BZP: Poprawa funkcjonowania transportu zbiorowego w mieście Włocławek poprzez modernizację infrastruktury towarzyszącej transportowi zbiorowemu I ETAP
20.08.2025
2025/BZP 00383144/01
GMINA MIASTO WŁOCŁAWEK - Urząd Miasta Włocławek
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Poprawa funkcjonowania transportu zbiorowego w mieście Włocławek poprzez modernizację infrastruktury towarzyszącej transportowi zbiorowemu I ETAP
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINA MIASTO WŁOCŁAWEK - Urząd Miasta Włocławek
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 910866910
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Zielony Rynek 11/13
1.5.2.) Miejscowość: Włocławek
1.5.3.) Kod pocztowy: 87-800
1.5.4.) Województwo: kujawsko-pomorskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL619 - Włocławski
1.5.7.) Numer telefonu: +48 (54) 414 40 00
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowienia@um.wloclawek.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.wloclawek.eu
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Poprawa funkcjonowania transportu zbiorowego w mieście Włocławek poprzez modernizację infrastruktury towarzyszącej transportowi zbiorowemu I ETAP
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-3595e1b7-24db-4893-a87c-ad6bf0d42538
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00383144
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-08-20
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00065448/15/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.17 Poprawa funkcjonowania transportu zbiorowego w mieście Włocławek poprzez modernizację infrastruktury towarzyszącej transportowi zbiorowemu I ETAP
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak
2.15.) Nazwa projektu lub programu
Umowa nr UM_WR.431.3.079.2025 projekt: „Poprawa funkcjonowania transportu zbiorowego w mieście Włocławek poprzez modernizację infrastruktury towarzyszącej transportowi zbiorowemu I ETAP” nr FEKP.03.02-IZ.00-0011/24 współfinansowany z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramachprogramu Fundusze Europejskie dla Kujaw i Pomorza 2021-2027
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://umwloclawek.logintrade.net/zapytania_email,207265,611c2a09f8f0fa9fa0fda5464a9e1662.html3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: 1. W prowadzonym postępowaniu komunikacja pomiędzy Zamawiającym a
Wykonawcami odbywa się przy użyciu środków komunikacji elektronicznej.
2. W prowadzonym postępowaniu komunikacja pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcami odbywa się przy użyciu Platformy
Przetargowej Urzędu Miasta Włocławek, dostępnej pod adresem: https://umwloclawek.logintrade.net/rejestracja/ustawowe.html oraz
za pomocą poczty elektronicznej, z zastrzeżeniem pkt. 3.
3. Środkiem komunikacji elektronicznej, służącym złożeniu oferty przez Wykonawcę, jest jego prawidłowe złożenie na Platformie
Przetargowej Urzędu Miasta Włocławek dostępnej pod adresem: https://umwloclawek.logintrade.net/rejestracja/ustawowe.html, w
wierszu oznaczonym tytułem oraz znakiem sprawy zgodnym z niniejszym postępowaniem.
4. Korespondencję związaną z prowadzonym postępowaniem można również kierować na następujący adres poczty elektronicznej
Zamawiającego: zamowienia@um.wloclawek.pl, z zastrzeżeniem pkt. 3.
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. Korzystanie z Platformy
Przetargowej Urzędu Miasta Włocławek przez Wykonawcę jest bezpłatne.
2. Instrukcja korzystania z Platformy Przetargowej Urzędu Miasta Włocławek dostępna jest pod adresem:
https://umwloclawek.logintrade.net/rejestracja/instrukcje.html.
3. Do połączenia używany jest szyfrowany protokół HTTPS. Szyfrowanie danych odbywa się przy pomocy protokołu SSL. Certyfikat
SSL zapewnia poufność transmisji danych przesyłanych przez Internet. Wykonawca posiadający konto na Platformie Przetargowej
Urzędu Miasta Włocławek ma dostęp do możliwości złożenia, zmiany, wycofania oferty, a także funkcjonalności pozwalających na
zadawanie pytań do treści SWZ oraz komunikację z Zamawiającym w pozostałych obszarach.
4. Wymagania techniczne wysyłania i odbierania dokumentów elektronicznych, elektronicznych kopii dokumentów i oświadczeń oraz
informacji przekazywanych przy użyciu Platformy Przetargowej Urzędu Miasta Włocławek:
1) dopuszczalne przeglądarki internetowe:
a) Internet Explorer 8, Internet Explorer 9, Internet Explorer 10, Internet Explorer 11,
b) Google Chrome 31,
c) Mozilla Firefox 26,
d) Opera 18;
2) pozostałe wymagania techniczne:
a) dostęp do sieci Internet,
b) obsługa przez przeglądarkę protokołu XMLHttpRequest – ajax,
c) włączona obsługa JavaScript,
d) zalecana szybkość łącza internetowego powyżej 500 KB/s,
e) zainstalowany Acrobat Reader,
f) zainstalowane środowisko uruchomieniowe Java - Java SE Runtime Environment 6 Update 24 lub nowszy;
3) wspierane są rozwiązania dostarczane przez firmy:
a) Polskie Centrum Certyfikacji Elektronicznej Sigillum Polskiej Wytwórni Papierów Wartościowych S.A.,
b) Centrum Obsługi Podpisu Elektronicznego Szafir Krajowej Izby Rozliczeniowej S.A.,
c) Powszechne Centrum Certyfikacji Certum firmy Unizeto Technologies S.A.,
d) Kwalifikowane Centrum certyfikacji Kluczy CenCert firmy Safe Technologies S.A.;
4) dopuszczalne formaty przesyłanych danych: Oświadczenia lub dokumenty przekazywane za pośrednictwem środka komunikacji
elektronicznej przesyła się w formatach danych określonych w przepisach wydanych na podstawie § 2 ust. 1 i 2 rozporządzenia
Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020 roku w sprawie sposobu sporządzania i przekazywania informacji oraz wymagań
technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia
publicznego lub konkursie (Dz. U. z 2020 r. poz. 2452 ze zm.). Równocześnie Zamawiający rekomenduje na format danych
przesyłanych plików: *.pdf.
5) maksymalny rozmiar pojedynczego pliku: 150 MB, przy czym nie określa się limitu liczby plików.
5. Zamawiający może również komunikować się z Wykonawcami za pomocą poczty elektronicznej. Adres poczty elektronicznej
Zamawiającego to: zamowienia@um.wloclawek.pl.
6. Zamawiający nie przewiduje sposobu komunikowania się z Wykonawcami w inny sposób niż przy użyciu środków komunikacji
elektronicznej, wskazanych w SWZ.
7. Zamawiający zaleca, aby nazwa plików lub katalogów przesyłanych Zamawiającemu przy użyciu Platformy Przetargowej Urzędu
Miasta Włocławek, dostępnej pod adresem: https://umwloclawek.logintrade.net/rejestracja/ustawowe.html, oraz za pomocą pocztyelektronicznej zawierała maksymalnie 50 znaków.
8. W przypadku niezastosowania się przez Wykonawcę do zalecenia Zamawiającego, o którym mowa w pkt. 7, Wykonawca
przyjmuje na siebie wyłączne ryzyko braku możliwości otwarcia przez Zamawiającego przesłanego pliku lub katalogu, a tym samym
ryzyko braku możliwości zapoznania się przez Zamawiającego treścią przesłanego pliku lub katalogu.
9. Ofertę oraz oświadczenie, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy PZP, składa się, pod rygorem nieważności, w formie
elektronicznej lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: IZ.ZP.271.35.2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.5.) Wartość zamówienia: 2375066,95 PLN
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Tak
4.1.9.) Liczba części: 4
4.1.10.) Ofertę można składać na wszystkie części
4.1.11.) Zamawiający ogranicza liczbę części zamówienia, którą można udzielić jednemu wykonawcy: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Tak
4.1.14.) Określenie aspektów społecznych, środowiskowych lub etykiet w opisie przedmiotu zamówienia:
Zamawiający uwzględnił wymagania w zakresie dostępności dla osób niepełnosprawnych oraz projektowania z przeznaczeniem dla wszystkich użytkowników, zgodnie z art. 100 ust. 1 ustawy
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
Część 1
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Zadanie (część) nr 1: Przebudowa przystanku Lunewil 01 oraz Lunewil 02
1). Przystanek Lunewil 01 dawna nazwa Okrzei-Kapitulna [104]
Przedmiot zamówienia obejmuje kompleksowe wykonanie zatoki autobusowej, chodników wraz z:
a) wszystkimi robotami przewidzianymi w dokumentacji projektowej do realizacji w pasie drogowym
b) budową kanału technologicznego na odcinku przebudowy
Przedmiot zamówienia obejmuje w szczególności:
1) przebudowę zatoki autobusowej o nawierzchni z betonu cementowego;
2) przebudowę chodników peronów o nawierzchni z kostki betonowej;
3) budowę kanału technologicznego;
4) wykonanie oznakowania pionowego, poziomego i urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego;
5) montaż modułowej wiaty przystankowej - 2 modułowej
Przybliżone pole powierzchni projektowanych powierzchni zagospodarowania terenu przedstawia się następu-jąco:
a) powierzchnia zatoki o nawierzchni z betonu cementowego: ok 145 m2,
b) powierzchnia chodników i peronu o nawierzchni z kostki betonowej: ok. 175 m2,
Przybliżona długość projektowanych elementów infrastruktury technicznej przedstawia się następująco:
a) długość kanału technologicznego: ok. 22 m (wraz z trzema studniami);
2). Przystanek Lunewil 02 dawna nazwa Okrzei-Lunewil [74]
Przedmiot zamówienia obejmuje kompleksowe wykonanie zatoki autobusowej, chodników wraz z:
b) wszystkimi robotami przewidzianymi w dokumentacji projektowej do realizacji w pasie drogowym,
c) budową kanału technologicznego na odcinku przebudowy
Przedmiot zamówienia obejmuje w szczególności:
1) przebudowę zatoki autobusowej o nawierzchni z betonu cementowego;
2) przebudowę chodników peronów o nawierzchni z kostki betonowej;
3) budowę kanału technologicznego;
4) wykonanie oznakowania pionowego, poziomego i urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego;
5) montaż modułowej wiaty przystankowej - 2 modułowej
6) nasadzenia drzew – 4 szt.
Przybliżone pole powierzchni projektowanych powierzchni zagospodarowania terenu przedstawia się następu-jąco:
a) powierzchnia zatoki o nawierzchni z betonu cementowego: ok 205 m2,
b) powierzchnia chodników i peronu o nawierzchni z kostki betonowej: ok. 78 m2,
Przybliżona długość projektowanych elementów infrastruktury technicznej przedstawia się następująco:
c) długość kanału technologicznego: ok. 22 m (wraz z trzema studniami);
Przedmiot zamówienia obejmuje również przeniesienie wiaty z przystanku Lunewil 02 (074) na przystanek Broniewskiego 01 (295) (likwidacja starej wiaty z przystanku Broniewskiego 01) oraz przeniesienie wiaty z przystanku Lunewil 01 (104) na przystanek Broniewskiego 02 (297)
4.2.5.) Wartość części: 429212,70 PLN
4.2.6.) Główny kod CPV: 45233100-0 - Roboty w zakresie budowy autostrad, dróg
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
44212321-5 - Wiaty autobusowe
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2025-11-30
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Najdłuższy okres gwarancji i rękojmi na wykonany przedmiot zamówienia
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 2
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Zadanie (część) nr 2: Przebudowa przystanku Wronia Wiadukt 01 oraz Wronia Wiadukt 02.
1). Przystanek Wronia Wiadukt 01 dawna nazwa Wronia -Rakutowska [173]
Przedmiot zamówienia obejmuje kompleksowe wykonanie zatoki autobusowej, chodników wraz z:
a) wszystkimi robotami przewidzianymi w dokumentacji projektowej do realizacji w pasie drogowym
c) budową kanału technologicznego na odcinku przebudowy
Przedmiot zamówienia obejmuje w szczególności:
1) przebudowę zatoki autobusowej o nawierzchni z betonu cementowego;
2) przebudowę chodników peronów o nawierzchni z kostki betonowej;
3) budowę kanału technologicznego;
4) wykonanie oznakowania pionowego, poziomego i urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego;
5) montaż modułowej wiaty przystankowej - 4 modułowej
6) Wykonanie muru oporowego
7) Wykonanie schodów
Przybliżone pole powierzchni projektowanych powierzchni zagospodarowania terenu przedstawia się następu-jąco:
a) powierzchnia zatoki o nawierzchni z betonu cementowego: ok 163 m2,
b) powierzchnia chodników i peronu o nawierzchni z kostki betonowej: ok. 335 m2,
Przybliżona długość projektowanych elementów infrastruktury technicznej przedstawia się następująco:
c) długość kanału technologicznego: ok. 74 m (wraz z pięcioma studniami);
2). Przystanek Wronia Wiadukt 02 dawna nazwa Wronia -Wolność [142]
Przedmiot zamówienia obejmuje kompleksowe wykonanie zatoki autobusowej, chodników wraz z:
a) wszystkimi robotami przewidzianymi w dokumentacji projektowej do realizacji w pasie drogowym,
b) budową kanału technologicznego na odcinku przebudowy
Przedmiot zamówienia obejmuje w szczególności:
1) przebudowę zatoki autobusowej o nawierzchni z betonu cementowego;
2) przebudowę chodników peronów o nawierzchni z kostki betonowej;
3) budowę kanału technologicznego;
4) wykonanie oznakowania pionowego, poziomego i urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego;
5) montaż modułowej wiaty przystankowej - 4 modułowej
Przybliżone pole powierzchni projektowanych powierzchni zagospodarowania terenu przedstawia się następu-jąco:
a) powierzchnia zatoki o nawierzchni z betonu cementowego: ok 134 m2,
b) powierzchnia chodników i peronu o nawierzchni z kostki betonowej: ok. 374 m2,
Przybliżona długość projektowanych elementów infrastruktury technicznej przedstawia się następująco:
c) długość kanału technologicznego: ok. 74 m (wraz z trzema studniami);
Przedmiot zamówienia obejmuje również przeniesienie wiaty z przystanku Wronia – Wiadukt 01 (173) na przy-stanek Mielęcińska 01 (168) (likwidacja starej wiaty z przystanku Mielęcińska oraz przeniesienie wiaty z przystanku Wronia – Wiadukt 02 (142) na przystanek Traugutta 01 (187)
4.2.5.) Wartość części: 742432,68 PLN
4.2.6.) Główny kod CPV: 45233100-0 - Roboty w zakresie budowy autostrad, dróg
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
44212321-5 - Wiaty autobusowe
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2025-11-30
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Najdłuższy okres gwarancji i rękojmi na wykonany przedmiot zamówienia
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 3
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Zadanie (część) nr 3: Przebudowa przystanku Brzeska 01 oraz przystanku Centrum Kultury Browar B 02
1). Przystanek Brzeska 01 dawna nazwa Brzeska [18]
Przedmiot zamówienia obejmuje kompleksowe wykonanie zatoki autobusowej, chodników wraz z:
a) wszystkimi robotami przewidzianymi w dokumentacji projektowej do realizacji w pasie drogowym
b) budową kanału technologicznego na odcinku przebudowy
Przedmiot zamówienia obejmuje w szczególności:
1) przebudowę zatoki autobusowej o nawierzchni z betonu cementowego;
2) przebudowę chodników peronów o nawierzchni z kostki betonowej;
3) budowę kanału technologicznego;
4) wykonanie oznakowania pionowego, poziomego i urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego;
5) montaż modułowej wiaty przystankowej - 2 modułowej
Przybliżone pole powierzchni projektowanych powierzchni zagospodarowania terenu przedstawia się następu-jąco:
a) powierzchnia zatoki o nawierzchni z betonu cementowego: ok 106 m2,
b) powierzchnia chodników i peronu o nawierzchni z kostki betonowej: ok. 56 m2,
Przybliżona długość projektowanych elementów infrastruktury technicznej przedstawia się następująco:
c) długość kanału technologicznego: ok. 25 m (wraz z czterema studniami);
UWAGA:
Lokalizacja inwestycji w strefie ochrony archeologicznej Dzielnicy Starego Miasta Włocławek, wpisanej do rejestru zabytków pod numerem A/1560 decyzją Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków w Bydgoszczy z dnia 30 września 1957r. W związku z powyższym w trakcie prac ziemnych związanych z inwestycją należy przepro-wadzić badania archeologiczne ( wydana Decyzja NR ZAR/117/2024 z 17 lipca 2024r- w załącze-niu).Zamawiający przekaże Wykonawcy kontakt do kierownika badań archeologicznych w dniu podpisania Umowy na roboty budowlane, który w wyznaczonym do badań obrębie będzie sporządzał szczegółową doku-mentację prac oraz eksplorował obiekty zgodnie z wydanym pozwoleniem.
Wykonawca jest zobowiązany do:
1) odhumusowania lub rozebrania warstw konstrukcyjnych nawierzchni w obszarze wyznaczonym do badań archeologicznych ręcznie;
2) zabezpieczenia wykopów
3) wysłania podanemu przez Zamawiającego kierownikowi badań archeologicznych na adres mailowy - harmonogramu prac budowlanych na co najmniej 7 dni przed ich rozpoczęciem,
4) zawiadomienia kierownika badań archeologicznych o planowaniu rozpoczęciu konkretnych prac ziemnych (z udziałem sprzętu mechanicznego i ręcznego, mailowo, telefonicznie lub przez wiadomość sms w terminie co najmniej 2 dni przed ich rozpoczęciem.
5) w przypadku zmiany terminów rozpoczęcia i zakończenia prac ziemnych względem wskazanego w pkt. 3) harmonogramu, skutecznego zawiadomienia kierownika badań archeologicznych o tym fakcie co najmniej 2 dni przed rozpoczęciem prac, których termin uległ zmianie.
Obowiązkiem wynikającym z art. 32 ust. 1 Ustawy z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami (t. j. Dz. U. z 2022 r. poz. 840 z późn. zm.): „Kto, w trakcie prowadzenia robót budowlanych lub ziem-nych, odkrył przedmiot, co do którego istnieje przypuszczenie, iż jest on zabytkiem, jest obowiązany:
1) wstrzymać wszelkie roboty mogące uszkodzić lub zniszczyć odkryty przedmiot;
2) zabezpieczyć, przy użyciu dostępnych środków, ten przedmiot i miejsce jego odkrycia;
3) niezwłocznie zawiadomić o tym właściwego wojewódzkiego konserwatora zabytków, a jeśli nie jest to możliwe, właściwego wójta (burmistrza, prezydenta miasta)". Powyższa opinia ma charakter wyłącznie meryto-ryczny.
Materiały archeologiczne pozyskane w trakcie badań archeologicznych przy realizacji inwestycji Muzeum Ziemi Kujawskiej i Dobrzyńskiej we Włocławku przejmie w depozyt (pismo MZKiD-S.42.36/2024 w załączeniu.)
Przyjęcie ewentualnie pozyskanych materiałów będzie możliwe na zasadach określonych w „Regulaminie przekazywania zabytków archeologicznych do zbiorów Muzeum Ziemi Kujawskiej i Dobrzyńskiej we Włocław-ku", znajdującego się w wraz z niezbędnymi załącznikami na stronie internetowej muzeum (https://muzeum.wloclawek.pl/uslugi/uslugi-archeologiczne).
2). Przystanek Centrum Kultury Browar B 02 dawna nazwa Bechiego – LMK [217]
Przedmiot zamówienia obejmuje kompleksowe wykonanie zatoki autobusowej, chodników wraz z:
a) wszystkimi robotami przewidzianymi w dokumentacji projektowej do realizacji w pasie drogowym,
b) budową kanału technologicznego na odcinku przebudowy
Przedmiot zamówienia obejmuje w szczególności:
1) przebudowę zatoki autobusowej o nawierzchni z betonu cementowego;
2) przebudowę chodników peronów o nawierzchni z kostki betonowej;
3) budowę kanału technologicznego;
4) wykonanie oznakowania pionowego, poziomego i urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego;
5) montaż modułowej wiaty przystankowej - 2 modułowej
Przybliżone pole powierzchni projektowanych powierzchni zagospodarowania terenu przedstawia się następu-jąco:
a) powierzchnia zatoki o nawierzchni z betonu cementowego: ok 76 m2,
b) powierzchnia chodników i peronu o nawierzchni z kostki betonowej: ok. 155 m2,
Przybliżona długość projektowanych elementów infrastruktury technicznej przedstawia się następująco:
c) długość kanału technologicznego: ok. 27 m (wraz z trzema studniami);
UWAGA:
Lokalizacja inwestycji w strefie historycznej struktury przestrzennej miasta Włocławek, która jest ujęta w woje-wódzkiej ewidencji zabytków oraz w gminnej ewidencji zabytków Zarządzenie nr 10/2024 Prezydenta Miasta Włocławek z dnia 18 stycznia 2024 r. w sprawie prowadzenia Gminnej Ewidencji Zabytków Gminy Miasta Wło-cławek oraz w zapisach miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego miasta Włocławka przyjętego Uchwałą Rady Miasta Włocławek Nr LVII/ 176/2022 z dnia 28.12.2022 r. Skutkiem powyższego strefa podlega ochronie konserwatorskiej na podstawie art. 6 ust. 1 pkt 1 lit. „b”, art. 7 pkt 4, art. 22 ust. 2, 4-5 Ustawy z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami (t.j. Dz. U. z 2022 r. poz. 840 z późn. zm.).
Ponadto w sąsiedztwie przedmiotowej inwestycji zlokalizowane są budynki wpisane do rejestru zabytków:
1) zespół willi miejskiej przy ul. Bechiego 2 we Włocławku składający się z willi, budynku służbówki, ogrodu jest wpisany do rejestru zabytków województwa kujawsko-pomorskiego pod nr A/1007/1-3 decyzją Kujawsko-Pomorskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków z 22 czerwca 2006 r.
2) zespół Browaru Bojańczyka we Włocławku — wpisanym do rejestru zabytków województwa kujawsko-pomorskiego pod nr A/ 1243/1-5 decyzją Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków we Włocławku z dnia 12 czerwca 1998 r.
Obiekty te podlegają ochronie prawnej na mocy art. 6 ust. 1 pkt 1 lit. „b", „c”, art. 7 ust. 1 Ustawy o ochronie za-bytków i opiece nad zabytkami (t. j. Dz. U. z 2022 r., poz. 840 z późn. zm.).
Obowiązkiem wynikającym z art. 32 ust. 1 Ustawy z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami (t. j. Dz. U. z 2022 r. poz. 840 z późn. zm.): „Kto, w trakcie prowadzenia robót budowlanych lub ziem-nych, odkrył przedmiot, co do którego istnieje przypuszczenie, iž jest on zabytkiem, jest obowiązany:
1) wstrzymać wszelkie roboty mogące uszkodzić lub zniszczyć odkryty przedmiot;
2) zabezpieczyć, przy użyciu dostępnych środków, ten przedmiot i miejsce jego odkrycia;
3) niezwłocznie zawiadomić o tym właściwego wojewódzkiego konserwatora zabytków, a jeśli nie jest to możliwe, właściwego wójta (burmistrza, prezydenta miasta)".
4.2.5.) Wartość części: 330231,66 PLN
4.2.6.) Główny kod CPV: 45233100-0 - Roboty w zakresie budowy autostrad, dróg
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
44212321-5 - Wiaty autobusowe
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2025-11-30
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Najdłuższy okres gwarancji i rękojmi na wykonany przedmiot zamówienia
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 4
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Zadanie (część) nr 4: Przebudowa pętli autobusowej przy ul. Ostrowskiej, budowa budynku do ob-sługi transportu publicznego, ogrodu wertykalnego ( z konstrukcją wsporczą) wraz z niezbędną infra-strukturą.
Przedmiot zamówienia obejmuje kompleksowe wykonanie zatoki autobusowej, chodników wraz z:
a) wszystkimi robotami przewidzianymi w dokumentacji projektowej do realizacji w pasie drogowym,
b) budową kanału technologicznego na odcinku przebudowy
Przedmiot zamówienia obejmuje w szczególności:
1) rozbiórka istniejącego budynku
2) przebudowę zatoki autobusowej o nawierzchni z betonu cementowego;
3) przebudowę chodników peronów o nawierzchni z kostki betonowej;
4) budowę kanału technologicznego;
5) wykonanie budynku do obsługi transportu publicznego wyposażonego w pomieszczenie socjalne dla kierowców autobusów,
6) włączenie budynku do istniejących przyłączy
7) wykonanie ogrodu wertykalnego przy wiacie przystankowej wraz z konstrukcją wsporcza.
8) wykonanie oznakowania pionowego, poziomego i urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego;
9) montaż modułowej wiaty przystankowej - 5 modułowej
Przybliżone pole powierzchni projektowanych powierzchni zagospodarowania terenu przedstawia się następu-jąco:
a) powierzchnia zatoki o nawierzchni z betonu cementowego: ok 241 m2,
b) powierzchnia chodników i peronu o nawierzchni z kostki betonowej: ok. 248 m2,
c) budynek do obsługi transportu publicznego :
- powierzchnia zabudowy 18,18 m2
- kubatura 18,96 m3,
-dł.7,5m, szer. 1,5m, wys.2,40 m ( 2,6 m z attyką).
Przybliżona długość projektowanych elementów infrastruktury technicznej przedstawia się następująco:
d) długość kanału technologicznego: ok. 101 m (wraz z czterema studniami);
Przedmiot zamówienia obejmuje również likwidację wiaty przystankowej na przystanku Ostrowska Pętla 02 (242)
4.2.5.) Wartość części: 873189,91 PLN
4.2.6.) Główny kod CPV: 45233100-0 - Roboty w zakresie budowy autostrad, dróg
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
44212321-5 - Wiaty autobusowe
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2025-11-30
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Najdłuższy okres gwarancji i rękojmi na wykonany przedmiot zamówienia
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 1
Art. 109 ust. 1 pkt 4
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Nie
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: Nie dotyczy.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: Nie dotyczy.
5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Tak
5.10.) Przedmiotowe środki dowodowe podlegające uzupełnieniu po złożeniu oferty:
Nie dotyczy.5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
Do oferty powinny zostać załączone wszystkie dokumenty wymagane odpowiednimi postanowieniami SWZ, tj.:1) formularz ofertowy,
2) oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu i spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, składane na podstawie art.
125 ust. 1 ustawy PZP – wzór oświadczenia zawarto w załączniku nr 2 do SWZ, z zastrzeżeniem, że:
a) w przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców – oświadczenie, o którym mowa w pkt 2, składa
każdy z Wykonawców, przy czym w części dotyczącej spełnienia warunków udziału w postępowaniu tylko w zakresie, w jakim każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu,
3) pełnomocnictwo upoważniające do złożenia oferty, o ile ofertę składa pełnomocnik,
4) w przypadku oferty składanej przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia - pełnomocnictwo
do reprezentowania w postępowaniu Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie
zamówienia i/lub zawarcia umowy w sprawie zamówienia w imieniu Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie
zamówienia.
5) dokument potwierdzający wniesienie wadium, jeżeli zamawiający żądał wniesienia wadium
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
Wykonawca zobowiązany jest przed upływem terminu składania ofert wnieść wadium w wysokości:1) w odniesieniu do zadania nr 1: 4000,00 PLN (słownie: cztery tysiące złotych, 00/100);
2) w odniesieniu do zadania nr 2: 7000,00 PLN (słownie: siedem tysięcy złotych, 00/100);
3) w odniesieniu do zadania nr 3: 3000,00 PLN (słownie: trzy tysiące złotych, 00/100);
4) w odniesieniu do zadania nr 4: 8000,00 PLN (słownie: osiem tysięcy złotych, 00/100).
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Zamawiający przewiduje możliwość dokonania istotnych zmian umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie którejdokonano wyboru Wykonawcy, zgodnie z projektowanymi postanowienia umowy, stanowiącymi załącznik nr 3a, 3b, 3c i 3d do SWZ oraz
ustawą PZP.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2025-09-04 10:00
8.2.) Miejsce składania ofert: W prowadzonym postępowaniu Wykonawcy składają swoje oferty za pośrednictwem Platformy Przetargowej Urzędu Miasta Włocławek dostępnej pod adresem: https://umwloclawek.logintrade.net/rejestracja/ustawowe.html.
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2025-09-04 10:15
8.4.) Termin związania ofertą: do 2025-10-03
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
Zamawiający wykluczy z postępowania Wykonawcę na podstawie przesłanek wynikających z art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13kwietnia 2022 roku o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz
służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (t.j. Dz. U. z 2025 r., poz. 514).