BZP: Odbudowa korpusu drogi w m. Cierzpice w ciągu drogi wojewódzkiej nr 230 w systemie zaprojektuj i wybuduj.
13.08.2025
2025/BZP 00374877/01
ZARZĄD DRÓG WOJEWÓDZKICH W GDAŃSKU
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Odbudowa korpusu drogi w m. Cierzpice w ciągu drogi wojewódzkiej nr 230 w systemie zaprojektuj i wybuduj.
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: ZARZĄD DRÓG WOJEWÓDZKICH W GDAŃSKU
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 191687276
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Mostowa 11A
1.5.2.) Miejscowość: Gdańsk
1.5.3.) Kod pocztowy: 80-778
1.5.4.) Województwo: pomorskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL633 - Trójmiejski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: sekretariat@zdwgdansk.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.zdw-gdansk.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka budżetowa
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Inna działalność
zarządzanie drogami wojewódzkimi
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Odbudowa korpusu drogi w m. Cierzpice w ciągu drogi wojewódzkiej nr 230 w systemie zaprojektuj i wybuduj.
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-314a00ab-4702-43c7-a524-93690d8d5255
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00374877
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-08-13
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00038456/12/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.39 Odbudowa korpusu drogi w m. Cierzpice w ciągu drogi wojewódzkiej nr 230 w systemie zaprojektuj i wybuduj
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://platformazakupowa.pl/pn/zdw_gdansk3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: www.zdw-gdansk.pl
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Postępowanie prowadzone jest przy użyciu środków komunikacji elektronicznej za pośrednictwem platformy. Niezbędne wymagania techniczne umożliwiające pracę na platformie zakupowej: 1) stały dostęp do sieci Internet o gwarantowanej przepustowości nie mniejszej niż 256 kbit/s, 2) przeglądarka
internetowa EDGE, Chrome lub FireFox w najnowszej dostępnej wersji, z włączoną obsługą języka Javascript, akceptująca pliki typu „cookies”. Wymagania techniczne i organizacyjne dot. korespondencji elektronicznej zostały szczegółowo opisane w pkt 11 Instrukcji dla Wykonawców (IDW) – Rozdział I Specyfikacji Warunków Zamówienia (SWZ). W zakresie kwestii nieuregulowanych SWZ obowiązują przepisy ustawy Pzp oraz Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia z dnia 30 grudnia 2020 r. w sprawie sposobu
sporządzania i przekazywania informacji oraz wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Klauzula informacyjna RODO określona została w pkt. 21.3 Instrukcji dla Wykonawców – Rozdział I Specyfikacji Warunków Zamówienia.
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Klauzula informacyjna RODO określona została w pkt. 21.3 Instrukcji dla Wykonawców – Rozdział I Specyfikacji Warunków Zamówienia.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: 63/WZP/2025/TP/WUDiM
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Tak
4.1.14.) Określenie aspektów społecznych, środowiskowych lub etykiet w opisie przedmiotu zamówienia:
Zamawiający uwzględnił wymagania w zakresie dostępności dla osób niepełnosprawnych oraz projektowania z przeznaczeniem dla wszystkich użytkowników, zgodnie z art. 100 ust. 1 ustawy
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Zamówienie obejmuje zaprojektowanie i uzyskanie wymaganych prawem decyzji lub zezwoleń na wykonanie przebudowy i odbudowie korpusu ok 100mb drogi wojewódzkiej nr 230 (km:~22+800) w m. Cierzpice, działka nr 43, obręb Kursztyn, a następnie w oparciu o uzyskane decyzje i zezwolenia wykonanie robót budowlanych.
1. Wykonanie na podstawie Programu Funkcjonalno-Użytkowego (PFU):
a)kompleksowej dokumentacji projektowej obejmującej w szczególności: projekt budowlany wraz z projektami wykonawczymi, wszystkimi opracowaniami towarzyszącymi łącznie ze Szczegółowymi Specyfikacjami Technicznymi Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych (STWiORB), projektem zmiany stałej organizacji ruchu oraz Przedmiarem Robót i kosztorysem szczegółowym, zawierającym szczegółowe kalkulacje cen jednostkowych,
b) uzyskanie wymaganych opinii, uzgodnień i zatwierdzeń dokumentacji projektowej wymaganych przepisami prawa, w tym uzgodnienia z Zamawiającym i innych wymaganych do uzyskania decyzji o pozwoleniu na budowę lub skutecznego zgłoszenia robót budowlanych niewymagających pozwolenia na budowę, jeżeli będą konieczne,
c) uzyskanie przez Wykonawcę w imieniu Zamawiającego ostatecznego zatwierdzenia zmiany stałej organizacji ruchu oraz ostatecznych decyzji o pozwoleniu na budowę lub zaświadczenia o braku sprzeciwu do zgłoszenia robót budowlanych niewymagających uzyskania pozwolenia na budowę, w przypadku zaistnienia takiej potrzeby,
2. Pełnienie nadzoru autorskiego,
3. Uzyskanie w imieniu i na rzecz Zamawiającego:
a) wszystkich warunków technicznych przebudów, uzgodnień i zatwierdzeń wymaganych zgodnie z prawem oraz zatwierdzeń na przebudowę lub likwidację infrastruktury technicznej,
b) wszelkich niezbędnych uzgodnień, wymaganych prawem: pozwoleń, zezwoleń, decyzji i zgód, w tym m.in. zgodę/zgód na wycinkę drzew i ew. derogacji, niezbędnej/ych dla wykonania przedmiotu zamówienia zgodnie z wymaganiami Zamawiającego (w tym PFU),
4. Rozebranie istniejącego korpusu drogi DW 230 w zakresie niezbędnym do wykonania wzmocnienia podłoża wraz z wycinką zieleni kolidującej z zamierzeniem,
5. Wykonanie wzmocnienia podłoża gruntowego i zapewnienie stateczności skarp wykopów i nasypów w zakresie dostosowanym do warunków gruntowo-wodnych – w oparciu o udostępnione: opinię geotechniczną oraz DBPG,
6. Odwodnienie korpusu drogowego,
7. Przebudowę istniejącego przepustu drogowego,
8. Odbudowę drogi DW 230 na wzmacnianym odcinku zgodnie z założeniami projektowymi PFU,
9. Opracowanie i realizacja projektów stałej i czasowej organizacji ruchu,
10. Po zakończeniu Robót wykonanie pełnej rekultywacji terenów zajętych przez zaplecze techniczne i socjalne, Plac Budowy, drogi tymczasowe – wykonane na potrzeby Wykonawcy i budowy oraz wszelkich innych terenów przekształconych przez Wykonawcę,
11. Przygotowanie dokumentacji (w 2 egz.) do wniosku na uzyskanie zezwolenia na użytkowanie obiektu, jeśli będzie to konieczne i zapewnienie ścisłej współpracy w ew. uzupełnieniach lub wyjaśnieniach do materiałów.
4.2.6.) Główny kod CPV: 45233140-2 - Roboty drogowe
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
71248000-8 - Nadzór nad projektem i dokumentacją
45220000-5 - Roboty inżynieryjne i budowlane
45230000-8 - Roboty budowlane w zakresie budowy rurociągów, linii komunikacyjnych i elektroenergetycznych, autostrad, dróg, lotnisk i kolei; wyrównywanie terenu
71322000-1 - Usługi inżynierii projektowej w zakresie inżynierii lądowej i wodnej
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 374 dni
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 40
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
organizacja, kwalifikacje zawodowe i doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia4.3.5.) Nazwa kryterium: Doświadczenie zawodowe kierownika robót branży drogowej
4.3.6.) Waga: 20
Kryterium 3
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Długość okresu rękojmi i gwarancji robót budowlanych
4.3.6.) Waga: 20
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
1. Zdolność zawodowa WykonawcyZamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże (oświadczy), że w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wykonał roboty odpowiadające swoim rodzajem robotom budowlanym będącym przedmiotem niniejszego zamówienia, tzn.: Wykonał (zakończył) należycie, co najmniej 1 zamówienie polegające na budowie lub przebudowę lub remoncie drogi publicznej klasy min. Z*, o wartości min. 1 mln zł netto**
* lub odpowiadających parametrom technicznym tej klasie drogi (droga w rozumieniu ustawy z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych - tekst jednolity: Dz. U. z 2023 poz. 645 z późn. zm.; klasa drogi zgodnie z rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 24 czerwca 2022 r. w sprawie przepisów techniczno-budowlanych dotyczących dróg publicznych – tekst jednolity: Dz. U. 2022, poz. 1518).
** W przypadku, gdy wartość zamówienia została określona w walucie innej niż złoty polski Wykonawca przeliczy ją na zł wg średniego kursu Narodowego Banku Polskiego na dzień zamieszczenia ogłoszenia o zamówieniu w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej. W przypadku, gdy w dniu publikacji ogłoszenia NBP nie opublikował średnich kursów walut, należy przyjąć pierwszy opublikowany po tej dacie średni kurs NBP.
2. Zdolność zawodowa personelu Wykonawcy
Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże (oświadczy), że skieruje do realizacji zamówienia osoby, legitymujące się uprawnieniami i doświadczeniem, określonymi poniżej:
a) Kierownik robót branży drogowej * - posiadający uprawnienia budowlane do kierowania robotami bez ograniczeń w specjalności drogowej lub równoważnej oraz posiadający doświadczenie zawodowe nabyte poprzez wykonanie na stanowisku kierownika robót branży drogowej co najmniej 1 zadanie polegające na budowie lub przebudowie lub remoncie drogi publicznej klasy min.Z** o wartości min. 1 mln zł netto ***
b) Projektant branży drogowej* - posiadający uprawnienia budowlane do projektowania bez ograniczeń w specjalności drogowej lub równoważnej oraz posiadający doświadczenie zawodowe nabyte poprzez wykonanie na stanowisku projektanta branży drogowej co najmniej 1 dokumentacji projektowej dotyczącej budowy lub przebudowy lub remontu drogi publicznej klasy min.Z**
* Dopuszcza się przedstawienie tej samej osoby do pełnienia kilku funkcji (więcej niż jednej) spośród wymienionych.
** lub odpowiadających parametrom technicznym tej klasie drogi (droga w rozumieniu ustawy z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych - tekst jednolity: Dz. U. z 2023 poz. 645 z późn. zm.; klasa drogi zgodnie z rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 24 czerwca 2022 r. w sprawie przepisów techniczno-budowlanych dotyczących dróg publicznych – tekst jednolity: Dz. U. 2022, poz. 1518).
***W przypadku, gdy wartość zamówienia została określona w walucie innej niż złoty polski Wykonawca przeliczy ją na zł wg średniego kursu Narodowego Banku Polskiego na dzień zamieszczenia ogłoszenia o zamówieniu w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej. W przypadku, gdy w dniu publikacji ogłoszenia NBP nie opublikował średnich kursów walut, należy przyjąć pierwszy opublikowany po tej dacie średni kurs NBP.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
Wykonawca jest zobowiązany do wniesienia wadium w wysokości:13 000,00 zł (słownie złotych: trzynaście tysięcy 00/100).
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnieubiegających się o udzielenie zamówienia zostały szczegółowo wskazane w pkt 7.7. IDW - Rozdział I SWZ.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Zmiana umowy jest możliwa jedynie w szczególnie uzasadnionych okolicznościach i na warunkach określonych w SWZ.7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2025-08-29 09:00
8.2.) Miejsce składania ofert: Za pośrednictwem platformy zakupowej Zamawiającego: https://platformazakupowa.pl/pn/zdw_gdansk
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2025-08-29 09:05
8.4.) Termin związania ofertą: do 2025-09-27
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
1. Termin realizacji zamówienia:1)Przedmiot umowy zostanie wykonany w terminie 360 dni od dnia zawarcia umowy, z uwzględnieniem następujących terminów pośrednich:
Etap I – wykonanie kompletnej dokumentacji projektowej nastąpi w terminie 270 dni od dnia zawarcia Umowy,
Etap II – wykonanie robót budowlanych w terminie 90 dni od dnia zakończenia
2) Szacowny termin czynności odbiorowych – 14 dni od dnia zawiadomienia Zamawiającego o zakończeniu robót i gotowości do odbioru końcowego.
2. Szczegółowe informacje dotyczące oświadczeń i dokumentów jakie Wykonawca powinien złożyć wraz z ofertą zostały
zawarte w pkt 10 IDW - Rozdział I SWZ