BZP: ”Wybór wykonawcy do opracowania koncepcji, metodologii oraz realizacji programu Świętokrzyskiego Programu Rozwoju Liderów „Liderzy dla Młodzieży 2025”,
11.08.2025
2025/BZP 00371131/01
Województwo Świętokrzyskie - Świętokrzyskie Centrum Doskonalenia Nauczycieli w Kielcach
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
”Wybór wykonawcy do opracowania koncepcji, metodologii oraz realizacji programu Świętokrzyskiego Programu Rozwoju Liderów „Liderzy dla Młodzieży 2025”,
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Województwo Świętokrzyskie - Świętokrzyskie Centrum Doskonalenia Nauczycieli w Kielcach
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 292367228
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Marszałka Józefa Piłsudskiego 42
1.5.2.) Miejscowość: Kielce
1.5.3.) Kod pocztowy: 25-431
1.5.4.) Województwo: świętokrzyskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL721 - Kielecki
1.5.7.) Numer telefonu: 41 362 45 48
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: scdn@scdn.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://www.scdn.pl/
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Edukacja
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
”Wybór wykonawcy do opracowania koncepcji, metodologii oraz realizacji programu Świętokrzyskiego Programu Rozwoju Liderów „Liderzy dla Młodzieży 2025”,
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-82bd2a4a-d30a-443d-9a8c-b7870b73a8c3
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00371131
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-08-11
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00018007/07/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.4 Wybór wykonawcy do opracowania koncepcji, metodologii oraz realizacji programu Świętokrzyskiego Programu Rozwoju Liderów „Liderzy dla Młodzieży 2025
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-82bd2a4a-d30a-443d-9a8c-b7870b73a8c33.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://ezamowienia.gov.pl/
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. We wszelkiej korespondencji związanej z niniejszym postępowaniem zamawiający i wykonawcy posługują się numerem postępowania 12/TP/2025
2. Komunikacja, w tym składanie ofert, wymiana informacji oraz przekazywanie dokumentów lub oświadczeń, między Zamawiającym a Wykonawcą odbywa się przy użyciu środków komunikacji elektronicznej za pośrednictwem: ezamowienia.gov.pl.
3. Wykonawca zamierzający wziąć udział w postępowaniu, musi złożyć ofertę zgodnie z aktualną instrukcją Platformy e‑Zamówienia.
4. Za datę przekazania oferty, oświadczenia, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy, podmiotowych
środków dowodowych oraz innych informacji, dokumentów lub oświadczeń, przekazywanych w postępowaniu, przyjmuje się datę ich przekazania na portal e-zamówienia.
5. Przekazywanie oświadczeń, zawiadomień oraz informacji, innych niż oferta i załączniki do oferty, odbywa się elektronicznie za pośrednictwem dedykowanego formularza „Formularz do komunikacji”. Dokumenty te nie mogą być szyfrowane.
6. Dokumenty elektroniczne składane są przez wykonawcę za pośrednictwem formularza „Formularz do komunikacji”
7. „Oferta oraz oświadczenia (w tym z art. 125 p.z.p.) muszą być złożone w postaci elektronicznej i podpisane kwalifikowanym podpisem elektronicznym albo podpisem zaufanym albo podpisem osobistym przez osobę upoważnioną do reprezentacji.” Sposób podpisu i formaty plików muszą być zgodne z aktualną instrukcją Platformy e Zamówienia.
8. Osobami uprawnionymi do porozumiewania się z Wykonawcami są:
• Robert Kubina: e-mail do korespondencji: robert.kubina@scdn.pl
• Izabela Juszkiewicz: e-mail do korespondencji: izabela.juszkiewicz@scdn.pl
9. Przeglądanie i pobieranie publicznej treści dokumentacji postępowania nie wymaga posiadania konta na Platformie e-Zamówienia ani nie wymaga logowania.
10. Sposób sporządzenia dokumentów elektronicznych lub dokumentów elektronicznych będących kopią elektroniczną treści zapisanej w postaci papierowej (cyfrowe odwzorowania) musi być zgodny z wymaganiami określonymi w rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów w sprawie wymagań dla dokumentów elektronicznych.
11. Dokumenty elektroniczne, o których mowa w § 2 ust. 1 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów w sprawie wymagań dla dokumentów elektronicznych, sporządza się w postaci elektronicznej, w formatach danych określonych w przepisach rozporządzenia Rady Ministrów w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności, z uwzględnieniem rodzaju przekazywanych danych i przekazuje się jako załączniki. W przypadku formatów, o których mowa w art. 66 ust. 1 ustawy Pzp, ww. regulacje nie będą miały bezpośredniego zastosowania.
12. Informacje, oświadczenia lub dokumenty, inne niż wymienione w § 2 ust. 1 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów w sprawie wymagań dla dokumentów elektronicznych, przekazywane w postępowaniu sporządza się w postaci elektronicznej:
a) w formatach danych określonych w przepisach rozporządzenia Rady Ministrów
w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności (i przekazuje się jako załącznik), lub
b) jako tekst wpisany bezpośrednio do wiadomości przekazywanej przy użyciu środków komunikacji elektronicznej (np. w treści wiadomości e-mail lub w treści „Formularza do komunikacji”)...
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zamawiający realizuje obowiązek informacyjny w SWZ
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Zamawiający realizuje obowiązek informacyjny w SWZ
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: 12/TP/2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Wybór wykonawcy do opracowania koncepcji, metodologii oraz realizacji programu Świętokrzyskiego Programu Rozwoju Liderów „Liderzy dla Młodzieży 2025”, projektu realizowanego przez Świętokrzyskie Centrum Doskonalenia Nauczycieli
w Kielcach.
Zajęcia stacjonarne oraz warsztaty odbywać się będą w Centrum Edukacyjnym ŚCDN w Wólce Milanowskiej, gm. Nowa Słupia. Zamawiający zapewnia nocleg i wyżywienie grup oraz nocleg i wyżywienie prowadzących zajęcia.
Wybrany do realizacji zadań Wykonawca na każdym etapie będzie konsultował z Zamawiającym podejmowane czynności.
Cel Programu
Celem programu jest wzmocnienie lokalnych aktywistów i aktywistek, dbających o aktywność społeczną młodzieży i jej wzrost oraz zwiększenie oddziaływania i siły społeczności liderskiej woj. świętokrzyskiego poprzez szkolenia, tutoring, narzędzia do zwiększania samoświadomości liderskiej, interakcje, budowanie relacji i sieci liderskiej.
Beneficjenci Programu
Program przeznaczony jest dla osób, które:
• angażują się w życie społeczne (samorządy uczniowskie/studenckie, młodzieżowe rady przy jst, organizacje pozarządowe),
• chcą rozwinąć swoje kompetencje liderskie,
• poprzez swoje działania zwiększać partycypację rówieśników w aktywność społeczną w swoich miejscowościach na terenie woj. świętokrzyskiego.
• pracują z młodzieżą i oddziałują lub mogą oddziaływać na młodzież w woj. świętokrzyskim;
• mają gotowość do rozwoju, wstępny pomysł na zmianę sytuacji młodzieży w środowisku lokalnym;
W Świętokrzyskim Programie Rozwoju Liderów - Liderzy dla Młodzieży 2025 przewiduje się udział ok. 25 liderów i liderek.
Zakres wsparcia
Zakres wsparcia dla uczestników Programu obejmuje m.in.:
• cykl warsztatów dla liderów;
• materiały metodyczne i dydaktyczne dla uczestników szkoleń w formie elektronicznej
• indywidualny tutoring liderski;
• akcje lokalne na rzecz młodzieży;
• działania sieciujące między uczestnikami programu „Liderzy dla młodzieży 2025” a uczestnikami poprzedniej edycji.
Wykonawca, wybrany jest zobowiązany minimum do:
1. Przedstawienia koncepcji i założeń Programu „Liderzy dla Młodzieży 2025”, zgodnej z zakresem wsparcia dla uczestników
2. Opracowania i przeprowadzenia procedury rekrutacyjnej na tutorów
3. Opracowania i przeprowadzenia procedury rekrutacyjnej uczestników, za pomocą strony internetowej Zamawiającego,
4. Opracowania komunikatów promocyjnych i dostarczenie ich do Zamawiającego oraz prowadzenie działań informacyjno-promocyjnych i sieciujących (obsługa redaktorska mediów społecznościowych (min. Facebooka), współpraca z mediami, dostarczanie kontentu do zasilania strony internetowej Zamawiającego),
5. Przygotowanie i przeprowadzenie pełnego warsztatu liderskiego obejmującego cztery zjazdy szkoleniowe (każdy 20 godzinny), w tym: opracowania materiałów dydaktycznych na szkolenia, przez trenerów posiadających kwalifikacje (ukończone szkolenie trenerskie potwierdzone certyfikatem oraz doświadczeniem w prowadzeniu szkoleń w obszarze edukacji, doświadczenie w prowadzeniu szkoleń pogłębiających kompetencje liderskie dla osób dorosłych), szkolenie kończy się uzyskaniem potwierdzenia w formie zaświadczenia nabycia kompetencji przez uczestników i zaświadczeniem,
6. Prowadzenie i przekazywanie zamawiającemu ewaluacji cząstkowych.
7. Indywidualny tutoring liderski (ok. 25 liderów x 3 sesje stacjonarne x 2 godziny= 150 godzin).
8. Moderowanie akcji lokalnych na rzecz młodzieży zainicjonowane przez uczestników projektu (4 zespoły realizujące akcje lokalne) oraz przygotowanie sprawozdań z realizowanych działań przez uczestników.
9. Opracowania w wersji elektronicznej raportu podsumowującego Program.
4.2.6.) Główny kod CPV: 80500000-9 - Usługi szkoleniowe
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2026-03-31
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1. Cena - 50 pkt
2 Doświadczenie wykładowców - 20 pkt
3. Koncepcja realizacji Świętokrzyskiego Programu Rozwoju Liderów
„Liderzy dla Młodzieży 2025”. - 30 pkt
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 50
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
jakość, w tym do parametry techniczne, właściwości estetyczne i funkcjonalne takie jak dostępność dla osób niepełnosprawnych lub uwzględnianie potrzeb użytkowników4.3.5.) Nazwa kryterium: Doświadczenie wykładowców
4.3.6.) Waga: 20
Kryterium 3
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
jakość, w tym do parametry techniczne, właściwości estetyczne i funkcjonalne takie jak dostępność dla osób niepełnosprawnych lub uwzględnianie potrzeb użytkowników4.3.5.) Nazwa kryterium: Koncepcja realizacji Świętokrzyskiego Programu Rozwoju Liderów „Liderzy dla Młodzieży 2025
4.3.6.) Waga: 30
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 5
Art. 109 ust. 1 pkt 7
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
1) Zdolność do występowania w obrocie gospodarczymZamawiający nie stawia szczegółowych wymagań w tym zakresie.
2) Uprawnienia do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej
Zamawiający nie stawia szczegółowych wymagań w tym zakresie.
3) Sytuacja ekonomiczna lub finansowa
Zamawiający nie stawia szczegółowych wymagań w tym zakresie.
4) Zdolność techniczna lub zawodowa
a) Wykonawca wykonał w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, co najmniej jedno zamówienie polegające na przeprowadzeniu programu rozwoju dla liderek i liderów działających na rzecz rozwoju lokalnych środowisk, dla grupy liczącej co najmniej 10 uczestników.
b) Wykonawca dysponuje co najmniej 2 osobami przewidzianymi do realizacji zamówienia, które:
posiadają wykształcenie oraz kwalifikacje potwierdzone ukończeniem szkolenia trenerskiego (certyfikat),
posiadają doświadczenie w prowadzeniu szkoleń pogłębiających kompetencje liderskie dla osób dorosłych.
Spełnianie warunków udziału w postępowaniu będzie oceniane na podstawie informacji zawartych w oświadczeniu wykonawcy, o którym mowa w art. 125 ust. 1 Pzp, a w przypadku wezwania – na podstawie wykazu usług (zał. 5A do SWZ) wraz z dowodami należytego wykonania oraz wykazu osób (zał. 5B do SWZ).
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: WYKAZ PODMIOTOWYCH ŚRODKÓW DOWODOWYCH NA POTWIERDZENIE NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU
Oświadczenie wykonawcy o braku podstaw wykluczenia – składane wraz z ofertą, zgodnie z art. 125 ust. 1 ustawy Pzp, według wzoru stanowiącego załącznik nr 2 do SWZ.
Oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej – według wzoru stanowiącego załącznik nr 6 do SWZ, składane w terminie 3 dni od zamieszczenia na stronie internetowej zamawiającego informacji z otwarcia ofert; w przypadku przynależności do grupy kapitałowej – wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty niezależnie od innego wykonawcy z tej samej grupy.
Oświadczenie wykonawcy dotyczące braku przesłanek wykluczenia – składane na podstawie art. 7 ust. 1 i ust. 9 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz art. 5k rozporządzenia Rady (UE) nr 833/2014, według wzoru stanowiącego załącznik nr 7 do SWZ.
W przypadku powoływania się przez wykonawcę na zasoby innych podmiotów – oświadczenia podmiotów udostępniających zasoby potwierdzające brak podstaw wykluczenia wobec tych podmiotów (zgodnie z art. 125 ust. 5 Pzp).
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: WYKAZ PODMIOTOWYCH ŚRODKÓW DOWODOWYCH NA POTWIERDZENIE SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU
W zakresie zdolności technicznej lub zawodowej – na wezwanie Zamawiającego wykonawca zobowiązany będzie złożyć:
a) Wykaz usług (wg wzoru – załącznik nr 5A do SWZ) wykonanych w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, obejmujących przeprowadzenie programu rozwoju dla liderek i liderów działających na rzecz rozwoju lokalnych środowisk dla grupy liczącej co najmniej 10 uczestników, wraz z podaniem nazwy, terminu, liczby uczestników i godzin szkolenia, podmiotu, dla którego szkolenie zostało przeprowadzone, oraz dowodów należytego wykonania (np. referencje, protokoły odbioru, inne dokumenty potwierdzające wykonanie).
b) Wykaz osób (wg wzoru – załącznik nr 5B do SWZ) przewidzianych do realizacji zamówienia, zawierający:
imię i nazwisko,
poziom i kierunek wykształcenia,
opis doświadczenia zawodowego (nazwa szkolenia, liczba godzin, liczba uczestników, podmiot, dla którego przeprowadzono szkolenie),
informację o ukończeniu szkolenia trenerskiego (nazwa, organizator, numer/data certyfikatu),
podstawę dysponowania osobą (np. umowa o pracę, umowa cywilnoprawna).
Dowody należytego wykonania – dokumenty potwierdzające, że wykazane usługi zostały wykonane należycie (np. referencje, protokoły odbioru, inne równoważne dokumenty).
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
WYKAZ INNYCH WYMAGANYCH OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓWFormularz ofertowy – wypełniony i podpisany przez osobę uprawnioną do reprezentowania wykonawcy, sporządzony według wzoru stanowiącego załącznik nr 1 do SWZ.
Koncepcja realizacji programu – opracowanie zawierające opis sposobu wykonania zamówienia, zgodne z wymaganiami określonymi w SWZ (Rozdział XIII i XVI), stanowiące element oceny w kryterium „Koncepcja realizacji”.
W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie – dokument potwierdzający ustanowienie pełnomocnika do reprezentowania w postępowaniu lub zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego (pełnomocnictwo).
W przypadku ustanowienia pełnomocnika – pełnomocnictwo w formie elektronicznej lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez notariusza.
W przypadku powoływania się na zasoby innych podmiotów – zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby lub inny dokument potwierdzający udostępnienie zasobów, zgodnie z art. 118 ust. 3 Pzp.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia muszą ustanowić pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.W odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu określonych w Rozdziale XII SWZ:
warunek dotyczący zdolności technicznej lub zawodowej (doświadczenie i kwalifikacje osób) musi spełniać co najmniej jeden z wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia lub wszyscy wykonawcy łącznie,
każdy z wykonawców musi złożyć oświadczenie o braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 125 ust. 1 ustawy Pzp (zał. nr 2 do SWZ) oraz oświadczenie, o którym mowa w załączniku nr 7 do SWZ.
Dokumenty potwierdzające spełnienie warunków udziału w postępowaniu (np. wykaz usług, wykaz osób) mogą zostać złożone przez tego lub tych wykonawców, którzy spełniają dany warunek.