BZP: Remont izolacji przeciwwilgociowej piwnic, remont instalacji odprowadzającej wodę opadową, drenaż opaskowy, uzupełnienie uszkodzeń elewacji w siedzibie Biura Powiatowego ARiMR w Oleśnie
14.08.2025
2025/BZP 00377478/01
AGENCJA RESTRUKTURYZACJI I MODERNIZACJI ROLNICTWA OPOLSKI ODDZIAŁ REGIONALNY
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Remont izolacji przeciwwilgociowej piwnic, remont instalacji odprowadzającej wodę opadową, drenaż opaskowy, uzupełnienie uszkodzeń elewacji w siedzibie Biura Powiatowego ARiMR w Oleśnie
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: AGENCJA RESTRUKTURYZACJI I MODERNIZACJI ROLNICTWA OPOLSKI ODDZIAŁ REGIONALNY
1.3.) Oddział zamawiającego: Opolski Oddział Regionalny
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 01061308300036
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Wrocławska 170 G
1.5.2.) Miejscowość: Opole
1.5.3.) Kod pocztowy: 45-836
1.5.4.) Województwo: opolskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL524 - Opolski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: opolski@arimr.gov.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.arimr.gov.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - agencja wykonawcza
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Inna działalność
Agencja płatnicza
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Remont izolacji przeciwwilgociowej piwnic, remont instalacji odprowadzającej wodę opadową, drenaż opaskowy, uzupełnienie uszkodzeń elewacji w siedzibie Biura Powiatowego ARiMR w Oleśnie
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-e99550ce-ad82-4c22-bdc6-64a53bf4ed69
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00377478
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-08-14
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00060050/01/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.1 Prace remontowo-budowlane w Opolskim Oddziale Regionalnym ARiMR oraz Biurach Powiatowych - w podziale na części
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://platformazakupowa.pl/pn/arimr3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://platformazakupowa.pl/pn/arimr
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Zamawiający, zgodnie z art. 67 ustawy
Prawo zamówień publicznych informuje, że komunikacja pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcami odbywać się będzie za
pośrednictwem Platformy Zakupowej dostępnej na stronie internetowej https://platformazakupowa.pl/pn/arimr.
Ponadto Zamawiający udostępnia informacje dotyczące formatu przesyłanych danych oraz szyfrowania i oznaczania czasu
przekazania i odbioru danych umożliwiających pracę na Platformie Zakupowej, tj.:
1. Stały dostęp do sieci Internet o gwarantowanej przepustowości nie mniejszej niż 512 kb/s.
2. Komputer klasy PC lub MAC, o następującej konfiguracji: pamięć min. 2 GB Ram, procesor Intel IV 2 GHZ lub jego nowsza wersja,
jeden z systemów operacyjnych - MS Windows 7, Mac Os x 10.4, Linux, lub ich nowsze wersje.
3. Zainstalowana dowolna przeglądarka internetowa; w przypadku Internet Explorer minimalnie wersja 10.0.
4. Włączona obsługa JavaScript.
5. Zainstalowany program Adobe Acrobat Reader lub inny obsługujący format plików PDF.
6. Platforma Zakupowa działa według standardu przyjętego w komunikacji sieciowej - kodowanie UTF8.
Wymagania techniczne i organizacyjne korespondencji elektronicznej zostały szczegółowo określone w Specyfikacji Warunków
Zamówienia.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Informacje dotyczące RODO (obowiązku informacyjnego) zostały przedstawione w Specyfikacji Warunków Zamówienia, która wraz z załącznikami jest dostępna na stronie internetowej prowadzonego postępowania pod adresem: https://platformazakupowa.pl/pn/arimr
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: BOR08.2619.7.2025.DP
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Tak
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem niniejszego zamówienia jest remont izolacji przeciwwilgociowej piwnic, wymiana opaski betonowej, remont instalacji odprowadzającej wodę opadową, drenaż opaskowy, uzupełnienie uszkodzeń elewacji i prace towarzyszące w siedzibie Biura Powiatowego ARiMR w Oleśnie (46-300), przy ul. Powstańców Śląskich 14.
4.2.6.) Główny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45231300-8 - Roboty budowlane w zakresie budowy wodociągów i rurociągów do odprowadzania ścieków
45232440-8 - Roboty budowlane w zakresie budowy rurociągów do odprowadzania ścieków
45320000-6 - Roboty izolacyjne
45453000-7 - Roboty remontowe i renowacyjne
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 20 dni
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Za najkorzystniejszą zostanie uznana oferta, która uzyska największą liczbę punktów (P), przyznaną zgodnie ze wzorem: P = C + G gdzie:
P – łączna liczba punktów ocenianej oferty ocenianej oferty (ocena końcowa)
C – liczba punktów za łączną cenę ofertową (łączną wartość brutto)
G – liczba punktów przyznana w kryterium za okres udzielonej gwarancji jakości (od 36 m-cy do 60 m-cy) .
W kryterium „Łączna cena ofertowa - C” najwyższą liczbę punktów uzyska oferta z najniższą zaoferowaną ceną. Ocena punktowa w kryterium łączna cena ofertowa brutto dokonana zostanie na podstawie łącznej ceny ofertowej brutto wskazanej przez Wykonawcę w ofercie i przeliczona według wzoru:
C = Najniższa cena oferty brutto zaproponowana przez Wykonawców / Cena brutto oferty badanej x 60;
Ocena punktowa w kryterium „Okres gwarancji jakości - G” dokonana zostanie na podstawie zadeklarowania przez Wykonawcę w formularzu ofertowym okresu udzielenia gwarancji jakości na wykonane roboty budowlane. Punktacja przeliczona zostanie zgodnie ze wzorem:
G = Okres gwarancji jakości na wykonane roboty budowlane oferty badanej /Najdłuższy okres gwarancji na wykonane roboty budowlane zaoferowany spośród Wykonawców x 40
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
serwis posprzedażny, pomoc techniczna, warunki dostawy takich jak termin, sposób lub czas dostawy, oraz okresu realizacji.4.3.5.) Nazwa kryterium: Okres gwarancji jakości – G
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 1
Art. 109 ust. 1 pkt 2 lit a
Art. 109 ust. 1 pkt 2 lit b
Art. 109 ust. 1 pkt 2 lit c
Art. 109 ust. 1 pkt 3
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 5
Art. 109 ust. 1 pkt 6
Art. 109 ust. 1 pkt 7
Art. 109 ust. 1 pkt 8
Art. 109 ust. 1 pkt 9
Art. 109 ust. 1 pkt 10
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
O niniejsze zamówienie mogą ubiegać się Wykonawcy spełniający warunki udziału w postępowaniu w zakresie:Sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
Zamawiający uzna, że Wykonawca spełnia warunek udziału w postępowaniu we wskazanym zakresie, jeżeli Wykonawca/ Podwykonawca wykaże, że posiada odpowiednie ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej z tytułu prowadzonej działalności gospodarczej, obejmujące szkody mogące powstać w związku z realizacją przedmiotu zamówienia, w tym szkody wyrządzone Zamawiającemu lub osobom trzecim, na sumę gwarancyjną nie mniejszą niż 500 000,00 PLN (słownie: Pięćset tysięcy złotych 00/100), dla jednego i wszystkich zdarzeń objętych ochroną ubezpieczeniową łącznie w okresie obowiązywania polisy.
Uwagi:
1) w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, warunek zostanie spełniony w przypadku, gdy co najmniej jeden z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia wykaże, że spełnia warunek w powyższym zakresie;
2) w przypadku gdy suma ubezpieczenia zostanie wyrażona w obcej walucie, Zamawiający do określenia jej wartości w złotych polskich przyjmie średni kurs NBP obowiązujący w dniu wydania dokumentu przez ubezpieczyciela;
3) warunek udziału dot. wykazania posiadania przez Wykonawcę ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną co najmniej określoną przez Zamawiającego zostanie uznany za spełniony, jedynie w przypadku przedłożenia przez Wykonawcę Zamawiającemu polisy OC lub innego dokumentu potwierdzającego posiadanie ubezpieczenia opłaconego przed upływem terminu składania ofert.
(Pod pojęciem „inny dokument” należy rozumieć inny niż polisa dokument potwierdzający zawarcie umowy ubezpieczenia, który poświadcza obligatoryjne elementy umowy ubezpieczenia. Z treści tego dokumentu lub z załączonego do niego dodatkowego dokumentu powinien wynikać fakt opłacenia przez Wykonawcę składki na ubezpieczenie zgodnie z treścią tej umowy, nie później niż do upływu terminu składania ofert).
Zdolności technicznej lub zawodowej:
Zamawiający uzna, że Wykonawca spełnia warunek udziału w postępowaniu we wskazanym zakresie, jeżeli:
Wykonawca wykaże, że nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie należycie wykonał co najmniej 1 (jedną) robotę budowlaną o wartości nie mniejszej niż 60 000,00 zł brutto porównywalną do przedmiotu zamówienia (tj. zrealizował co najmniej jedną umowę obejmującą wykonanie lub remont izolacji przeciwwilgociowej ścian części podziemnej budynku oraz co najmniej jeden z następujących elementów robót towarzyszących: wykonanie drenażu opaskowego, remont lub wymianę instalacji odprowadzającej wody opadowe, naprawę lub uzupełnienie elewacji budynku oraz załączy dowody potwierdzające, że robota budowlana została wykonana należycie.
Zamawiający poprzez użyte powyżej sformułowanie „porównywalną do przedmiotu zamówienia” w odniesieniu do należycie wykonanej roboty budowlanej rozumie wykonanie prac o takim samym stopniu trudności wykonania.
Uwagi:
1) jeżeli wartość roboty budowlanej wskazanej w wykazie jest podana w walucie innej niż PLN, Wykonawca zobowiązany jest, na potrzeby niniejszego postępowania, dokonać przeliczenia jej wartości na PLN wg średniego kursu NBP (www.nbp.pl tabela A – tabela kursów średnich walut obcych) z dnia zakończenia roboty budowlanej o zakresie jak wyżej wraz z podaniem kursu oraz daty jego obowiązywania (zgodnie z tabelą A – tabela kursów średnich walut obcych) wg których dokonano przeliczenia;
2) w odniesieniu do warunków dotyczących doświadczenia Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia mogą polegać na zdolnościach tych z Wykonawców, którzy wykonają roboty budowlane, do realizacji których te zdolności są wymagane. W takiej sytuacji Wykonawca składa wraz z ofertą oświadczenie w zakresie wskazania, które prace wykonają poszczególni Wykonawcy (członkowie konsorcjum). Wzór oświadczenia stanowi Załącznik nr 9 do SWZ.
Warunki udziału w postępowaniu/ informacje dodatkowe:
Zamawiający wymaga dokonania obowiązkowej wizji lokalnej miejsca realizacji zamówienia, zgodnie z art. 131 ust. 2 pkt 1 ustawy Pzp. Szczegóły dotyczące m.in. terminu wizji lokalnej zostały określone w SWZ.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: Zamawiający wymaga złożenia:
Informacji z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie:
a) art. 108 ust. 1 pkt 1) i 2) ustawy Pzp
b) art. 108 ust. 1 pkt 4) ustawy Pzp, dotyczącej orzeczenia zakazu ubiegania się o zamówienie publiczne tytułem środka karnego,
c) art. 109 ust. 1 pkt 2) lit. a) ustawy Pzp,
d) art. 109 ust. 1 pkt 2) lit. b) ustawy Pzp, dotyczącej ukarania za wykroczenie, za które wymierzono karę aresztu,
e) art. 109 ust. 1 pkt 3) ustawy Pzp, dotyczącej skazania za przestępstwo lub ukarania za wykroczenie, za które wymierzono karę
aresztu
- sporządzonej nie wcześniej niż 6 miesięcy przed jej złożeniem
Odpisu lub informacji z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4) ustawy Pzp - sporządzonych nie wcześniej niż 3 miesiące przed złożeniem, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji;
Oświadczenia Wykonawcy sporządzonego zgodnie z treścią Załącznika nr 14 o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy Pzp, w zakresie podstaw wykluczenia z postępowania wskazanych przez Zamawiającego, o których mowa w:
a) art. 108 ust. 1 pkt 3) ustawy Pzp,
b) art. 108 ust. 1 pkt 4) ustawy Pzp, dotyczących orzeczenia zakazu ubiegania się o zamówienie publiczne tytułem środka
zapobiegawczego,
c) art. 108 ust. 1 pkt 5) ustawy Pzp, dotyczących zawarcia z innymi Wykonawcami porozumienia mającego na celu zakłócenie
konkurencji,
d) art. 108 ust. 1 pkt 6) ustawy Pzp,
e) art. 109 ust. 1 pkt 1) ustawy Pzp odnośnie do naruszenia obowiązków dotyczących płatności podatków i opłat lokalnych, o których
mowa w ustawie z dnia 12 stycznia 1991 r. o podatkach i opłatach lokalnych (tj. Dz. U. z 2025 poz. 707),
f) art. 109 ust. 1 pkt 2) lit. a) ustawy Pzp,
g) art. 109 ust. 1 pkt 2) lit. b) ustawy Pzp,
h) art. 109 ust. 1 pkt 2) lit. c) ustawy Pzp,
i) art. 109 ust. 1 pkt 3) ustawy Pzp dotyczący ukarania za wykroczenie, za które wymierzono karę ograniczenia wolności lub karę
grzywny,
j) art. 109 ust. 1 pkt 4) -10) ustawy Pzp,
k) art. 7 ust. 1 pkt 1), 2), 3) ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (Dz. U. z 2025 r. poz. 514);
Oświadczenia Wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy Pzp, o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. z 2024 r. poz. 1616, z 2025 r. poz. 794) z innym Wykonawcą, który złożył odrębną ofertę, ofertę częściową albo oświadczenia o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty, oferty częściowej niezależnie od innego Wykonawcy
należącego do tej samej grupy kapitałowej. Wzór oświadczenia stanowi Załącznik nr 7 do SWZ.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: Zamawiający wymaga złożenia:
Wykazu robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których roboty budowlane zostały wykonane przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane zostały wykonane a jeżeli Wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenie Wykonawcy. Wzór oświadczenia stanowi Załącznik nr 5 do SWZ;
Kopii polisy ubezpieczeniowej od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną nie mniejszą niż 500.000,00 PLN (słownie: Pięćset tysięcy złotych 00/100).
5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
Wykonawca zobowiązany jest złożyć:Ofertę na Formularzu Ofertowym zawartym w treści Załącznika nr 1 do SWZ wraz z Kosztorysem ofertowym przygotowanym na podstawie przedmiaru robót (Załącznik nr 3 do SWZ).
Pełnomocnictwo lub inny dokument potwierdzający umocowanie do reprezentowania Wykonawcy/ Wykonawców występujących wspólnie w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego złożone w postaci elektronicznej, opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub podpisem zaufanym lub podpisem osobistym przez osobę/-y upoważnioną/-e
której/-ych umocowanie do reprezentowania, co wynika z dokumentów rejestrowych – w przypadku, gdy oferta nie została
podpisana przez osoby upoważnione do tych czynności dokumentem rejestrowym. Poświadczenia zgodności elektronicznej
kopii pełnomocnictwa z dokumentem w postaci papierowej może dokonać mocodawca lub notariusz.
(Uwaga: w przypadku spółki cywilnej dokumentami zastępującymi pełnomocnictwo mogą być umowa spółki lub uchwała
wspólników, wskazująca jednego ze wspólników jako umocowanego do reprezentacji spółki (wszystkich wspólników)).
Odpis lub informację z Krajowego Rejestru Sądowego, Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej lub innego właściwego rejestru, w celu potwierdzenia, że osoba w imieniu Wykonawcy jest umocowana do jego
reprezentowania.
Zobowiązanie podmiotów udostępniających Wykonawcy do dyspozycji niezbędne zasoby na potrzeby realizacji zamówienia
lub inny podmiotowy środek dowodowy na potwierdzenie, że Wykonawca realizując niniejsze zamówienie będzie
dysponował niezbędnymi zasobami, w przypadku gdy Wykonawca będzie polegać na zasobach innych podmiotów (wzór
oświadczenia zawarty jest w treści Załącznika nr 10 do SWZ).
Oświadczenia (aktualne na dzień składania ofert):
-potwierdzające brak podstaw wykluczenia, zgodnie z treścią Załącznika nr 12 do SWZ,
-potwierdzające spełnianie warunków udziału w postępowaniu, zgodnie z treścią Załącznika nr 13 do SWZ,
- Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia w zakresie wskazania części przedmiotowego zamówienia, które wykonają poszczególni Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia (członkowie
konsorcjum). Wzór oświadczenia stanowi Załącznik nr 9 do SWZ, o którym mowa w Rozdziale III.2 pkt. 1.2.4.1 ppkt 2) „Uwagi”.
Oświadczenia, o których mowa w punktach 2.4.1 - 2.4.2 stanowią dowody potwierdzające brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w postępowaniu na dzień składania ofert, tymczasowo zastępujące wymagane przez Zamawiającego podmiotowe środki dowodowe.
Oświadczenia potwierdzające zapoznanie Wykonawcy/ Podwykonawcy z klauzulą informacyjną w zakresie przetwarzania danych osobowych zgodne z treścią Załącznika nr 11 do SWZ.
Oświadczenie w zakresie wypełnienia obowiązków informacyjnych przewidzianych w art. 13 lub 14 RODO zgodne z treścią
Załącznika nr 6 do SWZ.
Dokumenty składane przez Wykonawców mających siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej
Polskiej - zgodnie z informacjami zawartymi w treści Rozdziału IV.3 SWZ.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
Oferta Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia musi być podpisana w taki sposób, by prawniezobowiązywała wszystkich Wykonawców występujących wspólnie. Każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o
udzielenie zamówienia musi udokumentować, że nie podlega wykluczeniu z postępowania na podstawie przesłanek
określonych w Rozdz. III.1 SWZ. Zgodnie z art. 58 ust. 2 ustawy Pzp muszą ustanowić pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Wszelka korespondencja oraz rozliczenia dokonywane będą wyłącznie z pełnomocnikiem. Przed
podpisaniem umowy przedłożą pełnomocnictwo do zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego, jeżeli pełnomocnictwo takie nie zostało dołączone do oferty. W odniesieniu do warunków dotyczących kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia mogą polegać na zdolnościach tych z Wykonawców, którzy wykonają roboty budowlane, do realizacji których te zdolności są wymagane.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
1. Wszelkie zmiany postanowień niniejszej umowy wymagają zgody obu Stron, wyrażonej w formie pisemnej pod rygorem nieważności (aneks).2. Strony mogą dokonać zmian umowy w przypadkach przewidzianych w ustawie Prawo zamówień publicznych, w szczególności:
1) zmiany terminu realizacji przedmiotu umowy spowodowanej opóźnieniem niezawinionym przez Wykonawcę i niemożliwym do uniknięcia, w szczególności w przypadku:
a) wystąpienia niekorzystnych warunków atmosferycznych uniemożliwiających prawidłowe wykonanie robót,
b) konieczności wykonania robót dodatkowych,
c) opóźnień spowodowanych działaniem lub zaniechaniem organów administracji,
d) opóźnień w wydawaniu wymaganych decyzji lub uzgodnień,
e) nakazów wstrzymania robót wydanych przez uprawnione organy,
f) wystąpienia siły wyższej w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego (Dz.U. z 2025 r., poz. 1071).
2) zmiany sposobu spełnienia świadczenia – wynikającej m.in. z:
a) zastosowania innych rozwiązań technicznych lub materiałowych przy zachowaniu równoważnych parametrów jakościowych i funkcjonalnych,
b) wprowadzenia technologii pozwalających na skrócenie terminu lub obniżenie kosztów,
c) konieczności zmiany rozwiązań z uwagi na zmiany stanu prawnego, norm lub decyzji administracyjnych,
d) odkrycia niezinwentaryzowanych sieci lub obiektów,
e) konieczności ograniczenia zagrożeń dla bezpieczeństwa życia, zdrowia, mienia lub środowiska,
f) kolizji z innymi inwestycjami lub pracami;
3) wykonania robót dodatkowych realizowanych w zakresie dopuszczalnym na podstawie art. 455 ust. 1 pkt 3 lub 4 ustawy Pzp, po uprzednim sporządzeniu protokołu konieczności zgodnego z wymogami ustawy i jego zatwierdzeniu przez Zamawiającego. Brak podpisanego aneksu oznacza brak prawa do wynagrodzenia za te roboty.
Koszt robót towarzyszących i tymczasowych jest wkalkulowany w cenę umowną i nie podlega odrębnej zapłacie;
4) zmiany zakresu robót budowlanych – w sytuacji ujawnienia robót dodatkowych zgodnie z art. 455 ust. 1 pkt 3 lit. a ustawy Pzp, możliwe jest rozszerzenie zakresu robót oraz zwiększenie wynagrodzenia na podstawie kosztorysu powykonawczego, m.in. w przypadku konieczności przemurowania uszkodzonych fragmentów muru lub uzupełnienia robót drenarskich;
5) zmiany przewidziane w dokumentacji zamówienia na podstawie art. 455 ust. 1 pkt 1 ustawy Pzp, w tym m.in. wydłużenie terminu, zmiana technologii wykonania izolacji pionowej, dostosowanie zakresu robót do rzeczywistego stanu technicznego ujawnionego na etapie odkrywek;
6) zmiany zgodne z art. 455 ust. 2 ustawy Pzp, tj. o wartości nieprzekraczającej 15% wartości brutto umowy, jeżeli nie zmieniają one jej ogólnego charakteru;
7) zmiany wynikające ze zmiany przepisów prawa zgodnie z art. 455 ust. 1 pkt 5 ustawy Pzp, w przypadku nowelizacji przepisów prawa budowlanego, środowiskowego, BHP lub innych, mających wpływ na realizację umowy.
3. Każda zmiana umowy wymaga sporządzenia protokołu zawierającego opis przyczyn dokonania zmiany oraz podstawę prawną, stanowiącego integralną część dokumentacji postępowania.
Szczegółowe warunki zmian zostały opisane przez Zamawiającego w projektowanych postanowieniach umowy wraz zzałącznikami, stanowiących Załącznik nr 8 do SWZ.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2025-08-29 11:00
8.2.) Miejsce składania ofert: https://platformazakupowa.pl/pn/arimr
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2025-08-29 11:30
8.4.) Termin związania ofertą: do 2025-09-26
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
Uwagi do pkt 4.2.10.):Termin realizacji przedmiotu umowy ustala się następująco:
1) rozpoczęcie – z dniem przekazania tereny budowy, zgodnie z protokołem przekazania stanowiącym załącznik nr 8 do umowy,
2) zakończenie – do 20 dni roboczych liczonych od daty protokolarnego przekazania terenu.