczenia wraz z dokumentem potwierdzającym opłacenie składek ubezpieczeniowych;
2) wykaz osób skierowanych do realizacji zamówienia, zgodnie z warunkami udziału w postępowaniu, określonymi w rozdziale 20, ust. 4 pkt 1 SWZ, z uwzględnieniem kryterium oceny ofert 2 - Dodatkowe doświadczenie osoby wyznaczonej do realizacji zamówienia, wraz z dowodami w powyższym zakresie (referencje, poświadczenia bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, właściwy do potwierdzenia posiadanego doświadczenia, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - inne dokumenty. Z dokumentów powinno jednoznacznie wynikać spełnienie warunków postawionych wykonawcy przez zamawiającego. Zamawiający nie dopuszcza składania oświadczeń własnych w powyższym zakresie. Wzór wykazu osób stanowi załącznik nr 6 do SWZ.
3) wykaz wykonanych usług (według wzoru stanowiącego załącznik Nr 5 do SWZ) zgodnie
z warunkami udziału w postępowaniu, określonymi w rozdziale 20, ust. 4 pkt 2 SWZ wraz ze stosownymi dowodami; przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego usługi zostały wykonane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - inne odpowiednie dokumenty. Zamawiający nie dopuszcza składania oświadczeń własnych w powyższym zakresie.
5) oświadczenia wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy Pzp,
o niezakłócaniu konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego
w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. z 2024 r. poz. 1616), z innym wykonawcą (poprzez działanie lub zaniechanie), który złożył odrębną ofertę, ofertę częściową lub wniosek o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, albo oświadczenia o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty, oferty częściowej lub wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu niezależnie od innego wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej. Wzór oświadczenia stanowi załącznik Nr 3 do SWZ.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia w rozdziale 36 SWZ.6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Zmiany umowy są możliwe tylko na warunkach określonych w ustawie Pzp.Szczegółowe informacje zostały zawarte w załączniku nr 4 do SWZ - Projektowanych postanowieniach umowy.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2025-07-31 09:00
8.2.) Miejsce składania ofert: https://ezamowienia.gov.pl
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2025-07-31 09:15
8.4.) Termin związania ofertą: do 2025-08-29
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
1. Zamawiający informuje, że w formularzu ofertowym wykonawca wskazuje, w ramach kryterium oceny ofert nr 2, dodatkowe doświadczenie osoby skierowanej do realizacji zamówienia, zgodnie z kryteriami oceny ofert wskazanymi w rozdziale 15 SWZ. Wykonawca w dedykowanej sekcji formularza ofertowego dla kryterium oceny ofert nr 2 powinien określić dodatkowe doświadczenie osoby skierowanej do realizacji zamówienia poprzez wpisanie liczby całkowitej w polu tekstowym, np. 10 lub 15, a punktacja zostanie przyznana zgodnie z przyjętymi kryteriami oceny ofert. Zamawiający informuje, że w przypadku nieprawidłowego wypełnienia tej sekcji formularza ofertowego lub wskazania liczby niższej niż 10, zamawiający przyzna wykonawcy 0 pkt podczas oceny ofert.2. Zamawiający zaleca przed złożeniem oferty i innych dokumentów, wymaganych w postępowaniu, sprawdzenie komunikatów, publikowanych przez dostawcę usługi Platformy e-Zamówienia.