BZP: Przeprowadzenie szkolenia Terapia Skoncentrowana na Rozwiązaniach – poziom podstawowy (TSR I) w ramach projektu pn. „Pozytywna przyszłość PLUS (...)"*
24.07.2025
2025/BZP 00344166/01
Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Przeprowadzenie szkolenia Terapia Skoncentrowana na Rozwiązaniach – poziom podstawowy (TSR I) w ramach projektu pn. „Pozytywna przyszłość PLUS (...)"*
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 004447867
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: al. Marsz. J. Piłsudskiego 61a
1.5.2.) Miejscowość: Olsztyn
1.5.3.) Kod pocztowy: 10-449
1.5.4.) Województwo: warmińsko-mazurskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL622 - Olsztyński
1.5.7.) Numer telefonu: 89 534 04 14
1.5.8.) Numer faksu: 89 534 05 38
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: biuro@mops.olsztyn.eu
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://mopsolsztyn.bip.gov.pl/
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Inna działalność
pomoc społeczna
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Tak
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Przeprowadzenie szkolenia Terapia Skoncentrowana na Rozwiązaniach – poziom podstawowy (TSR I) w ramach projektu pn. „Pozytywna przyszłość PLUS (...)"*
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-8d1f16e3-74b3-4e29-95f5-72d60405dd3d
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00344166
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-07-24
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00095592/05/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.8 Trening Skoncentrowany na Rozwiązaniach I-go stopnia w ramach projektu - Pozytywna przyszłość PLUS.
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.13.) O zamówienie mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, którzy spełniają warunki określone w art. 361 ustawy – usługi społeczne: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak
2.15.) Nazwa projektu lub programu
„Pozytywna przyszłość PLUS. Promocja rodzicielstwa zastępczego, wsparcie istniejących rodzin zastępczych oraz osób usamodzielnianych i opuszczających rodzinną lub instytucjonalną pieczę zastępczą”
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://zamowienia.olsztyn.eu3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://zamowienia.olsztyn.eu
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Komunikacja pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcami odbywa się przy użyciu środków komunikacji elektronicznej poprzez Platformy Zamówień Publicznych Gminy Olsztyn pod adresem: https://zamowienia.olsztyn.eu
2.Korzystanie z Platformy jest bezpłatne, aby korzystać z usług Platformy Zamówień Publicznych Gminy Olsztyn Wykonawca powinien utworzyć konto użytkownika.
3.Instrukcja dla Wykonawcy oraz regulamin korzystania z systemu Platforma Zamówień Publicznych Gminy Olsztyn zamieszczone zostały w zakładce „Pomoc”. Przystępując do postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, Wykonawca oświadcza, że zapoznał się z regulaminem korzystania z systemu oraz instrukcją użytkownika systemu Platforma Zamówień Publicznych Gminy Olsztyn.
4. Instrukcje opisujące czynności Wykonawcy dotyczące przystąpienia i złożenia oferty
z wykorzystaniem Platformy Zamówień Publicznych Gminy Olsztyn znajdują się na stronie Platformy pod adresem: https://zamowienia.olsztyn.eu w zakładce „Pomoc” – instrukcja dla Wykonawcy i regulamin korzystania z platformy. Przystępując do postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, Wykonawca oświadcza, że zapoznał się z regulaminem korzystania z systemu oraz instrukcją użytkownika systemu Platforma Zamówień Publicznych Gminy Olsztyn...
6. Zamawiający informuje, że w przypadku jakichkolwiek wątpliwości związanych z zasadami korzystania z Platformy, Wykonawca winien skontaktować się z Help Desk ZETO Lublin hd@zeto.lublin.pl lub pod numerem telefonu 81 71 84 227 dostępnym w dni robocze od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00-16:00.
7.Wymagania techniczne i organizacyjne wysyłania i odbierania dokumentów elektronicznych, które muszą spełniać urządzenia informatyczne w celu korzystania z Platformy Zamówień Publicznych Gminy Olsztyn:
1)Stały dostęp do sieci Internet o gwarantowanej przepustowości nie mniejszej niż 512 kb/s;
2) Komputer klasy PC lub MAC, o następującej konfiguracji: pamięć min 2GB Ram, procesor Intel IV 2GHZ, jeden z systemów operacyjnych - MS Windows 10 , Mac Os x 10.4, Linux, lub ich nowsze wersje;
3)Zainstalowana dowolna przeglądarka internetowa najlepiej najnowszej dostępnej wersji obsługująca TLS 1.2 z wyjątkiem Internet Explorer;
4)Włączona obsługa JavaScript;
5)Zainstalowany program Acrobat Reader lub inny obsługujący pliki w formacie *.pdf.;
6)Podłączony lub wbudowany do komputera czytnik karty kryptograficznej wydanej przez wystawcę certyfikatu używanego przez Użytkownika lub aplikacja komputerowa spełniająca funkcje takiego czytnika (tzw. podpis chmurowy).
8.Informacje na temat specyfikacji połączenia, formatu przesyłanych danych oraz szyfrowania i oznaczania czasu przekazania i odbioru danych:
1) Dopuszczalne formaty przesyłanych danych, tj. plików o wielkości do 100 MB w formatach: doc, .pdf, .zip, .docx, .xls, .xlsx, .rar, .7zip, .jpg, .jpeg, .png, .txt, .tiff, .xades, .sig
2) Format kodowania złożonych plików UTF8. Możliwość otworzenia pliku po odszyfrowaniu po upływie terminu składania ofert.
3) Za datę przekazania oferty przyjmuje się datę złożenia kompletu dokumentów w systemie Platformy Zamówień Publicznych Gminy Olsztyn.
9. Ofertę składa się pod rygorem nieważności, w formie elektronicznej lub w postaci elektronicznej, opatrzonej kwalifikowanym podpisem zaufanym lub podpisem osobistym lub kwalifikowanym podpisem elektronicznym
10.Wymaga się by dokumenty elektroniczne w postępowaniu: 1)były utrwalone w sposób umożliwiający ich wielokrotne odczytywanie, zapisywanie i powielanie, a także przekazanie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej lub na informatycznym nośniku danych; 2)umożliwiały prezentację treści w postaci elektronicznej, w szczególności przez wyświetlenie tej treści na monitorze ekranowym; 3) umożliwiały prezentację treści w postaci papierowej, w szczególności za pomocą wydruku; 4)zawierały dane w układzie niepozostawiającym wątpliwości, co do treści i kontekstu zapisanych informacji.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Informacje wymagane na podstawie art.13 ust 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu
Europejskiego i Rady (UE) 216/679 z dnia 27 kwietnia 2016r w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem
danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o
ochronie danych) , dalej RODO zostały zawarte w SWZ w rozdziale XXVI Ochrona danych osobowych
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: MOPS.DZPiI.261.38.2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.5.) Wartość zamówienia: 54691,08 PLN
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest usługa polegająca na przeprowadzeniu szkolenia "Terapia Skoncentrowana na Rozwiązaniach - poziom podstawowy (TSR I)" w ramach projektu pn.
„Pozytywna przyszłość PLUS. Promocja rodzicielstwa zastępczego, wsparcie istniejących rodzin zastępczych oraz osób usamodzielnianych i opuszczających rodzinną lub instytucjonalną pieczę zastępczą”
w związku z realizowanym przez Gminę Olsztyn – Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Olsztynie projektu pn. „Pozytywna przyszłość PLUS. Promocja rodzicielstwa zastępczego, wsparcie istniejących rodzin zastępczych oraz osób usamodzielnianych i opuszczających rodzinną lub instytucjonalną pieczę zastępczą” nr: FEWM.09.09-IZ.00-0003/24 w ramach Priorytetu 9: Włączenie i integracja EFS+ programu regionalnego Fundusze Europejskie dla Warmii i Mazur 2021-2027 współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus.
2. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia, znajduje się w załączniku nr 1 do SWZ,
który Zamawiający udostępnił w wersji elektronicznej na Platformie Zamówień Publicznych Gminy Olsztyn.
3. Liczba uczestników szkolenia: 25 osób, pracowników rodzinnej i instytucjonalnej pieczy zastępczej (koordynatorzy, wychowawcy, pedagodzy)
4. Osoba prowadząca szkolenie powinna posiadać przygotowanie i kwalifikacje do prowadzenia szkoleń z TSR oraz posiadać doświadczenie w prowadzeniu szkoleń grupowych w zakresie TSR.
5. Szkolenie obejmuje minimum 70 godzin dydaktycznych, prowadzone w formie stacjonarnej na terenie miasta Olsztyna. W jednej lub w podziale na dwie grup szkoleniowe (wg. wyboru wykonawcy).
6. Po zakończeniu szkolenia uczestnicy otrzymają zaświadczenie/certyfikat o ukończeniu szkolenia TSR na poziomie podstawowym, które ma umożliwić dalsze dokształcanie na poziomie zaawansowanym i rozpoczęcie procesu certyfikacji terapeuty TSR.
7. Zamówienie będzie realizowane w oparciu o obowiązujące przepisy prawa oraz zgodnie
z wymaganiami określonymi przez Zamawiającego w OPZ oraz we wzorze umowy.
4.2.6.) Główny kod CPV: 79632000-3 - Szkolenie pracowników
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
79633000-0 - Rozwój personelu
80000000-4 - Usługi edukacyjne i szkoleniowe
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2025-12-15
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Przy dokonywaniu wyboru najkorzystniejszej oferty, Zamawiający stosować będzie następujące kryteria oceny ofert:
1)Kryterium Cena (C) - waga 60 % = 60 pkt
2)Kryterium Doświadczenie osoby, wskazanej do prowadzenia szkolenia powyżej doświadczenia wymaganego w warunku udziału w postępowaniu (D) - waga 30% = 30 pkt
3) Kryterium aspekt społeczny (AS) – waga 20 % = 10 pkt
2.Zasady oceny ofert w poszczególnych kryteriach:
1) Kryterium „Cena” (C) - 60% (maksymalnie 60 pkt), będzie rozpatrywana na podstawie ceny brutto za wykonanie przedmiotu zamówienia, podanej przez Wykonawcę na Formularzu Oferty.
Zamawiający ofercie o najniższej cenie przyzna 60 punktów, a każdej następnej ofercie zostanie przyporządkowana liczba punktów proporcjonalnie mniejsza, według wzoru:
C = (Cmin/Cbad) x 60
C - ilość punktów dla ocenianej oferty w kryterium „cena”
Cmin - najniższa oferowana cena brutto spośród wszystkich ocenianych ofert
Cbad- cena brutto oferty ocenianej
2)Kryterium „Doświadczenie osoby, wskazanej do prowadzenia szkolenia powyżej doświadczenia wymaganego w warunku udziału w postępowaniu” (D) - 30% (maksymalnie 30 pkt).
Oferta w kryterium doświadczenie będzie punktowana zgodnie z poniższym wzorem:
D = (Dbad/Dmax) x 30
D - ilość punktów dla ocenianej oferty w kryterium „doświadczenie osoby, wskazanej do prowadzenia szkolenie”
Dbad – doświadczenie osoby, która będzie prowadziła szkolenie oferty ocenianej
Dmax – największe zaoferowane doświadczenie osoby, która będzie prowadziła szkolenie spośród wszystkich ocenianych ofert
Doświadczenie osoby, która będzie prowadziła szkolenie oferty badanej zostanie podzielone przez największe doświadczenie osoby, która będzie prowadziła szkolenie spośród badanych ofert, a wynik pomnożony przez wagę kryterium. Przy czym doświadczenie Wykonawcy oceniane w ww. kryterium nie może wynosić mniej niż 140 godzin i nie musi wynosić więcej niż 420 godzin. Jeżeli Wykonawca zadeklaruje 420 godzin i więcej przeprowadzonych szkoleń w nurcie TSR otrzyma maksymalną ilość punktów przewidzianych w tym kryterium tj. 30 pkt. Jeżeli Wykonawca zadeklaruje doświadczenie poniżej 140 godzin to jego oferta zostanie odrzucona, jako niespełniająca warunków udziału w postępowaniu
Wykonawca, żeby otrzymać dodatkowe punkty zobowiązany jest wskazać w ofercie doświadczenie osoby wskazanej do prowadzenia szkoleń powyżej doświadczenia wymaganego przez Zamawiającego w SWZ.
Wykonawca w formularzu ofertowym wskazuje ilość godzin przeprowadzonych szkoleń w nurcie Terapii Skoncentrowanej na Rozwiązaniach. Jednocześnie Wykonawca wybrany jako najkorzystniejszy przed podpisaniem umowy będzie musiał na żądanie Zamawiającego udokumentować zadeklarowane doświadczenie osoby wskazanej do prowadzenia szkolenia.
3)Kryterium aspekt społeczny (Kas) - waga kryterium 10 % (maksymalnie 10 pkt),
Zamawiający przyzna punkty ofercie, w której wykonawca zadeklaruje zatrudnienie do
realizacji zamówienia osoby niepełnosprawne w rozumieniu ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych.
Wykonawca, który zadeklaruje zatrudnienie do realizacji zamówienia 1 osoby niepełnosprawnej w rozumieniu ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej
i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych otrzyma dodatkowo 10 punktów;
Poprzez zatrudnienie zamawiający rozumie zatrudnienie na umowę o pracę zarówno nowych osób posiadających status osoby niepełnosprawnej, jak i oddelegowanie do realizacji zamówienia zatrudnionych już osób. W sytuacji rozwiązania lub wygaśnięcia zatrudnienia przed zakończeniem okresu realizacji zamówienia, wykonawca jest zobowiązany do niezwłocznego zatrudnienia innej osoby ze wskazanej przez zamawiającego grupy zagrożonej wykluczeniem społecznym.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
organizacja, kwalifikacje zawodowe i doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia4.3.5.) Nazwa kryterium: Doświadczenie osoby, wskazanej do prowadzenia szkolenia powyżej doświadczenia wymaganego w warunku udziału w postępowaniu
4.3.6.) Waga: 30
Kryterium 3
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
aspekty społeczne, w tym integracja zawodowa i społeczna osób, o których mowa w art. 94 ust. 1 ustawy4.3.5.) Nazwa kryterium: Kryterium aspekt społeczny -deklaracja zatrudnienia do realizacji zamówienia 1 osoby niepełnosprawnej w rozumieniu ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych
4.3.6.) Waga: 10
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Tak
4.3.11.) Określenie aspektów społecznych, środowiskowych lub innowacyjnych, etykiet lub rachunku kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryteriów oceny ofert:
zgodnie z art. 242 ust. 2 ustawy - aspekty społeczne
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki w zakresie zdolności technicznej i zawodowej:Wykonawca spełni warunek, jeżeli wykaże, że dysponuje lub będzie dysponował co najmniej jedną osobą:
a) posiadającą ważny Certyfikat Terapeuty Terapii Skoncentrowanej na Rozwiązaniach lub
ważny Certyfikat Psychoterapeuty PSTTSR zgodny z tj. ustawą z dnia 19 sierpnia 1994 r. o ochronie zdrowia psychicznego (Dz. U. z 2022 r. poz. 2123, ze zm.), rozporządzeniem Ministra Zdrowia z dnia 19 czerwca 2019 r. w sprawie świadczeń gwarantowanych z zakresu opieki psychiatrycznej i leczenia uzależnień (Dz. U. z 2019 r. poz. 1285 ze zm.) i standardami Polskiej Rady Psychoterapii lub
ważny Certyfikat Trenera Terapii Skoncentrowanej na Rozwiązaniach lub
ważne zaświadczenie o ukończeniu szkolenia I-go stopnia oraz II- go stopnia w zakresie TSR w jednym z akredytowanych ośrodków szkoleniowych Polskiego Stowarzyszenia Terapeutów Terapii koncentrowanej na Rozwiązaniach
b) która przeprowadziła nie mniej niż 140 godzin szkoleń w nurcie Terapii Skoncentrowanej na Rozwiązaniach.
Jeżeli Wykonawca do prowadzenia szkolenia skieruje więcej niż jedną osobę (np. przy podziale 25 uczestników na 2 grupy szkoleniowe) każda z tych osób winna spełnić warunki określone powyżej dotyczące uprawnień oraz doświadczenia w prowadzeniu szkoleń TSR.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: W celu potwierdzenia braku podstaw do wykluczenia, Wykonawca, na wezwanie,
będzie obowiązany do złożenia:
1) Odpisu lub informacji z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 Pzp, sporządzonych nie wcześniej niż 3 miesiące przed jej złożeniem; przedmiotowy odpis dotyczący również podmiotu udostępniającego zasoby lub podwykonawcy, wykonawca będzie zobowiązany złożyć w przypadku gdy powołuje się na zasoby podmiotu w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu lub
w ofercie wskazał podwykonawcę.
2) Oświadczenie w zakresie art. 108 ust.1 pkt 5 ustawy, o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz.U. z dnia 2019 r. poz. 369), z innym wykonawcą który złożył odrębną ofertę, ofertę częściową lub wniosek o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, albo oświadczenie o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty, oferty częściowej lub wniosku
o dopuszczenie do udziału w postępowaniu niezależnie od innego wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej.(Wzór oświadczenia stanowi Załącznik nr 9 do SWZ);
-w przypadku, gdy w postępowaniu zostanie złożona tylko jedna oferta, Zamawiający odstąpi od wezwania Wykonawcy do złożenia oświadczenia w zakresie określonym w art. 108 ust. 1 pkt. 5 ustawy, ponieważ zgodnie z opinią Urzędu Zamówień Publicznych wskazana powyżej podstawa wykluczenia ma zastosowanie tylko w przypadku złożenia co najmniej dwóch ofert co oznacza, że wskazany powyżej przepis nie daje podstaw do wykluczenia Wykonawcy
z postępowania, w przypadku, gdy złożono tylko jedną ofertę. W związku z powyższym
w świetle celu, jakim jest przeciwdziałanie zakłóceniu konkurencji w postępowaniu przez grupę kapitałową, Zamawiający odstąpi od wezwania Wykonawcy do złożenia w/w oświadczenia w przypadku, gdy zostanie złożona tylko jedna oferta, ponieważ w takiej sytuacji staje się ono zbędne.
3) Oświadczenia Wykonawcy (Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie) o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy. (Wzór oświadczenia stanowi Załącznik nr 10 do SWZ).
4.Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentu, o którym mowa w ust. 3 pkt 1) składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości, jego aktywami nie zarządza likwidator lub sąd, nie zawarł układu z wierzycielami jego działalność gospodarcza nie jest zawieszona ani nie znajduje się on w innej tego rodzaju sytuacji wynikającej z podobnej procedury przewidzianej w przepisach miejsca wszczęcia tej procedury. Dokument, o którym mowa w ust. 3 pkt 1, powinien być wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed ich złożeniem.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: W celu potwierdzenia spełnienia warunków w postępowaniu, Wykonawca na wezwanie , będzie obowiązany do złożenia:
1) wykaz osób skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami - według wzoru stanowiącego Załącznik nr 8 do SWZ.
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
Nie dotyczy5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
1)Formularz ofertowy, wg wzoru stanowiącego Załącznik nr 2 do SWZ2) (jeżeli dotyczy) Oświadczenie Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, wg wzoru stanowiącego Załącznik nr 5 do SWZ
3) (jeżeli dotyczy) Zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby, wg wzoru stanowiącego Załącznik nr 6 do SWZ
5) (jeżeli dotyczy) Oświadczenie wykonawcy o powierzeniu wykonania części zamówienia podwykonawcom, wg wzoru stanowiącego Załącznik nr 7 do SWZ
6) (jeżeli dotyczy) pełnomocnictwo/a
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1.Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo do reprezentowania i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Umocowanie musi wynikać z treści pełnomocnictwa złożonego wraz z ofertą. Pełnomocnictwo należy sporządzić w postaci elektronicznej i opatrzeć kwalifikowanym podpisem elektronicznym.W przypadku gdy pełnomocnictwo zostało sporządzone jako dokument w postaci papierowej i opatrzone własnoręcznym podpisem, przekazuje się cyfrowe odwzorowanie tego dokumentu opatrzone przez mocodawców kwalifikowanym podpisem elektronicznym. Poświadczenia zgodności cyfrowego odwzorowania z pełnomocnictwem w postaci papierowej może dokonać również notariusz.
2.Zamawiający zaleca, aby pełnomocnictwo, o którym mowa w ust. 1, zawierało
w szczególności wskazanie:
− postępowania o zamówienie publiczne, którego dotyczy;
−wszystkich Wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia wymienionych z nazwy z określeniem adresu siedziby;
− ustanowionego Pełnomocnika oraz zakresu jego umocowania. Zakres umocowania musi obejmować przede wszystkim: reprezentowanie Wykonawców występujących wspólnie
w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, zaciąganie w ich imieniu zobowiązań złożenie oferty wspólnie, prowadzenie korespondencji i podejmowanie zobowiązań związanych z postępowaniem o zamówienie publiczne.
Dokument pełnomocnictwa musi być podpisany w imieniu wszystkich Wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia, przez osoby uprawnione do składania oświadczeń woli wymienione we właściwym rejestrze lub ewidencji Wykonawcy.
3. Wykonawcy działający w ramach spółki cywilnej zamiast pełnomocnictwa, o którym mowa w ust. 1, mogą załączyć do oferty odpis aktualnej umowy spółki, jeżeli będzie z niej wynikać zakres umocowania wspólników.
4. Wszelka korespondencja będzie prowadzona wyłącznie z pełnomocnikiem.
5.W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia oświadczenia, o których mowa w rozdziale VIII ust. 1 SWZ, składa każdy z Wykonawców. Oświadczenia te potwierdzają brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w zakresie, w jakim każdy z Wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału
w postępowaniu.
6.Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty „oświadczenie o podziale obowiązków w trakcie realizacji zamówienia”, zgodnie z wzorem stanowiącym załącznik nr 5 do SWZ, z którego wynika, który zakres przedmiotu zamówienia wykonają poszczególni wykonawcy (art. 117 ust. 4).
7.Oświadczenia i dokumenty potwierdzające brak podstaw do wykluczenia z postępowania
w tym oświadczenie dotyczące przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej (jeżeli dotyczy), składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się
o zamówienie.
8.Oświadczenie dotyczące wypełnienia obowiązków informacyjnych przewidzianych w art.13 lub art.14 RODO, zawarte w Formularzu oferty podpisuje każdy z Wykonawców.
9.Jeżeli zostanie wybrana oferta Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, Zamawiający zastrzega możliwość żądania przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego kopii umowy regulującej współpracę tych Wykonawców.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Zakres zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy określają projektowane postanowienia umowy, które stanowią załącznik nr 11 do SWZ7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:
obejmujące, zgodnie z art. 96 ustawy: - aspekty społeczne
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2025-08-13 09:00
8.2.) Miejsce składania ofert: https://zamowienia.olsztyn.eu
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2025-08-13 09:30
8.4.) Termin związania ofertą: 30 dni
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
*pełna nazwa zamówienia : Przeprowadzenie szkolenia Terapia Skoncentrowana na Rozwiązaniach – poziom podstawowy (TSR I) w ramach projektu pn. „Pozytywna przyszłość PLUS. Promocja rodzicielstwa zastępczego, wsparcie istniejących rodzin zastępczych oraz osób usamodzielnianych i opuszczających rodzinną lub instytucjonalną pieczę zastępczą” nr: FEWM.09.09-IZ.00-0003/24 w ramach Priorytetu 9: Włączenie i integracja EFS+ programu regionalnego Fundusze Europejskie dla Warmii i Mazur 2021-2027, współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus.Zamawiający nie dokonuje podziału zamówienia na części.
(Uzasadnienie: Podział zamówienia na części byłby nielogiczny i problematyczny dla realizacji całego zadania zgodnie z założeniami. Mógłby się wiązać z dodatkowymi kosztami i nakładami związanymi z prowadzeniem postępowań oraz koordynacją działań i nadzorem nad realizacją zamówienia).
Zamawiający nie określa wymagań związanych z realizacją zamówienia w zakresie zatrudnienia przez Wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę polegającą na wykonywaniu pracy w rozumieniu przepisu art.22 § 1 ustawy z dnia 26.06.1974 r. Kodeks pracy.
(Uzasadnienie: Czynności w zakresie realizacji zamówienia może wykonywać osoba zatrudniona na podstawie stosunku pracy ale również osoba zatrudniona na podstawie umowy cywilnoprawnej, spółdzielczej umowy o pracę czy samodzielnie, prowadząc jednoosobową działalność gospodarczą itp.