BZP: .„Utworzenie Zakładu Opiekuńczo Leczniczego w tym cztery stanowiska dla wentylowanych mechanicznie w Szpitalu nr 2 w Mysłowicach”
13.08.2025
2025/BZP 00374900/01
SP ZOZ Szpital nr 2 im. T. Boczonia w Mysłowicach
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
.„Utworzenie Zakładu Opiekuńczo Leczniczego w tym cztery stanowiska dla wentylowanych mechanicznie w Szpitalu nr 2 w Mysłowicach”
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: SP ZOZ Szpital nr 2 im. T. Boczonia w Mysłowicach
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 000308258
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Bytomska 41
1.5.2.) Miejscowość: Mysłowice
1.5.3.) Kod pocztowy: 41-400
1.5.4.) Województwo: śląskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL22A - Katowicki
1.5.7.) Numer telefonu: 723 183 366
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: j.paul@szpital2myslowice.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.szpital2myslowice.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - samodzielny publiczny zakład opieki zdrowotnej
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Zdrowie
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
.„Utworzenie Zakładu Opiekuńczo Leczniczego w tym cztery stanowiska dla wentylowanych mechanicznie w Szpitalu nr 2 w Mysłowicach”
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-81245ba3-4157-4e0b-81d8-7b2c95d89839
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00374900
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-08-13
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak
2.15.) Nazwa projektu lub programu
Zamawiający realizuje zamówienie w ramach dofinansowania z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności: Komponent D „Efektywność, dostępność i jakość systemu ochrony zdrowia „Inwestycja D4.1.1 „Rozwój opieki długoterminowej poprzez modernizację infrastruktury podmiotów leczniczych na poziomie powiatowym”
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://szpital2myslowice.ezamawiajacy.pl/pn/szpital2myslowice/demand/219276/notice/public/details3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://szpital2myslowice.ezamawiajacy.pl
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Oferta składana jest pod rygorem
nieważności w formie elektronicznej lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem kwalifikowanym, podpisem zaufanym lub
podpisem osobistym. Ofertę należy sporządzić zgodnie ze wzorem stanowiącym załącznik nr 1 do SWZ.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: Szp.2/NZ-271-13/25
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Wykonanie robót budowlanych w formule zaprojektuj i wybuduj
Wykonanie robót budowlanych w formule zaprojektuj i wybuduj
4.2.6.) Główny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45000000-7 - Roboty budowlane
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 11 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 40
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
serwis posprzedażny, pomoc techniczna, warunki dostawy takich jak termin, sposób lub czas dostawy, oraz okresu realizacji.4.3.5.) Nazwa kryterium: Okres gwarancji na roboty budowlane
4.3.6.) Waga: 30
Kryterium 3
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
serwis posprzedażny, pomoc techniczna, warunki dostawy takich jak termin, sposób lub czas dostawy, oraz okresu realizacji.4.3.5.) Nazwa kryterium: okres usług gwarancyjnych na wyposażenie medyczne
4.3.6.) Waga: 10
Kryterium 4
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
serwis posprzedażny, pomoc techniczna, warunki dostawy takich jak termin, sposób lub czas dostawy, oraz okresu realizacji.4.3.5.) Nazwa kryterium: okres usług gwarancyjnych wynoszący na urządzenia, sprzęt,oprogramowanie, z zakresu IT
4.3.6.) Waga: 10
Kryterium 5
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
serwis posprzedażny, pomoc techniczna, warunki dostawy takich jak termin, sposób lub czas dostawy, oraz okresu realizacji.4.3.5.) Nazwa kryterium: okres usług gwarancyjnych na pozostałe wyposażenie
4.3.6.) Waga: 10
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
1.2. Na podstawie art. 112 ustawy Pzp, Zamawiający określa warunki udziału w postępowaniu dotyczące:- zdolności do występowania w obrocie gospodarczym, uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów;
Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie.
- sytuacji ekonomicznej lub finansowej
Wykonawca w tym zakresie musi wykazać, iż:
• jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia, w tym obejmującej prace rozbiórkowe, wnoszenie budynków na kwotę minimum 10.000.000 zł (słownie: dziesięć milionów złotych),
- zdolności technicznej lub zawodowej
Wykonawca w tym zakresie musi wykazać, iż:
w okresie ostatnich 5 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wykonał należycie:
- 1 robotę budowlaną polegającą na budowie lub modernizacji lub przebudowie obiektu użyteczności publicznej o wartości minimum 10 000 000,00 zł brutto
- 1 usługę na wykonanie dokumentacji projektowej obiektu użyteczności publicznej
oraz
- 1 robotę budowlaną polegającą na wykonaniu robót wyburzeniowych kubaturowych obiektu lub obiektów
wraz z podaniem ich– wartości, rodzaju, daty i miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których roboty, usługi te zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających, czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane zostały wykonane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów, inne odpowiednie dokumenty, sporządzony na podstawie wzoru stanowiącego Załącznik nr 6 do SWZ,
Uwaga: Jeżeli Wykonawca powołuje się na doświadczenie w realizacji robót budowlanych wykonywanych wspólnie z innymi Wykonawcami, należy wykazać robotę budowlaną (zakres), w której Wykonawca bezpośrednio uczestniczył.
Uwaga: W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia spełnianie warunków dotyczących zdolności technicznych Wykonawcy wykazują łącznie - Zamawiający nie formułuje w tym zakresie szczególnego sposobu spełnienia warunku o którym mowa w art. 117 ust. 1 ustawy.
Uwaga: W przypadku wskazania przez Wykonawcę, w celu wykazania spełniania warunku udziału, waluty innej niż polska (PLN), w celu jej przeliczenia stosowany będzie średni kurs NBP na dzień publikacji ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych.
-Wykonawca musi wykazać dysponowanie (dysponuje lub będzie dysponował) osobą lub osobami niezbędnymi do wykonania niniejszego zamówienia tj.: posiadającymi prawo do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie tj.:
- projektanta architekta z uprawnieniami do projektowania,
- Kierownika robót w specjalności konstrukcyjno-budowlanej pełniącym jednocześnie rolę kierownika budowy. Minimalne wymagania: posiadający uprawnienia do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie w specjalności konstrukcyjno-budowlanej bez ograniczeń do kierowania robotami budowlanymi lub inne uprawnienia umożliwiające wykonywanie tych samych czynności, do wykonywania, których w aktualnym stanie prawnym posiadają uprawnienia budowlane w/w specjalności umożliwiające zrealizowanie przedmiotowego zamówienia oraz był kierownikiem budowy, przebudowy budynku przy realizacji prac których wartość prac była na minimum 5.000.000 zł (słownie: pięć milionów złotych),
- Kierownika robót elektrycznych. Minimalne wymagania: posiadający uprawnienia do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie w specjalności instalacyjnej w zakresie instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych lub inne uprawnienia umożliwiające wykonywanie tych samych czynności, do wykonywania, których w aktualnym stanie prawnym posiadają uprawnienia budowlane w/w specjalności umożliwiające zrealizowanie przedmiotowego zamówienia.
- Kierownika robót sanitarnych. Minimalne wymagania: posiadający uprawnienia do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie w specjalności instalacyjnej w zakresie instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych lub inne uprawnienia umożliwiające wykonywanie tych samych czynności, do wykonywania, których w aktualnym stanie prawnym uprawniają uprawnienia budowlane w/w specjalności umożliwiające zrealizowanie przedmiotowego zamówienia.
Osoby proponowane na wyżej wymienione stanowiska, muszą posługiwać się językiem polskim w stopniu umożliwiającym swobodne porozumiewanie się w mowie i piśmie. W przypadku, gdy proponowana osoba nie posługuje się językiem polskim, wykonawca na własny koszt zatrudni tłumacza języka polskiego, przez cały okres realizacji zamówienia
Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia muszą wykazać, że chociaż jeden z nich lub łącznie spełniają w/w warunki.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: Wykonawca w tym zakresie musi wykazać, iż:
• jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia, w tym obejmującej prace rozbiórkowe, wnoszenie budynków na kwotę minimum 10.000.000 zł (słownie: dziesięć milionów złotych),
- zdolności technicznej lub zawodowej
Wykonawca w tym zakresie musi wykazać, iż:
w okresie ostatnich 5 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wykonał należycie:
- 1 robotę budowlaną polegającą na budowie lub modernizacji lub przebudowie obiektu użyteczności publicznej o wartości minimum 10 000 000,00 zł brutto
- 1 usługę na wykonanie dokumentacji projektowej obiektu użyteczności publicznej
oraz
- 1 robotę budowlaną polegającą na wykonaniu robót wyburzeniowych kubaturowych obiektu lub obiektów
wraz z podaniem ich– wartości, rodzaju, daty i miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których roboty, usługi te zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających, czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane zostały wykonane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów, inne odpowiednie dokumenty, sporządzony na podstawie wzoru stanowiącego Załącznik nr 6 do SWZ,
-Wykonawca musi wykazać dysponowanie (dysponuje lub będzie dysponował) osobą lub osobami niezbędnymi do wykonania niniejszego zamówienia tj.: posiadającymi prawo do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie tj.:
- projektanta architekta z uprawnieniami do projektowania,
- Kierownika robót w specjalności konstrukcyjno-budowlanej pełniącym jednocześnie rolę kierownika budowy. Minimalne wymagania: posiadający uprawnienia do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie w specjalności konstrukcyjno-budowlanej bez ograniczeń do kierowania robotami budowlanymi lub inne uprawnienia umożliwiające wykonywanie tych samych czynności, do wykonywania, których w aktualnym stanie prawnym posiadają uprawnienia budowlane w/w specjalności umożliwiające zrealizowanie przedmiotowego zamówienia oraz był kierownikiem budowy, przebudowy budynku przy realizacji prac których wartość prac była na minimum 5.000.000 zł (słownie: pięć milionów złotych),
- Kierownika robót elektrycznych. Minimalne wymagania: posiadający uprawnienia do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie w specjalności instalacyjnej w zakresie instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych lub inne uprawnienia umożliwiające wykonywanie tych samych czynności, do wykonywania, których w aktualnym stanie prawnym posiadają uprawnienia budowlane w/w specjalności umożliwiające zrealizowanie przedmiotowego zamówienia.
- Kierownika robót sanitarnych. Minimalne wymagania: posiadający uprawnienia do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie w specjalności instalacyjnej w zakresie instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych lub inne uprawnienia umożliwiające wykonywanie tych samych czynności, do wykonywania, których w aktualnym stanie prawnym uprawniają uprawnienia budowlane w/w specjalności umożliwiające zrealizowanie przedmiotowego zamówienia.
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
Zamawiający żąda od Wykonawcy następujących przedmiotowych środków dowodowych potwierdzających, że oferowane wyposażenie spełnia określone przez Zamawiającego wymagania: - wypełnionego załącznika nr 10 do SWZ, - katalogów i / lub ulotek informacyjnych producenta lub dystrybutora w języku polskim zawierających w opisie wszystkie wymagane dane z opisu w SWZ.5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Tak
5.10.) Przedmiotowe środki dowodowe podlegające uzupełnieniu po złożeniu oferty:
- wypełniony załącznik nr 10 do SWZ,- katalogi i / lub ulotki informacyjne producenta lub dystrybutora w języku polskim zawierających w opisie wszystkie wymagane dane z opisu w SWZ.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
1. Wykonawca zobowiązany jest do zabezpieczenia swojej oferty wadium w wysokości: 100 000,00 zł,2. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert.
3. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach:
3.1. pieniądzu;
3.2. gwarancjach bankowych;
3.3. gwarancjach ubezpieczeniowych;
3.4. poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (t.j. Dz. U. z 2025 r. poz. 98).
Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego nr 60 1240 4315 1111 0000 5301 0179 z dopiskiem „Wadium – nr postępowania”.
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
1. Zmiana postanowień zawartej umowy może nastąpić za zgodą obu Stron, wyrażoną na piśmie w formie aneksu, pod rygorem nieważności takiej zmiany, z zastrzeżeniem zmian wymienionych w § 28 ust. 4 oraz § 3 ust. 9 nie wymagających formy aneksowej, a jedynie stosownego zawiadomienia podpisanego przez osobę umocowaną.2. Zamawiający zastrzega sobie prawo do ograniczenia zakresu rzeczowego robót będących przedmiotem umowy, z zastrzeżeniem, że wartość robót niewykonanych (ograniczonych /zaniechanych) zostanie ustalona na podstawie iloczynu cen jednostkowych zaproponowanych w kalkulacji ryczałtu i ilości nie wykonywanych robót (zakresu rzeczowego). Tak wyliczona wartość robót ograniczonych /zaniechanych stanowić będzie podstawę do pomniejszenia wynagrodzenia Wykonawcy. Na tę okoliczność zostanie sporządzony protokół konieczności podpisany przez Kierownika budowy oraz przedstawicieli Wykonawcy i Zamawiającego.
3. Ograniczenie nastąpi na podstawie Oświadczenia złożonego przez Zamawiającego. Wykonawca z tego tytułu nie będzie dochodził żadnego odszkodowania od Zamawiającego
4. Wartość ograniczenia zakresu rzeczowego, o którym mowa w ust. 2, nie może przekroczyć 20 % wysokości wynagrodzenia Wykonawcy określonego w § 10 ust.1.