BZP: Przygotowanie , dowóz oraz przekazanie posiłków dla jednostek i instytucji wojskowych oraz pododdziałów będących na zaopatrzeniu 34 WOG
27.08.2025
2025/BZP 00393276/01
34 Wojskowy Oddział Gospodarczy w Rzeszowie
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Przygotowanie , dowóz oraz przekazanie posiłków dla jednostek i instytucji wojskowych oraz pododdziałów będących na zaopatrzeniu 34 WOG
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: 34 Wojskowy Oddział Gospodarczy w Rzeszowie
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 180690373
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Krakowska 11B
1.5.2.) Miejscowość: Rzeszów
1.5.3.) Kod pocztowy: 35-111
1.5.4.) Województwo: podkarpackie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL823 - Rzeszowski
1.5.7.) Numer telefonu: 261156385
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowienia34wog@ron.mil.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.34wog.wp.mil.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka budżetowa
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Obrona
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Tak
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Przygotowanie , dowóz oraz przekazanie posiłków dla jednostek i instytucji wojskowych oraz pododdziałów będących na zaopatrzeniu 34 WOG
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-10934bb0-9136-4a84-a984-dae150ebe55b
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00393276
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-08-27
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.13.) O zamówienie mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, którzy spełniają warunki określone w art. 361 ustawy – usługi społeczne: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://platformazakupowa.pl/transakcja/11650233.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: Komunikacja w postępowaniu o udzielenie zamówienia, w tym składanie ofert,
wymiana informacji oraz przekazywanie dokumentów lub oświadczeń między Zamawiającym a Wykonawcą odbywa się przy użyciu środków komunikacji elektronicznej. Przez środki komunikacji elektronicznej rozumie się środki komunikacji elektronicznej zdefiniowane w ustawie z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną.
https://platformazakupowa.pl/transakcja/1165023
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Zamawiający będzie przekazywał wykonawcom informacje za pośrednictwem platformazakupowa.pl. Informacje dotyczące odpowiedzi na pytania, zmiany
specyfikacji, zmiany terminu składania i otwarcia ofert Zamawiający będzie zamieszczał na platformie w sekcji “Komunikaty”.
Korespondencja, której zgodnie z obowiązującymi przepisami adresatem jest konkretny wykonawca, będzie przekazywana za pośrednictwem platformazakupowa.pl do konkretnego wykonawcy lub za pomocą poczty elektronicznej e-mail: konkretnemu Wykonawcy.
2. W korespondencji kierowanej do Zamawiającego za pomocą poczty elektronicznej Wykonawca winien posługiwać się nazwą i numerem postępowania.
3. Ofertę wraz z załącznikami wymaganymi do oferty należy złożyć w oryginale w formie elektronicznej opatrzoną kwalifikowanym
podpisem elektronicznym lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym – za pośrednictwem
Formularza oferty dostępnego na:
https://platformazakupowa.pl/transakcja/1165023
4. Zamawiający, określa niezbędne wymagania sprzętowo - aplikacyjne umożliwiające pracę na platformazakupowa.pl, tj.:
a) stały dostęp do sieci Internet o gwarantowanej przepustowości nie mniejszej niż 512 kb/s,
b) komputer klasy PC lub MAC o następującej konfiguracji: pamięć min. 2 GB Ram, procesor Intel IV 2 GHZ lub jego nowsza wersja,
jeden z systemów operacyjnych – MS Windows 7, Mac Os x 10 4, Linux, lub ich nowsze wersje,
c) zainstalowana dowolna, inna przeglądarka internetowa niż Internet Explorer,
d) włączona obsługa JavaScript,
e) zainstalowany program Adobe Acrobat Reader lub inny obsługujący format plików .pdf,
f) Szyfrowanie na platformazakupowa.pl odbywa się za pomocą protokołu TLS 1.3.
g) Oznaczenie czasu odbioru danych przez platformę zakupową stanowi datę oraz dokładny czas (hh:mm:ss) generowany wg. czasu lokalnego serwera synchronizowanego z zegarem Głównego Urzędu Miar.
5. Wykonawca, przystępując do niniejszego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego:
a) akceptuje warunki korzystania z platformazakupowa.pl określone w Regulaminie zamieszczonym na stronie internetowej pod
linkiem w zakładce „Regulamin" oraz uznaje go za wiążący,
b) zapoznał i stosuje się do Instrukcji składania ofert/wniosków dostępnej pod linkiem:
https://drive.google.com/file/d/1Kd1DttbBeiNWt4q4slS4t76lZVKPbkyD/view Zamawiający nie ponosi odpowiedzialności za złożenie
oferty w sposób niezgodny z Instrukcją korzystania z platformazakupowa.pl, w szczególności za sytuację, gdy zamawiający zapozna
się z treścią oferty przed upływem terminu składania ofert (np. złożenie oferty w zakładce „Wyślij wiadomość do zamawiającego”).
Taka oferta zostanie uznana przez Zamawiającego za ofertę handlową i nie będzie brana pod uwagę w przedmiotowym
postępowaniu, ponieważ nie został spełniony obowiązek narzucony w art. 221 Ustawy Pzp. Zamawiający informuje, że instrukcje
korzystania z platformazakupowa.pl dotyczące w szczególności logowania, składania wniosków o wyjaśnienie treści SWZ, składania
ofert oraz innych czynności podejmowanych w niniejszym postępowaniu przy użyciu platformazakupowa.pl znajdują się w zakładce
„Instrukcje dla Wykonawców" na stronie internetowej pod adresem: https://platformazakupowa.pl/strona/45-instrukcje
6. Formaty plików wykorzystywanych przez wykonawców powinny być zgodne z Rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów z dnia
21 maja 2024 r. w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności, minimalnych wymagań dla rejestrów publicznych i wymiany informacji
w postaci elektronicznej oraz minimalnych wymagań dla systemów teleinformatycznych.
1) Zamawiający rekomenduje wykorzystanie formatów: .pdf .doc .docx .xls .xlsx .jpg (.jpeg) ze szczególnym wskazaniem na .pdf
2) W celu ewentualnej kompresji danych Zamawiający rekomenduje wykorzystanie jednego z formatów:
a) .zip
b) .7Z
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): 1. W związku z wprowadzeniem do krajowego porządku prawnego postanowień
Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), zwanego dalej RODO, a także ustawy z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie
danych osobowych informuje się, iż na stronie internetowej Zamawiającego pod adresem: https://34wog.wp.mil.pl/pl/ zawarto stosowną klauzulę informacyjną dla osób fizycznych przystępujących i biorących udział w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego.
2. Wykonawcy ubiegający się o udzielenie zamówienia powinni zapoznać się treścią przedmiotowej klauzuli jak również respektować zawarte w niej postanowienia i zasady.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: ZS/117/2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest: Przygotowanie, dowóz oraz przekazanie posiłków dla jednostek i instytucji wojskowych oraz pododdziałów będących na zaopatrzeniu 34 WOG, w formie trzech oddzielnych posiłków, tj.:
1) I i II śniadanie (posiłek mieszany – gotowany, wędliny, produkty mleczarskie),
2) obiad (posiłek gotowany),
3) kolacja (posiłek mieszany – gotowany, wędliny, produkty mleczarskie),
- przygotowanych zgodnie z jadłospisem zatwierdzonym przez Szefa Logistyki lub inną wyznaczoną osobę.
2. Wykaz planowanych racji żywnościowych w 2025 roku w ramach zamówienia podstawowego wynosi 3 330 natomiast ilość racji żywnościowych w ramach prawa opcji może wynieść maksymalnie 3 330. Łączna ilość racji żywnościowych w 2025 roku w ramach zamówienia podstawowego oraz prawa opcji wyniesie maksymalnie 6 660.
3. Wykonawca dostarczy posiłki specjalistycznym transportem własnym spełniając wymogi obowiązującego prawa żywnościowego według obowiązujących norm wyżywienia określonych w rozporządzeniu Ministra Obrony Narodowej z dnia 28 kwietnia 2022 r. w sprawie bezpłatnego wyżywienia żołnierzy zawodowych Sił Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej (Dz. U. poz. 1080), rozporządzeniu Ministra Obrony Narodowej z dnia 13 maja 2022 r. w sprawie umundurowania i wyżywienia oraz innych należności wydawanych żołnierzom niebędących żołnierzami zawodowymi (Dz. U. poz. 1131), Decyzji nr 86/Log/P4/ Ministra Obrony Narodowej z dnia 16 grudnia 2020 r. w sprawie wprowadzenia do użytku w resorcie obrony narodowej „Przepisów o działalności służby żywnościowej DU/4.21.1(B)” oraz zgodnie z wymaganiami określonymi w załącznikach do projektu umowy.
4. Posiłki śniadaniowe każdego dnia winny być przygotowywane w jednym zestawie. W skład śniadań uwzględniać: przetwory mleczne, pieczywo, masło naturalne bądź inne tłuszcze, dodatki do pieczywa (wędlina, konserwy, produkty nabiałowe, dżem, miód, itp.), dodatki warzywne i gorące napoje.
5. Posiłki obiadowe winny być przygotowywane w zestawie trzech dań obejmujących: zupę z pieczywem, drugie danie z dwoma dodatkami warzywnymi (w tym jeden w postaci surówki), deser oraz napój. Dla urozmaicenia żywienia, dekadowo (co 10 dni), w składzie drugich dań obiadowych Wykonawca winien przygotować dania w połowie potrawy mięsne (w tym ryby) i w połowie pozostałe potrawy z mięsa rozdrobnionego, półmięsne i bezmięsne. Te same rodzaje zup i drugich dań nie mogą wystąpić częściej niż raz w dekadzie (co 10 dni). Kompot winien być podawany nie częściej niż co drugi dzień na przemian z innymi napojami, jak soki i napoje owocowe, warzywne lub owocowo-warzywne. Na deser Wykonawca zapewni budynie, kisiele wzbogacone owocami, galaretki, koktajle mleczne, ciasta, słodycze, itp.
6. Posiłki kolacyjne winne być przygotowywane jako potrawy gorące uzupełnione pieczywem z dodatkami. W daniach kolacyjnych bez udziału potrawy gorącej należy odpowiednio zwiększać dodatki do pieczywa. Niezależnie od formy kolacji (gotowanej, suchej) zaleca się planować dodatek w formie owocu lub warzywa. W przypadku posiłków kolacyjnych w formie
suchej wydawanej razem z obiadem produkty muszą być zapakowane w taki sposób, aby nie doszło do ich zanieczyszczenia (wędliny i produkty nabiałowe zapakowane próżniowo).
7. Zamawiający, stosownie do art. 95 ustawy Prawo zamówień publicznych, wymaga zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez Wykonawcę lub podwykonawcę osób wykonujących czynności:
1) przygotowania posiłków;
2) wydawania posiłków;
3) transportu posiłków.
8. Miejsca odbioru posiłków: Dębica, Mielec, Strzyżów, Ropczyce, Jasło, Sędziszów Małopolski, Sanok, Ustrzyki Dolne, Lesko, Brzozów, Krosno, Rzeszów, Jarosław, Gniewczyna Łańcucka, Żurawica, Nisko, Przemyśl, Trzcianiec.
9. Szczegółowe wymagania w zakresie organizacji i jakości żywienia oraz wykaz planowanych należności w 2025 roku stanowi integralną część SWZ – załącznik nr 5 do SWZ
10. Szczegółowe zestawy asortymentowo-ilościowe produktów spożywczych oraz wymagane parametry energetyczne i odżywcze normy wyżywienia szkolnej 020 określone są w sposób enumeratywny w załączniku nr 6 do SWZ.
11. Wykaz wskaźników przeliczeniowych podlegających stosowaniu przy kompensowaniu (stosowaniu zamienności) różnic produktów spożywczych faktycznie zużytych w procesie żywienia z wielkościami normatywnymi stanowi załącznik nr 7 do SWZ.
12. Zalecane wielkości porcji potraw i napojów należności szkolnej określony jest w załączniku nr 8 do SWZ.
11. Zamawiający określa w sposób szczegółowy wymagania w zakresie utrzymania stanu sanitarno-higienicznego żywienia, sprawowania nadzoru oraz doświadczenia w załączniku nr 9 do SWZ.
13. Warunki wzajemnych rozliczeń finansowych określony został zgodnie z załącznikiem nr 10 do SWZ.
14. Wymiar finansowy zasadniczej i dodatkowej normy żywnościowej oraz ich wymiar finansowy stanowi załącznik nr 11 do SWZ.
15. Integralną częścią Opisu Przedmiotu Zamówienia stanowią projektowane postanowienia umowne stanowiące załącznik nr 4 do SWZ oraz Formularz kalkulacji ceny ofertowej stanowiący załącznik nr 1A do SWZ.
4.2.6.) Główny kod CPV: 55520000-1 - Usługi dostarczania posiłków
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Tak
4.2.9) Rodzaj i maksymalna wartość opcji oraz okoliczności skorzystania z opcji:
1. Zgodnie z art. 441 ustawy z dnia 11 września 2019 r. - Prawo zamówień publicznych Zamawiający przewiduje a Wykonawca wyraża zgodę na prawo opcji. Prawem opcji objęte jest świadczenie usług wyszczególnione w załączniku nr 1A do SWZ (Formularz kalkulacja ceny ofertowej) w zakresie wykraczającym poza wartość zamówienia podstawowego.2. W ramach prawa opcji Zamawiający uprawniony jest do realizacji zwiększonego zakresu wartości przedmiotu zamówienia maksymalnie do 100 % wartości zamówienia podstawowego, w sytuacji zaistnienia potrzeby zabezpieczenia większej ilości uprawnionych żywionych. Skorzystanie przez Zamawiającego z prawa opcji jest uprawnieniem Zamawiającego, z którego może skorzystać lub nie. W przypadku wykorzystania przez Zamawiającego przysługującego mu uprawnienia Wykonawca ma obowiązek realizacji zamówienia opcjonalnego.
3. Realizacja zamówienia opcjonalnego nastąpi po takich samych cenach jednostkowych, jak w zamówieniu podstawowym, zgodnie z ofertą złożoną przez Wykonawcę. W przypadku skorzystania z prawa opcji Zamawiający powiadomi o tym fakcie Wykonawcę na piśmie, w terminie nie później niż do 8 grudnia 2025 r.
4. Niezłożenie przez Zamawiającego powiadomienia, o którym mowa w ust. 17 w terminie do 8 grudnia 2025 r. oznacza rezygnację z pozostałej części przedmiotu zamówienia. Wykonawca oświadcza, że zgadza się na przewidziane prawo opcji, dotyczące realizacji usługi, i że nie przysługuje mu żadne roszczenie z tytułu nie zlecenia przez Zamawiającego realizacji przedmiotu zamówienia w zakresie objętym opcją.
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2025-12-31
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1. Zamawiający wybierze Ofertę najkorzystniejszą spośród Ofert nie odrzuconych wyłącznie na podstawie kryterium oceny Ofert, którym są:
1) Cena Co (w rozumieniu łączna wartość brutto zamówienia podstawowego oraz zamówienia w ramach prawa opcji) – waga 100%,
gdzie punkty wyliczane są wg następującego wzoru:
C0 = Cmin/Cb· 100 pkt C0 – liczba punktów uzyskanych przez ofertę badaną (po zaokrągleniu do dwóch miejsc po przecinku) w
kryterium cena 100% CMIN – najniższa zaproponowana cena wśród ofert niepodlegających odrzuceniu CB – zaproponowana cena
oferty badanej.
2. Punkty będą liczone z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku. Najwyższa liczba punktów wyznaczy najkorzystniejszą ofertę. Za ofertę najkorzystniejszą zostanie uznana ta oferta spośród złożonych, która uzyska najwyższą liczbę punktów. Maksymalna liczba punktów, jaką może osiągnąć oferta wynosi 100.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 100
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 5
Art. 109 ust. 1 pkt 7
Art. 109 ust. 1 pkt 8
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
Spełniają warunki udziału w postępowaniu określone przez Zamawiającego dotyczące:1) zdolności technicznej lub zawodowej. Warunek w powyższym zakresie zostanie uznany za spełniony, jeżeli Wykonawcy
ubiegający się o udzielenie przedmiotowego zamówienia:
a) wykaże, że w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, należycie wykonał lub w przypadku świadczeń ciągłych lub okresowych nadal wykonuje co najmniej dwie usługi przygotowania, dowozu oraz przekazania posiłków, z których każda trwała minimum 6 miesięcy, a jej wartość była nie mniejsza niż 100 000,00 zł brutto każda.
UWAGA I:
Nie dopuszcza się sumowania wartości usług realizowanych w ramach kilku umów w celu uzyskania progu wartościowego wyznaczonego przez Zamawiającego.
UWAGA II:
W przypadku oferty składanej przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (Konsorcjum, spółka cywilna), wystarczającym jest, aby dokumenty, o których mowa w pkt. 1 złożone zostały przez jednego z partnerów konsorcjum / wspólnika spółki cywilnej, który spełnia warunki udziału w postępowaniu i zrealizuje usługi, do których realizacji te uprawnienia są wymagane.
UWAGA III:
W przypadku oferty składanej przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie, z którego wynika, które usługi wykonają poszczególni Wykonawcy. Wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 15 do SWZ.
UWAGA IV:
Zamawiający na zasadzie art. 118 ust. 1 ustawy Pzp dopuszcza powoływania się na zasoby podmiotu trzeciego w zakresie uprawnień zdolności technicznej lub zawodowej, jeśli podmioty te wykonają usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 1. Zamawiający wezwie Wykonawcę, którego oferta zostanie najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym, terminie nie krótszym niż 5 dni, następujących podmiotowych środków dowodowych potwierdzających brak podstaw do wykluczenia Wykonawcy z udziału w postępowaniu:
1) odpisu lub informacji z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, sporządzonych nie wcześniej niż 3 miesiące przed jej złożeniem, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy Pzp;
2) oświadczenia Wykonawcy o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy, w zakresie
podstaw wykluczenia z postępowania wskazanych przez zamawiającego, o których mowa w: a) art. 108 ust. 1 pkt 3 ustawy, b) art.
108 ust. 1 pkt 4 ustawy, dotyczących orzeczenia zakazu ubiegania się o zamówienie publiczne tytułem środka zapobiegawczego, c)
art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy, dotyczących zawarcia z innymi wykonawcami porozumienia mającego na celu zakłócenie konkurencji, d)
art. 108 ust. 1 pkt 6 ustawy, e) art. 109 ust. 1 pkt 1 ustawy, odnośnie do naruszenia obowiązków dotyczących płatności i opłat
lokalnych, o których mowa w ustawie z dnia 12 stycznia 1991 r. o podatkach i opłatach lokalnych, f) art. 109 ust. 1 pkt 5, 7 i 8 ustawy,
g) art. 7 ust 1 Ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na
Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (Dz.U. z 2022 poz.835). Wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 3 do SWZ;
UWAGA:
W przypadku Oferty składanej przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (Konsorcjum, spółka cywilna), wymóg złożenia wszystkich dokumentów, o których mowa w ust. 1 dotyczy każdego partnera konsorcjum/ wspólnika spółki cywilnej.
2. Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej zamiast:
1) odpisu albo informacji z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, o których mowa w ust. 1 pkt 1 – składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania
a) nie otwarto jego likwidacji, nie ogłoszono upadłości, jego aktywami nie zarządza likwidator lub sąd, nie zawarł układu z wierzycielami, jego działalność gospodarcza nie jest zawieszona ani nie znajduje się on w innej tego rodzaju sytuacji wynikającej z podobnej procedury przewidzianej w przepisach miejsca wszczęcia tej procedury.
3. Dokumenty, o których mowa w ust. 2 pkt 1 powinny być wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed ich złożeniem.
4. Jeżeli w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w ust. 1, lub gdy dokumenty te nie odnoszą się do wszystkich przypadków, o których mowa w art. 108 ust. 1 pkt 1, 2 i 4, art. 109 ust. 1 pkt 1, 2 lit. a i b oraz pkt 3 ustawy, zastępuje się je odpowiednio w całości lub w części dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone pod przysięgą, lub, jeżeli w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument miał dotyczyć, nie ma przepisów o oświadczeniu pod przysięgą, złożone przed organem sądowym lub administracyjnym, notariuszem, organem samorządu zawodowego lub gospodarczego, właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania wykonawcy lub miejsce zamieszkania osoby, której dokument miał dotyczyć. Przepis ust. 3 stosuje się.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Zamawiający wezwie Wykonawcę, którego oferta zostanie najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym, nie krótszym niż 5 dni
terminie następujących podmiotowych środków dowodowych potwierdzających spełnienie warunków udziału w postępowaniu, tj.:
1) Wykaz co najmniej dwóch referencji potwierdzających realizację umów przygotowania, dowozu oraz przekazania posiłków z okresu ostatnich trzech lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym
dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego usługi zostały wykonane, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenie wykonawcy; a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie, gdzie każda z usług trwała minimum 6 miesięcy i opiewała na kwotę nie mniejszą niż 100 000,00 zł brutto (każda). Wzór wykazu stanowi załącznik nr 16 do SWZ.
UWAGA:
W przypadku oferty składanej przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (Konsorcjum, spółka cywilna),
wystarczającym jest, aby dokumenty, o których mowa w pkt. 1 złożone zostały przez jednego z partnera konsorcjum/ wspólnika spółki cywilnej, który spełnia warunki udziału w postępowaniu.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1. Zamawiający nie zastrzega obowiązku osobistego wykonania przez poszczególnych Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia kluczowych zadań przedmiotu zamówienia.2. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o zamówienie (Konsorcjum / wspólnicy spółki cywilnej) w rozumieniu art. 58 ustawy Pzp:
1) ponoszą solidarną odpowiedzialność za niewykonanie lub nienależyte wykonanie zamówienia i wniesienie zabezpieczenia należytego wykonania umowy;
2) muszą ustanowić pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie niniejszego zamówienia, zgodnie z art. 58 ust. 2 ustawy Pzp – fakt ustanowienia pełnomocnika musi wynikać z załączonych do oferty dokumentów – wszelka korespondencja prowadzona będzie wyłącznie z pełnomocnikiem;
3) pełnomocnictwo powinno jednoznacznie wskazywać dane pełnomocnika i czynności jakie w postępowaniu ma prawo wykonywać pełnomocnik.
3. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienia przez Wykonawców, należy złożyć oświadczenie, o którym mowa w Rozdz. XI ust. 1 przez każdego z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie.
4. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie stanowiące załącznik nr 15 do SWZ, z którego wynika, które usługi wykonają poszczególni Wykonawcy.
5. Oferta musi być podpisana w taki sposób, by prawnie zobowiązywała wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie.
6. Przed zawarciem umowy, jeżeli oferta Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia zostanie wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający może wezwać do przedstawienia kopii umowy regulującej współpracę tych Wykonawców.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Zamawiający przewiduje (zastrzega sobie) możliwość wprowadzenia zmian w Umowie. Szczegółowe warunki zmiany określone są w projektowanych postanowieniach umowy w §18 (załącznik nr 4 do SWZ).1. Wszelkie zmiany niniejszej umowy wymagają zachowania formy pisemnej, pod rygorem nieważności.
2. Zamawiający zastrzega sobie prawo zmiany ceny usługi o wielkość zwiększenia wartości pieniężnych norm wyżywienia (wsad do kotła), określanych każdorazowo przez Ministra Obrony Narodowej. Powyższa waloryzacja będzie miała zastosowanie, nie wcześniej niż od kolejnej dekady miesiąca, następującej po podpisaniu przez strony stosownego aneksu do niniejszej umowy.
3. Zamawiający przewiduje możliwość dokonania zmian umowy w przypadku zmiany stawki podatku od towarów i usług. W takim przypadku ceny jednostkowe netto i wartość netto wynagrodzenia Wykonawcy nie zmieni się, a określone w wyniku tej zmiany ceny jednostkowe brutto i wartość brutto wynagrodzenia zostaną wyliczone w oparciu o wysokość stawki VAT obowiązującej po zmianie przepisów.
4. Zgodnie z art. 439 ustawy z dnia 11 września 2019 r. – Prawo zamówień publicznych Strony przewidują możliwość zmiany postanowień zawartej umowy w zakresie dotyczącym wysokości wynagrodzenia należnego Wykonawcy w przypadku zmiany ceny materiałów lub kosztów związanych z realizacją zamówienia, na następujących zasadach:
1) poziom zmiany ceny materiałów lub kosztów związanych z realizacją zamówienia uprawniający Strony umowy do żądania zmiany wynagrodzenia wynosi minimum 5% względem ceny materiałów lub kosztów związanych z realizacją zamówienia przyjętych przez Wykonawcę w celu ustalenia wysokości wynagrodzenia Wykonawcy zawartego w ofercie,
2) początkowy termin, od którego będzie uwzględniany poziom zmiany określony w pkt 1 ustala się na dzień złożenia oferty przez Wykonawcę,
3) wysokość wynagrodzenia ulegnie zmianie z uwzględnieniem zmienionych cen materiałów lub kosztów związanych z realizacją zamówienia, w stosunku do cen lub kosztów przyjętych przez Wykonawcę w celu ustalenia wysokości wynagrodzenia zawartego w ofercie,
4) zmiana wynagrodzenia zostanie dokonana z użyciem odesłania do wskaźników zmiany cen materiałów lub kosztów związanych z realizacją zamówienia ogłaszanych w komunikacie Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego,
5) wniosek o zmianę wysokości wynagrodzenia należnego z tytułu realizacji przedmiotu zamówienia nie może być złożony wcześniej niż po upływie 60 dni od dnia zawarcia umowy, a każdy kolejny wniosek nie może być złożony wcześniej niż po upływie 60 dni od daty ostatniej zmiany wysokości wynagrodzenia,
6) maksymalna wartość zmiany wynagrodzenia, jaką dopuszcza Zamawiający w efekcie zastosowania postanowień o zasadach wprowadzania zmian wysokości wynagrodzenia, wynosi 100% tego wynagrodzenia.
5. Zmiana umowy na podstawie ust. 4 może nastąpić po łącznym spełnieniu warunków określonych w umowie.