BZP: Digitalizacja 40 000 czarno-białych negatywów-realizacja projektu pod nazwą„Przyrodnicze Dziedzictwo Włodzimierza Puchalskiego.Digitalizacja i udostępnienie negatywów ze zbioru Muzeum Niepołomickiego"
21.08.2025
2025/BZP 00386154/01
Muzeum Niepołomickie w Niepołomicach
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Digitalizacja 40 000 czarno-białych negatywów-realizacja projektu pod nazwą„Przyrodnicze Dziedzictwo Włodzimierza Puchalskiego.Digitalizacja i udostępnienie negatywów ze zbioru Muzeum Niepołomickiego"
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Muzeum Niepołomickie w Niepołomicach
1.3.) Oddział zamawiającego: Muzeum Niepołomickie
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 356365964
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Zamkowa 2
1.5.2.) Miejscowość: Niepołomice
1.5.3.) Kod pocztowy: 32-005
1.5.4.) Województwo: małopolskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL214 - Krakowski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: muzeum@muzeum.niepolomice.eu
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.muzeum.niepolomice.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - państwowe i samorządowe instytucje kultury
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Rekreacja, kultura i religia
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Digitalizacja 40 000 czarno-białych negatywów-realizacja projektu pod nazwą„Przyrodnicze Dziedzictwo Włodzimierza Puchalskiego.Digitalizacja i udostępnienie negatywów ze zbioru Muzeum Niepołomickiego"
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-c2c24e3b-0f24-40b9-bc00-ea1629611d22
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00386154
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-08-21
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak
2.15.) Nazwa projektu lub programu
"Przyrodnicze Dziedzictwo Włodzimierza Puchalskiego. Digitalizacja i udostępnienie negatywów ze zbioru Muzeum Niepołomickiego", dofinansowane przez Zarząd Województwa Małopolskiego w ramach Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, Fundusze Europejskie dla Małopolski 2021-2027, FEMP.01.09 Rozwój e-kultury w województwie małopolskim, A. Rozwój e-kultury w województwie małopolskim
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://e-propublico.pl3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: W niniejszym postępowaniu komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami odbywa się przy użyciu środków komunikacji elektronicznej, za pośrednictwem platformy on-line działającej pod adresem https://e-propublico.pl (zwana dalej jako: ”Platforma”).
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Zamawiający określa następujące wymagania sprzętowo – aplikacyjne pozwalające na korzystanie z Platformy:
a) stały dostęp do sieci Internet;
b) posiadanie dowolnej i aktywnej skrzynki poczty elektronicznej (e-mail),
c) komputer z zainstalowanym systemem operacyjnym Windows 7 (lub nowszym) albo Linux,
d) zainstalowana dowolna przeglądarka internetowa - Platforma współpracuje z najnowszymi, stabilnymi wersjami wszystkich głównych przeglądarek internetowych (Internet Explorer 10+, Microsoft Edge, Mozilla Firefox, Google Chrome, Opera),
e) włączona obsługa JavaScript oraz Cookies
Zamawiający dopuszcza następujący format przesyłanych danych: pliki w formatach określonych odpowiednimi przepisami prawa, tj. m.in.: .doc, .docx, .txt, .xls, .xlsx, .ppt, .csv, .pdf, .jpg, .git, .png, .tif, .dwg, .ath, .kst, .zip, .rar, przy czym zaleca się wykorzystywanie plików w formacie .pdf, .doc, .docx., .xlsx, .xml. Maksymalny rozmiar pojedynczego pliku to 80 MB, przy czym nie określa się limitu liczby plików
Zamawiający określa następujące informacje na temat kodowania i czasu odbioru danych:
a) załączony i przesłany przez Wykonawcę za pomocą Platformy plik oferty wraz z załącznikami, nie jest dostępny dla Zamawiającego i przechowywany jest na serwerach Platformy w formie zaszyfrowanej. Zamawiający otrzyma dostęp do pliku dopiero po upływie terminu otwarcia ofert;
b) oznaczenie czasu odbioru danych przez Platformę stanowi przyporządkowaną do dokumentu elektronicznego datę oraz dokładny czas (hh:mm:ss), widoczne przy wysłanym dokumencie w kolumnie ”Data przesłania”;
c) o terminie przesłania decyduje czas pełnego przeprocesowania transakcji pliku na Platformie
Ofertę, wraz ze stanowiącymi jej integralną część załącznikami, składa się pod rygorem nieważności w formie elektronicznej lub postaci elektronicznej za pośrednictwem Platformy, podpisaną kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zapisy dotyczące RODO zawarte są w dokumentacji postępowania ze względu na ograniczoną ilość znaków uniemożliwiającą podanie ich pełnego zakresu.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: ZPMN.271.4.2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem niniejszego zamówienia jest usługa digitalizacji 40 000 czarno-białych negatywów formatu 24 mm x 36 mm
autorstwa Włodzimierza Puchalskiego wybitnego prekursora fotografii i filmu przyrodniczego w Polsce, w związku z
realizacją projektu pod nazwą "Przyrodnicze Dziedzictwo Włodzimierza Puchalskiego. Digitalizacja i udostępnienie
negatywów ze zbioru Muzeum Niepołomickiego", dofinansowanego przez Zarząd Województwa Małopolskiego w ramach
Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, Fundusze Europejskie dla Małopolski 2021-2027, FEMP.01.09 Rozwój ekultury
w województwie małopolskim, A. Rozwój e-kultury w województwie małopolskim.
Z uwagi na obowiązek zamieszczenia ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych przyjmuje się również nazwę
skróconą zadania (ograniczona do 200 ilość znaków w formularzu elektronicznym ogłoszenia o zamówieniu): Digitalizacja
40 000 czarno-białych negatywów-realizacja projektu pod nazwą „Przyrodnicze Dziedzictwo Włodzimierza Puchalskiego.
Digitalizacja i udostępnienie negatywów ze zbioru Muzeum Niepołomickiego".
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera załącznik nr 1 "Szczegółowy Opis Przedmiotu Zamówienia"
Zastosowane w dokumentacji nazwy producentów lub znaki towarowe służą tylko i wyłącznie doprecyzowaniu przedmiotu
zamówienia i określeniu standardów technicznych i funkcjonalnych oraz określeniu standardów jakościowych i
technologicznych. Zamawiający dopuszcza zaoferowanie produktów nie gorszych pod względem posiadanych parametrów
jakościowych i technicznych od produktów określonych za pomocą nazw producentów pod warunkiem, że oferowane
produkty posiadają parametry techniczne i jakościowe co najmniej takie same lub lepsze jak produkty podane za pomocą
nazw producenta w dokumentacji
Zgodnie z art. 95 ust. 1 Pzp Zamawiający wymaga, aby osoba wykonująca czynności związane z obsługą umowy była
zatrudniona przez Wykonawcę jako jego pracownik na podstawie stosunku pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z
dnia 26 czerwca 1974 r. - Kodeks pracy (tj. Dz.U. z 2023 r. poz. 1465 z późniejszymi zmianami). Wyżej określony wymóg
dotyczy również podwykonawców wykonujących wskazane powyżej czynności. Ustalenie wymiaru czasu pracy oraz liczby
osób Zamawiający pozostawia w gestii Wykonawcy. Sposób dokumentowania zatrudnienia osób, o których mowa w art. 95
ust. 1 Pzp, uprawnienia Zamawiającego w zakresie kontroli spełnienia przez Wykonawcę wymagań, o których mowa w art.
95 ust. 1, oraz sankcji z tytułu niespełnienia tych wymagań zawarte są w załączniku do SWZ „Projektowane postanowienia
umowy”.
Uwaga:
Zamawiającym jest Muzeum Niepołomickie w Niepołomicach, Gmina Niepołomice jest tylko udostępniającym dostęp on-line
do ,,Platformy", na której prowadzone jest postępowanie, zamieszczone zostały dokumenty postępowania oraz możliwe
będzie złożenie ofert.
4.2.6.) Główny kod CPV: 79961000-8 - Usługi fotograficzne
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2027-01-31
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1 Cena 60 %
2 Jakość skanów 40 %
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
jakość, w tym do parametry techniczne, właściwości estetyczne i funkcjonalne takie jak dostępność dla osób niepełnosprawnych lub uwzględnianie potrzeb użytkowników4.3.5.) Nazwa kryterium: Jakość skanów
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
Zdolność techniczna lub zawodowaO udzielenie zamówienia publicznego mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają warunki, dotyczące zdolności technicznej lub zawodowej.
Zamawiający uzna warunek za spełniony poprzez wykazanie, iż Wykonawca:
1) dysponuje następującym sprzętem (minimalne wymagania sprzętowe):
a) aparat cyfrowy pełnoklatkowy, matryca aparatu zapewniająca rozdzielczość digitalizowanego obiektu wynoszącą min.5000 ppi. Rozdzielczość ma odnosić się do zawartości merytorycznej obrazka bez ramki;
b) obiektyw stałoogniskowy MACRO gwarantujący minimalne wady optyczne.
2) dysponuje urządzeniem do reprodukcji, które zapewni:
a) bezpieczeństwo termiczne, mechaniczne, luminacyjne (oświetlenie poza produkcyjne) negatywu;
b) okno maskownicy dla klatki zapewniające uzyskanie 100% zawartości merytorycznej klatki plus widoczny nośnik stanowiący ramkę;
c) stabilność mechaniczną (eliminacja wstrząsów);
d) możliwość precyzyjnego ustawienia równoległości płaszczyzn negatyw - matryca;
e) system usuwania kurzu z otoczenia;
f) system sprężonego powietrza do oczyszczania-przedmuchiwania negatywów. System musi posiadać filtry na cząstki stałe, olej i wilgoć;
g) źródło światła przechodzącego - podświetlarki o takich parametrach świetlnych aby nawet negatywy ciemne, zadymione pozwalały spełnić wymagania techniczne zawarte w Załączniku nr 1 do SWZ "Szczegółowy Opis Przedmiotu Zamówienia" pkt 6.
3) dysponuje następującym oprogramowaniem graficznym:
a) Adobe Photoshop w najnowszej wersji;
b) Capture One w najnowszej wersji
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: Wykaz narzędzi
Wykaz narzędzi, wyposażenia zakładu lub urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy w celu wykonania zamówienia publicznego wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami.
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
Oświadczenie wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówieniaOświadczenie wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, składane na podstawie art. 117 ust. 4 ustawy Pzp w zakresie wykazu dostaw, usług lub robót budowlanych, które wykonają wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia. (jeśli dotyczy)
Zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby
Zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji danego zamówienia lub inny podmiotowy środek dowodowy potwierdzający, że Wykonawca realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów.(jeśli dotyczy)
Oświadczenie podmiotu udostępniającego zasoby
Oświadczenie podmiotu udostępniającego zasoby, potwierdzające brak podstaw wykluczenia tego podmiotu oraz odpowiednio spełnianie warunków udziału w postępowaniu lub kryteriów selekcji, w zakresie, w jakim wykonawca powołuje się na jego zasoby.(jeśli dotyczy)
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku Wykonawcy zobowiązani są do ustanowienia pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.2. Pełnomocnictwo należy dołączyć do oferty i powinno ono zawierać w szczególności wskazanie:
1) postępowania o udzielenie zamówienie publicznego, którego dotyczy;
2) wszystkich Wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia;
3) ustanowionego pełnomocnika oraz zakresu jego umocowania.
3. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców, dokument ”Oświadczenia o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału”, o którym mowa w pkt. 9.1 SWZ, składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Oświadczenia te potwierdzają brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w postępowaniu w zakresie, w jakim każdy z Wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunków ich wprowadzenia znajduje się w dokumentach zamówienia ze względu na ograniczoną ilość znaków uniemożliwiającą podanie ich pełnego zakresu.7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy