BZP: Przebudowa drogi polegająca na budowie chodnika wzdłuż ul. Wesołej w miejscowości Nowiny.
14.08.2025
2025/BZP 00375934/01
Gmina Kobierzyce
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Przebudowa drogi polegająca na budowie chodnika wzdłuż ul. Wesołej w miejscowości Nowiny.
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Kobierzyce
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 931935075
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Al. Pałacowa 1
1.5.2.) Miejscowość: Kobierzyce
1.5.3.) Kod pocztowy: 55-040
1.5.4.) Województwo: dolnośląskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL518 - Wrocławski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: rpzemla@ugk.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://www.ugk.pl/
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Przebudowa drogi polegająca na budowie chodnika wzdłuż ul. Wesołej w miejscowości Nowiny.
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-147a96a9-b81f-4d1d-b585-426b38fcb34f
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00375934
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-08-14
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00043828/13/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.40 Przebudowa drogi polegająca na budowie chodnika wzdłuż ul. Wesołej w m.Nowiny - wykonenie dokumentacji projektowej
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://ugk.logintrade.net/rejestracja/ustawowe.html3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://ugk.logintrade.net/rejestracja/ustawowe.html
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: :Środkiem komunikacji
elektronicznej, służącym komunikacji między Zamawiają-cym a Wykonawcami jest Platforma dostępna pod adresem:
https://ugk.logintrade.net/rejestracja/ustawowe.html w wierszu oznaczonym ty-tułem oraz znakiem sprawy zgodnym z niniejszym
postępowaniem. Korzystanie z Platformy przez Wykonawcę jest bezpłatne.
2. Instrukcja obsługi platformy w niniejszym postępowaniu dostępna jest na stronie https://ugk.logintrade.net/rejestracja/ w zakładce
INSTRUKCJE pliki: Rejestracja Wykonawcy na Platformie, Zadawanie pytań do postępowania oraz Udział w try-bie podstawowym
bez negocjacji.
3. Wymagania sprzętowo- aplikacyjne umożliwiające pracę na platformie:
Dopuszczalne przeglądarki internetowe:
a) Google Chrome 90
b) Mozilla Firefox 95
c) Opera 78
d) Microsoft Edge 92
Pozostałe wymagania techniczne:
a) dostęp do sieci internet;
b) obsługa przez przeglądarkę protokołu XMLHttpRequest – ajax;
c) włączona obsługa JavaScript;
d) zalecana szybkość łącza internetowego powyżej 500 KB/s;
e) zainstalowany Acrobat Reader;
f) zainstalowane środowisko uruchomieniowe Java - Java SE Runtime Environment 6 Update 24 lub nowszy.
6. Za datę przekazania oferty, oświadczenia, o którym mowa w art. 125 ust. 1 Pzp, podmiotowych środkach dowodowych oraz
innych
informacji, oświadczeń lub doku-mentów, przekazywanych w postępowaniu, przyjmuje się datę ich przesłania
na Platformę.
7. Oświadczenia lub dokumenty przekazywane za pośrednictwem środka komunikacji elektronicznej przesyła się w formatach
danych określonych w przepisach wydanych
na podstawie §2 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020r. w sprawie sposobu sporządzania i
przekazywania informacji oraz wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicz-nej w
postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie (Dz.U. z 2020r.
poz. 2452). Równocześnie Zamawiający rekomenduje na format danych przesyłanych plików: .pdf.
8. Dokumenty elektroniczne, oświadczenia lub elektroniczne kopie dokumentów lub oświadczeń składane są przez Wykonawcę za
pośrednictwem Platformy przetargowej.
9. Sposób sporządzania dokumentów elektronicznych, oświadczeń lub elektronicznych ko-pii dokumentów lub oświadczeń musi być
zgodny z wymaganiami określonymi w roz-porządzeniu Prezesa Rady Ministrów z dnia 31.12.2020r. (DZ.U. 2020 r., poz. 2452) w
sprawie sposobu sporządzania i przekazywania informacji oraz wymagań technicz-nych dla dokumentów elektronicznych oraz
środków komunikacji elektronicznej w po-stępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie.
10. Zamawiający nie dopuszcza sposobu komunikowania się z Wykonawcami w inny spo-sób niż przy użyciu środków komunikacji
elektronicznej, wskazanych w SWZ.
11. W razie wystąpienia jakichkolwiek problemów dot. platformy przetargowej prosimy
o kontakt z działem Helpdesk Logintrade: 71 787 37 27,
e-mail: helpdesk@logintrade.net
12. W razie wystąpienia jakichkolwiek problemów dot. platformy przetargowej prosimy
o kontakt z działem Helpdesk Logintrade: 71/787-37-27, e-mail: helpdesk@logintrade.net
Osobą uprawniona do komunikowania się z Wykonawcami jest:
Renata Pietrus- Zemła w sprawach formalnych – e-mail: rpzemla@ugk
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE)
2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie
swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, informuję, że:
1) administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Gmina Kobierzyce, Aleja Pałacowa 1, 55-040 Kobierzyce;
2) inspektorem ochrony danych osobowych w Gminie Kobierzyce jest Pan Paweł Eljasiński kontakt: IOD@ugk.pl tel.71/36-98-199;
3) Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO (przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia
obowiązku prawnego ciążącego na administratorze w zakresie określonym ustawą z dnia 11 września 2019 r. – Prawo zamówień
publicznych (Dz. U. z 2023 r. poz. 1605), dalej „ustawa Pzp”) oraz na podstawie art. 6 ust. 1 lit b RODO (przetwarzanie jest
niezbędne do wykonania umowy, której stroną jest osoba, której dane dotyczą, lub do podjęcia działań na żądanie osoby, której
dane dotyczą, przed zawarciem umowy) w celu związanym z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego pn. "Przebudowa drogi polegająca na budowie chodnika wzdłuż ul. Wesołej w miejscowości Nowiny" RZP.271.19.2025 prowadzonym w trybie
przetargu podstawowego bez negocjacji o wartości
zamówienia nie przekraczającej progów unijnych o jakich stanowi art. 3 ustawy z 11 września 2019 r. - Prawo zamówień publicznych
(Dz.U. z 2023 r. poz. 1605 ze zm.) – dalej „p.z.p.” oraz zawarciem i realizacją umowy w przypadku gdy są zawarte w dokumentach
Wykonawcy z którym zostanie zawarta umowa.4) odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym
udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w
oparciu o art. 18 oraz art. 74 ustawy Pzp, oraz podmioty z zakresu obsługi IT i prawnej Administratora;
5) Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane, zgodnie z art. 78 ust. 1 ustawy Pzp, przez okres 4 lat od dnia zakończenia
postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania danych zawartych w
dokumentach wybranego Wykonawcy obejmuje cały czas trwania umowy oraz okres przedawnienia roszczeń wynikających z tej
umowy;
6) obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących jest wymogiem ustawowym
określonym w przepisach ustawy Pzp, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje
niepodania określonych danych wynikają z ustawy Pzp;
7) Pani/Pana dane osobowe nie będą przekazywane do odbiorców zlokalizowanych poza Europejskim Obszarem Gospodarczym i
organizacji międzynarodowych
8) w odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art.
22 RODO;
9) posiada Pani/Pan:
− na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących;
− na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych (skorzystanie z prawa do sprostowania nie
może skutkować zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego ani zmianą postanowień umowy w zakresie
niezgodnym z ustawą Pzp oraz nie może naruszać integralności protokołu oraz jego załączników);
− na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem
przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO (prawo do ograniczenia przetwarzania nie ma zastosowania w odniesieniu do
przechowywania, w celu zapewnienia korzystania ze środków ochrony prawnej lub w celu ochrony praw innej osoby fizycznej lub
prawnej, lub z uwagi na ważne względy interesu publicznego Unii Europejskiej lub państwa członkowskiego);
− prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych. pozostałe szczegóły w SWZ.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: RZP.271.19.2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest wykonanie dokumentacji projektowej dla zadania:
„Przebudowa drogi polegająca na budowie chodnika wzdłuż ul. Wesołej w miejscowości
Nowiny” 1. Zadaniem Wykonawcy (przedmiotem zamówienia) będzie zaprojektowanie (wraz z
pozyskaniem wszelkich niezbędnych materiałów / podkładów mapowych / badań /
opracowań / wniosków / odstępstw / warunków technicznych / uzgodnień / decyzji /ZRID/
pozwoleń / zgłoszeń itp.) przedmiotu zamówienia.
Dokumentacja Projektowa zostanie przygotowana na podstawie opracowanej koncepcji
projektowej oraz dokumentów / załączników do których koncepcja projektowa się odwołuje
jak również na podstawie obowiązujących przepisów, norm prawnych oraz wytycznych
Zamawiającego. Wykonana przez Wykonawcę Dokumentacja Projektowa będzie odpowiadać
wymaganiom ujętym w niniejszej koncepcji, dokumentach, do których koncepcja się
odwołuje oraz umowie zawartej pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcą.
Dołączona do przetargu koncepcja jest jedynie materiałem poglądowym wskazującym skalę
przedsięwzięcia do zaprojektowania. Projektant winien wykonać dokumentację projektową
zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.
Teren inwestycji położony jest na działkach o numerach ewidencyjnych: 62, 65, 70, 21/5,
21/4, 22/1, 23, 24, 63, 37/1, 36/3, 36/2, 64/2 AM-1, obręb 0016 Nowiny, gmina Kobierzyce.
Jednostka ewidencyjna 022305_2.
2. Szczegółowy zakres prac przedstawiono w załączniku nr 1- Koncepcja projektowa
przebudowy drogi polegająca na budowie chodnika wzdłuż ul. Wesołej w m. Nowiny,-
autorstwa Archiland Robert Szumski.
3. Na etapie realizacji robót budowlanych, w ramach odrębnej umowy należy pełnić nadzór
autorski.
Warunki związane z realizacją zamówienia:
➢ Wykonawca zobowiązany jest do uzyskania niezbędnych do realizacji zamówienia map
podkładowych a także map do celów projektowych, warunków uzgodnień, decyzji,
postanowień, wypisów, wyrysów itp. i dokona płatności za ich uzyskanie. Wykonawca
zobowiązany jest do przeprowadzenia badań geotechnicznych pod budowę w ilości
niezbędnej ( minimum 1 odwiert na 50 mb drogi) do prawidłowego posadowienia obiektu.
➢ Dokumentacja projektowa przed złożeniem wniosku o pozwolenie na
budowę/ZRID/zgłoszenie podlega uzgodnieniu w UG Kobierzyce.
➢ Dokumentacja dotycząca zieleni wraz z instrukcją jej utrzymania w okresie gwarancji
winna uzyskać pozytywne uzgodnienie z Referatu Ochrony Środowiska w UG Kobierzyce.
RZP.271.19.2025-2
➢ Wykonawca zobowiązany będzie do składania w imieniu Zamawiającego związanych z
realizowanym projektem wniosków oraz innych związanych z realizacją zamówienia
dokumentów. Koszty z tym związane winne być ujęte w ofercie Wykonawcy.
➢ Wykonawca opracuje w wersji elektronicznej oświadczenie inwestora o prawie do
dysponowania nieruchomością na cele budowlane załączając komplet uprzednio uzyskanych
dokumentów potwierdzających to prawo.
➢ Wykonawca zobowiązany jest do opracowania(Rozporządzenia Ministra Rozwoju z dnia 11
września 2020 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy projektu budowlanego, (Dz.U. z
2022r.poz.1679 ze zm.) kompletnej dokumentacji projektowo-kosztorysowej wraz z
uzyskaniem wymaganych prawem sprawdzeń, uzgodnień, pozwoleń na budowę i/lub
zgłoszeń dla zadania inwestycyjnego polegającego, zawierającej:
⚫ Projektu architektoniczno-budowlanego oraz projektu zagospodarowania działki lub
terenu (4 egz.),
⚫ projekt techniczny dla każdej z branż(4 egz),
⚫ projekt wykonawczy dla każdej z branż(4 egz.),
⚫ specyfikacja materiałów przewidzianych do wykonania inwestycji z akceptacją
Zamawiającego,
⚫ specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych(1 egz.),
⚫ kosztorys inwestorski(1szt) zgodny z Rozporządzeniem Ministra Rozwoju i Technologii z
dnia 20 grudnia 2021 r. w sprawie określenia metod i podstaw sporządzania kosztorysu
inwestorskiego, obliczania planowanych kosztów prac projektowych oraz planowanych
kosztów robót budowlanych określonych w programie funkcjonalno-użytkowym (Dz. U. poz.
2458),
⚫ przedmiar robót(1 szt.) zgodny z Rozporządzeniem Ministra Rozwoju i Technologii z dnia
20 grudnia 2021 r. w sprawie określenia metod i podstaw sporządzania kosztorysu
inwestorskiego, obliczania planowanych kosztów prac projektowych oraz planowanych
kosztów robót budowlanych określonych w programie funkcjonalno- użytkowym (Dz. U.
poz.2458),
⚫ ew. inne opracowania niezbędne do realizacji zamówienia, jak np.: inwentaryzacja zieleni,
operat dendrologiczny, badania geotechniczne, projekt organizacji ruchu zastępczego i
RZP.271.19.2025-2
docelowego, operat wodno-prawny, opracowania branżowe, rozwiązania kolizji z istniejącą
infrastrukturą(2 egz. +egzemplarze wymagane przez odpowiednie organy);
⚫ wersja elektroniczna dokumentacji o zawartości niezbędnej dla zamieszczenia ogłoszenia
o przetargu na roboty budowlane oraz kosztorysu inwestorskiego i przedmiaru robót,
⚫ dokonywania aktualizacji uzgodnień, których minął termin. obiektu zieleni wraz z
instrukcją jej utrzymania w okresie gwarancji,
Dokumentację projektową należy przekazać Zamawiającemu także w wersji elektronicznej w
następujących roszczeniach:
− tekst-rozszerzenia doc lub docx oraz pdf
− rysunki-rozszerzenia dwg i pdf
− przedmiar i kosztorys-rozszerzenia ath i pdf
Nazwa pliku powinna odzwierciedlać temat opracowania. Dokumentacja elektroniczna
projektów winna być odzwierciedleniem (skan) dokumentacji projektowej w formie
papierowej z oryginałami opinii, uzgodnień i oświadczeń, itp. Dodatkowo należy zamieścić
na płycie plik w formacie tekstowym o nazwie SPIS zawierający listę plików wraz z pełnymi
tytułami opracowań dokumentacji.
4. Wykonawca zobowiązany będzie do uzyskania ostatecznej decyzji pozwolenia ma budowę
lub dokonania zgłoszenia z klauzulę o braku sprzeciwu wobec planowanych robót lub
ostateczną decyzję ZRID.
5. Dokumentacja powinna być zaopatrzona w wykaz opracowań oraz pisemne oświadczenie,
że jest ona wykonana zgodnie z umową, obowiązującymi przepisami, normami i wytycznymi,
że została wykonana w stanie kompletnym z punktu widzenia celu, któremu ma służyć i
może być skierowana do realizacji. Wykaz opracowań oraz pisemne oświadczenie o którym
mowa wyżej stanowią integralną część zamówienia.
6. Wykonawca zobowiązany będzie do dokonywania aktualizacji w terminie 14 dni od daty
zgłoszenia przez Zamawiającego kosztorysu inwestorskiego w oparciu o aktualne składniki
cenotwórcze i dostarczenia ich na żądanie Zamawiającego w terminie do dwóch lat od
zakończenia realizacji zamówienia. Wykonawca w wycenie oferty winien uwzględnić
wykonanie trzech takich aktualizacji.
7. Wykonawca zobowiązany jest do pełnienia nadzoru autorskiego w okresie realizacji robót
budowlanych za odrębnym, ustalonym w ofercie wynagrodzeniem oraz na podstawie
RZP.271.19.2025-2
odrębnej umowy. W ramach nadzoru wymagany będzie udział w naradach roboczych,
radach budowy, odbiorach itp. Przewiduje się do 10 wizyt na placu budowy .
8. Wykonawca zobowiązany jest niezwłocznie do odpowiadania na pytania zadawane przez
startujących w przetargu na roboty budowlane, lecz nie później niż w terminie 4 dni
roboczych liczonych od dnia następnego po przekazaniu przez Zamawiającego informacji
drogą elektroniczną.
9. Wykonawca zobowiązany jest do przekazywania na żądanie Zamawiającego pisemnej
informacji o stanie zaawansowania prac.
10. Wykonawca zobowiązany jest do uczestniczenia w spotkaniach konsultacyjnych na
etapie projektowania z udziałem Zamawiającego i przedstawicieli lokalnej społeczności-w
tym Sołtysem i Radnymi Gminy Kobierzyce( ok. 10 spotkań w siedzibie Zamawiającego lub na
terenie planowanej przebudowy). Przed złożeniem wniosku o wydanie pozwolenia na
budowę lub decyzji, projekt podlega uzgodnieniu i akceptacji Zamawiającego.
11. Dokumentacja projektowo-techniczna w zakresie opisu proponowanych materiałów i
urządzeń powinna być wykonana zgodnie z art. 99 ustawy Prawo zamówień publicznych. W
przypadku, gdy dokumentacja projektowo-techniczna wskazuje na pochodzenie (marka, znak
towarowy, producent, dostawca) materiałów i norm, o których mowa w art. 99 ust. 5-6
ustawy, należy dodać zapis, że dopuszcza się oferowanie materiałów i urządzeń
„równoważnych” oraz doprecyzować zakres dopuszczalnej równoważności. Wykonawca
obowiązany jest ,uwzględniając przepisy ustawy-Prawo zamówień publicznych i aktualną
linię orzeczniczą Krajowej Izby Odwoławczej, opisać parametry równoważności, na
podstawie których Zamawiający dokonać będzie mógł oceny zaoferowanych rozwiązań tj.
opisać wymagane cechy jakościowe i techniczne dotyczące ofert równoważnych.
Wykonawca dokonuje tego poprzez wskazanie wymogów precyzujących zakres
równoważnych. Wykonawca dokonuje tego poprzez wskazanie wymogów precyzujących
zakres równoważności ofert np. wskazując, że dany produkt nie może być „cięższy niż…”,
„…do wysokości…”,”o wymiarach nie mniejszych niż… i nie większych niż…” itp.
4.2.6.) Główny kod CPV: 71320000-7 - Usługi inżynieryjne w zakresie projektowania
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
71322000-1 - Usługi inżynierii projektowej w zakresie inżynierii lądowej i wodnej
71350000-6 - Usługi inżynieryjne naukowe i techniczne
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 12 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Tak
4.2.14.) Przedmiot, wielkość lub zakres oraz warunki zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Zamawiający przewiduje udzielenie zamówień, o których mowa w art. 214 ust. 1 pkt 7
ustawy Pzp. Całkowita wartość tych zamówień została uwzględniona przy obliczaniu jego
wartości i wynosi do 50 % szacunkowej wartości zamówienia podstawowego. Ewentualny
RZP.271.19.2025-2
8
zakres powyższych zamówień może dotyczyć całego zakresu zamówienia podstawowego tj.
wykonanie dokumentacji projektowo-kosztorysowej budowy drogi wraz z infrastrukturą
towarzyszącą oraz uzyskaniem ostatecznej decyzji ZRID. Zamówienia podobne, zostaną
udzielone na warunkach określonych w umowie podstawowej. Wykonawca przed zawarciem
umowy zobowiązany będzie złożyć oświadczenie, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy
Pzp w zakresie nie szerszym niż wskazane w postępowaniu o udzielenie zamówienia
podstawowego.
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Zamawiający wybierze ofertę najkorzystniejszą na podstawie kryteriów oceny ofert
określonych w Specyfikacji Warunków Zamówienia.
Kryteria oceny ofert określone przez Zamawiającego: cena ofertowa, oraz doświadczenie
RZP.271.19.2025-2
37
projektanta
-------------------------------------------------------------------------
A) Cena ofertowa (C) - waga 60%
-------------------------------------------------------------------------
Oferta o najniższej cenie brutto uzyska w tym kryterium największą ilość punktów.
Wykonawcom przyznana zostanie odpowiednio ilość punktów wyliczona wg wzoru:
C = ( Cmin. : Cn ) x 60 pkt
gdzie:
C - ilość punktów n-tej ocenianej oferty brutto
Cmin. - najniższa cena oferty brutto
Cn - cena badanej n-tej oferty brutto
Wartość punktowa obliczona zostanie z dokładnością do 2 miejsc po przecinku.
Ceny w ofercie należy podać w złotych polskich z uwzględnieniem podatku od towarów
i usług VAT.
--------------------------------------------------------------------------------------------
B) Kryterium – doświadczenie projektanta – waga 40 %
--------------------------------------------------------------------------------------------
Kryterium rozpatrywane będzie na podstawie liczby wykazanych w formularzu oferty
dokumentacji projektowych zrealizowanych przez głównego projektanta.
Wykonawca w ramach tego kryterium może wskazać jedną osobę, która będzie pełnić
funkcję głównego projektanta posiadającego uprawnienia budowlane bez ograniczeń do projektowania w specjalności inżynieryjnej drogowej.
Zamawiający wymaga, aby osoba, której doświadczenie będzie oceniane w tym kryterium,
była jednocześnie osobą, która Wykonawca wykaże w „Wykazie osób”, celem potwierdzenia
spełnienia warunku udziału w postępowaniu.
Zamawiający przyzna punkty w przedmiotowym kryterium za zatrudnienie do realizacji prac
projektanta w specjalności inżynieryjnej drogowej posiadającego uprawnienia budowlane
bez ograniczeń do projektowania z doświadczeniem w sporządzaniu dokumentacji
projektowej obejmującej swoim zakresem projekt budowy lub przebudowy drogi o długości
500 m lub rozbudowy drogi o długości 500 m z uzyskaniem ostatecznej decyzji pozwolenia na
budowę/ZRID/braku sprzeciwu do zgłoszenia.
Zamawiający oceni realizacje wykonane w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu
składania ofert. W przypadku przedstawienia zadań wykonanych wcześniej niż 5 lat przed
upływem terminu składania ofert, Zamawiający nie będzie brał ich pod uwagę w ocenie
punktowej.
Ocena zostanie przeprowadzona na podstawie danych uzupełnionych w tabeli, w formularzu
ofertowym.
Zamawiający przyzna punkty zgodnie z poniższą tabelą.
Doświadczenie projektanta w specjalności drogowej- liczba
wykonanych dokumentacji projektowych obejmujących
swoim zakresem projekt budowy lub przebudowy drogi o
długości 500 m lub rozbudowy drogi o długości 500 m z
uzyskaniem ostatecznej decyzji pozwolenia na
budowę/ZRID/braku sprzeciwu do zgłoszenia.
Liczba punktów
0 0
1-4 20
5 i więcej 40
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Doświadczenie projektanta
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniuna zasadach określonych w Rozdziale XI SWZ oraz spełniają określone przez Zamawiającego
warunki udziału w postępowaniu.
2. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki
dotyczące:
a) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym:
Zamawiający nie stawia warunku udziału w postępowaniu w powyższym zakresie.
b) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej,
o ile wynika to z odrębnych przepisów
Zamawiający nie stawia warunku udziału w postępowaniu w powyższym zakresie.
c) sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
posiada ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej
działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną min.
150.000,00 zł.
d) zdolności technicznej lub zawodowej:
Zdolność zawodowa:
W zakresie osób skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia:
Zamawiający uzna, że warunek udziału w postępowaniu został spełniony, jeżeli
Wykonawca wykaże, że dysponuje następującymi osobami, które będą uczestniczyć
w wykonywaniu zamówienia:
➢co najmniej jedną osobą, która będzie uczestniczyć w wykonaniu zamówienia,
posiadająca uprawnienia budowlane do projektowania w specjalności inżynieryjnej
drogowej bez ograniczeń oraz doświadczenie zawodowe przy pracach projektowych
w wymiarze minimum 5 lat.
RZP.271.19.2025-2
➢ co najmniej jedną osobą, która będzie uczestniczyć w wykonaniu zamówienia,
posiadająca uprawnienia budowlane do projektowania w specjalności instalacyjnej
w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych bez
ograniczeń oraz doświadczenie zawodowe przy pracach projektowych w wymiarze
minimum 5 lat.
➢ co najmniej jedną osobą, która będzie uczestniczyć w wykonaniu zamówienia,
posiadająca uprawnienia budowlane do projektowania w specjalności sanitarnej
oraz doświadczenie zawodowe przy pracach projektowych w wymiarze minimum 5
lat
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: oświadczenie wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 p.z.p., o braku
przynależności do tej samej grupy kapitałowej, w rozumieniu ustawy z dnia
16.02.2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. z 2024 r. poz. 594 ze
zm.), z innym wykonawcą, który złożył odrębną ofertę, ofertę częściową lub wniosek
o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, albo oświadczenia o przynależności do
tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami
potwierdzającymi przygotowanie oferty, oferty częściowej lub wniosku o
dopuszczenie do udziału w postępowaniu niezależnie od innego wykonawcy
należącego do tej samej grupy kapitałowej - załącznik nr 6 do SWZ;
2) Oświadczenie wykonawcy o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu, o
którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy Pzp, które wykonawca złożył wraz z ofertą;
wzór oświadczenia stanowi -Załącznik nr 7 do SWZ.
3) Oświadczenie, że Wykonawca nie podlega wykluczeniu na podstawie art. 7 ust. 1 –
3 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie
przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie
bezpieczeństwa narodowego. Wykonawca składa na wzorze stanowiącym -
Załącznik nr 8 do niniejszej SWZ.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: wykaz osób, skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego,
w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub
kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji
zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do
wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie
czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami (załącznik
nr 3 do SWZ);
b. dokumenty potwierdzające, że Wykonawca jest ubezpieczony od
odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z
przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną wskazaną przez Zamawiającego
tj. 150.000,00zł.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
Wykonawca zobowiązany jest do zabezpieczenia swojej oferty wadiumw wysokości: 2.000,00 (słownie: dwa tysiące złotych 00/100);
2. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert i utrzymuje nieprzerwalnie
do dnia upływu terminu związania ofertą.
3. Przedłużenie terminu związania ofertą jest dopuszczalne tylko z jednoczesnym przedłużeniem okresu ważności wadium albo, jeżeli nie jest to możliwe, z wniesieniem nowego
wadium na przedłużony okres związania ofertą.
4. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach:
1) pieniądzu;
2) gwarancjach bankowych;
3) gwarancjach ubezpieczeniowych;
4) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości
(Dz. U. z 2024 r. poz. 462).
Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy wskazany
przez zamawiającego - Gmina Kobierzyce: Al. Pałacowa 1, 55-040 Kobierzyce konto
bankowe BS Kobierzyce nr 82 95750004 0000 0130 2000 0380 z dopiskiem – Wadium/ UWAGA: Za termin wniesienia wadium w
formie pieniężnej zostanie przyjęty termin uznania rachunku Zamawiającego. Zaleca się
dołączenie do oferty kopii polecenia przelewu.
5. Wadium wnoszone w formie gwarancji lub poręczenia musi być złożone jako oryginał
gwarancji lub poręczenia w postaci elektronicznej i spełniać co najmniej poniższe wymagania:
1) musi obejmować odpowiedzialność za wszystkie przypadki powodujące utratę wadium
przez Wykonawcę określone w ustawie p.z.p.;
2)z jej treści powinno jednoznacznej wynikać zobowiązanie gwaranta do zapłaty całej kwoty
wadium;
3) powinno być nieodwołalne i bezwarunkowe oraz płatne na pierwsze żądanie;
4)termin obowiązywania poręczenia lub gwarancji nie może być krótszy niż termin związania ofertą (z zastrzeżeniem iż pierwszym dniem związania ofertą jest dzień składania
ofert);
RZP.271.19.2025-2
35
5)w treści poręczenia lub gwarancji powinna znaleźć się nazwa oraz numer przedmiotowego postępowania;
6) beneficjentem poręczenia lub gwarancji jest: Gmina Kobierzyce
7)w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (art. 58
p.z.p.), Zamawiający wymaga aby poręczenie lub gwarancja obejmowała swą treścią (tj.
zobowiązanych z tytułu poręczenia lub gwarancji) wszystkich Wykonawców wspólnie
ubiegających się o udzielenie zamówienia lub aby z jej treści wynikało, że zabezpiecza ofertę
Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (konsorcjum);
8) Oferta wykonawcy, który nie wniesie wadium, wniesie wadium w sposób nieprawidłowy
lub nie utrzyma wadium nieprzerwanie do upływu terminu związania ofertą lub złoży
wniosek o zwrot wadium w przypadku, o którym mowa w art. 98 ust. 2 pkt 3 p.z.p. zostanie
odrzucona.
9) Zasady zwrotu oraz okoliczności zatrzymania wadium określa art. 98 p.z.p
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Wybrany Wykonawca jest zobowiązany do zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonychwe wzorze umowy stanowiący załącznik nr 5 do SWZ.