BZP: 39_2025_świadcz. usługi Nadzoru Inwestorskiego nad robotami budow. realizowanymi dla zadania inwestycyjnego pn.: "Dobudowa skrzydła do budynku D na potrzeby realizacji świad.onkolog. w WSZ w Elblągu"
21.08.2025
2025/BZP 00385025/01
Wojewódzki Szpital Zespolony w Elblągu
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia
39_2025_świadcz. usługi Nadzoru Inwestorskiego nad robotami budow. realizowanymi dla zadania inwestycyjnego pn.: "Dobudowa skrzydła do budynku D na potrzeby realizacji świad.onkolog. w WSZ w Elblągu"
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Nazwa zamawiającego: Wojewódzki Szpital Zespolony w Elblągu
1.3.) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 170745930
1.4.) Adres zamawiającego:
1.4.1.) Ulica: Królewiecka 146
1.4.2.) Miejscowość: Elbląg
1.4.3.) Kod pocztowy: 82-300
1.4.4.) Województwo: warmińsko-mazurskie
1.4.5.) Kraj: Polska
1.4.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL621 - Elbląski
1.4.9.) Adres poczty elektronicznej: uziejka@szpital.elblag.pl
1.4.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: http://szpital.elblag.pl
1.5.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - osoba prawna, o której mowa w art. 4 pkt 3 ustawy (podmiot prawa publicznego)
1.6.) Przedmiot działalności zamawiającego: Zdrowie
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00385025
2.2.) Data ogłoszenia: 2025-08-21
SEKCJA III ZMIANA OGŁOSZENIA
3.2.) Numer zmienianego ogłoszenia w BZP: 2025/BZP 00381083
3.3.) Identyfikator ostatniej wersji zmienianego ogłoszenia: 01
3.4.) Identyfikator sekcji zmienianego ogłoszenia:
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:
4.3.8. Sposób oceny ofert Przed zmianą:
punktowo
Po zmianie:
3.4.) Identyfikator sekcji zmienianego ogłoszenia:
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:
5.3. Warunki udziału w postępowaniu Przed zmianą:
NIE
Po zmianie:
TAK
3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:
5.4. Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu Przed zmianą:
Po zmianie:
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące: 3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej: 3.1 Wykonawca spełni warunek sytuacji ekonomicznej lub finansowej, jeżeli wykaże, że jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną ubezpieczenia co najmniej 500 000,00-zł
4) zdolności technicznej bądź zawodowej: 4.1. Wykonawca spełni warunek zdolności technicznej, jeżeli wykaże że w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie, wykonał lub wykonuje co najmniej jedną usługę dla inwestycji o wartości min. 20 000 000,00 zł brutto odpowiadającej swoim rodzajem usłudze stanowiącej przedmiot zamówienia, tj. polegającej na kierowaniu lub nadzorowaniu inwestycji budowlanej (w zakresie wszystkich branż) obejmującej budowę, przebudowę, remont lub rozbudowę budynku użyteczności publicznej w rozumieniu Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 12 kwietnia 2002r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie (Dz.U. 2022 poz.1225) /w ramach prac budowlanych nad którymi prowadzony był nadzór powinny być wykonywane roboty konstrukcyjno – budowlane, sanitarne w tym wentylacja mechaniczna i klimatyzacja, elektryczne i teletechniczne/.
Dla oceny spełnienia tego warunku Zamawiający weźmie pod uwagę wykaz usług i dokumenty (np. referencje, protokoły odbioru) potwierdzające, że usługi ujęte w ww. wykazie zostały wykonane lub są wykonywane należycie – według wzoru stanowiącego Załącznik Nr 4 do SWZ
4.2. Wykonawca spełni warunek zdolności zawodowej, jeżeli wykaże, że dysponuje lub będzie dysponował osobami posiadającymi nw. uprawnienia budowlane do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie, wpisanych na listę członków Izby Architektów/Inżynierów Budownictwa na podstawie ustawy z dnia 07.07.1994 r. Prawo Budowlane (t.j. Dz. U. 2025r. poz. 418), które zostaną skierowane przez Wykonawcę do realizacji zamówienia, tj.:
a) Minimum jedną osobą na stanowisku Inspektora nadzoru inwestorskiego w branży konstrukcyjno-budowlanej posiadającą następujące doświadczenie zawodowe i kwalifikacje:
• uprawnienia do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie w zakresie nadzorowania/kierowania robotami w specjalności konstrukcyjno-budowlanej bez ograniczeń lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów,;
• co najmniej 10 lat doświadczenia zawodowego na stanowisku kierownika budowy lub inspektora nadzoru branży konstrukcyjno-budowlanej, licząc od dnia uzyskania uprawnień;
• doświadczenie w pełnieniu funkcji kierownika budowy lub inspektora nadzoru inwestorskiego branży konstrukcyjno-budowlanej przy realizacji co najmniej jednej roboty budowlanej polegającej na budowie, przebudowie, remoncie lub rozbudowie obiektu użyteczności publicznej o wartości robót nie mniejszej niż 10 000 000,00 PLN brutto.
(Doświadczenie wskazanej osoby liczone jest jako faktyczne pełnienie samodzielnych funkcji kierowniczych na budowach. Jeżeli w tym samym okresie czasowym osoba pełniła funkcję na kilku budowach, przy ocenie spełnienia wymaganego warunku, liczony będzie jeden (najdłuższy) okres pełnienia funkcji kierowniczej na budowie).
b) jedną osobą na stanowisko Inspektora nadzoru inwestorskiego w branży sanitarnej posiadającą następujące doświadczenie zawodowe i kwalifikacje:
• uprawnienia do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie w zakresie nadzorowania/kierowania robotami w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych bez ograniczeń lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów;
• co najmniej 5 lat doświadczenia zawodowego na stanowisku kierownika robót lub inspektora nadzoru branży sanitarnej, licząc od dnia uzyskania uprawnień;
c) jedną osobą na stanowisko Inspektora nadzoru inwestorskiego w branży elektrycznej posiadająca następujące doświadczenie zawodowe i kwalifikacje:
• uprawnienia do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie w zakresie nadzorowania/kierowania robotami w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych bez ograniczeń lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów;
• co najmniej 5 lat doświadczenia zawodowego na stanowisku kierownika robót lub inspektora nadzoru branży elektrycznej, licząc od dnia uzyskania uprawnień;
d) jedną osobą na stanowisko Inspektora nadzoru inwestorskiego w branży telekomunikacyjnej posiadająca następujące doświadczenie zawodowe i kwalifikacje:
• uprawnienia do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie w zakresie nadzorowania/kierowania robotami w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń telekomunikacyjnych bez ograniczeń lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów;
• co najmniej 5 lat doświadczenia zawodowego na stanowisku kierownika robót lub inspektora nadzoru branży telekomunikacyjnej, licząc od dnia uzyskania uprawnień.
Zamawiający dopuszcza łączenie w/w funkcji inspektorów nadzoru inwestorskiego, pod warunkiem, że osoba skierowana przez Wykonawcę do realizacji przedmiotu zamówienia spełnia wszystkie wymagania odnośnie doświadczenia i posiadanych uprawnień w zakresie powierzonych jej funkcji. Inspektor branży budowlanej będzie jednocześnie pełnić funkcję koordynatora zespołu inspektorów. Inspektorzy odpowiadać będą za prawidłowy nadzór nad realizacją inwestycji.
Wykonawca umowy na świadczenie usługi Nadzoru Inwestorskiego zawartej w ramach przedmiotowego zamówienia ponosi pełną odpowiedzialność przed Zamawiającym za podjęte przez inspektorów nadzoru działania i decyzje.
W razie uzasadnionego nienależytego wykonywania czynności przez inspektorów nadzoru inwestorskiego Zamawiający może żądać od Wykonawcy usługi zmiany poszczególnych osób w terminie do 30 dni od daty pisemnego zgłoszenia przez Zamawiającego.
Osoby wskazane powyżej winny posiadać odpowiednie uprawnienia budowlane, a więc uprawnienia do sprawowania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie w specjalności właściwej do powierzonego stanowiska w zakresie odpowiadającym przedmiotowi zamówienia wydane na podstawie przepisów ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. – Prawo budowlane (t.j. Dz. U. 2025 poz. 418) /lub odpowiadające im ważne uprawnienia o których mowa w ppkt. 4.1. niniejszego wniosku/.
Zamawiający określając wymogi w zakresie posiadania uprawnień budowalnych (w tym przynależności do określonego samorządu zawodowego) dopuszcza odpowiadające im uprawnienia budowlane wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów prawa. W przypadku obywateli państw członkowskich Unii Europejskiej, Konfederacji Szwajcarskiej lub Europejskiego Obszaru Gospodarczego muszą oni spełniać wymogi określone w art. 12a ustawy z dnia 7 lipca 1994r. Prawo Budowlane, z których wynika że samodzielne funkcje techniczne w budownictwie mogą również wykonywać osoby, których odpowiednie kwalifikacje zawodowe zostały uznane na zasadach przewidzianych w przepisach ustawy z dnia 22 grudnia 2015r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz.U. 2025 poz. 619).
Wszystkie w/w osoby skierowane do wykonania przedmiotowego zamówienia muszą mieć zapewnioną przez Wykonawcę możliwość komunikowania się z Zamawiającym w języku polskim, posiadać znajomość prawa budowlanego i procedur administracyjnych w zakresie inwestycji budowlanych realizowanych na terenie Rzeczypospolitej Polskiej.
Ocenę spełniania w/w warunku Zamawiający dokona na podstawie informacji zawartych w wykazie osób, skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego – wg wzoru stanowiącego odpowiednio Załącznik Nr 3 do SWZ.
3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:
5.6. Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu Przed zmianą:
Po zmianie:
Podmiotowe środki dowodowe wymagane od Wykonawcy obejmują:
4. Wykaz osób (stosownie do wymogu rozdz. VII ust. 2 pkt. 4 ppkt. a), b), c), d) SWZ), skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami. Wzór wykazu osób stanowi Załącznik Nr 3 do SWZ.
5. Dokumenty potwierdzające, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną ubezpieczenia co najmniej 500 000,00,-zł (stosownie do wymogu rozdz. VII ust. 2 pkt. 3 ppkt. 3.1 SWZ).
6. Wykaz usług, stosownie do wymogu rozdz. VII ust. 2 pkt. 4 ppkt. 4.1., wykonanych, a w przypadku świadczeń ciągłych również wykonywanych, w okresie ostatnich 3 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane lub są wykonywane, oraz załączeniem dowodów określających, czy te usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego usługi zostały wykonane, a w przypadku świadczeń ciągłych są wykonywane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenie wykonawcy; w przypadku świadczeń ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wystawione w okresie ostatnich 3 miesięcy – Załącznik Nr 4 do SWZ.
3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:
5.7. Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu Przed zmianą:
Po zmianie:
1. Do oferty Wykonawca zobowiązany jest dołączyć aktualne na dzień składania ofert oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia z postępowania m. in. o nie podleganiu wykluczeniu z art. 7 ust.1 ustawy o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego, oraz oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu (Załącznik nr 5 do SWZ).
2. Informacje zawarte w oświadczeniu, o którym mowa w pkt. 1 stanowią potwierdzenie, że Wykonawca nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu na etapie składania ofert.
3.4.) Identyfikator sekcji zmienianego ogłoszenia:
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:
6.6. Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia Przed zmianą:
1. Wykonawca składa ofertę za pośrednictwem Platformy Zakupowej.
2. Wykonawca może złożyć tylko jedną ofertę.
Po zmianie:
1.Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo do reprezentowania i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Pełnomocnictwo winno być załączone do oferty.
2. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, oświadczenia (zał. Nr 5 do SWZ), o których mowa w Rozdziale IX ust. 1 SWZ, składa każdy z wykonawców. Oświadczenia te potwierdzają brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w zakresie, w jakim każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu.
3.4.) Identyfikator sekcji zmienianego ogłoszenia:
SEKCJA VIII - PROCEDURA3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:
8.1. Termin składania ofert Przed zmianą:
2025-08-27 10:00
Po zmianie:
2025-08-29 10:00
3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:
8.3. Termin otwarcia ofert Przed zmianą:
2025-08-27 10:30
Po zmianie:
2025-08-29 10:30