BZP: Budowa czterech zbiorników p.poż na terenie Nadleśnictwa Trzcianka
12.08.2025
2025/BZP 00372309/01
Nadleśnictwo Trzcianka
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Budowa czterech zbiorników p.poż na terenie Nadleśnictwa Trzcianka
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Nadleśnictwo Trzcianka
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 570064493
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Ogrodowa 2
1.5.2.) Miejscowość: Trzcianka
1.5.3.) Kod pocztowy: 64-980
1.5.4.) Województwo: wielkopolskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL411 - Pilski
1.5.8.) Numer faksu: trzcianka@pila.lasy.gov.pl
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: trzcianka@pila.lasy.gov.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://trzcianka.pila.lasy.gov.pl/
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - inna państwowa jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Środowisko
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Budowa czterech zbiorników p.poż na terenie Nadleśnictwa Trzcianka
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-716082bb-6d1b-483b-b4db-ff95dca2fc63
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00372309
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-08-12
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00100886/01/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.1 Budowa zbiorników p.poż w leśnictwach: Karcze, Jędrzejewo, Kochanówka, Średnica.
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://zamowienia.pila.lasy.gov.pl/pn/lasy/demand/226942/notice/public/details3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: Komunikacja pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcami, w tym w szczególności składanie oświadczeń, wniosków, zawiadomień oraz
przekazywanie informacji odbywa się elektronicznie za pośrednictwem dedykowanego formularza dostępnego na platformie eZamawiający lub
poczty elektronicznej. We wszelkiej korespondencji Zamawiający i Wykonawcy posługują się numerem postępowania wskazanym w SWZ.
Zamawiający będzie również komunikować się z Wykonawcami za pomocą
poczty elektronicznej za pośrednictwem adresu e-mail: trzcianka@pila.lasy.gov.pl.
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Zamawiający określa niezbędne wymagania sprzętowo-aplikacyjne
umożliwiające pracę na Platformie eZamawiający, tj.:
a) stały dostęp do sieci Internet o gwarantowanej przepustowości nie
mniejszej niż 512 kb/s;
b) komputer klasy PC lub MAC, o następującej konfiguracji: pamięć min
2GB Ram, procesor Intel IV 2GHZ, jeden z systemów operacyjnych -
MS Windows 7, Mac Os x 10.4, Linux, lub ich nowsze wersje;
c) zainstalowana dowolna przeglądarka internetowa obsługująca TLS
1.2, najlepiej w najnowszej wersji, w przypadku Internet Explorer
minimalnie wersja 10.0;
d) włączona obsługa JavaScript;
e) zainstalowany program Acrobat Reader lub inny obsługujący pliki w
formacie .pdf.
8) Zamawiający określa dopuszczalne formaty przesyłanych danych, tj.: plików
o wielkości do 100 MB w formatach: txt, rtf, pdf ,xps, odt, ods, odp, doc, xls,
docx, xlsx, csv, jpg, jpeg, tif, png, svg, zip, tar, gz, gzip, 7z, XAdES, CAdES,
PAdES.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Stosownie do art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady
(UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w
związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu
takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o
ochronie danych osobowych) Zamawiający informuje, iż administratorem danych
osobowych jest Nadleśnictwo Trzcianka ul. Ogrodowa 2, 64-980 Trzcianka, e-mail:
trzcianka@pila.lasy.gov.pl, tel. 67 216 32 25. Z Inspektorem Ochrony Danych można
skontaktować się na adres e-mail: iod@comp-net.pl.
Dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu
związanym z prowadzeniem niniejszego postępowania o udzielenie zamówienia
publicznego oraz jego rozstrzygnięciem, jak również, po wybraniu Wykonawcy – na
podstawie art. 6 ust. 1 lit. b RODO w celu zawarcia umowy w sprawie zamówienia
publicznego oraz jej realizacji, a także udokumentowania postępowania o udzielenie
zamówienia i jego archiwizacji.
Odbiorcami danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym dokumentacja
postępowania zostanie udostępniona w oparciu o art. 18 – 19 oraz 74 – 76 PZP.
Zamawiający udostępnia dane osobowe, o których mowa w art. 10 RODO w celu
umożliwienia korzystania ze środków ochrony prawnej, o których mowa w dziale IX
PZP, do upływu terminu do ich wniesienia.
Dane osobowe będą przechowywane, zgodnie z art. 78 ust. 1 PZP, przez okres 4 lat
od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, a jeżeli
czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje cały okres
obowiązywania zawartej umowy. W przypadku zawarcia umowy w sprawie
zamówienia publicznego, dane osobowe będą przetwarzane do upływu okresu
przedawnienia roszczeń wynikających z umowy.
Dane osobowe mogą zostać przekazane podmiotom przetwarzającym dane w
imieniu administratora np. podmiotom świadczącym usługi doradcze, usługi prawne,
firmom zapewniającym niszczenie materiałów itp.
Stosownie do art. 22 RODO, decyzje dotyczące danych osobowych nie będą
podejmowane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania.
Osoba, której dotyczą pozyskane w związku z prowadzeniem niniejszego
postępowania dane osobowe, ma prawo:
1) dostępu do swoich danych osobowych – zgodnie z art. 15 RODO, przy czym
Zamawiający może żądać wskazania dodatkowych informacji mających na celu
sprecyzowanie nazwy lub daty zakończonego postępowania o udzielenie
zamówienia publicznego;
2) do sprostowania swoich danych osobowych – zgodnie z art. 16 RODO, przy czym
skorzystanie z uprawnienia do sprostowania lub uzupełnienia danych osobowych,
o którym mowa w art. 16 RODO, nie może skutkować zmianą wyniku
postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, ani zmianą postanowień
umowy w zakresie niezgodnym z PZP oraz nie może naruszać integralności
protokołu oraz jego załączników;
3) do żądania od Zamawiającego – jako administratora, ograniczenia przetwarzania
danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust.
2 RODO, przy czym prawo do ograniczenia przetwarzania nie ma zastosowania
w odniesieniu do przechowywania, w celu zapewnienia korzystania ze środków
ochrony prawnej lub w celu ochrony praw innej osoby fizycznej lub prawnej, lub z
uwagi na ważne względy interesu publicznego Unii Europejskiej lub państwa
członkowskiego; prawo to nie ogranicza przetwarzania danych osobowych do
czasu zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego;
4) wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (na adres
Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa) w
przypadku uznania, iż przetwarzanie jej danych osobowych narusza przepisy o
ochronie danych osobowych, w tym przepisy RODO.
Obowiązek podania danych osobowych jest wymogiem ustawowym określonym w
przepisach PZP, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia
publicznego; konsekwencje niepodania określonych danych określa PZP.
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): c.d.
Osobie, której dane osobowe zostały pozyskane przez Zamawiającego w związku z
prowadzeniem niniejszego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego nie
przysługuje:
1) prawo do usunięcia danych osobowych, o czym przesadza art. 17 ust. 3 lit. b, d
lub e RODO,
2) prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO,
3) określone w art. 21 RODO prawo sprzeciwu wobec przetwarzania danych
osobowych, a to z uwagi na fakt, że podstawą prawną przetwarzania danych
osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.
Dane osobowe mogą być przekazywane do organów publicznych i urzędów
państwowych lub innych podmiotów upoważnionych na podstawie przepisów prawa
lub wykonujących zadania realizowane w interesie publicznym lub w ramach
sprawowania władzy publicznej, w szczególności do podmiotów prowadzących
działalność kontrolną wobec Zamawiającego.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: SA.270.2.1.2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Tak
4.1.9.) Liczba części: 4
4.1.10.) Ofertę można składać na wszystkie części
4.1.11.) Zamawiający ogranicza liczbę części zamówienia, którą można udzielić jednemu wykonawcy: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
Część 1
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Budowa zbiornika ppoż. na terenie Leśnictwa Karcze
Adres: dz. o nr ewid. gruntów 7202, obręb Dzierżązno Wielkie, gmina Wieleń,
4.2.6.) Główny kod CPV: 44611500-1 - Zbiorniki na wodę
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 60 dni
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Przy dokonywaniu wyboru najkorzystniejszej oferty Zamawiający stosować będzie
następujące kryteria oceny ofert: Cena, Okres gwarancji.
W ramach kryterium „Cena” oceniana będzie cena łączna brutto podana w
formularzu oferty, sporządzonym według wzoru stanowiącego załącznik nr 1 do
SWZ.
W ramach kryterium „Cena” ocena ofert zostanie dokonana przy zastosowaniu
wzoru:
Cn
C = ------------ x 60 pkt
Co
gdzie:
C – liczba punktów w ramach kryterium „Cena”,
Cn - najniższa cena spośród ofert ocenianych
Co - cena oferty ocenianej
Z uwagi na postanowienia art. 225 ust. 1 PZP, jeżeli złożono ofertę, której wybór
prowadziłby do powstania u Zamawiającego obowiązku podatkowego zgodnie
z przepisami o podatku od towarów i usług, Zamawiający w celu oceny takiej
oferty dolicza do przedstawionej w niej ceny podatek od towarów i usług, który
miałby obowiązek rozliczyć zgodnie z tymi przepisami.
2) W ramach kryterium „Okres gwarancji” oceniany będzie Okres Gwarancji i
Rękojmi za Wady na wykonane roboty budowlane licząc od dnia odbioru
końcowego Przedmiotu Umowy. Do oceny w ramach kryterium zostanie przyjęty
Okres Gwarancji i Rękojmi za Wady zawarty w formularzu oferty. Okres
Gwarancji i Rękojmi za Wady należy podać w miesiącach. Wykonawca nie może
zaoferować Okresu Gwarancji krótszego niż 24 miesiące. Maksymalny Okres
Gwarancji i Rękojmi za Wady przyjęty do oceny ofert wynosi 60 miesięcy, co
oznacza, że w przypadku zaoferowania Okresu Gwarancji i Rękojmi za Wady
na okres dłuższy niż 60 miesięcy do oceny w ramach kryterium oceny ofert
przyjęte zostanie 60-miesięczny Okres Gwarancji i Rękojmi za Wady.
Podanie przez Wykonawcę krótszego okresu gwarancji niż 24 miesiące
skutkować będzie odrzuceniem oferty. W przypadku braku podania w ofercie
Okresu Gwarancji i Rękojmi za Wady, Zamawiający uzna, że Wykonawca
zapewnia minimalną długość okresu wymaganą przez Zamawiającego. W
ramach kryterium „Okres Gwarancji” sposób przyznania punktów będzie
dokonany przy zastosowaniu wzoru:
Go
G = ------------ x 40 pkt
Gn
gdzie:
G – liczba punktów w ramach kryterium „Okres gwarancji”,
Gn – najdłuższy zaoferowany Okres gwarancji,
Go – Okres gwarancji oferty ocenianej.
Oceny ofert w ramach w/w kryterium Zamawiający będzie dokonywał na
podstawie informacji wskazanych w formularzu Oferty stanowiącym załącznik nr
1 do SWZ. Brak wskazania informacji umożliwiających Zamawiającemu
przyznanie punktów w ramach w/w kryterium spowoduje, że Wykonawca nie
uzyska punktów w tym kryterium.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Okres gwarancji
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 2
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Budowa zbiornika ppoż. na terenie Leśnictwa Jędrzejewo
Adres: dz. o nr ewid. gruntów 7123/1, 7124/2, 7123/2, obręb Średnica, gmina Czarnków,
4.2.6.) Główny kod CPV: 44611500-1 - Zbiorniki na wodę
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 60 dni
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Przy dokonywaniu wyboru najkorzystniejszej oferty Zamawiający stosować będzie
następujące kryteria oceny ofert: Cena, Okres gwarancji.
W ramach kryterium „Cena” oceniana będzie cena łączna brutto podana w
formularzu oferty, sporządzonym według wzoru stanowiącego załącznik nr 1 do
SWZ.
W ramach kryterium „Cena” ocena ofert zostanie dokonana przy zastosowaniu
wzoru:
Cn
C = ------------ x 60 pkt
Co
gdzie:
C – liczba punktów w ramach kryterium „Cena”,
Cn - najniższa cena spośród ofert ocenianych
Co - cena oferty ocenianej
Z uwagi na postanowienia art. 225 ust. 1 PZP, jeżeli złożono ofertę, której wybór
prowadziłby do powstania u Zamawiającego obowiązku podatkowego zgodnie
z przepisami o podatku od towarów i usług, Zamawiający w celu oceny takiej
oferty dolicza do przedstawionej w niej ceny podatek od towarów i usług, który
miałby obowiązek rozliczyć zgodnie z tymi przepisami.
2) W ramach kryterium „Okres gwarancji” oceniany będzie Okres Gwarancji i
Rękojmi za Wady na wykonane roboty budowlane licząc od dnia odbioru
końcowego Przedmiotu Umowy. Do oceny w ramach kryterium zostanie przyjęty
Okres Gwarancji i Rękojmi za Wady zawarty w formularzu oferty. Okres
Gwarancji i Rękojmi za Wady należy podać w miesiącach. Wykonawca nie może
zaoferować Okresu Gwarancji krótszego niż 24 miesiące. Maksymalny Okres
Gwarancji i Rękojmi za Wady przyjęty do oceny ofert wynosi 60 miesięcy, co
oznacza, że w przypadku zaoferowania Okresu Gwarancji i Rękojmi za Wady
na okres dłuższy niż 60 miesięcy do oceny w ramach kryterium oceny ofert
przyjęte zostanie 60-miesięczny Okres Gwarancji i Rękojmi za Wady.
Podanie przez Wykonawcę krótszego okresu gwarancji niż 24 miesiące
skutkować będzie odrzuceniem oferty. W przypadku braku podania w ofercie
Okresu Gwarancji i Rękojmi za Wady, Zamawiający uzna, że Wykonawca
zapewnia minimalną długość okresu wymaganą przez Zamawiającego. W
ramach kryterium „Okres Gwarancji” sposób przyznania punktów będzie
dokonany przy zastosowaniu wzoru:
Go
G = ------------ x 40 pkt
Gn
gdzie:
G – liczba punktów w ramach kryterium „Okres gwarancji”,
Gn – najdłuższy zaoferowany Okres gwarancji,
Go – Okres gwarancji oferty ocenianej.
Oceny ofert w ramach w/w kryterium Zamawiający będzie dokonywał na
podstawie informacji wskazanych w formularzu Oferty stanowiącym załącznik nr
1 do SWZ. Brak wskazania informacji umożliwiających Zamawiającemu
przyznanie punktów w ramach w/w kryterium spowoduje, że Wykonawca nie
uzyska punktów w tym kryterium.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Okres gwarancji
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 3
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Budowa zbiornika ppoż. na terenie Leśnictwa Kochanówka
Adres: dz. o nr ewid. gruntów 7040, obręb Niekursko, gmina Trzcianka,
4.2.6.) Główny kod CPV: 44611500-1 - Zbiorniki na wodę
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 60 dni
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Przy dokonywaniu wyboru najkorzystniejszej oferty Zamawiający stosować będzie
następujące kryteria oceny ofert: Cena, Okres gwarancji.
W ramach kryterium „Cena” oceniana będzie cena łączna brutto podana w
formularzu oferty, sporządzonym według wzoru stanowiącego załącznik nr 1 do
SWZ.
W ramach kryterium „Cena” ocena ofert zostanie dokonana przy zastosowaniu
wzoru:
Cn
C = ------------ x 60 pkt
Co
gdzie:
C – liczba punktów w ramach kryterium „Cena”,
Cn - najniższa cena spośród ofert ocenianych
Co - cena oferty ocenianej
Z uwagi na postanowienia art. 225 ust. 1 PZP, jeżeli złożono ofertę, której wybór
prowadziłby do powstania u Zamawiającego obowiązku podatkowego zgodnie
z przepisami o podatku od towarów i usług, Zamawiający w celu oceny takiej
oferty dolicza do przedstawionej w niej ceny podatek od towarów i usług, który
miałby obowiązek rozliczyć zgodnie z tymi przepisami.
2) W ramach kryterium „Okres gwarancji” oceniany będzie Okres Gwarancji i
Rękojmi za Wady na wykonane roboty budowlane licząc od dnia odbioru
końcowego Przedmiotu Umowy. Do oceny w ramach kryterium zostanie przyjęty
Okres Gwarancji i Rękojmi za Wady zawarty w formularzu oferty. Okres
Gwarancji i Rękojmi za Wady należy podać w miesiącach. Wykonawca nie może
zaoferować Okresu Gwarancji krótszego niż 24 miesiące. Maksymalny Okres
Gwarancji i Rękojmi za Wady przyjęty do oceny ofert wynosi 60 miesięcy, co
oznacza, że w przypadku zaoferowania Okresu Gwarancji i Rękojmi za Wady
na okres dłuższy niż 60 miesięcy do oceny w ramach kryterium oceny ofert
przyjęte zostanie 60-miesięczny Okres Gwarancji i Rękojmi za Wady.
Podanie przez Wykonawcę krótszego okresu gwarancji niż 24 miesiące
skutkować będzie odrzuceniem oferty. W przypadku braku podania w ofercie
Okresu Gwarancji i Rękojmi za Wady, Zamawiający uzna, że Wykonawca
zapewnia minimalną długość okresu wymaganą przez Zamawiającego. W
ramach kryterium „Okres Gwarancji” sposób przyznania punktów będzie
dokonany przy zastosowaniu wzoru:
Go
G = ------------ x 40 pkt
Gn
gdzie:
G – liczba punktów w ramach kryterium „Okres gwarancji”,
Gn – najdłuższy zaoferowany Okres gwarancji,
Go – Okres gwarancji oferty ocenianej.
Oceny ofert w ramach w/w kryterium Zamawiający będzie dokonywał na
podstawie informacji wskazanych w formularzu Oferty stanowiącym załącznik nr
1 do SWZ. Brak wskazania informacji umożliwiających Zamawiającemu
przyznanie punktów w ramach w/w kryterium spowoduje, że Wykonawca nie
uzyska punktów w tym kryterium.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Okres gwarancji
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 4
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Budowa zbiornika ppoż. na terenie Leśnictwa Średnica
Adres: dz. o nr ewid. gruntów 7193, 7194, obręb Gajewo, gmina Czarnków
4.2.6.) Główny kod CPV: 44611500-1 - Zbiorniki na wodę
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 60 dni
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Przy dokonywaniu wyboru najkorzystniejszej oferty Zamawiający stosować będzie
następujące kryteria oceny ofert: Cena, Okres gwarancji.
W ramach kryterium „Cena” oceniana będzie cena łączna brutto podana w
formularzu oferty, sporządzonym według wzoru stanowiącego załącznik nr 1 do
SWZ.
W ramach kryterium „Cena” ocena ofert zostanie dokonana przy zastosowaniu
wzoru:
Cn
C = ------------ x 60 pkt
Co
gdzie:
C – liczba punktów w ramach kryterium „Cena”,
Cn - najniższa cena spośród ofert ocenianych
Co - cena oferty ocenianej
Z uwagi na postanowienia art. 225 ust. 1 PZP, jeżeli złożono ofertę, której wybór
prowadziłby do powstania u Zamawiającego obowiązku podatkowego zgodnie
z przepisami o podatku od towarów i usług, Zamawiający w celu oceny takiej
oferty dolicza do przedstawionej w niej ceny podatek od towarów i usług, który
miałby obowiązek rozliczyć zgodnie z tymi przepisami.
2) W ramach kryterium „Okres gwarancji” oceniany będzie Okres Gwarancji i
Rękojmi za Wady na wykonane roboty budowlane licząc od dnia odbioru
końcowego Przedmiotu Umowy. Do oceny w ramach kryterium zostanie przyjęty
Okres Gwarancji i Rękojmi za Wady zawarty w formularzu oferty. Okres
Gwarancji i Rękojmi za Wady należy podać w miesiącach. Wykonawca nie może
zaoferować Okresu Gwarancji krótszego niż 24 miesiące. Maksymalny Okres
Gwarancji i Rękojmi za Wady przyjęty do oceny ofert wynosi 60 miesięcy, co
oznacza, że w przypadku zaoferowania Okresu Gwarancji i Rękojmi za Wady
na okres dłuższy niż 60 miesięcy do oceny w ramach kryterium oceny ofert
przyjęte zostanie 60-miesięczny Okres Gwarancji i Rękojmi za Wady.
Podanie przez Wykonawcę krótszego okresu gwarancji niż 24 miesiące
skutkować będzie odrzuceniem oferty. W przypadku braku podania w ofercie
Okresu Gwarancji i Rękojmi za Wady, Zamawiający uzna, że Wykonawca
zapewnia minimalną długość okresu wymaganą przez Zamawiającego. W
ramach kryterium „Okres Gwarancji” sposób przyznania punktów będzie
dokonany przy zastosowaniu wzoru:
Go
G = ------------ x 40 pkt
Gn
gdzie:
G – liczba punktów w ramach kryterium „Okres gwarancji”,
Gn – najdłuższy zaoferowany Okres gwarancji,
Go – Okres gwarancji oferty ocenianej.
Oceny ofert w ramach w/w kryterium Zamawiający będzie dokonywał na
podstawie informacji wskazanych w formularzu Oferty stanowiącym załącznik nr
1 do SWZ. Brak wskazania informacji umożliwiających Zamawiającemu
przyznanie punktów w ramach w/w kryterium spowoduje, że Wykonawca nie
uzyska punktów w tym kryterium.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Okres gwarancji
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 1
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 8
Art. 109 ust. 1 pkt 10
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
W postępowaniu mogą brać udział Wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału wpostępowaniu dotyczące:
zdolności technicznej lub zawodowej:
a) Warunek ten, w zakresie doświadczenia, zostanie uznany za spełniony, jeśli Wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich 5 lat liczonych wstecz od dnia, w którym upływa termin składania ofert (a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie) wykonał:
- dla części 1 - co najmniej 1 robotę budowlaną polegającą na budowie
i/lub rozbudowie zbiornika przeciwpożarowego, o pojemności co najmniej 20 m3, przy czym przez jedną robotę budowlaną rozumieć
należy roboty wykonane na podstawie jednej umowy,
- dla części 2 - co najmniej 1 robotę budowlaną polegającą na budowie
i/lub rozbudowie zbiornika przeciwpożarowego, o pojemności co najmniej 20 m3, przy czym przez jedną robotę budowlaną rozumieć
należy roboty wykonane na podstawie jednej umowy,
- dla części 3 - co najmniej 1 robotę budowlaną polegającą na budowie
i/lub rozbudowie zbiornika przeciwpożarowego, o pojemności co najmniej 20 m3, przy czym przez jedną robotę budowlaną rozumieć
należy roboty wykonane na podstawie jednej umowy,
- dla części 4 - co najmniej 1 robotę budowlaną polegającą na budowie
i/lub rozbudowie zbiornika przeciwpożarowego, o pojemności co najmniej 20 m3, przy czym przez jedną robotę budowlaną rozumieć należy roboty wykonane na podstawie jednej umowy,
W przypadku ubiegania się o udzielenie zamówienia na kilka części,
Wykonawca celem wykazania spełniania ww. warunku udziału w postępowaniu może wykazywać się tymi samymi robotami budowlanymi.
Warunek ten, w zakresie osób skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia, zostanie uznany za spełniony, jeśli Wykonawca wykaże, że dysponuje lub będzie dysponować następującymi osobami (dotyczy wszystkich części):
- co najmniej 1 osobą na stanowisko Kierownika budowy.
Niniejsza osoba winna posiadać uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno-budowlanej, w
zakresie co najmniej ograniczonym. W przypadku ubiegania się o udzielenie zamówienia na kilka części, Wykonawca celem wykazania spełniania ww. warunku udziału w postępowaniu może wykazywać się tą samą osobą.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: W celu potwierdzenia spełniania warunków
udziału w postępowaniu Wykonawca składa wraz z ofertą oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia, sporządzone zgodne ze
wzorem stanowiącym załącznik nr 2 do SWZ.
W celu potwierdzenia braku podstaw do wykluczenia Zamawiający, działając na podstawie art. 274 ust. 1 PZP wezwie Wykonawcę,
którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym terminie, nie
krótszym niż 5 dni od dnia wezwania, aktualnych na dzień złożenia następujących
podmiotowych środków dowodowych:
a) oświadczenia Wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5) PZP, o braku
przynależności do tej samej grupy kapitałowej, w rozumieniu ustawy z dnia
16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (tekst jedn. Dz. U. z
2024 r. poz. 1616), z innym Wykonawcą, który złożył odrębną ofertę, albo
oświadczenie o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z
dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty
niezależnie od innego Wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej
(wzór oświadczenia o przynależności lub braku przynależności do tej grupy
kapitałowej stanowi załącznik nr 8 do SWZ),
b) odpisu lub informacji z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej
Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, w zakresie art. 109 ust. 1
pkt 4) PZP, sporządzonych nie wcześniej niż 3 miesiące przed jej złożeniem,
jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji,
c) oświadczenie o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu, o którym
mowa w art. 125 ust. 1 PZP, w zakresie podstaw wykluczenia z postępowania
wskazanych przez Zamawiającego (według wzoru stanowiącego załącznik nr
4 do SWZ), o których mowa w:
1) art. 108 ust. 1 pkt 3 PZP,
2) art. 108 ust. 1 pkt 4 PZP, dotyczących orzeczenia zakazu ubiegania
się o zamówienie publiczne tytułem środka zapobiegawczego,
3) art. 108 ust. 1 pkt 5 PZP, dotyczących zawarcia z innymi
wykonawcami porozumienia mającego na celu zakłócenie
konkurencji,
4) art. 108 ust. 1 pkt 6 PZP,
5) art. 109 ust. 1 pkt 1 PZP, odnośnie do naruszenia obowiązków
dotyczących płatności podatków i opłat lokalnych, o których mowa w
ustawie z dnia 12 stycznia 1991 r. o podatkach i opłatach lokalnych
(t.j. Dz. U. z 2025 r. poz. 707 ze zm.),
6) art. 109 ust. 1 pkt 8 i 10 PZP.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: W celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, Zamawiający działając na podstawie art. 274 ust. 1 PZP wezwie
Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym
terminie, nie krótszym niż 5 dni od dnia wezwania, aktualnych na dzień złożenia następujących podmiotowych środków dowodowych:
- wykaz robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie
ostatnich 5 lat*, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, daty i miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane (wzór wykazu stanowi załącznik nr 5 do SWZ).
Jeżeli Wykonawca powołuje się na doświadczenie w realizacji robót
budowlanych, wykonywanych wspólnie z innymi wykonawcami, wykaz
dotyczy robót budowlanych, w których wykonaniu wykonawca ten
bezpośrednio uczestniczył.
* okres ten liczy się wstecz od dnia w którym upływa termin składania ofert.
b) dowody określające czy roboty budowlane wskazane w wykazie zostały
wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje
bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego roboty
budowlane zostały wykonane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych
od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - inne odpowiednie
dokumenty.
c) wykaz osób, skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia
publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za kierowanie robotami
budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych,
uprawnień, niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także
zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do
dysponowania tymi osobami (wzór wykazu osób stanowi załącznik nr 6 do
SWZ),
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
Zamawiający wymaga wniesienia wadium w wysokości określonej poniżej:- dla części 1 – 5 000,00 zł;
- dla części 2 – 4 500,00 zł;
- dla części 3 – 4 500,00 zł;
- dla części 4 – 5 000,00 zł.
Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert i utrzymywać nieprzerwanie do dnia upływu terminu związania ofertą, z wyjątkiem przypadków, o których mowa w art. 98 ust. 1 pkt 2 i 3 oraz ust. 2 PZP.
Wadium może być wnoszone według wyboru Wykonawcy w jednej lub kilku następujących formach:
1) pieniądzu,
2) gwarancjach bankowych,
3) gwarancjach ubezpieczeniowych,
4) poręczeniach udzielonych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz.U. z 2025 r. poz. 98).
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
W przypadku oferty wykonawców wspólnie ubiegających się o udzieleniezamówienia (konsorcjum):
1) w formularzu oferty należy wskazać firmy (nazwy) wszystkich Wykonawców
wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia;
2) oferta musi być podpisana w taki sposób, by wiązała prawnie wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia. Osoba podpisująca ofertę musi posiadać umocowanie prawne do reprezentacji.
Umocowanie musi wynikać z treści pełnomocnictwa załączonego do oferty –
treść pełnomocnictwa powinna dokładnie określać zakres umocowania;
3) oświadczenie, o którym mowa w art. 125 ust. 1 PZP (tj. oświadczenie o
spełnieniu warunków udziału w postępowaniu (wg wzoru stanowiącego
załącznik nr 3 do SWZ) oraz o braku podstaw do wykluczenia (wg wzoru
stanowiącego załącznik nr 2 do SWZ) składa każdy z wykonawców wspólnie
ubiegających się o zamówienie. Oświadczenia te potwierdzają brak podstaw
wykluczenia oraz spełnienie warunków udziału w postępowaniu w zakresie,
w jakim każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w
postępowaniu. Ww. oświadczenie wykonawców wspólnie ubiegających się o
udzielenie zamówienia powinno zostać złożone wraz z ofertą pod rygorem
nieważności, w formie elektronicznej (tj. opatrzonej kwalifikowanym
podpisem elektronicznym) lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem
zaufanym lub podpisem osobistym;
4) dokumenty, o których mowa w pkt 7.3. SWZ obowiązany będzie złożyć każdy
z wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia;
5) dokumenty, o których mowa w pkt 7.2. lit. a) i c) SWZ wykonawcy wspólnie
ubiegający się o zamówienie składają wspólnie, dokumenty, o których mowa
w pkt 7.2 lit. b) SWZ składa ten z wykonawców wspólnie ubiegających się o
udzielenie zamówienia publicznego, który wykazuje spełnianie warunku
udziału w postępowaniu, dla którego wykazania służy dany dokument;
6) wszyscy Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia będą
ponosić odpowiedzialność solidarną za wykonanie umowy i wniesienie
zabezpieczenia należytego wykonania umowy;
7) Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia wyznaczą
spośród siebie Wykonawcę kierującego (lidera), upoważnionego do
zaciągania zobowiązań, otrzymywania poleceń oraz instrukcji dla i w imieniu
każdego, jak też dla wszystkich partnerów;
8) Zamawiający może w ramach odpowiedzialności solidarnej żądać wykonania
umowy w całości przez lidera lub od wszystkich Wykonawców wspólnie
ubiegających się o udzielenie zamówienia łącznie lub każdego z osobna;
9) Zamawiający informuje o treści przepisu art. 117 ust. 3 PZP, zgodnie z
którym w odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia,
kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia wykonawcy wspólnie
ubiegający się o udzielenie zamówienia mogą polegać na zdolnościach
tych z wykonawców, którzy wykonają roboty budowlane, do realizacji
których te zdolności są wymagane.
W związku z powyższym Wykonawca jest zobowiązany załączyć do
oferty podmiotowy środek dowodowy w postaci oświadczenia, z
którego wynika, które roboty budowlane wykonają poszczególni
Wykonawcy. Wzór stosownego oświadczenia został zawarty w
formularzu ofertowym (stanowiącym załącznik nr 1 do SWZ) i
Zamawiający zaleca złożyć to oświadczenie właśnie w tym formularzu.
10) W przypadku Wykonawców wykonujących działalność w formie spółki
cywilnej postanowienia dot. oferty Wykonawców wspólnie ubiegających się o
udzielenie zamówienia (konsorcjum) stosuje się odpowiednio.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia określa załącznik nr 9 do SWZ - wzór umowy7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2025-09-05 10:00
8.2.) Miejsce składania ofert: https://zamowienia.pila.lasy.gov.pl/
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2025-09-05 10:30
8.4.) Termin związania ofertą: do 2025-10-04
8.5.) Zamawiający przewiduje wybór najkorzystniejszej oferty z możliwością negocjacji:
Część 1 : Tak
Część 2 : Tak
Część 3 : Tak
Część 4 : Tak