BZP: Termomodernizacja budynków szkolnych wraz z wymianą źródła ogrzewania oraz montażem instalacji fotowoltaicznych
26.08.2025
2025/BZP 00391010/01
Gmina Zbąszynek
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Termomodernizacja budynków szkolnych wraz z wymianą źródła ogrzewania oraz montażem instalacji fotowoltaicznych
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Zbąszynek
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 970770557
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Rynek 1
1.5.2.) Miejscowość: Zbąszynek
1.5.3.) Kod pocztowy: 66-210
1.5.4.) Województwo: lubuskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL432 - Zielonogórski
1.5.7.) Numer telefonu: 683910335
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: przetargi@zbaszynek.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.zbaszynek.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Termomodernizacja budynków szkolnych wraz z wymianą źródła ogrzewania oraz montażem instalacji fotowoltaicznych
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-342a3375-f9c7-439f-ad49-d88aba2c2e18
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00391010
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-08-26
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00042238/01/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.1 Termomodernizacja budynku Szkoły Podstawowej im. Pomnik Rodła w Dąbrówce Wlkp.
1.1.2 Termomodernizacja budynku Szkoły Podstawowej im. Powstańców Wielkopolskich w Zbąszynku
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak
2.15.) Nazwa projektu lub programu
FELB 2021-2027 DZIAŁANIE 2.1 Efektywność energetyczna TYP III Termomodernizacja
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://zbaszynek.ezamawiajacy.pl/pn/ZBASZYNEK/demand/200737/notice/public/details3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://zbaszynek.ezamawiajacy.pl/pn/ZBASZYNEK/demand/200737/notice/public/details
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: W niniejszym postępowaniu komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami odbywa się przy użyciu środków komunikacji elektronicznej, za pośrednictwem platformy on-line działającej pod adresem https://zbaszynek.ezamawiajacy.pl/ (dalej jako: ”Platforma”). Podmiotowe środki dowodowe oraz inne dokumenty lub oświadczenia Wykonawca składa, pod rygorem nieważności, w formie elektronicznej lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem kwalifikowanym, zaufanym lub podpisem osobistym. Dokumenty sporządzone w języku obcym są składane wraz z tłumaczeniem na język polski.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): 1. Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o danych) (Dz. U. UE L119 z dnia 4 maja 2016 r., str. 1; zwanym dalej „RODO”) informujemy, że:
1) administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Burmistrz Zbąszynka, adres siedziby: Rynek 1, 66-210 Zbąszynek, tel. +48 68 39 10 332, e-mail: urzad@zbaszynek.pl.
2) administrator wyznaczył Inspektora Danych Osobowych, z którym można się kontaktować pod adresem e-mail: iodo@zbaszynek.pl.
3) Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z przedmiotowym postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego, prowadzonym w trybie podstawowym.
4) odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o art. 74 ustawy PZP
5) Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane, zgodnie z art. 78 ust. 1 ustawy PZP przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje cały czas trwania umowy;
6) obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach ustawy PZP, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego.
7) w odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosownie do art. 22 RODO.
8) posiada Pani/Pan:
a. na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących (w przypadku, gdy skorzystanie z tego prawa wymagałoby po stronie administratora niewspółmiernie dużego wysiłku może zostać Pani/Pan zobowiązana do wskazania dodatkowych informacji mających na celu sprecyzowanie żądania, w szczególności podania nazwy lub daty postępowania o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursu albo sprecyzowanie nazwy lub daty zakończonego postępowania o udzielenie zamówienia);
b. na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych (skorzystanie z prawa do sprostowania nie może skutkować zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego ani zmianą postanowień umowy w zakresie niezgodnym z ustawą PZP oraz nie może naruszać integralności protokołu oraz jego załączników);
c. na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem okresu trwania postępowania o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursu oraz przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO (prawo do ograniczenia przetwarzania nie ma zastosowania w odniesieniu do przechowywania, w celu zapewnienia korzystania ze środków ochrony prawnej lub w celu ochrony praw innej osoby fizycznej lub prawnej, lub z uwagi na ważne względy interesu publicznego Unii Europejskiej lub państwa członkowskiego);
d. prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO;
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): 9) nie przysługuje Pani/Panu:
a. w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych;
b. prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;
c. na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO;
10) przysługuje Pani/Panu prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego na niezgodne z RODO przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych przez administratora. Organem właściwym dla przedmiotowej skargi jest Urząd Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: RIT.IV.271.5.2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Tak
4.1.9.) Liczba części: 2
4.1.10.) Ofertę można składać na wszystkie części
4.1.11.) Zamawiający ogranicza liczbę części zamówienia, którą można udzielić jednemu wykonawcy: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
Część 1
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest termomodernizacja budynków szkolnych wraz z wymianą źródła ogrzewania oraz montażem instalacji fotowoltaicznych
Część 1 Termomodernizacja budynku Szkoły Podstawowej im. Pomnik Rodła w Dąbrówce Wlkp.
4.2.6.) Główny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45421000-4 - Roboty w zakresie stolarki budowlanej
45331000-6 - Instalowanie urządzeń grzewczych, wentylacyjnych i klimatyzacyjnych
45210000-2 - Roboty budowlane w zakresie budynków
45300000-0 - Roboty instalacyjne w budynkach
45321000-3 - Izolacja cieplna
45310000-3 - Roboty instalacyjne elektryczne
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 12 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Okres gwarancji
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 2
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest termomodernizacja budynków szkolnych wraz z wymianą źródła ogrzewania oraz montażem instalacji fotowoltaicznych
Termomodernizacja budynku Szkoły Podstawowej im. Powstańców Wielkopolskich w Zbąszynku
4.2.6.) Główny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45421000-4 - Roboty w zakresie stolarki budowlanej
45331000-6 - Instalowanie urządzeń grzewczych, wentylacyjnych i klimatyzacyjnych
45210000-2 - Roboty budowlane w zakresie budynków
45300000-0 - Roboty instalacyjne w budynkach
45321000-3 - Izolacja cieplna
45310000-3 - Roboty instalacyjne elektryczne
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 12 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Okres gwarancji
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące:1) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym:
Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.
2) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów:
Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.
3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
Wykonawca spełni warunek udziału w postępowaniu w zakresie sytuacji finansowej, jeśli wykaże on, że posiada odpowiednie ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną min. 4 000 000,00 zł (słownie: cztery miliony złotych 00/100). W celu potwierdzenia spełniania przez wykonawcę warunku udziału w postępowaniu dotyczącego sytuacji ekonomicznej zamawiający żąda przedstawienia dokumentu potwierdzającego, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną określoną przez zamawiającego. Jeżeli z uzasadnionej przyczyny Wykonawca nie może złożyć dokumentów dotyczących sytuacji finansowej lub ekonomicznej wymaganych przez zamawiającego, może złożyć inny dokument, który w wystarczający sposób potwierdza spełnianie opisanego przez Zamawiającego warunku udziału w postępowaniu.
Warunek ten ma zastosowanie jednolicie dla wszystkich części zamówienia i musi być spełniony co najmniej raz, niezależnie od liczby części, na które Wykonawca składa ofertę.
4) zdolności technicznej lub zawodowej:
a) Wykonawca spełni warunek, jeżeli wykaże, że w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał należycie: co najmniej 2 świadczenia polegające na wykonaniu robót budowlanych polegających na budowie, rozbudowie, przebudowie, modernizacji lub termomodernizacji kubaturowego obiektu budowlanego o wartości co najmniej 5.000.000,00 zł (słownie: pięć milionów złotych 00/100) brutto każde świadczenie. Przez świadczenie rozumie się wykonanie robót budowlanych na podstawie jednej umowy. Wykonawca nie może sumować robót budowlanych o mniejszej wartości z różnych umów celem spełnienia wymaganego warunku przez Zamawiającego.
Warunek ten ma zastosowanie jednolicie dla wszystkich części zamówienia i musi być spełniony co najmniej raz, niezależnie od liczby części, na które Wykonawca składa ofertę.
b) Wykonawca spełni warunek, jeżeli wykaże, że w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał należycie: co najmniej 1 świadczenie polegające na wykonaniu robót budowlanych polegających na montażu instalacji fotowoltaicznej wraz z magazynem energii o mocy co najmniej 40 kW każde świadczenie. Przez świadczenie rozumie się wykonanie robót budowlanych na podstawie jednej umowy. Wykonawca nie może sumować robót budowlanych o mniejszej wartości z różnych umów celem spełnienia wymaganego warunku przez Zamawiającego.
Warunek ten ma zastosowanie jednolicie dla wszystkich części zamówienia i musi być spełniony co najmniej raz, niezależnie od liczby części, na które Wykonawca składa ofertę.
c) Wykonawca spełni warunek, jeżeli wykaże, że w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał należycie: co najmniej 1 świadczenie polegające na wykonaniu robót budowlanych polegających na budowie, rozbudowie, przebudowie, modernizacji lub instalacji kotłowni hybrydowej zawierającej kocioł gazowy oraz powietrzne pompy ciepła o wartości co najmniej 900.000,00 zł brutto (słownie: dziewięćset tysięcy złotych 00/100). Przez świadczenie rozumie się wykonanie robót budowlanych na podstawie jednej umowy. Wykonawca nie może sumować robót budowlanych o mniejszej wartości z różnych umów celem spełnienia wymaganego warunku przez Zamawiającego.
Warunek ten ma zastosowanie jednolicie dla wszystkich części zamówienia i musi być spełniony co najmniej raz, niezależnie od liczby części, na które Wykonawca składa ofertę.
d) Warunek w zakresie osób skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia, zostanie uznany za spełniony, jeśli Wykonawca wykaże, że dysponuje lub będzie dysponować odrębnie dla każdej części zamówienia, na którą składa ofertę.
Dla każdej części zamówienia Wykonawca musi wykazać, że dysponuje lub będzie dysponować:
co najmniej 1 osobą na stanowisko Kierownika robót w specjalności konstrukcyjno-budowlanej. Niniejsza osoba winna posiadać uprawnienia* budowlane do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń w specjalności konstrukcyjno-budowlanej.
co najmniej 1 osobą na stanowisko kierownika robót instalacyjnych. Niniejsza osoba winna posiadać uprawnienia* do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych.
co najmniej 1 osobą na stanowisko kierownika robót elektrycznych. Niniejsza osoba winna osoba, posiadać uprawnienia* do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń w specjalności elektrycznej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych bez ograniczeń.
co najmniej 1 osobą na stanowisko Specjalista ds. energii odnawialnej – audytor energetyczny. Niniejsza osoba winna posiadać uprawnienia do prowadzenia audytów energetycznych, co najmniej trzyletnie doświadczenie w zakresie prowadzenia audytów energetycznych.
co najmniej 1 osobą na stanowisko Członek zespołu projektującego System - specjalista robót instalacyjnych. Niniejsza osoba winna posiadać co najmniej wykształcenie wyższe w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych i wodociągowych oraz posiadać doświadczenie w realizacji co najmniej 2 projektów badawczych, badawczo-wdrożeniowych lub prac zleconych, w ramach których:
a. opracowywano modele matematyczne procesów lub technologii,
b. symulowano teoretycznie przebiegi produkcyjne,
c. walidowano i wykorzystywano do badania równomierności procesu dane wynikające z przeprowadzonych symulacji numerycznych,
d. optymalizowano proces produkcyjny na podstawie walidacji opracowanych modeli teoretycznych i pozyskiwanych danych z rzeczywistego przebiegu procesu produkcyjnego,
e. analizowano i symulowano efektywność energetyczną z budynków różnego typu,
(wymagane co najmniej 3 z 5 elementów wskazanych w lit a - e) niniejszego warunku dla każdego zadania na potwierdzenie warunku udziału).
co najmniej 1 osobą na stanowisko Członek zespołu projektującego System – matematyk. Niniejsza osoba winna posiadać co najmniej wykształcenie wyższe z obszarze matematyki i doświadczenie w realizacji co najmniej 2 projektów badawczych, badawczo-wdrożeniowych lub prac zleconych, w ramach których:
a. opracowywano modele matematyczne procesów lub technologii,
b. symulowano teoretycznie przebiegi produkcyjne,
c. walidowano i wykorzystywano do badania równomierności procesu dane wynikające z przeprowadzonych symulacji numerycznych,
d. optymalizowano proces produkcyjny na podstawie walidacji opracowanych modeli teoretycznych i pozyskiwanych danych z rzeczywistego przebiegu procesu produkcyjnego,
e. analizowano i symulowano efektywność energetyczną z budynków różnego typu,
(wymagane co najmniej 3 z 5 elementów wskazanych w lit a - e) niniejszego warunku dla każdego zadania na potwierdzenie warunku udziału).
co najmniej 1 osobą na stanowisko Członek zespołu projektującego System – analityk. Niniejsza osoba winna posiadać co najmniej wykształcenie wyższe z obszarze informatyki lub elektroniki, co najmniej 10-letni staż na stanowisku inżyniera i doświadczenie w realizacji w projekcie tworzenia systemu zarządzania energią wspierającym stronę popytową (DSM - demand side management) w zakresie ciepłowniczym lub energetycznym.
co najmniej 1 osobą na stanowisko Członek zespołu projektującego System – programista. Niniejsza osoba winna posiadać co najmniej wykształcenie wyższe w obszarze informatyki, co najmniej 10-letni staż na stanowisku programisty i doświadczenie w realizacji co najmniej 3 projektów o wartości powyżej 250.000 zł.
co najmniej 1 osobą na stanowisko Członek zespołu projektującego System – automatyk. Niniejsza osoba winna osoba powinna posiadać co najmniej wykształcenie wyższe z obszarze automatyki, co najmniej 10-letni staż na stanowisku automatyka.
Uwaga! Zamawiający dopuszcza możliwość łączenia funkcji przez osoby spełniające wymagania Zamawiającego dla więcej niż jednej funkcji w ramach danej części zamówienia.
*Uprawnienia wydane zgodnie z art. 12, art. 12a oraz art. 14 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów lub odpowiadające im uprawnienia wydane obywatelom państw Europejskiego Obszaru Gospodarczego oraz Konfederacji Szwajcarskiej, z zastrzeżeniem art. 12a oraz innych przepisów ustawy Prawo budowlane oraz ustawy z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej.
Osoba ta musi posiadać aktualne zaświadczenie o przynależności do właściwej izby samorządu zawodowego oraz uprawnienia budowlane wymagane zgodnie z ustawą z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (t. j. Dz. U z 2025 r. poz. 418) i – jeżeli jest to wymagane - ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej.
Uwaga! Jeżeli Wykonawca ubiega się o udzielenie zamówienia we wszystkich częściach zamówienia, może celem wykazania spełnienia warunków udziału w postępowaniu wskazywać te same osoby przewidziane do realizacji zamówienia do pełnienia takich samych funkcji w więcej niż jednej części zamówienia.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
1. Wykonawca przystępujący do postępowania jest zobowiązany wnieść wadium w wysokości:1 Część zamówienia - 70.000 złotych (słownie: siedemdziesiąt tysięcy złotych);
2 Część zamówienia - 70.000 złotych (słownie: siedemdziesiąt tysięcy złotych).
2. Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert.
3. Wadium musi obejmować cały okres związania ofertą.
4. Wadium może być wnoszone według wyboru wykonawcy w kilku formach określonych w SWZ
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo do reprezentowania i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Pełnomocnictwo winno być załączone do oferty.2. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, oświadczenia, o których mowa w Rozdziale 25 SWZ, składa każdy z Wykonawców. Oświadczenia te potwierdzają brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w zakresie, w jakim każdy z Wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu.
3. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie, z którego wynika, które roboty budowlane wykonają poszczególni wykonawcy.
4. Podmiotowe środków dowodowe zgodnie z katalogiem dokumentów określonych w Rozdziale 25 SWZ w ust. 4 lit. a) - c) obowiązany będzie złożyć każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.
5. Zamawiający informuje o treści przepisu art. 117 ust. 3 ustawy PZP, zgodnie z którym w odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia mogą polegać na zdolnościach tych z wykonawców, którzy wykonają roboty budowlane, do realizacji których te zdolności są wymagane.
6. W związku z powyższym zgodnie z art. 117 ust. 4 PZP Wykonawca jest zobowiązany załączyć do oferty podmiotowy środek dowodowy w postaci oświadczenia, z którego wynika, które roboty budowlane wykonają poszczególni Wykonawcy. Wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 6 do SWZ i Zamawiający zaleca złożyć to oświadczenie właśnie na tym załączniku.
7. W przypadku Wykonawców wykonujących działalność w formie SPÓŁKI CYWILNEJ postanowienia dot. oferty Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (konsorcjum) stosuje się odpowiednio.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Dopuszczalne zmiany zostały określone w SWZ7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2025-09-19 10:00
8.2.) Miejsce składania ofert: https://zbaszynek.ezamawiajacy.pl
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2025-09-19 10:30
8.4.) Termin związania ofertą: do 2025-10-18
8.5.) Zamawiający przewiduje wybór najkorzystniejszej oferty z możliwością negocjacji:
Część 1 : Tak
Część 2 : Tak