BZP: Sukcesywne świadczenie usług cateringowych na potrzeby Regionalnego Ośrodka Polityki Społecznej Województwa Śląskiego
18.08.2025
2025/BZP 00379666/01
Regionalny Ośrodek Polityki Społecznej Województwa Śląskiego
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Sukcesywne świadczenie usług cateringowych na potrzeby Regionalnego Ośrodka Polityki Społecznej Województwa Śląskiego
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Regionalny Ośrodek Polityki Społecznej Województwa Śląskiego
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 276761699
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Modelarska 10
1.5.2.) Miejscowość: Katowice
1.5.3.) Kod pocztowy: 40-142
1.5.4.) Województwo: śląskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL22A - Katowicki
1.5.7.) Numer telefonu: 327306873
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: kreclik@rops-katowice.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.rops-katowice.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka budżetowa
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Inna działalność
Polityka społeczna
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Tak
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Sukcesywne świadczenie usług cateringowych na potrzeby Regionalnego Ośrodka Polityki Społecznej Województwa Śląskiego
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-2b3761ab-793f-4b66-9836-6948de106040
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00379666
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-08-18
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00001881/01/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.2 Sukcesywne świadczenie usług cateringowych
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.13.) O zamówienie mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, którzy spełniają warunki określone w art. 361 ustawy – usługi społeczne: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak
2.15.) Nazwa projektu lub programu
Deinstytucjonalizacja i wsparcie wojewódzkiej pieczy zastępczej, Koordynacja działań w zakresie polityki społecznej – ROPS WSL oraz Kształcenie kadr i wsparcie nowych pracowników systemu pomocy i integracji społecznej w województwie śląskim
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://ropsslaskie.ezamawiajacy.pl/pn/ROPSSLASKIE/demand/228155/notice/public/details3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://ropsslaskie.ezamawiajacy.pl/pn/ROPSSLASKIE/demand/228155/notice/public/details
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Szczegółowe informacje w tym zakresie zamieszczono w SWZ, rozdział XVI:
1. W postępowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami odbywa się wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej w rozumieniu ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną.
2. Komunikacja między Zamawiającym, a Wykonawcami odbywa się przy użyciu Platformy e-Zamawiający. Korzystanie z Platformy e-Zamawiający jest bezpłatne. Adres strony internetowej prowadzonego postępowania zamieszczono w rozdziale I Zamawiający (nazwa i adres), informacje ogólne niniejszej SWZ.
3. Zamawiający wyznacza następujące osoby do kontaktu z wykonawcami: Katarzyna Reclik, e-mail: przetargi@rops-katowice.pl
4. Szczegółowe informacje techniczne na temat komunikacji w postępowaniu dostępne są na stronie internetowej https://ropsslaskie.ezamawiajacy.pl/servlet/HomeServlet?MP_action=publicFilesList&folder=002c&clientName=ROPSSLASKIE&MP_module=main w zakładce „Baza Wiedzy”.
5. Sposób sporządzenia dokumentów elektronicznych lub dokumentów elektronicznych będących kopią elektroniczną treści zapisanej w postaci papierowej (cyfrowe odwzorowania) musi być zgodny z wymaganiami określonymi w rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020 r. w sprawie sposobu sporządzania i przekazywania informacji oraz wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie oraz rozporządzeniu Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii z dnia 23 grudnia 2020 r. w sprawie podmiotowych środków dowodowych oraz innych dokumentów lub oświadczeń, jakich może żądać zamawiający od Wykonawcy.
6. Dokumenty elektroniczne, o których mowa w § 2 ust. 1 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020 r. w sprawie sposobu sporządzania i przekazywania informacji oraz wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie, sporządza się w postaci elektronicznej, w formatach danych określonych w przepisach rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 12 kwietnia 2012 r. w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności, minimalnych wymagań dla rejestrów publicznych i wymiany informacji w postaci elektronicznej oraz minimalnych wymagań dla systemów teleinformatycznych, z uwzględnieniem rodzaju przekazywanych danych i przekazuje się jako załączniki.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Szczegółowe informacje w tym zakresie zamieszczono w SWZ, rozdział XXXI:
1. Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679
z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), dalej „RODO”, informuję, że:
1.1. administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Regionalny Ośrodek Polityki Społecznej Województwa Śląskiego z siedzibą w Katowicach (40-142) przy ulicy Modelarskiej 10,
1.2. dane kontaktowe inspektora ochrony danych w Regionalnym Ośrodki Polityki Społecznej Województwa Śląskiego z siedzibą w Katowicach ul. Modelarska 10, kod pocztowy 40-142 to: e-mail: iod@rops-katowice.pl,
1.3. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z niniejszym postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego,
1.4. odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o art. 18 oraz art. 74 ust. 1 ustawy z dnia 11 września 2019 r. – Prawo zamówień publicznych, dalej „ustawa Pzp” oraz w oparciu o art. 2 ust. 1 ustawy z dnia 13 października 2016 r. – Ustawa o dostępie do informacji publicznej. Ponadto, Pani/Pana dane osobowe będą ujawniane osobom upoważnionym przez administratora danych osobowych, podmiotom upoważnionym na podstawie przepisów prawa, bankom, podmiotom zajmującym się archiwizacją, wykonawcom usług związanych z obsługą kadrowo-płacową a w zakresie danych korespondencyjnych operatorowi pocztowemu lub kurierowi,
1.5. Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez okres wynikający z przepisów archiwalnych,
1.6. obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach ustawy Pzp, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z ustawy Pzp,
1.7. w odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO,
1.8. posiada Pani/Pan:
1.8.1. na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących,
1.8.2. na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych*
1.8.3. na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO**,
1.8.4. prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO,
1.9. nie przysługuje Pani/Panu:
1.9.1. w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych,
1.9.2. prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO,
1.9.3. na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.
Wystąpienie z żądaniem, o którym mowa w art. 18 ust. 1 rozporządzenia 2016/679, nie ogranicza przetwarzania danych osobowych do czasu zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego.
W trakcie oraz po zakończeniu postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, w przypadku gdy wykonanie obowiązków, o których mowa w art. 15 ust. 1-3 rozporządzenia 2016/679, wymagałoby niewspółmiernie dużego wysiłku, zamawiający może żądać od osoby, której dane dotyczą, wskazania dodatkowych informacji mających w szczególności na celu sprecyzowanie nazwy lub daty zakończonego postępowania o udzielenie zamówienia.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: ROPS.PZP.332.15.2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Tak
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Tak
4.1.9.) Liczba części: 5
4.1.10.) Ofertę można składać na wszystkie części
4.1.11.) Zamawiający ogranicza liczbę części zamówienia, którą można udzielić jednemu wykonawcy: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
Część 1
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Część I zamówienia: Sukcesywne świadczenie usług cateringowych w Katowicach i Bytomiu na potrzeby prawidłowej realizacji projektu pn. Deinstytucjonalizacja i wsparcie wojewódzkiej pieczy zastępczej:
________________________________________
CZĘŚĆ I - ZAMÓWIENIE PODSTAWOWE
________________________________________
W związku z realizacją projektu pn. Deinstytucjonalizacja i wsparcie wojewódzkiej pieczy zastępczej
w latach 2025-2027, przedmiotowa usługa obejmuje przygotowanie, dostarczenie i podanie
w wyznaczonym czasie i w wyznaczonym miejscu określonej liczby:
1. Składników przerwy kawowej jednorazowej – dla maksymalnie 547 os. (w tym w roku 2026: dla maks. 319 os, a w roku 2027: dla maks. 228 os.),
2. Składników obiadów (zupa + drugie danie + napój) – dla maksymalnie 547 os. (w tym
w roku 2026: dla maks. 319 os, a w roku 2027: dla maks. 228 os.).
Podane powyżej liczby są szacunkowe i w trakcie realizacji umowy mogą ulec zmianie. Zamawiający dopuszcza możliwość przeniesienia składników przerwy kawowej jednorazowej i/lub obiadów pomiędzy latami. Każdorazowo Wykonawcy będzie przysługiwało wynagrodzenie za faktycznie zrealizowany zakres usługi, z zastrzeżeniem, że Zamawiający gwarantuje co najmniej 50% realizacji przedmiotu zamówienia.
Świadczenie usług cateringowych na potrzeby projektu pn. Deinstytucjonalizacja i wsparcie wojewódzkiej pieczy zastępczej odbywać się będzie w:
1. Regionalnym Centrum Wspierania Pieczy Zastępczej w Katowicach,
2. Regionalnym Centrum Wspierania Pieczy Zastępczej w Bytomiu.
Bez względu na miejsce dostarczania składników przerwy kawowej jednorazowej i obiadów Wykonawcy przysługuje wynagrodzenie po cenach jednostkowych niezmiennych zaoferowanych
w ofercie.
Ponadto, Zamawiający wymaga, aby świadczona usługa cateringowa uwzględniała specjalne potrzeby uczestników (np. wegetariańskie, bezglutenowe czy inne wymogi dietetyczne). Zamawiający poinformuje Wykonawcę o tych potrzebach najpóźniej jeden dzień (do godz. 9.00) przed planowaną datą realizacji danego zamówienia.
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zamieszczono w załączniku nr 1 do SWZ.
4.2.5.) Wartość części: 44158,6 PLN
4.2.6.) Główny kod CPV: 55321000-6 - Usługi przygotowywania posiłków
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
55322000-3 - Usługi gotowania posiłków
55521200-0 - Usługi dowożenia posiłków
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Tak
4.2.9) Rodzaj i maksymalna wartość opcji oraz okoliczności skorzystania z opcji:
CZĘŚĆ I - ZAMÓWIENIE OBJĘTEM PRAWEM OPCJIW przypadku posiadania wolnych lub uzyskania dodatkowych środków finansowych oraz w przypadku realizacji dodatkowych działań/wydarzeń w związku z realizacją projektu, Zamawiający zleci dodatkowe świadczenie usług cateringowych na potrzeby Regionalnego Ośrodka Polityki Społecznej Województwa Śląskiego w związku z realizacją projektu pn. Deinstytucjonalizacja i wsparcie wojewódzkiej pieczy zastępczej w latach 2025-2027. Usługa objęta prawem opcji obejmuje przygotowanie, dostarczenie i podanie w wyznaczonym czasie i w wyznaczonym miejscu określonej liczby:
1. Składników przerw kawowych jednorazowych – dla maksymalnie 130 os, (w tym w roku 2026: dla maks. 130 os.),
2. Składników obiadów (zupa + drugie danie + napój) - dla maksymalnie 130 os, (w tym
w roku 2026: dla maks. 130 os.),
3. Składników zimnych bufetów - dla maksymalnie 300 os, (w tym w roku 2025: dla maks. 100 os., w roku 2026: dla maks. 100 os., w roku 2027: dla maks. 100 os.).
Podane powyżej liczby są szacunkowe i w trakcie realizacji umowy mogą ulec zmianie.
Zamawiający dopuszcza możliwość przeniesienia składników przerw kawowych jednorazowych i/lub obiadów i/lub zimnych bufetów pomiędzy latami.
Każdorazowo Wykonawcy będzie przysługiwało wynagrodzenie za faktycznie zrealizowany zakres usługi.
O fakcie skorzystania z ww. opcji Zamawiający poinformuje Wykonawcę pisemnie, w terminie do 30 czerwca 2027 roku.
Szczegółowy opis zamówienia objętego prawem opcji zamieszczono w załączniku nr 1 do SWZ.
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 27 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Przy wyborze najkorzystniejszej oferty, we wszystkich częściach zamówienia, Zamawiający będzie się kierował następującym kryterium i ich znaczeniem: 1. Kryterium nr 1: Cena oferty (C) - maksymalnie 60,00 pkt. 2. Kryterium nr 2: Aspekt społeczny – wykorzystanie kawy lub herbaty do przygotowania serwisu kawowego pochodzącej z produkcji spełniającej standardy społeczne Sprawiedliwego Handlu (D) - 20,00 pkt. 3. Kryterium nr 3: Skrócony termin zgłoszenia zamówienia do Wykonawcy (E) - maksymalnie 20,00 pkt.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: aspekty społeczne, w tym integracja zawodowa i społeczna osób, o których mowa w art. 94 ust. 1 ustawy
4.3.5.) Nazwa kryterium: Aspekt społeczny – wykorzystanie kawy lub herbaty do przygotowania serwisu kawowego pochodzącej z produkcji spełniającej standardy społeczne Sprawiedliwego Handlu (D)
4.3.6.) Waga: 20
Kryterium 3
4.3.4.) Rodzaj kryterium: serwis posprzedażny, pomoc techniczna, warunki dostawy takich jak termin, sposób lub czas dostawy, oraz okresu realizacji.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Skrócony termin zgłoszenia zamówienia do Wykonawcy (E)
4.3.6.) Waga: 20
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 2
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Część II zamówienia: Sukcesywne świadczenie usług cateringowych w Bielsku-Białej na potrzeby prawidłowej realizacji projektu pn. Deinstytucjonalizacja i wsparcie wojewódzkiej pieczy zastępczej oraz Koordynacja działań w zakresie polityki społecznej – ROPS WSL:
________________________________________
CZĘŚĆ II - ZAMÓWIENIE PODSTAWOWE
________________________________________
W związku z realizacją projektu pn. Deinstytucjonalizacja i wsparcie wojewódzkiej pieczy zastępczej
w latach 2025-2027, przedmiotowa usługa obejmuje przygotowanie, dostarczenie i podanie
w wyznaczonym czasie i w wyznaczonym miejscu określonej liczby:
1. Składników przerwy kawowej jednorazowej – dla maksymalnie 537 os. (w tym w roku 2025: dla maks. 101 os, w roku 2026: dla maks. 244 os., a w roku 2027: dla maks. 192 os.),
2. Składników obiadów (zupa + drugie danie + napój) – dla maksymalnie 537 os. (w tym
w roku 2025: dla maks. 101 os, w roku 2026: dla maks. 244 os., a w roku 2027: dla maks. 192 os.),
Świadczenie usług cateringowych na potrzeby projektu pn. Deinstytucjonalizacja i wsparcie wojewódzkiej pieczy zastępczej odbywać się będzie w:
1. Regionalnym Centrum Wspierania Pieczy Zastępczej w Bielsku-Białej.
W związku z realizacją projektu pn. Koordynacja działań w zakresie polityki społecznej – ROPS WSL w latach 2025-2027, przedmiotowa usługa obejmuje również przygotowanie, dostarczenie i podanie
w wyznaczonym czasie i w wyznaczonym miejscu określonej liczby:
1. Składników serwisów kawowych (przerwa kawowa realizowana w systemie ciągłym) – dla maksymalnie 116 os. (w tym w roku 2025: dla maks. 58 os, w roku 2027: dla maks. 58 os.).
Świadczenie usług cateringowych na potrzeby projektu pn. Koordynacja działań w zakresie polityki społecznej – ROPS WSL odbywać się będzie:
1. Na terenie miasta Bielsko-Biała.
Podane powyżej liczby są szacunkowe i w trakcie realizacji umowy mogą ulec zmianie. Zamawiający dopuszcza możliwość przeniesienia składników serwisów kawowych (przerwa kawowa realizowana
w systemie ciągłym) i/lub przerw kawowych jednorazowych i/lub obiadów pomiędzy latami. Każdorazowo Wykonawcy będzie przysługiwało wynagrodzenie za faktycznie zrealizowany zakres usługi, z zastrzeżeniem, że Zamawiający gwarantuje co najmniej 50% realizacji przedmiotu zamówienia. Wykonawcy przysługuje wynagrodzenie po cenach jednostkowych niezmiennych zaoferowanych w ofercie. Ponadto, Zamawiający wymaga, aby świadczona usługa cateringowa uwzględniała specjalne potrzeby uczestników (np. wegetariańskie, bezglutenowe czy inne wymogi dietetyczne). Zamawiający poinformuje Wykonawcę o tych potrzebach najpóźniej jeden dzień (do godz. 9.00) przed planowaną datą realizacji danego zamówienia.
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zamieszczono w załączniku nr 1 do SWZ.
4.2.5.) Wartość części: 49785,28 PLN
4.2.6.) Główny kod CPV: 55321000-6 - Usługi przygotowywania posiłków
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
55322000-3 - Usługi gotowania posiłków
55521200-0 - Usługi dowożenia posiłków
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Tak
4.2.9) Rodzaj i maksymalna wartość opcji oraz okoliczności skorzystania z opcji:
CZĘŚĆ II - ZAMÓWIENIE OBJĘTEM PRAWEM OPCJIW przypadku posiadania wolnych lub uzyskania dodatkowych środków finansowych oraz w przypadku realizacji dodatkowych działań/wydarzeń w związku z realizacją projektu, Zamawiający zleci dodatkowe świadczenie usług cateringowych na potrzeby Regionalnego Ośrodka Polityki Społecznej Województwa Śląskiego w związku z realizacją projektu pn. Deinstytucjonalizacja i wsparcie wojewódzkiej pieczy zastępczej w latach 2025-2027. Usługa objęta prawem opcji obejmuje przygotowanie, dostarczenie i podanie w wyznaczonym czasie i w wyznaczonym miejscu określonej liczby:
1. Składników zimnych bufetów - dla maksymalnie 200 os, (w tym w roku 2025: dla maks. 100 os., w roku 2026: dla maks. 50 os., w roku 2027: dla maks. 50 os.)
Podane powyżej liczby są szacunkowe i w trakcie realizacji umowy mogą ulec zmianie.
Zamawiający dopuszcza możliwość przeniesienia składników zimnych bufetów pomiędzy latami.
Każdorazowo Wykonawcy będzie przysługiwało wynagrodzenie za faktycznie zrealizowany zakres usługi.
O fakcie skorzystania z ww. opcji Zamawiający poinformuje Wykonawcę pisemnie, w terminie do 30 czerwca 2027 roku.
Szczegółowy opis zamówienia objętego prawem opcji zamieszczono w załączniku nr 1 do SWZ.
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 27 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Przy wyborze najkorzystniejszej oferty, we wszystkich częściach zamówienia, Zamawiający będzie się kierował następującym kryterium i ich znaczeniem: 1. Kryterium nr 1: Cena oferty (C) - maksymalnie 60,00 pkt. 2. Kryterium nr 2: Aspekt społeczny – wykorzystanie kawy lub herbaty do przygotowania serwisu kawowego pochodzącej z produkcji spełniającej standardy społeczne Sprawiedliwego Handlu (D) - 20,00 pkt. 3. Kryterium nr 3: Skrócony termin zgłoszenia zamówienia do Wykonawcy (E) - maksymalnie 20,00 pkt.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: aspekty społeczne, w tym integracja zawodowa i społeczna osób, o których mowa w art. 94 ust. 1 ustawy
4.3.5.) Nazwa kryterium: Aspekt społeczny – wykorzystanie kawy lub herbaty do przygotowania serwisu kawowego pochodzącej z produkcji spełniającej standardy społeczne Sprawiedliwego Handlu (D)
4.3.6.) Waga: 20
Kryterium 3
4.3.4.) Rodzaj kryterium: serwis posprzedażny, pomoc techniczna, warunki dostawy takich jak termin, sposób lub czas dostawy, oraz okresu realizacji.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Skrócony termin zgłoszenia zamówienia do Wykonawcy (E)
4.3.6.) Waga: 20
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 3
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Część III zamówienia: Sukcesywne świadczenie usług cateringowych w Częstochowie na potrzeby prawidłowej realizacji projektów pn. Deinstytucjonalizacja i wsparcie wojewódzkiej pieczy zastępczej oraz Koordynacja działań w zakresie polityki społecznej – ROPS WSL:
________________________________________
CZĘŚĆ III - ZAMÓWIENIE PODSTAWOWE
________________________________________
W związku z realizacją projektu pn. Deinstytucjonalizacja i wsparcie wojewódzkiej pieczy zastępczej
w latach 2025-2027, przedmiotowa usługa obejmuje przygotowanie, dostarczenie i podanie
w wyznaczonym czasie i w wyznaczonym miejscu określonej liczby:
1. Składników przerwy kawowej jednorazowej – dla maksymalnie 537 os. (w tym w roku 2025: dla maks. 101 os, w roku 2026: dla maks. 231 os., a w roku 2027: dla maks. 205 os.),
2. Składników obiadów (zupa + drugie danie + napój) – dla maksymalnie 537 os. (w tym
w roku 2025: dla maks. 101 os, w roku 2026: dla maks. 231 os., a w roku 2027: dla maks. 205 os.),
Świadczenie usług cateringowych na potrzeby projektu pn. Deinstytucjonalizacja i wsparcie wojewódzkiej pieczy zastępczej odbywać się będzie w:
Regionalnym Centrum Wspierania Pieczy Zastępczej w Częstochowie.
W związku z realizacją projektu pn. Koordynacja działań w zakresie polityki społecznej – ROPS WSL w latach 2025-2027, przedmiotowa usługa obejmuje także przygotowanie, dostarczenie i podanie
w wyznaczonym czasie i w wyznaczonym miejscu określonej liczby:
1. Składników serwisów kawowych (przerwa kawowa realizowana w systemie ciągłym) – dla maksymalnie 116 os. (w tym w roku 2025: dla maks. 58 os, w roku 2027: dla maks. 58 os.).
Świadczenie usług cateringowych na potrzeby projektu pn. Koordynacja działań w zakresie polityki społecznej – ROPS WSL odbywać się będzie:
1. Na terenie miasta Częstochowa.
Podane powyżej liczby są szacunkowe i w trakcie realizacji umowy mogą ulec zmianie. Zamawiający dopuszcza możliwość przeniesienia składników serwisów kawowych (przerwa kawowa realizowana
w systemie ciągłym) i/lub przerw kawowych jednorazowych i/lub obiadów pomiędzy latami. Każdorazowo Wykonawcy będzie przysługiwało wynagrodzenie za faktycznie zrealizowany zakres usługi, z zastrzeżeniem, że Zamawiający gwarantuje co najmniej 50% realizacji przedmiotu zamówienia.
Wykonawcy przysługuje wynagrodzenie po cenach jednostkowych niezmiennych zaoferowanych
w ofercie.
Ponadto, Zamawiający wymaga, aby świadczona usługa cateringowa uwzględniała specjalne potrzeby uczestników (np. wegetariańskie, bezglutenowe czy inne wymogi dietetyczne). Zamawiający poinformuje Wykonawcę o tych potrzebach najpóźniej jeden dzień (do godz. 9.00) przed planowaną datą realizacji danego zamówienia.
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zamieszczono w załączniku nr 1 do SWZ.
4.2.5.) Wartość części: 49785,28 PLN
4.2.6.) Główny kod CPV: 55321000-6 - Usługi przygotowywania posiłków
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
55322000-3 - Usługi gotowania posiłków
55521200-0 - Usługi dowożenia posiłków
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Tak
4.2.9) Rodzaj i maksymalna wartość opcji oraz okoliczności skorzystania z opcji:
CZĘŚĆ III - ZAMÓWIENIE OBJĘTEM PRAWEM OPCJI________________________________________
W przypadku posiadania wolnych lub uzyskania dodatkowych środków finansowych oraz w przypadku realizacji dodatkowych działań/wydarzeń w związku z realizacją projektu, Zamawiający zleci dodatkowe świadczenie usług cateringowych na potrzeby Regionalnego Ośrodka Polityki Społecznej Województwa Śląskiego w związku z realizacją projektu pn. Deinstytucjonalizacja i wsparcie wojewódzkiej pieczy zastępczej w latach 2025-2027. Usługa objęta prawem opcji obejmuje przygotowanie, dostarczenie i podanie w wyznaczonym czasie i w wyznaczonym miejscu określonej liczby:
1. Składników zimnych bufetów - dla maksymalnie 200 os, (w tym w roku 2025: dla maks. 100 os., w roku 2026: dla maks. 50 os., w roku 2027: dla maks. 50 os.).
Podane powyżej liczby są szacunkowe i w trakcie realizacji umowy mogą ulec zmianie.
Zamawiający dopuszcza możliwość przeniesienia składników zimnych bufetów pomiędzy latami.
Każdorazowo Wykonawcy będzie przysługiwało wynagrodzenie za faktycznie zrealizowany zakres usługi.
O fakcie skorzystania z ww. opcji Zamawiający poinformuje Wykonawcę pisemnie, w terminie do 30 czerwca 2027 roku.
Szczegółowy opis zamówienia objętego prawem opcji zamieszczono w załączniku nr 1 do SWZ.
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 27 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Przy wyborze najkorzystniejszej oferty, we wszystkich częściach zamówienia, Zamawiający będzie się kierował następującym kryterium i ich znaczeniem: 1. Kryterium nr 1: Cena oferty (C) - maksymalnie 60,00 pkt. 2. Kryterium nr 2: Aspekt społeczny – wykorzystanie kawy lub herbaty do przygotowania serwisu kawowego pochodzącej z produkcji spełniającej standardy społeczne Sprawiedliwego Handlu (D) - 20,00 pkt. 3. Kryterium nr 3: Skrócony termin zgłoszenia zamówienia do Wykonawcy (E) - maksymalnie 20,00 pkt.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: aspekty społeczne, w tym integracja zawodowa i społeczna osób, o których mowa w art. 94 ust. 1 ustawy
4.3.5.) Nazwa kryterium: Aspekt społeczny – wykorzystanie kawy lub herbaty do przygotowania serwisu kawowego pochodzącej z produkcji spełniającej standardy społeczne Sprawiedliwego Handlu (D)
4.3.6.) Waga: 20
Kryterium 3
4.3.4.) Rodzaj kryterium: serwis posprzedażny, pomoc techniczna, warunki dostawy takich jak termin, sposób lub czas dostawy, oraz okresu realizacji.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Skrócony termin zgłoszenia zamówienia do Wykonawcy (E)
4.3.6.) Waga: 20
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 4
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Część IV zamówienia: Sukcesywne świadczenie usług cateringowych w Rybniku na potrzeby prawidłowej realizacji projektów pn. Deinstytucjonalizacja i wsparcie wojewódzkiej pieczy zastępczej oraz Koordynacja działań w zakresie polityki społecznej – ROPS WSL:
________________________________________
CZĘŚĆ IV - ZAMÓWIENIE PODSTAWOWE
________________________________________
W związku z realizacją projektu pn. Deinstytucjonalizacja i wsparcie wojewódzkiej pieczy zastępczej
w latach 2025-2027, przedmiotowa usługa obejmuje przygotowanie, dostarczenie i podanie
w wyznaczonym czasie i w wyznaczonym miejscu określonej liczby:
1. Składników przerwy kawowej jednorazowej – dla maksymalnie 537 os. (w tym w roku 2025: dla maks. 101 os, w roku 2026: dla maks. 218 os., a w roku 2027: dla maks. 218 os.),
2. Składników obiadów (zupa + drugie danie + napój) – dla maksymalnie 537 os. (w tym w roku 2025: dla maks. 101 os, w roku 2026: dla maks. 218 os., a w roku 2027: dla maks. 218 os.),
Świadczenie usług cateringowych na potrzeby projektu pn. Deinstytucjonalizacja i wsparcie wojewódzkiej pieczy zastępczej odbywać się będzie w:
1. Regionalnym Centrum Wspierania Pieczy Zastępczej w Rybniku.
W związku z realizacją projektu pn. Koordynacja działań w zakresie polityki społecznej – ROPS WSL w latach 2025-2027, przedmiotowa usługa obejmuje przygotowanie, dostarczenie i podanie
w wyznaczonym czasie i w wyznaczonym miejscu określonej liczby:
1. Składników serwisów kawowych (przerwa kawowa realizowana w systemie ciągłym) – dla maksymalnie 114 os. (w tym w roku 2025: dla maks. 57 os, w roku 2027: dla maks. 57 os.).
Świadczenie usług cateringowych na potrzeby projektu pn. Koordynacja działań w zakresie polityki społecznej – ROPS WSL odbywać się będzie:
1. Na terenie miasta Rybnik.
Podane powyżej liczby są szacunkowe i w trakcie realizacji umowy mogą ulec zmianie. Zamawiający dopuszcza możliwość przeniesienia składników serwisów kawowych (przerwa kawowa realizowana
w systemie ciągłym) i/lub przerw kawowych jednorazowych i/lub obiadów pomiędzy latami. Każdorazowo Wykonawcy będzie przysługiwało wynagrodzenie za faktycznie zrealizowany zakres usługi, z zastrzeżeniem, że Zamawiający gwarantuje co najmniej 50% realizacji przedmiotu zamówienia.
Wykonawcy przysługuje wynagrodzenie po cenach jednostkowych niezmiennych zaoferowanych
w ofercie.
Ponadto, Zamawiający wymaga, aby świadczona usługa cateringowa uwzględniała specjalne potrzeby uczestników (np. wegetariańskie, bezglutenowe czy inne wymogi dietetyczne). Zamawiający poinformuje Wykonawcę o tych potrzebach najpóźniej jeden dzień (do godz. 9.00) przed planowaną datą realizacji danego zamówienia.
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zamieszczono w załączniku nr 1 do SWZ
4.2.5.) Wartość części: 49674,35 PLN
4.2.6.) Główny kod CPV: 55321000-6 - Usługi przygotowywania posiłków
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
55322000-3 - Usługi gotowania posiłków
55521200-0 - Usługi dowożenia posiłków
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Tak
4.2.9) Rodzaj i maksymalna wartość opcji oraz okoliczności skorzystania z opcji:
CZĘŚĆ IV - ZAMÓWIENIE OBJĘTEM PRAWEM OPCJI________________________________________
W przypadku posiadania wolnych lub uzyskania dodatkowych środków finansowych oraz w przypadku realizacji dodatkowych działań/wydarzeń w związku z realizacją projektu, Zamawiający zleci dodatkowe świadczenie usług cateringowych na potrzeby Regionalnego Ośrodka Polityki Społecznej Województwa Śląskiego w związku z realizacją projektu pn. Deinstytucjonalizacja i wsparcie wojewódzkiej pieczy zastępczej w latach 2025-2027. Usługa objęta prawem opcji obejmuje przygotowanie, dostarczenie i podanie w wyznaczonym czasie i w wyznaczonym miejscu określonej liczby:
1. Składników zimnych bufetów - dla maksymalnie 200 os, (w tym w roku 2025: dla maks. 100 os., w roku 2026: dla maks. 50 os., w roku 2027: dla maks. 50 os.)
Podane powyżej liczby są szacunkowe i w trakcie realizacji umowy mogą ulec zmianie.
Zamawiający dopuszcza możliwość przeniesienia składników zimnych bufetów pomiędzy latami.
Każdorazowo Wykonawcy będzie przysługiwało wynagrodzenie za faktycznie zrealizowany zakres usługi.
O fakcie skorzystania z ww. opcji Zamawiający poinformuje Wykonawcę pisemnie, w terminie do 30 czerwca 2027 roku.
Szczegółowy opis zamówienia objętego prawem opcji zamieszczono w załączniku nr 1 do SWZ.
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 27 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Przy wyborze najkorzystniejszej oferty, we wszystkich częściach zamówienia, Zamawiający będzie się kierował następującym kryterium i ich znaczeniem: 1. Kryterium nr 1: Cena oferty (C) - maksymalnie 60,00 pkt. 2. Kryterium nr 2: Aspekt społeczny – wykorzystanie kawy lub herbaty do przygotowania serwisu kawowego pochodzącej z produkcji spełniającej standardy społeczne Sprawiedliwego Handlu (D) - 20,00 pkt. 3. Kryterium nr 3: Skrócony termin zgłoszenia zamówienia do Wykonawcy (E) - maksymalnie 20,00 pkt.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: aspekty społeczne, w tym integracja zawodowa i społeczna osób, o których mowa w art. 94 ust. 1 ustawy
4.3.5.) Nazwa kryterium: Aspekt społeczny – wykorzystanie kawy lub herbaty do przygotowania serwisu kawowego pochodzącej z produkcji spełniającej standardy społeczne Sprawiedliwego Handlu (D)
4.3.6.) Waga: 20
Kryterium 3
4.3.4.) Rodzaj kryterium: serwis posprzedażny, pomoc techniczna, warunki dostawy takich jak termin, sposób lub czas dostawy, oraz okresu realizacji.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Skrócony termin zgłoszenia zamówienia do Wykonawcy (E)
4.3.6.) Waga: 20
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 5
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Część V zamówienia: Sukcesywne świadczenie usług cateringowych na potrzeby prawidłowej realizacji projektów pn. Koordynacja działań w zakresie polityki społecznej – ROPS WSL oraz Kształcenie kadr i wsparcie nowych pracowników systemu pomocy i integracji społecznej w województwie śląskim:
________________________________________
CZĘŚĆ V - ZAMÓWIENIE PODSTAWOWE
________________________________________
W związku z realizacją projektu pn. Koordynacja działań w zakresie polityki społecznej – ROPS WSL w latach 2025-2028, przedmiotowa usługa obejmuje przygotowanie, dostarczenie i podanie
w wyznaczonym czasie i w wyznaczonym miejscu określonej liczby:
1. Składników serwisów kawowych (przerwa kawowa realizowana w systemie ciągłym) – dla maksymalnie 930 os, (w tym w roku 2025: dla maks. 195 os., w roku 2026: dla maks. 180 os., w roku 2027: dla maks. 375 os., a w roku 2028: dla maks. 180 os.),
2. Składników przerw kawowych jednorazowych – dla maksymalnie 1455 os., (w tym
w roku 2025: dla maks. 90 os., w roku 2026: dla maks. 435 os., w roku 2027: dla maks. 420 os., a w roku 2028: dla maks. 510 os.),
3. Składników obiadów (zupa + drugie danie + napój) - dla maksymalnie 1275 os, (w roku 2026: dla maks. 435 os., w roku 2027: dla maks. 420 os., a w roku 2028: dla maks. 420 os.),
4. Składników zimnych bufetów - dla maksymalnie 700 os., (w tym w roku 2026: dla maks. 250 os., w roku 2027: dla maks. 200 os., a w tym w roku 2028: dla maks. 250 os.),
Podane powyżej liczby są szacunkowe i w trakcie realizacji umowy mogą ulec zmianie. Zamawiający dopuszcza możliwość przeniesienia składników serwisów kawowych, przerwy kawowej jednorazowej, obiadów i zimnych bufetów pomiędzy latami. Każdorazowo Wykonawcy będzie przysługiwało wynagrodzenie za faktycznie zrealizowany zakres usługi, z zastrzeżeniem, że Zamawiający gwarantuje co najmniej 50% realizacji przedmiotu zamówienia.
Świadczenie usług cateringowych na potrzeby projektu pn. Koordynacja działań w zakresie polityki społecznej – ROPS WSL odbywać się będzie w:
1. Regionalnym Ośrodku Polityki Społecznej Województwa Śląskiego w Katowicach
2. Na terenie miasta Katowic lub miast ościennych (może się zdarzyć realizacja usługi w innej miejscowości na terenie województwa śląskiego, położonej w promieniu nie więcej niż 30 km od miasta Katowice, czego na chwilę obecną Zamawiający nie jest w stanie przewidzieć. Zakłada się jednak, że usługa cateringu świadczona poza terenem miasta Katowice będzie stanowić nie więcej niż 35 % zakresu zamówienia, o którym mowa powyżej).
Bez względu na miejsce dostarczania składników serwisów kawowych, przerwy kawowej jednorazowej, obiadów i zimnych bufetów Wykonawcy przysługuje wynagrodzenie po cenach jednostkowych niezmiennych zaoferowanych w ofercie.
Ponadto, Zamawiający wymaga, aby świadczona usługa cateringowa uwzględniała specjalne potrzeby uczestników (np. wegetariańskie, bezglutenowe czy inne wymogi dietetyczne). Zamawiający poinformuje Wykonawcę o tych potrzebach najpóźniej jeden dzień (do godz. 9.00) przed planowaną datą realizacji danego zamówienia.
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zamieszczono w załączniku nr 1 do SWZ
4.2.5.) Wartość części: 207025,89 PLN
4.2.6.) Główny kod CPV: 55321000-6 - Usługi przygotowywania posiłków
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
55322000-3 - Usługi gotowania posiłków
55521200-0 - Usługi dowożenia posiłków
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Tak
4.2.9) Rodzaj i maksymalna wartość opcji oraz okoliczności skorzystania z opcji:
CZĘŚĆ V - ZAMÓWIENIE OBJĘTEM PRAWEM OPCJI________________________________________
W przypadku posiadania wolnych, uzyskania dodatkowych środków finansowych lub uzyskania zgody Instytucji Zarządzającej w zakresie zapewnienia obiadów podczas szkoleń, Zamawiający zleci dodatkowe świadczenie usług cateringowych na potrzeby Regionalnego Ośrodka Polityki Społecznej Województwa Śląskiego w związku z realizacją projektu pn. Koordynacja działań w zakresie polityki społecznej – ROPS WSL w latach 2026-2028. Usługa objęta prawem opcji obejmuje przygotowanie, dostarczenie i podanie w wyznaczonym czasie i w wyznaczonym miejscu określonej liczby:
1. Składników przerw kawowych jednorazowych – dla maksymalnie 6360 os. (w tym
w roku 2025: dla maks. 900 os., w roku 2026: dla maks. 1860 os., w roku 2027: dla maks. 1800 os., w roku 2028: dla maks. 1800 os.,)
2. Składników obiadów (zupa + drugie danie + napój) – dla maksymalnie 6360 os. (w tym w roku 2025: dla maks. 900 os., w roku 2026: dla maks. 1860 os., w roku 2027: dla maks. 1800 os., w roku 2028: dla maks. 1800 os.,)
3. Składników serwisów kawowych (przerwa kawowa realizowana w systemie ciągłym) – dla maksymalnie 60 os. (w roku 2026).
W przypadku uruchomienia szkoleń w projekcie, Zamawiający zleci dodatkowe świadczenie usług cateringowych na potrzeby Regionalnego Ośrodka Polityki Społecznej Województwa Śląskiego
w związku z realizacją projektu pn. Kształcenie kadr i wsparcie nowych pracowników systemu pomocy i integracji społecznej w województwie śląskim w latach 2025-2027. Usługa objęta prawem opcji obejmuje przygotowanie, dostarczenie i podanie w wyznaczonym czasie i w wyznaczonym miejscu określonej liczby:
1. Składników przerw kawowych jednorazowych – dla maksymalnie 2700 os. (w tym
w roku 2025: dla maks. 300 os., w roku 2026: dla maks. 1200 os., w roku 2027: dla maks. 1200 os.)
Podane powyżej liczby są szacunkowe i w trakcie realizacji umowy mogą ulec zmianie.
Zamawiający dopuszcza możliwość przeniesienia składników przerw kawowych pomiędzy latami.
Każdorazowo Wykonawcy będzie przysługiwało wynagrodzenie za faktycznie zrealizowany zakres usługi.
O fakcie skorzystania z ww. opcji Zamawiający poinformuje Wykonawcę pisemnie, niezwłocznie po potwierdzeniu możliwości zamówienia dodatkowych posiłków, lecz nie później niż do 17 grudnia 2026 roku.
Szczegółowy opis zamówienia objętego prawem opcji zamieszczono w załączniku nr 1 do SWZ.
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 40 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Przy wyborze najkorzystniejszej oferty, we wszystkich częściach zamówienia, Zamawiający będzie się kierował następującym kryterium i ich znaczeniem: 1. Kryterium nr 1: Cena oferty (C) - maksymalnie 60,00 pkt. 2. Kryterium nr 2: Aspekt społeczny – wykorzystanie kawy lub herbaty do przygotowania serwisu kawowego pochodzącej z produkcji spełniającej standardy społeczne Sprawiedliwego Handlu (D) - 20,00 pkt. 3. Kryterium nr 3: Skrócony termin zgłoszenia zamówienia do Wykonawcy (E) - maksymalnie 20,00 pkt.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: aspekty społeczne, w tym integracja zawodowa i społeczna osób, o których mowa w art. 94 ust. 1 ustawy
4.3.5.) Nazwa kryterium: Aspekt społeczny – wykorzystanie kawy lub herbaty do przygotowania serwisu kawowego pochodzącej z produkcji spełniającej standardy społeczne Sprawiedliwego Handlu (D)
4.3.6.) Waga: 20
Kryterium 3
4.3.4.) Rodzaj kryterium: serwis posprzedażny, pomoc techniczna, warunki dostawy takich jak termin, sposób lub czas dostawy, oraz okresu realizacji.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Skrócony termin zgłoszenia zamówienia do Wykonawcy (E)
4.3.6.) Waga: 20
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
3.2. Uprawnienia do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów:Dotyczy każdej części zamówienia:
3.2.1. O udzielenie zamówienia publicznego mogą ubiegać się wykonawcy posiadający wpis do rejestru zakładów podlegających urzędowej kontroli organów Państwowej Inspekcji Sanitarnej lub decyzję Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego - zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Zdrowia z dnia 29 maja 2007 r. w sprawie wzorów dokumentów dotyczących rejestracji i zatwierdzania zakładów produkujących lub wprowadzających do obrotu żywność podlegających urzędowej kontroli Państwowej Inspekcji Sanitarnej. Wpis lub decyzja Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego powinny obejmować zakres przygotowywania posiłków od surowca do gotowej potrawy oraz dystrybucji w termosach do punktów wydawania posiłków własnymi środkami transportu.
3.3. Sytuacja ekonomiczna lub finansowa
Dotyczy każdej części zamówienia:
3.3.1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy są ubezpieczeni od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej
z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną nie mniejszą niż 50.000,00 zł.
3.4. Zdolność techniczna lub zawodowa
Dotyczy każdej części zamówienia:
3.4.1. O udzielenie zamówienia może ubiegać się wykonawca, który w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, należycie wykonywał nieprzerwanie przez okres co najmniej 9 miesięcy lub w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych nadal wykonuje nieprzerwanie przez okres co najmniej 9 miesięcy, co najmniej dwie (2) usługi cateringowe* o wartości nie mniejszej niż 50 000,00 zł brutto każda (w okresie wymaganym warunkiem udziału 9 miesięcy).
*Na potrzeby oceny tego warunku przez usługę cateringową, Zamawiający rozumie, przygotowanie i dostarczenie gotowych dań na wyznaczone miejsce.
W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia wymagana liczba usług nie sumuje się, tzn. co najmniej jeden z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia musi wykonać dwie usługi określone powyżej. Ta sama zasada dotyczy podmiotu udostępniającego zasoby.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: Dokumenty składane na wezwanie Zamawiającego:
4.2. Zamawiający wezwie Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni od dnia wezwania, podmiotowych środków dowodowych, aktualnych na dzień złożenia:
4.2.1. wykazu usług wykonanych, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych również wykonywanych, w okresie ostatnich 3 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich przedmiotu, wartości, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane lub są wykonywane (zgodnie z załącznikiem nr 8 do niniejszej SWZ) wraz z dowodami określającymi, czy te usługi są wykonywane lub zostały wykonane należycie (dowodami, o których mowa w zdaniu poprzednim, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego usługi te zostały wykonane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenie wykonawcy. W przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wystawione w okresie ostatnich 3 miesięcy),
4.2.2. dokumentu potwierdzającego, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej (polisy OC) w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia ze wskazaniem sumy gwarancyjnej tego ubezpieczenia,
4.2.3. wpisu do rejestru zakładów podlegających urzędowej kontroli organów Państwowej Inspekcji Sanitarnej lub decyzji Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego lub zaświadczenia o wpisie do rejestru zakładów podlegających urzędowej kontroli organów Państwowej Inspekcji Sanitarnej.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
Szczegółowe informacje w tym zakresie zamieszczono w SWZ, rozdział X:1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia.
2. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia, ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.
3. Oferta musi być podpisana w taki sposób, by prawnie zobowiązywała wszystkich Wykonawców występujących wspólnie (przez każdego z Wykonawców lub upoważnionego pełnomocnika).
W przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie zamówienia przez Wykonawców oświadczenie, o którym mowa w art. 125 ustawy składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Oświadczenia te potwierdzają spełnianie warunków udziału w postępowaniu w zakresie, w którym Wykonawca wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu, oraz brak podstaw wykluczenia - każdy
z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia nie może podlegać wykluczeniu z postępowania w oparciu o wskazane w SWZ podstawy wykluczenia.
4. Wszelka korespondencja prowadzona będzie wyłącznie z podmiotem występującym jako pełnomocnik Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.
5. Wykonawcy, wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia składają oświadczenie, z którego wynika, które usługi wykonują poszczególni Wykonawcy zgodnie z treścią art. 117 ust. 4 ustawy Pzp (zgodnie z treścią załącznika nr 7 do niniejszej SWZ).
6. Dopuszcza się uczestnictwo któregokolwiek z Wykonawców wspólnie ubiegających się
o udzielenie zamówienia wyłącznie w jednej grupie Wykonawców wspólnie ubiegających się
o udzielenie zamówienia. Niedopuszczalnym jest również złożenie przez któregokolwiek
z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia równocześnie oferty indywidualnej oraz w ramach grupy Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.
7. Rozliczenie wynagrodzenia należnego Wykonawcom wspólnie ubiegającym się o zamówienie oparte będzie na zasadach solidarności wierzycieli, co oznacza że Zamawiający uprawniony będzie do spełnienia swojego świadczenia na rzecz jednego z Wykonawców wspólnie ubiegających się ze skutkiem wygaśnięcia długu w stosunku do pozostałych Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie (solidarność wierzycieli w rozumieniu przepisu art. 367 kodeksu cywilnego).
8. Zgodnie z art. 445 ust. 1 ustawy Pzp, Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia ponoszą solidarną odpowiedzialność za wykonanie umowy.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Szczegółowe informacje w tym zakresie zamieszczono we wzorze umowy - załącznik nr 6 do SWZ:1. Wszelkie zmiany niniejszej umowy wymagają dla swej ważności pisemnej formy aneksu, zaakceptowanego przez strony, pod rygorem nieważności.
2. Zamawiający przewiduje możliwość zmiany zawartej umowy w zakresie terminu, miejsca realizacji zamówienia, wynagrodzenia, w przypadku uregulowanym w art. 454-455 ustawy Pzp, tj.:
2.1. Zaistnienia siły wyższej (np. powódź, pożar, zamieszki, strajki, ataki terrorystyczne, przerwy w dostawie energii elektrycznej, zagrożenia epidemiologiczne i inne zdarzenia) mającej wpływ na realizację umowy,
2.2. Wystąpienia innych zdarzeń mających wpływ na realizację umowy, w szczególności takich, które powstały niezależnie od działań samych stron, bądź których strony nie były w stanie przewidzieć,
2.3. W przypadku wprowadzenia przez Ustawodawcę przepisów o charakterze bezwzględnie obowiązującym,
z którymi postanowienia umowy pozostałyby w sprzeczności,
2.4. Nastąpi zmiana powszechnie obowiązujących przepisów prawa w zakresie mającym wpływ na realizację przedmiotu zamówienia,
2.5. Zmiany oświadczeń Wykonawcy i sposobu płatności za realizację usługi związaną z zastosowaniem systemu podzielonej płatności (split payment),
2.6. Zmiany stawki podatku powstałej w odniesieniu do stawki ofertowej, niezależnie od przyczyny takiego zdarzenia, z zastrzeżeniem niezmienności wysokości dotychczasowego wynagrodzenia,
2.7. Terminu realizacji umowy, której nie można było przewidzieć pomimo zachowania należytej staranności,
2.8. Przeniesienia niewykorzystanych liczb posiłków pomiędzy latami.
3. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia zapisy umowy zostaną odpowiednio dostosowane.***
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy