BZP: Dowóz dzieci niepełnosprawnych, mieszkających na terenie Gminy Poraj, do placówek oświatowych
21.08.2025
2025/BZP 00385668/01
GMINA PORAJ
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Dowóz dzieci niepełnosprawnych, mieszkających na terenie Gminy Poraj, do placówek oświatowych
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINA PORAJ
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 151398528
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Jasna 21
1.5.2.) Miejscowość: Poraj
1.5.3.) Kod pocztowy: 42-360
1.5.4.) Województwo: śląskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL224 - Częstochowski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: sekretariat@ugporaj.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.ugporaj.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Dowóz dzieci niepełnosprawnych, mieszkających na terenie Gminy Poraj, do placówek oświatowych
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-59e49768-7664-423d-9fa6-a3d9751d0cbd
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00385668
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-08-21
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://platformazakupowa.pl/pn/poraj3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://platformazakupowa.pl/pn/poraj
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Komunikacja między Zamawiającym a
Wykonawcami, w szczególności składanie oświadczeń, wniosków, zawiadomień oraz przekazywanie informacji odbywa się w formie
elektronicznej za pośrednictwem „Platformy Zakupowej”, korzystając z przycisku „Wyślij wiadomość” znajdującego się na stronie
dotyczącej danego postępowania. Za datę przekazania (wpływu) oświadczeń, wniosków, zawiadomień oraz informacji przyjmuje się
datę ich przesłania za pośrednictwem platformy poprzez kliknięcie przycisku „wyślij wiadomość” po których pojawi się komunikat, że
wiadomość została wysłana do Zamawiającego.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: GK.272.15.2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Usługi przewozowe świadczone w ramach niniejszego postępowania, muszą być wykonane zgodnie z obowiązującymi przepisami w tym zakresie, w szczególności:
a) Zapewnienie opieki w czasie przewozu w związku z przepisami ustawy z dnia 14 grudnia 2016r. Prawo oświatowe (Dz. U. z 2024r., poz. 737 t. j.);
b) Przestrzeganie przepisów ustawy z dnia 20 czerwca 1997r. Prawo o ruchu drogowym (Dz. U. z 2024r., poz. 1251 z późn. zm.).
2. Wykonawca zobowiązany jest do zapewnienia:
a) Pojazdu sprawnego technicznie. Stan techniczny pojazdu musi zostać potwierdzony odpowiednimi dokumentami przeglądów technicznych. Pojazd musi posiadać ważne ubezpieczenie OC. Dokumenty te powinny być okazane na każde żądanie Zamawiającego;
b) Pojazdu, umożliwiającego przewóz 9 osób (łącznie z kierowcą i opiekunką);
c) Odpowiednich warunków bezpieczeństwa, higieny pojazdów;
d) Kierowców z pełnymi kwalifikacjami;
e) Przestrzegania ustalonego rozkładu czasowego i tras przejazdów;
f) W przypadku awarii pojazdu, zapewnienie zastępczego środka transportu;
g) Opieki nad dziećmi podczas ich przewozu.
3. Wykonawca zapewni w trakcie przewozu dzieci nadzór osoby sprawującej opiekę nad nimi (kierowca nie może być opiekunem). Wykonawca zobowiązuje się do wykonania zadań, polegających na:
a) Zapewnieniu opieki dzieciom w czasie transportu;
b) Odprowadzeniu dziecka z domu do samochodu i z samochodu do szkoły, ze szkoły do samochodu oraz z samochodu o domu;
c) Udzielenie czynnej pomocy dzieciom w czasie wsiadania, zajmowania miejsc i przy wysiadaniu z samochodu;
d) Dopilnowaniu, aby każde dziecko było zapięte pasem bezpieczeństwa w czasie transportu;
e) Udzieleniu dziecko pierwszej pomocy.
4. Wykonawca zobowiązuje się oznaczyć pojazd/pojazdy, służące do realizacji przedmiotu postepowania, logiem Gminy Poraj. Oznaczenie powinno być umieszczone w widocznych miejscach, na zewnętrznej części pojazdu – z przodu, tyłu, na bokach. Wzór oznaczenia (wymiar, wizualizacja rozmieszczenia oznakowania) musi uzyskać akceptację Zamawiającego.
5. W przypadku awarii pojazdu lub braku zdolności do świadczenia usługi przez wskazanego w ofercie kierowcę lub opiekuna, Wykonawca jest zobowiązany we własnym zakresie, zapewnić zastępstwo tych osób lub podstawić pojazd zastępczy, zgodnie z wymogami Zamawiającego.
6. Zaleca się wizytację miejsca realizacji zadania, tj. tras przejazdu pojazdu, w celu oszacowania na własną odpowiedzialność kosztów i ryzyka oraz uzyskania wszelkich danych, jakie mogą być niezbędne w przygotowaniu oferty.
7. W trakcie trwania ferii, świąt lub innych dni wyznaczonych przez Zamawiającego jako dni wolne od zajęć, przewozy nie będą się odbywały. W razie zaistnienia konieczności dowozu dzieci w dni dodatkowe lub na innych dodatkowych trasach, Wykonawca zobowiązuje się do ich realizacji w ramach zawartej umowy.
8. Pojazdy używane do transportu dzieci muszą być przystosowane do przewozu dzieci niepełnosprawnych, zgodnie z przepisami ustawy Prawo o ruchu drogowym (Dz. U. z 2024r., poz. 1251 z późn. zm.) oraz przepisów wykonawczych do ustawy.
9. Adres szkół dla dzieci dojeżdżających do placówek oświatowych w roku szkolnym 2025/2026:
1) Z Poraja do Zespołu Szkół Specjalnych nr 23 im. J. Korczaka, ul. Legionów 54, 42-202 Częstochowa, 21 km;
2) Z Poraja do Niepublicznej Szkoły Specjalnej „Pinokio”, ul. Warszawska 15, 42-202 Częstochowa, 22 km;
3) Z Jastrzębia do Zespołu Szkół Specjalnych nr 45, ul. Czecha 15, 42-224 Częstochowa, 27 km;
4) Z Choronia do Zespołu Szkół Specjalnych nr 23 im. J. Korczaka, ul. Legionów 54, 42-202 Częstochowa, 24 km;
5) Z Żarek Letnisko do Zespołu Szkół Specjalnych nr 23 im. J. Korczaka, ul. Legionów 54, 42-202 Częstochowa, 28 km.
10. Zamawiający zastrzega sobie prawo do ewentualnej, bieżącej zmiany w/w danych, przyczyn od niego nie zależnych.
11. Szczegółowe dane dotyczące liczby dzieci oraz godzin dowozów i odwozów zostaną przekazane przez Zamawiającego przed rozpoczęciem roku szkolnego.
12. Poza wyjątkowymi sytuacjami, dzieci będą dowożone do szkół między godziną 6:30 a godziną 8:00, a następnie – po zajęciach – odwiezione między godziną 15:00 a 16:30.
13. Zamawiający zastrzega sobie praw do ewentualnej, bieżącej zmiany w/w danych, z przyczyn od niego niezależnych.
14. Szacunkowa ilość dni nauki w roku szkolnym 2025/2026 wynosi około 188 dni.
15. Liczba dzieci dojeżdżających z poszczególnych miejscowości w trakcie trwania umowy lub liczba dni nauki może ulec zmianie.
16. Termin wykonania od 01.10.2025r. – 30.06.2026r.
17. Szacunkowa liczba kilometrów dziennie wynosi 170 km.
18. Łączna szacunkowa ilość kilometrów przewozu w okresie wykonywana zamówienia wynosi 166 dni x 170 kilometrów dziennie = 28 220 kilometrów.
4.2.6.) Główny kod CPV: 60140000-1 - Nieregularny transport osób
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
60100000-9 - Usługi w zakresie transportu drogowego
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: od 2025-10-01 do 2026-06-30
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60,00
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Czas podstawienia pojazdu zastępczego
4.3.6.) Waga: 40,00
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
1) Zdolność do występowania w obrocie gospodarczym:a) Zamawiający nie formułuje warunków udziału w postepowaniu w tym zakresie;
2) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów:
a) O udzielenie zamówienia publicznego mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki, dotyczące posiadania uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów:
• Zamawiający wymaga aby Wykonawca posiadał licencję na wykonywanie transportu drogowego osób pojazdami samochodowymi, zgodnie z ustawą z 6 września 2001 r. o transporcie drogowym (Dz. U. z 2024r., poz. 1539 t.j.);
3) Sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
a) Zamawiający nie formułuje warunków udziału w postepowaniu w tym zakresie;
4) Zdolności technicznej lub zawodowej
a) O udzielenie zamówienia publicznego mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki, dotyczące posiadania zdolności technicznej (potencjał techniczny):
• Wykonawca spełni w/w warunek, jeśli wykaże, że dysponuje samochodem do przewozu osób niepełnosprawnych (pojazd, umożliwiający przewóz 9 osób (łącznie z kierowcą i opiekunką) – załącznik nr 7 do SWZ. Pojazdy muszą posiadać aktualne przeglądy techniczne oraz aktualne ubezpieczenie OC od odpowiedzialności cywilnej przez cały czas obowiązywania niniejszej umowy, spełniającymi wymogi bezpieczeństwa i Kodeksu drogowego. Pojazd powinien spełniać wymagania Dyrektywy 98/69/EC (normy dopuszczalnej emisji spalin) - co najmniej norma EURO 5.
b) udzielenie zamówienia publicznego mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki, dotyczące posiadania zdolności technicznej (potencjał kadrowy):
• Wykonawca spełni w/w warunek, jeśli wykaże, że dysponuje kierowcą do prowadzenia pojazdów, posiadającego stosowne wymagane prawem ruchu drogowego uprawnienia, posiadającym przeszkolenia z zakresu BHP, jest osobą niekaraną, korzystającą w pełni praw publicznych;
• Wykonawca spełni w/w warunek, jeśli wykaże, że dysponuje opiekunem, z który posiada przeszkolenie z zakresu BHP, jest osobą niekaraną, korzystającą w pełni praw publicznych i przeszkoloną w udzielania pierwszej pomocy przedmedycznej
• Wykonawca zapewnia, że opiekunowie przewożonych dzieci nie widnieją w rejestrze sprawców na tle seksualnym.
• Jedna osoba nie może pełnić jednocześnie funkcji opiekuna i kierowcy.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Zamawiający przewiduje możliwość zmian postanowień zawartej umowy (tzw. zmiany kontraktowe w oparciu o art. 455 ust.1 pkt 1 ustawy) w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, zgodnie z warunkami
zawartymi w załączniku nr 4 do SWZ.