BZP: ŚWIADCZENIE KOMPLEKSOWEJ FORMY REHABILITACJI NA RZECZ SENIORÓW W RAMACH PROJEKTU PN. „BO LICZY SIĘ CZŁOWIEK"
26.08.2025
2025/BZP 00391973/01
GMINA MIEJSKA ŁEBA / MIEJSKI OŚRODEK POMOCY SPOŁECZNEJ
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
ŚWIADCZENIE KOMPLEKSOWEJ FORMY REHABILITACJI NA RZECZ SENIORÓW W RAMACH PROJEKTU PN. „BO LICZY SIĘ CZŁOWIEK"
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINA MIEJSKA ŁEBA / MIEJSKI OŚRODEK POMOCY SPOŁECZNEJ
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 005331871
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Kościuszki 90 A
1.5.2.) Miejscowość: Łeba
1.5.3.) Kod pocztowy: 84-360
1.5.4.) Województwo: pomorskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL636 - Słupski
1.5.7.) Numer telefonu: 0593067160
1.5.8.) Numer faksu: 0593067177
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: mops@leba.eu
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://www.mopsleba.pl/
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka budżetowa
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ochrona socjalna
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
ŚWIADCZENIE KOMPLEKSOWEJ FORMY REHABILITACJI NA RZECZ SENIORÓW W RAMACH PROJEKTU PN. „BO LICZY SIĘ CZŁOWIEK"
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-584877ad-fd5c-4bc6-bdda-b8595bcb1156
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00391973
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-08-26
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00339423/01/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.1 ŚWIADCZENIE KOMPLEKSOWEJ FORMY REHABILITACJI NA RZECZ SENIORÓW W RAMACH PROJEKTU PN. „BO LICZY SIĘ CZŁOWIEK”
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak
2.15.) Nazwa projektu lub programu
Program Fundusze Europejskie dla Pomorza 2021-2027. Priorytet . Priorytet FEPM 05 Fundusze Europejskie dla silnego społecznie Pomorza EFS+, Działanie FEPM.05.17 Usługi społeczne i zdrowotne
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://platformazakupowa.pl/create/proceeding/step1/1152442/0/0/0/13.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://platformazakupowa.pl/create/proceeding/step1/1152442/0/0/0/1
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Komunikacja w postępowaniu o udzielenie zamówienia odbywa się przy użyciu środków komunikacji elektronicznej, za pośrednictwem Platformy zakupowej pod adresem
https://platformazakupowa.pl/create/proceeding/step1/1152442/0/0/0/1
zwanej dalej Platformą. Szczegółowe informacje dotyczące przyjętego w postępowaniu sposobu komunikacji znajdują się w rozdziale III podrozdział 1 niniejszej SWZ.
Zamawiający przypomina, że toku postępowania zgodnie z art. 61 ust. 2 ustawy Pzp komunikacja ustna dopuszczalna jest jedynie w toku negocjacji lub dialogu oraz w odniesieniu do informacji, które nie są istotne.
UWAGA!
Przed przystąpieniem do składania oferty Wykonawca jest zobowiązany zapoznać się z Instrukcją korzystania z Platformy zakupowej. Instrukcja została zamieszczona bezpośrednio na Platformie zakupowej w zakładce Baza Wiedzy.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zamawiający realizuje obowiązek informacyjny w dokumentach zamówienia (SWZ)
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Zamawiający realizuje obowiązek informacyjny w dokumentach zamówienia (SWZ)
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: MOPS.261.1.2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Tak
4.1.9.) Liczba części: 2
4.1.10.) Ofertę można składać na wszystkie części
4.1.11.) Zamawiający ogranicza liczbę części zamówienia, którą można udzielić jednemu wykonawcy: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
Część 1
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Zamówienie publiczne realizowane jest w ramach realizacji projektu pn.: „Bo liczy się człowiek” – wykonywanego w ramach Programu Fundusze Europejskie dla Pomorza 2021-2027. Priorytet . Priorytet FEPM 05 Fundusze Europejskie dla silnego społecznie Pomorza EFS+, Działanie FEPM.05.17 Usługi społeczne i zdrowotne.
2. Przedmiotem zamówienia jest świadczenie kompleksowego postępowania fizjoterapeutycznego obejmującego różne formy rehabilitacji na rzecz seniorów w ramach projektu pn. ”Bo liczy się człowiek”
3. Formy rehabilitacji objęte przedmiotem zamówienia:
CZĘŚĆ 1: Usługi rehabilitacyjne w wymiarze 1000 godzin
Przedmiot zamówienia w CZĘŚCI 1 obejmuje przeprowadzenie zabiegów rehabilitacyjnych z zakresu masażu, fizykoterapii oraz balneoterapii dla (w zależności od wskazań – zabiegi dobierane indywidualnie) maksymalnie dla 100 osób – 10 zabiegów dla każdej osoby zamieszkałej na terenie Gminy Miejskiej Łeba, które będą uczestnikami projektu „Bo liczy się człowiek”
Wykonawca zobowiązany jest posiadać odpowiednie wyposażenie do przeprowadzenia ww. zabiegów oraz wykwalifikowaną kadrę pracowniczą, która indywidualnie dobierze odpowiednie zabiegi dla każdej osoby.
4. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawarto w Załączniku nr 1 do SWZ - Opis Przedmiotu Zamówienia (zwanym dalej OPZ).
5. Szczegółowy zakres realizacji usługi, warunki oraz standardy określone zostały w:
• Opisie Przedmiotu Zamówienia – stanowiący załącznik nr 1 do SWZ
oraz
• wzorze umowy stanowiącym załącznik nr 4 do SWZ
6. Wszystkie wymagania określone w dokumentach wskazanych powyżej stanowią wymagania minimalne, a ich spełnienie jest obligatoryjne. Niespełnienie ww. wymagań minimalnych będzie skutkować odrzuceniem oferty jako niezgodnej z warunkami zamówienia na podstawie art. 226 ust. 1 pkt 5 ustawy Pzp.
4.2.6.) Główny kod CPV: 85000000-9 - Usługi w zakresie zdrowia i opieki społecznej
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
85312500-4 - Usługi rehabilitacyjne
85142100-7 - Usługi fizjoterapii
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2026-12-31
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1.Zamawiający wyznaczył następujące kryteria oceny ofert przypisując im odpowiednie wagi punktowe przyjął, że w zakresie każdego kryterium wyboru oferty najkorzystniejszej 1% wagi kryterium = 1 pkt.
1) Cena (C) - waga kryterium 100% - 100 pkt
(maksymalna liczba punktów w kryterium = 100 pkt)
Za najkorzystniejszą zostanie uznana oferta, która uzyska największą liczbę punktów ze wszystkich kryteriów. Uzyskana liczba punktów w ramach kryterium zaokrąglona będzie do drugiego miejsca po przecinku. Jeżeli trzecia cyfra po przecinku (i/lub następne) jest mniejsza od 5 wynik zostanie zaokrąglony w dół, a jeżeli cyfra jest równa lub większa od 5 wynik zostanie zaokrąglony w górę.
2. Zasada oceny ofert wg kryterium – CENA (C)– 100% , WAGA 100 pkt
Liczba punktów w kryterium „CENA” (C) zostanie obliczona, według poniższych zasad:
• Ocenie podlega cena całkowita brutto oferty wyrażona w PLN.
• Ofercie z najniższą ceną Zamawiający przyzna maksymalną liczbę punktów – 100 pkt.
• Pozostałym ofertom Zamawiający przyzna punkty obliczone wg wzoru matematycznego
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 100
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 2
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Zamówienie publiczne realizowane jest w ramach realizacji projektu pn.: „Bo liczy się człowiek” – wykonywanego w ramach Programu Fundusze Europejskie dla Pomorza 2021-2027. Priorytet . Priorytet FEPM 05 Fundusze Europejskie dla silnego społecznie Pomorza EFS+, Działanie FEPM.05.17 Usługi społeczne i zdrowotne.
2. Przedmiotem zamówienia jest świadczenie kompleksowego postępowania fizjoterapeutycznego obejmującego różne formy rehabilitacji na rzecz seniorów w ramach projektu pn. ”Bo liczy się człowiek”
3. Formy rehabilitacji objęte przedmiotem zamówienia:
CZĘŚĆ 2: Usługi terapeutyczne w wymiarze 360 godzin
Przedmiotem zamówienia w CZĘŚCI 2 jest usługa terapeutyczna mająca na celu zapewnienie środowiskowego wsparcia i pomocy osobom, które z powodu choroby znalazły się w trudnej sytuacji życiowej: osobistej, rodzinnej, zawodowej, społecznej.
Ponadto będzie także ukierunkowana na działania usprawniające funkcjonowanie społeczne: motywowanie do aktywności, motywowanie do leczenia i rehabilitacji, trening samoobsługi, trening higieny osobistej, trening umiejętności niezbędnych do prawidłowego funkcjonowania społecznego.
Zaplanowane jest objęcie wsparciem maksymalnie 60 osób, dla jednej osoby przewidziano 6 godzin usługi terapeutycznej.
4. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawarto w Załączniku nr 1 do SWZ - Opis Przedmiotu Zamówienia (zwanym dalej OPZ).
5. Szczegółowy zakres realizacji usługi, warunki oraz standardy określone zostały w:
• Opisie Przedmiotu Zamówienia – stanowiący załącznik nr 1 do SWZ
oraz
• wzorze umowy stanowiącym załącznik nr 4 do SWZ
6. Wszystkie wymagania określone w dokumentach wskazanych powyżej stanowią wymagania minimalne, a ich spełnienie jest obligatoryjne. Niespełnienie ww. wymagań minimalnych będzie skutkować odrzuceniem oferty jako niezgodnej z warunkami zamówienia na podstawie art. 226 ust. 1 pkt 5 ustawy Pzp.
4.2.6.) Główny kod CPV: 85000000-9 - Usługi w zakresie zdrowia i opieki społecznej
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2026-12-31
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1.Zamawiający wyznaczył następujące kryteria oceny ofert przypisując im odpowiednie wagi punktowe przyjął, że w zakresie każdego kryterium wyboru oferty najkorzystniejszej 1% wagi kryterium = 1 pkt.
1) Cena (C) - waga kryterium 100% - 100 pkt
(maksymalna liczba punktów w kryterium = 100 pkt)
Za najkorzystniejszą zostanie uznana oferta, która uzyska największą liczbę punktów ze wszystkich kryteriów. Uzyskana liczba punktów w ramach kryterium zaokrąglona będzie do drugiego miejsca po przecinku. Jeżeli trzecia cyfra po przecinku (i/lub następne) jest mniejsza od 5 wynik zostanie zaokrąglony w dół, a jeżeli cyfra jest równa lub większa od 5 wynik zostanie zaokrąglony w górę.
2. Zasada oceny ofert wg kryterium – CENA (C)– 100% , WAGA 100 pkt
Liczba punktów w kryterium „CENA” (C) zostanie obliczona, według poniższych zasad:
• Ocenie podlega cena całkowita brutto oferty wyrażona w PLN.
• Ofercie z najniższą ceną Zamawiający przyzna maksymalną liczbę punktów – 100 pkt.
• Pozostałym ofertom Zamawiający przyzna punkty obliczone wg wzoru matematycznego
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 100
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
O udzielenie zamówienia może ubiegać się Wykonawca, który spełnia łącznie następujące warunki:• nie podlega wykluczeniu na podstawie art. 108 ust. 1 Pzp z uwzględnieniem postanowień art. 110 Pzp,
• spełnia warunki, o których mowa w art. 112 ust. 2 Pzp, okres lone w pkt 2.
2) udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące:
a) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym:
Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.
b) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów:
Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.
c) sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.
d)zdolności technicznej lub zawodowej:
CZĘŚĆ 1:
Zamawiający uzna, że Wykonawca spełnia warunek dotyczący zdolności technicznych i zawodowych, niezbędnych do wykonywania przedmiotowego zamówienia wówczas, gdy wykaże, że dysponuje minimum 2 osobami posiadającymi kwalifikacje do wykonywania zawodu fizjoterapeuty/rehabilitanta/technik rehabilitant. Jeżeli Wykonawca w celu potwierdzenia spełniania warunku udziału w postępowaniu polega na zdolnościach technicznych lub zawodowych innego podmiotu, powyższy warunek zostanie uznany za spełniony, jeżeli spełnia go w całości ten podmiot.
Powyższy warunek zostanie uznany za spełniony, jeśli Wykonawca przedłoży Zamawiającemu: wykaz osób wraz z uwierzytelnioną kopią dokumentów potwierdzających posiadanie uprawnień fizjoterapeuty/rehabilitanta/technik rehabiltant (np. dyplom, certyfikat)
CZĘŚĆ 2:
Zamawiający uzna, ze Wykonawca spełnia warunek dotyczący zdolności technicznych i zawodowych niezbędnych do wykonywania przedmiotowego zamówienia wówczas, gdy wykaże, ze dysponuje minimum 1 osobą posiadającą niezbędne kwalifikacje do realizacji przedmiotu zamówienia , tj. do wykonywania usługi w zakresie terapii środowiskowej – osoba z wykształceniem wyższym, np. psychologia, pedagogika, socjaologia, psychiatria, geriatria lub średnie z ukończonym szkoleniem z zakresu terapii środowiskowej lub terapeuta zajęciowy – osoba z wykształceniem średnim medycznym w zakresie terapii zajęciowej lub osoba posiadająca kurs ergoterapii, lub osoba fizjoterapeuta – osoba wykonująca zawód fizjoterapeuty i posiadająca tytuł magistra i
instruktor terapii zajęciowej – osoba, która ukończyła policealną szkołę o specjalności terapeuta zajęciowy, osoba z wykształceniem wyższym z zakresu terapii zajęciowej, osoba z wykształceniem wyższym, np. psychologia, pedagogika specjalna, oraz kursu dającego kwalifikacje instruktora terapii zajęciowe. Jeżeli Wykonawca w celu potwierdzenia spełniania warunku udziału w postępowaniu polega na zdolnościach technicznych lub zawodowych innego podmiotu, powyższy warunek zostanie uznany za spełniony, jeżeli spełnia go w całości ten podmiot. Zamawiający dokona oceny spełnienia warunków udziału w postępowaniu wg formuły spełnia – nie spełnia w oparciu o wymagane w Rozdziale II podrozdział 8 SWZ dokumenty.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: W celu potwierdzenia braku podstaw do wykluczenia z udziału w postępowaniu (art. 273 ust. 1 pkt. 2 ustawy Pzp) Wykonawca składa następujące podmiotowe środki dowodowe:
a) Oświadczenie Wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy Pzp, o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. z 2020 r. poz. 1076), z innym Wykonawcą, który złożył odrębną ofertę, ofertę częściową lub wniosek o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, albo oświadczenia o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty niezależnie od innego Wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej – załącznik nr 9 do SWZ.
b) Oświadczenie Wykonawcy o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu, o którym mowa w rozdziale II, podrozdział 8.1 SWZ, w zakresie podstaw wykluczenia z postępowania wskazanych przez Zamawiającego, o których mowa w:
• art. 108 ust. 1 pkt 3 ustawy Pzp,
• art. 108 ust. 1 pkt 4 ustawy Pzp, dotyczących orzeczenia zakazu ubiegania się o zamówienie publiczne tytułem środka zapobiegawczego,
• art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy Pzp, dotyczących zawarcia z innymi Wykonawcami porozumienia mającego na celu zakłócenie konkurencji,
• art. 108 ust. 1 pkt 6 ustawy Pzp, - wg załącznika Nr 10 SWZ.
c) odpis lub informacja z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej - sporządzone nie wcześniej niż 3 miesiące przed jej złożeniem, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji (jeśli spełnione będą warunki art. 274 ust. 4 Pzp Zamawiający samodzielnie uzyska dokument za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych).
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: W celu potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu (art. 273 ust. 1 pkt. 2 ustawy Pzp) Wykonawca składa następujące podmiotowe środki dowodowe:
a) Wykaz usług (odrębnie dla każdej części) wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 3 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty i miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których usługi te zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających, czy te usługi zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego usługi zostały wykonane, a jeżeli Wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – inne odpowiednie dokumenty. Wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 5 do SWZ.
b) Wykaz osób, (odrębne dla każdej części) skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego. Wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 6 do SWZ.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia publicznego oferta przedstawiona przez dwóch lub więcej Wykonawców (współpartnerów) wchodzących w skład konsorcjum lub spółki cywilnej musi być przedstawiona jako jedna oferta, od jednego podmiotu ispełniać następujące wymagania:
a) Wykonawcy występujący wspólnie są zobowiązani do ustanowienia Pełnomocnika (lidera) do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie niniejszego zamówienia albo do reprezentowania ich w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Umocowanie należy przedłożyć wraz z ofertą – treść pełnomocnictwa powinna dokładnie
określać zakres umocowania.
b) Wypełniając Formularz oferty, jak również inne dokumenty powołujące się na „Wykonawcę”; w miejscu „np. nazwa i adres Wykonawcy” należy wpisać dane Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie.
c) Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia ponoszą solidarną odpowiedzialność za niewykonanie lub nienależyte wykonanie zobowiązania, określoną w at. 366 Kodeksu cywilnego.
d) W ofercie powinien być podany adres do korespondencji i kontakt telefoniczny z Pełnomocnikiem Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia. Wszelka korespondencja dokonywana będzie wyłącznie z podmiotem występującym jako Pełnomocnik.
e) Przed podpisaniem umowy (w przypadku wyboru oferty), Wykonawcy składający ofertę wspólną będą mieli obowiązek przedstawić Zamawiającemu kopię umowy regulującej ich współpracę.
f) W odniesieniu do wymagań postawionych przez Zamawiającego każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia oddzielnie musi udokumentować, że nie podlega wykluczeniu - każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia publicznego składa oświadczenie, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy Pzp.
g) Sposób składania dokumentów w ofercie wspólnej:
• dokumenty dotyczące własnej firmy składa każdy z Wykonawców składających ofertę wspólną w imieniu swojej firmy,
• oświadczenie i dokumenty potwierdzające brak podstaw do wykluczenia z postępowania oraz o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie,
• dokumenty wspólne takie jak np. formularz oferty, wykaz dostaw, wykaz osób - składa Pełnomocnik Wykonawców w imieniu wszystkich Wykonawców składających ofertę wspólną.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
1. Strony, poza możliwością zmiany zawartej Umowy na podstawie art. 455 Pzp, przewidują również możliwość dokonywania zmian postanowień zawartej Umowy, w następujących przypadkach:1) z powodu siły wyższej okaże się, że realizacja całości umowy jest niemożliwa, Strony mogą dopuścić możliwość zmiany terminu lub zmniejszenia zakresu jej realizacji.
2) zmiany terminu realizacji przedmiotu umowy, będące następstwem okoliczności leżących po stronie Zamawiającego, w szczególności: wstrzymanie realizacji zamówienia przez Zamawiającego w uzasadnionych przypadkach;
3) zmiany terminu realizacji przedmiotu umowy w przypadku, gdy z przyczyn leżących po stronie Zamawiającego wystąpi sytuacja, że Wykonawca w okresie przewidzianym na realizację zamówienia nie mógł realizować przedmiotu zamówienia i w związku z tym wystąpi konieczność przedłużenia terminu wykonania zamówienia. Czas, o który wydłużony zostanie umowny termin wykonania zamówienia nie może być dłuższy od czasu, przez który Wykonawca nie mógł realizować przedmiotu zamówienia;
4) w sytuacjach, których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy, a zmiana sposobu wykonania przedmiotu umowy będzie konieczna po weryfikacji wykonanego projektu;
5) do umowy o dofinansowanie Projektu zostanie wprowadzona zmiana skutkująca zmianą liczby podopiecznych lub godzin świadczenia usług, o których mowa w § 5 ust. 2 umowy. W takim przypadku, Strony wprowadzą zmianę do Umowy w zakresie łącznej liczby podopiecznych lub wymiaru godzin świadczenia usług, poprzez jej dostosowanie do danych zapisanych w zaktualizowanej wersji projektu. Cena jednostkowa godziny, o której mowa w§ 5 ust. 2 umowy nie ulegnie zmianie. . Zmiana taka nie może przekroczyć 50% liczby godzin usług oraz liczby podopiecznych opisanej w OPZ;
6) zmiana osób, przy pomocy których Wykonawca realizuje przedmiot umowy na inne osoby legitymujące się takimi samymi uprawnieniami i doświadczeniem jak określone w OPZ;
7) zmiana podwykonawców, przy pomocy których Wykonawca wykonuje przedmiotu mowy na innych podwykonawców z zastrzeżeniem posiadania przez tych podwykonawców kwalifikacji i doświadczenia, określonych w OPZ (dotyczy przypadku, w którym Wykonawca posługuje się potencjałem podwykonawców);
8) rezygnacji przez Zamawiającego z realizacji części przedmiotu umowy. W takim przypadku wynagrodzenie przysługujące Wykonawcy zostanie pomniejszone, przy czym Zamawiający zapłaci za wykonaną dotychczas część zamówienia oraz udokumentowane koszty, które Wykonawca poniósł w związku z wynikającymi z umowy planowanymi kosztami;
9) zmiany powszechnie obowiązujących przepisów prawa w zakresie mającym wpływ na realizację przedmiotu umowy, jak również w przypadku, gdy konieczność wprowadzenia zmian będzie następstwem zmian wytycznych, na podstawie których jest realizowany projekt lub zaleceń Instytucji Zarządzającej;
10) w przypadku ograniczenia albo nieprzyznania funduszy zewnętrznych.
2. Przewidziane powyżej okoliczności stanowiące podstawę zmian do umowy, stanowią uprawnienie Zamawiającego nie zaś jego obowiązek wprowadzenia takich zmian.
3. Warunkiem wprowadzenia zmian jest uprzednie poinformowanie na piśmie drugiej Strony o ujawnionych okolicznościach (wraz z uzasadnieniem) powodujących konieczność zmian w umowie, a jeżeli zmiana będzie miała wpływ na warunki dofinansowania lub warunki określone we wniosku o dofinansowanie – konieczne może być uzyskanie zgody Instytucji Zarządzającej.
4. Każda zmiana, pod rygorem nieważności, zostanie wprowadzona w formie pisemnej, w formie aneksu do umowy.
5. Nie stanowi zmiany umowy zmiana danych związanych z obsługą administracyjno-organizacyjną umowy, zmiany danych teleadresowych, zmiany osób wskazanych do kontaktów między Stronami.
6. W przypadku zmiany terminu (wydłużenia) terminu realizacji Umowy, stawka godzinowa wynagrodzenia pozostanie na dotychczasowym poziomie
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy