BZP: Termomodernizacja budynku Wydziału Zamiejscowego w Jaśle
22.08.2025
2025/BZP 00388225/01
Okręgowy Urząd Miar w Krakowie
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Termomodernizacja budynku Wydziału Zamiejscowego w Jaśle
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Okręgowy Urząd Miar w Krakowie
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 000332618
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Krupnicza 11
1.5.2.) Miejscowość: Kraków
1.5.3.) Kod pocztowy: 31-123
1.5.4.) Województwo: małopolskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL213 - Miasto Kraków
1.5.7.) Numer telefonu: 12-422-18-67
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: oum.krakow@poczta.gum.gov.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.urzadmiar.krakow.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - organ władzy publicznej - organ administracji rządowej (centralnej lub terenowej)
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Inna działalność
Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Termomodernizacja budynku Wydziału Zamiejscowego w Jaśle
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-e5ea2523-1319-4d71-968e-5b3e58cddda4
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00388225
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-08-22
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00122901/03/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.1 Termomodernizacja budynku Wydziału Zamiejscowego w Jaśle
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-e5ea2523-1319-4d71-968e-5b3e58cddda43.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://ezamowienia.gov.pl/pl/
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Szczegółowe informacje dotyczące wymagań technicznych i organizacyjnych zawarte są w rozdziale XIII SWZ.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): 1. Administrator danych osobowych
Administratorem Państwa danych będzie Okręgowy Urząd Miar w Krakowie reprezentowany przez Dyrektora. Z Administratorem danych można się skontaktować:
• telefonicznie: (12) 422 26 11;
• osobiście lub listownie: Okręgowy Urząd Miar w Krakowie, ul. Krupnicza 11, 31-123 Kraków;
• za pośrednictwem poczty elektronicznej: oum.krakow@poczta.gum.gov.pl
2. Inspektor ochrony danych
Administrator danych wyznaczył Inspektora ochrony danych, z którym można skontaktować się:
• listownie: Inspektor Ochrony Danych, Okręgowy Urząd Miar w Krakowie, ul. Krupnicza 11, 31-123 Kraków;
• za pośrednictwem poczty elektronicznej: iod@urzadmiar.krakow.pl
3. Cel i podstawa przetwarzania danych osobowych
Państwa dane osobowe będą przetwarzane na podstawie:
• art. 6 ust. 1 lit. b) RODO – w celu przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego oraz jego rozstrzygnięcia, a także zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz jej realizacji;
• art. 6 ust. 1 lit. c) RODO – w celu wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze wynikającego z powszechnie obowiązujących przepisów prawa.
4. Odbiorcy danych
Odbiorcą Państwa danych osobowych będzie Główny Urząd Miar w Warszawie, zewnętrzna obsługa prawna, podmioty świadczące usługi pocztowe i kurierskie oraz zewnętrzne archiwum.
5. Okres przetwarzania danych
Dane osobowe będą przetwarzane przez administratora przez okres wynikający z przepisów ustawy o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach.
6. Prawa osób, których dane dotyczą
Przysługuje Państwu:
• prawo dostępu do swoich danych oraz otrzymania ich kopii;
• prawo ich sprostowania (poprawienia) swoich danych;
• prawo do ograniczenia lub wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych;
• prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul. Moniuszki 1A, 00-014 Warszawa.
7. Inne informacje
Państwa dane osobowe:
• nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do żadnej organizacji międzynarodowej;
• nie będą podstawą do zautomatyzowanego podejmowania decyzji;
• nie będą podlegały profilowaniu.
8. Obowiązek podania danych
Podanie danych osobowych jest wymogiem określonym w zapisach ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego. Konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z ustawy Prawo zamówień publicznych.
9. W przypadku osobistego stawiennictwa w siedzibie Okręgowego Urzędu Miar uprzejmie informuję, że obiekt objęty jest systemem monitoringu wizyjnego. W związku z powyższym, prosimy o zapoznanie się z klauzulą informacyjną znajdującą się w sekretariacie Urzędu, w Punkcie Obsługi Klienta oraz na stronie internetowej Urzędu.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: OUM02.WO.WA.263.1.2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie termomodernizacji budynku Wydziału Zamiejscowego w Jaśle. Zamawiający podzielił zadanie na 2 etapy: Etap I - zamówienie podstawowe oraz Etap II - zamówienie w ramach prawa opcji. Szczegółowy zakres i warunki zamówienia określa:
1) załącznik nr 1 do SWZ – Projekt architektoniczno-budowlany;
2) załącznik nr 2 do SWZ – Specyfikacja Techniczna Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych;
3) załącznik nr 3 do SWZ – Przedmiar robót;
4) załącznik nr 4 do SWZ – Projektowane Postanowienia Umowy.
4.2.6.) Główny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45400000-1 - Roboty wykończeniowe w zakresie obiektów budowlanych
45442100-8 - Roboty malarskie
45443000-4 - Roboty elewacyjne
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Tak
4.2.9) Rodzaj i maksymalna wartość opcji oraz okoliczności skorzystania z opcji:
Etap II - zamówienie w ramach prawa opcji: Zamawiający zastrzega sobie możliwość skorzystania z prawa opcji w przypadku, gdy zapewni (w okresie, w którym może skorzystać z prawa opcji) źródła finansowania Etapu II.1. Zamawiający zastrzega sobie możliwość skorzystania z prawa opcji, tj. prawa do zlecenia Wykonawcy wykonania Etapu II zadania inwestycyjnego przy założeniu, że Zamawiający ma prawo złożenia oświadczenia woli o skorzystaniu z prawa opcji w terminie do 1 miesięcy od podpisania umowy.
2. Prawo opcji jest jednostronnym uprawnieniem Zamawiającego, z którego może, ale nie ma obowiązku skorzystać w ramach realizacji przedmiotu zamówienia. W przypadku nieskorzystania przez Zamawiającego z prawa opcji Wykonawcy nie przysługują żadne roszczenia z tego tytułu.
3. Jeżeli Zamawiający skorzysta z prawa opcji obowiązkiem umownym Wykonawcy jest wykonanie świadczenia w zakresie objętym wykorzystanym prawem opcji.
4. Skorzystanie z prawa opcji nie wymaga zmiany umowy.
5. O skorzystaniu z prawa opcji Zamawiający poinformuje Wykonawcę odrębnym oświadczeniem w formie pisemnej lub formie elektronicznej; oświadczenie to zawiera wskazanie terminu rozpoczęcia i zakończenia prac określonych w Etapie II gwarantującego Wykonawcy czas realizacji robót budowlanych co najmniej 7 tygodni od dnia złożenia oświadczenia o skorzystaniu z prawa opcji.
6. Zasady rozliczeń świadczenia objętego prawem opcji wskazano w § 8 umowy.
7. Wszystkie pozostałe postanowienia umowy w szczególności dotyczące sposobu wykonania, odbiorów, gwarancji, odpowiedzialności Stron stosuje się odpowiednio do zakresu objętego prawem opcji.
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2025-12-29
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1. Przy wyborze najkorzystniejszej oferty Zamawiający będzie się kierował następującymi kryteriami oceny ofert:
Nazwa kryterium Waga
Cena (C) 60 %
Okres gwarancji (G) 40 %
Zamawiający dokona oceny ofert przyznając punkty w ramach kryterium, przyjmując zasadę, że 1 % = 1 punkt.
2. Oferty, które nie zostały odrzucone, będą oceniane w następujący sposób:
Ocena badanej oferty = C+ G
Maksymalna liczba punktów, jaką po uwzględnieniu wag może osiągnąć oferta wynosi: 100 pkt.
1) Kryterium: Cena (C)
Wykonawcom zostaną przyznane punkty obliczone według wzoru:
C=(Cmin/Cbad) x 60 pkt
Znaczenie użytych symboli:
Cmin - najniższa zaoferowana cena
Cbad - cena badanej oferty
2) Kryterium: Okres gwarancji (G)
Punkty w kryterium „Okres gwarancji” (G) zostaną przyznane na podstawie zadeklarowanego w Formularzu Ofertowym okresu gwarancji, w skali punktowej od 0 do 40 punktów, według następującej zasady:
Okres gwarancji Liczba punktów
36 miesięcy 0 pkt
48 miesięcy 20 pkt
60 miesięcy 40 pkt
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Okres gwarancji
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
Zamawiający uzna warunek udziału za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że:a) w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy to w tym okresie, wykonał należycie co najmniej 1 zamówienie (umowę), odpowiadające swoim rodzajem, zakresem przedmiotowi niniejszego zamówienia;
b) w trakcie realizacji zamówienia będzie dysponował jedną osobą, która będzie pełnić funkcję kierownika budowy posiadającą aktualne uprawnienia budowlane w specjalności konstrukcyjno-budowlanej bez ograniczeń lub uprawnienia równoważne i minimum 5 lat doświadczenia zawodowego w kierowaniu robotami budowlanymi, liczonego od daty uzyskania uprawnień budowlanych.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 1. Do oferty, której wzór stanowi załącznik nr 5 do SWZ, Wykonawca zobowiązany jest dołączyć aktualne na dzień składania ofert oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu oraz o braku podstaw do wykluczenia z postępowania – zgodnie z załącznikiem nr 6 do SWZ.
2. Zgodnie z art. 274 ust. 1 Pzp, Zamawiający wezwie Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni od dnia wezwania, aktualnych na dzień złożenia, następujących podmiotowych środków dowodowych:
1) Oświadczenie Wykonawcy o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu, o którym mowa w art. 125 ust. 1 Pzp w zakresie podstaw wykluczenia z postępowania wskazanych przez Zamawiającego, tj. art. 108 ust. 1 i art. 109 ust. 1 pkt 4 Pzp;
Zgodnie z załącznikiem nr 10 do SWZ
2) Odpis lub Informację z Krajowego Rejestru Sądowego, Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy Pzp, sporządzonych nie wcześniej niż 3 miesiące przed jej złożeniem, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji;
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu:
1) Wykaz robót budowlanych, o których mowa w rozdziale VIII ust. 2 pkt 4 lit. a, wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat przed terminem składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty i miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane oraz załączenie dowodów określających, czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane zostały wykonane, a jeżeli Wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - inne odpowiednie dokumenty;
Zgodnie z załącznikiem nr 11 do SWZ
2)Wykaz osób, skierowanych przez Wykonawcę do realizacji niniejszego zamówienia publicznego, o których mowa w rozdziale VIII ust. 2 pkt 4 lit. b, wraz z informacjami na temat ich uprawnień i doświadczenia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami.
Zgodnie z załącznikiem nr 12 do SWZ.
5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo do reprezentowania i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Pełnomocnictwo winno być załączone do oferty.2. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, oświadczenie, o którym mowa w rozdziale X ust. 1, składa każdy z Wykonawców. Oświadczenia te potwierdzają brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w zakresie, w jakim każdy z Wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu.
3. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie, z którego wynika, które usługi wykonają poszczególni Wykonawcy – zgodnie z załącznikiem nr 7 do SWZ.
4. Oświadczenia i dokumenty potwierdzające brak podstaw do wykluczenia z postępowania składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
1. Wszelkie zmiany niniejszej umowy wymagają aneksu w formie pisemnej pod rygorem nieważności i mogą zostać dokonane, o ile nie stoją w sprzeczności z regulacjami zawartymi w Pzp.2. Zmiany, o których mowa w ust. 1 mogą:
1) dotyczyć przedłużenia terminu, o którym mowa w § 2 w przypadku:
a) konieczności wykonania robót nieprzewidzianych w dokumentacji,
b) pisemnego żądania wstrzymania robót skierowanego do Wykonawcy przez Zamawiającego lub wydania zakazu prowadzenia robót przez organ administracji publicznej o ile żądanie lub wydanie zakazów nie nastąpiło z przyczyn, za które Wykonawca ponosi odpowiedzialność,
c) konieczności usunięcia błędów lub wprowadzenia zmian w dokumentacji projektowej lub specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych,
d) wystąpienia siły wyższej (np.: wojna, strajk, niesprzyjające warunki atmosferyczne),
e) zlecenia Wykonawcy wykonania prawa opcji – wydłużenie okresu realizacji o ilość dni niezbędnych do wykonania opcji.