BZP: Bukowice - droga dojazdowa do gruntów rolnych
13.08.2025
2025/BZP 00375206/01
Gmina Brzeg Dolny
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Bukowice - droga dojazdowa do gruntów rolnych
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Brzeg Dolny
1.3.) Oddział zamawiającego: Urząd Miejski w Brzegu Dolnym
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 931934934
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Kolejowa 29
1.5.2.) Miejscowość: Brzeg Dolny
1.5.3.) Kod pocztowy: 56-120
1.5.4.) Województwo: dolnośląskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL518 - Wrocławski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: um@brzegdolny.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.brzegdolny.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Bukowice - droga dojazdowa do gruntów rolnych
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-f15a8083-999a-478a-8393-e21def82314b
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00375206
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-08-13
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://platformazakupowa.pl/pn/brzegdolny3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://platformazakupowa.pl/pn/brzegdolny
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Komunikacja pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcami odbywa się elektronicznie za pośrednictwem platformy zakupowej dostępnej pod adresem:
https://platformazakupowa.pl/pn/brzegdolny i formularza Wyślij wiadomość dostępnego na stronie wskazanej powyżej, dotyczącej
przedmiotowego postępowania. Pozostałe informacje techniczne i organizacyjne zamieszczono w rozdz. 12 SWZ
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Wszelkie informacje znajdują się w rozdziale 20 SWZ
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Wszelkie informacje znajdują się w rozdziale 20 SWZ
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: ZP.271.22.2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.5.) Wartość zamówienia: 197675,98 PLN
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest realizacja zadania: jest remont wewnętrznej, niepublicznej drogi gminnej, działka numer 178 od skrzyżowania w rejonie posesji nr 11 na długości 160,42m w miejscowości Bukowice gmina Brzeg Dolny.
2. Zadanie polega rozbiórce nawierzchni istniejącej jezdni oraz wykonaniu nowych warstw jezdni na długości 160,42m w granicy działki drogi gminnej wraz z wykonaniem pobocza.
3. Podstawą do realizacji przedmiotu zamówienia jest dokumentacja projektowa opracowana przez: PRACOWNIA PROJEKTOWA Bartłomiej Dynowski, ul. Zofii Kossak 3A, 59-220 LEGNICA, stanowiąca załącznik do SWZ.
4. Zakres zadania obejmuje remont drogi gminnej dz. numer 178 obręb Bukowice w miejscowości Bukowice realizowany w ramach zadnia inwestycyjnego pn.: „Bukowice - droga dojazdowa do gruntów rolnych’
5. Planuje się przekrój jezdni ze spadkiem jednostronnym powierzchniowo na teren zielony.
Zaprojektowano zjazdy i dojścia na posesje prywatne o szerokości dostosowanej do istniejących bram i szerokości furtek.
6. Dla przebudowywanej drogi przyjęto parametry jak dla drogi wewnętrznej:
- prędkość projektowa 50 km/h, teren zabudowany,
- pochylenie poprzeczne jezdni – jednostronne– 2%,
- pochylenia niwelety zgodne z terenem istniejącym.
7. Dla przebudowywanej drogi przyjęto następujący układ warstw nawierzchni jak dla kategorii ruchu
KR1:
KONSTRUKCJA NAWIERZCHNI
• warstwa ścieralna AC11S 4 cm
• wiązanie międzywarstowe z emulsji asfaltowej, szybkorozpadowej C60 BP3 ZM o zużyciu 0,3 kg /
m2
• warstwa wiążąca AC22P 5 cm
• wiązanie międzywarstowe z emulsji asfaltowej , wolnorozpadowej C60 B5 ZM o zużyciu 0,7 kg /
m2
• podbudowa mieszanki kruszywa kamiennego łamanego niesortowanego o uziarnieniu ciągłym
0/31,5 mm 20 cm
• ulepszone podłoże, kruszywo stabilizowane cementem, Rm=2,5 MPa 30 cm
KONSTRUKCJA NAWIERZCHNI, POBOCZE
pobocze kruszywo kamienne o uziarnieniu 0/31,5 mm 15 cm
Opis zakresu robót:
1) prace przygotowawcze: roboty pomiarowe trasy drogi;
2) roboty ziemne i rozbiórkowe: rozbiórka istniejącej nawierzchni;
3) wykonanie konstrukcji drogi:
a) roboty ziemne w tym niwelacja istniejącej drogi,
b) usunięcie górnych warstw ziemi (humusu),
c) wykonanie warstw konstrukcyjnych nawierzchni drogowej,
d) roboty wykończeniowe.
Do obowiązków Wykonawcy będzie należało sporządzenie projektu czasowej organizacji ruchu, jego uzgodnienie i zatwierdzenie w organie zarządzającym ruchem drogowym oraz wyniesienie, zgodnie z zatwierdzonym projektem, oznakowania w terenie, utrzymanie oznakowania i demontaż po zakończeniu robót.
8. Szczegółowe rozwiązania przedstawione zostały w dokumentacji projektowej stanowiącej załącznik do SWZ. Do obowiązków Wykonawcy będzie należało zabezpieczenie terenu przed dostępem osób trzecich i jego demontaż po zakończeniu robót
4.2.6.) Główny kod CPV: 45100000-8 - Przygotowanie terenu pod budowę
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2025-10-31
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: gwarancja
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 5
Art. 109 ust. 1 pkt 7
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy:a) w okresie ostatnich 5 lat przed dniem upływu terminu składania ofert – a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy, w tym okresie, wykonali należycie co najmniej 2 zamówienia na roboty budowlane w zakresie ciągów komunikacyjnych o nawierzchni
z betonu asfaltowego, w ramach których wykonano ułożenie tego rodzaju nawierzchni, o łącznej powierzchni minimum 500 m2 każde.
b) dysponują i skierują do realizacji zamówienia osobę do kierowania robotami budowlanymi posiadającą uprawnienia budowlane w specjalności inżynieryjnej drogowej, która będzie pełnić funkcję kierownika budowy.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: a) na
potwierdzenie spełniania warunku udziału, o którym mowa w Rozdziale 4 ust. 2 pkt 4) lit a SWZ:
- wykaz robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert albo
wniosków o dopuszczenie do udziału
w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz
z podaniem ich rodzaju, wartości, daty, miejsca wykonania i podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane;
- dowody określające, czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje
bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane zostały wykonane, a jeżeli wykonawca
z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - inne odpowiednie dokumenty;
b) na potwierdzenie spełniania warunku udziału, o którym mowa w Rozdziale 4 ust. 2 pkt 4) lit b SWZ – wykaz osób, skierowanych
przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego,
w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z
informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania
zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi
osobami.
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
- jeżeli dotyczy Pełnomocnictwo osoby lub osób podpisujących ofertę, jeżeli nie wynika to bezpośrednio z dokumentustwierdzającego status prawny Wykonawcy (odpisu z właściwego rejestru);
- jeżeli dotyczy Pełnomocnictwo do reprezentowania Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie zgodnie z
ustawą Pzp;
- jeżeli dotyczy zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby, o którym mowa wart. 118 ust. 3 ustawy Pzp;
- jeżeli dotyczy oświadczenie wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia w zakresie określonym w
art.117 ust. 4 ustawy Pzp
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. Ponoszą oni solidarną odpowiedzialność zaniewykonanie lub nienależyte wykonanie zobowiązania
2. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o zamówienie zobowiązani są do ustanowienia pełnomocnika do reprezentowania
ich w postępowaniu albo do reprezentowania i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Przyjmuje się, że
pełnomocnictwo do podpisania oferty obejmuje pełnomocnictwo do poświadczenia za zgodność z oryginałem wszystkich
dokumentów. Pełnomocnictwo winno być załączone do oferty. Wszelka korespondencja prowadzona będzie z
Pełnomocnikiem.
3. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, oświadczenia, o których mowa w
Rozdziale 6 ust. 1 SWZ, składa każdy z wykonawców. Oświadczenia te potwierdzają brak podstaw wykluczenia każdego z
wykonawców.
4. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie, z którego wynika, które
roboty budowlane wykonają poszczególni wykonawcy. W tym celu Zamawiający przygotował stosowną sekcję formularza
ofertowego.
5. Jeżeli oferta wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie zostanie wybrana jako najkorzystniejsza,
Zamawiający może przed zawarciem umowy wezwać pełnomocnika do przedstawienia umowy regulującej współpracę tych
Wykonawców.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Istotne postanowienia umowy oraz przewidziane zmiany umowy zawarte zostały w Projekcie umowy stanowiącym Załączniknr 3 do SWZ.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2025-08-29 10:00
8.2.) Miejsce składania ofert: https://platformazakupowa.pl/pn/brzegdolny
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2025-08-29 10:05
8.4.) Termin związania ofertą: do 2025-09-27
8.5.) Zamawiający przewiduje wybór najkorzystniejszej oferty z możliwością negocjacji: Tak
8.6.) Maksymalna liczba wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do negocjacji: 5
8.7) Kryteria oceny ofert, które zamawiający zamierza stosować w celu ograniczenia liczby wykonawców:
Kryterium przyjętym do ograniczenia liczby zaproszonych wykonawców będzie cena (5 ofert z najniższą ceną, które niepodlegają odrzuceniu).