BZP: „BUDOWA BOISKA PIŁKARSKIEGO PRZY ZESPOLE SZKÓŁ TECHNICZNYCH W KOLE”
20.08.2025
2025/BZP 00383206/01
Powiat Kolski
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
„BUDOWA BOISKA PIŁKARSKIEGO PRZY ZESPOLE SZKÓŁ TECHNICZNYCH W KOLE”
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Powiat Kolski
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 311620839
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Sienkiewicza 21/23
1.5.2.) Miejscowość: Koło
1.5.3.) Kod pocztowy: 62-600
1.5.4.) Województwo: wielkopolskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL414 - Koniński
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zp@starostwokolskie.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.starostwokolskie.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
„BUDOWA BOISKA PIŁKARSKIEGO PRZY ZESPOLE SZKÓŁ TECHNICZNYCH W KOLE”
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-95d1281c-aa09-4bac-a0ec-44c9cef4d415
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00383206
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-08-20
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://starostwokolskie.ezamawiajacy.pl3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: platforma zakupowa: https://starostwokolskie.ezamawiajacy.pl poczta elektroniczna: zp@starostwokolskie.pl
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Zasady i formy przekazywania oświadczeń, wniosków i innych dokumentów:
1) wszelkie oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz inne informacje Zamawiający
i Wykonawcy przekazują faksem, drogą elektroniczną (poczta elektroniczna) lub poprzez Platformę Zakupową,
2) oświadczenia, wnioski, zawiadomienia inne informacje oraz pytania kierowane
do Zamawiającego przekazywane za pomocą Platformy zakupowej należy kierować na adres Platformy zakupowej Zamawiającego podany w pierwszym punkcie SWZ,
3) oświadczenia, wnioski, zawiadomienia i inne informacje oraz pytania do Zamawiającego przekazywane za pomocą poczty elektronicznej należy kierować na adres poczty elektronicznej Zamawiającego podany na stronie tytułowej SWZ,
4) każda ze stron na żądanie drugiej niezwłocznie potwierdza fakt otrzymania oświadczeń, wniosków, zawiadomień oraz innych informacji przekazanych za pomocą Platformy zakupowej lub pocztą elektroniczną.
5) Ofertę oraz dokumenty, które się na nią składają należy opatrzeć kwalifikowanym podpisem elektronicznym bądź podpisem zaufanym lub podpisem osobistym, przez osobę/y upoważnioną/e do reprezentowania wykonawcy.
podpis zaufany - podpis elektroniczny, którego autentyczność i integralność są zapewniane przy użyciu pieczęci elektronicznej ministra właściwego do spraw informatyzacji,
podpis osobisty - zaawansowany podpis elektroniczny w rozumieniu art. 3 pkt 11 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 910/2014 z dnia 23 lipca 2014 r. w sprawie identyfikacji elektronicznej i usług zaufania w odniesieniu do transakcji elektronicznych na rynku wewnętrznym oraz uchylającego dyrektywę 1999/93/WE, weryfikowany za pomocą certyfikatu podpisu
osobistego.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): zawarty w rozdziale XXXVI SWZ
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: ZP.272.18.2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.5.) Wartość zamówienia: 2708465,70 PLN
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia są roboty budowlane polegające na budowie boiska piłkarskiego przy Zespole Szkół Technicznych w Kole. Szczegółowy opis zawiera dokumentacja projektowa.
4.2.6.) Główny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45311000-0 - Roboty w zakresie okablowania oraz instalacji elektrycznych
45315100-9 - Instalacyjne roboty elektrotechniczne
71355000-1 - Usługi pomiarowe
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2026-05-29
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Punkty przyznawane za kryterium „cena zamówienia” będą liczone wg następującego wzoru:
C = (Cn : Cb) x waga
gdzie:
C - ilość punktów przyznana danej ofercie,
Cn – najniższa cena spośród wszystkich ofert,
Cb - cena oferty badanej,
waga – 60
Punkty przyznawane za kryterium „okres gwarancji na materiały i wykonane roboty budowlane” będą liczone następująco:
24 m-ce 0 pkt
36 m-cy 3 pkt
48 m-cy 6 pkt
60 m-cy 10 pkt
Waga – 10 pkt
Punkty przyznawane za kryterium „dodatkowe doświadczenie osób wskazanych w wykazie osób” będzie liczony następująco:
1.) Kierownik branży budowlanej
- Za wykazanie kierowania nad jedną robotą o wartości minimum 1.500.000,00 zł brutto - 4 pkt
- Za wykazanie kierowania nad dwiema robotami o wartości minimum 2 mln zł brutto każda - 8 pkt
- Za wykazanie kierowania nad trzema robotami o wartości minimum 3 mln zł brutto każda lub więcej - 15 pkt
- Za wykazanie kierowania nad jedną robotą o minimalnej wymaganej wartości 500 tys. zł brutto - 2 pkt
- Za wykazanie kierowania nad dwiema robotami o minimalnej wymaganej wartości 1 mln zł brutto każda - 6 pkt
- Za wykazanie kierowania nad trzema robotami o minimalnej wymaganej wartości 1.400.000,00 zł brutto każda - 8 pkt
2.) Kierownik branży elektrycznej
- za wykazanie kierowania nad jedną robotą o wartości minimum 1.500.000,00 zł brutto każda - 4 pkt
- Za wykazanie kierowania nad dwiema robotami o wartości minimum 2 mln zł brutto każda - 8 pkt
- Za wykazanie kierowania nad trzema robotami o wartości minimum 3 mln zł brutto każda lub więcej - 15 pkt
- Za wykazanie kierowania nad jedną robotą o minimalnej wymaganej wartości 500 tys. zł brutto - 2 pkt
- Za wykazanie kierowania nad dwiema robotami o minimalnej wymaganej wartości 1 mln zł brutto każda - 6 pkt
- Za wykazanie kierowania nad trzema robotami o minimalnej wymaganej wartości 1.400.000,00 zł brutto każda - 8 pkt
Waga – 30 pkt
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: gwarancja
4.3.6.) Waga: 10
Kryterium 3
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
organizacja, kwalifikacje zawodowe i doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia4.3.5.) Nazwa kryterium: dodatkowe doświadczenie osób wskazanych w wykazie osób
4.3.6.) Waga: 30
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 1
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie Wykonawcy, którzy:a) nie podlegają wykluczeniu:
- wykonawca składa zaświadczenie z Urzędu Skarbowego, że nie zalega z opłacaniem podatków i opłat
b) spełniają warunki udziału w postępowaniu z zakresu:
- sytuacji ekonomicznej i finansowej - wykonawca musi wykazać że jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności,
- zdolności technicznej i zawodowej - wykonawca musi wykazać, że zrealizował co najmniej jedną robotę tożsamą z przedmiotem zamówienia oraz wykonawca musi załączyć wykaz osób które będą uczestniczyć w wykonaniu zamówienia w postaci Kierowników branżowych.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: dokument potwierdzający, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków i opłat – dokument wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed jego złożeniem (w przypadku zalegania z opłacaniem podatków i opłat wraz z zaświadczeniem należy złożyć dokument potwierdzający, że odpowiednio przed upływem terminu składania ofert dokonał płatności należnych podatków i opłat wraz z odsetkami lub grzywnami lub zawarł wiążące porozumienie w sprawie spłat tych należności)
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: - polisa ubezpieczeniowa od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności na kwotę nie mniejszą niż 2.000.000,00 zł (słownie: dwa miliony złotych),
- wykaz co najmniej 1 zrealizowaną robotę budowlaną, o wartości minimum 3.000.000,00 zł brutto każda, odpowiadającej robotom budowlanym stanowiącym przedmiot niniejszego postępowania, z podaniem rodzaju tej roboty i wartości, daty i miejsca wykonania i podmiotów na rzecz których roboty te zostały wykonane, z załączeniem dowodów określających czy te roboty zostały wykonane
zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończone, dowodami takimi mogą być referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot na rzecz którego roboty te były wykonane lub inne dokumenty potwierdzające należyte wykonanie robót budowlanych, zgodnie z załącznikiem nr 5,
- wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonaniu zamówienia publicznego zgodnie z załącznikiem Nr 3 wraz z oświadczeniem Wykonawcy, że osoby które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeśli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień. Zamawiający wymaga:
a) jednego kierownika branży budowlanej
b) jednego kierownika branży elektrycznej.
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
1) wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonaniu zamówienia publicznego zgodnie z załącznikiem Nr 3 wraz z oświadczeniem Wykonawcy, że osoby które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeśli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień,2) dodatkowe doświadczenie zgodnie z załącznikiem nr 4,
3) Dowód wniesienia wadium w innej formie niż pieniądzu,
4) Kosztorys ofertowy jako element pomocniczy – nie załączenie go do oferty nie spowoduje jej odrzucenia,
5) dokumenty z projektu budowlanego z rozdziału 2.5.2.2 Wykonanie nawierzchni ze sztucznej trawy:
- autoryzację producenta nawierzchni wystawioną na wykonawcę (w oryginale) z określeniem nazwy inwestycji i gwarancji producenta na oferowaną nawierzchnię,
- kartę techniczną nawierzchni z trawy syntetycznej (w oryginale) poświadczoną przez producenta z określeniem nazwy inwestycji,
- aktualny Atest PZH lub równoważny dla trawy i granulatu,
- badanie na zgodność z normą PN-EN 15330-1 w celu potwierdzenia pozostałych parametrów poza minimalnymi wymaganiami dotyczącymi nawierzchni z trawy syntetycznej,
- zaświadczenie niezależnego instytutu, że produkt nadaje się do ponownego przetworzenia (recyclingu),
(na etapie składania ofert wykonawca nie składa próbki oferowanej trawy syntetycznej o wymiarach min.25x15cm z metryką producenta – weryfikacja trawy nastąpi na etapie realizacji, przed dostawą)
5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Tak
5.10.) Przedmiotowe środki dowodowe podlegające uzupełnieniu po złożeniu oferty:
dokumenty z projektu budowlanego z rozdziału 2.5.2.2 Wykonanie nawierzchni ze sztucznej trawy:- autoryzację producenta nawierzchni wystawioną na wykonawcę (w oryginale) z określeniem nazwy inwestycji i gwarancji producenta na oferowaną nawierzchnię,
- kartę techniczną nawierzchni z trawy syntetycznej (w oryginale) poświadczoną przez producenta z określeniem nazwy inwestycji,
- aktualny Atest PZH lub równoważny dla trawy i granulatu,
- badanie na zgodność z normą PN-EN 15330-1 w celu potwierdzenia pozostałych parametrów poza minimalnymi wymaganiami dotyczącymi nawierzchni z trawy syntetycznej,
- zaświadczenie niezależnego instytutu, że produkt nadaje się do ponownego przetworzenia (recyclingu),
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
1) Wypełniony druk o nazwie OFERTA,2) Oświadczenie Wykonawcy o niepodleganiu wykluczeniu, zgodnie z załącznikiem
nr 1,(składają: wykonawca, podwykonawca, podmiot trzeci)
3) Pełnomocnictwo upoważniające do złożenia oferty, w przypadku pełnomocnika,
4) Pełnomocnictwo dla pełnomocnika do reprezentowania w postępowaniu Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia – dotyczy ofert składnych przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia,
5) Zobowiązanie podmiotu trzeciego, wraz z podmiotowymi środkami dowodowymi potwierdzającymi że nie zachodzą wobec nich podstawy wykluczenia z postępowania. (załącznik nr 2)
6) podwykonawstwo zgodnie z załącznikiem nr 6. Jeśli dotyczy,
7) Oświadczenie z art. 117 składane przez Konsorcja/s.c (jeśli dotyczy),
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
1. Wykonawca jest zobowiązany wnieść na rzecz Zamawiającego wadium.2. Wadium musi obejmować cały okres związania ofertą.
3. Zamawiający wymaga wadium w wysokości:
38.000,00 zł (słownie: trzydzieści osiem tysięcy złotych 00/100)
- wadium musi zostać wniesione przed upływem terminu składania ofert,
4. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach:
a) w pieniądzu
b) gwarancjach bankowych,
c) gwarancjach ubezpieczeniowych
d) poręczeniach udzielanych przed podmioty, o których mowa w art.6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz.U. z 2025 r. poz.98)
5. Wadium wnoszone w formie pieniężnej należy wpłacić przelewem na konto Starostwa Powiatowego w Kole w Santander Bank Polska O/Koło nr 95 1090 1203 0000 0001 0967 1680 z adnotacją: wadium w ramach postępowania Nr ZP.272.18.2025.
Więcej informacji zawiera SWZ
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
Postanowienia dotyczące wnoszenia oferty wspólnej przez dwa lub więcej podmioty gospodarcze (konsorcja/ spółki cywilne):1) Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia,
2) jeżeli oferta wspólna złożona przez dwóch lub więcej Wykonawców zostanie wyłoniona w prowadzonym postępowaniu jako najkorzystniejsza, przed podpisaniem umowy w sprawie zamówienia publicznego, Zamawiający zażąda w wyznaczonym terminie złożenia umowy regulującej współpracę tych Wykonawców, podpisanej przez wszystkich partnerów,
przy czym termin, na jaki została zawarta nie może być krótszy niż termin realizacji zamówienia,
3) Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy, a pełnomocnictwo/upoważnienie do pełnienia takiej funkcji wystawione zgodnie z wymogami ustawowymi, podpisane przez prawnie upoważnionych przedstawicieli każdego z wykonawców, winno być dołączone do oferty,
4) każdy podmiot oferty wspólnej zobowiązany jest dołączyć odpowiednie oświadczenia i dokumenty zgodnie z ust. 1,
5) podmiot wiodący wskazany w umowie (lider) przedkładający ofertę zobowiązany jest do przedłożenia druku „OFERTA”, oświadczenia i dokumenty, o których mowa jest w ust.1,
6) w przypadku wspólników spółki cywilnej, którzy wspólnie złożą podpisy, zarówno pod drukiem „OFERTA”, jak i pod załączonymi oświadczeniami i dokumentami, nie ma obowiązku składania dodatkowego pełnomocnictwa określającego pełnomocnika wspólników, czy też lidera konsorcjum.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
zakres i rodzaj zmian zawiera projekt umowy7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy