BZP: Wykonywanie usług porządkowych w zakresie opróżniania koszy oraz bieżącego utrzymania infrastruktury przystankowej na terenie Gminy Jarocin wraz z zagospodarowaniem odpadów
22.08.2025
2025/BZP 00388061/01
GMINA JAROCIN
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia
Wykonywanie usług porządkowych w zakresie opróżniania koszy oraz bieżącego utrzymania infrastruktury przystankowej na terenie Gminy Jarocin wraz z zagospodarowaniem odpadów
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Nazwa zamawiającego: GMINA JAROCIN
1.3.) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 250854702
1.4.) Adres zamawiającego:
1.4.1.) Ulica: AL. NIEPODLEGŁOŚCI 10
1.4.2.) Miejscowość: Jarocin
1.4.3.) Kod pocztowy: 63-200
1.4.4.) Województwo: wielkopolskie
1.4.5.) Kraj: Polska
1.4.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL416 - Kaliski
1.4.7.) Numer telefonu: 62 749 95 00
1.4.8.) Numer faksu: 62 747 22 25
1.4.9.) Adres poczty elektronicznej: office@jarocin.pl
1.4.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.jarocin.pl
1.5.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.6.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00388061
2.2.) Data ogłoszenia: 2025-08-22
SEKCJA III ZMIANA OGŁOSZENIA
3.1.) Nazwa zmienianego ogłoszenia:
Ogłoszenie o zamówieniu3.2.) Numer zmienianego ogłoszenia w BZP: 2025/BZP 00375218
3.3.) Identyfikator ostatniej wersji zmienianego ogłoszenia: 01
3.4.) Identyfikator sekcji zmienianego ogłoszenia:
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:
4.2.2. Krótki opis przedmiotu zamówienia Przed zmianą:
1.Przedmiotem zamówienia jest realizacja usług polegających na:
1)opróżnianiu gminnych koszy. W zakres wykonywanej usługi wchodzą kosze przyuliczne, kosze znajdujące się w parkach, na boiskach, skwerach, placach zabaw i innych terenach rekreacyjnych, a także kosze znajdujące się na przystankach komunikacyjnych;
2)bieżącym utrzymaniu przystanków komunikacyjnych wraz z utrzymaniem wiat przystankowych na terenie Gminy Jarocin;
3)utrzymaniu czystości na terenie Parku Radolińskich oraz Śródmieścia Jarocina podczas wydarzenia „Jarocin Festiwal”, które odbędzie się w dniach 16-19 lipca 2026 r.
•Realizacja zadania z zakresu opróżniania koszy na terenie Gminy Jarocin polegać będzie na:
a)systematycznym zbieraniu odpadów z koszy (zgodnie z załącznikami nr 1, 2 i 3 do projektu umowy) z częstotliwością zapewniającą należytą czystość każdego dnia, nie dopuszczając do przepełniania się koszy;
b)każdorazowym opróżnianiu koszy gminnych na wezwanie Zamawiającego (w nagłych wypadkach), w czasie określonym przez Wykonawcę w formularzu ofertowym;
c)sprzątaniu terenu w promieniu 2,00 m wokół koszy oraz ustawiania przewróconych koszy;
d)monitorowaniu stanu zapełnienia koszy ulicznych, aby nie dopuszczać do ich przepełnienia;
e)każdorazowym informowaniu Zamawiającego o przypadkach podrzucania odpadów z gospodarstw domowych do koszy ulicznych;
f)demontażu uszkodzonych elementów koszy, dbałości o uzupełnianie tych elementów – w zależności od potrzeb i na zlecenie Zamawiającego, a także bieżącym zgłaszaniu poważniejszych uszkodzeń lub braków koszy Zamawiającemu;
g)transporcie odpadów do punktu zagospodarowania odpadów;
h)zagospodarowaniu odpadów zgodnie z przepisami prawa.
Ilość koszy na terenie gminy to:
-278 szt. koszy (w tym 6 szt. na odpady segregowane) – są to kosze przy uliczne oraz kosze znajdujące się w parkach, na boiskach, skwerach i innych terenach rekreacyjnych;
-100 szt. koszy znajdujących się na placach zabaw;
-119 szt. koszy znajdujących się na przystankach komunikacyjnych;
Łącznie jest to: 497 szt. koszy w Gminie Jarocin.
Prace związane z opróżnianiem koszy na terenie Gminy Jarocin, należy wykonywać przy pomocy pojazdów przystosowanych do odbioru odpadów, z uwzględnieniem że w ścisłym centrum miasta(zgodnie z załącznikiem nr 4 do projektu umowy) pojazdy wykorzystywane do świadczenia ww. usługi, muszą być pojazdami zeroemisyjnymi tj. elektrycznymi o DMC poniżej 5 t z zabudową umożliwiającą transport odpadów.
W parkach, przy skwerach i innych miejscach rekreacyjnych, do których nie ma możliwości wjazdu (ze względu na szerokość alejek lub materiał ich wykonania, np. nawierzchnia mineralna), należy zapewnić środek transportu nie powodujący uszkodzeń w nasadzonej roślinności lub nie powodujący kolein.
Należy ograniczyć do minimum poruszanie się pojazdów po ciągach pieszych i rowerowych w celu dojazdu do koszy. Niedopuszczalne jest wykonywanie prac sprzętem niedopuszczonym do ruchu drogowego, w tym m.in. powodującym wycieki płynów eksploatacyjnych na jezdnię.
Godziny i dni odbioru odpadów zostały ściśle określone przez Zamawiającego, tj.:
-opróżnianie koszy ma się odbywać w dniach od poniedziałku do piątku w godzinach od 5.00 do 13.00, z wyjątkiem ścisłego centrum, gdzie w okresie od czerwca do września opróżnianie koszy ma odbywać się również w każdą sobotę, a odbiór opadów w tych lokalizacjach ma być realizowany w godzinach od godz. 6:00 do godz. 9:00.
-Wykonawca zgodnie z zapisami umowy będzie zobowiązany do regularnego monitorowania stanu zapełnienia koszy (również poza wyżej wyznaczonymi godzinami), tak aby nie dopuszczać do ich przepełnienia.
Wynagrodzenie płatne Wykonawcy będzie wynagrodzeniem ryczałtowym.
W ramach wynagrodzenia ryczałtowego Wykonawca będzie zobowiązany do dopuszczenia zwiększenia przez Zamawiającego ilości koszy, będących przedmiotem opróżniania z odpadów, o 50 szt. na terenie całej Gminy Jarocin (zarówno odpady zmieszane, jak i segregowane).
W przypadku zmniejszenia ilości koszy ulicznych zaoferowane wynagrodzenie miesięczne również nie ulegnie zmianie.
W ramach ustalonego w umowie wynagrodzenia ryczałtowego Wykonawca będzie również zobowiązany do wykonania 10 interwencyjnych odbiorów odpadów z koszy gminnych, poza wyznaczonymi w umowie dniami na zlecenie Zamawiającego, tj. w niedziele lub święta, gdy zaistnieje nagła potrzeba opróżnienia koszy z powodu ich przepełnienia. Ilość koszy i lokalizację odbioru w takich przypadkach będzie określał Zamawiający.
•Realizacja zadania z zakresu bieżącego utrzymania przystanków komunikacyjnych oraz wiat przystankowych na terenie Gminy Jarocin polegać będzie na:
a)systematycznym dbaniu o utrzymanie przystanków komunikacyjnych i wiat przystankowych w należytym stanie estetycznym, poprzez utrzymywanie porządku i czystości na przystankach komunikacyjnych oraz w obrębie ich lokalizacji, w szczególności poprzez:
-zamiatanie;
-zbieranie nieczystości;
-usuwanie chwastów;
-koszenie trawy (w obrębie przystanku komunikacyjnego);
-w okresie zimowym - odśnieżanie i usuwanie śliskości;
b)monitorowaniu stanu czystości przystanków komunikacyjnych (w tym wiat przystankowych);
c)systematycznym utrzymywaniu w czystości wiat przystankowych poprzez mycie ścian, dachu, ławek, usuwanie napisów (graffiti);
d)usuwaniu naklejonych (bez zgody) ogłoszeń;
e)monitorowaniu należytego stanu rozkładów jazdy wiszących na przystankach komunikacyjnych, a w przypadku ich uszkodzeń zgłaszanie takiej informacji Zamawiającemu;
f)malowaniu elementów metalowych i drewnianych - w zależności od potrzeb i na zlecenie Zamawiającego;
g)demontażu uszkodzonych elementów przystanków komunikacyjnych oraz wiat, uzupełnienie elementów brakujących – w zależności od potrzeb i na zlecenie Zamawiającego;
h)wymianie lub naprawie uszkodzonych lub zużytych elementów przystanków komunikacyjnych i wiat przystankowych – w zależności od potrzeb i na zlecenie Zamawiającego (nie dotyczy uszkodzeń pokrywanych przez ubezpieczalnię oraz kosztów zakupu uszkodzonych szyb stanowiących ścianę wiaty);
i)zabezpieczeniu elementów przystanków komunikacyjnych i wiat przystankowych zdewastowanych lub zniszczonych w wyniku kolizji drogowych;
j)utrzymywaniu w pełnej sprawności technicznej urządzeń odwadniających zatoki autobusowe oraz regularnym dbaniu o usuwanie chwastów w ich obrębie;
Ww. usługi Wykonawca wykonywać będzie ręcznie i własnym sprzętem. Wszelkie koszty związane z zakupem materiałów niezbędnych do realizacji prac oraz transportem pracowników będzie ponosił Wykonawca.
•Realizacja zadania z zakresu utrzymania czystości na terenie Parku Radolińskich oraz Śródmieścia Jarocina podczas wydarzenia „Jarocin Festiwal” w dniach 16-19 lipca 2026 r., polegać będzie na:
a)dodatkowym opróżnianiu koszy ulicznych znajdujących się na terenie poniższych lokalizacji:
-Rynek,
-ul. Gołębia,
-ul. ks. kard. S. Wyszyńskiego,
-ul. Wrocławska (od Rynku do ul. Dąbrowskiego),
-ul. Wojska Polskiego (od restauracji McDonald do Ronda Festiwalowego),
ul. Kościelna,
-ul. Poznańska (od Ronda Festiwalowego do Ronda Muzyków Rockowych)
-ul. Św. Ducha (od Rynku do ul. Maratońskiej),
-ul. Śródmiejska,
-ul. Paderewskiego,
-ul. Sportowa,
-ul. Maratońska,
-ul. Parkowa,
-ul. L. Waryńskiego,
-ul. Bogusław,
-ul. Kasztanowa,
-ul. Wrzosowa,
-Os. 1000-lecia,
-Os. 700-lecia.
b)rozstawieniu 40 szt. dodatkowych pojemników na odpady w newralgicznych miejscach znajdujących się na ww. ulicach i ich bieżącym opróżnianiu, tak aby nie dopuszczać do ich przepełnienia (Wykonawca będzie zobowiązany, aby miejsca ustawienia dodatkowych koszy były ściśle uzgodnione z Zamawiającym);
c)obsłudze w zakresie opróżniania pojemników podczas Finału Jarocińskich Rytmów Młodych na terenie amfiteatru w dniu 16 lipca 2026 r. oraz kompleksowym sprzątaniu amfiteatru po Finale Jarocińskich Rytmów Młodych w dniu 17 lipca 2026 r.–sprzątanie odpadów i nieczystości (np. czyszczenie ławek, zamiatanie rozbitego szkła);
d)opróżnianiu koszy oraz terenu wokół nich od wczesnych godzin porannych do zmroku tj. od godz. 5:00 do godz. 21.00, a także bieżące usuwanie odpadów z miejsc do tego nieprzeznaczonych w dniach od 16 do 19 lipca 2026 r;
e)kompleksowym sprzątaniu parku w dniu 20 lipca 2026 r. z wszelkich odpadów i nieczystości z użyciem pojazdów przystosowanych do wywozu odpadów oraz sprzętu ciśnieniowego do usuwania zanieczyszczeń;
f)ustawieniu 6 szt. kontenerów KP7 i ich bieżącym opróżnianiu;
g)transporcie odpadów do punktu zagospodarowania odpadów;
h)zagospodarowaniu odpadów (odpady zmieszane lub odpady segregowane – w zależności od rodzaju kosza).
Potencjalny Wykonawca w dniu złożenia oferty musi posiadać aktualny wpis do rejestru BDO w działach VII i XII dla kodu 20 03 03 oraz posiadać zawartą umowę na odbiór odpadów z przedsiębiorstwem prowadzącym działalność w zakresie odzysku i utylizacji odpadów komunalnych.
Na żądanie Zamawiającego Wykonawcy zobowiązani będą do przedstawienia Kart Przekazania Odpadów. Wykonawcy będą ponosili koszty zebrania, transportu i zagospodarowania zebranych podczas wykonywania prac odpadów, w tym ponoszenia opłat w punkcie składowania i przetwarzania odpadów.
Po zmianie:
1. Przedmiotem zamówienia jest realizacja usług polegających na:
1) opróżnianiu gminnych koszy. W zakres wykonywanej usługi wchodzą kosze przyuliczne, kosze znajdujące się w parkach, na boiskach, skwerach, placach zabaw i innych terenach rekreacyjnych, a także kosze znajdujące się na przystankach komunikacyjnych;
2) bieżącym utrzymaniu przystanków komunikacyjnych wraz z utrzymaniem wiat przystankowych na terenie Gminy Jarocin;
3) utrzymaniu czystości na terenie Parku Radolińskich oraz Śródmieścia Jarocina podczas wydarzenia „Jarocin Festiwal”, które odbędzie się w dniach 16-19 lipca 2026 r.
• Realizacja zadania z zakresu opróżniania koszy na terenie Gminy Jarocin polegać będzie na:
a) systematycznym zbieraniu odpadów z koszy (zgodnie z załącznikami nr 1, 2 i 3 do projektu umowy) z częstotliwością zapewniającą należytą czystość każdego dnia, nie dopuszczając do przepełniania się koszy;
b) każdorazowym opróżnianiu koszy gminnych na wezwanie Zamawiającego (w nagłych wypadkach), w czasie określonym przez Wykonawcę w formularzu ofertowym;
c) sprzątaniu terenu w promieniu 2,00 m wokół koszy oraz ustawiania przewróconych koszy;
d) monitorowaniu stanu zapełnienia koszy ulicznych, aby nie dopuszczać do ich przepełnienia;
e) każdorazowym informowaniu Zamawiającego o przypadkach podrzucania odpadów
z gospodarstw domowych do koszy ulicznych;
f) demontażu uszkodzonych elementów koszy, dbałości o uzupełnianie tych elementów –
w zależności od potrzeb i na zlecenie Zamawiającego, a także bieżącym zgłaszaniu poważniejszych uszkodzeń lub braków koszy Zamawiającemu;
g) transporcie odpadów do punktu zagospodarowania odpadów;
h) zagospodarowaniu odpadów zgodnie z przepisami prawa.
Ilość koszy na terenie gminy to:
-278 szt. koszy (w tym 6 szt. na odpady segregowane) – są to kosze przy uliczne oraz kosze znajdujące się w parkach, na boiskach, skwerach i innych terenach rekreacyjnych;
-100 szt. koszy znajdujących się na placach zabaw;
-119 szt. koszy znajdujących się na przystankach komunikacyjnych;
Łącznie jest to: 497 szt. koszy w Gminie Jarocin.
Prace związane z opróżnianiem koszy na terenie Gminy Jarocin, należy wykonywać przy pomocy pojazdów przystosowanych do odbioru odpadów, z uwzględnieniem że w ścisłym centrum miasta(zgodnie z załącznikiem nr 4 do projektu umowy) pojazdy wykorzystywane do świadczenia ww. usługi, muszą być pojazdami zeroemisyjnymi tj. elektrycznymi o DMC poniżej 5 t z zabudową umożliwiającą transport odpadów.
W parkach, przy skwerach i innych miejscach rekreacyjnych, do których nie ma możliwości wjazdu (ze względu na szerokość alejek lub materiał ich wykonania, np. nawierzchnia mineralna), należy zapewnić środek transportu nie powodujący uszkodzeń w nasadzonej roślinności lub nie powodujący kolein.
Należy ograniczyć do minimum poruszanie się pojazdów po ciągach pieszych i rowerowych w celu dojazdu do koszy. Niedopuszczalne jest wykonywanie prac sprzętem niedopuszczonym do ruchu drogowego, w tym m.in. powodującym wycieki płynów eksploatacyjnych na jezdnię.
Godziny i dni odbioru odpadów zostały ściśle określone przez Zamawiającego, tj.:
-opróżnianie koszy ma się odbywać w dniach od poniedziałku do piątku w godzinach od 5.00 do 13.00, z wyjątkiem ścisłego centrum, gdzie w okresie od czerwca do września opróżnianie koszy ma odbywać się również w każdą sobotę, a odbiór odapów w tych lokalizacjach ma być realizowany w godzinach od godz. 6:00 do godz. 9:00.
-Wykonawca zgodnie z zapisami umowy będzie zobowiązany do regularnego monitorowania stanu zapełnienia koszy (również poza wyżej wyznaczonymi godzinami), tak aby nie dopuszczać do ich przepełnienia.
Wynagrodzenie płatne Wykonawcy będzie wynagrodzeniem ryczałtowym.
W ramach wynagrodzenia ryczałtowego Wykonawca będzie zobowiązany do dopuszczenia zwiększenia przez Zamawiającego ilości koszy, będących przedmiotem opróżniania z odpadów, o 50 szt. na terenie całej Gminy Jarocin (zarówno odpady zmieszane, jak i segregowane).
W przypadku zmniejszenia ilości koszy ulicznych zaoferowane wynagrodzenie miesięczne również nie ulegnie zmianie.
W ramach ustalonego w umowie wynagrodzenia ryczałtowego Wykonawca będzie również zobowiązany do wykonania 10 interwencyjnych odbiorów odpadów, poza wyznaczonymi w umowie dniami na zlecenie Zamawiającego, tj. w niedziele lub święta. Lokalizację odbioru w takich przypadkach będzie określał Zamawiający. O terminie interwencyjnego odbioru wykonawca zostanie poinformowany przez Zamawiającego w terminie minimum 2 dni roboczych przed wykonaniem usługi.
• Realizacja zadania z zakresu bieżącego utrzymania przystanków komunikacyjnych oraz wiat przystankowych na terenie Gminy Jarocin polegać będzie na:
a) systematycznym dbaniu o utrzymanie przystanków komunikacyjnych i wiat przystankowych w należytym stanie estetycznym, poprzez utrzymywanie porządku i czystości na przystankach komunikacyjnych oraz w obrębie ich lokalizacji, w szczególności poprzez:
-zamiatanie;
-zbieranie nieczystości;
-usuwanie chwastów;
-koszenie trawy (w obrębie przystanku komunikacyjnego);
-w okresie zimowym - odśnieżanie i usuwanie śliskości;
b) monitorowaniu stanu czystości przystanków komunikacyjnych (w tym wiat przystankowych);
c) systematycznym utrzymywaniu w czystości wiat przystankowych poprzez mycie ścian, dachu, ławek, usuwanie napisów (graffiti);
d) usuwaniu naklejonych (bez zgody) ogłoszeń;
e) monitorowaniu należytego stanu rozkładów jazdy wiszących na przystankach komunikacyjnych, a w przypadku ich uszkodzeń zgłaszanie takiej informacji Zamawiającemu;
f) malowaniu elementów metalowych i drewnianych - w zależności od potrzeb i na zlecenie Zamawiającego;
g) demontażu uszkodzonych elementów przystanków komunikacyjnych oraz wiat, uzupełnienie elementów brakujących – w zależności od potrzeb i na zlecenie Zamawiającego;
h) wymianie lub naprawie uszkodzonych lub zużytych elementów przystanków komunikacyjnych i wiat przystankowych – w zależności od potrzeb i na zlecenie Zamawiającego (nie dotyczy uszkodzeń pokrywanych przez ubezpieczalnię oraz kosztów zakupu uszkodzonych szyb stanowiących ścianę wiaty);
i) zabezpieczeniu elementów przystanków komunikacyjnych i wiat przystankowych zdewastowanych lub zniszczonych w wyniku kolizji drogowych;
j) utrzymywaniu w pełnej sprawności technicznej urządzeń odwadniających zatoki autobusowe oraz regularnym dbaniu o usuwanie chwastów w ich obrębie;
Ww. usługi Wykonawca wykonywać będzie ręcznie i własnym sprzętem. Wszelkie koszty związane z zakupem materiałów niezbędnych do realizacji prac oraz transportem pracowników będzie ponosił Wykonawca.
• Realizacja zadania z zakresu utrzymania czystości na terenie Parku Radolińskich oraz Śródmieścia Jarocina podczas wydarzenia „Jarocin Festiwal” w dniach 16-19 lipca 2026 r., polegać będzie na:
a) dodatkowym opróżnianiu koszy ulicznych znajdujących się na terenie poniższych lokalizacji:
-Rynek,
-ul. Gołębia,
-ul. ks. kard. S. Wyszyńskiego,
-ul. Wrocławska (od Rynku do ul. Dąbrowskiego),
-ul. Wojska Polskiego (od restauracji McDonald do Ronda Festiwalowego),
ul. Kościelna,
-ul. Poznańska (od Ronda Festiwalowego do Ronda Muzyków Rockowych)
-ul. Św. Ducha (od Rynku do ul. Maratońskiej),
-ul. Śródmiejska,
-ul. Paderewskiego,
-ul. Sportowa,
-ul. Maratońska,
-ul. Parkowa,
-ul. L. Waryńskiego,
-ul. Bogusław,
-ul. Kasztanowa,
-ul. Wrzosowa,
-Os. 1000-lecia,
-Os. 700-lecia.
b) rozstawieniu 40 szt. dodatkowych pojemników na odpady w newralgicznych miejscach znajdujących się na ww. ulicach i ich bieżącym opróżnianiu, tak aby nie dopuszczać do ich przepełnienia (Wykonawca będzie zobowiązany, aby miejsca ustawienia dodatkowych koszy były ściśle uzgodnione z Zamawiającym);
c) obsłudze w zakresie opróżniania pojemników podczas Finału Jarocińskich Rytmów Młodych na terenie amfiteatru w dniu 16 lipca 2026 r. oraz kompleksowym sprzątaniu amfiteatru po Finale Jarocińskich Rytmów Młodych w dniu 17 lipca 2026 r.–sprzątanie odpadów i nieczystości (np. czyszczenie ławek, zamiatanie rozbitego szkła);
d) opróżnianiu koszy oraz terenu wokół nich od wczesnych godzin porannych do zmroku tj. od godz. 5:00 do godz. 21.00, a także bieżące usuwanie odpadów z miejsc do tego nieprzeznaczonych w dniach od 16 do 19 lipca 2026 r;
e) kompleksowym sprzątaniu parku w dniu 20 lipca 2026 r. z wszelkich odpadów i nieczystości z użyciem pojazdów przystosowanych do wywozu odpadów oraz sprzętu ciśnieniowego do usuwania zanieczyszczeń;
f) ustawieniu 6 szt. kontenerów KP7 i ich bieżącym opróżnianiu;
g) transporcie odpadów do punktu zagospodarowania odpadów;
h) zagospodarowaniu odpadów (odpady zmieszane lub odpady segregowane – w zależności od rodzaju kosza).
Potencjalny Wykonawca w dniu złożenia oferty musi posiadać aktualny wpis do rejestru BDO w działach VII i XII dla kodu 20 03 03 oraz posiadać zawartą umowę na odbiór odpadów z przedsiębiorstwem prowadzącym działalność w zakresie odzysku i utylizacji odpadów komunalnych na dzień podpisania umowy. Okres obowiązywania przedmiotowej umowy powinien obejmować minimum okres od 1 stycznia 2026 r. do 31 grudnia 2026 r.
Na żądanie Zamawiającego Wykonawcy zobowiązani będą do przedstawienia Kart Przekazania Odpadów. Wykonawcy będą ponosili koszty zebrania, transportu i zagospodarowania zebranych podczas wykonywania prac odpadów, w tym ponoszenia opłat w punkcie składowania i przetwarzania odpadów.
3.4.) Identyfikator sekcji zmienianego ogłoszenia:
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:
5.4. Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu Przed zmianą:
1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu na zasadach określonych w Rozdziale IX SWZ, oraz spełniają określone przez Zamawiającego warunki udziału w postępowaniu.
2. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące:
1) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym:
Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.
2) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów:
Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeśli wykonawca wykaże, że posiada aktualny wpis do rejestru BDO (Działy: VII i XII) oraz zawartą umowę na odbiór odpadów z przedsiębiorstwem prowadzącym działalność w zakresie odzysku i utylizacji odpadów komunalnych.
Wpis do Bazy Danych Odpadowych z działu VII i XII rejestru podmiotów transportujących odpady oraz gospodarujących odpadami dla kodu 20 03 03. Wpis musi być aktualny na dzień złożenia oferty.
Zamawiający informuje, że w przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia warunek, o którym mowa w pkt. 2) powyżej musi spełniać co najmniej jeden z wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, który będzie realizował tą część zamówienia, z którą wiąże się obowiązek uprawnień.
Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie, z którego wynika, które usługi wykonają poszczególni wykonawcy (wg wzoru stanowiącego ZAŁĄCZNIK nr 9 do SWZ).
3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.
4) zdolności technicznej lub zawodowej:
a) warunek dotyczący doświadczenia Wykonawcy:
Wykonawca spełni warunek, jeżeli wykaże, że w okresie ostatnich 3 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał należycie
-co najmniej jednej usługi polegającej na obsłudze odbioru min. 100 koszy ulicznych;
-co najmniej jednej usługi polegającej na zagospodarowaniu 50 ton odpadów o kodzie 20 03 03,
a okres trwania ww. usług powinien trwać 12 miesięcy.
b) warunek dotyczący osób skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia:
Wykonawca spełni warunek, jeżeli wykaże, że dysponuje lub będzie dysponował podczas realizacji przedmiotu zamówienia następującymi osobami:
- minimum 2 osobami posiadającymi uprawnienia do prowadzenia pojazdów przystosowanych do odbioru odpadów.
c) warunek dotyczący narzędzi niezbędnych do realizacji zamówienia
Wykonawca spełni warunek, jeżeli wykaże, że dysponuje lub będzie dysponował podczas realizacji przedmiotu zamówienia następującym sprzętem:
pojazd zeroemisyjny tj. elektryczny przystosowany do odbioru i transportu odpadów o DMC poniżej 5 t – min. 1 szt.
pojazd o normie euro 6 z zabudową umożliwiającą transport odpadów – min. 1 szt.
sprzęt ciśnieniowy do usuwania zanieczyszczeń – min. 1 szt.
3. Zamawiający, w stosunku do Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, w odniesieniu do warunku dotyczącego zdolności technicznej lub zawodowej – dopuszcza łączne spełnianie warunku przez Wykonawców.
4. Zamawiający może na każdym etapie postępowania, uznać, że wykonawca nie posiada wymaganych zdolności, jeżeli posiadanie przez wykonawcę sprzecznych interesów,
w szczególności zaangażowanie zasobów technicznych lub zawodowych wykonawcy
w inne przedsięwzięcia gospodarcze wykonawcy może mieć negatywny wpływ na realizację zamówienia.
5. Jeżeli w dokumentach złożonych na potwierdzenie spełnienia warunków udziału w postępowaniu jakiekolwiek wartości zostaną podane w walucie obcej to Zamawiający przeliczy wartość waluty na złote wedle średniego kursu NBP obowiązującego w dniu wszczęcia postępowania.
Po zmianie:
1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu na zasadach określonych w Rozdziale IX SWZ, oraz spełniają określone przez Zamawiającego warunki udziału w postępowaniu.
2. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące:
1) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym:
Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.
2) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów:
Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeśli wykonawca wykaże, że posiada aktualny wpis do rejestru BDO (Działy: VII i XII) oraz zawartą umowę na odbiór odpadów z przedsiębiorstwem prowadzącym działalność w zakresie odzysku i utylizacji odpadów komunalnych na dzień podpisania umowy. Okres obowiązywania przedmiotowej umowy powinien obejmować minimum okres od 1 stycznia 2026 r. do 31 grudnia 2026 r.
Wpis do Bazy Danych Odpadowych z działu VII i XII rejestru podmiotów transportujących odpady oraz gospodarujących odpadami dla kodu 20 03 03. Wpis musi być aktualny na dzień złożenia oferty.
Zamawiający informuje, że w przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia warunek, o którym mowa w pkt. 2) powyżej musi spełniać co najmniej jeden z wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, który będzie realizował tą część zamówienia, z którą wiąże się obowiązek uprawnień.
Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie, z którego wynika, które usługi wykonają poszczególni wykonawcy (wg wzoru stanowiącego ZAŁĄCZNIK nr 9 do SWZ).
3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.
4) zdolności technicznej lub zawodowej:
warunek dotyczący doświadczenia Wykonawcy:
Wykonawca spełni warunek, jeżeli wykaże, że w okresie ostatnich 3 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał należycie
-co najmniej jednej usługi polegającej na obsłudze odbioru min. 100 koszy ulicznych,
lub
-co najmniej jednej usługi polegającej na zagospodarowaniu 50 ton odpadów o kodzie 20 03 03,
a okres trwania ww. usług powinien trwać 12 miesięcy.
b) warunek dotyczący osób skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia:
Wykonawca spełni warunek, jeżeli wykaże, że dysponuje lub będzie dysponował podczas realizacji przedmiotu zamówienia następującymi osobami:
- minimum 2 osobami posiadającymi uprawnienia do prowadzenia pojazdów przystosowanych do odbioru odpadów.
c) warunek dotyczący narzędzi niezbędnych do realizacji zamówienia
Wykonawca spełni warunek, jeżeli wykaże, że dysponuje lub będzie dysponował podczas realizacji przedmiotu zamówienia następującym sprzętem:
pojazd zeroemisyjny tj. elektryczny w rozumieniu art. 2 pkt 12 ustawy z dnia 11 stycznia 2018 r. o elektromobilności i paliwach alternatywnych (Dz.U. z 2024 r., poz. 1289 z późn. zm.) przystosowany do odbioru i transportu odpadów o DMC poniżej 5 t – min. 1 szt.,
pojazd o normie euro 6 z zabudową umożliwiającą transport odpadów – min. 1 szt.,
myjkę ciśnieniową do usuwania zanieczyszczeń – min. 1 szt.
3. Zamawiający, w stosunku do Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, w odniesieniu do warunku dotyczącego zdolności technicznej lub zawodowej – dopuszcza łączne spełnianie warunku przez Wykonawców.
4. Zamawiający może na każdym etapie postępowania, uznać, że wykonawca nie posiada wymaganych zdolności, jeżeli posiadanie przez wykonawcę sprzecznych interesów,
w szczególności zaangażowanie zasobów technicznych lub zawodowych wykonawcy
w inne przedsięwzięcia gospodarcze wykonawcy może mieć negatywny wpływ na realizację zamówienia.
5. Jeżeli w dokumentach złożonych na potwierdzenie spełnienia warunków udziału w postępowaniu jakiekolwiek wartości zostaną podane w walucie obcej to Zamawiający przeliczy wartość waluty na złote wedle średniego kursu NBP obowiązującego w dniu wszczęcia postępowania.
3.4.) Identyfikator sekcji zmienianego ogłoszenia:
SEKCJA VIII - PROCEDURA3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:
8.1. Termin składania ofert Przed zmianą:
2025-08-25 10:00
Po zmianie:
2025-08-29 10:00
3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:
8.3. Termin otwarcia ofert Przed zmianą:
2025-08-25 10:15
Po zmianie:
2025-08-29 10:15
3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:
8.4. Termin związania ofertą Przed zmianą:
2025-09-23
Po zmianie:
2025-09-27