BZP: Budowa wiaty ekspozycyjnej na terenie Muzeum „Górnośląski Park Etnograficzny w Chorzowie”, w ramach projektu „Skarbiec Dziedzictwa” .
25.08.2025
2025/BZP 00389515/01
Muzeum "Górnośląski Park Etnograficzny w Chorzowie"
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Budowa wiaty ekspozycyjnej na terenie Muzeum „Górnośląski Park Etnograficzny w Chorzowie”, w ramach projektu „Skarbiec Dziedzictwa” .
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Muzeum "Górnośląski Park Etnograficzny w Chorzowie"
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 000278623
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Parkowa 25
1.5.2.) Miejscowość: Chorzów
1.5.3.) Kod pocztowy: 41-500
1.5.4.) Województwo: śląskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL22A - Katowicki
1.5.7.) Numer telefonu: +48 32 241 07 18
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: przetargi@muzeumgpe-chorzow.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.muzeumgpe-chorzow.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - państwowe i samorządowe instytucje kultury
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Rekreacja, kultura i religia
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Budowa wiaty ekspozycyjnej na terenie Muzeum „Górnośląski Park Etnograficzny w Chorzowie”, w ramach projektu „Skarbiec Dziedzictwa” .
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-aad2e2f0-4833-445e-83c6-f6dac1d9cf1d
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00389515
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-08-25
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00033084/05/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.3 Budowa wiaty ekspozycyjnej na terenie Muzeum „Górnośląski Park Etnograficzny w Chorzowie”, w ramach projektu „Skarbiec Dziedzictwa”
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak
2.15.) Nazwa projektu lub programu
Projekt "Skarbiec Dziedzictwa" jest współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach programu regionalnego Fundusze Europejskie dla Śląskiego 2021-2027. Okres realizacji projektu od dnia 01.08.2023 r., do dnia 30.11.2026r. Wartość projektu stanowi kwotę: 42 073 600,00zł, w tym dofinansowanie w wysokości: 29 304 600,00zł.
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-aad2e2f0-4833-445e-83c6-f6dac1d9cf1d3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://ezamowienia.gov.pl/pl/
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. W postepowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami odbywa się przy użyciu Platformy e-Zamówienia, która jest dostępna pod adresem: https://ezamowienia.gov.pl (komunikacja wymaga zarejestrowania się na Platformie e-Zamówienia
i jest dostępna bezpłatnie dla każdego zalogowanego użytkownika Platformy) – dalej także jako Platforma lub Platforma e-Zamówienia.
2. Korzystanie z Platformy e-Zamówienia jest bezpłatne.
3. Zamawiający wyznacza następująca osobę do kontaktu z Wykonawcami w sprawach dotyczących niniejszego postepowania:
1) Barbara Klajmon,
2) Michał Strug.
4. Wykonawca zamierzający wziąć udział w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, musi posiadać konto podmiotu „Wykonawca” na Platformie e-Zamówienia. Szczegółowe informacje na temat zakładania kont podmiotów oraz zasady i warunki korzystania z Platformy e-Zamówienia określa Regulamin Platformy e-Zamówienia, dostępny na stronie internetowej https://ezamowienia.gov.pl oraz informacje zamieszczone w zakładce „Centrum Pomocy”.
5. Komunikacja w postępowaniu, z wyłączeniem składania ofert, odbywa się drogą elektroniczną za pośrednictwem formularzy do komunikacji dostępnych w zakładce „Formularze: („Formularze do komunikacji”). Za pośrednictwem „Formularzy do komunikacji” odbywa się w szczególności przekazywanie wezwań i zawiadomień, zadawanie pytań i udzielanie odpowiedzi. Formularze do komunikacji umożliwiają również dołączenie załącznika do przesyłanej wiadomości (przycisk „dodaj załącznik”).
6. Załączniki, które, zgodnie z Ustawą Pzp lub rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów w sprawie wymagań dla dokumentów elektronicznych, są opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym, mogą być opatrzone, zgodnie z wyborem Wykonawcy/Wykonawcy wspólnie ubiegającego się o udzielenie zamówienia/ podmiotu udostępniającego zasoby, podpisem zewnętrznym lub wewnętrznym. W zależności od rodzaju podpisu i jego typu ( zewnętrzny, wewnętrzny) dodaje się do przesyłanej wiadomości uprzednio podpisane dokumenty wraz wygenerowanym plikiem podpisu (typ zewnętrzny) lub dokument z wszytym podpisem (typ wewnętrzny).
7. W przypadku problemów technicznych i awarii związanych z funkcjonowaniem Platformy e-Zamówienia użytkownicy mogą skorzystać ze wsparcia technicznego dostępnego pod numerem telefony 22 458 77 99 lub poprzez formularz udostępniony na stronie internetowej: https://ezamowienia.gov.pl, w zakładce „Zgłoś problem”.
8. W szczególnie uzasadnionych przypadkach uniemożliwiających komunikację Wykonawcy i Zamawiającego za pośrednictwem Platformy e-Zamówienia, Zamawiający dopuszcza komunikację za pomocą poczty elektronicznej na adres e-mail: przetargi@muzeumgpe-chorzow.pl (nie dotyczy składania ofert w postępowaniu).
9. Zamawiający nie przewiduje sposobu komunikowania się z Wykonawcami w inny sposób, niż przy użyciu środków komunikacji elektronicznej, wskazanych w niniejszym rozdziale SWZ.
10. We wszelkiej korespondencji kierowanej do zamawiającego, Wykonawca winien posługiwać się numerem ogłoszenia BZP oraz nr sprawy: DOZ.331.9.2025
11. Sposób sporządzenia dokumentów elektronicznych musi być zgodny z wymaganiami określonymi w rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020 r. w sprawie sposobu sporządzania i przekazywania informacji oraz wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie oraz rozporządzeniu Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii z dnia 23 grudnia 2020 r. w sprawie podmiotowych środków dowodowych oraz innych dokumentów lub oświadczeń, jakich może żądać Zamawiający od Wykonawcy.
12. W przypadku rozbieżności pomiędzy treścią niniejszej SWZ, a treścią udzielonych odpowiedzi jako obowiązującą należy przyjąć treść pisma zawierającego późniejsze oświadczenia Zamawiającego.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, informuje się, że:
1. Administratorem danych osobowych Wykonawcy oraz osób dokonujących w imieniu Wykonawcy czynności w ramach postępowania o udzielenie zamówienia publicznego oraz jego realizacji jest Muzeum „Górnośląski Park Etnograficzny w Chorzowie” (dalej: Zamawiający), ul. Parkowa 25,
41-500 Chorzów, telefon: 32 2410718, adres poczty elektronicznej: sekretariat@muzeumgpe-chorzow.pl.
2. Administrator powołał inspektora ochrony danych, z którym można skontaktować się w sprawach związanych z danymi również pod adresem poczty elektronicznej: iod@muzeumgpe-chorzow.pl
3. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, ale niezbędne do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia, zawarcia i wykonania umowy. Jeżeli Wykonawca nie poda danych osobowych, to niemożliwym będzie wybór oferty, zawarcie i wykonanie umowy, a w szczególności wypłata wynagrodzenia.
4. Podstawą prawną przetwarzania danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. b), c) oraz f) Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 roku w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE („RODO”).
5. Dane osobowe Wykonawcy oraz osób dokonujących w imieniu Wykonawcy czynności w ramach postępowania o udzielenie zamówienia publicznego oraz jego realizacji przetwarzane są w celu przeprowadzenia postępowania o udzielenia zamówienia publicznego, zawarcia i wykonania umowy, w celu wypełnienia obowiązków prawnych ciążących na administratorze takich jak przetwarzanie danych związane z prowadzeniem ksiąg rachunkowych, sprawozdawczością podatkową, archiwizacją oraz w celach wynikających z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez administratora
w postaci dochodzenia roszczeń wynikających z umowy oraz obrony przed takimi roszczeniami.
6. Zamawiający może udostępnić dane osobowe, jeśli będzie to konieczne do należytego wykonania umowy, praw i obowiązków Zamawiającego lub wynikać będzie z przepisów prawa. Dane mogą być przekazane podmiotom upoważnionym przez Zamawiającego lub innym odbiorcom danych, takim jak: bank, kancelaria prawna, kurier, poczta.
7. Zamawiający nie zamierza przekazywać danych do podmiotu trzeciego, organizacji międzynarodowej, nie będzie przetwarzał ich w sposób zautomatyzowany, w tym nie będzie dokonywał tzw. profilowania.
8. Dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do realizacji umowy oraz wynikający z przepisów prawa, w szczególności finansowo-księgowych oraz archiwalnych:
a) w celu prowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego do czasu zawarcia umowy,
b) w celu zawarcia i wykonania umowy, do czasu kiedy umowa obowiązuje i upływu terminów przedawnienia roszczeń z niej wynikających,
c) w celu wypełnienia obowiązków prawnych ciążących na administratorze, do czasu wygaśnięcia tych obowiązków,
d) w celach wynikających z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez administratora, do czasu ustania prawnej możliwości ich realizacji.
9. Osoba, której dane są przetwarzane przez Zamawiającego, ma prawo: dostępu do swoich danych, ich sprostowania, żądania ich usunięcia, ograniczenia przetwarzania, do wniesienia sprzeciwu, żądania zaprzestania przetwarzania oraz prawo przenoszenia danych.
10. Osoba, której dane są przetwarzane przez Zamawiającego, ma prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: DOZ.331.9.2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest budowa wiaty ekspozycyjnej na terenie Muzeum „Górnośląski Park Etnograficzny w Chorzowie”, w ramach projektu „Skarbiec Dziedzictwa”, przy ul. Parkowej 25.
2. Szczegółowy zakres przedmiotu zamówienia obejmuje Specyfikacja Warunków Zamówienia (dalej: SWZ), a także dokumentacja techniczna stanowiąca załącznik nr 1 do SWZ, na którą składa się:
a) część opisowa,
b) część rysunkowa,
c) STWiOR,
d) przedmiar robót.
3. Rozwiązania równoważne:
W przypadku, gdy w dokumentacji projektowej lub specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót został wskazany znak towarowy (marka), producent, dostawca, patent, pochodzenie, źródło lub szczegółowy proces, który charakteryzuje produkty lub usługi dostarczone przez konkretnego wykonawcę, oznacza to, że są podane przykładowo i określają jedynie minimalne oczekiwane parametry jakościowe oraz wymagany standard. Wykonawca może zastosować materiały lub urządzenia równoważne, o których mowa w art. 101 ust. 1 pkt 2) oraz 3) ustawy Pzp, w stosunku do wskazanych w dokumentacji projektowej oraz STWiORB pod warunkiem, że zapewnią uzyskanie parametrów technicznych nie gorszych od założonych w dokumentacji projektowej i STWiORB oraz będą zgodne pod względem: gabarytów i konstrukcji (wielkość, rodzaj, właściwości fizyczne, liczba elementów składowych), charakteru użytkowego (tożsamość funkcji), charakterystyki materiałowej (rodzaj i jakość materiałów), parametrów technicznych (wytrzymałość, trwałość, dane techniczne, dane hydrauliczne, charakterystyki liniowe, konstrukcja), parametrów bezpieczeństwa użytkowania, standardów emisyjnych.
4. Przedmiotowe zamówienie jest współfinansowane w ramach Programu Fundusze Europejskie.
Informacja o projekcie:
Robota budowlana stanowiąca przedmiot zamówienia świadczona będzie na rzecz projektu „Skarbiec Dziedzictwa”, którego realizatorem jest Muzeum „Górnośląski Park Etnograficzny w Chorzowie”, ul. Parkowa 25, 41-500 Chorzów. Projekt "Skarbiec Dziedzictwa" jest współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach programu regionalnego Fundusze Europejskie dla Śląskiego 2021-2027. Okres realizacji projektu od dnia 01.08.2023 r., do dnia 30.11.2026r. Wartość projektu stanowi kwotę: 42 073 600,00zł, w tym dofinansowanie w wysokości: 29 304 600,00zł. Projekt „Skarbiec Dziedzictwa” w dalszej części zwany może być także „Projektem”. Głównym celem realizacji Projektu jest podniesienie jakości i dostępności usług kulturalnych poprzez wdrożenie działań związanych z ochroną i zachowaniem dziedzictwa kulturowego, rozwój samego Muzeum „Górnośląski Park Etnograficzny w Chorzowie” oraz zwiększenie uczestnictwa w kulturze na poziomie lokalnym i regionalnym. Dodatkowo, Projekt zakłada budowę obiektu, który stanie się nowoczesnym centrum edukacyjno-kulturalnym, a także modernizację kompleksu młyńskiego, przyczyniając się również do poprawy bezpieczeństwa na modernizowanym obszarze. Prace adaptacyjne Projektu umożliwią wprowadzenie nowego programu wystawienniczego, kulturalnego
i edukacyjnego, szczególnie z uwzględnieniem potrzeb grup zagrożonych wykluczeniem społecznym, takich jak osoby z niepełnosprawnościami, osoby starsze, osoby ubogie, czy uchodźcy. Projekt będzie realizowany na obszarze Muzeum "Górnośląski Park Etnograficzny w Chorzowie", usytuowanego przy ul. Parkowej 25 na terenie Parku Śląskiego, na którego zakres składa się:
1) modernizacja systemu wodnego młyna,
2) budowa budynku wielofunkcyjnego wraz z infrastrukturą towarzyszącą,
3) zakup niezbędnego wyposażenia dla nowopowstałego budynku wielofunkcyjnego.
4.2.6.) Główny kod CPV: 45200000-9 - Roboty budowlane w zakresie wznoszenia kompletnych obiektów budowlanych lub ich części oraz roboty w zakresie inżynierii lądowej i wodnej
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45100000-8 - Przygotowanie terenu pod budowę
45111230-9 - Roboty w zakresie stabilizacji gruntu
45111291-4 - Roboty w zakresie zagospodarowania terenu
45112500-0 - Usuwanie gleby
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 60 dni
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1. Przy wyborze najkorzystniejszej oferty Zamawiający będzie się kierował następującymi kryteriami oceny ofert:
1. Cena (C) 60% (60% = 60,00 pkt)
2. Okres gwarancji jakości (G) 40% (40% = 40,00 pkt)
* wg zasady 1% = 1 pkt
2. Liczbę punktów (P), jaka zostanie przyznana ofercie, stanowi obliczona z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku suma punktów uzyskanych w każdym kryterium oceny ofert: P = C + G, gdzie:
P – liczba punktów przyznana ocenianej ofercie łącznie za kryterium „Cena” i „Okres gwarancji jakości”,
C – liczba punktów za kryterium „Cena” przyznana ocenianej ofercie,
G – liczba punktów za kryterium „Okres gwarancji jakości” przyznana ocenianej ofercie.
3. Za najkorzystniejszą ofertę uznana zostanie oferta, która uzyskała największą liczbę punktów (P).
4. Liczba punktów za kryterium:
a) „Cena” – zostanie obliczona z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku, w następujący sposób: C= /Cmin : Cbad/ x 60,00
gdzie:
C – liczba punktów za kryterium „Cena” przyznana ocenianej ofercie,
Cmin – najniższa cena ofertowa spośród ocenianych ofert,
Cbad – cena ofertowa oferty ocenianej.
Maksymalna liczba punktów, jakie może otrzymać oferta w pierwszym kryterium oceny ofert wynosi 60,00 pkt.
b) „Okres gwarancji jakości” - zostanie obliczona w następujący sposób:
G = / Gbad : Gmax / x 40
gdzie:
G – liczba punktów za kryterium „Okres gwarancji” przyznana ocenianej ofercie,
Gbad - okres gwarancji oferty ocenianej,
Gmax – najdłuższy zaoferowany okres gwarancji spośród ocenianych ofert /max 60 miesięcy/.
Uwaga! Zaoferowany przez Wykonawców okres gwarancji jakości nie może być krótszy niż 36 miesięcy. W przypadku krótszego okresu gwarancji zaoferowanego przez Wykonawcę oferta będzie podlegała odrzuceniu na podstawie art. 226 ust. 1 pkt 5 ustawy Pzp.
Maksymalny okres gwarancji powinien wynieść nie więcej niż 60 miesięcy. W przypadku zaoferowania przez Wykonawcę okresu dłuższego, Wykonawca otrzyma liczbę punktów przypadającą za okres 60 miesięcy, ale będzie związany okresem gwarancji zaoferowanym w „Formularzu oferty”.
Uwaga: Jeżeli zostanie złożona oferta, której wybór prowadziłby do powstania u Zamawiającego obowiązku podatkowego zgodnie z ustawą z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz.U.2025.896), dla celów zastosowania kryterium ceny Zamawiający dolicza do przedstawionej w tej ofercie ceny kwotę podatku od towarów i usług, którą miałby obowiązek rozliczyć.
Uwaga: Przy obliczaniu punktów, Zamawiający zastosuje zaokrąglenie do dwóch miejsc po przecinku według zasady, że trzecia cyfra po przecinku od 5 w górę powoduje zaokrąglenie drugiej cyfry po przecinku w górę o 1. Jeśli trzecia cyfra po przecinku jest mniejsza niż 5, to druga cyfra po przecinku nie ulega zmianie.
3. Za ofertę najkorzystniejszą będzie uznana oferta, która przy uwzględnieniu powyższych kryteriów i ich wagi otrzyma najwyższą punktację – 100,00 pkt.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: G -wydłużenie terminu gwarancji
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 1
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 5
Art. 109 ust. 1 pkt 8
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
1. O udzielenie zamówienia mogą się ubiegać Wykonawcy, którzy:1) nie podlegają wykluczeniu na zasadach określonych w rozdziale IX SWZ;
2) spełniają określone przez Zamawiającego warunki udziału w postępowaniu.
2. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące:
2.1. Zdolności do występowania w obrocie gospodarczym.
Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.
2.2. Uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile to wynika z odrębnych przepisów.
Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.
2.3. Sytuacja ekonomiczna lub finansowa.
Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.
2.4. Zdolność techniczna lub zawodowa.
Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że:
a) dysponuje na potrzeby realizacji zamówienia co najmniej jedną osobą zdolną pełnić samodzielne funkcje w budownictwie, posiadającą minimum 2 – letnie doświadczenie w kierowaniu budową lub innymi robotami budowlanymi i posiadającą uprawnienia budowlane w specjalności konstrukcyjno – budowlanej bez ograniczeń.
b) w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie – wykonał co najmniej jedną robotę budowlaną o wartości minimum 80 000,00zł brutto, polegającą na budowie wiaty drewnianej lub obiektu budowlanego
o konstrukcji drewnianej.
UWAGA:
3. Jeżeli roboty budowlane są wykonywane nadal, wartość wykonanej/ zrealizowanej części roboty budowlanej nie może być niższa od wskazanej powyżej, wraz z dowodami potwierdzającymi, że roboty te zostały wykonane lub są wykonywane należycie.
4. Ocena spełnienia warunków udziału w postępowaniu będzie dokonana w oparciu o złożone przez Wykonawcę oświadczenia i dokumenty. Ocena, będzie dokonywana, na zasadzie spełnia/nie spełnia.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 1. Z postępowania o udzielenie zamówienia wyklucza się Wykonawców, w stosunku do których zachodzi którakolwiek z okoliczności wskazanych:
1) w art. 108 ust. 1 pkt 1-6 Ustawy Pzp,
2) w art. 109 ust. 1 pkt. 1, 4, 5 oraz 8 Ustawy Pzp,
3) w art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (t.j. Dz.U.2025.514).
2. Stosowanie do art. 110 ust. 1 Ustawy Pzp Wykonawca może zostać wykluczony przez Zamawiającego na każdym etapie postępowania o udzielnie zamówienia publicznego z zastrzeżeniem art. 110 ust. 2 Ustawy Pzp.
3. Wykluczenie Wykonawcy następuje zgodnie z art. 111 Ustawy Pzp.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: W celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia wykonawcy z udziału w postępowaniu tj.:
a) oświadczenie Wykonawcy o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu, o którym mowa w art. 125 ust. 1 Ustawy Pzp w zakresie odnoszącym się do braku podstaw do wykluczenia Wykonawcy
z postępowania. Wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 5 do SWZ,
b) odpis lub informacja z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 Ustawy Pzp, sporządzonych nie wcześniej niż 3 miesiące przed jej złożeniem, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji.
2) w celu potwierdzenia spełniania przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu dotyczących zdolności technicznej lub zawodowej:
a) wykazu osób, skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego wraz z informacjami na temat ich posiadanego minimum 2 – letniego doświadczenia w kierowaniu budową lub innymi robotami budowlanymi i posiadającą uprawnienia budowlane w specjalności konstrukcyjno – budowlanej bez ograniczeń – wzór wykazu osób stanowi załącznik nr 7 do SWZ.
b) wykaz robót budowlanych, wykonanych, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych również wykonywanych, w okresie ostatnich 5 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie - co najmniej jednej roboty budowlanej o wartości nie mniejszej niż 80 000,00zł brutto, polegającej na budowie wiaty drewnianej lub obiektu budowlanego o konstrukcji drewnianej, wraz z podaniem ich przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane lub są wykonywane, oraz załączeniem dowodów określających czy roboty budowlane zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane były wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenie Wykonawcy; w przypadku robót budowlanych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie – wzór wykazu robót budowlanych stanowi załącznik nr 8 do SWZ.
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
Zamawiający nie wymaga składania przedmiotowych środków dowodowych w niniejszym postępowaniu.5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
1. Wykonawca może złożyć tylko jedną ofertę.2. Treść oferty musi odpowiadać treści SWZ.
3. Ofertę składa się na formularzu ofertowym – zgodnie z załącznikiem nr 2 do SWZ .
Wraz z formularzem ofertowym Wykonawca jest zobowiązany złożyć:
1) oświadczenie Wykonawcy o braku podstaw do wykluczenia z postępowania i o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu oraz o poleganiu na zasobach podmiotu trzeciego - załącznik nr 3 do SWZ,
2) zobowiązanie innego podmiotu do udostępnienia Wykonawcy zasobów (jeżeli dotyczy) - załącznik nr 3a do SWZ,
3) oświadczenie Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia z art. 117 ust. 4 Ustawy Pzp (jeżeli dotyczy) - załącznik nr 4 do SWZ,
4) oświadczenie podmiotu udostępniającego zasoby o niepodleganiu wykluczeniu z postępowania oraz odpowiednio spełnianie warunków udziału w postępowaniu, w zakresie, w jakim Wykonawca powołuje się na jego zasoby (jeżeli dotyczy) - załącznik nr 6 do SWZ,
5) pełnomocnictwo do podpisywania w imieniu Wykonawcy oferty (jeżeli dotyczy),
4. Oferta musi być podpisana przez osobę upoważnioną do reprezentowania Wykonawcy, zgodnie z formą reprezentacji Wykonawcy określoną w rejestrze lub innym dokumencie, właściwym dla danej formy organizacyjnej Wykonawcy albo przez upełnomocnionego przedstawiciela Wykonawcy.
5. Oferta musi być sporządzona w języku polskim. Ofertę oraz oświadczenia i dokumenty składane z ofertą, sporządza się, pod rygorem nieważności, w formie elektronicznej (wszystkie dokumenty podpisane kwalifikowanym podpisem elektronicznym) lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia.2. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu, spełnianiu warunków udziału w postępowaniu w zakresie wskazanym przez Zamawiającego, składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Oświadczenie te wstępnie potwierdza spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw do wykluczenia w zakresie, w którym każdy z Wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw do wykluczenia.
3. Oświadczenia i dokumenty potwierdzające brak podstaw do wykluczenia z postępowania, składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie.
4. W przypadku podmiotów składających ofertę wspólną, warunki, o których mowa w Rozdziale VIII ust. 2.4. SWZ musi spełniać co najmniej jeden z nich lub wszyscy Wykonawcy.
5. W przypadku, gdy ofertę składają Wykonawcy wspólnie w okolicznościach wskazanych w art. 117 ust. 4 Ustawy Pzp (tj. w odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia), Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie, z którego wynika, które roboty budowlane wykonają poszczególni Wykonawcy. Wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 4 do SWZ.
6. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.
7. Wykonawcy, składający ofertę wspólnie, ponoszą solidarną odpowiedzialność za wykonanie umowy.
8. Wszelka korespondencja dokonywana będzie z Wykonawcą występującym jako pełnomocnik pozostałych.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
1. Wybrany Wykonawca jest zobowiązany do zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w projekcie umowy, stanowiącym załącznik nr 9 do SWZ2. Zakres świadczenia Wykonawcy wynikający z umowy jest tożsamy z jego zobowiązaniem zawartym w ofercie.
3. Zamawiający przewiduje możliwość zmiany zawartej umowy w stosunku do treści wybranej oferty w zakresie uregulowanym w projekcie umowy, stanowiącym załącznik nr 9 do SWZ.
4. Zmiana umowy wymaga dla swej ważności, pod rygorem nieważności, zachowania formy pisemnej.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2025-09-09 10:00
8.2.) Miejsce składania ofert: platforma e-Zamówienia
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2025-09-09 10:15
8.4.) Termin związania ofertą: 30 dni
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
1. Z postępowania o udzielenie zamówienia wyklucza się Wykonawców, w stosunku do których zachodzi którakolwiek z okoliczności wskazanych w art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (t.j. Dz.U.2025.514).2. Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert częściowych.
3. Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert częściowych.
Z uwagi na charakter i specyfikę zamówienia jakim jest przedmiotowa robota budowlana, podział na części groziłby nadmiernymi utrudnieniami ekonomicznymi i organizacyjnymi związanymi m.in. z koordynacją prac budowlanych i powierzenie wykonania zamówienia kilku Wykonawcom, co
w znaczący sposób utrudniłoby organizację realizacji zamówienia. Osiągnięcie prawidłowego wykonania zamówienia jest możliwe tylko wówczas, jeśli Wykonawca zachowa pełną kontrolę nad jego realizacją, w szczególności w terminie realizacji zamówienia. Skoordynowanie działań ewentualnych różnych Wykonawców realizujących poszczególne części zamówienia mogłoby poważnie zagrozić właściwemu i terminowemu wykonaniu zamówienia, ze względu na m.in. konieczność precyzyjnego harmonogramowania realizacji poszczególnych prac. Potrzebą Zamawiającego jest pozyskanie Wykonawcy, który w terminie wykona przedmiot zamówienia, w zakresie wskazanym w obszarze realizacji projektu „Skarbiec Dziedzictwa”, które to obszary są merytorycznie ze sobą powiązane
i wymagają specjalistycznej wiedzy i doświadczenia od Wykonawcy w zakresie prac obejmujących obiekty zabytkowe. Mając powyższe na uwadze, przedmiot zamówienia ze względów technicznych, organizacyjnych i ekonomicznych tworzy nierozerwalną całość.