BZP: Pełnienie funkcji zarządzającego procesem inwestycyjnym polegającej na zarządzaniu całością zadań mających za cel realizację inwestycji
13.08.2025
2025/BZP 00374977/01
Wielospecjalistyczny Szpital w Ostrowcu Świętokrzyskim
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Pełnienie funkcji zarządzającego procesem inwestycyjnym polegającej na zarządzaniu całością zadań mających za cel realizację inwestycji
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Wielospecjalistyczny Szpital w Ostrowcu Świętokrzyskim
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 000311473
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: K. Szymanowskiego 11
1.5.2.) Miejscowość: Ostrowiec Świętokrzyski
1.5.3.) Kod pocztowy: 27-400
1.5.4.) Województwo: świętokrzyskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL721 - Kielecki
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowienia@zoz.ostrowiec.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: http://www.zoz.ostrowiec.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - samodzielny publiczny zakład opieki zdrowotnej
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Zdrowie
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Pełnienie funkcji zarządzającego procesem inwestycyjnym polegającej na zarządzaniu całością zadań mających za cel realizację inwestycji
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-78afca93-90b7-476e-91ec-fdcb45faf65c
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00374977
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-08-13
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak
2.15.) Nazwa projektu lub programu
komponent D "Efektywność, dostępność i jakość systemu ochrony zdrowia” Inwestycji D4.1.1 „Rozwój opieki długoterminowej poprzez modernizację infrastruktury podmiotów leczniczych na poziomie powiatowym”
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://platformazakupowa.pl/pn/zoz_ostrowiec3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://platformazakupowa.pl/pn/zoz_ostrowiec
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: zgodnie z rozdz. IV swz.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): zgodnie z Rozdz. XVII swz.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: Sprawa ZP/26/2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest Pełnienie funkcji zarządzającego procesem inwestycyjnym polegającej na zarządzaniu całością zadań mających za cel realizację inwestycji pod nazwą:
„zaprojektowanie i wybudowanie parterowego budynku objętego wsparciem ze środków planu rozwojowego na terenie Wielospecjalistycznego Szpitala w Ostrowcu Świętokrzyskim pn. „zwiększenie dostępu do opieki długoterminowej poprzez rozbudowę i doposażenie Zakładu Opiekuńczo-Leczniczego w Wielospecjalistycznym Szpitalu w Ostrowcu Świętokrzyskim”
W skład zadania będą wchodzić dwie części:
1) Część I Zarządzanie projektem – Inwestor zastępczy.
2) Część II Zarządzanie projektem – rozliczenia rzeczowo – finansowe.
4.2.6.) Główny kod CPV: 71247000-1 - Nadzór nad robotami budowlanymi
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
71248000-8 - Nadzór nad projektem i dokumentacją
71520000-9 - Usługi nadzoru budowlanego
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 10 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 100,00
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 1
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 5
Art. 109 ust. 1 pkt 7
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
2.3. sytuacji ekonomicznej lub finansowej:Warunek zostanie uznany za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że
jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej związanej z przedmiotem zamówienia, przy czym kwota ubezpieczenia jest nie mniejsza niż 500 000,00 zł. (słownie: pięćset tysięcy złotych (PLN),
2.4. zdolności technicznej lub zawodowej:
Warunek zdolności technicznej zostanie uznany za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że
2.4.1. w zakresie części 1 zamówienia zrealizował co najmniej dwie usługi nadzoru inwestorskiego nad robotami budowlanymi w dwóch obiektach użyteczności publicznej zgodnie z przepisami prawa budowlanego przy realizacji co najmniej 2 projektów/inwestycji w fazie ich realizacji i odbioru o łącznej wartości tych wykazanych dwóch projektów/inwestycji co najmniej 5.000.000,00 zł brutto, (pojęcie obiektu użyteczności publicznej należy rozumieć zgodnie z definicją zawartą w rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z dnia 12 kwietnia 2002r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie),
2.4.2. w zakresie części 2 zamówienia zrealizował co najmniej dwie usługi rozliczeń i prowadzenia rachunkowości przy realizacji co najmniej 2 projektów/inwestycji w fazie ich realizacji i odbioru o łącznej wartości tych wykazanych dwóch projektów/inwestycji co najmniej 5.000.000,00 zł brutto.
Wykonawca musi udokumentować, że wyżej wymienioną(e) usługę(i) wykonał z należytą starannością, załączając dokumenty potwierdzające jej(ich) należytą realizację, a w wykazie podać wartość inwestycji, przedmiot (zakres, rodzaj), datę(y) wykonania i odbiorcę(ów).
2.5. Warunek zdolności zawodowej zostanie uznany za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że dysponuje co najmniej następującymi osobami zatrudnionymi przy bezpośredniej realizacji zamówienia,
o minimalnych poniższych kwalifikacjach i doświadczeniu niezbędnym do wykonania zadania:
w zakresie części 1 zamówienia –
2.5.1. co najmniej jedną osobą pełniącą funkcję Kierownika Projektu odpowiedzialną za nadzór merytoryczny
i organizacyjny nad realizacją przedmiotu zamówienia ze strony Wykonawcy, kontrolę i koordynowanie pracy personelu Wykonawcy, kontrolę formalną i merytoryczną dokumentów opracowanych lub weryfikowanych przez Wykonawcę, posiadającą doświadczenie w pełnieniu funkcji Kierownika/ Koordynatora/Głównego Inspektora lub innej funkcji nadzorczej przy realizacji co najmniej 2 projektów/inwestycji w fazie ich realizacji i odbioru o łącznej wartości tych wykazanych dwóch projektów/inwestycji co najmniej 5.000.000,00 zł brutto,
2.5.2. co najmniej jedną osobą przeznaczoną do pełnienia funkcji nadzoru inwestorskiego w zakresie branży konstrukcyjno - budowlanej, posiadającą co najmniej trzy letnie doświadczenie zawodowe liczone od dnia uzyskania uprawnień, posiadającą uprawnienia budowlane bez ograniczeń specjalności konstrukcyjno – budowlanej.
2.5.3. co najmniej jedną osobą przeznaczoną do pełnienia funkcji nadzoru inwestorskiego w zakresie branży instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń: cieplnych, wentylacyjnych, wodociągowych i kanalizacyjnych, posiadającą co najmniej trzy letnie doświadczenie zawodowe liczone od dnia uzyskania uprawnień, posiadającą uprawnienia budowlane w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, wodociągowych i kanalizacyjnych bez ograniczeń,
2.5.4. co najmniej jedną osobą przeznaczoną do pełnienia funkcji nadzoru inwestorskiego w zakresie branży
instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń: elektrycznych i elektroenergetycznych, posiadającą co
najmniej trzy letnie doświadczenie zawodowe liczone od dnia uzyskania uprawnień, posiadającą uprawnienia
budowlane bez ograniczeń w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych,
2.5.5. co najmniej jedną osobą przeznaczoną do pełnienia funkcji nadzoru inwestorskiego w zakresie branży instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń telekomunikacyjnych, posiadającą co najmniej trzy letnie doświadczenie zawodowe liczone od dnia uzyskania uprawnień, posiadającą uprawnienia budowlane bez ograniczeń w zakresie sieci, instalacji i urządzeń telekomunikacyjnych,
Zamawiający dopuszcza aby jedna osoba łączyła nie więcej niż 2 funkcje inspektora nadzoru inwestorskiego w zakresie posiadanych uprawnień jeżeli łącznie spełnia opisane wymagania kwalifikacji i doświadczenia oraz dopuszcza łączenie funkcji kierownika projektu z jedną z funkcji inspektora nadzoru inwestorskiego w zakresie posiadanych uprawnień jeżeli łącznie spełnia opisane kwalifikacje i doświadczenie dla kierownika projektu i inspektora.
Samodzielne funkcje techniczne w budownictwie, określone w art. 12 ust. 1 ustawy Prawo budowlane mogą również wykonywać osoby, których odpowiednie kwalifikacje zawodowe zostały uznane na zasadach określonych w przepisach odrębnych, tj. m.in. w ustawie z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 334 z późn. zm.) lub zgodnie z wcześniej obowiązującymi przepisami dotyczące uznawania ww. kwalifikacji lub posiadać prawo do świadczenia usług transgranicznych zgodnie z ustawą z dnia 15 grudnia 2000 r. o samorządach zawodowych architektów oraz inżynierów budownictwa (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 551 z późn. zm.).
w zakresie części 2 zamówienia –
2.5.6. co najmniej jedną osobą przeznaczoną do pełnienia funkcji specjalisty ds. rozliczeń odpowiedzialną za doradztwo w zakresie planowania finansowego, nadzór finansowy nad realizacją projektu i prowadzenie rozliczeń projektu po stronie Wykonawcy, posiadającą wykształcenie wyższe oraz posiadającą doświadczenie prowadzeniu dokumentacji w zakresie sprawozdawczości i raportowania przy realizacji co najmniej 2 projektów / inwestycji w fazie ich realizacji i odbioru o łącznej wartości tych wykazanych dwóch projektów / inwestycji co najmniej 5.000.000,00 zł brutto,
2.5.7. co najmniej jedną osobą przeznaczoną do pełnienia funkcji specjalisty ds. księgowych odpowiedzialną za doradztwo w zakresie prowadzenia ksiąg rachunkowych, posiadającą wykształcenie wyższe kierunkowe z zakresu rachunkowości lub posiadającą uprawnienia do usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych oraz posiadającą doświadczenie prowadzeniu dokumentacji księgowej w zakresie rachunkowości przy realizacji co najmniej 2 projektów / inwestycji w fazie ich realizacji i odbioru o łącznej wartości tych wykazanych dwóch projektów / inwestycji co najmniej 5.000.000,00 zł brutto.
Zamawiający dopuszcza aby jedna osoba łączyła funkcje specjalisty ds. rozliczeń i specjalisty ds. księgowych jeżeli łącznie spełnia opisane wymagania kwalifikacji i doświadczenia.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 5.1. aktualny dokument potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia,
5.2. wykaz usług wykonanych w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających czy te usługi zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego usługi były wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - oświadczenie wykonawcy (wypełniony i uzupełniony według wzoru stanowiącego załącznik nr 5 do swz). Uwaga!! Zamawiający nie uzna jako dowodu faktur itp. dokumentów, z uwagi na fakt, iż ich treść nie potwierdza należytego wykonania zamówienia.
5.3. wykaz osób, skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami (wypełniony i uzupełniony według wzoru przedstawionego Załącznik nr 6 do swz),
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
1. odpis lub informację z Krajowego Rejestru Sądowego, Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej lub innego właściwego rejestru, chyba że Zamawiający może je uzyskać za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych a Wykonawca w Formularzu Ofertowym wskazał dane umożliwiające dostęp do tych dokumentów w odniesieniu do Wykonawcy, Wykonawcy wspólnie ubiegającego sięo zamówienie, jak również w odniesieniu do podmiotów udostępniających zasoby; w przypadku wskazania przez Wykonawcę dostępności ww. dokumentów pod określonymi adresami internetowymi ogólnodostępnych i bezpłatnych baz danych, Zamawiający może żądać od Wykonawcy przedstawienia tłumaczenia na język polski pobranych samodzielnie przez Zamawiającego dokumentów,
2. pełnomocnictwo lub inny dokument potwierdzający umocowanie do reprezentowania Wykonawcy lub
podmiotu udostępniającego zasoby chyba, że umocowanie do reprezentacji wynika z dokumentów,
o których mowa w Rozdziale III ust. 1 SWZ;
3. Wypełniony formularz oferty, według wzoru stanowiącego załącznik nr 1 do SWZ. W przypadku składania oferty
wspólnej należy złożyć jeden wspólny formularz.
4. Oświadczenie wykonawcy, zgodnie z rozdz. II ust. 4 swz według wzoru stanowiącego załącznik nr 2 i 2a do SWZ. W przypadku składania oferty wspólnej, ww. oświadczenie składa każdy z wykonawców składających ofertę wspólną.
5. Zobowiązanie podmiotu trzeciego, zgodnie rozdz. II ust. 12 pkt. 3 SWZ, jeżeli wykonawca w celu potwierdzenia
spełniania warunków udziału w postępowaniu, zamierza polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych
lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów;