BZP: Roboty w zakresie utrzymania oznakowania oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego wraz z realizacją projektów organizacji ruchu na terenie miasta Krakowa z podziałem na 4 części
26.08.2025
2025/BZP 00391768/01
Zarząd Dróg Miasta Krakowa
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Roboty w zakresie utrzymania oznakowania oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego wraz z realizacją projektów organizacji ruchu na terenie miasta Krakowa z podziałem na 4 części
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Zarząd Dróg Miasta Krakowa
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 357116163
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Centralna 53
1.5.2.) Miejscowość: Kraków
1.5.3.) Kod pocztowy: 31-586
1.5.4.) Województwo: małopolskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL213 - Miasto Kraków
1.5.7.) Numer telefonu: 126167000
1.5.8.) Numer faksu: 126167417
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: sekretariat@zdmk.krakow.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.zdmk.krakow.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Roboty w zakresie utrzymania oznakowania oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego wraz z realizacją projektów organizacji ruchu na terenie miasta Krakowa z podziałem na 4 części
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-7a8ef3c6-c2f1-4a4e-b890-506bfbc17ef2
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00391768
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-08-26
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00038804/06/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.7 Roboty w zakresie utrzymania oznakowania pionowego oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego na terenie miasta Krakowa na lata 2026-2027 z podziałem na 4 części
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://platformazakupowa.pl/pn/zdmk.krakow3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: 1. Postępowanie prowadzone jest w języku polskim za pośrednictwem
platformazakupowa.pl w profilu nabywcy pod adresem: https://platformazakupowa.pl/pn/zdmk.krakow.
2. Komunikacja między zamawiającym a wykonawcami, w tym wszelkie oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje, odbywa się za pośrednictwem platformazakupowa.pl i formularza „Wyślij wiadomość do zamawiającego”.
3. Szczegółowe uregulowania w zakresie korespondencji zawiera SWZ.
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. Zamawiający, zgodnie z Rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020 r. w sprawie sposobu sporządzania i przekazywania informacji
oraz wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie (t. j. Dz. U. z 2020 r. poz. 2452), określa niezbędne wymagania sprzętowo – aplikacyjne umożliwiające pracę na platformazakupowa.pl tj.:
1) stały dostęp do sieci Internet o gwarantowanej przepustowości nie mniejszej niż 512 kb/s,
2) komputer klasy PC lub MAC o następującej konfiguracji: pamięć min. 2 GB Ram, procesor Intel IV 2 GHZ lub jego nowsza wersja, jeden z systemów operacyjnych - MS Windows 7, Mac Os x 10 4, Linux, lub ich nowsze wersje,
3) zainstalowana dowolna, inna przeglądarka internetowa niż Internet Explorer, 4) włączona obsługa JavaScript,
5) zainstalowany program Adobe Acrobat Reader lub inny obsługujący format plików .pdf,
6) Szyfrowanie na platformazakupowa.pl odbywa się za pomocą protokołu TLS 1.3.
7) Oznaczenie czasu odbioru danych przez platformę zakupową stanowi datę oraz dokładny czas (hh:mm:ss) generowany wg. czasu lokalnego serwera synchronizowanego z zegarem Głównego Urzędu Miar.
2. Wykonawca, przystępując do niniejszego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego:
1) akceptuje warunki korzystania z platformazakupowa.pl określone w Regulaminie zamieszczonym na stronie internetowej pod ww. adresem w zakładce „Regulamin" oraz uznaje go za wiążący,
2) zapoznał i stosuje się do Instrukcji składania ofert/wniosków dostępnej pod ww. adresem.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z art. 14 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, informuję, że:
• Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Zarząd Dróg Miasta Krakowa z siedzibą ul. Centralna 53, 31-586 Kraków (dalej: „ZDMK” lub „Zamawiający”);
• Kontakt do Inspektora Ochrony Danych: iod@zdmk.krakow.pl;
• Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane w celu:
□ kontaktu, współpracy przez Zamawiającego z przedstawicielami Wykonawcy wskazanymi przez Wykonawcę jako osoby nadzorujące i koordynujące realizację umowy ze strony Wykonawcy, jako osoby realizujące określone obowiązki oraz osoby uczestniczące w realizacji Inwestycji, na których doświadczenie Wykonawca powoływał się w celu wykazania spełniania przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu
□ oceny wypełniania przez Wykonawcę obowiązków umownych w zakresie dysponowania personelem spełniającym wymogi określone w umowie.
• Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO - przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze w celu związanym z niniejszym postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego;
• Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie umowa oraz dokumentacja związana z jej wykonywaniem w oparciu o obowiązujące przepisy prawa;
• Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane, przez okres 3 lat od dnia zakończenia okresu gwarancji lub rękojmi udzielonej przez Wykonawcę na roboty budowlane lub usługi realizowane w ramach Inwestycji oraz przez okres trwałości projektu dofinansowanego ze środków Unii Europejskiej (gdy Inwestycja jest dofinansowywana ze środków UE);
• Podanie przez Panią/Pana danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących jest dobrowolne; konsekwencje niepodania określonych danych stanowi naruszenie postanowień umowy zawartej pomiędzy Wykonawcą a zamawiającym o realizacji Inwestycji;
• W odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO;
• Źródłem pochodzenia Pani/Pana danych jest Wykonawca Inwestycji;
• Posiada Pani/Pan:
- na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących;
- na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych;
- na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO;
- prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO;
- prawo sprzeciwu, z przyczyn związanych z Pani/Pana szczególną sytuacją - wobec przetwarzania danych osobowych.
• nie przysługuje Pani/Panu:
- w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych;
- prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: 11/VIII/2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Tak
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Tak
4.1.9.) Liczba części: 4
4.1.10.) Ofertę można składać na kilka części
4.1.11.) Zamawiający ogranicza liczbę części zamówienia, którą można udzielić jednemu wykonawcy: Tak
4.1.12.) Maksymalna liczba części, jaka może zostać udzielona jednemu wykonawcy: 2
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
Część 1
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
a) Przedmiotem zamówienia publicznego jest robota budowlana polegająca na wykonaniu robót w zakresie utrzymania oznakowania oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego wraz z realizacją projektów organizacji ruchu na terenie miasta Krakowa - Część 1: Rejon I Śródmieście.
b) Zamawiający opisał przedmiot zamówienia za pomocą:
• Specyfikacji Technicznej Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych (STWiORB) (dla wszystkich części), stanowiącej załącznik nr 6 do SWZ,
• Przedmiarów robót (odrębnie dla każdej części), stanowiących załącznik nr 7 do SWZ,
• Projektowanych postanowień umowy (PPU) (dla wszystkich części), stanowiących załącznik nr 2 do SWZ.
c) W przypadku wystąpienia w którymkolwiek załączniku do SWZ nazw producenta, znaków towarowych, norm, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów odniesienia produkty można zastąpić równoważnymi. Za rozwiązania równoważne Zamawiający uzna takie rozwiązania, które umożliwiają uzyskanie efektu założonego przez. Zamawiającego za pomocą innych rozwiązań technicznych. Za rozwiązania równoważne nie można uznać rozwiązania identycznego (tożsamego), a jedynie takie, które w porównywanych cechach wskazuje dokładnie tą samą lub bardzo zbliżoną wartość użytkową. Poprzez wskazanie nazw producenta, znaków towarowych, norm, aprobat czy systemów odniesienia Zamawiający miał na celu określenie minimalnych parametrów jakościowych i cech użytkowych, jakim muszą odpowiadać towary, aby spełnić wymagania stawiane przez Zamawiającego i stanowią wyłącznie wzorzec jakościowy przedmiotu zamówienia. Poprzez zapis dotyczący minimalnych wymagań parametrów jakościowych, Zamawiający rozumie wymagania towarów zawarte w ogólnie dostępnych źródłach, katalogach, stronach internetowych producentów itp. Operowanie przykładowymi nazwami producenta, ma jedynie na celu doprecyzowanie poziomu oczekiwań Zamawiającego w stosunku do określonego rozwiązania.
d) Wymagany okres gwarancji dla poziomego oznakowania cienkowarstwowego określonego w § 15 ust. 1 pkt 5) lit. a) Projektowanych postanowień umowy: minimalny okres gwarancji wynosi 6 miesięcy, maksymalny okres gwarancji wynosi 12 miesięcy. Oferty zawierające okres gwarancji krótszy niż 6 miesięcy zostaną odrzucone.
e) Wykonawca zobowiązany jest udzielić następujących gwarancji:
1) materiał:
i. dla znaków, tablic, tablic drogowskazowych wykonanych z folii odblaskowej na podkładzie z blachy ocynkowanej – 10 lat,
ii. dla pozostałych elementów i urządzeń bezpieczeństwa – 2 lata;
2) montaż poszczególnych elementów oznakowania pionowego – 1 rok;
3) malowanie powierzchni elementów oznakowania pionowego i urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego – 2 lata;
4) nowo montowane elementy barier betonowych, stalowych i separatorów ruchu – 5 lat;
5) oznakowanie poziome:
i. 36 miesięcy dla oznakowania grubowarstwowego,
ii. 12 miesięcy na usuwanie oznakowania poziomego.
f) Zamawiający zgodnie z art. 95 ust. 1 ustawą Pzp, wymaga zatrudnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie stosunku pracy, osób wykonujących wskazane niżej czynności – za wyjątkiem osób pełniących tzw. Samodzielne funkcje techniczne w budownictwie w rozumieniu ustawy prawo budowlane:
• Pracownicy niższego szczebla technicznego – organizowanie i realizacja robót budowlanych,
• Pracownicy fizyczni – bezpośrednie wykonywanie robót budowlanych.
Zamawiający dopuszcza możliwość osobistego realizowania zamówienia przez osoby prowadzące działalność gospodarczą lub wspólników spółki prawa handlowego.
g) Zamawiający przed podpisaniem umowy jak i w trakcie jej realizacji ma prawo
do kontroli spełnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę wymagania wskazanego w Części 1 pkt 3 SWZ, zgodnie z zapisami Projektowanych postanowień umowy.
4.2.6.) Główny kod CPV: 45316213-1 - Instalowanie oznakowania drogowego
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45233290-8 - Instalowanie znaków drogowych
45233221-4 - Malowanie nawierzchi
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: od 2025-12-01 do 2027-11-30
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Tak
4.2.14.) Przedmiot, wielkość lub zakres oraz warunki zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane Zamawiający przewiduje możliwość udzielenia zamówień polegających na powtórzeniu podobnych rodzajowo zamówień, zgodnych z przedmiotem zamówienia podstawowego o których mowa w art. 214 ust. 1 pkt 7) ustawy Pzp, w wysokości nieprzekraczającej 50% wartości zamówienia podstawowego. Warunki na jakich zostanie udzielone zamówienie będą odpowiadały warunkom niniejszego postępowania określonym w Projektowanych postanowieniach umowy i jego załącznikach oraz w SWZ – z uwzględnieniem szczególnych uwarunkowań wynikających z okoliczności udzielenia zamówienia podobnego oraz specyfiki zakresu przedmiotowego zamówienia podobnego. Udzielenie zamówienia o którym mowa w art. 214 ust. 1 pkt 7) ustawy Pzp nastąpi po przeprowadzeniu postępowania właściwego dla zamówienia z wolnej ręki. Wraz z zaproszeniem do negocjacji, zostaną przekazane Wykonawcy w szczególności niezbędne informacje i dokumenty opisujące szczegółowo zakres przedmiotowy zamówienia podobnego, warunki jego realizacji, warunki udziału w postępowaniu (jeśli Zamawiający je określi) oraz sposób przeprowadzenia negocjacji. Zamówienia polegające na powtórzeniu podobnych rodzajowo zamówień o których mowa wyżej zostaną udzielone w przypadku, gdy zaistnieje uzasadniona potrzeba rozszerzenia zamówienia podstawowego i zostaną zapewnione środki finansowe na ten cel.
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1. Przy wyborze ofert Zamawiający będzie się kierował następującymi kryteriami – odrębnie dla każdej części:
C - Cena brutto = 60%
Wykonawca, który zaproponuje najniższą cenę spośród ofert spełniających wymagania, otrzyma 60 punktów, natomiast pozostali Wykonawcy, odpowiednio mniej punktów według poniższego wzoru:
C = Cena minimalna / Cena badanej oferty * 60 punktów
G - Okres gwarancji na oznakowanie poziome cienkowarstwowe = 20%
Sposób oceny:
Okres gwarancji na oznakowanie poziome cienkowarstwowe: 6 miesięcy = 0 punktów
Okres gwarancji na oznakowanie poziome cienkowarstwowe: 12 miesięcy = 20 punktów
Oferty zawierające okres gwarancji na oznakowanie poziome cienkowarstwowe krótszy niż 6 miesięcy zostaną odrzucone jako nie spełniające wymagań SWZ.
Za niewskazanie w formularzu oferty okresu gwarancji na oznakowanie poziome cienkowarstwowe lub wykreślenie wszystkich wskazanych okresów gwarancji, Wykonawca nie otrzyma dodatkowych punktów w tym kryterium oceny ofert. W takim przypadku Zamawiający przyjmuje, że Wykonawca zaproponował najkrótszy okres gwarancji na oznakowanie poziome cienkowarstwowe, tj. okres 6 miesięcy.
GZ – Termin wykonania geolokalizacji znaków = 20%
Sposób oceny:
Wykonanie geolokalizacji znaków do końca trwania umowy = 0 punktów
Wykonanie geolokalizacji znaków do 1 roku od daty zawarcia umowy = 20 punktów
Oferty zawierające termin wykonania geolokalizacji znaków dłuższy niż okres trwania umowy zostaną odrzucone jako nie spełniające wymagań SWZ.
Za niewskazanie w formularzu oferty terminu wykonania geolokalizacji znaków lub wykreślenie wszystkich wskazanych terminów wykonania geolokalizacji znaków Wykonawca nie otrzyma dodatkowych punktów w tym kryterium oceny ofert. W takim przypadku Zamawiający przyjmuje, że Wykonawca zaproponował wykonanie geolokalizacji znaków do końca trwania umowy.
2. Za ofertę najkorzystniejszą zostanie uznana oferta, która spełnia wszystkie wymagania określone w SWZ oraz otrzyma największą liczbę punktów.
3. Zamawiający przyjmuje, że 1 punkt = 1%.
N = C+G+GZ
Gdzie:
N jest łączną ilością punktów badanej oferty
C jest ilością punktów badanej oferty w kryterium Cena brutto
G jest ilością punktów badanej oferty w kryterium Okres gwarancji jakości na przedmiot umowy
GZ jest ilością punktów badanej oferty w kryterium Termin wykonania geolokalizacji znaków
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Okres gwarancji na oznakowanie poziome cienkowarstwowe
4.3.6.) Waga: 20
Kryterium 3
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Termin wykonania geolokalizacji znaków
4.3.6.) Waga: 20
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 2
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
a) Przedmiotem zamówienia publicznego jest robota budowlana polegająca na wykonaniu robót w zakresie utrzymania oznakowania oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego wraz z realizacją projektów organizacji ruchu na terenie miasta Krakowa - Część 2: Rejon II Podgórze.
b) Zamawiający opisał przedmiot zamówienia za pomocą:
• Specyfikacji Technicznej Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych (STWiORB) (dla wszystkich części), stanowiącej załącznik nr 6 do SWZ,
• Przedmiarów robót (odrębnie dla każdej części), stanowiących załącznik nr 7 do SWZ,
• Projektowanych postanowień umowy (PPU) (dla wszystkich części), stanowiących załącznik nr 2 do SWZ.
c) W przypadku wystąpienia w którymkolwiek załączniku do SWZ nazw producenta, znaków towarowych, norm, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów odniesienia produkty można zastąpić równoważnymi. Za rozwiązania równoważne Zamawiający uzna takie rozwiązania, które umożliwiają uzyskanie efektu założonego przez. Zamawiającego za pomocą innych rozwiązań technicznych. Za rozwiązania równoważne nie można uznać rozwiązania identycznego (tożsamego), a jedynie takie, które w porównywanych cechach wskazuje dokładnie tą samą lub bardzo zbliżoną wartość użytkową. Poprzez wskazanie nazw producenta, znaków towarowych, norm, aprobat czy systemów odniesienia Zamawiający miał na celu określenie minimalnych parametrów jakościowych i cech użytkowych, jakim muszą odpowiadać towary, aby spełnić wymagania stawiane przez Zamawiającego i stanowią wyłącznie wzorzec jakościowy
przedmiotu zamówienia. Poprzez zapis dotyczący minimalnych wymagań parametrów jakościowych, Zamawiający rozumie wymagania towarów zawarte w ogólnie dostępnych źródłach, katalogach, stronach internetowych producentów itp. Operowanie przykładowymi nazwami producenta, ma jedynie na celu doprecyzowanie poziomu oczekiwań Zamawiającego w stosunku do określonego rozwiązania.
d) Wymagany okres gwarancji dla poziomego oznakowania cienkowarstwowego określonego w § 15 ust. 1 pkt 5) lit. a) Projektowanych postanowień umowy: minimalny okres gwarancji wynosi 6 miesięcy, maksymalny okres gwarancji wynosi 12 miesięcy. Oferty zawierające okres gwarancji krótszy niż 6 miesięcy zostaną odrzucone.
e) Wykonawca zobowiązany jest udzielić następujących gwarancji:
1) materiał:
i. dla znaków, tablic, tablic drogowskazowych wykonanych z folii odblaskowej na podkładzie z blachy ocynkowanej – 10 lat,
ii. dla pozostałych elementów i urządzeń bezpieczeństwa – 2 lata;
2) montaż poszczególnych elementów oznakowania pionowego – 1 rok;
3) malowanie powierzchni elementów oznakowania pionowego i urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego – 2 lata;
4) nowo montowane elementy barier betonowych, stalowych i separatorów ruchu – 5 lat;
5) oznakowanie poziome:
i. 36 miesięcy dla oznakowania grubowarstwowego,
ii. 12 miesięcy na usuwanie oznakowania poziomego.
f) Zamawiający zgodnie z art. 95 ust. 1 ustawą Pzp, wymaga zatrudnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie stosunku pracy, osób wykonujących wskazane niżej czynności – za wyjątkiem osób pełniących tzw. Samodzielne funkcje techniczne w budownictwie w rozumieniu ustawy prawo budowlane:
• Pracownicy niższego szczebla technicznego – organizowanie i realizacja robót budowlanych,
• Pracownicy fizyczni – bezpośrednie wykonywanie robót budowlanych.
Zamawiający dopuszcza możliwość osobistego realizowania zamówienia przez osoby prowadzące działalność gospodarczą lub wspólników spółki prawa handlowego.
g) Zamawiający przed podpisaniem umowy jak i w trakcie jej realizacji ma prawo
do kontroli spełnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę wymagania wskazanego w Części 1 pkt 3 SWZ, zgodnie z zapisami Projektowanych postanowień umowy.
4.2.6.) Główny kod CPV: 45316213-1 - Instalowanie oznakowania drogowego
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45233290-8 - Instalowanie znaków drogowych
45233221-4 - Malowanie nawierzchi
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: od 2025-12-01 do 2027-11-30
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Tak
4.2.14.) Przedmiot, wielkość lub zakres oraz warunki zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane Zamawiający przewiduje możliwość udzielenia zamówień polegających na powtórzeniu podobnych rodzajowo zamówień, zgodnych z przedmiotem zamówienia podstawowego o których mowa w art. 214 ust. 1 pkt 7) ustawy Pzp, w wysokości nieprzekraczającej 50% wartości zamówienia podstawowego. Warunki na jakich zostanie udzielone zamówienie będą odpowiadały warunkom niniejszego postępowania określonym w Projektowanych postanowieniach umowy i jego załącznikach oraz w SWZ – z uwzględnieniem szczególnych uwarunkowań wynikających z okoliczności udzielenia zamówienia podobnego oraz specyfiki zakresu przedmiotowego zamówienia podobnego. Udzielenie zamówienia o którym mowa w art. 214 ust. 1 pkt 7) ustawy Pzp nastąpi po przeprowadzeniu postępowania właściwego dla zamówienia z wolnej ręki. Wraz z zaproszeniem do negocjacji, zostaną przekazane Wykonawcy w szczególności niezbędne informacje i dokumenty opisujące szczegółowo zakres przedmiotowy zamówienia podobnego, warunki jego realizacji, warunki udziału w postępowaniu (jeśli Zamawiający je określi) oraz sposób przeprowadzenia negocjacji. Zamówienia polegające na powtórzeniu podobnych rodzajowo zamówień o których mowa wyżej zostaną udzielone w przypadku, gdy zaistnieje uzasadniona potrzeba rozszerzenia zamówienia podstawowego i zostaną zapewnione środki finansowe na ten cel.
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1. Przy wyborze ofert Zamawiający będzie się kierował następującymi kryteriami – odrębnie dla każdej części:
C - Cena brutto = 60%
Wykonawca, który zaproponuje najniższą cenę spośród ofert spełniających wymagania, otrzyma 60 punktów, natomiast pozostali Wykonawcy, odpowiednio mniej punktów według poniższego wzoru:
C = Cena minimalna / Cena badanej oferty * 60 punktów
G - Okres gwarancji na oznakowanie poziome cienkowarstwowe = 20%
Sposób oceny:
Okres gwarancji na oznakowanie poziome cienkowarstwowe: 6 miesięcy = 0 punktów
Okres gwarancji na oznakowanie poziome cienkowarstwowe: 12 miesięcy = 20 punktów
Oferty zawierające okres gwarancji na oznakowanie poziome cienkowarstwowe krótszy niż 6 miesięcy zostaną odrzucone jako nie spełniające wymagań SWZ.
Za niewskazanie w formularzu oferty okresu gwarancji na oznakowanie poziome cienkowarstwowe lub wykreślenie wszystkich wskazanych okresów gwarancji, Wykonawca nie otrzyma dodatkowych punktów w tym kryterium oceny ofert. W takim przypadku Zamawiający przyjmuje, że Wykonawca zaproponował najkrótszy okres gwarancji na oznakowanie poziome cienkowarstwowe, tj. okres 6 miesięcy.
GZ – Termin wykonania geolokalizacji znaków = 20%
Sposób oceny:
Wykonanie geolokalizacji znaków do końca trwania umowy = 0 punktów
Wykonanie geolokalizacji znaków do 1 roku od daty zawarcia umowy = 20 punktów
Oferty zawierające termin wykonania geolokalizacji znaków dłuższy niż okres trwania umowy zostaną odrzucone jako nie spełniające wymagań SWZ.
Za niewskazanie w formularzu oferty terminu wykonania geolokalizacji znaków lub wykreślenie wszystkich wskazanych terminów wykonania geolokalizacji znaków Wykonawca nie otrzyma dodatkowych punktów w tym kryterium oceny ofert. W takim przypadku Zamawiający przyjmuje, że Wykonawca zaproponował wykonanie geolokalizacji znaków do końca trwania umowy.
2. Za ofertę najkorzystniejszą zostanie uznana oferta, która spełnia wszystkie wymagania określone w SWZ oraz otrzyma największą liczbę punktów.
3. Zamawiający przyjmuje, że 1 punkt = 1%.
N = C+G+GZ
Gdzie:
N jest łączną ilością punktów badanej oferty
C jest ilością punktów badanej oferty w kryterium Cena brutto
G jest ilością punktów badanej oferty w kryterium Okres gwarancji jakości na przedmiot umowy
GZ jest ilością punktów badanej oferty w kryterium Termin wykonania geolokalizacji znaków
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Okres gwarancji na oznakowanie poziome cienkowarstwowe
4.3.6.) Waga: 20
Kryterium 3
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Termin wykonania geolokalizacji znaków
4.3.6.) Waga: 20
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 3
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
a) Przedmiotem zamówienia publicznego jest robota budowlana polegająca na wykonaniu robót w zakresie utrzymania oznakowania oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego wraz z realizacją projektów organizacji ruchu na terenie miasta Krakowa - Część 3: Rejon III Krowodrza.
b) Zamawiający opisał przedmiot zamówienia za pomocą:
• Specyfikacji Technicznej Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych (STWiORB) (dla wszystkich części), stanowiącej załącznik nr 6 do SWZ,
• Przedmiarów robót (odrębnie dla każdej części), stanowiących załącznik nr 7 do SWZ,
• Projektowanych postanowień umowy (PPU) (dla wszystkich części), stanowiących załącznik nr 2 do SWZ.
c) W przypadku wystąpienia w którymkolwiek załączniku do SWZ nazw producenta, znaków towarowych, norm, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów odniesienia produkty można zastąpić równoważnymi. Za rozwiązania równoważne Zamawiający uzna takie rozwiązania, które umożliwiają uzyskanie efektu założonego przez. Zamawiającego za pomocą innych rozwiązań technicznych. Za rozwiązania równoważne nie można uznać rozwiązania identycznego (tożsamego), a jedynie takie, które w porównywanych cechach wskazuje dokładnie tą samą lub bardzo zbliżoną wartość użytkową. Poprzez wskazanie nazw producenta, znaków towarowych, norm, aprobat czy systemów odniesienia Zamawiający miał na celu określenie minimalnych parametrów jakościowych i cech użytkowych, jakim muszą odpowiadać towary, aby spełnić wymagania stawiane przez Zamawiającego i stanowią wyłącznie wzorzec jakościowy przedmiotu zamówienia. Poprzez zapis dotyczący minimalnych wymagań parametrów jakościowych, Zamawiający rozumie wymagania towarów zawarte w ogólnie dostępnych źródłach, katalogach, stronach internetowych producentów itp. Operowanie przykładowymi nazwami producenta, ma jedynie na celu doprecyzowanie poziomu oczekiwań Zamawiającego w stosunku do określonego rozwiązania.
d) Wymagany okres gwarancji dla poziomego oznakowania cienkowarstwowego określonego w § 15 ust. 1 pkt 5) lit. a) Projektowanych postanowień umowy: minimalny okres gwarancji wynosi 6 miesięcy, maksymalny okres gwarancji wynosi 12 miesięcy. Oferty zawierające okres gwarancji krótszy niż 6 miesięcy zostaną odrzucone.
e) Wykonawca zobowiązany jest udzielić następujących gwarancji:
1) materiał:
i. dla znaków, tablic, tablic drogowskazowych wykonanych z folii odblaskowej na podkładzie z blachy ocynkowanej – 10 lat,
ii. dla pozostałych elementów i urządzeń bezpieczeństwa – 2 lata;
2) montaż poszczególnych elementów oznakowania pionowego – 1 rok;
3) malowanie powierzchni elementów oznakowania pionowego i urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego – 2 lata;
4) nowo montowane elementy barier betonowych, stalowych i separatorów ruchu – 5 lat;
5) oznakowanie poziome:
i. 36 miesięcy dla oznakowania grubowarstwowego,
ii. 12 miesięcy na usuwanie oznakowania poziomego.
f) Zamawiający zgodnie z art. 95 ust. 1 ustawą Pzp, wymaga zatrudnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie stosunku pracy, osób wykonujących wskazane niżej czynności – za wyjątkiem osób pełniących tzw. Samodzielne funkcje techniczne w budownictwie w rozumieniu ustawy prawo budowlane:
• Pracownicy niższego szczebla technicznego – organizowanie i realizacja robót budowlanych,
• Pracownicy fizyczni – bezpośrednie wykonywanie robót budowlanych.
Zamawiający dopuszcza możliwość osobistego realizowania zamówienia przez osoby prowadzące działalność gospodarczą lub wspólników spółki prawa handlowego.
g) Zamawiający przed podpisaniem umowy jak i w trakcie jej realizacji ma prawo
do kontroli spełnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę wymagania wskazanego w Części 1 pkt 3 SWZ, zgodnie z zapisami Projektowanych postanowień umowy.
4.2.6.) Główny kod CPV: 45316213-1 - Instalowanie oznakowania drogowego
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45233290-8 - Instalowanie znaków drogowych
45233221-4 - Malowanie nawierzchi
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: od 2025-12-01 do 2027-11-30
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Tak
4.2.14.) Przedmiot, wielkość lub zakres oraz warunki zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane Zamawiający przewiduje możliwość udzielenia zamówień polegających na powtórzeniu podobnych rodzajowo zamówień, zgodnych z przedmiotem zamówienia podstawowego o których mowa w art. 214 ust. 1 pkt 7) ustawy Pzp, w wysokości nieprzekraczającej 50% wartości zamówienia podstawowego. Warunki na jakich zostanie udzielone zamówienie będą odpowiadały warunkom niniejszego postępowania określonym w Projektowanych postanowieniach umowy i jego załącznikach oraz w SWZ – z uwzględnieniem szczególnych uwarunkowań wynikających z okoliczności udzielenia zamówienia podobnego oraz specyfiki zakresu przedmiotowego zamówienia podobnego. Udzielenie zamówienia o którym mowa w art. 214 ust. 1 pkt 7) ustawy Pzp nastąpi po przeprowadzeniu postępowania właściwego dla zamówienia z wolnej ręki. Wraz z zaproszeniem do negocjacji, zostaną przekazane Wykonawcy w szczególności niezbędne informacje i dokumenty opisujące szczegółowo zakres przedmiotowy zamówienia podobnego, warunki jego realizacji, warunki udziału w postępowaniu (jeśli Zamawiający je określi) oraz sposób przeprowadzenia negocjacji. Zamówienia polegające na powtórzeniu podobnych rodzajowo zamówień o których mowa wyżej zostaną udzielone w przypadku, gdy zaistnieje uzasadniona potrzeba rozszerzenia zamówienia podstawowego i zostaną zapewnione środki finansowe na ten cel.
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1. Przy wyborze ofert Zamawiający będzie się kierował następującymi kryteriami – odrębnie dla każdej części:
C - Cena brutto = 60%
Wykonawca, który zaproponuje najniższą cenę spośród ofert spełniających wymagania, otrzyma 60 punktów, natomiast pozostali Wykonawcy, odpowiednio mniej punktów według poniższego wzoru:
C = Cena minimalna / Cena badanej oferty * 60 punktów
G - Okres gwarancji na oznakowanie poziome cienkowarstwowe = 20%
Sposób oceny:
Okres gwarancji na oznakowanie poziome cienkowarstwowe: 6 miesięcy = 0 punktów
Okres gwarancji na oznakowanie poziome cienkowarstwowe: 12 miesięcy = 20 punktów
Oferty zawierające okres gwarancji na oznakowanie poziome cienkowarstwowe krótszy niż 6 miesięcy zostaną odrzucone jako nie spełniające wymagań SWZ.
Za niewskazanie w formularzu oferty okresu gwarancji na oznakowanie poziome cienkowarstwowe lub wykreślenie wszystkich wskazanych okresów gwarancji, Wykonawca nie otrzyma dodatkowych punktów w tym kryterium oceny ofert. W takim przypadku Zamawiający przyjmuje, że Wykonawca zaproponował najkrótszy okres gwarancji na oznakowanie poziome cienkowarstwowe, tj. okres 6 miesięcy.
GZ – Termin wykonania geolokalizacji znaków = 20%
Sposób oceny:
Wykonanie geolokalizacji znaków do końca trwania umowy = 0 punktów
Wykonanie geolokalizacji znaków do 1 roku od daty zawarcia umowy = 20 punktów
Oferty zawierające termin wykonania geolokalizacji znaków dłuższy niż okres trwania umowy zostaną odrzucone jako nie spełniające wymagań SWZ.
Za niewskazanie w formularzu oferty terminu wykonania geolokalizacji znaków lub wykreślenie wszystkich wskazanych terminów wykonania geolokalizacji znaków Wykonawca nie otrzyma dodatkowych punktów w tym kryterium oceny ofert. W takim przypadku Zamawiający przyjmuje, że Wykonawca zaproponował wykonanie geolokalizacji znaków do końca trwania umowy.
2. Za ofertę najkorzystniejszą zostanie uznana oferta, która spełnia wszystkie wymagania określone w SWZ oraz otrzyma największą liczbę punktów.
3. Zamawiający przyjmuje, że 1 punkt = 1%.
N = C+G+GZ
Gdzie:
N jest łączną ilością punktów badanej oferty
C jest ilością punktów badanej oferty w kryterium Cena brutto
G jest ilością punktów badanej oferty w kryterium Okres gwarancji jakości na przedmiot umowy
GZ jest ilością punktów badanej oferty w kryterium Termin wykonania geolokalizacji znaków
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Okres gwarancji na oznakowanie poziome cienkowarstwowe
4.3.6.) Waga: 20
Kryterium 3
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Termin wykonania geolokalizacji znaków
4.3.6.) Waga: 20
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 4
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
a) Przedmiotem zamówienia publicznego jest robota budowlana polegająca na wykonaniu robót w zakresie utrzymania oznakowania oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego wraz z realizacją projektów organizacji ruchu na terenie miasta Krakowa - Część 4: Rejon IV Nowa Huta.
b) Zamawiający opisał przedmiot zamówienia za pomocą:
• Specyfikacji Technicznej Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych (STWiORB) (dla wszystkich części), stanowiącej załącznik nr 6 do SWZ,
• Przedmiarów robót (odrębnie dla każdej części), stanowiących załącznik nr 7 do SWZ,
• Projektowanych postanowień umowy (PPU) (dla wszystkich części), stanowiących załącznik nr 2 do SWZ.
c) W przypadku wystąpienia w którymkolwiek załączniku do SWZ nazw producenta, znaków towarowych, norm, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów odniesienia produkty można zastąpić równoważnymi. Za rozwiązania równoważne Zamawiający uzna takie rozwiązania, które umożliwiają uzyskanie efektu założonego przez. Zamawiającego za pomocą innych rozwiązań technicznych. Za rozwiązania równoważne nie można uznać rozwiązania identycznego (tożsamego), a jedynie takie, które w porównywanych cechach wskazuje dokładnie tą samą lub bardzo zbliżoną wartość użytkową. Poprzez wskazanie nazw producenta, znaków towarowych, norm, aprobat czy systemów odniesienia Zamawiający miał na celu określenie minimalnych parametrów jakościowych i cech użytkowych, jakim muszą odpowiadać towary, aby spełnić wymagania stawiane przez Zamawiającego i stanowią wyłącznie wzorzec jakościowy przedmiotu zamówienia. Poprzez zapis dotyczący minimalnych wymagań parametrów jakościowych, Zamawiający rozumie wymagania towarów zawarte w ogólnie dostępnych źródłach, katalogach, stronach internetowych producentów itp. Operowanie przykładowymi nazwami producenta, ma jedynie na celu doprecyzowanie poziomu oczekiwań Zamawiającego w stosunku do określonego rozwiązania.
d) Wymagany okres gwarancji dla poziomego oznakowania cienkowarstwowego określonego w § 15 ust. 1 pkt 5) lit. a) Projektowanych postanowień umowy: minimalny okres gwarancji wynosi 6 miesięcy, maksymalny okres gwarancji wynosi 12 miesięcy. Oferty zawierające okres gwarancji krótszy niż 6 miesięcy zostaną odrzucone.
e) Wykonawca zobowiązany jest udzielić następujących gwarancji:
1) materiał:
i. dla znaków, tablic, tablic drogowskazowych wykonanych z folii odblaskowej na podkładzie z blachy ocynkowanej – 10 lat,
ii. dla pozostałych elementów i urządzeń bezpieczeństwa – 2 lata;
2) montaż poszczególnych elementów oznakowania pionowego – 1 rok;
3) malowanie powierzchni elementów oznakowania pionowego i urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego – 2 lata;
4) nowo montowane elementy barier betonowych, stalowych i separatorów ruchu – 5 lat;
5) oznakowanie poziome:
i. 36 miesięcy dla oznakowania grubowarstwowego,
ii. 12 miesięcy na usuwanie oznakowania poziomego.
f) Zamawiający zgodnie z art. 95 ust. 1 ustawą Pzp, wymaga zatrudnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie stosunku pracy, osób wykonujących wskazane niżej czynności – za wyjątkiem osób pełniących tzw. Samodzielne funkcje techniczne w budownictwie w rozumieniu ustawy prawo budowlane:
• Pracownicy niższego szczebla technicznego – organizowanie i realizacja robót budowlanych,
• Pracownicy fizyczni – bezpośrednie wykonywanie robót budowlanych.
Zamawiający dopuszcza możliwość osobistego realizowania zamówienia przez osoby prowadzące działalność gospodarczą lub wspólników spółki prawa handlowego.
4. Zamawiający przed podpisaniem umowy jak i w trakcie jej realizacji ma prawo do kontroli spełnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę wymagania wskazanego w Części 1 pkt 3 SWZ, zgodnie z zapisami Projektowanych postanowień umowy.
4.2.6.) Główny kod CPV: 45316213-1 - Instalowanie oznakowania drogowego
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45233290-8 - Instalowanie znaków drogowych
45233221-4 - Malowanie nawierzchi
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: od 2025-12-01 do 2027-11-30
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Tak
4.2.14.) Przedmiot, wielkość lub zakres oraz warunki zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane Zamawiający przewiduje możliwość udzielenia zamówień polegających na powtórzeniu podobnych rodzajowo zamówień, zgodnych z przedmiotem zamówienia podstawowego o których mowa w art. 214 ust. 1 pkt 7) ustawy Pzp, w wysokości nieprzekraczającej 50% wartości zamówienia podstawowego. Warunki na jakich zostanie udzielone zamówienie będą odpowiadały warunkom niniejszego postępowania określonym w Projektowanych postanowieniach umowy i jego załącznikach oraz w SWZ – z uwzględnieniem szczególnych uwarunkowań wynikających z okoliczności udzielenia zamówienia podobnego oraz specyfiki zakresu przedmiotowego zamówienia podobnego. Udzielenie zamówienia o którym mowa w art. 214 ust. 1 pkt 7) ustawy Pzp nastąpi po przeprowadzeniu postępowania właściwego dla zamówienia z wolnej ręki. Wraz z zaproszeniem do negocjacji, zostaną przekazane Wykonawcy w szczególności niezbędne informacje i dokumenty opisujące szczegółowo zakres przedmiotowy zamówienia podobnego, warunki jego realizacji, warunki udziału w postępowaniu (jeśli Zamawiający je określi) oraz sposób przeprowadzenia negocjacji. Zamówienia polegające na powtórzeniu podobnych rodzajowo zamówień o których mowa wyżej zostaną udzielone w przypadku, gdy zaistnieje uzasadniona potrzeba rozszerzenia zamówienia podstawowego i zostaną zapewnione środki finansowe na ten cel.
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1. Przy wyborze ofert Zamawiający będzie się kierował następującymi kryteriami – odrębnie dla każdej części:
C - Cena brutto = 60%
Wykonawca, który zaproponuje najniższą cenę spośród ofert spełniających wymagania, otrzyma 60 punktów, natomiast pozostali Wykonawcy, odpowiednio mniej punktów według poniższego wzoru:
C = Cena minimalna / Cena badanej oferty * 60 punktów
G - Okres gwarancji na oznakowanie poziome cienkowarstwowe = 20%
Sposób oceny:
Okres gwarancji na oznakowanie poziome cienkowarstwowe: 6 miesięcy = 0 punktów
Okres gwarancji na oznakowanie poziome cienkowarstwowe: 12 miesięcy = 20 punktów
Oferty zawierające okres gwarancji na oznakowanie poziome cienkowarstwowe krótszy niż 6 miesięcy zostaną odrzucone jako nie spełniające wymagań SWZ.
Za niewskazanie w formularzu oferty okresu gwarancji na oznakowanie poziome cienkowarstwowe lub wykreślenie wszystkich wskazanych okresów gwarancji, Wykonawca nie otrzyma dodatkowych punktów w tym kryterium oceny ofert. W takim przypadku Zamawiający przyjmuje, że Wykonawca zaproponował najkrótszy okres gwarancji na oznakowanie poziome cienkowarstwowe, tj. okres 6 miesięcy.
GZ – Termin wykonania geolokalizacji znaków = 20%
Sposób oceny:
Wykonanie geolokalizacji znaków do końca trwania umowy = 0 punktów
Wykonanie geolokalizacji znaków do 1 roku od daty zawarcia umowy = 20 punktów
Oferty zawierające termin wykonania geolokalizacji znaków dłuższy niż okres trwania umowy zostaną odrzucone jako nie spełniające wymagań SWZ.
Za niewskazanie w formularzu oferty terminu wykonania geolokalizacji znaków lub wykreślenie wszystkich wskazanych terminów wykonania geolokalizacji znaków Wykonawca nie otrzyma dodatkowych punktów w tym kryterium oceny ofert. W takim przypadku Zamawiający przyjmuje, że Wykonawca zaproponował wykonanie geolokalizacji znaków do końca trwania umowy.
2. Za ofertę najkorzystniejszą zostanie uznana oferta, która spełnia wszystkie wymagania określone w SWZ oraz otrzyma największą liczbę punktów.
3. Zamawiający przyjmuje, że 1 punkt = 1%.
N = C+G+GZ
Gdzie:
N jest łączną ilością punktów badanej oferty
C jest ilością punktów badanej oferty w kryterium Cena brutto
G jest ilością punktów badanej oferty w kryterium Okres gwarancji jakości na przedmiot umowy
GZ jest ilością punktów badanej oferty w kryterium Termin wykonania geolokalizacji znaków
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Okres gwarancji na oznakowanie poziome cienkowarstwowe
4.3.6.) Waga: 20
Kryterium 3
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Termin wykonania geolokalizacji znaków
4.3.6.) Waga: 20
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące:a) Zdolność do występowania w obrocie gospodarczym:
Zamawiający nie stawia warunków w powyższym zakresie
b) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów:
Zamawiający nie stawia warunków w powyższym zakresie
c) Sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
Posiadają ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną co najmniej 100.000,00 zł (w przypadku złożenia oferty na dwie części zamówienia sumę gwarancyjną ubezpieczenia należy podwoić).
d) Zdolności technicznej lub zawodowej:
1) Posiadają wiedzę i doświadczenie tj. w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy, w tym okresie wykonali roboty budowlane w zakresie stałych organizacji ruchu w miastach powyżej 50.000 mieszkańców o łącznej wartości robót budowlanych co najmniej 200.000,00 zł polegające na:
i. bieżącej konserwacji oraz utrzymaniu stałego oznakowania pionowego i urządzeń bezpieczeństwa ruchu w ilości minimum 2 tys. elementów (w przypadku złożenia oferty na dwie części zamówienia ilość wskazanych elementów należy podwoić),
ii. utrzymaniu stałego oznakowania poziomego, oznakowanie poziome minimum 2 tys. m² elementów (w przypadku złożenia oferty na dwie części zamówienia ilość wskazanych elementów należy podwoić),
iii. bieżącym utrzymaniu i remontach barier betonowych i stalowych oraz separatorów ruchu.
2) Dysponują osobami zdolnymi do wykonania zamówienia tj.: Wykonawca, który weźmie udział w postępowaniu winien dysponować osobami zdolnymi do wykonania zamówienia tj. osobami posiadającymi wykształcenie i kwalifikacje zawodowe tj.:
i. posiadającymi uprawnienia do obsługi samojezdnych malowarek do oznakowania poziomego i przeszkolonymi w zakresie oznakowania poziomego (co najmniej 4 osoby),
ii. przeszkolonymi w zakresie kierowania ruchem drogowym (co najmniej 2 osoby),
iii. posiadającymi uprawnienia elektryczne w zakresie eksploatacji i dozoru instalacji i urządzeń elektrycznych (SEP) do 1kV (co najmniej 1 osoba),
iv. posiadającymi osoby z uprawnieniami budowlanymi (do nadzoru wszelkich prac objętych przedmiotem umowy – co najmniej 1 osoba) oraz z wykształceniem inżynierskim (w zakresie inżynierii ruchu – co najmniej 1 osoba).
Uwaga!
Wykonawca może wykazać te same osoby w różnych częściach, na które składa ofertę.
3) dysponują odpowiednim potencjałem technicznym tj.:
i. samochody dostawcze – minimum 3 szt. wyposażone w GPS z możliwością wydruku oraz możliwością udostępnienia aplikacji z podglądem pozycji wskazanego samochodu na podkładzie mapy Miasta Krakowa,
ii. podnośnik koszowy – minimum 1 szt.,
iii. samochód ciężarowy z HDS do 4 ton – minimum 1 szt.,
iv. urządzenie do wiercenia otworów o średnicy od 50 mm do 150 mm (w betonie, kostce granitowej itp.) – minimum 1 szt.,
v. wiertnica do wiercenia otworów – osadzanie słupków w ziemi – minimum 1 szt.,
vi. urządzenie do montażu barier sprężystych (kafar) – minimum 1 szt.,
vii. urządzenie ciśnieniowe zabudowane na samochodzie do mycia znaków, słupków i barier sprężystych – minimum 1 szt.,
viii. szczotki mechaniczne, wyposażone w urządzenia odpylające – minimum 1 szt.,
ix. frezarki do usuwania starego oznakowania – minimum 1 szt.,
x. śrutownica do bezinwazyjnego usuwania oznakowania poziomego – minimum 1 szt.,
xi. malowarki hydrodynamiczne z automatyczną regulacją szerokości i długości malowanych linii oraz automatycznym podajnikiem do granulatu odblaskowego – minimum 1 szt.,
xii. malowarki hydrodynamiczne do malowania ręcznego z automatycznym podajnikiem do granulatu odblaskowego – minimum 1 szt.,
xiii. samojezdna maszyna do układania mas chemoutwardzalnych z automatycznym podajnikiem do granulatu odblaskowego – minimum 1 szt.,
xiv. maszyna do układania masy chemoutwardzalnej – struktura nieregularna z automatycznym podajnikiem do granulatu odblaskowego – minimum 1 szt.,
xv. agregaty prądotwórcze – minimum 1 szt.,
xvi. urządzenie do pomiaru geolokalizacyjnego (odbiornik geodezyjny) zapewniającego dokładność odpowiadającą I klasie szczegółów terenowych w warunkach standardowych, zgodnie z § 16 Rozporządzenia Ministra Rozwoju z dnia 18 sierpnia 2020 r. w sprawie standardów technicznych wykonywania geodezyjnych pomiarów sytuacyjnych i wysokościowych oraz opracowywania i przekazywania wyników tych pomiarów do państwowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego (Dz.U. 2022 poz. 1670 ze zm.) – minimum 1 szt.
xvii. urządzenia do pomiaru i kontroli występowania sieci energetycznej – minimum 1 szt.,
xviii. przewoźne, zespolone urządzenie sygnalizacyjne do zabezpieczania robót drogowych – minimum 2 szt.
Uwaga!
W przypadku złożenia oferty na dwie części zamówienia, ilość wskazanego powyżej potencjału technicznego należy podwoić.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: oświadczenie o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu o niepodleganiu wykluczeniu (załącznik nr 13 do SWZ)
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: a) Wykaz robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty i miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających, czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane zostały wykonane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – inne odpowiednie dokumenty (załącznik nr 8 do SWZ),
Uwaga! Jeżeli Wykonawca powołuje się na doświadczenie w realizacji robót budowlanych, wykonywanych wspólnie z innymi Wykonawcami, wówczas w powyższym wykazie robót budowlanych zobowiązany jest podać jedynie te roboty budowlane, w których wykonaniu Wykonawca ten bezpośrednio uczestniczył.
b) Wykaz osób, skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami (załącznik nr 9 do SWZ),
c) Wykaz narzędzi, wyposażenia zakładu lub urządzeń technicznych dostępnych Wykonawcy w celu wykonania zamówienia publicznego wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami – (załącznik nr 10 do SWZ),
d) Dokument potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną w kwocie co najmniej 100.000 zł.
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
Zamawiający nie żąda załączenia przez wykonawcę do oferty przedmiotowych środków dowodowych.5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
1. Wykaz oświadczeń i dokumentów jakie Wykonawca musi dołączyć do oferty:a) wypełniony Formularz oferty zgodnie z załącznikiem nr 1 do SWZ,
b) oświadczenie Wykonawcy o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu zgodnie z załącznikiem nr 3 do SWZ,
c) oświadczenie Wykonawcy o niepodleganiu wykluczeniu zgodnie z załącznikiem nr 4 do SWZ,
d) pełnomocnictwo do reprezentowania wykonawcy w niniejszym zamówieniu, jeżeli wymieniona osoba/osoby nie zostały wskazane do reprezentacji we właściwym rejestrze lub ewidencji działalności gospodarczej,
e) pełnomocnictwo dla lidera (dotyczy Podmiotów wspólnie ubiegających się o zamówienie, tzw. Konsorcja oraz spółek cywilnych),
f) oświadczenie o zakresie wykonywania zamówienia przez poszczególnych Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie, zgodnie z załącznikiem nr 5 do SWZ,
g) zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby, zgodnie z załącznikiem nr 11 do SWZ,
h) oświadczenie Podmiotu udostępniającego zasoby o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, zgodnie z załącznikiem nr 12 do SWZ,
i) oryginał gwarancji lub poręczenia, jeżeli wadium wnoszone jest w innej formie niż w pieniądzu,
j) podpisany Kosztorys ofertowy: Wykonawca zobowiązany jest dołączyć do oferty kosztorys ofertowy sporządzony na podstawie załączonego do niniejszej SWZ Przedmiaru robót odpowiednio dla danej części zamówienia, zgodnie z załącznikiem nr 7 do SWZ. Kosztorys ofertowy powinien zawierać cenę jednostkową i wartość do każdej pozycji, dla której została określona w przedmiarze ilość jednostek.
2. Szczegółowe zasady sporządzania i przekazywania dokumentów i informacji zawiera SWZ.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
a) Przystępując do postępowania Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium w wysokości:• Część 1: 44 000,00 zł (słownie: czterdzieści cztery tysiące złotych 00/100).
• Część 2: 48 000,00 zł (słownie: czterdzieści osiem tysięcy złotych 00/100)
• Część 3: 36 000,00 zł (słownie: trzydzieści sześć tysięcy złotych 00/100).
• Cześć 4: 32 000,00 zł (słownie: trzydzieści dwa tysiące złotych 00/100).
Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert – odrębnie dla każdej części.
b) Wadium może być wnoszone w pieniądzu, gwarancjach bankowych, gwarancjach ubezpieczeniowych, poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2) ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz.U. z 2024 poz. 419).
c) Wadium wnoszone w pieniądzu należy przelać na konto depozytowe w PKO BP, nr rachunku: 52 1020 2892 0000 5902 0590 8415.
d) Za termin wniesienia wadium w formie pieniężnej przyjmuje się termin uznania rachunku bankowego Zamawiającego.
e) W przypadku wniesienia wadium w formie gwarancji lub poręczenia, o których mowa w lit. b) powyżej, Wykonawca przekazuje Zamawiającemu oryginał gwarancji lub poręczenia w postaci elektronicznej. Wadium musi obejmować cały okres związania ofertą. Gwarancja lub poręczenie musi zawierać w swojej treści nieodwołalne i bezwarunkowe zobowiązane wystawcy dokumentu do zapłaty na rzecz Zamawiającego kwoty wadium płatne na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego. Wadium należy załączyć do zaszyfrowanej, zgodnie z zapisami pkt 1 w Części 8 SWZ, oferty Wykonawcy,
f) Beneficjentem gwarancji jest: Zarząd Dróg Miasta Krakowa, ul. Centralna 53, 31-586 Kraków,
g) Zwrot wadium nastąpi zgodnie z art. 98 ustawy Pzp.
h) Zamawiający zatrzymuje wadium zgodnie z zasadami określonymi w art. 98 ust. 6 ustawy Pzp.
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia, ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.2. W toku prowadzonego postępowania komunikacja pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcami wspólnie ubiegającymi się o udzielenie zamówienia następować będzie za pośrednictwem lidera (pełnomocnika) o którym mowa w pkt 1 w Części 5 SWZ.
3. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców, każdy z Wykonawców wraz z ofertą składa oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu zgodnie z załącznikiem nr 4 do SWZ.
4. Spółka cywilna, jest kwalifikowana jako Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dlatego jej wspólnicy zobowiązani są ustanowić pełnomocnika do reprezentowania w postępowaniu albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy. Pełnomocnictwo musi być załączone do oferty. Ponadto, każdy ze wspólników spółki cywilnej zobowiązany jest do złożenia wraz z ofertą oświadczenia o niepodleganiu wykluczeniu zgodnie z załącznikiem nr 4 do SWZ.
5. W przypadku spółki cywilnej, zamówienie wykazane na spełnienie warunku dotyczącego doświadczenia Wykonawcy wykonane przez spółkę, a nie poszczególnych wspólników, Zamawiający uzna jako zamówienie wykonane przez pojedynczego Wykonawcę, a nie Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.
6. W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia Wykonawcy wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia mogą polegać na zdolnościach tych Wykonawców, którzy wykonają roboty budowlane, do realizacji których te zdolności są wymagane.
7. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia (wspólnicy spółki cywilnej) składają wraz z ofertą oświadczenie o zakresie wykonania zamówienia przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia zgodnie z załącznikiem nr 5 do SWZ.
8. Zgodnie z zapisami w pkt 1 Części 4 SWZ, Zamawiający będzie żądał od Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie/ wspólników spółki cywilnej, dokumentu wymienionego w pkt 1 lit. a) w Części 4 SWZ.
9. Wszyscy Wykonawcy składający wspólną ofertę będą ponosić odpowiedzialność solidarną za wykonanie umowy i wniesienie należytego wykonania umowy. Zamawiający może w ramach odpowiedzialności solidarnej żądać wykonania umowy od wszystkich Wykonawców łącznie lub od każdego z osobna.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Zamawiający dopuszcza zmiany postanowień zawartej umowy zgodnie z przesłankami określonymi w Projektowanych Postanowieniach Umowy - załącznik nr 2 do SWZ.7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2025-09-10 08:00
8.2.) Miejsce składania ofert: https://platformazakupowa.pl/pn/zdmk.krakow
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2025-09-10 08:05
8.4.) Termin związania ofertą: do 2025-10-09
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
1. Pełna nazwa zadania: Roboty w zakresie utrzymania oznakowania oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego wraz z realizacją projektów organizacji ruchu na terenie miasta Krakowa z podziałem na 4 części:Część 1: Rejon I Śródmieście, Część 2: Rejon II Podgórze, Część 3: Rejon III Krowodrza, Część 4: Rejon IV Nowa Huta.
2. Zamawiający przewiduje wykluczenie Wykonawcy w zakresie podstaw określonych w art. 108 ust. 1 od pkt 1) do pkt 6), w art. 109 ust. 1 pkt 4) Pzp oraz w art. 7 ust. 1 od pkt 1) do pkt 3) ustawy o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (Dz.U. z 2025 r. poz. 514).
3. Wykonawcy, jeżeli ma lub miał interes w uzyskaniu danego zamówienia oraz poniósł lub może ponieść szkodę w wyniku naruszenia przez zamawiającego przepisów Pzp przysługują środki ochrony prawnej określone w Dziale 9 ustawy Pzp.