BZP: Korekta, skład (w tym przygotowanie projektów graficznych raportów wraz z okładkami) druk oraz dystrybucja publikacji w ramach ogólnopolskiego badania „Barometr zawodów”
21.08.2025
2025/BZP 00385241/01
Wojewódzki Urząd Pracy w Krakowie
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Korekta, skład (w tym przygotowanie projektów graficznych raportów wraz z okładkami) druk oraz dystrybucja publikacji w ramach ogólnopolskiego badania „Barometr zawodów”
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Wojewódzki Urząd Pracy w Krakowie
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 357114075
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Plac Na Stawach
1.5.2.) Miejscowość: Kraków
1.5.3.) Kod pocztowy: 30-107
1.5.4.) Województwo: małopolskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL213 - Miasto Kraków
1.5.7.) Numer telefonu: 12 424 07 23
1.5.8.) Numer faksu: 12 422 97 85
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: przetargi@wup-krakow.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://bip.malopolska.pl/wupwkrakowie
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Korekta, skład (w tym przygotowanie projektów graficznych raportów wraz z okładkami) druk oraz dystrybucja publikacji w ramach ogólnopolskiego badania „Barometr zawodów”
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-daf92db2-d983-4018-a187-e971b1085b53
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00385241
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-08-21
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00069747/04/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.4 Opracowanie graficzne, skład, druk i dystrybucja publikacji Barometr zawodów
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-daf92db2-d983-4018-a187-e971b1085b533.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: Komunikacja między Zamawiającym, a wykonawcami odbywa się przy użyciu
Platformy e-Zamówienia, która jest dostępna pod adresem https://ezamowienia.gov.pl, a w szczególnie uzasadnionych przypadkach,
uniemożliwiających komunikację za pośrednictwem Platformy e-Zamówienia, zamawiający dopuszcza komunikację za pomocą
poczty elektronicznej na adres e-mail: przetargi@wup-krakow.pl (nie dotyczy składania ofert w postępowaniu). Szczegółowe
informacje dotyczące środków komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z Wykonawcami
oraz za pomocą których składane będą oferty zostały określone w pkt VII i VIIII specyfikacji warunków zamówienia, zwanej dalej
"swz". Adres strony internetowej prowadzonego postępowania: https://ezamowienia.gov.pl.
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Wykonawca składa ofertę oraz
wymagane oświadczenia i dokumenty za pośrednictwem Platformy e-Zamówienia. Wykonawca może złożyć tylko jedną ofertę.
Zgodnie z art. 63 ust. 2 ustawy Pzp, w postępowaniu o udzielenie zamówienia o wartości mniejszej niż progi unijne ofertę oraz
oświadczenia, składane na postawie art. 125 ust. 1 ustawy Pzp, składa się, pod rygorem nieważności, w formie elektronicznej
(opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym) lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem
osobistym. Wymagana forma wszystkich dokumentów i oświadczeń składanych przez Wykonawcę w postępowaniu została
określona szczegółowo w pkt VI.7. swz. Wymagania techniczne i organizacyjne dot. korespondencji elektronicznej oraz złożenia
oferty zostały szczegółowo określone w pkt VII i VIII swz.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Informacje o przetwarzaniu danych osobowych (Klauzula informacyjna RODO) znajdują się w pkt XXIII swz.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: PZ.271.1.25.2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Tak
4.1.5.) Łączna wartość poszczególnych części zamówienia: 355918,47 PLN
4.1.6.) Wartość zamówienia stanowiącego przedmiot tego postępowania (bez VAT): 62781,41 PLN
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Tak
4.1.14.) Określenie aspektów społecznych, środowiskowych lub etykiet w opisie przedmiotu zamówienia:
Zamawiający uwzględnił wymagania w zakresie dostępności dla osób niepełnosprawnych oraz projektowania z przeznaczeniem dla wszystkich użytkowników, zgodnie z art. 100 ust. 1 ustawy
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest opracowanie projektów graficznych raportów wraz z korektą, składem, wydrukowaniem oraz dystrybucją publikacji w ramach ogólnopolskiego badania „Barometr zawodów”. Przedmiot zamówienia obejmuje: skład, druk i dystrybucję 364 wzorów plakatów z wynikami badania; projekty graficzne, korektę, skład 16 wzorów raportów wojewódzkich; projekt graficzny, korektę, skład, druk i dystrybucję 1 raportu ogólnopolskiego, podsumowujących badanie. Przedmiot zamówienia obejmuje także skład 19 wzorów plakatów (wojewódzkich i ogólnopolskiego) w angielskiej wersji językowej (w oparciu o materiały otrzymane od Zamawiającego) oraz przygotowanie anglojęzycznej wersji części raportu ogólnopolskiego, okładki raportu anglojęzycznego i skład całości, jak również skład 19 wzorów plakatów (wojewódzkich i ogólnopolskiego) w ukraińskiej wersji językowej (w oparciu o materiały otrzymane od Zamawiającego) oraz przygotowanie ukraińskiej wersji części raportu ogólnopolskiego, okładki raportu ukraińskiego i skład całości.
Warunki realizacji zamówienia oraz szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zostały określone w załącznikach do swz: zał. nr A do SWZ – opis przedmiotu zamówienia (OPZ), zał. nr B do SWZ - wzór umowy.
4.2.6.) Główny kod CPV: 79800000-2 - Usługi drukowania i powiązane
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
79822000-2 - Usługi składu
79822500-7 - Usługi projektów graficznych
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2025-12-15
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: a) Cena oferty – 60 pkt.
b) Zaproponowanie na etapie realizacji umowy dodatkowych projektów graficznych okładek raportów wojewódzkich i raportu
ogólnopolskiego – 20 pkt.
c) Zatrudnienie do realizacji zamówienia osób z niepełnosprawnością – 20 pkt
Sposób oceny ofert został określony w pkt XV swz
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
jakość, w tym do parametry techniczne, właściwości estetyczne i funkcjonalne takie jak dostępność dla osób niepełnosprawnych lub uwzględnianie potrzeb użytkowników4.3.5.) Nazwa kryterium: Zaproponowanie na etapie realizacji umowy dodatkowych projektów graficznych okładek raportów wojewódzkich i raportu ogólnopolskiego
4.3.6.) Waga: 20
Kryterium 3
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
aspekty społeczne, w tym integracja zawodowa i społeczna osób, o których mowa w art. 94 ust. 1 ustawy4.3.5.) Nazwa kryterium: „Zapewnienie weryfikacji raportów pod kątem dostępności przez osoby korzystające z technologii asystujących – czytników ekranu
4.3.6.) Waga: 20
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Tak
4.3.11.) Określenie aspektów społecznych, środowiskowych lub innowacyjnych, etykiet lub rachunku kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryteriów oceny ofert:
zgodnie z art. 242 ust. 2 ustawy - aspekty społeczne
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunek udziału w postępowaniu w zakresie zdolności technicznej lub zawodowej.O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy wykażą, że w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert (a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie), wykonali lub wykonują
(dot. świadczeń okresowych lub ciągłych) należycie co najmniej 2 usługi, z których każda polegała na składzie i druku plakatów i/lub publikacji (powyżej 10 stron) i każda usługa była o wartości minimum 50 000 zł brutto.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: I. W terminie wyznaczonym na składanie ofert, wraz z formularzem oferty oraz pełnomocnictwem do reprezentowania w postępowaniu (por. pkt VI.1 swz),
Wykonawca jest zobowiązany złożyć:
1) aktualne na dzień składania ofert oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu z postępowania oraz o spełnianiu warunków udziału
w postępowaniu – odpowiednio samego Wykonawcy lub każdego z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie
zamówienia. Oświadczenie należy złożyć wg wzoru stanowiącego załącznik nr 2 A/B do swz.
2) JEŻELI DOTYCZY - aktualne na dzień składania ofert oświadczenie Podmiotu udostępniającego Wykonawcy zasoby na potrzeby
realizacji zamówienia – o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu w zakresie, w jakim
Wykonawca powołuje się na jego zasoby. Oświadczenie należy złożyć wg wzoru stanowiącego załącznik nr 3 A/B do swz.
II. Wykonawca, którego oferta zostanie oceniona najwyżej (jako najkorzystniejsza) zostanie wezwany do złożenia aktualnych na
dzień złożenia oświadczeń i dokumentów potwierdzających brak podstaw do wykluczenia z postępowania (podmiotowe środki
dowodowe):
1) oświadczenie Wykonawcy o aktualności informacji zawartych w oświadczeniach, o których mowa w pkt VI.1.4. VI.1.6 i VI.8.3 swz -
w zakresie podstaw wykluczenia z postępowania wskazanych przez Zamawiającego w pkt IV swz – odpowiednio:
a) Wykonawcy lub każdego z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia;
b) podmiotu/ów, na którego/ych zdolnościach technicznych lub zawodowych polega Wykonawca w celu potwierdzenia spełniania
warunków udziału w postępowaniu – jeżeli dotyczy. - wg wzoru stanowiącego załącznik nr 5 do swz.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: I. W terminie wyznaczonym na składanie ofert, wraz z formularzem oferty oraz pełnomocnictwem do reprezentowania w postępowaniu
(por. pkt VI.1 swz), Wykonawca jest zobowiązany złożyć:
1) aktualne na dzień składania ofert oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu z postępowania oraz o spełnianiu warunków udziału
w postępowaniu – odpowiednio samego Wykonawcy lub każdego z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie
zamówienia - wg wzoru stanowiącego zał. 2 A/B do swz.
2) JEŻELI DOTYCZY - zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby do oddania wykonawcy do dyspozycji niezbędnych
zasobów na potrzeby realizacji danego zamówienia lub inny podmiotowy środek dowodowy potwierdzający, że wykonawca
realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów. Przy sporządzaniu zobowiązania, o którym
mowa powyżej, zaleca się skorzystanie ze wzoru stanowiącego zał. 6 do swz.
3) JEŻELI DOTYCZY - aktualne na dzień składania ofert oświadczenie Podmiotu udostępniającego Wykonawcy zasoby na potrzeby
realizacji zamówienia – o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu w zakresie, w jakim
Wykonawca powołuje się na jego zasoby - wg wzoru stanowiącego zał. 3 A/B do swz.
4) JEŻELI DOTYCZY - wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie, z którego
wynika, które usługi wykonają poszczególni wykonawcy, zgodnie z art. 117 ust. 4 ustawy. Przy sporządzaniu zobowiązania, o którym
mowa powyżej, zaleca się skorzystanie ze wzoru stanowiącego zał. 7 do swz.
II. Wykonawca, którego oferta zostanie oceniona najwyżej (jako najkorzystniejsza) zostanie wezwany do złożenia aktualnych na
dzień złożenia oświadczeń i dokumentów potwierdzających spełnianie warunków udziału w postępowaniu (podmiotowe środki
dowodowe):
a) wykaz usług wykonanych, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych również wykonywanych, w okresie ostatnich 3 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich przedmiotu zamówienia, wartości zamówienia, terminów realizacji i podmiotów na rzecz których usługi zostały wykonane lub są wykonywane - na potwierdzenie spełniania warunku udziału określonego w pkt. V.4 swz - wg wzoru stanowiącego załącznik nr 4 do swz.
Uwaga! Jeżeli wykonawca powołuje się na doświadczenie w realizacji usług, wykonywanych wspólnie z innymi wykonawcami, składany „wykaz usług” dotyczy usług, w których wykonaniu wykonawca ten bezpośrednio uczestniczył, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych, w których wykonywaniu bezpośrednio uczestniczył lub uczestniczy.
b) dowody dotyczące usług wykazanych w wykazie, o którym mowa powyżej, określających, czy usługi te zostały wykonane lub są wykonywane należycie.
Dowodami o których mowa powyżej są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego usługi zostały wykonane, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenie wykonawcy. W przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wystawione w okresie ostatnich 3 miesięcy.
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
W terminie wyznaczonym na składanie ofert Wykonawca jest zobowiązany złożyć dokumenty potwierdzające, że osoba działająca w imieniu Wykonawcy jest umocowana do jego reprezentowania, tj. odpis lub informację z Krajowego Rejestru Sądowego, Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej lub innego właściwego rejestru, chyba że Wykonawca np. w Formularzu Ofertowym wskaże dane umożliwiające dostęp do tych dokumentów samodzielnie przez Zamawiającego, poprzez bezpłatne i ogólnodostępne bazy danych - odpowiednio samego Wykonawcy lub każdego z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
Informacje dotyczące wspólnego ubiegania się o udzielenie zamówienia, m.in. dotyczące wymogu ustanowieniaPełnomocnika do reprezentowania w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w postępowaniu o udzielenie zamówienia i do zawarcia umowy, wynikające z art. 58 ust. 2 ustawy Pzp, zostały określone w pkt VI.8 swz.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
1. Zasady zmian zawartej umowy w sprawie zamówienia publicznego określone zostały w art. 455 ustawy Pzp.2. Dopuszczalne zmiany treści zawartej umowy na podstawie art. 455 ust. 1 pkt 1 ustawy Pzp oraz rodzaj, zakres i warunki dokonania takich zmian zostały określone we wzorze umowy, stanowiącym załącznik nr B do swz.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy