BZP: Usługa dostępu do dużego modelu językowego z wykorzystaniem API z gwarantowaną wydajnością, wraz ze wsparciem technicznym na okres 24 miesięcy
18.08.2025
2025/BZP 00379626/01
Warszawski Uniwersytet Medyczny
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Usługa dostępu do dużego modelu językowego z wykorzystaniem API z gwarantowaną wydajnością, wraz ze wsparciem technicznym na okres 24 miesięcy
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Warszawski Uniwersytet Medyczny
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 000288917
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Żwirki i Wigury 61
1.5.2.) Miejscowość: Warszawa
1.5.3.) Kod pocztowy: 02-091
1.5.4.) Województwo: mazowieckie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL911 - Miasto Warszawa
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: aez@wum.edu.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.wum.edu.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - uczelnia publiczna
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Edukacja
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Usługa dostępu do dużego modelu językowego z wykorzystaniem API z gwarantowaną wydajnością, wraz ze wsparciem technicznym na okres 24 miesięcy
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-eb33c232-d250-49f4-b18b-75b7080ddc24
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00379626
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-08-18
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00082306/07/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.22 Usługa dostępu do dużego modelu językowego z wykorzystaniem API
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://wum.ezamawiajacy.pl/pn/wum/demand/227061/notice/public/details3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://wum.ezamawiajacy.pl
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. W postępowaniu, komunikacja
Zamawiającego z Wykonawcami odbywać się będzie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej, zgodnie z postanowieniami
Rozdziału XVII SWZ, przy użyciu platformy zakupowej „eZamawiający” firmy Otwarty Rynek Elektroniczny S.A. – Marketplanet, ul.
Domaniewska 49, 02-672 Warszawa, dostępną pod adresem: https://wum.ezamawiajacy.pl; 2. Szczegółowa instrukcja korzystania z
Platformy dostępna jest pod ww. adresem https://wum.ezamawiajacy.pl w zakładce „Baza Wiedzy”. Problemy w obsłudze Platformy
należy zgłaszać na adres: ezamawiajacy_zgloszenia@marketplanet.pl lub pod nr tel. + 48 22 257 22 23. 3. Zasady korzystania z
Platformy 1) Wykonawca może przesłać wniosek o wyjaśnienie treści SWZ bez zalogowania do systemu Market Planet na
subdomenie Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego; https://wum.ezamawiajacy.pl, lub https://oneplace.marketplanet.pl poprzez
kliknięcie polecenia „Zadaj pytanie” lub po zalogowaniu do systemu Market Planet poprzez Kafel „Wiadomości”, po kliknięciu na
akcję „Utwórz nową wiadomość”. 2) Zgłoszenie do postępowania wymaga zalogowania Wykonawcy do systemu Market Planet na
subdomenie Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego; https://wum.ezamawiajacy.pl, lub https://oneplace.marketplanet.pl. 3)
Wykonawca po wybraniu opcji „przystąp do postępowania” zostanie przekierowany do strony https://oneplace.marketplanet.pl, gdzie
zostanie powiadomiony o możliwości zalogowania lub do założenia bezpłatnego konta. Wykonawca zakłada konto wykonując kroki
procesu rejestracyjnego; podaje adres e-mail, ustanawia hasło, następnie powtarza hasło, wpisuje kod z obrazka, akceptuje
regulamin, klika polecenie „zarejestruj się”. 4) Rejestracja konta następuje automatycznie poprzez podpisanie się pod wnioskiem
podpisem elektronicznym (kwalifikowanym, osobistym lub profilem zaufanym) lub kontakt z numerem telefonu podanym w
potwierdzeniu lub jeżeli użytkownik nie podpisze się na wniosku ani nie skontaktuje się telefonicznie. Konto zostanie aktywowane w
ciągu maksymalnie 6 godzin roboczych. 5) Po założeniu konta Wykonawca ma możliwość złożenia oferty wraz załącznikami,
poprzez dodanie ww. dokumentów w sekcji „Przygotowanie oferty” w podsekcji "Dokumenty do oferty". Czynności określone powyżej
realizowane są poprzez wybranie polecenia "Przeciągnij tutaj lub Wybierz plik z dysku" i wybranie docelowego pliku, który ma zostać
wczytany do systemu. Złożenie oferty wraz z załącznikami następuje poprzez polecenie „Złóż ofertę". Potwierdzeniem prawidłowo
złożonej Oferty jest komunikat systemowy „Oferta została ”złożona” oraz wygenerowany raport złożonej oferty. Raport Wykonawca
generuje z akcji "Historia zmian" pobierając odpowiedni plik na komputer. O terminie złożenia Oferty decyduje czas pełnego
przeprocesowania transakcji na Platformie. 6) Komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami, w szczególności
przekazywanie wszelkich zawiadomień, wyjaśnień oraz innych informacji z zastrzeżeniem pkt. 7, następuje: a) bez zalogowania z
wykorzystaniem opcji okna dialogowego „Zadaj pytanie”, w którym należy uzupełnić dane Wykonawcy, temat i treść pytania lub
informacji, po wypełnieniu wskazanych pól wraz z wymaganym kodem weryfikującym z obrazka należy kliknąć akcję „Potwierdź”, po
czym następuje potwierdzenie wysłania pytania poprzez komunikat systemowy „Pytanie wysłane”. b) po przystąpieniu do
postępowania z wykorzystaniem Kafla „Wiadomości”, poprzez kliknięcie na akcję „Utwórz nową wiadomość” i wypełnieniu tematu
oraz treści/przedmiotu pytania, a następnie kliknięciu akcji „Wyślij”. Za datę przekazania zaświadczeń oraz informacji przyjmuje się
datę ich wysłania za pośrednictwem sekcji „Wiadomości. 7) Wyłącznie w wyjątkowych przypadkach dotyczących awarii Platformy,
komunikacja między Zamawiającym, a Wykonawcami może odbywać się za pomocą poczty elektronicznej e-mail: aez@wum.edu.pl.
4. Pozostałe informacje znajdują się w
Rozdziale XVII SWZ.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): 1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest:
WARSZAWSKI UNIWERSYTET MEDYCZNY,
ul. Żwirki i Wigury 61,
02-091 Warszawa
reprezentowany przez Rektora WUM;
2. Administrator powołał Inspektora Ochrony Danych Osobowych, z którym można się kontaktować na adres e-mail:
iod@wum.edu.pl, tel.: +48 22 57 20 240;
3. Zamawiający jednocześnie informuje, że Wykonawca ubiegając się o udzielenie niniejszego zamówienia jest zobowiązany do wypełnienia obowiązku informacyjnego przewidzianego w art. 13 lub 14 RODO względem osób fizycznych, których dane osobowe
Wykonawca bezpośrednio lub pośrednio pozyskał i których dane przekaże Zamawiającemu, chyba że ma zastosowanie co najmniej
jedno z wyłączeń, o których mowa w art. 14 ust. 5 RODO lub zgodnie z art. 13 ust. 4 RODO, osoba fizyczna, której dane dotyczą,
dysponuje informacjami, o których mowa na wstępie.
4. W świetle powyższego Wykonawca, na druku Formularza ofertowego, stanowiącego Załącznik nr 1 do SWZ, zobowiązany jest
złożyć oświadczenie dot. wypełnienia obowiązku informacyjnego przewidzianego w art. 13 lub art. 14 RODO wobec osób fizycznych,
od których dane osobowe bezpośrednio lub pośrednio pozyskał w celu ubiegania się o udzielenie zamówienia publicznego w
niniejszym postępowaniu .
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Nie przysługuje Pani/Panu:
1) w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych;
2) prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;
3) na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania
Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: AEZ/S-141/2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem niniejszego zamówienia jest usługa dostępu do dużego modelu językowego z wykorzystaniem API z
gwarantowaną wydajnością, wraz ze wsparciem technicznym na okres 24 miesięcy.
2. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia został określony w Opisie przedmiotu zamówienia, stanowiącym Załącznik nr 2
do SWZ.
4.2.6.) Główny kod CPV: 48000000-8 - Pakiety oprogramowania i systemy informatyczne
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 90 dni
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1) Zamawiający wybierze ofertę najkorzystniejszą na podstawie kryteriów oceny ofert, określonych
poniżej:
Cena - 80%,
Doświadczenie - 20%
2) W kryterium „Doświadczenia” (KD) – 20%
W zakresie niniejszego kryterium Zamawiający każdej z ofert przyzna liczbę punktów w oparciu o następującą zasadę: za każde
wykazane doświadczenie osoby wskazanej w Wykazie osób, polegające na pełnieniu obowiązków programisty w usłudze
dostarczenia/ udostępnienia i dostosowania modelu językowego w edukacji – Zamawiający przyzna po 5 punktów jednak nie więcej
niż 20 punktów łącznie.
W przypadku wskazania w wykazie osób więcej niż jednej osoby, Zamawiający przyzna punkty tylko za jedną osobę, posiadającą
większe doświadczenie.
Zamawiający w ramach niniejszego kryterium przyzna tylko i wyłącznie punkty za doświadczenie własne tej osoby. Zamawiający nie
przyzna punktów, jeśli z treści nie będzie jednoznacznie wynikało, że spełnia wymagania wskazane powyżej lub nie zostaną podane
wszystkie wymagane informacje.
Celem uzyskania punktów w tym kryterium, należy złożyć wraz z ofertą Wykaz osób Załącznik nr 5 do SWZ. Załącznik nr 5 nie
podlega uzupełnieniu.
3) Kryteria oceny ofert i ich znaczenie zostały szczegółowo opisane w Rozdziale XII SWZ.
4) Zamawiający wyjaśnia, że z uwagi na specyfikę przedmiotu zamówienia – polegającą na usłudze udostępnienia i dostosowania
modelu językowego oraz wsparcia technicznego oprogramowania-platformy, Zamawiający odstąpił od wymogu zastosowania
kryterium ceny o wadze nie większej niż 60%, bowiem Zamawiający opisał szczegółowo przedmiot świadczonych usług, w sposób wyczerpujący. W konsekwencji powyższego Zamawiający uznał, że jedynym wyznacznikiem jakości, poza zawartymi w opisie
przedmiotu zamówienia standardami, gwarantującym wykonanie usługi na wysokim poziomie jest doświadczenie osób, które będą
skierowane do wykonania zamówienia. Przypisanie temu kryterium wagi 20% jest miarodajne w przypadku usługi będącej
przedmiotem zamówienia.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 80
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
jakość, w tym do parametry techniczne, właściwości estetyczne i funkcjonalne takie jak dostępność dla osób niepełnosprawnych lub uwzględnianie potrzeb użytkowników4.3.5.) Nazwa kryterium: Doświadczenie
4.3.6.) Waga: 20
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Nie
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 1. Zamawiający w
prowadzonym postępowaniu nie żąda podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie braku podstaw wykluczenia, o których
mowa w Rozdziale VIII SWZ, z zastrzeżeniem ust. 2.
2. Na potwierdzenie braku podstaw wykluczenia, o których mowa w Rozdziale VIII SWZ, Wykonawca wraz z ofertą zobowiązany jest
złożyć oświadczenie sporządzone wg wzoru stanowiącego Załącznik nr 3 do SWZ, którego treść odpowiada zakresowi
oświadczenia, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy. Oświadczenie należy złożyć wraz z ofertą.
3. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców, oświadczenie, o którym mowa w ust. 2, składa każdy z
Wykonawców. Oświadczenie to potwierdza brak podstaw wykluczenia.
4. Jeżeli Wykonawca nie złoży oświadczeń, o których mowa w ust. 2, innych dokumentów lub oświadczeń składanych w
postępowaniu lub będą one niekompletne lub będą zawierać błędy, Zamawiający wezwie Wykonawcę odpowiednio do ich złożenia,
poprawienia lub uzupełnienia w wyznaczonym terminie, chyba że:
1) oferta wykonawcy podlega odrzuceniu bez względu na jej złożenie, uzupełnienie lub poprawienie lub
2) zachodzą przesłanki unieważnienia postępowania.
5. Zamawiający może żądać od Wykonawcy wyjaśnień dotyczących treści oświadczeń lub złożonych podmiotowych środków
dowodowych lub innych dokumentów lub oświadczeń składanych w postępowaniu.
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
Zamawiającego nie wymaga złożenia przedmiotowych środków dowodowych.5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
1) oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu z postępowania, sporządzone wzoru stanowiącego Załącznik nr 3 do SWZ;2) odpis lub informację z Krajowego Rejestru Sądowego, Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej lub
innego właściwego rejestru, potwierdzający umocowanie do reprezentowania Wykonawcy. Wykonawca nie jest
zobowiązany do złożenia dokumentu, jeżeli Zamawiający może go uzyskać za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz
danych, o ile Wykonawca wskazał dane umożliwiające dostęp do tych dokumentów;
3) pełnomocnictwo upoważniające do złożenia oferty, o ile ofertę składa pełnomocnik. Pełnomocnictwo jest także wymagane
w przypadku reprezentowania Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców, oświadczenie, wg wzoru stanowiącego Załącznik nr 3 do SWZ, którego treść odpowiada zakresowi oświadczenia, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy. , składa każdy z Wykonawców. Oświadczenie to potwierdza brak podstaw wykluczenia.2. Pełnomocnictwo - w przypadku reprezentowania Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Mając na uwadze postanowienia art. 455 ust. 1 pkt 1 ustawy, Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany umowy w zakresieokreślonym w § 10 Projektu umowy (Załącznik nr 4 do SWZ).
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2025-08-26 10:00
8.2.) Miejsce składania ofert: https://wum.ezamawiajacy.pl/pn/wum/demand/227061/notice/public/details
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2025-08-26 10:30
8.4.) Termin związania ofertą: do 2025-09-24
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
1) Zamówienie jest płatne ze środków Ministerstwa Edukacji i Nauki na podstawie umowy nr MEiN/2023/DPI/3530 z dnia 29.11.2023 r., działanie nr 3 w ramach dotacji celowej.2) Zamawiający odrzuci ofertę Wykonawcy na podstawie art. 226 ust. 1 pkt 2 lit. c), który nie złożył w przewidzianym terminie
oświadczenia potwierdzającego brak podstaw wykluczenia, o którym mowa w art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r.
o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie
bezpieczeństwa narodowego (Dz.U. 2025 poz. 514 t.j.).
3) Usługa i wdrożenie projektu będzie podzielone na następujące etapy:
a) Etap I – Przygotowanie struktury organizacyjnej Projektu i opracowanie architektury usługi - Maksymalny czas trwania (dni kalendarzowe): 30 dni od daty podpisania umowy
b) Etap II – Dostawa i testy usługi - Maksymalny czas trwania (dni kalendarzowe): 90 dni od daty podpisania umowy
3) W okresie gwarancji, wynoszącym min. 24 miesiące, Wykonawca w ramach realizacji przedmiotu umowy zapewni wsparcie techniczne, zgodnie z zapisami Opisu przedmiotu zamówienia (Załącznik nr 2 do SWZ) oraz Projektu umowy
(Załącznik nr 4 do SWZ).