BZP: Świadczenie kompleksowych usług cateringowych na rzecz Krajowej Szkoły Sądownictwa i Prokuratury w Krakowie.
21.08.2025
2025/BZP 00385966/01
Krajowa Szkoła Sądownictwa i Prokuratury
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Świadczenie kompleksowych usług cateringowych na rzecz Krajowej Szkoły Sądownictwa i Prokuratury w Krakowie.
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Krajowa Szkoła Sądownictwa i Prokuratury
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 140580428
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Przy Rondzie 5
1.5.2.) Miejscowość: Kraków
1.5.3.) Kod pocztowy: 31-547
1.5.4.) Województwo: małopolskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL213 - Miasto Kraków
1.5.7.) Numer telefonu: 12 617 96 85
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowienia@kssip.gov.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://www.kssip.gov.pl/
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - uczelnia publiczna
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Edukacja
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Tak
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Świadczenie kompleksowych usług cateringowych na rzecz Krajowej Szkoły Sądownictwa i Prokuratury w Krakowie.
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-b29ca1c6-c226-4d02-8ce5-4f5762f34f31
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00385966
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-08-21
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00257053/03/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.12 Świadczenie usług cateringowych na rzecz Krajowej Szkoły Sądownictwa i Prokuratury w Krakowie.
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.13.) O zamówienie mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, którzy spełniają warunki określone w art. 361 ustawy – usługi społeczne: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://e-propublico.pl/Zamawiajacy/AktualneOgloszenia?zamawiajacyId=d02d3ad5-085f-43bf-b39c-b8dd2427afd53.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://e-propublico.pl
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: W niniejszym postępowaniu komunikacja Zamawiającego z Wykonawcami odbywa się przy użyciu środków komunikacji elektronicznej, za pośrednictwem
Platformy on-line działającej pod adresem https://e-propublico.pl. Korzystanie z Platformy przez Wykonawcę jest bezpłatne.
Szczegółowe informacje zawiera Rozdział 8 SWZ.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Klauzula informacyjna dla Wykonawcy znajduje się w Rozdziale 19 SWZ.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: BA-X.2611.23.2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Tak
4.1.5.) Łączna wartość poszczególnych części zamówienia: 2338222,79 PLN
4.1.6.) Wartość zamówienia stanowiącego przedmiot tego postępowania (bez VAT): 1504461,56 PLN
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Tak
4.1.14.) Określenie aspektów społecznych, środowiskowych lub etykiet w opisie przedmiotu zamówienia:
Zamawiający uwzględnił wymagania w zakresie dostępności dla osób niepełnosprawnych oraz projektowania z przeznaczeniem dla wszystkich użytkowników, zgodnie z art. 100 ust. 1 ustawy
Zamawiający określił wymagania dotyczące wydajności lub funkcjonalności, zgodnie z art. 101 ust. 1 ustawy
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest świadczenie kompleksowych usług cateringowych podczas Wydarzeń organizowanych przez Krajową Szkołę Sądownictwa i Prokuratury w Krakowie.
2. Miejsce świadczenia usług cateringowych: Krajowa Szkoła Sądownictwa i Prokuratury w Krakowie, ul. Przy Rondzie 5 lub w innym miejscu na terenie Krakowa wskazanym przez Zamawiającego.
3. Opis przedmiotu zamówienia jest szczegółowo określony w załączniku nr 2 do SWZ.
4. Sposób realizacji przedmiotu zamówienia jest szczegółowo określony w projektowanych postanowieniach umowy, które stanowią załącznik nr 3 do SWZ.
4.2.6.) Główny kod CPV: 55321000-6 - Usługi przygotowywania posiłków
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
55320000-9 - Usługi podawania posiłków
55511000-5 - Usługi bufetowe oraz usługi kawiarniane dla ograniczonej grupy klientów
55520000-1 - Usługi dostarczania posiłków
55510000-8 - Usługi bufetowe
55322000-3 - Usługi gotowania posiłków
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Tak
4.2.9) Rodzaj i maksymalna wartość opcji oraz okoliczności skorzystania z opcji:
1. Zamawiający zastrzega sobie prawo do skorzystania z opcji przedłużenia obowiązywania Umowy na okres nie dłuższy niż 12 (dwanaście) miesięcy, obejmującej realizację świadczeń tożsamych z przedmiotem Umowy (dalej: „prawo opcji”).2. Zamawiający nie jest zobowiązany do skorzystania z prawa opcji, jednakże w przypadku złożenia oświadczenia o woli skorzystania z tego prawa, Wykonawca zobowiązany jest do realizacji świadczeń objętych Umową, w zakresie wskazanym przez Zamawiającego.
3. Świadczenie o zamiarze skorzystania z prawa opcji Zamawiający przekaże Wykonawcy w formie pisemnej, co najmniej na 21 (dwadzieścia jeden) dni przed upływem okresu obowiązywania Umowy podstawowej.
4. Zamawiający może korzystać z prawa opcji jednokrotnie lub wielokrotnie, w granicach określonych niniejszym paragrafem, do wyczerpania maksymalnego zakresu opcji.
5. Maksymalna ilość świadczeń w ramach prawa opcji odpowiada 100% ilości produktów cateringowych określonych w zamówieniu podstawowym dla danej pozycji i w formularzu ofertowym Wykonawcy, stanowiącym załącznik nr 1 do SWZ.
6. Maksymalna wartość prawa opcji stanowi iloczyn ilości produktów cateringowych, o których mowa w ust. 5, oraz cen jednostkowych wskazanych w ofercie Wykonawcy, stanowiącej załącznik nr 1 do Umowy.
7. Skorzystanie z prawa opcji przez Zamawiającego nie wymaga zawarcia aneksu do Umowy.
8. Do świadczeń realizowanych w ramach prawa opcji stosuje się odpowiednio postanowienia Umowy.
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 12 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1. W toku dokonywania badania i oceny ofert Zamawiający może żądać udzielenia przez Wykonawcę wyjaśnień treści złożonych przez niego ofert.
2. Zamawiający będzie oceniał oferty według następujących kryteriów:
Kryteria oceny ofert i ich waga:
- cena oferty – 60 pkt
- Aspekt społeczny (integracja zawodowa i społeczna) – 40 pkt
a) cena oferty
punkty w kryterium cena oferty zostaną przyznane wg wzoru:
a = (C min/C n) x 60 pkt
gdzie:
C min – cena oferty z najniższą ceną,
C n – cena oferty ocenianej;
b) Aspekt społeczny (integracja zawodowa i społeczna)
Punkty w kryterium aspekt społeczny zostaną przyznane w następujący sposób:
Za zobowiązanie Wykonawcy do zatrudnienia — po dacie zawarcia Umowy,
w terminie do 21 dni od jej zawarcia i na czas realizacji Umowy — osób wykonujących bezpośrednie czynności związane z realizacją usługi (gotowanie, przygotowanie lub podawanie posiłków), na podstawie umowy o pracę lub umowy cywilnoprawnej, należących do co najmniej jednej z niżej wskazanych grup, które na dzień złożenia oferty nie pozostają w zatrudnieniu u Wykonawcy ani jego Podwykonawcy oraz nie były u nich zatrudnione ani nie wykonywały pracy zarobkowej w okresie 3 miesięcy poprzedzających dzień złożenia oferty, tj. osób:
1) niepełnosprawnych w rozumieniu ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych ( t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 44, ze zm.), lub
2) bezrobotnych w rozumieniu ustawy z dnia 20 kwietnia 2004 r. o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 475 , ze zm.), lub
3) poszukujących pracy, niepozostających w zatrudnieniu lub niewykonujących innej pracy zarobkowej, w rozumieniu ustawy z dnia 20 kwietnia 2004 r. o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 475, ze zm.), lub
4) do 30. roku życia oraz po ukończeniu 50. roku życia, posiadających status osoby poszukującej pracy, bez zatrudnienia,
Wykonawca otrzyma:
• 20 punktów „AS” za 1 osobę,
• 40 punktów „AS” za 2 osoby i więcej osób.
W/w osoby będą zatrudnione przez cały okres trwania umowy na podstawie stosunku pracy zgodnie z art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy, jeżeli będą wykonywały czynności związane z bezpośrednią usługą gotowania lub przygotowywania posiłków.
Ocena oferty w niniejszym kryterium dokonana zostanie na podstawie informacji zawartych w formularzu oferty (załącznik nr 1 do SWZ).
W przypadku nie wypełnienia w formularzu ofertowym odpowiedniej rubryki wskazującej czy zatrudniona osoba/osoby będą osobami z katalogu osób wskazanego powyżej oferta otrzyma 0 punktów w niniejszym kryterium.
- Jeżeli w trakcie świadczenia usługi nastąpi okoliczność zwolnienia pracownika, wyznaczonego do realizacji zadania spełniającego kryterium „Aspekt społeczny”
pracownika lub też pracownik wypowie umowę o prace, Wykonawca zobowiązany jest zapewnić ciągłość zatrudnienia innego pracownika zgodnie
z opisanym powyżej kryterium;
- Zamawiający ma prawo do zastosowania sankcji z tytułu niespełnienia warunków opisanych w kryterium „Aspekt społeczny” (przy zaoferowaniu tego kryterium). Wysokość kar określona została w projektowanych postanowieniach umowy (załącznik nr 3 do SWZ);
- Zamawiający zastrzega sobie prawo do kontroli wypełnienia zobowiązania określonego w pozacenowym kryterium „Aspekt społeczny” zgodnie z zapisami
w projektowanych postanowieniach (załącznik nr 3 do SWZ).
3. Do oceny będą brane pod uwagę ceny brutto.
4. Wyniki powyższych działań zostaną zaokrąglone do dwóch miejsc po przecinku.
5. Za najkorzystniejszą zostanie uznana oferta, spośród ofert spełniających warunki określone w SWZ, która uzyska najwyższą sumę punktów (pkt) w kryteriach wskazanych w ust. 2.
6. Maksymalna ilość punktów jaką może otrzymać oferta wynosi 100,00 pkt.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
aspekty społeczne, w tym integracja zawodowa i społeczna osób, o których mowa w art. 94 ust. 1 ustawy4.3.5.) Nazwa kryterium: Aspekt społeczny (integracja zawodowa i społeczna)
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Tak
4.3.11.) Określenie aspektów społecznych, środowiskowych lub innowacyjnych, etykiet lub rachunku kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryteriów oceny ofert:
zgodnie z art. 242 ust. 2 ustawy - aspekty społeczne
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 1
Art. 109 ust. 1 pkt 2 lit a
Art. 109 ust. 1 pkt 2 lit b
Art. 109 ust. 1 pkt 2 lit c
Art. 109 ust. 1 pkt 3
Art. 109 ust. 1 pkt 4
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Nie
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
Przedmiotowe środki dowodowe, o których mowa w rozdziale 3 ust. 9 (jeśli dotyczy).5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
Oferta winna zawierać wszystkie dokumenty wymienione w SWZ w następującym układzie:1) wypełniony i podpisany przez osobę uprawnioną „Formularz oferty”
– wg Załącznika nr 1 do SWZ;
2) oświadczenia i dokumenty, o których mowa w Rozdziale 7 ust. 2, 3 SWZ:
a) oświadczenie, wg wzoru stanowiącego załącznik nr 4 do SWZ, o niepodleganiu wykluczeniu w postępowaniu w zakresie wskazanym w rozdziale 6 SWZ.
b) w celu potwierdzenia, że osoba działająca w imieniu Wykonawcy jest umocowana do jego reprezentowania: dokumenty rejestrowe lub pełnomocnictwo,
c) zastrzeżenie tajemnicą przedsiębiorstwa informacji stanowiących tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji
(jeśli dotyczy),
3) informacje o których mowa w Rozdziale 13 ust. 11 SWZ (jeśli dotyczy),
4) przedmiotowe środki dowodowe o których mowa w rozdziale 3 ust. 9 (jeśli dotyczy).
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku Wykonawcy występujący wspólnie są zobowiązani do ustanowienia pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo do reprezentowania ich w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie przedmiotowego zamówienia publicznego. Wszelka korespondencja będzieprowadzona przez Zamawiającego wyłącznie z pełnomocnikiem.
2. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców, oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu w postępowaniu, składa każdy spośród Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku oświadczenie potwierdza brak podstaw wykluczenia Wykonawcy.
3. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o niniejsze zamówienie, których oferta zostanie uznana za najkorzystniejszą, przed podpisaniem umowy o realizację zamówienia, są zobowiązani przedstawić Zamawiającemu kopię umowy regulującej współpracę Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.
4. Szczegółowe informacje zawarte w SWZ.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
1. Projektowane postanowienia umowy w sprawie zamówienia publicznego, które zostaną wprowadzone do umowy w sprawie zamówienia publicznego – wzór umowy zawarty jest w załączniku nr 3 do SWZ.2. Zamawiający przewiduje możliwość dokonania zmian postanowień zawartej umowy w przypadkach opisanych projektowanych postanowień umowy (załącznik nr 3 SWZ).
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:
obejmujące, zgodnie z art. 96 ustawy: - aspekty społeczne
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2025-08-29 10:00
8.2.) Miejsce składania ofert: Drogą elektroniczną za pośrednictwem: https://e-propublico.pl
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2025-08-29 10:05
8.4.) Termin związania ofertą: do 2025-09-27
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
1. Zamawiający wykluczy z postępowania Wykonawcę wobec którego zachodzą przesłanki określone w art. 7 ust. 1 pkt 1-3 ustawy z dnia 13.04.2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (t.j. DZ. U. z 2025 r. poz. 514) . Wykluczenie Wykonawcy następuje na okres trwania okoliczności określonych w art. 7 ust. 1 pkt 1-3 ustawy sankcyjnej.2. Zamówienie będzie realizowane przez okres 12 miesięcy licząc od dnia podpisania umowy, lub do wyczerpania kwoty, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi jako pierwsze. Przy skorzystaniu przez Zamawiającego z prawa opcji termin realizacji zamówienia może być przedłużony o maksymalnie 12 miesięcy.
3. Wybrany w drodze niniejszego postępowania Wykonawca winien przed podpisaniem umowy złożyć Zamawiającemu:
1) informacje niezbędne do wypełnienia treści umowy na wezwanie Zamawiającego;
2) wykaz osób, skierowanych przez Wykonawcę/Podwykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
3) opłaconą i aktualną polisę wraz z dowodem zapłacenia wymaganej składki, bądź raty składki ubezpieczeniowej, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający,
że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności, na cały okres realizacji zamówienia;
4) ewentualny wykaz podwykonawców.
4. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o niniejsze zamówienie, których oferta zostanie uznana za najkorzystniejszą, przed podpisaniem umowy o realizację zamówienia, są zobowiązani przedstawić Zamawiającemu kopię umowy regulującej współpracę Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.
5. Szczegóły w SWZ.