BZP: REALIZACJA PRAC W SYSTEMIE „ZAPROJEKTUJ I WYBUDUJ” POLEGAJĄCYCH NA WYKONANIU IZOLACJI PRZECIWWODNEJ POMIESZCZEŃ PODZIEMNYCH HALI SPORTOWO - WIDOWISKOWEJ ŁUCZNICZKA – III PYLON
26.08.2025
2025/BZP 00391621/01
Bydgoskie Centrum Sportu
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
REALIZACJA PRAC W SYSTEMIE „ZAPROJEKTUJ I WYBUDUJ” POLEGAJĄCYCH NA WYKONANIU IZOLACJI PRZECIWWODNEJ POMIESZCZEŃ PODZIEMNYCH HALI SPORTOWO - WIDOWISKOWEJ ŁUCZNICZKA – III PYLON
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Bydgoskie Centrum Sportu
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 093118025
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Gdańska 163
1.5.2.) Miejscowość: Bydgoszcz
1.5.3.) Kod pocztowy: 85-674
1.5.4.) Województwo: kujawsko-pomorskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL613 - Bydgosko-toruński
1.5.7.) Numer telefonu: Tel.: (52) 376-22-22
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: sekretariat@bcsbydgoszcz.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.bcsbydgoszcz.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Inna działalność
Zarządzanie obiektami sportowymi
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
REALIZACJA PRAC W SYSTEMIE „ZAPROJEKTUJ I WYBUDUJ” POLEGAJĄCYCH NA WYKONANIU IZOLACJI PRZECIWWODNEJ POMIESZCZEŃ PODZIEMNYCH HALI SPORTOWO - WIDOWISKOWEJ ŁUCZNICZKA – III PYLON
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-f2f79314-0bb2-4d70-b710-0b53f4456557
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00391621
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-08-26
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00031167/09/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.7 .” Realizacja prac w systemie „zaprojektuj i wybuduj” polegających na wykonaniu izolacji przeciwwodnej pomieszczeń podziemnych Hali Sportowo - Widowiskowej Łuczniczka – III PYLON”.
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://platformazakupowa.pl/pn/bcsbydgoszcz3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://platformazakupowa.pl/pn/bcsbydgoszcz
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. W celu skrócenia czasu udzielenia
odpowiedzi na pytania, komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami, w zakresie:
a) przesyłania Zamawiającemu pytań do treści SWZ;
b) przesyłania odpowiedzi na wezwanie Zamawiającego do złożenia podmiotowych środków dowodowych;
c) przesyłania odpowiedzi na wezwanie Zamawiającego do złożenia/poprawienia/uzupełnienia oświadczenia, o którym mowa w art.
125 ust. 1, podmiotowych środków dowodowych, innych dokumentów lub oświadczeń składanych w postępowaniu;
d) przesyłania odpowiedzi na wezwanie zamawiającego do złożenia wyjaśnień dotyczących treści oświadczenia, o którym mowa w
art. 125 ust. 1 lub złożonych podmiotowych środków dowodowych lub innych dokumentów lub oświadczeń składanych w
postępowaniu;
e) przesyłania odpowiedzi na wezwanie Zamawiającego do złożenia wyjaśnień dot. treści przedmiotowych środków dowodowych;
f) przesyłania odpowiedzi na inne wezwania Zamawiającego wynikające z ustawy – Prawo zamówień publicznych;
g) przesyłania wniosków, informacji, oświadczeń Wykonawcy;
h) przesyłania odwołania/inne.
odbywa się za pośrednictwem platformazakupowa.pl i formularza „Wyślij wiadomość do Zamawiającego”.
2. Zamawiający będzie przekazywał Wykonawcom informacje w formie elektronicznej za pośrednictwem platformazakupowa.pl.
Informacje dotyczące odpowiedzi na pytania, zmiany specyfikacji, zmiany terminu składania i otwarcia ofert Zamawiający będzie
zamieszczał na platformie w sekcji “Komunikaty”. Korespondencja, której zgodnie z obowiązującymi przepisami adresatem jest
konkretny Wykonawca, będzie przekazywana w formie elektronicznej za pośrednictwem platformazakupowa.pl do konkretnego
Wykonawcy.
3. Wykonawca jako podmiot profesjonalny ma obowiązek sprawdzania komunikatów i wiadomości bezpośrednio na
platformazakupowa.pl przesłanych przez Zamawiającego, gdyż system powiadomień może ulec awarii lub powiadomienie może
trafić do folderu SPAM.
4. Zamawiający, zgodnie z Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020r.
w sprawie sposobu sporządzania i przekazywania informacji oraz wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz
środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie (Dz. U. z 2020 r. poz.
2452); dalej: “Rozporządzenie
w sprawie środków komunikacji”), określa niezbędne wymagania sprzętowo - aplikacyjne umożliwiające pracę na
platformazakupowa.pl.
5. Wykonawca, przystępując do niniejszego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego:
a) akceptuje warunki korzystania z platformazakupowa.pl określone w Regulaminie zamieszczonym na stronie internetowej pod
linkiem w zakładce „Regulamin" oraz uznaje go za wiążący, zapoznał i stosuje się do Instrukcji składania ofert/wniosków dostępnej
pod linkiem.
6. Zamawiający nie ponosi odpowiedzialności za złożenie oferty w sposób niezgodny z Instrukcją korzystania z
platformazakupowa.pl, w szczególności za sytuację, gdy Zamawiający zapozna się z treścią oferty przed upływem terminu składania
ofert (np. złożenie oferty w zakładce „Wyślij wiadomość do Zamawiającego”). Taka oferta zostanie uznana przez Zamawiającego za
ofertę handlową i nie będzie brana pod uwagę w przedmiotowym postępowaniu ponieważ nie został spełniony obowiązek narzucony
w art. 221 Ustawy Prawo Zamówień Publicznych.
7. Zamawiający informuje, że instrukcje korzystania z platformazakupowa.pl dotyczące w szczególności logowania, składania
wniosków o wyjaśnienie treści SWZ, składania ofert oraz innych czynności podejmowanych w niniejszym postępowaniu przy użyciu
platformazakupowa.pl znajdują się w zakładce „Instrukcje dla Wykonawców" na stronie internetowej pod adresem:
https://platformazakupowa.pl/strona/45-instrukcje.
8. Zamawiający dopuszcza, tylko w przypadku awarii bądź problemów z komunikacją poprzez platformazakupowa.pl, komunikację
za pośrednictwem poczty elektronicznej. Adres poczty elektronicznej osoby uprawnionej do kontaktu z Wykonawcami:
sekretariat@bcsbydgoszcz.pl.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zamawiający realizuje obowiązek informacyjny przez zamieszczenie wymaganych
informacji w dokumentach zamówienia (swz). Klauzula informacyjna dotycząca przetwarzania danych osobowych znajduje się w
ROZDZIALE XXIII SWZ.
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Zamawiający realizuje obowiązek informacyjny przez zamieszczenie wymaganych
informacji w dokumentach zamówienia (swz). Klauzula informacyjna dotycząca przetwarzania danych osobowych znajduje się w
ROZDZIALE XXIII SWZ.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: BCS-14/RB/2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót budowlanych polegających na zaprojektowaniu i na tej podstawie realizacja robót polegających na wykonaniu izolacji przeciwwodnej pomieszczeń podziemnej budynku Hali Łuczniczka – III Pylon
4.2.6.) Główny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
71000000-8 - Usługi architektoniczne, budowlane, inżynieryjne i kontrolne
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2025-12-05
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Oferty zostaną ocenione zgodnie z kryterium:
a) Cena oferty brutto „C” – waga kryterium 60 pkt.
Oferta z najniższą ceną otrzyma maksymalną liczbę punktów. Wynik traktowany będzie jako wartość punktowa oferty w kryterium „Cena brutto oferty”.
Przeliczenie cen oferty na punkty, zostanie zrealizowane według następującego wzoru:
cena (C) = (Cena najniżej oferty)/(Cena brutto badanej ofeerty) x 60
b) Gwarancja „G” – waga kryterium 40 pkt.
Okres gwarancji: 36 miesięcy - 0 pkt
Okres gwarancji: 48 miesięcy - 20 pkt
Okres gwarancji: 60 miesięcy - 40 pkt
Wykonawca zobowiązany jest wskazać okres na jaki udziela gwarancji w formularzu ofertowym.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Gwarancja „G”
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
1. Zgodnie z art. 57 ustawy PZP, o udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy:a) nie podlegają wykluczeniu;
b) spełniają warunki udziału w postępowaniu dotyczące:
1) sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
Wykonawca oświadczy, że posiada ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia, na sumę gwarancyjną nie mniejszą niż 500 000,00 zł
2) zdolności technicznej lub zawodowej:
• Wykonawca oświadczy, że dysponuje:
co najmniej jedną osobą będącą projektantem, posiadającym uprawnienia budowlane do projektowania w specjalności konstrukcyjno – budowlanej bez ograniczeń oraz będącym czynnym członkiem właściwej izby
co najmniej jedną osobą na stanowisku kierownika robót, posiadającą uprawnienia budowlane w specjalności konstrukcyjno – budowlanej bez ograniczeń oraz będącą czynnym członkiem właściwej izby
• Wykonawca oświadczy, że posiada doświadczenie w postaci wykonania:
1 zamówienia,
w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert (a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie), należycie zrealizował co najmniej jedno zamówienie polegające na zaprojektowaniu i budowie nowego obiektu, naprawy, remontu lub modernizacji obiektu budowlanego, o łącznej wartości prac projektowych i robót budowlanych co najmniej 500 000,00 zł brutto;
lub
2 zamówień, w tym:
co najmniej jednego zamówienia , w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeśli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie – polegającego na budowie nowego obiektu, naprawy, remontu lub modernizacji obiektu budowlanego o wartości robót budowlanych na kwotę co najmniej 450 000,00 zł brutto,
oraz
co najmniej jednego zamówienia, w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeśli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie – polegającego na zaprojektowaniu nowego obiektu, naprawy, remontu lub modernizacji obiektu budowlanego o wartości prac projektowych na kwotę co najmniej 50.000,00 zł brutto.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 1. Do oferty Wykonawca dołącza oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu, spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, w zakresie wskazanym przez Zamawiającego. Wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 4 do SWZ.
a) Wykonawca, w przypadku polegania na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby, przedstawia, wraz z oświadczeniem, o którym mowa w ust. 1, także oświadczenie podmiotu udostępniającego zasoby, potwierdzające brak podstaw wykluczenia tego podmiotu oraz odpowiednio spełnianie warunków udziału w postępowaniu, w zakresie, w jakim Wykonawca powołuje się na jego zasoby - załącznik nr 5 do SWZ.
b) W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców oświadczenie
o którym mowa w ust. a), składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się
o zamówienie. Oświadczenia te potwierdzają brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w postępowaniu w zakresie, w jakim każdy z Wykonawców wykazuje spełnienie warunków udziału w postępowaniu.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 2. Zamawiający przed wyborem najkorzystniejszej oferty wezwie Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni, aktualnych na dzień złożenia podmiotowych środków dowodowych: w zakresie potwierdzenia braku podstaw wykluczenia oraz w zakresie spełniania warunków udziału w postępowaniu:
a) Dokumenty potwierdzające posiadanie ubezpieczenia OC – polisa lub inny dokument potwierdzający zawarcie umowy ubezpieczenia na kwotę min. 500 000 zł
b) Dysponowanie osobami - wykaz osób skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za zaprojektowanie oraz kierowanie robotami budowlanymi wraz z informacją na temat ich kwalifikacji zawodowych niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego (posiadanych uprawnieniach budowlanych), przynależności do właściwej izby (ważne na dzień składania oferty) oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami. Wykaz powinien potwierdzać spełnienie warunku, o którym mowa w Rozdziale VIII, pkt 1, ppkt b. Wzór wykazu zostanie przesłany wraz z wezwaniem do jego złożenia.
c) Doświadczenie - wykaz robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty, miejsca wykonania i podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, z załączeniem dowodów określających czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, w szczególności informacji o tym czy roboty zostały wykonane zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończone, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane były wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów -inne dokumenty (np. oświadczenie). Wzór wykazu zostanie przesłany wraz z wezwaniem do jego złożenia.
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
nie dotyczy.5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
2. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia w oparciu o treść art. 58 ustawy PZP. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia publicznego:a) warunek określony w pkt 1 lit. b) zostanie spełniony, jeżeli spełni go co najmniej jeden z tych Wykonawców albo wszyscy ci Wykonawcy wspólnie, z uwzględnieniem poniższego punktu,
b) w przypadku podmiotów wspólnie ubiegających się o zamówienie, jeżeli podział zadań polegać będzie na zaprojektowaniu prac przez jeden podmiot oraz wykonaniu robót przez drugi podmiot, doświadczeniem winny wykazać się obydwa podmioty w zakresie swoich kompetencji w jakich będą wykonywać swój zakres.
c) Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego;
d) jeżeli oferta Wykonawców, o których mowa w ust. 2, zostanie wybrana, Zamawiający zastrzega możliwość żądania przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego, przedłożenia kopii umowy regulującej współpracę tych Wykonawców.
e) w przypadku o którym mowa w pkt. 2, Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają odpowiednio do oferty oświadczenie, z którego wynika, które usługi wykonają poszczególni Wykonawcy, wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 3 do SWZ.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Rodzaj i zakres zmian umowy i warunki ich wprowadzenia zostały zawarte w projekcie umowy tj. zał. nr 2 do SWZ w §21 "Wprowadzenie istotnych zmian do umowy".7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2025-09-12 11:00
8.2.) Miejsce składania ofert: https://platformazakupowa.pl/pn/bcsbydgoszcz
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2025-09-12 11:05
8.4.) Termin związania ofertą: 30 dni
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
Zamawiający dopuszcza odbycie wizji lokalnej. Celem wizji lokalnej jest umożliwienie wykonawcom zapoznanie się z miejscem realizacji zamówienia, warunkami lokalnymi, ograniczeniami technicznymi oraz innymi okolicznościami mogącymi mieć wpływ na przygotowanie oferty i realizację zamówienia. W celu odbycia wizji lokalnej proszę o kontakt z Kierownikiem Obiektu p. Tomaszem Lewandowskim tel. 785 402 098.Wizja lokalna jest fakultatywna.