BZP: Modernizacja świetlicy w miejscowości Łazy
13.08.2025
2025/BZP 00374399/01
Gmina Kampinos
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Modernizacja świetlicy w miejscowości Łazy
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Kampinos
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 013271306
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Niepokalanowska 3
1.5.2.) Miejscowość: Kampinos
1.5.3.) Kod pocztowy: 05-085
1.5.4.) Województwo: mazowieckie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL913 - Warszawski zachodni
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: urzad@kampinos.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.kampinos.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Modernizacja świetlicy w miejscowości Łazy
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-becfe5ef-6ae0-440f-b3b4-8bc892e7f853
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00374399
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-08-13
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00015651/05/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.12 Modernizacja świetlicy w miejscowości Łazy
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://kampinos.ezamawiajacy.pl3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: Komunikacja w niniejszym postępowaniu o udzielenie zamówienia, w tym składanie ofert, wymiana informacji oraz przekazywanie dokumentów lub oświadczeń między Zamawiającym a Wykonawcą, odbywa się przy użyciu środków komunikacji elektronicznej za pośrednictwem Platformy zakupowej pod adresem https://kampinos.ezamawiajacy.pl/. zwanej dalej Platformą lub Systemem.
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: • Stały dostęp do sieci Internet o gwarantowanej przepustowości nie mniejszej niż 512 kb/s;
• Komputer klasy PC lub MAC spełniający wymagania zainstalowanego systemu operacyjnego oraz wymagania używanej przeglądarki internetowej;
• Zainstalowana dowolna przeglądarka internetowa w wersji wspieranej przez producenta obsługującego TLS 1.2;
• Zainstalowany program Acrobat Reader lub inny obsługujący pliki w formacie .pdf;
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, informuję, że:
administratorem Pani/Pana danych osobowych w Urzędzie Gminy Kampinos jest Wójt Gminy Kampinos, ul. Niepokalanowska 3, 05-085 Kampinos;
Administrator powołał Inspektora Ochrony Danych, z którym można się skontaktować pod adres email: tomasz.szwed@cbi24.pl
Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego pn. „Modernizacja świetlicy w miejscowości Łazy”, prowadzonym w trybie podstawowym
odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona
zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o art. 18 oraz art. 74 ust. 1 ustawy z dnia 11 września 2019 r. - Prawo zamówień publicznych (tekst jedn. Dz. U. z 2024 r. poz. 1320 z późn. zm.), dalej „ustawa Pzp”;
Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane, zgodnie z art. 78 ust. 1 ustawy Pzp, przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje cały czas trwania umowy;
obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach ustawy Pzp, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z ustawy Pzp;
w odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób
zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO;
posiada Pani/Pan:
− na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących;
− na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych**;
− na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO***;
− prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna
Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO;
nie przysługuje Pani/Panu:
− w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych;
− prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;
− na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.
*Wyjaśnienie: informacja w tym zakresie jest wymagana, jeżeli w odniesieniu do danego administratora lub podmiotu przetwarzającego istnieje obowiązek wyznaczenia inspektora ochrony danych osobowych.
** Wyjaśnienie: skorzystanie z prawa do sprostowania nie może skutkować zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego ani zmianą postanowień umowy w zakresie niezgodnym z ustawą Pzp
oraz nie może naruszać integralności protokołu oraz jego załączników.
*** Wyjaśnienie: prawo do ograniczenia przetwarzania nie ma zastosowania w odniesieniu do przechowywania,
w celu zapewnienia korzystania ze środków ochrony prawnej lub w celu ochrony praw innej osoby fizycznej lub prawnej, lub z uwagi na ważne względy interesu publicznego Unii Europejskiej lub państwa członkowskiego
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: FZ.271.12.2025.EK
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie zadania pn. „Modernizacja świetlicy w Łazach”
2. Przedmiot Umowy obejmuje wykonanie przez Wykonawcę:
1) robót budowlanych polegających na modernizacji świetlicy wraz z instalacjami wewnętrznymi, panelami fotowoltaicznymi oraz magazynem energii, wykonaniem geodezyjnej inwentaryzacji powykonawczej paneli fotowoltaicznych oraz niezbędnych pomiarów elektrycznych,
2) bez zbędnej zwłoki robót nie objętych zakresem Przedmiotu Umowy, jeżeli są one niezbędne ze względu na bezpieczeństwo lub zabezpieczenie przed awarią, za wykonanie tych robót nie przysługuje Wykonawcy odrębne wynagrodzenie,
3) tymczasowego zagospodarowania terenu budowy na czas budowy i jego likwidacji po zakończeniu budowy, własnym staraniem i na własny koszt.
4) Wykonawca przygotuje i przekaże Zamawiającemu stosowny wniosek wraz z niezbędnymi załącznikami do złożenia do Operatora Systemu Dystrybucji celem montażu licznika dwukierunkowego.
3. Na działce nr ew. 45/2 położonej w miejscowości Łazy, gmina Kampinos zlokalizowana jest świetlica środowiskowa w części budynku usługowo – magazynowego. Zakres prac obejmuje modernizację świetlicy poprzez przebudowę i doposażenie istniejących pomieszczeń:
1) wymianę 4 sztuk drzwi wewnętrznych z korytarza do istniejących pomieszczeń (pomieszczenie świetlicy, zaplecza kuchennego, WC, pomieszczenia biurowego) na drzwi wraz z poszerzeniem otworu:
- drzwi wewnętrzne do pom. kuchni, WC oraz pomieszczenia biurowego z regulowaną ościeżnicą oraz przeszklone. Kolorystyka do ustalenia z Zamawiającym na etapie realizacji.
- drzwi do sali głównej aluminiowe wewnętrzne w kolorze białym (drzwi należy wizualnie dopasować do istniejących)
2) doposażenie pomieszczenia świetlicy (sali głównej) poprzez montaż szafy w zabudowie oraz montaż klimatyzacji.
a) przewiduje się montaż jednostki typu multi-split (jedna jednostka zewnętrzna oraz 2 jednostki wewnętrzne) o łącznej mocy chłodniczej min.. 10kW wraz z wykonaniem podłączenia elektrycznego z rozdzielni głównej,
b) dostawa szafy w zabudowie składającej się z modułów z płyty meblowej o wym. zbliżonych 40x260x460cm. Tył modułów wykonany z płyty meblowej gr. minimum 18mm, półki co 40 cm z możliwością regulacji. Moduły za wyjątkiem jednego zamykane na klucz na całej wysokości. Kolorystyka do ustalenia z Zamawiającym na etapie realizacji.
3) rozbudowę istniejącej kuchni poprzez połączenie z pomieszczeniem sąsiadującym celem uzyskania zaplecza kuchennego wraz z wydzieleniem z istniejącego korytarza pomieszczenia spiżarki. Zakres prac będzie obejmował wykonanie otworu w istniejącej wewnętrznej ścianie działowej celem powiększenia pomieszczenia, wykonania nadproża oraz wydzielenia pomieszczenia spiżarni ścianą murowaną w technologii tradycyjnej. W zakresie powiększenia pomieszczenia należy wykonać wszystkie niezbędne prace w zakresie przebudowy, instalacji wod-kan jak również elektrycznej.
4) doposażenie zaplecza kuchennego:
a) w meble stojące oraz wiszące (kolorystyka do ustalenia z Zamawiającym na etapie realizacji):
- szafki wiszące z płyty meblowej zamykane, zamontowane nad zmywarką i zlewozmywakiem dostosowane rozmiarem do sprzętu AGD,
- szafki wiszące z płyty meblowej zamykane, zamontowane nad blatem roboczym oraz piekarnikiem dostosowane rozmiarem do sprzętu AGD,
- szafki stojące oraz blat roboczy o szer. ok. 260 cm, zestaw powinien zawierać moduł z szufladami oraz szafkę cargo.
- szafki - regały z płyty meblowej zamykane o wym. min. 80x45x240 cm. Tył modułów wykonany z płyty meblowej gr. 18mm, półki co 35 cm z możliwością regulacji. – 2 kpl.
- zabudowa meblowa narożna pod i nad kanałem wentylacyjnym,
- stół kuchenny 60x100 – blat drewniany oraz 6 krzeseł, nogi stalowe, siedziska drewniane
- kosz na śmieci ze stali nierdzewnej zamontowany w szafce o poj. min 30 litrów,
- uchwyt na ręczniki papierowe ze stali nierdzewnej,
- w pomieszczeniu spiżarni zamontować regał otwarty narożny ( lub dwa pojedyncze) do przechowywania żywności ze stali nierdzewnej na całej ścianie
b) zlewozmywak gastronomiczny ze stali nierdzewnej o wymiarach min. 100x60 cm,
c) sprzęt AGD w tym:
- kuchnia elektryczna 6 palników, 400V. Płyty grzewcze żeliwne 6x min. 200 mm o mocy min. 12kW.
- piekarnik, konwekcyjny elektryczny o mocy min. 3 kW. Komora o wymiarach min. 600x350x350 cm. Prowadnice demontowalne w celu dokładnego umycia. Zamawiający dopuszcza dostawę kuchni wraz z piekarnikiem jako jedno urządzenie ale ma być trwale przymocowane,
- okap z wyciągiem, dostosowany do parametrów kuchni elektronicznej
- zmywarka, do naczyń 230V o wymiarach min. 600x550x830(h) cm o mocy min. 3,50kW. Zużycie wody na 1 cykl max. 2,5 litra
- lodówka (chłodziarka) o pojemności min. 600 litrów i wysokości min. 180 cm
- kuchenka mikrofalowa o mocy min. 1000W i pojemności min. 20 litrów
Cały sprzęt AGD ma być wykonany ze stali nierdzewnej zamontowany na stałe z przeznaczeniem przemysłowym (gastronomicznym) tzn. do zastosowania np. w hotelach, restauracjach, pomieszczeniach socjalnych i w stołówkach placówek użyteczności publicznej, jak szkoły, przedszkola, żłobki. Całe wyposażenie musi posiadać atest respektowany przez Sanepid i musi być dopuszczony do kontaktu z żywnością.
5) Montaż paneli fotowoltaicznych.
Projektowana instalacja fotowoltaiczna o mocy 13,92 kWp będzie stanowiła źródło energii elektrycznej na potrzeby własne budynku świetlicy, a nadwyżki energii będą eksportowane do sieci elektroenergetycznej. Przedmiotowa instalacja zostanie posadowiona na gruncie, zainstalowanych zostanie 24 sztuk modułów fotowoltaicznych na konstrukcji wbijanej.
Panele fotowoltaiczne będą mocowane na dedykowanej konstrukcji zapewniającej bezpieczne użytkowanie i obsługę systemu. Energia elektryczna z paneli fotowoltaicznych przekazywana będzie wydzielonym obwodem DC do inwertera. W inwerterze napięcie stałe z paneli będzie przekształcone na napięcie 230/400 V o częstotliwości 50 Hz i przekazywana przewodem kablowym poprzez rozdzielnicę główną budynku do układu rozliczeniowego energii elektrycznej (dwukierunkowego licznika energii elektrycznej – czterokwadrantowego). Nadwyżki energii będą trafiały do magazynu energii. Moduły muszą być o mocy nominalnej pojedynczego modułu nie mniejszej niż 630 Wp. Każdy moduł musi posiadać świadectwo spełnienia aktualnych norm w szczególności IEC 61215, IEC 61730. Moduły muszą być fabrycznie nowe i pochodzić z bieżącej produkcji tzn. nie starsze niż 12 miesięcy od daty dostarczenia na plac budowy.
6) Montaż magazynu energii
W systemie fotowoltaicznym przewidziano magazyn energii o pojemności łącznej 40,96 kWh ( dwa moduły), który będzie przejmować nadwyżki energii. Magazyn energii będzie zlokalizowany w pomieszczeniu technicznym. System magazynowania energii tworzą baterie akumulatorów typ: LFP/ LiFePO4/ litowo-żelazowo-fosforanowe o pojemności 20,48 kWh każdy. Zastosowane urządzenia muszą być zgodne z obowiązującymi przepisami prawa, normami technicznymi, dyrektywami oraz wymaganiami odpowiedniego Operatora Sieci Dystrybucji do którego sieci instalacje fotowoltaiczne zostaną przyłączone.
4. Zamawiający jest w posiadaniu zaświadczenia znak AB.6743.552.2025.DS z dnia 10 lipca 2025 r. wydanego przez Starostę Warszawskiego Zachodniego o braku podstaw do wniesienia sprzeciwu do zgłoszenia robót budowlanych lub wykonania innych robót budowlanych polegających na remoncie – modernizacji świetlicy w miejscowości Łazy.
5. Jeśli do wykonania przedmiotu zamówienia będą konieczne dodatkowe uzgodnienia z zainteresowanymi instytucjami, Wykonawca wykona je na własny koszt.
6. Charakterystyka budynku świetlicy:
Powierzchnia użytkowa świetlicy przed modernizacją 184,55m2
Powierzchnia użytkowa świetlicy po modernizacji 185,25 m2. Budynek w którym mieści się świetlica jest obiektem wolnostojącym, wykonanym w technologii tradycyjnej, fundamenty betonowe wylewane, ściany murowane. Konstrukcja dachu stalowa, dach dwuspadowy
4.2.6.) Główny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45300000-0 - Roboty instalacyjne w budynkach
45310000-3 - Roboty instalacyjne elektryczne
45400000-1 - Roboty wykończeniowe w zakresie obiektów budowlanych
45450000-6 - Roboty budowlane wykończeniowe, pozostałe
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 45 dni
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Okres gwarancji
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy:1. nie podlegają wykluczeniu:
1) nie podlegają wykluczeniu na podstawie art. 108 ust. 1 Ustawy Pzp oraz
2) nie podlegają wykluczeniu na podstawie art. 7 ust. 1 pkt 1-3 Ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego ( Dz. U. z 2025 r. poz. 514)
3) Zamawiający nie przewiduje podstaw wykluczenia wskazanych w art. 109 ust. 1 ustawy Pzp
4) Samooczyszczenie – Wykonawca nie podlega wykluczeniu w okolicznościach określonych
w art. 108 ust. 1 pkt 1, 2, 5, jeżeli udowodni Zamawiającemu, że spełnił łącznie przesłanki wskazane w art. 110 ust. 2 pkt 1-3 ustawy Pzp
2. spełniają warunki udziału w postępowaniu dotyczące:
1) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym:
Zamawiający nie stawia wymagań w tym zakresie
2) uprawnień do wykonywania określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów:
Zamawiający nie stawia wymagań w tym zakresie
3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej, tj.:
Zamawiający nie stawia wymagań w tym zakresie
4) zdolności technicznej lub zawodowej, tj.:
a) Wykonawca spełni warunek udziału w postępowaniu dotyczącej zdolności technicznej i zawodowej, jeżeli wykaże, że dysponuje lub będzie dysponował na etapie realizacji umowy, tj.:
• kierownikiem budowy, posiadającym wykształcenie techniczne i uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno-budowlanej bez ograniczeń zgodnie z ustawą z dnia 7 lipca 1994 r. – Prawo budowlane (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 725 z późn. zm.) lub odpowiadające im ważne uprawnienia, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów oraz będącą członkiem właściwej terytorialnie izby inżynierów
• kierownik robót elektrycznych, posiadającym wykształcenie techniczne i uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych bez ograniczeń zgodnie z ustawą z dnia 7 lipca 1994 r. – Prawo budowlane (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 725) lub odpowiadające im ważne uprawnienia, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów oraz będącą członkiem właściwej terytorialnie izby inżynierów
dotyczy warunku określonego w rozdziale XII ust. 2 pkt 4 lit. a SWZ :
Warunek udziału w postępowaniu dotyczący zdolności technicznej i zawodowej, w zakresie doświadczenia zawodowego oraz zdolności technicznej, musi być spełniony:
1) przez Wykonawcę samodzielnie lub;
2) przez Wykonawcę i co najmniej jeden podmiot udostępniający zasoby łącznie lub;
3) w przypadku Wykonawców występujących wspólnie – łącznie przez wszystkich Wykonawców występujących wspólnie.
UWAGA:
a) za uprawnienia budowlane odpowiadające wyżej określonym uznane zostaną uprawnienia, które wydane zostały na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów oraz
odpowiadające im uprawnienia wydane obywatelom państw członkowskich Unii Europejskiej, Konfederacji Szwajcarskiej lub państw członkowskich Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu – EFTA (strony umowy o Europejskim Obszarze
Gospodarczym) z zastrzeżeniem, art. 12 a oraz innych przepisów ustawy Prawo budowlane (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 725 z późn. zm.) oraz ustawy z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. z 2020 r. poz. 220 ze zm.);
b) Zamawiający dopuszcza łączenie funkcji tzn. funkcje pełnione na budowie przez kierownika budowy i kierownika robót budowlanych mogą być ze sobą łączone.
c) Osoby, którym powierzone zostaną wyżej wymienione funkcje muszą przynależeć do właściwej izby samorządu zawodowego.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: Oświadczenie wykonawcy o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy prawo zamówień publicznych w zakresie podstaw wykluczenia wskazanych przez Zamawiającego – Załącznik nr 4 do SWZ
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: Wykaz osób, skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, o których mowa w rozdziale XII ust. 2 pkt 4 lit. a wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych oraz uprawnień, niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami. Wzór wykazu osób stanowi załącznik nr 5 do SWZ;
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
Wykaz wyrobów równoważnych, wraz dowodami, że są one zgodne z wymaganiami dokumentacji przetargowej5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Tak
5.10.) Przedmiotowe środki dowodowe podlegające uzupełnieniu po złożeniu oferty:
Wykaz wyrobów równoważnych, wraz dowodami, że są one zgodne z wymaganiami dokumentacji przetargowejSEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
. Wykonawca przystępujący do postępowania jest zobowiązany wnieść wadium w wysokości:2 500,00 zł (słownie: dwa tysiące pięćset złotych )
2. Wadium może być wniesione w formach przewidzianych w art. 45 ust. 6 ustawy Prawo zamówień publicznych tj. w:
a) Pieniądzu na rachunek bankowy Zamawiającego – 91 8015 0004 1000 7315 2010 0003
b) gwarancjach bankowych;
c) gwarancjach ubezpieczeniowych;
d) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2019 r. poz. 310, 836 i 1572).
3. Wadium wnoszone w pieniądzu:
1) należy wpłacić przelewem na rachunek Urzędu Gminy Kampinos na konto w Banku WBS o/Kampinos nr rachunku 91 8015 0004 1000 7315 2010 0003, przy czym Zamawiający musi otrzymać z banku potwierdzenie wpływu przelewu najpóźniej w dniu składania ofert przed upływem terminu ich składania (godzina). Za skuteczność operacji finansowo – bankowych odpowiada Wykonawca. Kopię przelewu należy dołączyć do oferty z zaznaczeniem, że dotyczy postępowania FZ.271.12.2025.EK pn.: „Modernizacja świetlicy w miejscowości Łazy”
2) za datę wniesienia wadium uznaje się datę uznania rachunku Zamawiającego,
3) Zamawiający dokona sprawdzenia czasu wpływu wadium na swoje konto.
4. Zamawiający zastrzega, że w razie składania gwarancji lub poręczeń jako wadium przetargowego:
1) Wykonawca zobowiązany jest do przekazania wraz z ofertą oryginału gwarancji lub poręczenia, w postaci elektronicznej, opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym/ podpisem zaufanym/elektronicznym podpisem osobistym osób upoważnionych do ich wystawienia tj. wystawcę dokumentu;
2) gwarancje oraz poręczenia muszą mieć datę początkową ważności równą co najmniej ostatecznemu terminowi składania ofert, a datę końcową ważności upływającą najwcześniej w ostatnim dniu związania ofertą;
3) gwarancje oraz poręczenia muszą obejmować odpowiedzialność za wszystkie przypadki powodujące utratę wadium określone w ustawie pzp;
4) gwarancje oraz poręczenia powinny być wystawione na Gminę Kampinos, z ich treści powinno jednoznacznie wynikać zobowiązanie gwaranta do zapłaty całej kwoty wadium;
5) gwarancje oraz poręczenia muszą określać bezwarunkowe i nieodwołalne prawo Zamawiającego do ich realizacji, na pierwsze żądanie Zamawiającego;
6) gwarancje oraz poręczenia, w których ograniczono prawa Zamawiającego, lub w których uzależniono realizację od spełnienia jakichkolwiek warunków przez Zamawiającego do wykonania których Zamawiający nie wyraził zgody na piśmie, uznane zostaną jako nie spełniające warunków.
5. Oferta Wykonawcy, który nie wniesie wadium lub wniesie w sposób nieprawidłowy lub nie utrzyma wadium nieprzerwanie do upływu terminu związania ofertą lub złoży wniosek o zwrot wadium w przypadku, o którym mowa w art. 98 ust. 2 pkt 3 ustawy pzp zostanie odrzucona.
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
Zamawiający dopuszcza możliwość składania oferty przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia tj. spółki cywilne lub konsorcja (tj. dwóch lub więcej Wykonawców) w ramach oferty wspólnej w rozumieniu art. 58 ustawy pod warunkiem, że taka oferta spełniać będzie następujące wymagania:1) Wykonawcy występujący wspólnie są zobowiązani do ustanowienia Pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo do reprezentowania ich w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie przedmiotowego zamówienia publicznego.
2) Pełnomocnictwo powinno zawierać w szczególności wskazanie:
• Postepowania o zamówienie publiczne którego dotyczy
• wszystkich Wykonawców ubiegających się wspólnie udzielenie zamówienia
wymienionych z nazwy z określeniem adresu siedziby,
• ustanowionego Pełnomocnika oraz zakresu jego umocowania.
3) Dokument pełnomocnictwa musi być podpisany przez Wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia, przy czym nie jest wymagany podpis pełnomocnika. Podpisy muszą być złożone przez osoby uprawnione do składania oświadczeń woli wymienione we właściwym rejestrze lub ewidencji Wykonawców.
4) W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia mogą polegać na zdolnościach tych z wykonawców, którzy wykonają roboty budowlane lub usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane.
5) W przypadku, o którym mowa w pkt. 4) wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie, z którego wynika, które roboty budowlane, dostawy lub usługi wykonają poszczególni wykonawcy.
6) Oświadczenie, o którym mowa w rozdziale XIII ust. 1 pkt 2 SWZ składa każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Oświadczenie to potwierdza brak podstaw wykluczenia oraz spełnienie warunków udziału w postępowaniu, w zakresie, w jakim każdy z wykonawców wskazuje spełnienie warunków udziału w postępowaniu.
7) Wszelka korespondencja prowadzona będzie przez Zamawiającego wyłącznie z pełnomocnikiem.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
1. Na podstawie art. 455 ustawy pzp, Zamawiający przewiduje możliwość dokonania istotnych zmian postanowień zawartej Umowy w zakresie:1) terminu wykonania Przedmiotu Umowy wraz ze skutkami wprowadzenia takiej zmiany;
2) zmiany zakresu Przedmiotu Umowy wraz ze skutkami wprowadzenia takiej zmiany;
3) sposobu wykonywania Przedmiotu Umowy wraz ze skutkami wprowadzenia takiej zmiany;
4) wynagrodzenia za wykonanie Przedmiotu Umowy wraz ze skutkami wprowadzenia takiej zmiany.
Szczegółowy zakres i rodzaj zmian zawarto w Załączniku nr 6 do SWZ - Istotne postanowienia umowy