BZP: Modernizacja (przebudowa) drogi dojazdowej do gruntów rolnych w m. Krężnica Okrągła tzw. "Błonie"
13.08.2025
2025/BZP 00373375/01
Gmina Bełżyce
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Modernizacja (przebudowa) drogi dojazdowej do gruntów rolnych w m. Krężnica Okrągła tzw. "Błonie"
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Bełżyce
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 431020084
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Lubelska 3
1.5.2.) Miejscowość: Bełżyce
1.5.3.) Kod pocztowy: 24-200
1.5.4.) Województwo: lubelskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL814 - Lubelski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowienia@belzyce.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://belzyce.pl/
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Modernizacja (przebudowa) drogi dojazdowej do gruntów rolnych w m. Krężnica Okrągła tzw. "Błonie"
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-e415b112-3569-42f1-8710-bebd2bef1e1a
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00373375
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-08-13
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00040212/08/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.6 Modernizacja (przebudowa) drogi dojazdowej do gruntów rolnych w m. Krężnica Okrągła tzw. "Błonie"
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://platformazakupowa.pl/transakcja/11585793.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://platformazakupowa.pl
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 11.1. Wszelką korespondencję Zamawiający zamierza prowadzić za pomocą platformy. W celu skrócenia czasu udzielenia odpowiedzi na pytania preferuje się, aby komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami w tym wszelkie oświadczenia, wnioski, zawiadomienia dokumenty oraz informacje, przekazy-wane były za pośrednictwem platformy i bezpłatnego formularza „wyślij wia-domość do Zamawiającego”. Za datę przekazania (wpływu), przyjmuje się datę ich przesłania za pośrednictwem platformy poprzez kliknięcie przycisku „wyślij wiadomość do Zamawiającego” oraz pojawienia się komunikatu, że wiadomość została wysłana do Zamawiającego. Zamawiający dopuszcza awaryjnie komu-nikację za pośrednictwem poczty elektronicznej. Adres poczty elektronicznej osoby uprawnionej do kontaktu z Wykonawcami: zamowienia@belzyce.pl
11.2. Zamawiający będzie przekazywał Wykonawcom informacje za pośrednictwem platformy. Informacje dotyczące odpowiedzi na pytania, zmiany specyfikacji, ogłoszenia, zmiany terminu składania i otwarcia ofert Zamawiający będzie za-mieszczał na platformie w sekcji „Komunikaty”. Korespondencja, której zgod-nie z obowiązującymi przepisami adresatem jest konkretny Wykonawca, będzie przekazywana za pośrednictwem platformy do konkretnego Wykonawcy. W przypadku wiadomości prywatnych, Zamawiający przekazuje je na adres poczty elektronicznej wskazany przez Wykonawcę w druku oferta, na co Wy-konawca wyraża zgodę i zobowiązuje się do utrzymania jego funkcjonalności przez czas trwania postępowania. Domniemywa się, że wiadomości przekazane na adres poczty elektronicznej wskazany przez Wykonawcę zostały doręczone skutecznie, a Wykonawca zapoznał się z ich treścią. O zmianie adresu poczty elektronicznej do przekazywania korespondencji związanej z danym postępo-waniem Wykonawca niezwłocznie zawiadamia Zamawiającego składając oświadczenie osób uprawnionych do reprezentacji Wykonawcy.
11.3. Wykonawca jako profesjonalny podmiot ma obowiązek śledzenia i sprawdzania komunikatów oraz wiadomości bezpośrednio na platformie przesłanych przez Zamawiającego, gdyż system powiadomień może ulec awarii lub powiadomie-nie może trafić do folderu SPAM. Zamawiający nie bierze odpowiedzialności za sytuację, gdy Wykonawca nie dostanie e-maila z powiadomieniem z platformy. Wszelkie fakultatywne powiadomienia za pomocą poczty e-mail obciążone są ryzykiem błędów związanych z działaniem serwerów pocztowych, na których działanie Zamawiający nie ma wpływu. Uwaga. Złożenie pliku na platformie oznacza jego dostarczenie.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: ZP.271.10.2025.AK
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest robota budowlana, polegająca na modernizacji (przebudowie) drogi dojazdowej do gruntów rolnych w miejscowości Krężnica Okrągła tzw. „Błonie”. Roboty będą wykonywane na czynnej drodze. Wykonawca jest zobowiązany do wykonania projektu czasowej organizacji ruchu. Przed jej wprowadzeniem należy dokonać zatwierdzenia w Starostwie Powiatowym w Lublinie.
Wykonawca zapewni pełną obsługę geodezyjną.
Na Wykonawcy od momentu przekazania terenu budowy do czasu odbioru spoczywa utrzymanie drogi.
Wykonawca zapewni (zakupi i zamontuje) 2 jednostronne tablice informacyjne o wymiarach 90 x 70 cm (na początku oraz na końcu drogi) zgodnie z projektem będącym załącznikiem do niniejszej SWZ.
Wymagania Zamawiającego w zakresie przedmiotu zamówienia należy potraktować jako wymagania minimalne. Zamawiający dopuszcza zaoferowanie asortymentu o wyższej specyfikacji jakościowej, który spełnia pozostałe wymagania określone w dokumentacji technicznej chyba, że Zamawiający wskazał gór-ną i dolną granicę (widełki od – do) parametru.
Wykonawca zobowiązany jest do realizacji przedmiotu zamówienia z należytą starannością, zgodnie z:
a) dokumentacją projektową, specyfikacjami technicznymi wykonania i odbioru robót, decyzjami administracyjnymi, przepisami prawa, normami oraz zasada-mi wiedzy technicznej,
b) wymaganiami Zamawiającego określonymi w niniejszej Specyfikacji Warunków Zamówienia oraz umowie.
Wykonawca jest zobowiązany m.in. do:
a) zapewnienia wykwalifikowanej kadry technicznej, w tym kierownika budowy spełniającego wymagania ustawy – Prawo budowlane,
b) powiadomienia Powiatowego Inspektoratu Nadzoru Budowlanego o rozpoczęciu i zakończeniu robót (w przypadku robót wymagających takiego zawiadomienia),
Wszelkie koszty związane z realizacją wymagań, o których mowa w niniejszej SWZ, w tym koszty pozyskania decyzji, uzgodnień, opracowania i zatwierdzenia dokumentacji związanej z organizacją ruchu, zabezpieczeniem terenu budowy, utrzymaniem czystości oraz utylizacją odpadów, Wykonawca zobowiązany jest uwzględnić w cenie ofertowej.
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia znajduje się w dokumentacji technicznej, stanowiącej załącznik nr 4 do SWZ.
4.2. Wymagania dotyczące dostępności w kontekście ustawy o zapewnieniu dostępności dla osób ze szczególnymi potrzebami:
Zamawiający jako realizator zadania publicznego ma ustawowy obowiązek by w obiekcie publicznym (a jest nim niniejsza droga) kierując się zasadą równości szans i niedyskryminacji osób we wszystkich dziedzinach, uwzględniać wymogi uniwersalnego projektowania z przeznaczeniem dla wszystkich użytkowników jak i obowiązki wynikające z ustawy o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami. Dokumentacja techniczna spełnia wymagania w zakresie dostępności dla osób niepełnosprawnych oraz jest projektowana z przeznaczeniem dla wszystkich użytkowników (uniwersalne projektowanie), zgodnie z przepisami ustawy Prawo budowlane oraz przepisami wykonawczymi
4.2.6.) Główny kod CPV: 45233120-6 - Roboty w zakresie budowy dróg
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45111200-0 - Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne
45112210-0 - Usuwanie wierzchniej warstwy gleby
45233252-0 - Roboty w zakresie nawierzchni ulic
45233290-8 - Instalowanie znaków drogowych
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2025-10-10
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: termin gwarancji
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Nie
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
Wykonawca przystępujący do przetargu jest zobowiązany wnieść wadium w wysokości: 6.000,00 zł (sześć tysięcy złotych).Wadium utrzymuje się nieprzerwanie od terminu składania ofert - do dnia upływu terminu związania ofertą.
Wadium można wnieść w:
a) w pieniądzu, przelewem na konto Zamawiającego - Bank Spółdzielczy w Nałęczowie Filia w Bełżycach nr konta 56 8733 0009 0016 3864 2000 0280, z adnotacją „ Modernizacja (przebudowa) drogi dojazdowej do gruntów rolnych w m. Krężnica Okrągła tzw. "Błonie, znak sprawy ZP.271.10.2025.AK”.
Wadium musi być wniesione na rachunek bankowy Zamawiającego przed upływem terminu składania ofert wskazanym w rozdziale 14.2 SWZ. Za termin wniesienia wadium w formie przelewu pieniężnego przyjmuje się termin i godzinę uznania na rachunku Zamawiającego.
b) gwarancjach bankowych
c) gwarancjach ubezpieczeniowych
d) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt.2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Roz-woju Przedsiębiorczości
Jeżeli wadium jest wnoszone w formie gwarancji lub poręczenia, Wykonawca przekazuje Zamawiającemu oryginał gwarancji lub poręczenia w postaci elektronicznej (przedmiotowy dokument należy dołączyć do oferty).
Z treści gwarancji (poręczenia) musi jednoznacznie wynikać nieodwołane i bezwarunkowe ma każde żądanie zgłoszone przez Zamawiającego, zobowiązanie gwaranta (poręczyciela) do zapłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 98 ust. 6 ustawy Pzp, które nie może być krótsze niż termin związania ofertą.
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
1. Oprócz przypadków, o których mowa w art. 454 i 455 ustawy Prawo zamówień publicznych, Strony dopuszczają możliwość wprowadzania zmiany umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, w przypadku wystąpienia którejkolwiek z okoliczności wskazanych poniżej.2. Dopuszcza się zmiany umowy bez przeprowadzenia nowego postępowania o udzielenie zamówienia w zakresie terminu wykonania przedmiotu umowy o którym mowa w § 2 ust. 1, zgodnie z warunkami określonymi w projekcie umowy.
3. Dopuszcza się zmiany umowy bez przeprowadzenia nowego postępowania o udzielenie zamówienia w zakresie sposobu wykonania przedmiotu umowy poprzez zastosowanie odmiennych rozwiązań technicznych lub technologicznych lub materiałowych, w przypadku zaistnienia którejkolwiek z okoliczności wskazanych w projekcie umowy
4. Dopuszcza się zmiany umowy co do zakresu rzeczowego przedmiotu umowy (w tym robót zaniechanych) w przypadku zaistnienia którejkolwiek z okoliczności określonych w projekcie umowy.
5. Dopuszcza się zmiany umowy w zakresie wysokości wynagrodzenia Wykonawcy poprzez jego podwyższenie lub obniżenie w przypadku skazanym szczegółowo w projekcie umowy
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy