BZP: Odpłatne pozyskanie w trwały zarząd oraz przebudowa i dostosowanie nieruchomości zlokalizowanej w Bydgoszczy przy ul. Objazdowej 1 na potrzeby Izby Administracji Skarbowej w Bydgoszczy
18.08.2025
2025/BZP 00378692/01
IZBA ADMINISTRACJI SKARBOWEJ W BYDGOSZCZY
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Odpłatne pozyskanie w trwały zarząd oraz przebudowa i dostosowanie nieruchomości zlokalizowanej w Bydgoszczy przy ul. Objazdowej 1 na potrzeby Izby Administracji Skarbowej w Bydgoszczy
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: IZBA ADMINISTRACJI SKARBOWEJ W BYDGOSZCZY
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 001021145
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Dr. Emila Warmińskiego 18
1.5.2.) Miejscowość: Bydgoszcz
1.5.3.) Kod pocztowy: 85-950
1.5.4.) Województwo: kujawsko-pomorskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL613 - Bydgosko-toruński
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: przetargi.ias.bydgoszcz@mf.gov.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.kujawsko-pomorskie.kas.gov.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - organ władzy publicznej - organ administracji rządowej (centralnej lub terenowej)
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Sprawy gospodarcze i finansowe
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Odpłatne pozyskanie w trwały zarząd oraz przebudowa i dostosowanie nieruchomości zlokalizowanej w Bydgoszczy przy ul. Objazdowej 1 na potrzeby Izby Administracji Skarbowej w Bydgoszczy
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-4c9b4097-2f14-4dd5-9cb8-7178db3f004f
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00378692
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-08-18
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00111248/04/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.12 Roboty budowlane dla zadania inwestycyjnego pn. „Odpłatne pozyskanie w trwały zarząd oraz przebudowa i dostosowanie nieruchomości poł. w Bydgoszczy ul. Objazdowa 1, na potrzeby IAS w Bydgoszczy”
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://ias-bydgoszcz.ezamawiajacy.pl3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://ias-bydgoszcz.ezamawiajacy.pl
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Szczegółowe określenie wymagań technicznych i organizacyjnych dot. korespondencji elektronicznej zawarto w Rozdziale III SWZ
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Szczegółowe określenie zasad związanych z obowiązkiem informacyjnym RODO zawarto w Rozdziale XIV SWZ.
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Szczegółowe określenie zasad związanych z obowiązkiem informacyjnym RODO zawarto w Rozdziale XIV SWZ.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: 0401-ILZ.260.2.20.2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.5.) Wartość zamówienia: 2682708,88 PLN
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Roboty budowlane niezbędne do realizacji zadania inwestycyjnego pn. „Odpłatne pozyskanie w trwały zarząd oraz przebudowa i dostosowanie nieruchomości zlokalizowanej w Bydgoszczy przy ul. Objazdowej 1 na potrzeby Izby Administracji Skarbowej w Bydgoszczy”
4.2.6.) Główny kod CPV: 45400000-1 - Roboty wykończeniowe w zakresie obiektów budowlanych
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45450000-6 - Roboty budowlane wykończeniowe, pozostałe
45410000-4 - Tynkowanie
45442100-8 - Roboty malarskie
45430000-0 - Pokrywanie podłóg i ścian
45421146-9 - Instalowanie sufitów podwieszanych
45330000-9 - Roboty instalacyjne wodno-kanalizacyjne i sanitarne
45331200-8 - Instalowanie urządzeń wentylacyjnych i klimatyzacyjnych
45310000-3 - Roboty instalacyjne elektryczne
45311000-0 - Roboty w zakresie okablowania oraz instalacji elektrycznych
45311200-2 - Roboty w zakresie instalacji elektrycznych
45314300-4 - Instalowanie infrastruktury okablowania
45314310-7 - Układanie kabli
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Tak
4.2.9) Rodzaj i maksymalna wartość opcji oraz okoliczności skorzystania z opcji:
Zamawiający przewiduje możliwość skorzystania z prawa opcji. Prawo opcji jest uprawnieniem Zamawiającego, z którego może, ale nie musi skorzystać. Skorzystanie z prawa opcji polegać będzie na wykonaniu robót obejmujących:1) w zakresie określonym jako OPCJA 1:
1.1) uszczelnienie dachu;
2) w zakresie określonym jako OPCJA 2:
2.1) remont piwnicy;
3) w zakresie określonym jako OPCJA 3:
3.1) remont schodów i korytarzy;
4) w zakresie określonym jako OPCJA 4:
4.1) wymianę drzwi zewnętrznych w piwnicy oraz demontaż i montaż drabiny na dach;
5) w zakresie określonym jako OPCJA 5:
5.1) demontaż bramy od strony wschodniej budynku i montaż szlabanu;
5.2) odmalowanie ogrodzenia;
5.3) roboty przy wejściu głównym do budynku;
5.4) dostawa i montaż stojaka na 10 rowerów;
6) w zakresie określonym jako OPCJA 6:
6.1) roboty na parterze budynku dla pomieszczeń: 0.9, 0.10, 0.12, 0.13, 0.14, 0.15, 0.16, 0.17;
6.2) roboty na I piętrze budynku dla pomieszczeń: 1.11, 1.12;
6.3) roboty na I piętrze budynku dla pomieszczeń: 1.7, 1.8, 1.9, 1.10, 1.13;
7) w zakresie określonym jako OPCJA 7:
7.1) wymianę grzejników w piwnicy i na parterze budynku;
8) w zakresie określonym jako OPCJA 8:
8.1) instalację klimatyzacji na parterze budynku z wyłączeniem serwerowni;
9) w zakresie określonym jako OPCJA 9:
9.1) instalację klimatyzacji na I piętrze budynku;
10) w zakresie określonym jako OPCJA 10:
10.1) instalację klimatyzacji na II, III i IV piętrze budynku;
11) w zakresie określonym jako OPCJA 11:
11.1) wymianę oświetlenia w piwnicy;
12) w zakresie określonym jako OPCJA 12:
12.1) wymiana oświetlenia na parterze oraz na I, II, III i IV piętrze budynku;
13) w zakresie określonym jako OPCJA 13:
13.1) wykonanie instalacji odgromowej i uziemiającej, instalacji wyrównania potencjałów, rozdzielnic i WLZ.
Roboty szczegółowo opisano w dokumentacji stanowiącej załączniki do SWZ.
Skorzystanie z prawa opcji nastąpi w całym albo częściowym zakresie na podstawie odrębnego zlecenia przekazanego przez Zamawiającego na adres e-mail Wykonawcy. Zamawiający zleci prawo opcji w dniu podpisania Umowy.
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2025-12-15
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 100
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 1
Art. 109 ust. 1 pkt 4
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
W postępowaniu mogą wziąć udział Wykonawcy, którzy spełniają następujące warunki dotyczące zdolności technicznej lub zawodowej:1) Wykonawca w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wykonał należycie co najmniej dwie roboty budowlane o wartości brutto nie mniejszej niż 600 000,00 zł (słownie: sześćset tysięcy złotych 00/100) każda. Roboty budowlane winny odpowiadać swoim zakresem przedmiotowi zamówienia, tj. branży teletechnicznej, w tym sieci LAN, budowlanej, sanitarnej oraz elektrycznej.
Przez wartość roboty budowlanej rozumie się wysokość wynagrodzenia otrzymanego przez Wykonawcę robót budowlanych od inwestora z tytułu ich wykonania. Pod pojęciem jednej roboty budowlanej należy rozumieć jeden kontrakt/jedną umowę. Nie dopuszcza się możliwości sumowania wartości wykonanych robót budowlanych realizowanych w ramach kilku (wielu) umów w celu uzyskania wartości wymaganej dla wykazania spełnienia warunku udziału w postępowaniu.
2) Wykonawca dysponuje lub będzie dysponował:
a) co najmniej jedną osobą, którą skieruje do realizacji zamówienia w charakterze kierownika robót budowlanych posiadającą:
─ uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno-budowlanej bez ograniczeń (lub odpowiadające im równoważne uprawnienia budowlane);
─ minimum 5 letnie doświadczenie zawodowe w kierowaniu robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno-budowlanej;
─ aktualne zaświadczenie o wpisie do właściwej izby samorządu zawodowego;
b) co najmniej jedną osobą, którą skieruje do realizacji zamówienia w charakterze kierownika robót budowlanych posiadającą:
─ uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowalnymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych bez ograniczeń (lub odpowiadające im równoważne uprawnienia budowlane);
─ minimum 5 letnie doświadczenie zawodowe w kierowaniu robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych ;
─ aktualne zaświadczenie o wpisie do właściwej izby samorządu zawodowego;
c) co najmniej jedną osobą, którą skieruje do realizacji zamówienia w charakterze kierownika robót budowalnych posiadającą:
─ uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowalnymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych
i kanalizacyjnych bez ograniczeń (lub odpowiadające im równoważne uprawnienia budowlane);
─ minimum 5 letnie doświadczenie zawodowe w kierowaniu robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych;
─ aktualne zaświadczenie o wpisie do właściwej izby samorządu zawodowego;
d) co najmniej jedną osobą, którą skieruje do realizacji zamówienia w charakterze kierownika robót budowalnych posiadającą:
─ uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowalnymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń telekomunikacyjnych bez ograniczeń (lub odpowiadające im równoważne uprawnienia budowlane);
─ minimum 5 letnie doświadczenie zawodowe w kierowaniu robotami budowalnymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń telekomunikacyjnych;
─ aktualne zaświadczenie o wpisie do właściwej izby samorządu zawodowego;
Zamawiający dopuszcza połączenie ww. funkcji pod warunkiem spełnienia przez osobę łączącą te funkcje wszystkich warunków wymaganych dla poszczególnych funkcji.
Uwaga:
A. Uprawnienia, o których mowa powyżej należy rozumieć jako uprawnienia, o których mowa w ustawie z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane oraz w Rozporządzeniu Ministra Infrastruktury i Rozwoju z dnia 29 kwietnia 2019 r. w sprawie przygotowania zawodowego do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane wydane na podstawie uprzednio obowiązujących przepisów prawa lub odpowiednich przepisów obowiązujących na terenie kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, uznanych przez właściwy organ, zgodnie z ustawą z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej, lub zamierzającymi świadczyć usługi transgraniczne w rozumieniu przepisów tej ustawy oraz art. 20a ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o samorządach zawodowych architektów, inżynierów budownictwa oraz urbanistów.
B. Zamawiający zastrzega możliwość weryfikacji potwierdzenia należytego wykonania prac bezpośrednio u podmiotu, na rzecz, którego były one wykonane.
C. Jeżeli Wykonawca powołuje się na doświadczenie w realizacji zadań, wykonanych wspólnie z innymi wykonawcami, może powołać się na to doświadczenie tylko w przypadku, gdy w wykonaniu danych prac sam uczestniczył bezpośrednio.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: W celu potwierdzenia braku podstaw do wykluczenia, Wykonawca, na wezwanie, o którym mowa w ust. 1, będzie obowiązany do złożenia oświadczenia Wykonawcy o aktualności informacji w zakresie podstaw wykluczenia z postępowania wskazanych w:
a) art. 108 ust. 1 ustawy Pzp,
b) art. 109 ust. 1 pkt 1 i 4 ustawy Pzp,
c) art. 7 ust. 1 ustawy sankcyjnej
wg wzoru stanowiącego Załącznik nr 9 do SWZ.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: W celu potwierdzenia spełniania przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w Rozdziale XVII ust. 2 pkt 1 i 2 SWZ, Wykonawca będzie obowiązany do złożenia następujących dokumentów:
1) wykazu robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty i miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających, czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie (wg wzoru stanowiącego Załącznik nr 7 do SWZ); przy czym dowodami, o których mowa są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane zostały wykonane, a jeżeli Wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - inne odpowiednie dokumenty; Zamawiający zastrzega możliwość weryfikacji należytego wykonania robót budowlanych bezpośrednio u podmiotu, na rzecz którego były wykonane;
2) wykazu osób skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami (według wzoru stanowiącego Załącznik nr 8 do SWZ).
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
Jeżeli Wykonawca przewiduje rozwiązania równoważne z referencjami technicznymi (np. normami), Zamawiający wymaga, aby Wykonawca przedstawił w ofercie dowód równoważności w sposób określony w art. 101 ust. 5 i 6 ustawy Pzp, składając jednocześnie opis proponowanych rozwiązań równoważnych w stosunku do norm określonych w Opisie przedmiotu zamówienia, zgodnie z Załącznikiem nr 6 do SWZ – Opis proponowanych rozwiązań równoważnych w stosunku do norm określonych w OPZ.5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Tak
5.10.) Przedmiotowe środki dowodowe podlegające uzupełnieniu po złożeniu oferty:
Jeżeli Wykonawca nie złożył przedmiotowych środków dowodowych lub złożone przedmiotowe środki dowodowe są niekompletne, Zamawiający wzywa do ich złożenia lub uzupełnienia w wyznaczonym terminie.SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Rodzaj i zakres zmian umowy określono we wzorze umowy stanowiącym Załącznik nr 26 do SWZ.7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2025-09-03 09:30
8.2.) Miejsce składania ofert: za pośrednictwem Platformy pod adresem: https://ias-bydgoszcz.ezamawiajacy.pl
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2025-09-03 10:00
8.4.) Termin związania ofertą: do 2025-10-02
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
Wartość szacunkowa zamówienia: 2 682 708,88 zł (netto); w tym:- 1 691 404,03 zł (zamówienie podstawowe),
- 991 304,85 zł (prawo opcji).
Zamawiający wymaga, aby przedmiot zamówienia został zrealizowany w terminie:
1) zamówienie podstawowe: do 10 tygodni od dnia podpisania umowy, nie później niż do 15 grudnia 2025 roku (w zależności od tego, który z terminów wypadnie wcześniej);
2) prawo opcji: do 10 tygodni od dnia przekazania informacji o zamiarze skorzystania z prawa opcji, nie później niż do 15 grudnia 2025 r. (w zależności od tego, który z terminów wypadnie wcześniej). Zamawiający powiadomi Wykonawcę o ewentualnym skorzystaniu z prawa opcji w dniu podpisania umowy.