BZP: OPRACOWANIE MIEJSKIEGO PLANU ADAPTACJI DO ZMIAN KLIMATU DLA MIASTA RACIBÓRZ
14.08.2025
2025/BZP 00377502/01
Miasto Racibórz
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
OPRACOWANIE MIEJSKIEGO PLANU ADAPTACJI DO ZMIAN KLIMATU
DLA MIASTA RACIBÓRZ
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Miasto Racibórz
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 276258397
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Króla Stefana Batorego 6
1.5.2.) Miejscowość: Racibórz
1.5.3.) Kod pocztowy: 47-400
1.5.4.) Województwo: śląskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL227 - Rybnicki
1.5.7.) Numer telefonu: 327550710
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowienia@um.raciborz.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.bipraciborz.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
OPRACOWANIE MIEJSKIEGO PLANU ADAPTACJI DO ZMIAN KLIMATU
DLA MIASTA RACIBÓRZ
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-f4a3516b-76c8-46a0-9a23-be640cd02561
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00377502
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-08-14
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00037601/09/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.9 Opracowanie Miejskich Planów Adaptacji do zmian klimatu dla Miasta Racibórz
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak
2.15.) Nazwa projektu lub programu
Zadanie realizowane w ramach działania FENX.02.04 Adaptacja do zmian klimatu, zapobieganie klęskom i katastrofom priorytetu Opracowanie planów adaptacji do zmian klimatu priorytetu FENX.02 Wsparcie sektorów energetyka i środowisko z EFRR programu Fundusze Europejskie na Infrastrukturę, Klimat, Środowisko 2021-2027
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://zamowienia.raciborz.pl3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://zamowienia.raciborz.pl, zamowienia@um.raciborz.pl
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1) Wykonawca zamierzający wziąć udział w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, musi posiadać konto w Systemie e-ZP https://zamowienia.raciborz.pl.
2) Złożenie oferty poprzez System eZP wymaga posiadania przez Wykonawcę kwalifikowanego podpisu elektronicznego lub podpisu osobistego lub podpisu zaufanego.
3) Za datę przekazania oferty, zawiadomień, dokumentów elektronicznych, oświadczeń lub elektronicznych kopii dokumentów lub oświadczeń oraz innych informacji przyjmuje się datę potwierdzenia komunikatem przez system ich odebrania. Wynikiem złożenia/wysłania (zakończonego sukcesem czyli odbiorem) przesyłki przez Wykonawcę jest wygenerowanie Urzędowego Poświadczenia Przedłożenia (UPP). Należy zwrócić szczególną uwagę na to, iż System potwierdzi złożenie wiadomości/ oferty/ po
pełnym zakończeniu transakcji wysyłki i zapisu przekazanych danych. UPP jest widoczne w wysłanej wiadomości.
4) Wymagania techniczne związane z korzystaniem z Systemu (tj. informacje dotyczące specyfikacji połączenia, formatu przesyłanych danych oraz kodowania i oznaczania czasu przekazania danych):
a. stały dostęp do sieci Internet i minimalna prędkość połączenia internetowego nie mniejsza niż 512 kb/s;
b. zaktualizowana przeglądarka internetowa Chrome w wersji 77 i późniejsze lub Mozilla Firefox w wersji 63 i późniejsze;
c. system operacyjny Microsoft Windows 7 i późniejsze lub Apple macOS 10.14 i późniejsze, dystrybucje systemu Linux.
d. korzystanie z wbudowanej w System e-ZP funkcjonalności składania podpisu elektronicznego możliwe jest pod warunkiem, że
system teleinformatyczny, z którego korzysta Wykonawca, wyposażony jest w jeden z poniższych komponentów:
• wirtualna maszyna Java firmy Oracle w wersji co najmniej 1.8.0_221 (Java SE JRE 8 Update 221) z obsługą technologii Java Web
Start (JavaWS) lub
• wirtualna maszyna OpenJDK w wersji co najmniej 1.8.0_222 z zainstalowanym rozszerzeniem IcedTea Web Start.
5) Powyższe wymagania nie ograniczają możliwości korzystania przez Wykonawcę z zewnętrznego oprogramowania do składania
podpisu elektronicznego,
a. kwalifikowany podpis elektroniczny (dopuszczalne formaty podpisów:PaDES – format.pdf, XaDES - pozostałe formaty);
b. podpis zaufany;
c. certyfikat osobisty;
d.dopuszczalne formaty danych: .txt, .pdf, .xls, .doc,.docx, .rtf, .odt, .rtf, .xml (zalecany .pdf);
e. Maksymalny rozmiar przesyłanych plików złożenia, wycofania: oferty/ wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu/oferty
dodatkowej w trybie podstawowym/ oferty ostatecznej/ oferty dodatkowej oraz wiadomości wynosi 150 MB;
f. w zakresie dotyczącym kodowania i czasu odbioru danych Zamawiający informuje, że złożona przez Wykonawcę za pomocą Systemu e-ZP oferta jest widoczna w systemie, jako zaszyfrowana, a możliwość jej odszyfrowania i otworzenia przez Zamawiającego możliwa jest po upływie terminu składania ofert;
6) Maksymalny rozmiar plików przesyłanych za pośrednictwem poczty elektronicznej wynosi 30 MB.
Szczegółowe informacje dotyczące wymagań technicznych i organizacyjnych dotyczące korespondencji elektronicznej zostały opisane w §11 i 12 SWZ oraz Instrukcji Systemu e-ZP dostępnej pod adresem https://pomoc.e-zp.finn.pl
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, informuję, że:
• administratorem Pani/Pana danych osobowych jest: Prezydent Miasta Racibórz ul. Króla Stefana Batorego 6, 47-400 Racibórz;
• Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych, z którym można się skontaktować w sprawach związanych z ochroną danych
osobowych w następujący sposób:
- pod adresem poczty elektronicznej: iodo@um.raciborz.pl;
- w postaci papierowej na adres siedziby Administratora;
• Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w związku z przepisami ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych (tj. Dz.U. z 2024 r. poz. 1320 ze zm.), dalej „ustawa Pzp” w celu przeprowadzenia przedmiotowego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego oraz jego rozstrzygnięcia, jak również zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego i jego archiwizacji;
• odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o art. 18 oraz art. 74 ustawy z dnia 11 września 2019 r. – Prawo zamówień publicznych, dalej „ustawa Pzp”;
• Pani/Pana dane możemy przekazywać innym organom publicznym i podmiotom, przy czym dokonujemy tego wyłącznie w sytuacji,
gdy istnieje podstawa prawna do tego typu działań;
• Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane, zgodnie z art. 78 ust. 1 ustawy Pzp, przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje cały czas trwania umowy;
• obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach ustawy Pzp, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z ustawy Pzp;
• w odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22
RODO;
• posiada Pani/Pan:
- na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących;
- na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych *;
- na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem okresu trwania postępowania o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursu oraz przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO **;
- prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych
osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO;
• nie przysługuje Pani/Panu:
- w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych;
- prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;
- na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania
Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.
___________________
* Wyjaśnienie: skorzystanie z prawa do sprostowania nie może skutkować zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego ani zmianą postanowień umowy w zakresie niezgodnym z ustawą Pzp oraz nie może naruszać integralności protokołu oraz jego załączników
** Wyjaśnienie: prawo do ograniczenia przetwarzania nie ma zastosowania w odniesieniu do przechowywania, w celu zapewnienia korzystania ze środków ochrony prawnej lub w celu ochrony praw innej osoby fizycznej lub prawnej, lub z uwagi na ważne względy interesu publicznego Unii Europejskiej lub państwa członkowskiego.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: ZP.271.39.2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest opracowanie dokumentu strategicznego pn. „Miejski Plan Adaptacji do zmian klimatu dla miasta Racibórz” wraz z przygotowaniem i przeprowadzeniem działań partycypacji społecznej oraz budowania świadomości społecznej w zakresie adaptacji do zmian klimatu w ramach kampanii informacyjno-promocyjnej.
2. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera opis przedmiotu zamówienia -załącznik nr 4 do SWZ.
3. Pozostałe wymagania określono we wzorze umowy, stanowiącym załącznik nr 3 do SWZ.
4. Wykonawca zobligowany jest do wprowadzenie zapisów MPA, aby zadania w nim zawarte były zgodne z zasadą DNSH. Określenie wymogu dla wykonawcy zaplanowanych w MPA działań potwierdzenia zgodności dla przedsięwzięć, ze wszystkimi celami środowiskowymi zasady DNSH, tj.: 1) łagodzenie zmian klimatu, 2) adaptacja do zmian klimatu, 3) zrównoważone wykorzystanie i ochrona zasobów wodnych i morskich, 4) gospodarka o obiegu zamkniętym, 5) zapobieganie zanieczyszczeniu i jego kontroli, 6) ochrona i odbudowa bioróżnorodności i ekosystemów.
5. Przygotowanie dokumentu będącego przedmiotem zamówienia oraz kampanii będzie odbywać się przy aktywnym udziale mieszkańców, z uwzględnieniem osób z niepełnosprawnościami.
4.2.6.) Główny kod CPV: 71351611-9 - Usługi klimatologiczne
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
71355200-3 - Wykonywanie badań
71510000-6 - Usługi badania terenu
79300000-7 - Badania rynkowe i ekonomiczne; ankietowanie i statystyka
90700000-4 - Usługi środowiska naturalnego
90713000-8 - Usługi konsultacyjne w zakresie zagadnień dotyczących środowiska
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 14 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1. Przy wyborze najkorzystniejszej oferty Zamawiający będzie się kierował następującymi kryteriami oceny ofert:
1) Cena (C) – waga kryterium 60 %;
2) Doświadczenie personelu (D) – waga kryterium 34%
3) Dostępność koordynatora (DK) – waga kryterium 6%
Punkty przyznane będą:
1) w kryterium cena według wzoru: cena najniższa brutto/cena oferty ocenianej brutto x 100 pkt x 60%
2) w kryterium doświadczenie personelu
Doświadczenie osoby nr 1:
Zamawiający w ramach w.w. kryterium przyzna punkty za liczbę zadań zrealizowanych przez osobę, która będzie realizowała przedmiot zamówienia, polegających na opracowaniu Miejskiego Planu Adaptacji do zmian klimatu, zakończonych w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert – waga kryterium 12 %
W przypadku braku możliwości realizacji zamówienia przez cały okres realizacji zadania przez osobę wskazaną w formularzu ofertowym wykonawca ma obowiązek zastąpić ją osobą o minimum takich samych kwalifikacjach. Przez zadanie rozumie się zadanie, które nie było wskazane jako spełniające warunki udziału w postępowaniu.
1 lub 2 MPA - 3 pkt
3 lub 4 MPA - 6 pkt
5 lub więcej MPA - 12 pkt
Doświadczenie osoby nr 2:
Doświadczenie osoby, która będzie realizowała przedmiot zamówienia w zakresie wykonania zadań zakończonych w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert polegających na realizacji prac rozwojowych lub badawczo- rozwojowych służących wdrożeniu działań technicznych dotyczących zieleni miejskiej lub gospodarowania wodą opadową, mających na celu adaptację do zmian klimatu – waga kryterium 10%
Przez zadanie rozumie się zadanie, które nie było wskazane jako spełniające warunki udziału w postępowaniu.
2 zadania - 2 pkt
3 zadania - 4 pkt
4 zadania - 6 pkt
5 zadań - 8 pkt
6 lub więcej zadań - 10 pkt
Doświadczenie osoby nr 3:
Doświadczenie osoby, która będzie realizowała przedmiot zamówienia w zakresie wykonania kompleksowej analizy zjawiska powierzchniowej miejskiej wyspy ciepła wykonanej w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert - waga kryterium 12%
W przypadku braku możliwości realizacji zamówienia przez cały okres realizacji zadania przez osobę wskazaną w formularzu ofertowym wykonawca ma obowiązek zastąpić ją osobą o minimum takich samych kwalifikacjach.
Zamawiający w ramach kryterium przyzna punkty za liczbę opracowanych przez przynajmniej jedną osobę, która będzie realizowała przedmiot zamówienia, dokumentów, opinii, prac badawczych, prac rozwojowych lub badawczo-rozwojowych, ekspertyz, raportów w zakresie kompleksowej analizy zjawiska powierzchniowej miejskiej wyspy ciepła, będącej głównym przedmiotem zamówienia, obejmującej w szczególności mapę temperatury powierzchni ziemi, zasięgu powierzchniowej miejskiej wyspy ciepła oraz ocenę zagrożenia dla populacji, w następujący sposób:
1 kompleksowe opracowanie - 3 pkt
2 kompleksowe opracowania - 6 pkt
3 lub więcej kompleksowych opracowań - 12 pkt
Przez opracowanie rozumie się opracowanie, które nie było wskazane jako spełniające warunki udziału w postępowaniu.
3) w kryterium dostępność koordynatora
Dostępność koordynatora wraz z ekspertami wskazanymi przez Zamawiającego na spotkaniach w formie stacjonarnej z Miejskim Zespołem koordynującym w siedzibie Zamawiającego – waga kryterium 6 %.
Do liczby powyższych spotkań nie wlicza się udziału koordynatora w sesjach Rady Miasta.
W przypadku braku możliwości realizacji zamówienia przez cały okres realizacji zadania przez osobę wskazaną w formularzu ofertowym wykonawca ma obowiązek zastąpić ją osobą o minimum takich samych kwalifikacjach.
Oferta w niniejszym kryterium może otrzymać maksymalnie 6 pkt.
Liczba spotkań w siedzibie zamawiającego w ilości min. 2 - 2 pkt
Liczba spotkań w siedzibie zamawiającego w ilości min. 4 - 4 pkt
Liczba spotkań w siedzibie zamawiającego w ilości min. 6 - 6 pkt
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Doświadczenie personelu
4.3.6.) Waga: 34
Kryterium 3
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Dostępność koordynatora
4.3.6.) Waga: 6
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu oraz spełniają określone przez Zamawiającego warunki udziału w postępowaniu.2. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące:
2.1. zdolności do występowania w obrocie gospodarczym:
Zamawiający nie stawia wymagań w tym zakresie.
2.2. uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów:
Zamawiający nie stawia wymagań w tym zakresie.
2.3. sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
Zamawiający nie stawia wymagań w tym zakresie.
2.4. zdolności technicznej lub zawodowej:
Wykonawca spełni warunek, jeżeli wykaże, że:
2.4.1. w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy, to w tym okresie, wykonał dwie usługi o łącznej wartości nie mniejszej niż 100 000 zł brutto polegające na:
- opracowaniu dokumentu o charakterze strategicznym (wytyczne lub strategia, lub plan lub program, lub inny dokument o charakterze strategicznym) z zakresu adaptacji do zmian klimatu lub ochrony środowiska
lub
- koordynacji prac rozwojowych lub badawczo-rozwojowych służących wdrożeniu działań technicznych dotyczących zieleni miejskiej lub gospodarowania wodą opadową, mających na celu adaptację do zmian klimatu
lub
- wykonaniu opracowania, obejmującego analizę zjawiska Powierzchniowej Miejskiej Wyspy Ciepła (przedstawionej w postaci kartograficznej), opracowanej z użyciem danych teledetekcyjnych dla obszaru miasta.
2.4.2 O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy dysponują lub będą dysponować w okresie wykonywania zamówienia i skierują do jego realizacji:
1) osobę pełniącą funkcję Koordynatora Projektu, posiadającą:
• wykształcenie wyższe,
• doświadczenie zawodowe na stanowisku Kierownika Projektu lub Koordynatora Projektu przy realizacji co najmniej dwóch usług, za łączną kwotę nie mniejszą niż 100 000 zł brutto, w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, polegających na:
- opracowaniu dokumentu o charakterze strategicznym (wytyczne lub strategia, lub plan, lub program, lub inny dokument o charakterze strategicznym) z zakresu adaptacji do zmian klimatu lub ochrony środowiska lub
- koordynacji prac rozwojowych lub badawczo – rozwojowych służących wdrożeniu działań technicznych dotyczących zieleni miejskiej lub gospodarowania wodą opadową, mających na celu adaptację do zmian klimatu;
2) osobę pełniącą funkcję Eksperta ds. wdrażania adaptacji i klimatu, posiadającą:
• wykształcenie wyższe lub stopień naukowy w zakresie ochrony środowiska lub inżynierii środowiska, lub klimatologii lub meteorologii lub nauk o Ziemi i Środowisku; lub odpowiadające mu wykształcenie zdobyte poza granicami Polski;
• która w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, zrealizowała min. 2 usługi w zakresie adaptacji do zmian klimatu, polegające na: opracowaniu dokumentu o charakterze strategicznym;
3) osobę pełniącą funkcję Eksperta ds. gospodarki wodnej, posiadającą:
• wykształcenie wyższe lub stopień naukowy w zakresie ochrony środowiska lub inżynierii środowiska, lub nauk o Ziemi i środowisku, lub odpowiadające mu wykształcenie zdobyte poza granicami Polski,
• która w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, zrealizowała min. 2 usługi polegające na opracowaniu dokumentu o charakterze strategicznym związanego z adaptacją do zmian klimatu w zakresie polegającym na ocenie zagrożenia powodziowego lub analizie wpływu zmian klimatu na gospodarkę wodno-ściekową;
4) osobę pełniącą funkcję Eksperta ds. gospodarki przestrzennej, posiadającą:
• wykształcenie wyższe lub stopień naukowy w zakresie planowania przestrzennego lub geografii, lub architektury; lub odpowiadające mu wykształcenie zdobyte poza granicami Polski;
• która w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, zrealizowała min. 2 usługi polegające na opracowaniu dokumentu o charakterze strategicznym związanego z adaptacją do zmian klimatu i wpływie tych zmian na gospodarkę przestrzenną oraz posiada;
5) osobę pełniącą funkcję Eksperta ds. GIS lub przetwarzania i analizy danych, posiadającą:
• wykształcenie wyższe i kwalifikacje zawodowe, lub stopień naukowy w zakresie ochrony środowiska, inżynieria środowiska, geografia, geoinformatyka, informatyka, lub odpowiadające mu wykształcenie zdobyte poza granicami Polski,
• która w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, zrealizowała min. 2 usługi polegające na opracowaniu dokumentu o charakterze strategicznym związanego z adaptacją do zmian klimatu;
6) osobę pełniącą funkcję Eksperta ds. zieleni i różnorodności biologicznej, posiadającą:
• wykształcenie wyższe i kwalifikacje zawodowe, lub stopień naukowy w zakresie ochrony środowiska lub nauk o Ziemi i środowisku lub geodezji,
• która w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, zrealizowała min. 2 usługi polegające na opracowaniu dokumentu o charakterze strategicznym związanego z adaptacją do zmian klimatu i analizie wpływu tych zmian na różnorodność biologiczną i zieleń;
7) osobę pełniącą funkcję Eksperta ds. komunikacji i partycypacji społecznej w zakresie adaptacji do zmian klimatu, posiadającą:
• wykształcenie wyższe i kwalifikacje zawodowe, lub stopień naukowy w zakresie nauk społecznych lub ochrony środowiska lub nauk o Ziemi i środowisku lub odpowiadające mu wykształcenie zdobyte poza granicami Polski,
• która w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, zrealizowała min. 2 usługi polegające na konsultacji społecznej dla dokumentów o charakterze strategicznym.
Uwaga!
Zamawiający dopuszcza łączenie wyżej wymienionych funkcji, z zastrzeżeniem, że Wykonawca skieruje do realizacji zadania minimum 5 osób.
3. Przez dokument strategiczny rozumie się wytyczne, strategię lub plan lub program lub katalog dobrych praktyk lub prognozę oddziaływania na środowisko lub inny dokument o charakterze strategicznym wymagający przeprowadzenia strategicznej oceny oddziaływania na środowisko zgodnie z katalogiem dokumentów określonym w artykule 46 ustawy o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko.
4. Jeżeli Wykonawca powołuje się na doświadczenie w realizacji usług wykonywanych wspólnie z innymi wykonawcami, należy wykazać usługę, w której Wykonawca bezpośrednio uczestniczył.
5. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, żaden z nich nie może podlegać wykluczeniu.
6. Zamawiający, w stosunku do Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, w odniesieniu do warunku dotyczącego zdolności technicznej określonej w punkcie 2.4.1. nie dopuszcza łącznego spełnienia warunku przez Wykonawców.
7. Zamawiający, w stosunku do Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, w odniesieniu do warunku dotyczącego zdolności technicznej określonej w punkcie 2.4.2. dopuszcza łączne spełnienie warunku przez Wykonawców.
8. W przypadku wskazania przez Wykonawcę, w celu wykazania spełnienia warunków udziału, waluty innej niż polska (PLN), w celu jej przeliczenia stosowany będzie średni kurs NBP na dzień zamieszczenia ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych na portalu internetowym Urzędu Zamówień Publicznych.
9. Zamawiający podkreśla, iż zgodnie z art. 117 ust. 3 i 4 ustawy PZP w odniesieniu do warunku dotyczącego doświadczenia wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, mogą polegać oni na zdolnościach tych wykonawców, którzy wykonają usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane. Wobec powyższego oświadczenie z art. 117 ust. 4 – załącznik nr 1 do SWZ musi być zgodne z Wykazem usług – załącznik nr 5 do SWZ, składanym przez wybranego Wykonawcę.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: Do oferty Wykonawca zobowiązany jest dołączyć aktualne na dzień składania ofert oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia z postępowania
– zgodnie z załącznikiem nr 2 do SWZ.
Informacje zawarte w oświadczeniu, o którym mowa powyżej stanowią potwierdzenie, że Wykonawca nie podlega wykluczeniu z postępowania.
Wykonawca, w przypadku polegania na zdolnościach technicznych lub zawodowych podmiotów udostępniających zasoby, przedstawia wraz z oświadczeniem, o którym wyżej mowa, także oświadczenie podmiotu udostępniającego zasoby, potwierdzające brak podstaw wykluczenia tego podmiotu oraz odpowiednio spełnianie warunków udziału w postępowaniu w zakresie, w jakim Wykonawca powołuje się na jego zasoby – zgodnie z zał. nr 7 do SWZ.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: Na potwierdzenie spełnienia warunków udziału w postępowaniu wezwany przez Zamawiającego wykonawca, którego oferta zostanie najwyżej oceniona zobowiązany jest złożyć:
1) wykaz usług wykonanych, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych również wykonywanych, w okresie ostatnich 5 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane lub są wykonywane, oraz załączeniem dowodów określających, czy te usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego usługi zostały wykonane, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenie wykonawcy; w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wystawione w okresie ostatnich 3 miesięcy - wzór wykazu stanowi zał. nr 5 do SWZ.
2) wykaz osób, skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami - wzór wykazu stanowi zał. nr 6 do SWZ.
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
Zamawiający nie stawia wymagań w tym zakresie5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
Ofertę składa się na Formularzu Ofertowym – zgodnie z załącznikiem nr 1 do SWZ.Wraz z ofertą Wykonawca jest zobowiązany złożyć:
1) oświadczenie, stanowiące załącznik nr 2 do SWZ,
2) zobowiązanie innego podmiotu do udostępnienia niezbędnych zasobów wykonawcy, stanowiące załącznik nr 7 do SWZ (jeżeli dotyczy),
3) oświadczenie wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienia (art. 117 ust. 4 ustawy Pzp.), o którym mowa § 10 ust. 4 SWZ,
(Zamawiający dopuszcza złożenie tego oświadczenia w treści Formularza ofertowego – załącznik nr 1 do SWZ),
4) odpis lub informację z Krajowego Rejestru Sądowego, Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej lub innego właściwego rejestru potwierdzającego, że osoba działająca w imieniu wykonawcy jest umocowana do jego reprezentowania,
5) pełnomocnictwo lub inny dokument potwierdzający umocowanie do reprezentowania Wykonawcy, gdy umocowanie osoby składającej ofertę nie wynika z dokumentów opisanych w pkt 6,
6) w przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
a) pełnomocnictwo, w przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, z treści którego będzie wynikało umocowanie do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Pełnomocnictwo powinno zawierać w szczególności wskazanie:
- postępowania o zamówienie publicznego, którego dotyczy,
- wszystkich wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia, wymienionych z nazwy z określeniem adresu siedziby,
- ustanowionego pełnomocnika oraz zakresu jego pełnomocnictwa,
b) oświadczenie, o którym mowa w § 10 ust. 4 (Zamawiający dopuszcza złożenia tego oświadczenia na formularzu ofertowym).
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo do reprezentowania i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego – nie dotyczy spółki cywilnej, o ile upoważnienie/pełnomocnictwo do występowania w imieniu tej spółki wynika z dołączonej do oferty umowy spółki bądź wszyscy wspólnicy podpiszą ofertę.2. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia, zobowiązani są złożyć wraz z ofertą stosowne pełnomocnictwo.
3. W przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie zamówienie przez Wykonawców oświadczenie, o którym mowa w art. 125 ustawy (§ 8 punkt 1 SWZ) składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Oświadczenia te potwierdzają spełnianie warunków udziału w postępowaniu w zakresie, w którym Wykonawca wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia – każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia nie może podlegać wykluczeniu z postępowania w oparciu o wskazane w SWZ podstawy wykluczenia. Powyższe oznacza, iż:
1) Oświadczenie w zakresie braku podstaw wykluczenia musi złożyć każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia;
2) Oświadczenie o spełnianiu warunków udziału składa podmiot, który w odniesieniu do danego warunku udziału w postępowaniu potwierdza jego spełnianie; dopuszcza się oświadczenie złożone łącznie, tj. podpisane przez wszystkie podmioty wspólnie składające ofertę lub przez pełnomocnika występującego w imieniu wszystkich podmiotów.
4. W przypadku, o którym mowa w art. 117 ust. 4 Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia wskazują w formularzu oferty – zał. nr 1 do SWZ, które usługi wykonają poszczególni wykonawcy.