BZP: „Bliżej słońca – czysta energia dla obiektów administracyjnych i szkół ponadpodstawowych powiatu bieruńsko-lędzińskiego”
22.08.2025
2025/BZP 00387619/01
Powiat Bieruńsko-Lędziński
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
„Bliżej słońca – czysta energia dla obiektów administracyjnych i szkół ponadpodstawowych powiatu bieruńsko-lędzińskiego”
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Powiat Bieruńsko-Lędziński
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 276255192
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Św. Kingi 1
1.5.2.) Miejscowość: Bieruń
1.5.3.) Kod pocztowy: 43-155
1.5.4.) Województwo: śląskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL22C - Tyski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: inwestycje@powiatbl.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.powiatbl.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
„Bliżej słońca – czysta energia dla obiektów administracyjnych i szkół ponadpodstawowych powiatu bieruńsko-lędzińskiego”
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-6c150336-4eb7-4de0-bd64-7d8a14d6d25f
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00387619
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-08-22
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00009819/07/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.4 Bliżej słońca - czysta energia dla obiektów administracyjnych i szkół ponadpodstawowych Powiatu Bieruńsko-Lędzińskiego
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak
2.15.) Nazwa projektu lub programu
NR FESL.10.06-IZ.01-079B/23 W RAMACH PROGRAMU FUNDUSZE EUROPEJSKIE DLA ŚLĄSKIEGO 2021-2027, PRIORYTET FESL.10 „FUNDUSZE EUROPEJSKIE NA TRANSFORMACJĘ”, DZIAŁANIE FESL.10.06 „ROZWÓJ ENERGETYKI ROZPROSZONEJ OPARTEJ O ODNAWIALNE ŹRÓDŁA ENERGII”.
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://e-zp.powiatbl.pl/procurements/22/procurement3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://e-zp.powiatbl.pl/procurements/22/procurement
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Wykonawca zamierzający wziąć udział w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, musi posiadać konto w Systemie e-ZP.
-Rejestracja i korzystanie z Systemu E-ZP jest bezpłatne.
- Zaleca się rejestrację konta w Systemie e-ZP na adres email wskazany w formularzu ofertowym.
Użytkownik niezarejestrowany może jedynie przeglądać treści udostępniane w części publicznej Systemu.
Jest to równoznaczne z tym, że użytkownicy niezarejestrowani nie posiadają dostępu do wszystkich funkcjonalności systemu.
-Dokonując rejestracji Wykonawca akceptuje Regulamin korzystania z Systemu E-Zamówienia Publiczne Powiatu Bieruńsko-
Lędzińskiego w Bieruniu.
-W Systemie E-ZP znajdują się także instrukcja dla Wykonawcy (Instrukcja obsługi Systemu FINN e-Zamówienia Publiczne) oraz filmy instruktażowe - prezentujące podstawowe czynności dokonywane przez Wykonawców za pomocą Systemu (rejestracja,
zadawanie pytań, złożenie oferty, wycofanie oferty). Instrukcja dostępna jest pod adresem: https://pomoc.e-zp.finn.pl/
-Wymagania techniczne związane z korzystaniem z Systemu (tj. informacje dotyczące specyfikacji połączenia, formatu przesyłanych danych oraz kodowania i oznaczania czasu przekazania danych):
a. stały dostęp do sieci Internet i minimalna prędkość połączenia internetowego nie mniejsza niż 512 kb/s;
b. zaktualizowana przeglądarka internetowa Chrome w wersji 77 i późniejsze lub Mozilla Firefox w wersji 63 i późniejsze;
c. system operacyjny Microsoft Windows 7 i późniejsze lub Apple macOS 10.14 i późniejsze, dystrybucje systemu Linux.
Złożenie oferty poprzez System e-ZP wymaga posiadania przez Wykonawcę kwalifikowanego podpisu elektronicznego lub podpisu osobistego lub podpisu zaufanego.
3.7.) Adres strony internetowej, pod którym są dostępne narzędzia, urządzenia lub formaty plików, które nie są ogólnie dostępne: https://e-zp.powiatbl.pl/procurements/22/procurement
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Obowiązek informacyjny zamieszczony jest w SWZ w rozdziale II: Ochrona danych
osobowych zebranych przez Zamawiającego w toku postępowania
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Obowiązek informacyjny zamieszczony jest w SWZ w rozdziale II: Ochrona danych
osobowych zebranych przez Zamawiającego w toku postępowania
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: RZP 1/2025; RF.272.9.2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Zamawiający zleca, a Wykonawca zobowiązuje się do wykonania zadania pn.: „Bliżej słońca – czysta energia dla obiektów administracyjnych i szkół ponadpodstawowych powiatu bieruńsko-lędzińskiego” nr FESL.10.06-IZ.01-079B/23 w ramach Programu Fundusze Europejskie dla Śląskiego 2021-2027, Priorytet FESL.10 „Fundusze Europejskie na transformację”, Działanie FESL.10.06 „Rozwój energetyki rozproszonej opartej o odnawialne źródła energii”.
2. Przedmiotem umowy jest wykonanie robót budowlanych polegających na dostawie i montażu mikroinstalacji fotowoltaicznych wraz z magazynami energii dla:
a) Centrum Usług Społecznych w Lędzinach ul. Lędzińska 24a, 43-140 Lędziny,
b) Liceum Ogólnokształcącego im. Powstańców Śląskich w Bieruniu ul. Licealna 17,
43-150 Bieruń,
c) Powiatowego Zarządu Dróg w Bieruniu ul. Warszawska 168, 43-150 Bieruń,
d) Powiatowego Zespołu Szkół w Bieruniu ul. Granitowa 130, 43-150 Bieruń,
e) Powiatowego Zespołu Szkół w Lędzinach ul. Pokoju 4, 43-140 Lędziny,
oraz przygotowaniem niezbędnej dokumentacji, wytyczeniem, przystosowaniem i wyposażeniem pomieszczeń pod lokalizacje magazynów energii zgodnie z obowiązującymi warunkami instalowania magazynów energii, w szczególności przepisami przeciwpożarowymi, prawidłowym zawiadomieniem organów Państwowej Straży Pożarnej, a także zgłoszeniem do operatora sieci OSD instalacji fotowoltaicznych i magazynów energii do eksploatacji oraz ich uruchomieniem, a po uruchomieniu zapewni obsługę serwisową.
3. Wykonawca zobowiązany jest do wykonania prac przygotowawczych dachu w zakresie niezbędnym do prawidłowego i trwałego montażu instalacji fotowoltaicznych.
4. Wykonawcza zobowiązany jest do przygotowania pomieszczeń przeznaczonych do instalacji magazynów energii w sposób zapewniający prawidłowe i bezpieczne funkcjonowanie urządzeń.
4.2.6.) Główny kod CPV: 45261215-4 - Pokrywanie dachów panelami ogniw słonecznych
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45400000-1 - Roboty wykończeniowe w zakresie obiektów budowlanych
45310000-3 - Roboty instalacyjne elektryczne
09330000-1 - Energia słoneczna
09331200-0 - Słoneczne moduły fotoelektryczne
09331100-9 - Kolektory słoneczne do produkcji ciepła
09332000-5 - Instalacje słoneczne
31430000-9 - Akumulatory elektryczne
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2025-11-30
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Tak
4.2.14.) Przedmiot, wielkość lub zakres oraz warunki zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: W przypadku wystąpienia konieczności wykonania robót nieprzewidzianych w pierwotnej dokumentacji, niemożliwych do przewidzenia na etapie wykonywania dokumentacji projektowej wraz z wypłatą dodatkowego wynagrodzenia umownego na podstawie zatwierdzonego przez Inspektora Nadzoru oraz Zamawiającego kosztorysu inwestorskiego i protokołu konieczności do wysokości 15% pierwotnej wartości zamówienia.
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Przy wyborze najkorzystniejszej oferty Zamawiający będzie się kierował następującymi kryteriami oceny ofert:
1) Cena (C) – waga kryterium 70%;
2) Gwarancja udzielna przez Wykonawcę na roboty budowlane (G) – waga kryterium 10%,
3) Przedłużenie okresu gwarancji na panele fotowoltaiczne (F) – waga kryterium 10 %
4) Przedłużenie okresu gwarancji na magazyny energii (M) – waga kryterium 10 %
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 70
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Gwarancja udzielna przez Wykonawcę na roboty budowlane (G)
4.3.6.) Waga: 10
Kryterium 3
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Przedłużenie okresu gwarancji na panele fotowoltaiczne (F)
4.3.6.) Waga: 10
Kryterium 4
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Przedłużenie okresu gwarancji na magazyny energii (M)
4.3.6.) Waga: 10
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 5
Art. 109 ust. 1 pkt 7
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu na zasadach określonych w Rozdziale IX SWZ, oraz spełniają określone przez Zamawiającego warunki udziału w postępowaniu.2. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące:
1) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym :
Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.
2) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów :
Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.
3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
- w postępowaniu może wziąć udział Wykonawca, który jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej
z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną w wysokości nie mniejszej
Uwaga:
Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie niniejszego zamówienia muszą wykazać, że warunek określony w pkt. VIII ust. 2, pkt 3 SWZ spełnia przynajmniej jeden z Wykonawców albo łącznie wszyscy wykonawcy.
4) zdolności technicznej lub zawodowej :
a. Wykonawca spełni warunek, jeżeli wykaże, że w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał co najmniej dwie roboty budowlane, w ramach, których wykonana została instalacja fotowoltaiczna o wartości co
najmniej 500 000,00 zł brutto - każda instalacja fotowoltaiczna,
b. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy wykażą że dysponują lub będą dysponować:
1 osobą: kierownikiem budowy posiadającym aktywne (przynależne do Izby Inżynierów Budownictwa) uprawnienia do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie oraz uprawnienia branży elektrycznej. W przypadku braku uprawnień branży elektrycznej, Wykonawca zobligowany jest do ustanowienia Kierownika robót branży elektrycznej posiadającego ww. uprawnienia wymagane do realizacji instalacji fotowoltaicznej (SEP D)
lub:
- 1 osobą, która posiada aktywne (przynależne do Izby Inżynierów Budownictwa) uprawnienia do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie i będzie pełnić funkcję kierownika budowy,
- 1 osobą, która posiada uprawnienia wymagane do realizacji instalacji fotowoltaicznej (SEP D), budowlane bez ograniczeń do
kierowania robotami w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych bedzie pełnić funkcję kierownika robót branży elektrycznej.
Uwaga:
Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie niniejszego zamówienia muszą wykazać, że warunek określony w pkt. VIII ust. 2 pkt 4) lit. b SWZ spełnia przynajmniej jeden z wykonawców.
Wykonawca samodzielnie ubiegający się o udzielenie niniejszego zamówienia musi wykazać, że spełnia warunek określony w pkt. VIII ust. 2 pkt 4) lit. b SWZ.
Uwaga:
Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie niniejszego zamówienia muszą wykazać, że warunek określony w pkt. VIII ust. 2 pkt 4) lit. a SWZ spełnia przynajmniej jeden z wykonawców.
Wykonawca samodzielnie ubiegający się o udzielenie niniejszego zamówienia musi wykazać, że warunek określony w pkt. VIII ust. 2 pkt 4) lit. a SWZ.
3. Zamawiający, w stosunku do wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, w odniesieniu do warunku dotyczącego zdolności technicznej lub zawodowej – dopuszcza łączne spełnianie warunku przez wykonawców.
4. Zamawiający może na każdym etapie postępowania, uznać, że wykonawca nie posiada wymaganych zdolności, jeżeli posiadanie przez wykonawcę sprzecznych interesów, w szczególności zaangażowanie zasobów technicznych lub zawodowych wykonawcy w inne przedsięwzięcia gospodarcze wykonawcy może mieć negatywny wpływ na realizację zamówienia.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: zgodnie z rozdziałem X.
OŚWIADCZENIA I DOKUMENTY, JAKIE ZOBOWIĄZANI SĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ WYKAZANIA BRAKU PODSTAW WYKLUCZENIA (PODMIOTOWE ŚRODKI DOWODOWE)
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: zgodnie z rozdziałem X.
OŚWIADCZENIA I DOKUMENTY, JAKIE ZOBOWIĄZANI SĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ WYKAZANIA BRAKU PODSTAW WYKLUCZENIA (PODMIOTOWE ŚRODKI DOWODOWE)
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
INFORMACJA DLA WYKONAWCÓW WSPÓLNIE UBIEGAJĄCYCH SIĘ O UDZIELENIE ZAMÓWIENIA (SPÓŁKICYWILNE/ KONSORCJA)
1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo do reprezentowania i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Pełnomocnictwo winno być załączone do oferty.
2. W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, oświadczenia, o których mowa w Rozdziale X ust. 1 SWZ, składa każdy z wykonawców. Oświadczenia te potwierdzają brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w zakresie, w jakim każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu.
3. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie, z którego wynika, które roboty budowlane wykonają poszczególni wykonawcy.
4. Oświadczenia i dokumenty potwierdzające brak podstaw do wykluczenia z postępowania składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
XXII. INFORMACJE O TREŚCI ZAWIERANEJ UMOWY ORAZ MOŻLIWOŚCI JEJ ZMIANY1. Wybrany wykonawca jest zobowiązany do zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych we Wzorze Umowy, stanowiącym załącznik nr 7 do SWZ.
2. Zakres świadczenia wykonawcy wynikający z umowy jest tożsamy z jego zobowiązaniem zawartym w ofercie.
3. Zamawiający przewiduje możliwość zmiany zawartej umowy w stosunku do treści wybranej oferty w zakresie uregulowanym w art. 454-455 Pzp oraz wskazanym we Wzorze Umowy, stanowiącym załącznik nr 7 do SWZ.
4. Zmiana umowy wymaga dla swej ważności, pod rygorem nieważności, zachowania formy pisemnej.