BZP: Opracowanie Planu Ogólnego Gminy Leśna - II postępowanie
11.08.2025
2025/BZP 00369762/01
Gmina Leśna
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Opracowanie Planu Ogólnego Gminy Leśna - II postępowanie
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Leśna
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 230821434
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Rynek 19
1.5.2.) Miejscowość: Leśna
1.5.3.) Kod pocztowy: 59-820
1.5.4.) Województwo: dolnośląskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL515 - Jeleniogórski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: m.pawlinska@lesna.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: http://bip.umlesna.nv.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Tak
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Opracowanie Planu Ogólnego Gminy Leśna - II postępowanie
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-4baf3626-85b9-4923-8713-08f6cfa34508
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00369762
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-08-11
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2024/BZP 00681520/05/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.5 Opracowanie Planu Ogólnego Gminy Leśna
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.13.) O zamówienie mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, którzy spełniają warunki określone w art. 361 ustawy – usługi społeczne: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-4baf3626-85b9-4923-8713-08f6cfa345083.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: 7.1 W postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego komunikacja pomiędzy
zamawiającym a wykonawcami odbywa się za pośrednictwem poczty elektronicznej adres e-mail: m.pawlinska@lesna.pl lub
platformy e-Zamówienia która dostępna jest pod adresem https://ezamowienia.gov.pl
Za pośrednictwem poczty elektronicznej odbywa się w szczególności zadawanie pytań, składanie oświadczeń, wniosków,
zawiadomień oraz przekazywanie informacji, wezwań i zawiadomień.
We wszelkiej korespondencji związanej z niniejszym postępowaniem zamawiający i wykonawcy posługują się numerem
referencyjnym sprawy, tj. RI.271.XII.2025. Więcej informacji znajduje się w pkt 7 SWZ
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. Komunikacja w postępowaniu, z
wyłączeniem składania ofert/wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, odbywa się drogą elektroniczną za
pośrednictwem formularzy do komunikacji dostępnych w zakładce „Formularze” („Formularze do komunikacji”). Za pośrednictwem
„Formularzy do komunikacji” odbywa się w szczególności przekazywanie wezwań i zawiadomień, zadawanie pytań i udzielanie
odpowiedzi. Formularze do komunikacji umożliwiają również dołączenie załącznika do przesyłanej wiadomości (przycisk „dodaj
załącznik”).
2. Minimalne wymagania techniczne dotyczące sprzętu używanego w celu korzystania z usług Platformy e-Zamówienia oraz
informacje dotyczące specyfikacji połączenia określa Regulamin Platformy e-Zamówienia.
3. W przypadku problemów technicznych i awarii związanych z funkcjonowaniem Platformy e-Zamówienia użytkownicy mogą
skorzystać ze wsparcia technicznego dostępnego poprzez formularz udostępniony na stronie internetowej
https://ezamowienia.gov.pl w zakładce „Zgłoś problem”.
4. W szczególnie uzasadnionych przypadkach uniemożliwiających komunikację wykonawcy i Zamawiającego za pośrednictwem
Platformy e-Zamówienia, Zamawiający dopuszcza komunikację za pomocą poczty elektronicznej na adres e-mail:
m.pawlinska@lesna.pl
(nie dotyczy składania ofert).
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z SWZ
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Zgodnie z SWZ
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: RI.271.XII.2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Zamówienie obejmuje wykonanie projektu planu ogólnego, o którym mowa w art. 13a ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o
planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 1130 z późn. zm.), dla obszaru Gminy Leśna oraz
branie udziału w czynnościach związanych ze sporządzeniem i uchwaleniem planu ogólnego, na zasadach i warunkach
określonych w Specyfikacji Warunków Zamówienia wraz z jego publikacją w Dzienniku Urzędowym Województwa Dolnośląskiego. Obszar opracowania stanowi obszar Gminy Leśna (104,5 km²).
Szczegółowe zasady oraz warunki realizacji zamówienia określono w Opisie Przedmiotu Zamówienia (załącznik nr 2 do
SWZ) oraz projektowanych postanowieniach umowy w sprawie zamówienia publicznego (załącznik nr 8 do SWZ).
4.2.6.) Główny kod CPV: 71410000-5 - Usługi planowania przestrzennego
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2026-11-30
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: doświadczenie wykonawcy
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 1
Art. 109 ust. 1 pkt 2 lit a
Art. 109 ust. 1 pkt 2 lit b
Art. 109 ust. 1 pkt 2 lit c
Art. 109 ust. 1 pkt 3
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 5
Art. 109 ust. 1 pkt 6
Art. 109 ust. 1 pkt 7
Art. 109 ust. 1 pkt 8
Art. 109 ust. 1 pkt 9
Art. 109 ust. 1 pkt 10
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału w postępo-waniu dotyczące:- zdolności do występowania w obrocie gospodarczym – Zamawiający nie stawia warunku w tym zakresie.
- uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów –
Zamawiający nie stawia warunku w tym zakresie.
- sytuacji ekonomicznej i finansowej – Zamawiający nie stawia warunku w tym zakresie.
- zdolności technicznej lub zawodowej:
a) warunek dotyczący doświadczenia tj. warunek dotyczący wykonania lub wykonywania, w okresie ostatnich 3 lat
(liczonych wstecz od dnia, w którym upływa termin składania ofert) a jeżeli okres pro-wadzenia działalności jest krótszy – w
tym okresie, co najmniej 4 dokumentów planistycznych polega-jących na opracowaniu planu ogólnego lub jego zmiany lub
miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego lub jego zmiany lub studium uwarunkowań i kierunków
zagospodarowania przestrzen-nego lub jego zmiany lub gminnego programu rewitalizacji sporządzonych zgodnie z ustawą
z dnia 9 października 2015r. o rewitalizacji (Dz.U. z 2024r. poz 324 ze zm). Dwa z czterech wykazanych opra-cowań
musiały zostać opublikowane w Wojewódzkim Dzienniku Urzędowym.
b) warunek dotyczący osób skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia tj. wykonawca musi dysponować co
najmniej 1 osobą spełniającą jeden z warunków o których mowa w art. 5 pkt 1-6 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o
planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (tekst jedn. Dz. U. z 2024 r., poz. 1130) która posiada doświadczenie
zawodowe rozumiane jako opracowanie (jako autor lub współautor) co najmniej 2 dokumentów planistycznych polegających
na opracowaniu planu ogólnego lub jego zmiany lub miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego lub jego zmiany
lub studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego lub jego zmiany lub gminnego programu
rewitalizacji, sporządzonych zgodnie z ustawą z dnia 9 października 2015r. o rewitalizacji (Dz.U. z 2024r. poz 324 ze zm).
opublikowanych w Wojewódzkim Dzienniku Urzędowym.
Przez jedno zadanie należy rozumieć zadanie – 1 opracowanie (1 dokument planistyczny).
Okres wyrażony powyżej w latach (w okresie ostatnich 3 lat) liczy się wstecz od dnia, w którym upływa termin składania
ofert.
Wartość podaną w walutach innych niż PLN wykonawca przeliczy wg średniego kursu NBP na dzień opublikowania
bieżącego postępowania.
Jeżeli wykonawca powołuje się na doświadczenie w realizacji usług, wykonywanych wspólnie z innymi wykonawcami,
wykaz dotyczy usług, w których wykonaniu wykonawca ten bezpośrednio uczestniczył.
Zamawiający zastrzega możliwość weryfikacji należytego wykonania prac bezpośrednio u podmiotu, na rzecz, którego były
wykonane.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1)
Wykaz usług zgodny ze wzorem zamieszczonym w załączniku nr 6 do SWZ, spełniający wymagania określone w punkcie 18 lit. a)
SWZ.
2) Wykaz osób skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, zgodny ze wzorem zamieszczonym w
załączniku nr 7 do SWZ, spełniający wymagania określone w punkcie 18 lit. b) SWZ wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji
zawodowych i uprawnień niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności
oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami.
Zamawiający będzie wzywał wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym terminie, nie
krótszym niż 5 dni od dnia wezwania ww. podmiotowych środków dowodowych (wymienione w niniejszym punkcie nr 18 SWZ – art.
274 ust. 1 Pzp) i w formie określonej w Rozporządzeniu wydanym na podstawie art. 128 ust. 6 Pzp, tj. w Rozporządzeniu „w sprawie
rodzajów podmiotowych środków dowodowych oraz innych dokumentów lub oświadczeń, jakich może żądać zamawiający od
wykonawcy” (Rozporządzenie „o dokumentach”). Wykaz usług i wykaz osób będą musiały być sporządzone i podpisane przez ten
podmiot, który spełnia dany warunek, czyli odpowiednio przez: wykonawcę lub wspólnika konsorcjum lub „podmiot trzeci”.
UWAGA:
Wykonawca, który polega na zdolnościach podmiotów udostępniających zasoby w celu spełnienia warunków udziału w
postępowaniu, musi wraz z ofertą złożyć zobowiązania tych podmiotów, o których mowa w punkcie 10.3) SWZ.
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
Dokumenty, które wykonawcy muszą złożyć wraz z ofertą:1) FORMULARZ O/FERTOWY, stanowiący załącznik nr 1 do SWZ. Do oferty należy dołączyć aktualne dokumenty
potwierdzające status prawny wykonawcy, np. odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o
działalności gospodarczej. Oferta nie musi zawierać tych dokumentów w przypadku wskazania przez wykonawcę, że są one
dostępne w formie elektronicznej pod określonymi adresami internetowymi ogólnodostępnych i bezpłatnych baz danych.
Upoważnienie osób podpisujących ofertę musi bezpośrednio wynikać z ww. dokumentów. Oznacza to, że w przypadku,
jeżeli upoważnienie takie nie wynika wprost z dokumentu stwierdzającego status prawny Wykonawcy, do oferty należy
dołączyć stosowne pełnomocnictwo w formie oryginału lub kserokopii potwierdzonej notarialnie, ustanowione do
reprezentowania Wykonawcy ubiegającego się o udzielenie zamówienia publicznego.
2) Pełnomocnictwo do podpisania oferty, jeżeli oferta została podpisana przez osobę/osoby nieupoważnione na podstawie
dokumentów potwierdzających status prawny wykonawcy, takich jak: odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej.
3) Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu i spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, o którym mowa w art. 125
ust. 1 ustawy Pzp, w zakresie wskazanym w punkcie 13 i 18 SWZ, stanowiące załącznik nr 3 do SWZ, dotyczące
odpowiednio:
a) wykonawcy;
b) każdego ze wspólników - w przypadku składania oferty wspólnej (konsorcjum, spółka cywilna);
c) podmiotów udostępniających zasoby, na które powołuje się Wykonawca w celu spełnienia warunków udziału w
postępowaniu.
4) Zobowiązania podmiotów udostępniających zasoby, na które wykonawca będzie się powoływał w celu spełniania
warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w punktach 18 lit a) lub 18 lit b) SWZ. Zgodnie z art. 118 ust. 3 ustawy
Pzp Wykonawca musi złożyć wraz z ofertą zobowiązania ww. podmiotów do oddania mu do dyspozycji tych zasobów na
potrzeby realizacji zamówienia albo inne podmiotowe środki dowodowe potwierdzające, że wykonawca realizując
zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów.
Zgodnie z art. 118 ust. 4 ustawy Pzp zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby, którego wzór załącznik nr 5 do
SWZ, musi potwierdzać, że stosunek łączący wykonawcę z podmiotami udostępniającymi zasoby gwarantuje rzeczywisty
dostęp do tych zasobów oraz musi określać w szczególności:
a) zakres dostępnych wykonawcy zasobów podmiotu udostępniającego zasoby;
b) sposób i okres udostępnienia wykonawcy i wykorzystania przez niego zasobów podmiotu udostępniającego te zasoby
przy wykonywaniu zamówienia;
c) czy i w jakim zakresie podmiot udostępniający zasoby, na zdolnościach którego wykonawca polega w odniesieniu do
warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizuje
roboty budowlane lub usługi, których wskazane zdolności dotyczą.
5) Pełnomocnictwo ustanowione do reprezentowania wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia
publicznego (jeżeli dotyczy).
W przypadku składania oferty wspólnej przez kilku przedsiębiorców (tzw. konsorcjum) wspólnicy muszą ustanowić
pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w postępowaniu i
zawarcia umowy. Do oferty należy dołączyć stosowne pełnomocnictwo, podpisane przez osoby upoważnione do składania
oświadczeń woli każdego ze wspólników.
6) Oświadczenie składane na podstawie art. 117 ust. 4 Pzp określające, którą część usługi wykonają poszczególni
wykonawcy – w przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (konsorcjum, spółka cywilna),
stanowiące załącznik nr 4 do SWZ.