BZP: Modernizacja energetyczna głównej siedziby Ośrodka Kultury Gminy Grodzisk Mazowiecki” współfinansowanego ze środków Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności.
20.08.2025
2025/BZP 00382667/01
OŚRODEK KULTURY GMINY GRODZISK MAZOWIECKI
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Modernizacja energetyczna głównej siedziby Ośrodka Kultury Gminy Grodzisk Mazowiecki” współfinansowanego ze środków Krajowego
Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności.
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: OŚRODEK KULTURY GMINY GRODZISK MAZOWIECKI
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 000285474
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Spółdzielcza 9
1.5.2.) Miejscowość: Grodzisk Mazowiecki
1.5.3.) Kod pocztowy: 05-825
1.5.4.) Województwo: mazowieckie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL913 - Warszawski zachodni
1.5.7.) Numer telefonu: (22) 734 79 00
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: przetargi@centrumkultury.eu
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: http://bip-ck.grodzisk.pl/
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka budżetowa
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Modernizacja energetyczna głównej siedziby Ośrodka Kultury Gminy Grodzisk Mazowiecki” współfinansowanego ze środków Krajowego
Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności.
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-11b23f16-e55f-4d71-b3e9-d4408ef703cd
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00382667
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-08-20
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00343709/01/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.1 „Modernizacja energetyczna głównej siedziby Ośrodka Kultury Gminy Grodzisk Mazowiecki”współfinansowanego ze środków Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności w ramach inwestycji B1.1.4
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak
2.15.) Nazwa projektu lub programu
Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności w ramach inwestycji B1.1.4 „Wzmocnienie efektywności energetycznej obiektów lokalnej aktywności społecznej.
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://platformazakupowa.pl/transakcja/11619393.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://platformazakupowa.pl/transakcja/1161939
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Wymagania techniczne i organizacyjne
dot. korespondencji elektronicznej zwiera rozdział XIII i XIV SWZ.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): 1. Dane osobowe Wykonawców, osób reprezentujących Wykonawców, pełnomocników i innych osób wskazanych w umowie i jej załącznikach są
przetwarzane przez Ośrodek Kultury Gminy Grodzisk Mazowiecki, ul. Spółdzielcza 9, 05-825 Grodzisk Mazowiecki, tel. 22 734 79 00.
2. W sprawach dotyczących przetwarzania przez nas Państwa danych osobowych oraz korzystania z praw związanych z ochroną danych
osobowych możecie Państwo kontaktować się z powołanym w Ośrodku Kultury Gminy Grodzisk Mazowiecki Inspektorem Ochrony Danych, e-mail:
rodo@centrumkultury.eu lub osobiście w siedzibie OŚRODEK KULTURY GMINY GRODZISK MAZOWIECKI z siedzibą w Grodzisku Mazowieckim
przy ulicy Spółdzielcza.
3. Dane osobowe są przetwarzane w celu wykonania umowy (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. a), b), c) Rozporządzenia Parlamentu
Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych
i w s prawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE.L
2016 nr 119, str. 1).
4. W związku z przetwarzaniem danych w celach o których mowa w pkt. 1 odbiorcami Państwa danych osobowych będą organy władzy publicznej
oraz podmioty wykonujące zadania publiczne lub działające na zlecenie organów władzy publicznej, w zakresie i w celach, które wynikają z
przepisów powszechnie obowiązującego prawa oraz osoby posiadające dostęp do informacji publicznej w trybie ustawy o dostępnie do informacji
publicznej, w przypadku w którym nie zachodzi podstawa do ograniczenia dostępu zgodnie z art. 5 Ustawy o dostępie do informacji publicznej z
dnia 6 września 2001 r. (t.j. Dz. U. z 2022 r. poz. 902)
5. W związku z przetwarzaniem danych osobowych Wykonawców, osób reprezentujących Wykonawców, pełnomocników i innych osób wskazanych
w umowie i jej załącznikach przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do danych osobowych, w tym prawo do uzyskania kopii tych danych ich
sprostowania (poprawiania) danych osobowych – w przypadku gdy dane są nieprawidłowe lub niekompletne, prawo do żądania usunięcia danych
osobowych (nie dotyczy przypadków określonych w Art. 17 ust. 3 RODO) oraz do żądania ograniczenia przetwarzania danych osobowych,
przenoszenia danych o sprzeciwu wobec przetwarzania danych
6. Dane osobowe w celu zawarcia lub wykonania umowy oraz wypełnienia obowiązku prawnego Administratora będą przechowywane przez okres
obowiązywania umowy, a po jego upływie przez okres niezbędny do wypełnienia obowiązku prawnego Administratora wynikającego, np. z
przepisów podatkowych lub rachunkowych.
7. Państwa dane osobowe nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany, nie będą profilowane i nie będą przekazane do państwa
trzeciego/organizacji międzynarodowej.
8. Podanie danych osobowych jest konieczne dla zawarcia i realizowania umów zawieranych zawieranych w roku 2025. Niepodanie danych
osobowych powoduje niemożliwość zawarcia i realizacji umowy w celu związanym z niniejszym postępowaniem o udzielenie zamówienia
publicznego - Oznaczenie sprawy: DA/371/9/2025.
9. Przysługuje Państwu prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego:
Urząd Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2; 00-193 Warszawa; tel. 22 531 03 00; fax 22 531 03 01; email: kancelaria@uodo.gov.pl.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: DA/371/9/2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót instalacyjno-budowlanych termomodernizacji budynku użyteczności publicznej Ośrodka Kultury w gminie Grodzisk Mazowiecki przy ulicy Spółdzielczej 9, w ramach projektu pn.”Modernizacja energetyczna głównej siedziby
Ośrodka Kultury Gminy Grodzisk Mazowiecki” współfinansowanego ze środków Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności w
ramach inwestycji B1.1.4 „Wzmocnienie efektywności energetycznej obiektów lokalnej aktywności społecznej”.
2. Zamówienie obejmuje w szczególności:
1.1. Remont źródła ciepła w oparciu o nowoprojektowane gazowe absorpcyjne pompy ciepła i kotły kondensacyjne.
1.2. Przebudowę i rozbudowę instalacji gazowej zasilającej nowoprojektowane pompy ciepła i kotły kondensacyjne.
1.3. Remont instalacji centralnego ogrzewania, ciepła technologicznego i ciepłej wody użytkowej.
1.4. Remont instalacji wentylacji i klimatyzacji.
1.5. Wykonanie instalacji fotowoltaicznej oraz wymianę instalacji elektrycznych.
Celem inwestycji jest osiągnięcie redukcji zużycia energii pierwotnej w budynku Ośrodka Kultury o co najmniej 30%, redukcja emisji gazów
cieplarnianych i zanieczyszczeń powietrza.
UWAGA:
Wykonawca złoży Zamawiającemu w terminie 14 dni, licząc od dnia zawarcia umowy Kosztorys ofertowy oraz Harmonogram Rzeczowo-
Finansowy, który dotyczyć będzie wszystkich robót objętych Przedmiotem Umowy.
Kosztorys ofertowy oraz Harmonogram Wykonawca wykona z zachowaniem co najmniej warunków realizacji robót określonych w
dokumentach do postepowania przetargowego. Kosztorys ofertowy oraz Harmonogram będą spójne ze sobą, jak również z metodologią,
jednostkami obmiarowymi oraz nazewnictwem robót występującym w dokumentacji projektowej. Kosztorys należy sporządzić metodą
szczegółową. Na stronie tytułowej Kosztorysu należy podać cenę jednostkową robocizny, narzuty oraz podsumowanie. Kosztorys
ofertowy jest dokumentem, który służył będzie do ustalenia należnego wynagrodzenia Wykonawcy w przypadkach określonych w Umowie,
ma charakter pomocniczy i nie wpływają na rodzaj umówionego wynagrodzenia (wynagrodzenie ryczałtowe).”
2. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia przedstawia OPZ, stanowiący załącznik Nr 9 do SWZ oraz dokumentacja projektowa
stanowiąca załącznik nr 10 do SWZ.
4.2.6.) Główny kod CPV: 45331100-7 - Instalowanie centralnego ogrzewania
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45331000-6 - Instalowanie urządzeń grzewczych, wentylacyjnych i klimatyzacyjnych
45333000-0 - Roboty instalacyjne gazowe
45332200-5 - Roboty instalacyjne hydrauliczne
45332300-6 - Roboty instalacyjne kanalizacyjne
45332400-7 - Roboty instalacyjne w zakresie urządzeń sanitarnych
09331200-0 - Słoneczne moduły fotoelektryczne
45310000-3 - Roboty instalacyjne elektryczne
45311200-2 - Roboty w zakresie instalacji elektrycznych
45312310-3 - Ochrona odgromowa
45315600-4 - Instalacje niskiego napięcia
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2026-03-20
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Tak
4.2.14.) Przedmiot, wielkość lub zakres oraz warunki zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Zamawiający przewiduje
udzielenie zamówień, o których mowa w art. 214 ust. 1 pkt 7 w zw. z art. 305 pkt 1 Pzp polegających na powtórzeniu podobnych robót instalacyjnobudowlanych
jakie występują w zamówieniu podstawowym, tj.:
- roboty sanitarne: montaż instalacji i urządzeń, montaż orurowania i osprzętu, armatury, wyposażenia w zakresie instalacji c.w.u, grzewczej,
gazowej, wentylacyjnej i klimatyzacyjnej, z wyłączeniem prac, których wykonanie wymaga posiadania stosownych uprawnień do pełnienia
samodzielnych funkcji;
- roboty elektryczne: dostawy i montaż okablowania, rozdzielnic, osprzętu, układów zasilająco-sterujących i zabezpieczeń;
- roboty teletechniczne: dostawy i montaże systemów sterowania, w tym wykonanie i podłączenia instalacji LAN;
do wysokości do 50% wartości zamówienia.
5. Warunki udzielenia zamówienia.
Zamówienie zostanie udzielone w jednym lub kilku zamówieniach w przypadku, gdy Zamawiający będzie posiadał środki finansowe na jego
realizację.
Wycena robót objętych zamówieniami zostanie dokonana na podstawie cen nie wyższych niż podane w ofercie dla takich lub podobnych robót, a w
przypadku braku takiej możliwości na podstawie kosztorysów opracowanych na bazie aktualnych KNR przy zastosowaniu średnich cen i
składników cenotwórczych dla województwa mazowieckiego, publikowanych w aktualnym na czas wyceny, wydawnictwie Sekocenbud lub Bistyp.
Ceny materiałów „M” i pracy sprzętu „S” przyjmowane będą jako ceny średnie podawane przez te wydawnictwa, a w przypadku ich braku w tych
wydawnictwach, wg hurtowych cen zakupu. W/w wycena zostanie wykonana każdorazowo przez Wykonawcę i przedłożona Zamawiającemu do akceptacji i ewentualnej korekty. Strony umowy mogą również określić inny sposób dokonania wyceny w/w robót.
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Przy wyborze najkorzystniejszej oferty Zamawiający będzie się kierował następującymi kryteriami oceny ofert:
1) Cena (C) – waga kryterium 60%;
2) Okres udzielonej gwarancji (G) - waga kryterium 40%.
1) Cena (C) – waga 60%
Kryterium „Cena” będzie rozpatrywana na podstawie ceny brutto za wykonanie przedmiotu zamówienia, podanej przez Wykonawcę w Formularzu
oferty.
Zamawiający ofercie o najniższej cenie spośród ofert ocenianych przyzna 60 punktów a każdej następnej zostanie przyporządkowana liczba
punktów proporcjonalnie mniejsza, według wzoru:
cena najniższa brutto*
C = ------------------------------------------------ x 100 pkt x 60%
cena oferty ocenianej brutto
* spośród wszystkich złożonych ofert niepodlegających odrzuceniu
2) Okres udzielonej gwarancji (G)
W przypadku kryterium „Okres udzielonej gwarancji” (G), oferta otrzyma zaokrągloną do dwóch miejsc po przecinku ilość punktów wynikającą z
działania:
Pi (G) = Gi/Gmax x Max (G)
gdzie:
Pi (G) ilość punktów jakie otrzyma oferta ”i” za kryterium „Okres udzielonej gwarancji”
Gi Okres udzielonej gwarancji w ofercie ”i”;
Gmax Najdłuższy okres udzielonej gwarancji /w miesiącach/ spośród wszystkich ważnych i nie odrzuconych ofert;
Max (G) maksymalna ilość punktów jakie może otrzymać oferta za kryterium ”okres udzielonej gwarancji”.
UWAGA !
1) Najkrótszy okres udzielonej gwarancji - 48 m-cy
2) Najdłuższy oceniany okres udzielonej gwarancji - 60 m-cy
/w przypadku, gdy Wykonawca udzieli gwarancji dłuższej niż 60 m-cy, Zamawiający przyjmie do oceny oferty okres gwarancji wynoszący 60 m-cy z
zastrzeżeniem, że do umowy wpisany zostanie okres gwarancji wskazany przez wykonawcę w ofercie/.
Liczba punktów określona zostanie na podstawie wzoru: C+G
Za najkorzystniejszą zostanie wybrana oferta, która zgodnie z powyższymi kryteriami oceny ofert uzyska najwyższą liczbę punktów spośród ofert
nie podlegających odrzuceniu.
Jeżeli nie można wybrać najkorzystniejszej oferty z uwagi na to, że dwie lub więcej ofert przedstawia taki sam bilans ceny lub kosztu i innych
kryteriów oceny ofert, zamawiający zastosuje reguły wynikające z art. 248 p.z.p.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Okres Udzielonej Gwarancji (G)
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Tak
4.3.11.) Określenie aspektów społecznych, środowiskowych lub innowacyjnych, etykiet lub rachunku kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryteriów oceny ofert:
zgodnie z art. 242 ust. 2 ustawy - aspekty środowiskowe
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 1
Art. 109 ust. 1 pkt 4
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące:1) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym:
Zamawiający nie stawia warunku udziału w postępowaniu w powyższym zakresie.
2) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów:
Zamawiający nie stawia warunku udziału w postępowaniu w powyższym zakresie.
3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
Zamawiający uzna ww. spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że posiada środki finansowe lub zdolność kredytową w wysokości co
najmniej 1 500 000,00 zł (słownie złotych: jeden milion pięćset tysięcy i 00/100)
4) zdolności technicznej lub zawodowej:
a) dotyczącej Wykonawcy:
Warunek zostanie spełniony jeśli wykonawca wykaże, że nie wcześniej niż w okresie ostatnich pięciu lat (liczonych wstecz od dnia, w
którym upływa termin składania ofert), a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, w wykonaniu1) co najmniej
dwie roboty budowlane polegające na budowie/przebudowie/rozbudowie/remoncie instalacji sanitarnych, w tym instalacji grzewczej,
wentylacyjnej oraz instalacji elektrycznej w budynku/budynkach, o wartości zamówienia po minimum 1 000 000,00 zł (słownie złotych:
jeden milion i 00/100) brutto ) każda;
1) Za „wykonaną robotę budowlaną” Zamawiający rozumie taką robotę, która została zrealizowana na rzecz podmiotu
(Zamawiającego/Odbiorcy) i odebrana przez ten podmiot, jako należycie wykonana. Zamawiający zastrzega sobie prawo do
ewentualnego sprawdzenia prawdziwości przedstawianych danych, które będą wyszczególnione w ofercie.
2) W przypadku, gdy rozliczenie pomiędzy Wykonawcą/podmiotem a Zamawiającym/odbiorcą za wykonane zamówienie zostało dokonane
w innej walucie niż w złotych polskich - Zamawiający dokona przeliczenia tej kwoty na złote polskie na podstawie średniego kursu złotego
w stosunku do walut obcych, określonych w Tabeli Kursów Narodowego Banku Polskiego (tabela A) na dzień zamieszczenia ogłoszenia.
Jeżeli w dniu zamieszczenia ogłoszenia nie było publikacji NBP średnich kursów walut (tabela A), to Zamawiający dokona przeliczenia tej
wartości na wartość w złotych według średniego kursu NBP (tabela A) dla danej waluty z pierwszego dnia następującego po
zamieszczeniu ogłoszenia o zamówieniu, w którym opublikowane zostały przez NBP średnie kursy walut (tabela A).
b) Zdolność zawodowa:
Warunek zostanie spełniony, jeśli Wykonawca wykaże, że dysponuje lub będzie dysponował osobami zdolnymi do wykonania zamówienia
t.j.:
Kierownik Budowy (Przedstawiciel Wykonawcy) posiadający:
• uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i
urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych bez ograniczeń lub równoważnych wydanych na
podstawie wcześniej obowiązujących przepisów,
• co najmniej 3-letnie doświadczenie jako Kierownik Budowy.
Kierownik robót elektrycznych i elektroenergetycznych posiadający:
• uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i
urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych bez ograniczeń lub równoważnych wydanych na podstawie wcześniej obowiązujących
przepisów,
• co najmniej 3-letnie doświadczenie zawodowe polegające na kierowaniu robotami elektrycznymi i elektroenergetycznymi lub
nadzorowaniu robót elektrycznych i elektroenergetycznych.
Uprawnienia posiadane przez osoby wskazane powyżej, w wymaganym zakresie, powinny być zgodne z ustawą z dnia 7 lipca 1994 r. –
Prawo budowlane (tj. Dz.U. z 2025 r. poz. 418) oraz aktualnym obowiązującym rozporządzeniem Ministra Infrastruktury i Rozwoju z dnia
11 września 2014 r. w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz.U. poz. 1278) lub równoważne wydane na
podstawie wcześniej obowiązujących przepisów.
W każdym przypadku, gdy wymagane jest posiadanie określonych uprawnień budowlanych, przez osobę wskazaną do pełnienia
jakiejkolwiek funkcji wymienionej powyżej, Zamawiający dopuszcza posiadanie przez wskazane osoby:
- uprawnień równoważnych względem wymaganych, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów lub:
- uprawnień równoważnych względem wymaganych, uznanych przez właściwy organ zgodnie z ustawą z dnia 22 grudnia 2015 r. o
zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (t.j. Dz.U. z 2023 r. poz. 334 ze
zm.) lub:
- uprawnień równoważnych względem wymaganych, nabytych w innym niż Rzeczypospolita Polska państwie członkowskim Unii
Europejskiej, państwie członkowskim Europejskiego Porozumienia o wolnym Handlu (EFTA),
- stronie umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym lub Konfederacji Szwajcarskiej i której na mocy odrębnych przepisów przysługuje
prawo do świadczenia usług transgranicznych na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 1) oświadczenie wykonawcy,
w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 p.z.p., o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, w rozumieniu ustawy z dnia 16.02.2007
r. o ochronie konkurencji i konsumentów (t.j. Dz. U. z 2021 r. poz. 275), z innym wykonawcą, który złożył odrębną ofertę, ofertę
częściową lub wniosek o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, albo oświadczenia o przynależności do tej samej grupy
kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty, oferty częściowej lub wniosku o
dopuszczenie do udziału w postępowaniu niezależnie od innego wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej - załącznik
nr 6 do SWZ;
2) zaświadczenia właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzającego, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków i
opłat, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 1 p.z.p., wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed jego złożeniem, a w przypadku
zalegania z opłacaniem podatków lub opłat wraz z zaświadczeniem zamawiający żąda złożenia dokumentów potwierdzających, że
odpowiednio przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu albo przed upływem terminu
składania ofert wykonawca dokonał płatności należnych podatków lub opłat wraz z odsetkami lub grzywnami lub zawarł wiążące
porozumienie w sprawie spłat tych należności;3) zaświadczenie albo inny dokument właściwej terenowej jednostki organizacyjnej Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub
właściwego oddziału regionalnego lub właściwej placówki terenowej Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego
potwierdzającego, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne, w zakresie art. 109 ust.
1 pkt 1 p.z.p., wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed jego złożeniem, a w przypadku zalegania z opłacaniem składek na
ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne wraz z zaświadczeniem albo innym dokumentem zamawiający żąda złożenia dokumentów
potwierdzających, że odpowiednio przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu albo
przed upływem terminu składania ofert wykonawca dokonał płatności należnych składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne
wraz odsetkami lub grzywnami lub zawarł wiążące porozumienie w sprawie spłat tych należności;
4) odpis lub informację z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, w
zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 p.z.p., sporządzonych nie wcześniej niż 3 miesiące przed jej złożeniem, jeżeli odrębne przepisy
wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji.
Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej składa dokumenty określone w
Rozdziale X ust. 8 -10. Wykonawca, w przypadku polegania na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby
przedkłada także podmiotowe środki dowodowe, które służą potwierdzenie braku podstaw do wykluczenia podmiotów
udostępniających zasoby o których mowa w Rozdziale X ust. 6 pkt 2, 3, 4.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: informacji banku lub
spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy,
w okresie nie wcześniejszym niż 3 miesiące przed jej złożeniem.
2) wykaz robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym
okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty i miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, oraz
załączeniem dowodów określających czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje
bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane były wykonywane, a jeżeli wykonawca z przyczyn
niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – inne odpowiednie dokumenty – (załącznik nr 3 do SWZ);
3) wykaz osób, skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług,
kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i
wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o
podstawie do dysponowania tymi osobami (załącznik nr 4 do SWZ);
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
Ofertę składa się na Formularzu Ofertowym – zgodnie z Załącznikiem nr 1 do SWZ. Wraz z ofertą Wykonawca jest zobowiązany złożyć:1) oświadczenia, o których mowa w Rozdziale X ust. 1 SWZ;
2) Wykaz elementów rozliczeniowych sporządzony zgodnie ze wzorem załącznika nr 1A do SWZ (wykaz, pod rygorem odrzucenia oferty,
należy dołączyć do oferty);
3) zobowiązanie innego podmiotu, o którym mowa w Rozdziale XI ust. 3 SWZ (jeżeli dotyczy wg załącznika nr 7 do SWZ);
4) Pełnomocnictwo do reprezentowania wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia lub inny dokument
potwierdzający umocowanie do reprezentowania Wykonawcy (jeśli dotyczy).
5) Pełnomocnictwo lub inny dokument potwierdzający umocowanie do reprezentowania Wykonawcy chyba, że umocowanie do
reprezentacji wynika z dokumentów, o których mowa w ust. 4 poniżej.
6) Dowód wniesienia wadium.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
1. Wykonawca zobowiązany jest do zabezpieczenia swojej oferty wadiumw wysokości: 30 000,00 zł (słownie: trzydzieści tysięcy złotych).
2. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert i utrzymuje nieprzerwalnie do dnia upływu terminu związania ofertą.
3. Przedłużenie terminu związania ofertą jest dopuszczalne tylko z jednoczesnym przedłużeniem okresu ważności wadium albo, jeżeli nie jest to możliwe, z wniesieniem nowego wadium na przedłużony okres związania ofertą.
4. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach:
1) pieniądzu;
2) gwarancjach bankowych;
3) gwarancjach ubezpieczeniowych;
4) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2025 r. poz. 98).
5. Wadium w formie pieniądza należy wnieść przelewem na rachunek bankowy nr
87 1240 6348 1111 0010 4125 7581 Bank Pekao S.A. O/Grodzisk Mazowiecki, ul. Armii Krajowej 16, 05-825 Grodzisk Mazowiecki
6. z dopiskiem „Wadium – nr postępowania”.
UWAGA: Za termin wniesienia wadium w formie pieniężnej zostanie przyjęty termin uznania rachunku Zamawiającego.
6. Wadium wnoszone w formie gwarancji lub poręczenia musi być złożone jako oryginał gwarancji lub poręczenia w postaci elektronicznej i spełniać co najmniej poniższe wymagania:
1) musi obejmować odpowiedzialność za wszystkie przypadki powodujące utratę wadium przez Wykonawcę określone w ustawie p.z.p.;
2) z jej treści powinno jednoznacznej wynikać zobowiązanie gwaranta do zapłaty całej kwoty wadium;
3) powinno być nieodwołalne i bezwarunkowe oraz płatne na pierwsze żądanie;
4) termin obowiązywania poręczenia lub gwarancji nie może być krótszy niż termin związania ofertą (z zastrzeżeniem iż pierwszym dniem związania ofertą jest dzień składania ofert);
5) w treści poręczenia lub gwarancji powinna znaleźć się nazwa oraz numer przedmiotowego postępowania;
6) beneficjentem poręczenia lub gwarancji jest: Gmina Grodzisk Mazowiecki
7) w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (art. 58 p.z.p.), Zamawiający wymaga aby poręczenie lub gwarancja obejmowała swą treścią (tj. zobowiązanych z tytułu poręczenia lub gwarancji) wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia lub aby z jej treści wynikało, że zabezpiecza ofertę Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (konsorcjum);
6. Oferta wykonawcy, który nie wniesie wadium, wniesie wadium w sposób nieprawidłowy lub nie utrzyma wadium nieprzerwanie do upływu terminu związania ofertą lub złoży wniosek o zwrot wadium w przypadku, o którym mowa w art. 98 ust. 2 pkt 3 p.z.p. zostanie odrzucona.
7. Zasady zwrotu oraz okoliczności zatrzymania wadium określa art. 98 p.z.p
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo do reprezentowania i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Pełnomocnictwo winno być załączone do oferty.2. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia w treści załącznika nr 8 do SWZ składają oświadczenie, z którego wynika, które roboty budowlane wykonają poszczególni wykonawcy.
3. Oświadczenia i dokumenty potwierdzające brak podstaw do wykluczenia z postępowania składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Szczegółowy zakres zmian zawiera załączniku nr 5 do SWZ7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2025-09-05 12:00
8.2.) Miejsce składania ofert: Ofertę należy złożyć poprzez Platformę zakupową https://platformazakupowa.pl/transakcja/1161939
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2025-09-05 12:00
8.4.) Termin związania ofertą: do 2025-10-04
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót instalacyjno-budowlanych termomodernizacji budynku użyteczności publicznej OśrodkaKultury w gminie Grodzisk Mazowiecki przy ulicy Spółdzielczej 9, w ramach projektu pn.”Modernizacja energetyczna głównej siedziby
Ośrodka Kultury Gminy Grodzisk Mazowiecki” współfinansowanego ze środków Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności w
ramach inwestycji B1.1.4 „Wzmocnienie efektywności energetycznej obiektów lokalnej aktywności społecznej”. UWAGA: Przedmiotowe
zamówienie jest dofinansowane ze środków Krajowego Planu Odbudowy (KPO) wszystkie prace, które są
dofinansowane należy wykonać w terminach jak wyżej aby możliwe było rozliczenie dotacji w terminie wymaganym przez instytucję
dofinansowująca. W przypadku gdy instytucja dofinansowująca przedłuży termin zakończenia projektów to Zamawiający przedłuży
Wykonawcy termin realizacji przedmiotu umowy.Zamawiający wymaga wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy w
wysokości 5 % ceny całkowitej podanej w ofercie.
- Poradnik dla inwestorów realizujących inwestycje mieszkaniowe finansowane z udziałem środków KPO opracowany przez Ministerstwo
Rozwoju i Technologii, Warszawa, styczeń 2023 r. dostępny na stronie:
https://www.bgk.pl/files/public/Pliki/Fundusze_i_programy/Programy/Program_TERMO/Poradnik_DNSH_dla_inwestorow_styczen_2023.pdf
- Ocena DNSH reform i inwestycji w ramach rewizji krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności dostępny na stronie:
https://www.gov.pl/attachment/254c66de-fd5d-40a8-aa70-69ab957172a4
1) Wykonawca ma obowiązek, przed rozpoczęciem robót budowlanych, wykonać i przekazać zamawiającemu audyt przedrozbiórkowy,
mający na celu analizę jakościową i ilościową strumieni odpadów oraz określenie możliwości ich zagospodarowania zgodnie z hierarchią
postępowania z odpadami i Protokołem UE dotyczącym gospodarowania odpadami z budowy i rozbiórki. Rozbiórka obiektu powinna
zostać przeprowadzona w sposób umożliwiający selektywną zbiórkę co najmniej 70% masy wszystkich odpadów.
Audyt przedrozbiórkowy powinien zawierać następujące elementy:
- strona tytułowa z określeniem: nazwy dokumentu, inwestora, obiektu, którego dotyczy, wykonawcy audytu, daty sporządzenia wraz z
podpisem osoby sporządzającej.
- identyfikacja odpadów z określeniem ich rodzajów
- określenie ilości poszczególnych odpadów z podaniem jednostek miar
- wskazanie odpadów, które mogą zostać ponownie użyte z określeniem ich ilości
- określenie zasad i sposobu segregacji surowców pozyskanych z rozbiórki.
2) Wykonawca ma obowiązek przed rozpoczęciem robót budowlanych opracować i przekazać zamawiającemu Wykaz odpadów oraz Plan
segregacji odpadów.
Wykaz odpadów musi zawierać:
- stronę tytułową z określeniem: nazwy dokumentu, inwestora, obiektu, którego dotyczy, wykonawcy wykazu, daty sporządzenia wraz z
podpisem osoby sporządzającej.
- listę przewidywanych odpadów i ich ilości, które powstaną w toku prowadzenia robót.
Wykaz musi być przygotowany na podstawie obmiarów/przedmiarów robót będących załącznikami do postępowania.