BZP: Termomodernizacja i przebudowa biurowca Nadleśnictwa Golub-Dobrzyń w formule zaprojektuj i wybuduj – postępowanie drugie
18.08.2025
2025/BZP 00379633/01
Nadleśnictwo Golub-Dobrzyń
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Termomodernizacja i przebudowa biurowca Nadleśnictwa Golub-Dobrzyń w formule zaprojektuj i wybuduj – postępowanie drugie
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Nadleśnictwo Golub-Dobrzyń
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 870530023
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Konstancjewo 3A
1.5.2.) Miejscowość: Toruń
1.5.3.) Kod pocztowy: 87-400
1.5.4.) Województwo: kujawsko-pomorskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL613 - Bydgosko-toruński
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: GOLUB-DOBRZYN@TORUN.LASY.GOV.PL
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://golub-dobrzyn.torun.lasy.gov.pl/
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - inna państwowa jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Inna działalność
GOSPODARKA LEŚNA
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Termomodernizacja i przebudowa biurowca Nadleśnictwa Golub-Dobrzyń w formule zaprojektuj i wybuduj – postępowanie drugie
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-ec95b247-4c76-4dfb-9bcb-140eb17bf9ed
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00379633
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-08-18
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2024/BZP 00682021/02/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.3 Termomodernizacja i przebudowa biurowca Nadleśnictwa Golub-Dobrzyń w formule zaprojektuj i wybuduj
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://josephine.proebiz.com/pl/3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://josephine.proebiz.com/pl/
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Wymagania techniczne znajdują się w stopce ekranu głównego oprogramowania JOSEPHINE po kliknięciu w słowo Wsparcie https://josephine.proebiz.com/pl/support. Informacje organizacyjne takie jak opis ekranu głównego portalu JOSEPHINE, rejestracja wykonawcy, wprowadzenie podpisu elektronicznego użytkownika wykonawcy, logowanie się za pomocą hasła, logowanie się za pomocą podpisu elektronicznego, składanie oferty i wymaganych dokumentów, elektroniczna komunikacja znajdują się w dokumencie JOSEPHINE – Skrócona Instrukcja – Wykonawca, który dostępny jest do pobrania z ekranu głównego portalu JOSEPHINE
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Stosownie do art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku
z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych osobowych)(Dz. Urz. UE L 119 z 04 maja 2016 r., str. 1 – dalej „RODO”) Zamawiający informuje, iż administratorem danych osobowych jest Nadleśnictwo Golub-Dobrzyń. Inspektorem ochrony danych osobowych w Nadleśnictwie Golub-Dobrzyń jest Pan Sebastian Strzech, adres e-mail: iod@comp-net.pl.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: SA.270.1.3.2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1) Przedmiotem zamówienia jest wykonanie zadania pn. „Termomodernizacja i przebudowa biurowca Nadleśnictwa Golub-Dobrzyń.” w formule zaprojektuj i wybuduj – postępowanie drugie, w tym w szczególności:
a) wykonanie dokumentacji technicznej i wykonawczej na podstawie: programu funkcjonalno-użytkowego (również jako „PFU”), projektu architektoniczno-budowlanego i pozwolenia na budowę uzyskanego przez Zamawiającego, pełnienie nadzoru autorskiego
b) wykonanie robót budowlanych polegających na termomodernizacji i przebudowie istniejącego budynku administracyjno-biurowego Nadleśnictwa Golub-Dobrzyń Zakres prac obejmuje wykonanie m. in.:
- docieplenie ścian zewnętrznych i fundamentowych,
- docieplenie stropodachów,
- wymianę stolarki okiennej i drzwiowej,
- wymianę instalacji wod-kan, elektrycznej, teletechnicznej,
- wymianę instalacji c.o. i c.w.u. w tym wykonanie nowego źródła ciepła
z pozostawieniem istniejącej kotłowni olejowej,
- wykonanie wentylacji mechanicznej nawiewowo-wywiewnej wyłącznie w sanitariatach oraz w pomieszczeniach pełniących funkcję zaplecza socjalnego (dwa pomieszczenia),
- rozbudowę instalacji klimatyzacji,
- przebudowę wejścia ( schodów),
- dostosowanie parteru budynku dla potrzeb osób niepełnosprawnych (budowa platformy zewnętrznej, przebudowa - dostosowanie łazienek dla osób niepełnosprawnych),
- zmiana układu funkcjonalnego fragmentu budynku na parterze na potrzeby posterunku straży leśnej,
- dostosowanie budynku do wymagań wynikających z przepisów ochrony przeciwpożarowej.
Zamawiający informuje, że zakres prac został podzielony na etapy (uwzględniając możliwość
wykonania robót nie wymagających decyzji administracyjnych)
4.2.6.) Główny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
71000000-8 - Usługi architektoniczne, budowlane, inżynieryjne i kontrolne
71200000-0 - Usługi architektoniczne i podobne
71300000-1 - Usługi inżynieryjne
71400000-2 - Usługi architektoniczne dotyczące planowania przestrzennego i zagospodarowania terenu
71500000-3 - Usługi związane z budownictwem
45200000-9 - Roboty budowlane w zakresie wznoszenia kompletnych obiektów budowlanych lub ich części oraz roboty w zakresie inżynierii lądowej i wodnej
71220000-6 - Usługi projektowania architektonicznego
71240000-2 - Usługi architektoniczne, inżynieryjne i planowania
71310000-4 - Doradcze usługi inżynieryjne i budowlane
71320000-7 - Usługi inżynieryjne w zakresie projektowania
71330000-0 - Różne usługi inżynieryjne
71350000-6 - Usługi inżynieryjne naukowe i techniczne
71420000-8 - Architektoniczne usługi zagospodarowania terenu
71510000-6 - Usługi badania terenu
71540000-5 - Usługi zarządzania budową
45210000-2 - Roboty budowlane w zakresie budynków
71221000-3 - Usługi architektoniczne w zakresie obiektów budowlanych
71222000-0 - Usługi architektoniczne w zakresie przestrzeni
71223000-7 - Usługi architektoniczne w zakresie rozbudowy obiektów budowlanych
71242000-6 - Przygotowanie przedsięwzięcia i projektu, oszacowanie kosztów
71245000-7 - Plany zatwierdzające, rysunki robocze i specyfikacje
71246000-4 - Określenie i spisanie ilości do budowy
71247000-1 - Nadzór nad robotami budowlanymi
71248000-8 - Nadzór nad projektem i dokumentacją
71251000-2 - Usługi architektoniczne i dotyczące pomiarów budynków
71313000-5 - Usługi doradcze w zakresie środowiska naturalnego
71315000-9 - Usługi budowlane
71317000-3 - Usługi doradcze w zakresie kontroli i zapobiegania zagrożeniom
71321000-4 - Usługi inżynierii projektowej dla mechanicznych i elektrycznych instalacji budowlanych
71322000-1 - Usługi inżynierii projektowej w zakresie inżynierii lądowej i wodnej
71326000-9 - Dodatkowe usługi budowlane
71327000-6 - Usługi projektowania konstrukcji nośnych
71328000-3 - Usługi kontroli projektu konstrukcji nośnych
71332000-4 - Geotechniczne usługi inżynieryjne
71354000-4 - Usługi sporządzania map
71355000-1 - Usługi pomiarowe
71356000-8 - Usługi techniczne
71521000-6 - Usługi nadzorowania placu budowy
71541000-2 - Usługi zarządzania projektem budowlanym
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 12 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Przy wyborze oferty najkorzystniejszej Zamawiający będzie się kierował następującym kryterium oceny ofert:
Cena – 60 %
Okres gwarancji - 40%.
16.2. Sposób obliczania punktów:
a) W ramach kryterium „Cena” ocena ofert zostanie dokonana przy zastosowaniu wzoru:
Cn
C = ------------ x 60% x 100 pkt
Co
gdzie:
C – liczba punktów w ramach kryterium „Cena”,
Cn – najniższa cena spośród ofert ocenianych
Co – cena oferty ocenianej
Ocenie w ramach kryterium „Cena” podlegać będzie cena łączna brutto podana w Formularzu Oferty (Załącznik nr 1 do SWZ).
Z uwagi na postanowienia art. 225 ust. 1 PZP, jeżeli złożono ofertę, której wybór prowadziłby do powstania u Zamawiającego obowiązku podatkowego zgodnie z przepisami o podatku od towarów i usług, Zamawiający w celu oceny takiej oferty dolicza do przedstawionej w niej ceny podatek od towarów i usług, który miałby obowiązek rozliczyć zgodnie z tymi przepisami.
Maksymalna liczba punktów w kryterium „Cena” wynosi: 60,00 pkt.
a) W ramach kryterium „Okres gwarancji” (G) ocenie zostanie poddany okres gwarancji na cały przedmiot zamówienia w miesiącach liczony od dnia bezusterkowego odbioru przedmiotu zamówienia, wskazany przez Wykonawcę w formularzu ofertowym.
wzór: Gbad/Gmax x Kp x Wc
sposób oceny:
Gbad – okres gwarancji badanej oferty
Gmax – najdłuższy okres gwarancji
Kp – współczynnik proporcjonalności 100
Wc – waga kryterium oceny – 40 %
Minimalny okres gwarancji wynosi: 36 miesięcy,
Maksymalny okres gwarancji wynosi: 60 miesięcy, gwarancja udzielona na dłuższy okres na potrzeby obliczenia kryterium będzie traktowana jako okres 60 miesięcy.
W przypadku, gdy Wykonawca nie poda żadnego okresu gwarancji w Formularzu oferty, Zamawiający przyjmuje, że Wykonawca udziela gwarancji na minimalny wymagany okres, tj. 36 miesięcy.
Jeżeli Wykonawca w Formularzu oferty zaoferuje okres gwarancji krótszy, niż wymagane 36 miesięcy, Zamawiający odrzuci ofertę na podstawie art. 226 ust. 1 pkt 5 ustawy PZP.
Wymagane jest podanie w ofercie okresu gwarancji w miesiącach.
Końcowa ocena oferty to suma punktów uzyskanych za poszczególne kryteria wg wzoru:
P = C + G
gdzie:
P – liczba punktów uzyskanych przez ofertę,
C – liczba punktów uzyskanych w kryterium: „cena”,
G – liczba punktów uzyskanych w kryterium: „okres gwarancji”.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Okres gwarancji
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
W postępowaniu mogą brać udział Wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu dotyczące:1) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym:
Zamawiający nie stawia szczególnych wymagań w zakresie opisu spełniania tego warunku udziału w postępowaniu.
2) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej:
Zamawiający nie stawia szczególnych wymagań w zakresie opisu spełniania tego warunku udziału w postępowaniu.
3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
Warunek w odniesieniu do sytuacji finansowej zostanie spełniony, jeśli Wykonawca wykaże, że:
posiada środki finansowe lub zdolność kredytową nie mniejszą niż 3 000 000,00 zł (słownie: trzy miliony złotych 00/100).
4) zdolności technicznej lub zawodowej:
a) Warunek w odniesieniu do posiadanej zdolności technicznej i zawodowej zostanie uznany za spełniony, jeśli Wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert (a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie) wykonał należycie:
- co najmniej 1 zamówienie polegające na wykonaniu dokumentacji projektowej dla projektowych budowy/rozbudowy/przebudowy i termomodernizacji obiektów kubaturowych o powierzchni minimum 700 m2, gdzie zakres prac projektowych obejmował między innymi branżę budowlaną, sanitarną, elektryczną i teletechniczną,
- co najmniej 1 zamówienie polegające na budowie/ przebudowie/ rozbudowie i termomodernizacji obiektów kubaturowych, gdzie zakres prac obejmował między innymi branżę budowlaną, sanitarną, elektryczną i teletechniczną, a wartość tej roboty była nie mniejsza niż 3.000.000,00 zł brutto (trzy miliony złotych)
UWAGA:
1. Wykonawca nie może sumować wartości kilku robót/usług o mniejszym zakresie i wartości dla wykazania spełniania przedmiotowego warunku.
2. W przypadku wspólnego ubiegania się Wykonawców o udzielenie zamówienia w/w warunek musi spełnić odpowiednio jeden z wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia .
3. Przez jedną robotę budowlaną/usługę rozumie się wykonanie robót budowlanych lub prac projektowych w ramach jednej umowy.
4. Budowę, przebudowę, rozbudowę należy rozumieć zgodnie z definicjami, wynikającymi z ustawy prawo budowlane.
Zgodnie z art. 117 ust. 3 PZP w odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia mogą polegać na zdolnościach tych Wykonawców, którzy wykonają roboty budowlane lub usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane.
Ocena warunków nastąpi zgodnie z formułą spełnia/nie spełnia w oparciu o informacje zawarte w dokumentach lub oświadczeniach złożonych przez Wykonawcę, którego oferta zostanie najwyżej oceniona.
b) w zakresie dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym –
Zamawiający wymaga, aby Wykonawca dysponował odpowiednim potencjałem technicznym niezbędnym do realizacji przedmiotu zamówienia – jednak nie precyzuje szczegółowych warunków na okoliczność spełnienia tego wymogu.
c) Zamawiający wymaga, aby Wykonawca dysponował odpowiednim potencjałem osobowym tj. osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, które będą uczestniczyć w wykonaniu zamówienia i będą pełnić następujące funkcje:
co najmniej jedną osobą, która będzie pełniła funkcję głównego projektanta, posiadającą uprawnienia budowlane do projektowania w specjalności konstrukcyjno-budowlanej bez ograniczeń. Wymagane doświadczenie zawodowe: opracowanie jako projektant min. 2 (dwóch) dokumentacji projektowych budowy/rozbudowy/przebudowy i termomodernizacji obiektów kubaturowych o powierzchni minimum 700 m2 w okresie ostatnich 3 lat;
co najmniej jedną osobą, która będzie pełniła funkcję projektanta, posiadającą uprawnienia budowlane do projektowania w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, wodociągowych i kanalizacyjnych bez ograniczeń.
co najmniej jedną osobą, która będzie pełniła funkcję kierownika budowy posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń w specjalności konstrukcyjno-budowlanej.
co najmniej jedną osobą, która będzie pełniła funkcję kierownika robót sanitarnych posiadającą uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń: cieplnych, wentylacyjnych i wodociągowych i kanalizacyjnych.
co najmniej jedną osobą, która będzie pełniła funkcję kierownika robót elektrycznych posiadającą uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń w specjalności sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych, energetycznych.
lub odpowiadające im uprawnienia wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów.
UWAGA:
W przypadku warunku zdolności technicznej lub zawodowej, w zakresie dysponowania osobami skierowanymi przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, odpowiedzialnych za kierowanie robotami budowlanymi, Zamawiający uznaje wymagane uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi określone w rozporządzeniu Ministra Inwestycji i Rozwoju z dnia 29 kwietnia 2019 r. w sprawie przygotowania zawodowego do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz.U. z 2019r. poz. 831) oraz uprawnienia obowiązujące wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów prawnych, a także zgodnie z art. 12a ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. - Prawo budowlane (t.j. Dz. U. z 2025 r. poz. 418 ze zm.), Zamawiający uznaje również wymagane uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi nabyte w innych niż Rzeczpospolita Polska państwach członkowskich Unii Europejskiej, państwach członkowskich Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) - stronach umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym, Konfederacji Szwajcarskiej, na zasadach określonych w ustawie z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (t.j.Dz. U. z 2021 r., poz. 1646), upoważniające do realizacji niniejszego zamówienia.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: W celu potwierdzenia braku podstaw do wykluczenia, Zamawiający przed wyborem najkorzystniejszej oferty, działając na podstawie art. 274 ust. 1 PZP wezwie Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni, aktualnych na dzień złożenia następujących podmiotowych środków dowodowych:
a) informacji z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie:
(a) art. 108 ust. 1 pkt 1 i 2 PZP,
(b) art. 108 ust. 1 pkt 4 PZP, dotyczącej orzeczenia zakazu ubiegania się o zamówienie publiczne tytułem środka karnego,
(c) art. 109 ust. 1 pkt 2 lit a) PZP,
(d) art. 109 ust. 1 pkt 2 lit b) PZP, dotyczącej ukarania za wykroczenie, za które wymierzono karę aresztu,
(e) art. 109 ust. 1 pkt 3 PZP, dotyczącej skazania za przestępstwo lub ukarania za wykroczenie, za które wymierzono karę aresztu
- sporządzonej nie wcześniej niż 6 miesięcy przed jej złożeniem,
b) oświadczenia Wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 PZP, o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów ( Dz. U. z 2024 r. poz. 1616), z innym Wykonawcą, który złożył odrębną ofertę, albo oświadczenia o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty niezależnie od innego Wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej - (wzór oświadczenia Wykonawcy w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 PZP o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej stanowi Załącznik nr 6 do SWZ),
c) zaświadczenia właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzającego, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków i opłat, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 1) PZP, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed jego złożeniem, a w przypadku zalegania z opłaceniem podatków lub opłat wraz z zaświadczeniem Zamawiający żąda złożenia dokumentów potwierdzających, że przed upływem terminu składania ofert Wykonawca dokonał płatności należnych podatków lub opłat wraz z odsetkami lub grzywnami lub zawarł wiążące porozumienie w sprawie spłat tych należności,
d) zaświadczenia albo innego dokumentu właściwej terenowej jednostki organizacyjnej Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub właściwego oddziału regionalnego lub właściwej placówki terenowej Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzającego, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 1) PZP, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed jego złożeniem, a w przypadku zalegania z opłaceniem składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne wraz z zaświadczeniem albo innym dokumentem Zamawiający żąda złożenia dokumentów potwierdzających, że przed upływem terminu składania ofert Wykonawca dokonał płatności należnych składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne wraz z odsetkami lub grzywnami lub zawarł wiążące porozumienie w sprawie spłat tych należności,
e) odpisu lub informacji z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4) PZP, sporządzonych nie wcześniej niż 3 miesiące przed jej złożeniem, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji,
f) informacji banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową Wykonawcy, w okresie nie wcześniejszym niż 3 miesiące przed jej złożeniem,
Cały wykaz podmiotowych środków dowodowych został opisany w rozdziale 9 SWZ
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: W celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w pkt 7.1. SWZ, Zamawiający przed wyborem najkorzystniejszej oferty, działając na podstawie art. 274 ust. 1 PZP wezwie Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni, aktualnych na dzień złożenia następujących podmiotowych środków dowodowych:
a) wykazu usług wykonanych, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych również wykonywanych, w okresie ostatnich 3 lat (wstecz od dnia w którym upływa termin składania ofert), a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy– w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości brutto, przedmiotu (rodzaju wykonanych usług i zakresu), dat wykonania (dat dziennych rozpoczęcia i zakończenia realizacji usług) i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie (wzór wykazu wykonanych usług stanowi Załącznik nr 8 a do SWZ).
Z załączeniem dowodów określających, czy wskazane przez Wykonawcę usługi projektowe w wykazie usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie.
Dowodami, o których mowa powyżej są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego usługi zostały wykonane, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli Wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenie Wykonawcy; w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wystawione w okresie ostatnich 3 miesięcy (wstecz od dnia, w którym upływa termin składania ofert).
Jeżeli Wykonawca powołuje się na doświadczenie w realizacji usług, wykonywanych wspólnie z innymi Wykonawcami wykaz, o którym mowa wyżej dotyczy usług, w których wykonaniu Wykonawca ten bezpośrednio uczestniczył, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych, w których wykonywaniu bezpośrednio uczestniczył lub uczestniczy.
b) wykaz robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty, miejsca wykonania i podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, z załączeniem dowodów określających czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, w szczególności informacji o tym czy roboty zostały wykonane zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończone, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane były wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – inne dokumenty - według załącznika nr 8 do SWZ.
Jeżeli Wykonawca powołuje się na doświadczenie w realizacji robót budowlanych wykonanych wspólnie z innymi Wykonawcami informacje, o których mowa wyżej dotyczą robót budowlanych, w realizacji których Wykonawca ten bezpośrednio uczestniczył.
c) wykaz osób, skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, posiadanych uprawnień niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami (wzór wykazu osób skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia stanowi załącznik nr 9 do SWZ),
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
ZAMAWIAJACY NIE WYMAGA PRZEDMIOTOWYCH SRODKÓW DOWODOWYCH5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
Zamawiający wymaga wniesienia wadium w wysokości 50.000,00 zł. Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert i utrzymywać nieprzerwanie do dnia upływu terminu związania ofertą, z wyjątkiem przypadków, o których mowa w art. 98 ust. 1 pkt 2 i 3 oraz ust. 2 PZP.Wadium może być wnoszone według wyboru Wykonawcy w jednej lub kilku następujących formach:
1) pieniądzu,
2) gwarancjach bankowych,
3) gwarancjach ubezpieczeniowych,
4) poręczeniach udzielonych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (tekst jedn.: Dz. U. z 2024 r. poz. 419).
Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek . bankowy Zamawiającego prowadzonym przez BNP Paribas Polska S.A. nr rachunku: 92 1600 1462 1028 2060 5000 0005 z dopiskiem: wadium na zabezpieczenie oferty w postępowaniu na „Termomodernizacja i przebudowa biurowca Nadleśnictwa Golub-Dobrzyń w formule zaprojektuj i wybuduj – postępowanie drugie.”. Wniesienie wadium w pieniądzu będzie skuteczne, jeżeli w podanym terminie zostanie zaliczone na rachunku bankowym Zamawiającego. Wadium wniesione w pieniądzu Zamawiający przechowuje na rachunku bankowym.
SZCZEGÓŁOWO ZOSTAŁO OPISANE W ROZDZIALE 11 SWZ
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
W przypadku oferty Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (konsorcjum):1) w Formularzu Oferty należy wskazać firmy (nazwy) wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia;
2) oferta musi być podpisana w taki sposób, by wiązała prawnie wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia. Osoba podpisująca ofertę musi posiadać umocowanie prawne do reprezentacji. Umocowanie musi wynikać z treści pełnomocnictwa załączonego do oferty – treść pełnomocnictwa powinna dokładnie określać zakres umocowania;
3) oświadczenie, o którym mowa w art. 125 ust. 1 PZP (tj. oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu (wg wzoru stanowiącego załącznik nr 3 do SWZ) oraz o braku podstaw do wykluczenia (wg wzoru stanowiącego załącznik nr 4 do SWZ) składa każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Oświadczenia te potwierdzają brak podstaw wykluczenia oraz spełnienie warunków udziału w postępowaniu w zakresie, w jakim każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu. Ww. oświadczenia wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia powinny zostać złożone wraz z ofertą pod rygorem nieważności, w formie elektronicznej (tj. opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym) lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym;
4) dokumenty, o których mowa w pkt 9.3 SWZ obowiązany będzie złożyć każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia;
5) wszyscy Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia będą ponosić odpowiedzialność solidarną za wykonanie umowy;
6) Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia wyznaczą spośród siebie Wykonawcę kierującego (lidera), upoważnionego do zaciągania zobowiązań, otrzymywania poleceń oraz instrukcji dla i w imieniu każdego, jak też dla wszystkich partnerów;
7) Zamawiający może w ramach odpowiedzialności solidarnej żądać wykonania umowy w całości przez lidera lub od wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia łącznie lub każdego z osobna;
8) Zamawiający informuje o treści przepisu art. 117 ust. 3 PZP, zgodnie z którym w odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia mogą polegać na zdolnościach tych z Wykonawców, którzy wykonają usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane;
W związku z powyższym zgodnie z art. 117 ust. 4 PZP Wykonawca jest zobowiązany załączyć do oferty podmiotowy środek dowodowy w postaci oświadczenia, z którego wynika, które usługi wykonają poszczególni Wykonawcy. Wzór stosownego oświadczenia został zawarty w Formularzu Oferty (stanowiącym Załącznik nr 1 do SWZ) i Zamawiający zaleca złożyć to oświadczenie właśnie w tym Formularzu. Obowiązek złożenia oświadczenia, o którym mowa w art. 117 ust. 4 PZP odnosi się również do Wykonawców, prowadzących działalność w formie spółki cywilnej.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Projektowane postanowienia umowy w sprawie zamówienia publicznego zawiera wzór umowy stanowiący Załącznik nr 10 do SWZ.Umowa zostanie zawarta na podstawie złożonej oferty Wykonawcy. Zamawiający przewiduje możliwość zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, w przypadku wystąpienia co najmniej jednej z okoliczności w niej wymienionych z uwzględnieniem podanych we wzorze umowy warunków ich wprowadzenia.