BZP: Prace budowlano - konserwatorskie przy północnym ryzalicie pałacu w Śladkowie Dużym oraz porządkowanie na terenie parku w sąsiedztwie zabytkowych budynków na terenie zespołu pałacowo-parkowego
21.08.2025
2025/BZP 00384485/01
POWIAT KIELECKI
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Prace budowlano - konserwatorskie przy północnym ryzalicie pałacu w Śladkowie Dużym oraz porządkowanie na terenie parku w sąsiedztwie zabytkowych budynków na terenie zespołu pałacowo-parkowego
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: POWIAT KIELECKI
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 291009372
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Wrzosowa 44
1.5.2.) Miejscowość: Kielce
1.5.3.) Kod pocztowy: 25-211
1.5.4.) Województwo: świętokrzyskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL721 - Kielecki
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowienia@powiat.kielce.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://www.powiat.kielce.pl/
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Prace budowlano - konserwatorskie przy północnym ryzalicie pałacu w Śladkowie Dużym oraz porządkowanie na terenie parku w sąsiedztwie zabytkowych budynków na terenie zespołu pałacowo-parkowego
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-049c3542-1f69-4d27-bb3f-bea30b00cb16
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00384485
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-08-21
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00071912/04/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.6 Usługi związane z utrzymaniem i gospodarowaniem nieruchomościami Powiatu i Skarbu Państwa, w tym zabytkowe
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-049c3542-1f69-4d27-bb3f-bea30b00cb163.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https;//ezamowienia.gov.pl
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: W postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami odbywa się przy użyciu: platformy e-zamówienia, która jest dostępna pod adresem https://ezamowienia.gov.pl oraz adresu poczty elektronicznej Zamawiającego: zamowienia@powiat.kielce.pl
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Klauzula informacyjna dotycząca RODO zgodnie z rozdz. XXII SWZ
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: SR-II.272.1.17.2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Tak
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Tak
4.1.9.) Liczba części: 2
4.1.10.) Ofertę można składać na wszystkie części
4.1.11.) Zamawiający ogranicza liczbę części zamówienia, którą można udzielić jednemu wykonawcy: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
Część 1
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Zadanie 1 polega na zrealizowaniu programu prac poprawy stanu zachowania parku p.n. „Prace budowlano-konserwatorskie przy północnym ryzalicie pałacu w Śladkowie Dużym oraz porządkowanie na terenie parku w sąsiedztwie zabytkowych budynków na terenie zespołu pałacowo-parkowego zlokalizowanego na działkach nr 334/1, 334/2 położonych
w obrębie 0023 Śladków Duży, gm. Chmielnik (wykonanie decyzji Świętokrzyskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków w Kielcach, polegająca na usunięciu drzew oraz nasadzeń zastępczych). Zakres prac obejmuje również wywiezienie odpadów zielonych
i zutylizowaniu ich zgodnie z obowiązującymi przepisami.
4.2.6.) Główny kod CPV: 77211400-6 - Usługi wycinania drzew
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
77211600-8 - Sadzenie drzew
77300000-3 - Usługi ogrodnicze
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 90 dni
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Przy dokonywaniu wyboru najkorzystniejszej oferty Zamawiający będzie stosował następujące kryteria oceny ofert:
a) Cena oferty brutto - 60% (C)
b) Termin realizacji - 40 % (G)
1% = 1 pkt
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Termin realizacji
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 2
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Zadanie 2 polega na zrealizowaniu prac przy północnym „ryzalicie” (ganku arkadowo-filarowym) pałacu zgodnie z Projektem architektoniczno – budowlany p.n. „Prace budowlano-konserwatorskie przy północnym ryzalicie pałacu w Śladkowie Dużym na terenie zespołu pałacowo-parkowego zlokalizowanego na działkach nr 334/1, 334/2 położonych
w obrębie 0023 Śladków Duży, gm. Chmielnik opracowanym w listopadzie 2024 r. przez mgr inż. arch. Arkadiusza Wodnickiego z firmy Pracownia Projektowa Arkadiusz Wodnicki, m.in.:
- oczyszczenie ganku i przyległego terenu,
- badania stratygraficzne tynków w celu ustalenia pierwotnej kolorystyki,
- usunięcie odspojonych tynków i półkolumn wraz z oczyszczeniem substancji murów
i wzmocnieniem podłoża,
- kotwienie do filara prawej (zachodniej) półkolumny wraz z jej ewentualnym wyprostowaniem,
- utwierdzenie zaprawami wypadających klinów łuków arkad i ich podstemplowanie,
- wykonanie drewnianej konstrukcji zadaszenia (wraz z orynnowaniem) nad gankiem,
- reprofilacja terenu z wyrobieniem właściwych spadków,
- uszczelnienie ubytków i nieszczelności tarasu,
- zabezpieczenie belek stalowych stropu nad tarasem.
4.2.6.) Główny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45453000-7 - Roboty remontowe i renowacyjne
45453100-8 - Roboty renowacyjne
45111200-0 - Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne
45113000-2 - Roboty na placu budowy
45262500-6 - Roboty murarskie i murowe
45320000-6 - Roboty izolacyjne
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 90 dni
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Przy dokonywaniu wyboru najkorzystniejszej oferty Zamawiający będzie stosował następujące kryteria oceny ofert:
a) Cena oferty brutto - 60% (C)
b) Termin realizacji - 40 % (G)
1% = 1 pkt
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Termin realizacji
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają następujące warunki udziału w postępowaniu dotyczące:1) Zdolności do występowania w obrocie gospodarczym
Zamawiający odstępuje od precyzowania powyższego warunku.
Ocena spełnienia warunku na podstawie Oświadczenia będącego załącznikiem
nr 3 do SWZ
2) Uprawnienia do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej,
o ile wynika to z odrębnych przepisów
Zamawiający odstępuje od precyzowania powyższego warunku.
Ocena spełnienia warunku na podstawie Oświadczenia będącego
załącznikiem nr 3 do SWZ.
3) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że posiada ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia:
- Zadanie nr 1 na kwotę minimum 20 000,00 zł,
- Zadanie nr 2 na kwotę minimum 100 000,00 zł.
Ocena spełniania niniejszego warunku nastąpi na podstawie załączonego przez Wykonawcę dokumentu potwierdzającego, że jest on ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej
z przedmiotem zamówienia. Dokument potwierdzający posiadanie ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia, musi być aktualny w dniu składania.
W przypadku wyboru oferty Wykonawcy będzie on zobowiązany przedłużyć ważność dokumentu potwierdzającego posiadanie ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na cały okres realizacji umowy.
4) zdolności technicznej lub zawodowej
Wykonawca spełni warunki udziału w postępowaniu dotyczące posiadania odpowiedniej zdolności technicznej lub zawodowej, jeżeli wykaże, że:
a) dysponuje nw. osobami, skierowanymi do realizacji zamówienia, wraz z informacjami dotyczącymi ich kwalifikacji zawodowych i doświadczenia, niezbędnych do wykonania zamówienia oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami, w tym:
- dla Zadania 1: sam posiada lub dysponuje minimum 1 osobą posiadającą kwalifikacje określone w art. 37b ustawy z dnia 23 lipca 2003r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami (Dz. U. z 2024 r. poz. 1292).
Ocena spełnienia warunku dokonana zostanie na podstawie Wykazu Osób będącego załącznikiem nr 11a do SWZ.
Przed zawarciem umowy Wykonawca, którego oferta okaże się najkorzystniejsza, zobowiązany jest do dostarczenia Zamawiającemu kserokopii dokumentów, potwierdzającego posiadanie kwalifikacji określonych w art. 37b ww. ustawy.
- dla Zadania 2: sam posiada lub dysponuje minimum 1 osobą posiadającą kwalifikacje określone w art. 37a ustawy z dnia 23 lipca 2003r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami (Dz. U. z 2024 r. poz. 1292).
Ocena spełnienia warunku dokonana zostanie na podstawie Wykazu Osób będącego załącznikiem nr 11b do SWZ.
Przed zawarciem umowy Wykonawca, którego oferta okaże się najkorzystniejsza, zobowiązany jest do dostarczenia Zamawiającemu kserokopii dokumentów, potwierdzającego posiadanie kwalifikacji określonych w art. 37a ww. ustawy
Uwaga!
Dopuszczalne jest łączenie wszystkich ww. funkcji przez jedną osobę pod warunkiem posiadania przez tę osobę wymaganego doświadczenia i kwalifikacji.
b) dysponuje odpowiednim doświadczeniem - warunek ten zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich trzech lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy, w tym okresie, należycie wykonał:
- dla Zadania 1 - minimum 1 pracę, związaną z usunięciem i pielęgnacją drzew, prowadzoną przy zabytkach będącymi parkami wpisanymi do rejestru zabytków.
Ocena spełnienia warunku, dokonana zostanie na podstawie Wykazu usług będącego Załącznikiem nr 10a do SWZ wraz z dowodami określającymi, że usługi zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, dla którego usługa była wykonywana.
- dla Zadania 2 - minimum 1 usługę, związaną z wykonaniem prac budowlanych, prowadzonych przy zabytkowych budynkach objętych ochroną konserwatorską i wpisanych do rejestru zabytków.
Ocena spełnienia warunku, dokonana zostanie na podstawie Wykazu usług będącego Załącznikiem nr 10b do SWZ wraz z dowodami określającymi, że usługi zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, dla którego usługa była wykonana.
c) dysponuje odpowiednim potencjałem technicznym, tj. niezbędnym sprzętem technicznym, maszynami i urządzeniami do wykonywania przedmiotowych usług, które możliwe są do zastosowania na terenach objętych ochroną konserwatorską.
Ocena spełnienia warunku, zostanie dokonana na podstawie Oświadczenia będącego załącznikiem nr 3 do SWZ.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 1. Oświadczenia Wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy Pzp, o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (t. j. Dz. U. z 2024 r. poz. 1616 z późn. zm.) z innym Wykonawcą, który złożył odrębną ofertę w postępowaniu, albo oświadczenia o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami, potwierdzającymi przygotowanie oferty niezależnie od innego Wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej – wzór Oświadczenia stanowi Załącznik nr 7 do SWZ;
2. Odpisu z Krajowego Rejestru Sądowego lub Informacji z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy Pzp, sporządzonych nie wcześniej niż 3 miesiące przed jej złożeniem, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji;
3. Oświadczenia Wykonawcy o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy Pzp w zakresie odnoszącym się do podstaw wykluczenia wskazanych w art. 108 ust. 1 pkt 3 – 6 ustawy Pzp – wzór Oświadczenia stanowi Załącznik nr 9 do SWZ.
4.Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentu,o których mowa w ust.2 powyżej, składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument miał dotyczyć, potwierdzające odpowiednio, że: nie otwarto jego likwidacji, nie ogłoszono upadłości, jego aktywami nie zarządza likwidator lub sąd, nie zawarł układu z wierzycielami, jego działalność gospodarcza nie jest zawieszona ani nie znajduje się on w innej tego rodzaju sytuacji, wynikającej z podobnej procedury przewidzianej w przepisach miejsca wszczęcia tej procedury. Dokumenty, o których mowa powyżej, powinny być wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed ich złożeniem.
5. Jeżeli w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy nie wydaje się dokumentów, o których mowa w ust. 3, zastępuje się je odpowiednio w całości lub w części dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie Wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone pod przysięgą, lub, jeżeli w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument miał dotyczyć, nie ma przepisów o oświadczeniu pod przysięgą, złożone przed organem sądowym lub administracyjnym, notariuszem, organem samorządu zawodowego lub gospodarczego, właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania Wykonawcy lub miejsce zamieszkania osoby, której dokument miał dotyczyć. Dokumenty, o których mowa powyżej, powinny być wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed ich złożeniem.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: Zamawiający na podstawie art. 274 ust. 1 ustawy Pzp przed wyborem najkorzystniejszej oferty wezwie Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona w danym zadaniu, do złożenia w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni od dnia wezwania, aktualnych na dzień złożenia podmiotowych środków dowodowych:
1. Wykazu osób wskazanych w rozdz. V ust. 1 pkt 4) lit. a) SWZ, skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego wraz z informacjami dotyczącymi ich kwalifikacji zawodowych i doświadczenia, niezbędnych do wykonania zamówienia oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami. Wykaz osób zaleca się sporządzić według wzoru stanowiących Załączników nr 11 a do SWZ dla Zadania Nr 1; Załącznik nr 11 b do SWZ dla Zadania Nr 2.
Przed zawarciem umowy Wykonawca, którego oferta okaże się najkorzystniejsza będzie zobowiązany dostarczyć dokumenty potwierdzające posiadane kwalifikacje.
2. Wykazu usług określonych w rozdz. V ust. 1 pkt 4) lit. b) tiret pierwsze (dla Zadania 1) lub tiret drugie (dla Zadania 2) SWZ wykonanych, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych również wykonywanych w okresie ostatnich 3 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem przedmiotu, dat wykonania i podmiotów na rzecz których usługi te zostały wykonane lub są wykonywane. Wzory wykazów usług stanowią odpowiednio dla Zadania 1 - Załącznik nr 10 a do SWZ oraz dla Zadania 2 – Załącznik nr 10 b do SWZ. Wykonawca zobowiązany jest do załączenia dowodów określających czy te usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot na rzecz którego usługa została wykonana, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych są wykonywane,
a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenie wykonawcy; w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wystawione w okresie ostatnich 3 miesięcy;
3. Dokumenty potwierdzające, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia ze wskazaniem sumy gwarancyjnej tego ubezpieczenia.
4. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie, oświadczenie Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia – wzór oświadczenia stanowi Załącznik nr 5 do SWZ.
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
1.Wykonawca, w przypadku polegania na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby, przedstawia wraz z oświadczeniami oświadczenia podmiotu udostępniającego zasoby, potwierdzające brak podstaw wykluczenia tego podmiotu oraz odpowiednio spełnianie warunków udziału w postępowaniu, w zakresie, w jakim Wykonawca powołuje się na jego zasoby – wzory Oświadczeń stanowią Załączniki nr 3a i 4a do SWZ;2. Zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby w przypadku, gdy Wykonawca wykazując spełnienie warunków udziału w postępowaniu polega na zdolnościach technicznych i/lub zawodowych, finansowych lub ekonomicznych sytuacji tego podmiotu, wg wzoru stanowiącego Załącznik nr 8 do SWZ;
3.Pełnomocnictwo lub inny dokument, potwierdzający umocowanie do reprezentowania Wykonawcy, w przypadku, gdy upoważnienie do podpisania oferty nie wynika bezpośrednio z odpisu z właściwego rejestru albo gdy oferty nie podpisuje Wykonawca;
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1. W przypadku wnoszenia oferty wspólnej przez dwa lub więcej podmioty gospodarcze (konsorcja/spółki cywilne) oferta musi spełniać wymagania określone w art. 58 ustawy Pzp. W tym przypadku, Wykonawcy wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, zgodnie z art. 58 ust. 2 ustawy Pzp, ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ichw postępowaniu o udzielenie zamówienia lub pełnomocnictwo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy. W związku z powyższym niezbędne jest przedłożenie w ofercie dokumentu zawierającego pełnomocnictwo w postaci elektronicznej, w celu ustalenia podmiotu uprawnionego do występowania w imieniu Wykonawców w sposób umożliwiający ich identyfikację.
2. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, oświadczenia, o których mowa w rozdz. VII ust. 1 pkt 1) SWZ, składa każdy z Wykonawców. Oświadczenia te potwierdzają brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w zakresie, w jakim każdy z Wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału
w postępowaniu.
3. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie, z którego wynika jaki zakres rzeczowy wykonania zamówienia realizować zamierzają poszczególni Wykonawcy.
4. Podmiotowe środki dowodowe, o których mowa w rozdz. VII ust. 2 SWZ składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie, w zakresie, w jakim wskazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Istotne zmiany umowy w sprawie zamówienia publicznego określone zostaływ Załączniku nr 6 do SWZ - Wzór umowy