BZP: Termomodernizacja budynku Ratusza w Lądku-Zdroju
14.08.2025
2025/BZP 00377339/01
GMINA LĄDEK-ZDRÓJ
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Termomodernizacja budynku Ratusza w Lądku-Zdroju
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINA LĄDEK-ZDRÓJ
1.3.) Oddział zamawiającego: Wydział Inwestycji i Rozwoju
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 890718113
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Rynek 31
1.5.2.) Miejscowość: Lądek-Zdrój
1.5.3.) Kod pocztowy: 57-540
1.5.4.) Województwo: dolnośląskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL517 - Wałbrzyski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowienia@ladek.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.ladek.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Termomodernizacja budynku Ratusza w Lądku-Zdroju
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-de350997-e1a1-4903-9e0c-3822931c77d6
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00377339
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-08-14
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00080966/03/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.4 Termomodernizacja budynku Ratusza w Lądku-Zdroju
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://platformazakupowa.pl/transakcja/11558423.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://platformazakupowa.pl/transakcja/1155842
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Wymagania techniczne i organizacyjne dot. korespondencji elektronicznej zawiera ROZDZ. VIII SWZ
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Zamawiający wymaga złożenia oferty w postaci katalogu elektronicznego
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Klauzule związane z ochroną danych osobowych zawiera Rozdz. XXV SWZ
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Klauzule związane z ochroną danych osobowych zawiera Rozdz. XXV SWZ
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: WR.271.26.2025.206
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Tak
4.1.9.) Liczba części: 3
4.1.10.) Ofertę można składać na wszystkie części
4.1.11.) Zamawiający ogranicza liczbę części zamówienia, którą można udzielić jednemu wykonawcy: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
Część 1
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
CZĘŚĆ 1: Termomodernizacja budynku Ratusza w Lądku-Zdroju – elewacja
1) Zakres zamówienia polega na:
Odtworzenie ścian i sztukaterii na elewacji Ratusza
ociepleniu budynku od wewnątrz
ociepleniu stropu poddasza wraz ze wzmocnieniem uszkodzonych belek drewnianych
4.2.6.) Główny kod CPV: 45400000-1 - Roboty wykończeniowe w zakresie obiektów budowlanych
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45410000-4 - Tynkowanie
45442100-8 - Roboty malarskie
45453000-7 - Roboty remontowe i renowacyjne
45453100-8 - Roboty renowacyjne
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Tak
4.2.9) Rodzaj i maksymalna wartość opcji oraz okoliczności skorzystania z opcji:
PRAWO OPCJI: Zamawiający informuje, przewiduje możliwość rozszerzenia zamówienia zgodnie z zasadami prawa opcji:a) Zamawiający przewiduje możliwość rozszerzenia zamówienia o następujący zakres - modernizacja wieży Ratusza i attyk oraz wymiana pokrycia dachowego z blachy miedzianej, zgodnie z załączonym opisem przedmiotu zamówienia.
b) Zamawiający informuje, że technologia prac, procedury rozliczenia są identyczne dla zakresu podstawowego i zakresu objętego prawem opcji.
c) Zamawiający przedstawi oświadczenie woli uruchamiające prawo opcji najpóźniej do 31.12.2025 r. Warunkiem skorzystania z prawa opcji jest posiadanie środków na realizację zamówienia.
d) W/w zmiana nie stanowi zmiany do umowy i nie wymaga sporządzenia aneksu
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 20 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1. Przy wyborze najkorzystniejszej oferty Zamawiający będzie się kierował następującymi kryteriami i ich wagami:
1) Cena (C) – 60 %
2) Gwarancja na roboty budowlane (Grb) – 40 %
1.1. Kryterium Cena (C) - oferta z najniższą ceną za realizację przedmiotu zamówienia otrzyma maksymalną liczbę 60 punktów, natomiast pozostałe oferty uzyskają wartość punktową wyliczoną wg poniższego wzoru:
C= Cmin / Cb x 60 = … pkt
C - liczba punktów w kryterium Cena
Cmin - najniższa cena ofertowa w zbiorze ofert podlegających ocenie
Cb - cena ofertowa ocenianej oferty
1.2. Kryterium Gwarancja na roboty budowlane (Grb) – ocena w tym kryterium polega na przyznaniu ofercie Wykonawcy dodatkowych punktów (max. 40 pkt) w zależności od zaoferowanego okresu gwarancji na roboty budowlane, kryterium okresu gwarancji (w miesiącach) – obliczone będzie wg wzoru:
Grb = (Gb-Gmin) / (Gmax – Gmin) x 40 =……..pkt
Grb – ilość przyznanych pkt w ramach kryterium
Gb – okres gwarancji w badanej ofercie w miesiącach
Gmin. – minimalny okres gwarancji w miesiącach
Gmax. – maksymalny okres gwarancji w miesiącach
Minimalny okres gwarancji na roboty budowlane wynosi 60 miesięcy a maksymalny punktowany okres gwarancji 96 miesięcy od daty odbioru końcowego.
Uwaga:
a)W przypadku podania przez Wykonawcę w Formularzu ofertowym terminu gwarancji dłuższego niż termin określony przez Zamawiającego jako maksymalny – do wyliczenia ilości punktów w tym kryterium Zamawiający przyjmie termin gwarancji 96 miesięcy (przy czym w przypadku wyboru takiej oferty jako najkorzystniejszej do umowy zostanie wpisany termin wskazany przez Wykonawcę).
b) W przypadku podania przez Wykonawcę w Formularzu ofertowym terminu gwarancji równego 60 miesięcy – ofercie przyznanych zostanie 0 pkt.
c) W przypadku niepodania przez Wykonawcę w Formularzu ofertowym terminu gwarancji – ofercie przyznanych zostanie 0 pkt (przy czym w przypadku wyboru takiej oferty jako najkorzystniejszej do umowy zostanie wpisany termin określony jako minimalny przez Zamawiającego tj. 60 miesięcy).
d) W przypadku podania przez Wykonawcę w Formularzu ofertowym terminu gwarancji krótszego niż termin określony przez Zamawiającego jako „minimalny” – oferta będzie podlegać odrzuceniu.
2. Za najkorzystniejszą ofertę uznana zostanie ta, która uzyska w sumie największą liczbę punktów w oparciu o przyjęte kryteria oceny ofert.
3. Punktacja przyznawana ofertom w poszczególnych kryteriach będzie liczona z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Gwarancja na roboty budowlane
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 2
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
CZĘŚĆ 2: Termomodernizacja budynku Ratusza w Lądku-Zdroju – projekt, dostawa i montaż gruntowej pompy ciepła
1) Przedmiotem zamówienia w części 2 jest zaprojektowanie i wykonanie układu grzewczego pompy ciepła, z wpięciem w układ istniejącego kotła gazowego, pełniącego funkcję źródła szczytowego.
2) Zakres zamówienia w części 2 obejmuje:
a) opracowanie projektu budowlanego, tj. PZT, PA-B i PT pompy ciepła i dolnego źródła wraz z wymaganymi uzgodnieniami i uzyskaniem w imieniu Zamawiającego pozwolenie na budowę;
b) wykonanie projektu robót geologicznych i planu ruchu górniczego;
c) wykonanie projektu dolnego źródła ciepła;
d) montaż dolnego źródła ciepła;
e) wykonanie układu grzewczego pompy ciepła, z wpięciem w układ istniejącego kotła gazowego, pełniącego funkcję źródła szczytowego;
f) odtworzenie nawierzchni brukowej po montażu źródła dolnego;
g) opracowanie dokumentacji powykonawczej układu technologicznego kotłowni;
h) opracowanie powykonawczej dokumentacji geologicznej.
3) Wykonawca zobowiązany jest do opracowania dokumentacji projektowej, uzyskania w imieniu Zamawiającego wszystkich niezbędnych pozwoleń, zgłoszeń, uzgodnień i dokumentów technicznych potrzebnych do wykonania przedmiotu zamówienia wynikające z przepisów prawa budowlanego i energetycznego.
4) Wykonawca zobowiązany jest w imieniu Zamawiającego uzyskać pozwolenie Decyzję Konserwatora Zabytków na prowadzenie prac przy zabytku oraz Pozwolenie na budowę. Jeżeli Decyzja Konserwatora Zabytków będzie nakładała obowiązek nadzoru archeologicznego, Wykonawca zobowiązany jest taki nadzór zapewnić
4.2.6.) Główny kod CPV: 45321000-3 - Izolacja cieplna
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45317300-5 - Elektryczne elektrycznych urządzeń rozdzielczych
45331000-6 - Instalowanie urządzeń grzewczych, wentylacyjnych i klimatyzacyjnych
45231100-6 - Ogólne roboty budowlane związane z budową rurociągów
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 5 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1. Przy wyborze najkorzystniejszej oferty Zamawiający będzie się kierował następującymi kryteriami i ich wagami:
1) Cena (C) – 60 %
2) Gwarancja na roboty budowlane (Grb) – 40 %
1.1. Kryterium Cena (C) - oferta z najniższą ceną za realizację przedmiotu zamówienia otrzyma maksymalną liczbę 60 punktów, natomiast pozostałe oferty uzyskają wartość punktową wyliczoną wg poniższego wzoru:
C= Cmin / Cb x 60 = … pkt
C - liczba punktów w kryterium Cena
Cmin - najniższa cena ofertowa w zbiorze ofert podlegających ocenie
Cb - cena ofertowa ocenianej oferty
1.2. Kryterium Gwarancja na roboty budowlane (Grb) – ocena w tym kryterium polega na przyznaniu ofercie Wykonawcy dodatkowych punktów (max. 40 pkt) w zależności od zaoferowanego okresu gwarancji na roboty budowlane, kryterium okresu gwarancji (w miesiącach) – obliczone będzie wg wzoru:
Grb = (Gb-Gmin) / (Gmax – Gmin) x 40 =……..pkt
Grb – ilość przyznanych pkt w ramach kryterium
Gb – okres gwarancji w badanej ofercie w miesiącach
Gmin. – minimalny okres gwarancji w miesiącach
Gmax. – maksymalny okres gwarancji w miesiącach
Minimalny okres gwarancji na roboty budowlane wynosi 60 miesięcy a maksymalny punktowany okres gwarancji 96 miesięcy od daty odbioru końcowego.
Uwaga:
a)W przypadku podania przez Wykonawcę w Formularzu ofertowym terminu gwarancji dłuższego niż termin określony przez Zamawiającego jako maksymalny – do wyliczenia ilości punktów w tym kryterium Zamawiający przyjmie termin gwarancji 96 miesięcy (przy czym w przypadku wyboru takiej oferty jako najkorzystniejszej do umowy zostanie wpisany termin wskazany przez Wykonawcę).
b) W przypadku podania przez Wykonawcę w Formularzu ofertowym terminu gwarancji równego 60 miesięcy – ofercie przyznanych zostanie 0 pkt.
c) W przypadku niepodania przez Wykonawcę w Formularzu ofertowym terminu gwarancji – ofercie przyznanych zostanie 0 pkt (przy czym w przypadku wyboru takiej oferty jako najkorzystniejszej do umowy zostanie wpisany termin określony jako minimalny przez Zamawiającego tj. 60 miesięcy).
d) W przypadku podania przez Wykonawcę w Formularzu ofertowym terminu gwarancji krótszego niż termin określony przez Zamawiającego jako „minimalny” – oferta będzie podlegać odrzuceniu.
2. Za najkorzystniejszą ofertę uznana zostanie ta, która uzyska w sumie największą liczbę punktów w oparciu o przyjęte kryteria oceny ofert.
3. Punktacja przyznawana ofertom w poszczególnych kryteriach będzie liczona z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Gwarancja na roboty budowlane
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 3
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
CZĘŚĆ 3: Termomodernizacja budynku Ratusza w Lądku-Zdroju – piwnica i przyziemie
1) Zakres zamówienia obejmuje:
wykonanie izolacji pionowej przeciwwodnej i termicznej ścian zewnętrznych fundamentowych,
wykonanie izolacji poziomej wszystkich ścian fundamentowych:
remont stalowych krat w oknach piwnicy,
wykonanie remontu zniszczonych w wyniku powodzi posadzek w piwnicy,
remont i wzmocnienie uszkodzonych w wyniku powodzi nadproży drzwi w piwnicy,
remont schodów wejściowych do Ratusza,
remont schodów wewnętrznych, wejściowych do piwnicy Ratusza,
wymiana uszkodzonych zewnętrznych drzwi do kotłowni, z remontem stalowych barierek,
wymiana wewnętrznej stolarki drzwiowej w piwnicy i na poddaszu, zgodnie z opracowanym projektem i wytycznymi ekspertyzy p.poż.,
naprawa uszkodzonych przez powódź ścian działowych i obudów z płyt G-K, w pomieszczeniach piwnicy,
wymiana obróbek blacharskich na ścianach zewnętrznych,
naprawa i wymiana częściowa instalacji elektrycznej w pomieszczeniach piwnicy, z wymianą gniazd, włączników i lamp,
wymiana głównych drzwi wejściowych do Ratusza, z zachowaniem w naświetlu drzwi istniejącego witrażu.
dostawa i montaż zewnętrznej platformy nożycowej dla osób z niepełnosprawnościami, zgodnie z projektem, dwa przystanki,
dostawa i montaż wewnętrznej windy dla osób z niepełnosprawnościami, zgodnie z projektem, pięć przystanków,
wymiana krat okiennych na parterze,
wymiana rynien i rur spustowych z blachy miedzianej, z wymianą wyłazu dachowego i uszczelnieniem pokrycia dachu,
4.2.6.) Główny kod CPV: 45454100-5 - Odnawianie
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45111000-8 - Roboty w zakresie burzenia, roboty ziemne
45311000-0 - Roboty w zakresie okablowania oraz instalacji elektrycznych
45311200-2 - Roboty w zakresie instalacji elektrycznych
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Tak
4.2.9) Rodzaj i maksymalna wartość opcji oraz okoliczności skorzystania z opcji:
PRAWO OPCJI: Zamawiający informuje, przewiduje możliwość rozszerzenia zamówienia zgodnie z zasadami prawa opcji:a) Zamawiający przewiduje możliwość rozszerzenia zamówienia o następujący zakres: Naprawa po powodzi zewnętrznych ścian przyziemi i wewnętrznych ścian piwnicy
b) Zamawiający informuje, że procedury rozliczenia są identyczne dla zakresu podstawowego i zakresu objętego prawem opcji.
c) Zamawiający przedstawi oświadczenie woli uruchamiające prawo opcji najpóźniej do 15.10.2025 r. Warunkiem skorzystania z prawa opcji jest posiadanie środków na realizację zamówienia.
d) W/w zmiana nie stanowi zmiany do umowy i nie wymaga sporządzenia aneksu
e) Do oferty należy dołączyć ofertowy kosztorys budowlany, który musi być szczegółowy i zawierać następujące elementy: stronę tytułową, przedmiar robót, kalkulację szczegółową zastosowanych cen jednostkowych, tabelę elementów scalonych oraz w załączniku – dla analiz indywidualnych i analogii – kalkulację szczegółową cen jednostkowych wraz z uzasadnieniem
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2025-12-15
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1. Przy wyborze najkorzystniejszej oferty Zamawiający będzie się kierował następującymi kryteriami i ich wagami:
1) Cena (C) – 60 %
2) Gwarancja na roboty budowlane (Grb) – 40 %
1.1. Kryterium Cena (C) - oferta z najniższą ceną za realizację przedmiotu zamówienia otrzyma maksymalną liczbę 60 punktów, natomiast pozostałe oferty uzyskają wartość punktową wyliczoną wg poniższego wzoru:
C= Cmin / Cb x 60 = … pkt
C - liczba punktów w kryterium Cena
Cmin - najniższa cena ofertowa w zbiorze ofert podlegających ocenie
Cb - cena ofertowa ocenianej oferty
1.2. Kryterium Gwarancja na roboty budowlane (Grb) – ocena w tym kryterium polega na przyznaniu ofercie Wykonawcy dodatkowych punktów (max. 40 pkt) w zależności od zaoferowanego okresu gwarancji na roboty budowlane, kryterium okresu gwarancji (w miesiącach) – obliczone będzie wg wzoru:
Grb = (Gb-Gmin) / (Gmax – Gmin) x 40 =……..pkt
Grb – ilość przyznanych pkt w ramach kryterium
Gb – okres gwarancji w badanej ofercie w miesiącach
Gmin. – minimalny okres gwarancji w miesiącach
Gmax. – maksymalny okres gwarancji w miesiącach
Minimalny okres gwarancji na roboty budowlane wynosi 60 miesięcy a maksymalny punktowany okres gwarancji 96 miesięcy od daty odbioru końcowego.
Uwaga:
a)W przypadku podania przez Wykonawcę w Formularzu ofertowym terminu gwarancji dłuższego niż termin określony przez Zamawiającego jako maksymalny – do wyliczenia ilości punktów w tym kryterium Zamawiający przyjmie termin gwarancji 96 miesięcy (przy czym w przypadku wyboru takiej oferty jako najkorzystniejszej do umowy zostanie wpisany termin wskazany przez Wykonawcę).
b) W przypadku podania przez Wykonawcę w Formularzu ofertowym terminu gwarancji równego 60 miesięcy – ofercie przyznanych zostanie 0 pkt.
c) W przypadku niepodania przez Wykonawcę w Formularzu ofertowym terminu gwarancji – ofercie przyznanych zostanie 0 pkt (przy czym w przypadku wyboru takiej oferty jako najkorzystniejszej do umowy zostanie wpisany termin określony jako minimalny przez Zamawiającego tj. 60 miesięcy).
d) W przypadku podania przez Wykonawcę w Formularzu ofertowym terminu gwarancji krótszego niż termin określony przez Zamawiającego jako „minimalny” – oferta będzie podlegać odrzuceniu.
2. Za najkorzystniejszą ofertę uznana zostanie ta, która uzyska w sumie największą liczbę punktów w oparciu o przyjęte kryteria oceny ofert.
3. Punktacja przyznawana ofertom w poszczególnych kryteriach będzie liczona z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Gwarancja na roboty budowlane
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
1. Wykonawca winien wykazać, że wykonał należycie nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresiea) (dot. cz. 1) co najmniej jedną robotę budowlaną, która polegała na wykonaniu elewacji na obiekcie wpisanym do ewidencji lub rejestru zabytków o wartości co najmniej 500 000,00 zł brutto.
b) (dot. cz. 2) co najmniej jedną robotę budowlaną, która polegała na instalacji pompy ciepła o mocy nie mniejszej niż 40kW w budynku użyteczności publicznej i wartości co najmniej 500 000,00 zł brutto.
c) (dot. cz. 3) co najmniej jedną robotę budowlaną, która była realizowana na obiekcie wpisanym do ewidencji lub rejestru zabytków o wartości co najmniej 1 000 000,00 zł brutto.
Uwaga: Dla wartości wyrażonych w innej walucie niż PLN Zamawiający przyjmie przelicznik według średniego kursu NBP ogłoszonego w dniu wszczęcia postępowania.
2. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy dysponują lub będą dysponować co najmniej
a) Dla części 1:
- 1 osobą skierowaną przez Wykonawcę do realizacji niniejszego zamówienia posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno - budowlanej (pełniącą jednocześnie funkcję kierownika budowy), których zakres uprawnia go do kierowania robotami objętymi przedmiotem zamówienia lub odpowiadające im równoważne uprawnienia budowlane wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów, a w przypadku Wykonawców zagranicznych – uprawnienia budowlane do kierowania robotami równoważne do wyżej wskazanych
b) Dla części 2:
- 1 osobą skierowaną przez Wykonawcę do realizacji niniejszego zamówienia posiadającą uprawnienia do projektowania w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych (Ustawa z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane, tj. Dz. U. z 2025 poz. 418) lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów. Osoba ta winna być wpisana na listę członków samorządu zawodowego.
- 1 osobą skierowaną przez Wykonawcę do realizacji niniejszego zamówienia posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych (pełniącą jednocześnie funkcję kierownika robót), których zakres uprawnia go do kierowania robotami objętymi przedmiotem zamówienia lub odpowiadające im równoważne uprawnienia budowlane wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów, a w przypadku Wykonawców zagranicznych – uprawnienia budowlane do kierowania robotami równoważne do wyżej wskazanych.
Uwaga: Zamawiający określając wymagania w zakresie posiadania uprawnień dopuszcza odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, wydane na podstawie uprzednio obowiązujących przepisów prawa lub odpowiednich przepisów prawa państw członkowskich Unii Europejskiej, Konfederacji Szwajcarskiej lub państw członkowskich Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) stron umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym, którzy nabyli prawo do wykonywania określonych zawodów regulowanych lub określonych działalności, jeżeli te kwalifikacje zostały uznane na zasadach przewidzianych w Ustawie o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej z dnia 22 grudnia 2015 r. (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 334)
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. wykaz robót budowlanych, o których mowa w ROZDZ. XVII pkt 1.4.1, wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy –w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty i miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających, czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane zostały wykonane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest wstanie uzyskać tych dokumentów – inne odpowiednie dokumenty –załącznik nr 4 do SWZ - I ,
2. wykazu osób, o których mowa w ROZDZ. XVII pkt 1.4.2 skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami – załącznik nr 4 do SWZ - II
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
Przedmiotowe środki dowodowe (dot. części 2): Zamawiający wymaga złożenia następujących przedmiotowych środków dowodowych – karta katalogowa / karta techniczna pompy ciepła5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
a) Formularz ofertowy, wg zał. nr 1 do SWZ;b) Przedmiotowe środki dowodowe (dot. części 2), o których mowa w ROZDZ. XIX ust. 4 SWZ;
c) Kosztorys ofertowy prac realizowanych w ramach prawa opcji (dot. cz. 3), o którym mowa w ROZDZ. III ust. 6, pkt 2 lit d) SWZ;
d) Zobowiązanie Podmiotu udostępniającego zasoby z art. 118 ust. 4 Pzp oraz Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu składane na podstawie art. 125 ust. 5 ustawy z dnia 11 września 2019r. Prawo zamówień publicznych oraz art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę, wg zał. nr 5 do SWZ (jeśli dotyczy);
e) Oświadczenie Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie, z którego wynika, które roboty budowlane, dostawy lub usługi wykonają poszczególni Wykonawcy, wg zał. nr 6 do SWZ (jeśli dotyczy);
f) Odpowiedni dokument potwierdzający umocowanie do reprezentowania Wykonawcy, w tym do podpisania oferty (lub do podpisania pełnomocnictwa - jeżeli dotyczy), tj. odpis lub informację z Krajowego Rejestru Sądowego, Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej lub innego właściwego rejestru
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia (m.in. spółka cywilna, konsorcjum) - art. 58 ustawy Pzp.
W takim przypadku Wykonawcy ponoszą solidarną odpowiedzialność za wykonanie umowy.
2. Szczegółowe informacje dot. składania ofert przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zawiera ROZDZ.
XVIII SWZ