BZP: Odbudowa zabytku jakim jest Fort II Zarzeczny
25.08.2025
2025/BZP 00389629/01
Powiat Moniecki
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Odbudowa zabytku jakim jest Fort II Zarzeczny
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Powiat Moniecki
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 050658597
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Słowackiego 5 A
1.5.2.) Miejscowość: Mońki
1.5.3.) Kod pocztowy: 19-100
1.5.4.) Województwo: podlaskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL843 - Suwalski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: starostwo@monki.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.monki.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Odbudowa zabytku jakim jest Fort II Zarzeczny
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-b815ca55-0039-47ee-a5d3-36f4530f41e7
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00389629
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-08-25
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00023947/09/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.1 "Szlak Fortyfikacji Polski Wschodniej - Odbudowa zabytku jakim jest Fort II Zarzeczny
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://monki.ezamawiajacy.pl/pn/monki/demand/229299/notice/public/details3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://monki.ezamawiajacy.pl/pn/monki/demand/229299/notice/public/details
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: W przedmiotowym postępowaniu komunikacja zamawiającego z wykonawcami odbywa się za pomocą środków komunikacji elektronicznej. Komunikacja miedzy zamawiającym a wykonawcami, w tym wszelkie oświadczenia , wnioski, zawiadomienia oraz informacje przekazywane są w formie elektronicznej za pośrednictwem Platformy znajdującej się pod adresem: https://monki.ezamawiajacy.pl w zakładce "Korespondencja" Zgłoszenie do postępowania wymaga zalogowania się wykonawcy do systemu na subdomenie Powiatu Monieckiego https://monki.ezamawiajacy.pl lub https://oneplace.marketplanet.pl gdzie zostanie powiadomiony o możliwości zalogowania lub do założenia bezpłatnego konta. Wykonawca zakłada konto wykonując kroki procesu rejestracyjnego: podaje adres e-mail, ustanawia hasło, następnie powtarza hasło, wpisuje kod z obrazka, akceptuje regulamin, klika polecenie "zarejestruj się" . Ofertę a także oświadczenie , o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy Pzp składa się pod rygorem nieważności , w formie elektronicznej tj. podpisane kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem Zaufanym lub podpisem osobistym, za pośrednictwem Platformy. Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej zostały szczegółowo określone w SWZ.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: ASI.272.18.2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Tak
4.1.9.) Liczba części: 2
4.1.10.) Ofertę można składać na wszystkie części
4.1.11.) Zamawiający ogranicza liczbę części zamówienia, którą można udzielić jednemu wykonawcy: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
Część 1
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Część 1: Wykonanie abonenckiej stacji transformatorowej oraz budowa przyłącza energetycznego
Przedmiot zamówienia obejmuje w szczególności :
1) Zaprojektowanie i wykonanie przyłącza energetycznego.
W związku ze zmianą przez PGE DYSTRYBUCJA S. A. lokalizacji złącza kablowego ZKSN zachodzi konieczność zaprojektowania i wykonania wewnętrznej liniii zasilającej. Operator sieci energetycznej wskazał nową lokalizację złacza kablowego ZKSN po stronie południowo zachodniej rozwidlenia dróg , na styku działek 274, 327/2, 275/8 obr. Osowiec tj. Około 530 m, mierząc wzdłuż pasa drogowego, od projektowanej stacji transformatorowej, pokazanej na planszy PZT opracowania pt. „Zagospodarowanie turystyczne Fortu II Zarzecznego wraz z otoczeniem”.
Wykonawca będzie zobowiązany do :
a) wykonania dokumentacji technicznej (PB+PT) linii SN i złożenia jej wraz z niezbędnymi, wymaganymi prawem załącznikami, w Starostwie Powiatowym w Mońkach oraz uzyskania prawomocnego pozwolenie na jej budowę lub dokonania skutecznego zgłoszenia
b) uzyskania wszelkich niezbędnych oświadczeń, opinii, uzgodnień, pozwoleń ,w tym Podlaskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków,
c) koszty niebędnych materiałów (mapy, inwetaryzacja) i koszty uzgodnień ponosi Wykonawca,
d) po uprawomocnieniu zgłoszenia lub pozwolenia na budowę i dopełnieniu wymogów fomalnych wynikających z Prawa Budowlanego,przystąpienia do budowy przyłącza energetycznego. Prace powinny być wykonane zgodnie z dokumentacją z uwzgędnieniem uzgodnień dokonanych przez Operatora sieci. Na Wykonawcy spoczywać będzie obowiązek wspópracy z lokalnym Operatorem sieci w zakresie koordynowania robót, dokonywnamnia wyłączeń oraz dostępu do jego obiektów eneregtycznych,
e) zgłoszenia do lokalnego Operatora sieci o gotowości do załaczenia napięcia,
f) przygotowania niezbędnych wymaganych przez operatora sieci dokumentów formalnych,
g) przekazania Zamawiajacemu kompletu dokumentacji formalno – prawnej związanej z realizacją inwestycji oraz dokumentacje techniczna powykonawczą zarówno w wersji papierowej jak również elektronicznej
2) dostawę, montaż i przyłączenie stacji transformatorowej z obsługą zewnętrzną – zgodnie z opracowaną dokumentacją projektową „Zagospodarowanie turystyczne Fortu II Zarzecznego wraz z otoczeniem“
3) wyposażenie elektryczne stacji – zgodnie z opracowaną dokumentacją projektową „Zagospodarowanie turystyczne Fortu Zarzecznego wraz z otoczeniem“
4.2.6.) Główny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45315700-5 - Instalowanie stacji rozdzielczych
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 15 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60,00
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: termin gwarancji
4.3.6.) Waga: 40,00
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 2
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Część 2: Wykonanie robót związanych z zabezpieczeniem wybranych schronów
Przedmiot zamówienia obejmuje w szczególności:
1) wykonanie robót związanych z zabezpieczeniem i konserwacją w obiekcie nr 153, 154, 158 , schron bojowy nr I, schron bojowy nr II,
2) wykonanie nawierzchni pieszych mineralnych typu Hanse Grand
4.2.6.) Główny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45216220-2 - Roboty budowlane w zakresie bunkrów wojskowych
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 15 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60,00
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: termin gwarancji
4.3.6.) Waga: 40,00
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
zdolności techniczne lub zawodowe:a) Zamawiający wymaga aby Wykonawcy w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie w sposób należyty wykonali co najmniej 1 robotę budowlaną w zakresie branży elektrycznej – dotyczy części 1 zamówienia
b) Zamawiający wymaga aby Wykonawcy w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie w sposób należyty wykonali co najmniej 1 robotę budowlaną polegającą na pracach porządkowych terenu lub rewitalizacji lub zagospodarowaniu terenów (takich jak np. parki, skwery, bulwary, forty, inne ) – dotyczy części 2 zamówienia
c) Zamawiający wymaga aby Wykonawca dysponował osobami, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnymi za kierowanie robotami budowlanymi, tj.:
- co najmniej 1 osobą na stanowisko kierownika budowy z uprawnieniami budowlanymi wynikającymi z postanowień ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz. U z 2025 r., poz. 418 ze zm.) do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń lub odpowiadającymi im uprawnieniami wydanymi na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów lub równoważne oraz która przez co najmniej 18 miesięcy brała udział w robotach budowlanych prowadzonych przy zabytkach nieruchomych wpisanych do rejestru lub inwentarza muzeum będącego instytucją kultury, o których mowa w art. 37 c ustawy o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami
- co najmniej 1 osobą na stanowisko Inspektora d.s. Zieleni posiadającą wykształcenie wyższe kierunkowe związane z ochroną przyrody lub ochroną środowiska i posiadającą doświadczenie w nadzorowaniu co najmniej jednego przedsięwzięcia dot. wycinki drzew, lub urządzaniu lub zagospodarowaniu terenów zieleni,
- co najmniej 1 osobą na stanowisko Specjalisty chiropterologa posiadającą wykształcenie wyższe kierunkowe związane z naukami przyrodniczymi lub ochroną przyrody , lub ochroną środowiska i posiadającą doświadczenie w nadzorze chiropterologicznym co najmniej jednego przedsięwzięcia – dotyczy części 2 zamówienia .
Zamawiający określając wymogi dla osoby w zakresie posiadanych uprawnień budowlanych, dopuszcza odpowiadające im uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów oraz odpowiadające im uprawnienia wydane obywatelom państw członkowskich Unii Europejskiej, Europejskiego Obszaru Gospodarczego oraz Konfederacji szwajcarskiej, w zakresie, którego właściwy organ wydaje decyzję w sprawie uznania kwalifikacji zawodowych na zasadach określonych w ustawie z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. z 2016 r. poz. 65).
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 1) oświadczenie wykonawcy, w zakresie art.108 ust. 1 pkt 5 ustawy , o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U z 2021 r. poz. 275 ze zmianami), z innym wykonawcą, który złożył odrębną ofertę , ofertę częściową albo oświadczenia o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty, oferty częściowej w postępowaniu niezależnie od innego wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej – załącznik Nr 4 do SWZ,
2) Odpis lub informacja z Krajowego Rejestru Sądowego lub Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy, sporządzonych nie wcześniej niż 3 miesiące przed jej złożeniem, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji
Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentu, o którym mowa w pkt 2 , składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w których wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości. Dokument, o którym mowa powyżej, powinien być wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert.
Jeżeli w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w pkt 2, zastępuje się je w całości lub części dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie Wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, złożone przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania wykonawcy.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 3) Wykaz robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie, porównywalnych z robotami budowlanymi stanowiącymi przedmiot zamówienia, wraz z podaniem ich rodzaju , wartości, daty, miejsca wykonania i podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane należycie, w szczególności informacji o tym czy roboty zostały wykonane zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończone, przy czym dowodami, o których mowa są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane były wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – inne odpowiednie dokumenty – załącznik Nr 6 do SWZ,
4) Wykaz osób , skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego , odpowiedzialnych za kierowanie robotami, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia, niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacji o podstawie dysponowania tymi osobami – wg wzoru stanowiącego załącznik nr 7 do SWZ.
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
1) uzupełniony formularz ofertowy (zał. Nr 1 do SWZ),2) pisemne zobowiązanie podmiotów zał. Nr 5 do SWZ albo inny podmiotowy środek dowodowy potwierdzający, że wykonawca realizując zamówienie , będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów – w przypadku powoływania się przez Wykonawcę na zasoby innych podmiotów.
3) pełnomocnictwo, w przypadku gdy oferta została podpisana przez pełnomocnika lub gdy oferta została złożona przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia publicznego,
4) oświadczenie składane na podstawie art. 117 ust. 4 ustawy Pzp (w przypadku wykonawców składających ofertę wspólnie),
5) wykonawca, którego oferta zostanie wybrana będzie zobowiązany w terminie 3 dni od daty wysłania informacji o wyborze oferty najkorzystniejszej do przedłożenia Zamawiającemu:
a) kosztorysów ofertowych ;
b) harmonogramu rzeczowo – finansowego.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia zostały określone w projektowanych postanowieniach umowy stanowiącej załącznik do SWZ7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2025-09-11 10:00
8.2.) Miejsce składania ofert: https://monki.ezamawiajacy.pl
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2025-09-11 10:30
8.4.) Termin związania ofertą: do 2025-10-10
8.5.) Zamawiający przewiduje wybór najkorzystniejszej oferty z możliwością negocjacji:
Część 1 : Tak
Część 2 : Tak