BZP: Odbudowa zadania zgłoszonego do dofinansowania ze środków budżetu państwa pn. „Remont nawierzchni drogi ul. Piastowskiej wraz z siecią wodociągową oraz systemem odwodnienia w Świeradowie-Zdroju”
21.08.2025
2025/BZP 00385704/01
Gmina Miejska Świeradów-Zdrój
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Odbudowa zadania zgłoszonego do dofinansowania ze środków budżetu państwa pn. „Remont nawierzchni drogi ul. Piastowskiej wraz z siecią wodociągową oraz systemem odwodnienia w Świeradowie-Zdroju”
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Miejska Świeradów-Zdrój
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 230821397
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: 11 Listopada 35
1.5.2.) Miejscowość: Świeradów-Zdrój
1.5.3.) Kod pocztowy: 59-850
1.5.4.) Województwo: dolnośląskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL515 - Jeleniogórski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zp@swieradowzdroj.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://swieradowzdroj.pl/
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Odbudowa zadania zgłoszonego do dofinansowania ze środków budżetu państwa pn. „Remont nawierzchni drogi ul. Piastowskiej wraz z siecią wodociągową oraz systemem odwodnienia w Świeradowie-Zdroju”
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-4a5e0f94-c2f7-440b-95ce-34d556c1f8e3
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00385704
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-08-21
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-4a5e0f94-c2f7-440b-95ce-34d556c1f8e33.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: W postępowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja między Zamawiającym a
Wykonawcami w szczególności składanie ofert, wymiana informacji oraz przekazywanie dokumentów lub oświadczeń między
odbywa się przy użyciu środków komunikacji elektronicznej zapewnionych portal dostępowy pod adresem:
https://ezamowienia.gov.pl
W szczególnie uzasadnionych przypadkach uniemożliwiających komunikację wykonawcy i Zamawiającego za pośrednictwem
Platformy e-Zamówienia, Zamawiający dopuszcza komunikację za pomocą poczty elektronicznej na adres e-mail:
zp@swieradowzdroj.pl ( bezwzględny zakaz składania ofert w postępowaniu).
W korespondencji kierowanej do Zamawiającego Wykonawcy powinni posługiwać się znakiem sprawy : ZP.271.9.2025
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Maksymalny rozmiar plików
przesyłanych za pośrednictwem „Formularzy do komunikacji” wynosi 25 MB (wielkość ta dotyczy plików przesyłanych jako załączniki
do jednego formularza).
Formaty plików wykorzystywanych przez wykonawców powinny być zgodne z Załącznikiem nr 2 do “Rozporządzenia Rady Ministrów
w sprawie w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności, minimalnych wymagań dla rejestrów publicznych i wymiany informacji w
postaci elektronicznej oraz minimalnych wymagań dla systemów teleinformatycznych”, zwanego dalej Rozporządzeniem KRI. Jeżeli
formaty plików oraz kompresji nie będą wskazane ww. Rozporządzeniu, Zamawiający odrzuci ofertę Wykonawcy. W związku z
powyższym:
1) Zamawiający rekomenduje wykorzystanie formatów: .pdf .doc .xls .jpg (.jpeg), .docx, .rtf,
.odt, ze szczególnym wskazaniem na .pdf
W celu ewentualnej kompresji danych Zamawiający rekomenduje wykorzystanie jednego z formatów:
.zip
.7Z
2) Wśród formatów powszechnych a NIE występujących w rozporządzeniu występują: .rar
.gif .bmp .numbers .pages. Dokumenty złożone w takich plikach zostaną uznane za złożone nieskutecznie tj. oferta złożona w takich
plikach podlega odrzuceniu na podstawie art. 226 ust. 1 pkt 6 ustawy.
Sposób sporządzenia i przekazywania informacji oraz wymagania techniczne dla dokumentów elektronicznych oraz środki
komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie niniejszego zamówienia publicznego musi być zgodny z wymaganiami
określonymi w rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów z dnia z dnia 31 grudnia 2020 r. w sprawie sposobu sporządzania i
przekazywania informacji oraz wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w
postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie (Dz. U. z 2020 r. poz. 2452) oraz Rozporządzeniu Ministra
Rozwoju, Pracy i Technologii z dnia 23 grudnia 2020 r. w sprawie podmiotowych środków dowodowych oraz innych dokumentów lub
oświadczeń, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy (Dz. U. z 2020 r. poz. 2415).
Minimalne wymagania techniczne dotyczące sprzętu używanego w celu korzystania z usług Platformy e-Zamówienia oraz informacje
dotyczące specyfikacji połączenia określa Regulamin Platformy e-Zamówienia.
W przypadku problemów technicznych i awarii związanych z funkcjonowaniem Platformy e- Zamówienia użytkownicy mogą
skorzystać ze wsparcia technicznego dostępnego pod numerem telefonu 22 458 77 99 lub drogą elektroniczną poprzez formularz
udostępniony na stronie internetowej https://ezamowienia.gov.pl
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Administratorem danych osobowych jest Burmistrz Miasta Świeradów-Zdrój z siedzibą w
Świeradowie Zdroju (59-850) przy ulicy 11 Listopada 35.Z administratorem można się skontaktować mailowo:
um@swieradowzdroj.pl lub pisemnie na adres siedziby administratora. Administrator wyznaczył inspektora ochrony danych, z którym
może się Pan skontaktować mailowo: iod@swieradowzdroj.pl .
Z inspektorem ochrony danych można się kontaktować we wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych oraz
korzystania z praw związanych z przetwarzaniem danych.Pani/Pana dane będą przetwarzane w zakresie, w jakim jest to niezbędne
do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze w związku z prowadzeniem postępowania o udzielenie
zamówienia publicznego .W związku z przetwarzaniem Pani/Pana danych oraz danych w celach wskazanych powyżej, dane
osobowe mogą być udostępniane innym odbiorcom lub kategoriom odbiorców danych osobowych, którymi mogą być podmioty
upoważnione do odbioru Pani/Pana danych osobowych na podstawie odpowiednich przepisów prawa.
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane przez okres niezbędny do realizacji
wskazanych powyżej celów przetwarzania, a po tym czasie przez okres niezbędny do wypełnienia przez administratora obowiązków
wynikających z ustawy z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach oraz przepisach
wykonawczych.Przysługuje Pani/Panu prawo żądania dostępu do treści swoich danych, ich sprostowania lub ograniczenia
przetwarzania. Przysługuje Pani/Panu również prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych
osobowych:
Biuro Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (PUODO)
Adres: Stawki 2, 00-193 Warszawa
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: ZP.271.9.2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiot zamówienia jest przebudowa nawierzchni drogi ul. Piastowskiej wraz z chodnikami oraz budowa sieci wodociągowej (w tym hydrantowa), kanalizacji sanitarnej grawitacyjnej i deszczowej grawitacyjnej oraz systemem odwodnienia w ulicy Piastowskiej i jej rejonie w Świeradowie-Zdroju w zakresie :
Zakres zamierzenia w zakresie drogowym pokazany jest na rysunku ZD1- Projekt zagospodarowania terenu / droga gminna nr 112805d / ul. Piastowska /. i obejmuje:
• przebudowę nawierzchni jezdni drogi gminnej wraz z przebudową konstrukcji jezdni.
• przebudowę chodników dla pieszych wraz ze zjazdami.
• przebudowę odwodnienia drogi.
Początek przebudowywanego odcinka drogi gminnej zlokalizowany jest w rejonie skrzyżowania z drogą gminną- ulicą Zdrojową. Koniec przedmiotowego odcinka drogi zlokalizowany jest na skrzyżowaniu z drogą gminną- ulicą ul. Kardynała Stefana Wyszyńskiego. Przedmiotowy odcinek drogi gminnej objęty przebudową ma długość 318,24 m.
4.2.6.) Główny kod CPV: 45233140-2 - Roboty drogowe
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 100 dni
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Termin wykonania
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
2. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące:1) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym: Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.
2) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów:
Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.
3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
Zamawiający nie stawia w postępowaniu warunku.
4) zdolności technicznej lub zawodowej: Zamawiający w pkt. 4.1) 4.2) określa warunki w powyższym zakresie.
4.1) Zamawiający uzna, że wykonawca spełnia warunek w zakresie osób skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia, jeżeli Wykonawca wykaże, że dysponuje lub będzie dysponował osobami, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia tj.
co najmniej jedną osobą pełniąca funkcję Kierownikiem Budowy / Robót, który zostanie skierowany do realizacji niniejszego zamówienia, posiadającym uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w zakresie zgodnym z przedmiotem zamówienia, w specjalności drogowej oraz osobę posiadającą
uprawnienia budowlane w specjalności instalacyjnej, w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych bez ograniczeń – do pełnienia funkcji kierownika budowy oraz koordynatora kierowników robót,
Przez uprawnienia należy rozumieć: uprawnienia budowlane, o których mowa w ustawie z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (t.j. Dz.U. 2024 poz. 725) oraz w Rozporządzeniu Ministra Inwestycji i Rozwoju z dnia 29 kwietnia 2019 r. w sprawie przygotowania zawodowego do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz. U. z 2019 poz. 831) lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane wydane na podstawie uprzednio obowiązujących przepisów prawa, lub uznane przez właściwy organ, zgodnie z ustawą z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej do pełnienia samodzielnej funkcji w budownictwie.
W przypadku zaproponowania osób zdolnych do wykonania przedmiotu zamówienia, które nie znają języka polskiego, wykonawca powinien zapewnić tłumacza.
4.2) Zamawiający uzna, że wykonawca spełnia warunek w zakresie doświadczenia, jeżeli wykaże, że w okresie ostatnich pięciu lat, od dnia, w którym upływa termin składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie – wykonał (zakończył; rozpoczęcie może mieć miejsce wcześniej):
- co najmniej 1 robotę budowlaną o wartości nie mniejszej niż 600 000,00 złotych brutto realizowaną w ramach jednego kontraktu (umowy) polegającą :na budowie, przebudowie, rozbudowie na budowie, przebudowie, remoncie dróg lub nawierzchni ( z wyłączeniem remontów cząstkowych) lub o zbliżonym charakterze wraz z budową/przebudową, rozbudową sieci wodociągowej, sanitarnej lub deszczowej , która to robota została wykonana należycie
Lub
- co najmniej 1 robotę budowlaną o wartości nie mniejszej niż 200
000,000 złotych brutto realizowana w ramach jednego kontraktu
(umowy) związanymi z rozbudową, przebudową czy modernizacją sieci
wodociągowych, sanitarnych lub deszczowych , która to robota została wykonana należycie i
co najmniej 1 robotę budowlaną w zakresie i w ramach jednego kontraktu (umowy) polegającą :na budowie, przebudowie, remoncie dróg lub nawierzchni ( z wyłączeniem remontów cząstkowych) , która to robota została wykonana należycie;
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: W
celu potwierdzenia spełniania przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu Wykonawca składa:
a) wykaz robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat od dnia, w którym upływa termin składania ofert,
a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty i miejsca wykonania
oraz podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane (wzór zał. 4 do SWZ), oraz załącza dowody określające, czy te roboty
budowlane zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone
przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane zostały wykonane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest
w stanie uzyskać tych dokumentów - inne odpowiednie dokumenty.
Uwaga: Jeżeli wykonawca powołuje się na doświadczenie w realizacji robót budowlanych wykonywanych wspólnie z innymi
wykonawcami w/w wykaz dotyczy robót budowlanych, w których wykonaniu wykonawca ten bezpośrednio uczestniczył.
b) wykaz osób, skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za
świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji
zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu
wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami (wzór zał. nr 5 do SWZ).
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1) W celu potwierdzenia
niepodlegania przez Wykonawcę wykluczeniu z postępowania:
a) odpis lub informację z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, w
zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 pzp, sporządzonych nie wcześniej niż 3 miesiące przed jej złożeniem, jeżeli odrębne przepisy
wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji
2) Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast odpisu albo
informacji z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, o których mowa w
pkt. 1 ppkt. a) – składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania,
potwierdzające odpowiednio, że:
- nie otwarto jego likwidacji, nie ogłoszono upadłości, jego aktywami nie
zarządza likwidator lub sąd, nie zawarł układu z wierzycielami, jego działalność
gospodarcza nie jest zawieszona ani nie znajduje się on w innej tego rodzaju
sytuacji wynikającej z podobnej procedury przewidzianej w przepisach miejsca
wszczęcia tej procedury.
Dokumenty, o których mowa w pkt. 2), powinny być wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed ich złożeniem.
3) Zamawiający żąda od wykonawcy, który polega na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub
ekonomicznej podmiotów udostępniających zasoby na zasadach określonych w art. 118 ustawy, przedstawienia podmiotowych
środków dowodowych, o których mowa w pkt. 1) pkt a) dotyczących tych podmiotów, potwierdzających, że nie zachodzą wobec tych
podmiotów podstawy wykluczenia z postępowania.
4) Do podmiotów udostępniających zasoby na zasadach określonych w art. 118 pzp,mających siedzibę lub miejsce zamieszkania
poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej,przepis pkt. 2) stosuje się odpowiednio.
5) W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się
o udzielenie zamówienia zobowiązany jest złożyć dokumenty określone w rozdz. pkt. 1) lit. a
5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
Oferta Wspólna:1) Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia (konsorcjum).
2) W przypadku, o którym mowa w pkt 1) Wykonawcy w formularzu ofertowym zobowiązani są wymienić dane wszystkich
Wykonawców występujących wspólnie oraz ustanowić pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo do
reprezentowania i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego zgodnie z art. 58 ust 2 ustawy Prawo zamówień
publicznych oraz załączyć pełnomocnictwo (spełniające wymagania określone w ust. 18).
3) Pełnomocnikiem może być jeden z wykonawców działających wspólnie lub osoba trzecia (np. pracownik jednego z
wykonawców). Jeżeli pełnomocnikiem pozostałych wykonawców jest wykonawca będący osobą prawną to może on działać
zgodnie z ujawnionymi w dokumentach rejestrowych zasadami reprezentacji. Wszelka korespondencja kierowana będzie
wyłącznie do podmiotu występującego jako pełnomocnik.
4) W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia żaden z tych Wykonawców nie może
Ogłoszenie nr 2025/BZP 00329103 z dnia 2025-07-16
2025-07-16 Biuletyn Zamówień Publicznych Ogłoszenie o zamówieniu - Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy - Roboty budowlane
podlegać wykluczeniu w okolicznościach, o których mowa w pkt. XII SWZ (Podstawy wykluczenia z postępowania).
5) W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców oświadczenie z art. 125 ust. 1 ustawy Pzp o
niepodleganiu wykluczeniu składa odrębnie i podpisuje każdy spośród wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie
zamówienia. Oświadczenie to potwierdza brak podstaw wykluczenia wykonawcy z postępowania.
6) Wykonawcy wspólnie ubiegający się o zamówienie ponoszą solidarną odpowiedzialność za wykonanie umowy.
Oferta wraz z załącznikami winna być podpisana przez osobę/y upoważnioną/e do reprezentowania Wykonawcy i składania
oświadczeń woli i wiedzy w imieniu Wykonawcy. W przypadku, gdy wykonawcę reprezentuje pełnomocnik, do oferty należy
dołączyć pełnomocnictwo określające zakres uprawnień do reprezentowania wykonawcy. Pełnomocnictwo musi zostać
udzielone przez osoby uprawnione do reprezentowania wykonawcy.
Pełnomocnictwo do złożenia oferty musi być złożone w oryginale w takiej samej formie, jak składana oferta (t.j. w formie
elektronicznej lub postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym). Dopuszcza się także
złożenie elektronicznej kopii (skanu) pełnomocnictwa sporządzonego uprzednio w formie pisemnej, w formie
elektronicznego poświadczenia sporządzonego stosownie do art. 97 § 2 ustawy z dnia 14 lutego 1991r. - Prawo o
notariacie, które to poświadczenie notariusz opatruje kwalifikowanym podpisem elektronicznym, bądź też poprzez
opatrzenie skanu pełnomocnictwa sporządzonego uprzednio w formie pisemnej kwalifikowanym podpisem, podpisem
zaufanym lub podpisem osobistym mocodawcy. Elektroniczna kopia pełnomocnictwa nie może być uwierzytelniona przez
upełnomocnionego.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Zmiana postanowień zawartej umowy może nastąpić za zgodą obu stron wyrażoną na piśmie, w formie aneksu do umowy,pod rygorem nieważności takiej zmiany. Z uwagi na ryczałtowy charakter wynagrodzenia, zmiany umowy mogą nastąpić
jedynie na podstawie okoliczności, o których mowa w art. 455 Prawa zamówień publicznych i w przypadkach określonych w
§ 17 umowy.