BZP: Realizacja projektów dofinansowanych w ramach Programu Interreg Polska - Ukraina na terenie Miasta Augustowa
27.08.2025
2025/BZP 00393434/01
Wodociągi i Kanalizacje Miejskie Spółka z o.o. w Augustowie
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Realizacja projektów dofinansowanych w ramach Programu Interreg Polska - Ukraina na terenie Miasta Augustowa
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzi zamawiający centralny
1.2.) Nazwa zamawiającego: Wodociągi i Kanalizacje Miejskie Spółka z o.o. w Augustowie
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 790058186
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Filtrowa 2
1.5.2.) Miejscowość: Augustów
1.5.3.) Kod pocztowy: 16-300
1.5.4.) Województwo: podlaskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL843 - Suwalski
1.5.7.) Numer telefonu: 876445211
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: wikm@post.home.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: http://bip.wikm.augustow.eu
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Środowisko
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Realizacja projektów dofinansowanych w ramach Programu Interreg Polska - Ukraina na terenie Miasta Augustowa
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-35e763a0-465f-4069-ba43-7e8e735bd483
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00393434
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-08-27
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak
2.15.) Nazwa projektu lub programu
Program Interreg NEXT Polska – Ukraina 2021 – 2027 „Clean water for all”. Nr projektu: PLUA.01.02 – IP.01-0033/23,
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-35e763a0-465f-4069-ba43-7e8e735bd4833.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: W postępowaniu przekazywanie zawiadomień, oświadczeń, wniosków oraz informacji za pośrednictwem poczty elektronicznej na adresy wikm@post.home.pl oraz elektronicznej skrzynki podawczej ePUAP:
/WiKMAugustow/SkrytkaESP dostępna pod adresem https://epuap.gov.pl/wps/portal oraz platformy e-Zamówienia: https://ezamowienia.gov.pl
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Więcej informacji można uzyskać na stornie prowadzonego postępowania: http://bip.wikm.augustow.eu
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): 1. Zgodnie z art. 13 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016), dalej RODO, Zamawiający informuje, iż:
1) Administratorem Pani/Pana danych osobowych są Wodociągi i Kanalizacje Miejskie Sp. z o.o. w Augustowie z siedzibą przy ul. Filtrowej 2, email: wikm@post.home.pl 16 – 300 Augustów, NIP 846 – 000 – 36 - 71, REGON 790058186
2) Zamawiający wyznaczył Inspektora Ochrony Danych (IOD), z którym możecie się Państwo skontaktować za pomocą e-mail: mediasystem@post.home
3) Państwa dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z przedmiotowym postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego prowadzonym w trybie przetargu nieograniczonego (przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze) w związku z: obwiązującą ustawą Prawo zamówień
publicznych (Dz.U. z 2021 r. poz. 1129, ze zm.), rozporządzeniami wykonawczymi do tejże ustawy. (Rozdział: XXIV. Klauzula informacyjna art. 13 RODO do zastosowania przez Zamawiającego w celu związanym z postępowaniem o udzielenie zamówienia)
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: 3/08/2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.5.) Wartość zamówienia: 1490721,64 PLN
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest realizacja projektów dofinansowanych w ramach Programu Interreg Next Polska – Ukraina na terenie Miasta Augustowa z podziałem na Zadania/etapy/ulice:
1.1) Zadanie I: Budowa sieci wodociągowej w ul. Ziemiańskiej, Guziej, Włościańskiej i Dworskiej w Augustowie z należy wykonać z podziałem na etapy/ulice; Zakres zamówienia obejmuje budowę sieci wodociągowej objętych dokumentacją projektową pt. „Sieć wodociągowa i kanalizacji sanitarnej w ul. Ziemiańskiej, Włościańskiej, Guziej, Szlacheckiej, Chłopskiej i Dworskiej w Augustowie wraz z osiedlową przepompownią ścieków” z rur PE o średnicy dn 110 mm i odł. ok 1620 m, metodą bezwykopową, odwiertem sterownym w ul. Ziemiańskiej, Guziej, Włościańskiej i Dworskiej, jako pierwsze należy wykonać prace pt. budowa sieci wodociągową w ul. Ziemiańskiej (etap I), a następnie sieć wodociągową w kolejnych ulicach objętych zakresem zamówienia – Guziej (etap II), Włościańskiej (etap III) i Dworskiej (etap IV). Przy ustalaniu kolejności wykonania sieci wodociągowej w poszczególnych ulicach należy wziąć pod uwagę miejsca ich włączenia i zasilania sieci. Kolejność wykonywania każdej z ulic (etapów) jest kolejnością proponowaną przez Zamawiającego. Kolejność realizacji każdego z etapów/ulic zamówienia należy ustalić w Harmonogramie rzeczowo -finansowego zadania.
a) Zakres zamówienia obejmuje:
- włączenie nowo wybudowanej sieci do istniejących rurociągów;
- zabudowa hydrantów p.poż. oraz oddanie do użytkowania sieci;
- włączenie projektowanych sieci wodociągowych za pomocą trójnika żeliwnego kołnierzowego do istniejącej sieci wodociągowej;
- wybudowanie sieci wodociągowej metodą wykopową lub przewiertem sterowanym;
- wykonanie powykonawczej inwentaryzacji geodezyjnej;
- uzyskanie wszelkich niezbędnych uzgodnień formalnych w imieniu Zamawiającego w celu wejścia w teren;
- wykonanie robót budowlanych objętych załączoną dokumentacją projektową pt. „Sieć wodociągowa i kanalizacji sanitarnej w ul. Ziemiańskiej, Włościańskiej, Guziej, Szlacheckiej, Chłopskiej i Dworskiej w Augustowie wraz z osiedlową przepompownią ścieków” i OPZ;
- pas drogowy, w którym będą prowadzone prace stanowi własność Gminy Miasta Augustów;
1.2.) Zadanie II: Renowacja kanałów kanalizacji sanitarnej metodą bezwykopową w ul. Mickiewicza, Portowej, Konopnickiej, Bluszczowej, Jarzębinowej, Kościelnej i Hożej w Augustowie z wykonać z podziałem na etapy/ulice.
Zakres zadania II obejmuje renowację kanałów kanalizacji sanitarnej w zakresie średnic od 150 do 300 mm o łącznej długości około 1290 m w ulicach: Mickiewicza, Portowej, Marii Konopnickiej, Jarzębinowej, Bluszczowej, Kościelnej i Hożej w Augustowie z podziałem na etapy/ulice (VIII etapów). Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje remont kanałów metodą: bezwykopowej renowacji kanałów sanitarnych w technologii z wykorzystaniem rękawa włókniny poliestrowej utwardzonego gorącą wodą lub parą oraz naprawę uszkodzonych studni sanitarnych. Kolejność realizacji każdego z etapów/ulic zamówienia należy ustalić w Harmonogramie rzeczowo -finansowego zadania.
b) Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia stanowią: załącznik nr 8: Opis Przedmiotu zamówienia i zakres zadań Wykonawcy (OPZ), przedmiary oraz dokumentacja projektowa pt. Sieć wodociągowa i kanalizacji sanitarnej w ul. Ziemiańskiej, Włościańskiej, Guziej, Szlacheckiej, Chłopskiej i Dworskiej w Augustowie wraz z osiedlową przepompownia ścieków.
4.2.6.) Główny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2026-02-27
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Ocena złożonych ofert będzie się odbywać na podstawie poniższych kryteriów:
1) Kryterium „Cena ofertowa brutto” – waga kryterium 60 %,
2) Kryterium „Okres gwarancji na roboty budowlane” – waga kryterium 40%
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: gwarancja
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 1
Art. 109 ust. 1 pkt 2 lit a
Art. 109 ust. 1 pkt 2 lit b
Art. 109 ust. 1 pkt 2 lit c
Art. 109 ust. 1 pkt 3
Art. 109 ust. 1 pkt 4
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu w zakresie.1.1). Zdolności do występowania w obrocie gospodarczym.
Zamawiający nie określa w/w warunku.
1.2). Uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów. Zamawiający nie określa w/w warunku.
1.3). Sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
Zamawiający wymaga, aby Wykonawcy składający ofertę w postępowaniu wykazali, że posiadają ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną nie mniejszą niż 1 500 000,00 zł (słownie: jeden milion pięćset tysięcy złotych).
UWAGA:
W przypadku, gdy w dokumentach potwierdzających spełnienie warunku wskazanych wartości zostały podane w innej walucie niż w złotych polskich, Zamawiający (do celu oceny spełnienia warunku oferty) dokona przeliczenia wartości wykonanych zamówień w innej walucie niż złoty polski na podstawie średniego kursu złotego w stosunku do walut obcych określonego w tabeli kursów średnich walut obcych Narodowego Banku Polskiego (http://www.nbp.pl) na dzień ogłoszenia. Jeżeli w tym dniu nie będzie opublikowana tabela kursów średnich walut obcych Narodowego Banku Polskiego, należy przyjąć kurs średni z ostatniej tabeli przed wszczęciem postępowania.
1.4). Zdolności technicznej i zawodowej:
1.4)a. W przypadku zadania I: Wykonawca spełni warunek, jeżeli wykaże, że nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert w postępowaniu (a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - to w tym okresie), wykonał należycie 2 roboty budowalne polegające na budowie sieci wodociągowej w terenie zabudowanym o dn 110 mm, w tym jedną o dł. min 1 500,0 m w ramach jednego zadania, metodą przewiertu sterowanego. Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że w tym okresie wykonał co najmniej dwie roboty budowlane polegające budowie sieci wodociągowej w terenie zabudowanym dn 110 mm w tym jedną o dł. 1 500 m w ramach jednego zadania, metodą przewiertu sterowanego itp. wraz z podaniem ich rodzaju, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których zostały zrealizowane.
Wymagany jest także dowód określający czy te zamówienia zostały wykonane należycie pod postacią referencji bądź innych dokumentów np. protokoły odbioru, sporządzone przez podmiot, na rzecz którego zamówienia zostały wykonane, a jeżeli Wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - oświadczenie Wykonawcy - w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku udziału w postępowaniu. Dokumenty należy załączyć do każdej pozycji wykazu.
1.4)b. W przypadku zadania II: Wykonawca spełni warunek, jeżeli wykaże, że nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert w postępowaniu (a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - to w tym okresie), wykonał należycie 2 roboty budowalne polegające na renowacji kanału sanitarnego metodą bezwykopową w technologii epoksydowej CIPP w terenie zabudowanym, w tym jedną o długości w ramach jednego zadania minimum 1 000 m. Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że w tym okresie wykonał co najmniej dwie roboty budowlane polegające renowacji kanału sanitarnego metodą bezwykopową w technologii epoksydowej CIPP w terenie zabudowanym, w tym jedną o długości w ramach jednego zadania minimum 1 000 m wraz z podaniem ich rodzaju, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których zostały zrealizowane.
Wymagany jest także dowód określający czy te zamówienia zostały wykonane należycie pod postacią referencji bądź innych dokumentów np. protokoły odbioru, sporządzone przez podmiot, na rzecz którego zamówienia zostały wykonane, a jeżeli Wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - oświadczenie Wykonawcy - w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku udziału w postępowaniu. Dokumenty należy załączyć do każdej pozycji wykazu.
1.4.2) Wykonawca spełni warunek, jeżeli wykaże, że dysponuje lub będzie dysponował osobami, które będą̨ uczestniczyć́ w wykonywaniu zamówienia, na zasadach określonych w art. 118 ustawy Prawo Zamówień Publicznych tj.
a). jedną osobą, która będzie pełnić funkcję Kierownika budowy oraz Kierownika robót sanitarnych, niniejsza osoba musi posiadać (Zamawiający dopuszcza aby jedna osoba pełniła funkcję Kierownika budowy i Kierownika robót sanitarnych):
- uprawnienia do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie – kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, wodociągowych i kanalizacyjnych w zakresie niezbędnym do zrealizowania przedmiotu zamówienia, wydane na podstawie ustawy z dnia 07.07.1994r. Prawo Budowlane (Dz. U. z 2024 r., poz. 725) lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane wydane w świetle wcześniej obowiązujących przepisów prawa (wymagane do podania w wykazie);
- wykształcenie wyższe;
- wpis na listę członków właściwej izby samorządu zawodowego, potwierdzone aktualnym zaświadczenie o przynależności do właściwej izby samorządu zawodowego (wymagane do podania w wykazie);
b). osobą, która będzie pełnić funkcję Kierownika robót drogowych, niniejsza osoba musi posiadać:
- uprawnienia do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie – kierowania robotami drogowymi bez ograniczeń w specjalności inżynieryjnej drogowej w zakresie niezbędnym do zrealizowania przedmiotu zamówienia, wydane na podstawie ustawy z dnia 07.07.1994r. Prawo Budowlane (Dz. U. z 2024 r., poz. 725) lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane wydane w świetle wcześniej obowiązujących przepisów prawa (wymagane do podania w wykazie);
- wykształcenie wyższe;
- wpis na listę członków właściwej izby samorządu zawodowego, potwierdzone aktualnym zaświadczenie o przynależności do właściwej izby samorządu zawodowego (wymagane do podania w wykazie);
c) osobą, posiadająca ważne kwalifikacje/uprawnienia do obsługi wiertnic poziomych w kl. III wydane zgodnie z Rozporządzenie Ministra Gospodarki z dnia 20 września 2001 r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy podczas eksploatacji maszyn i innych urządzeń technicznych do robót ziemnych, budowlanych i drogowych.
- Wykonawca spełni warunek, jeżeli wykaże, że nie wcześniej niż w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert w postępowaniu (a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - to w tym okresie) wykonał co najmniej 2 roboty budowlane polegające na budowie rurociągu dn min. 110 mm i w tym jedną o dł. min. 1500 m w ramach jednego zadania, metodą przewiertu sterowanego wraz z podaniem ich rodzaju, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których zostały zrealizowane.
Osoba odpowiedzialną za kierowanie robotami budowlanymi, posiadającą uprawnienia zgodne z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury i Rozwoju z dnia 29 kwietnia 2019 r. w sprawie przygotowania zawodowego do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (t.j. Dz. U. 2019 r., poz. 831) lub odpowiadające im ważne uprawnienia wydane na podstawie uprzednio obowiązujących przepisów prawa (w szczególności: decyzja o stwierdzeniu przygotowania zawodowego do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie – specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, wodociągowych i kanalizacyjnych)
W przypadku Wykonawców zagranicznych dopuszcza się równoważne kwalifikacje zdobyte w innych państwach, na zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. 2016 r. poz. 65).
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: Informacji z KRK w zakresie określonym w art 108 ust 1 pkt 1 i pkt 2 oraz pkt 4, a także art 108 ust 1 pkt 4Pzp, sporządzonej nie wcześniej niż 6 mie przed jej złożeniem 2Oświadczenia Wykonawcy, w zakresie art 108 ust 1 pkt 5 o braku przynależności do tej samej gr. kapitałowej, w rozumieniu ustawy z 16.02.2007 r. o ochronie konkurencji (…), z innym wykonawcą, który złożył odrębną ofertę, ofertę częściową albo oświadczenia o przynależności do tej samej gr. kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi
przygotowanie oferty, oferty częściowej niezależnie od innego wykonawcy należącego do tej samej grupy. 3Zaświadczenia właściwego naczelnika US potwierdzającego, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków i opłat, w zakresie art 109 ust 1 pkt 1pzp, wystawionego nie wcześniej niż 3 mie przed jego złożeniem, a w przypadku zalegania z opłacaniem podatków lub opłat wraz z zaświadczeniem zamawiający żąda złożenia dokumentów potwierdzających, że odpowiednio przed upływem terminu składania ofert wykonawca dokonał płatności należnych podatków lub opłat wraz z odsetkami lub grzywnami lub zawarł wiążące porozumienie w sprawie spłat tych należności 4Zaświadczenia albo innego dokumentu właściwej terenowej jednostki organizacyjnej ZUS lub
właściwego oddziału regionalnego lub właściwej placówki terenowej KRUS potwierdzającego że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne, w zakresie art 109 ust 1 pkt 1, wystawionego nie wcześniej niż 3 mie przed jego złożeniem a w przypadku zalegania z opłacaniem składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne wraz z zaświadczeniem albo innym dokumentem zamawiający żąda złożenia dokumentów potwierdzających, że odpowiednio przed upływem terminu składania ofert wykonawca dokonał płatności należnych składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne wraz odsetkami lub grzywnami lub zawarł wiążące porozumienie w sprawie spłat tych należności; 5Odpisu lub informacji z KRK lub CEDIG lub innego właściwego rejestru, w zakresie art 109 ust 1 pkt 4, sporządzone nie wcześniej niż 3 mies przed złożeniem oferty,
jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji 6 Oświadczenia wykonawcy o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, w zakresie podstaw wykluczenia z postępowania o których mowa w a)art 108 ust 1 pkt 3 - 6, b)art 109 ust 1 pkt 1 i pkt 5-10 ustawy Pzp c)art 7 ustawy z 13.04.2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę(…) 5Podmiotowe środki dowodowe, które będzie zobowiązany złożyć Wykonawca
zagraniczny którego oferta zostanie najwyżej oceniona 6Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza granicami RP, zamiast 1)informacji z KRK, o której mowa w roz XII pkt 3.1) składa informację z odpowiedniego rejestru, takiego jak rejestr sądowy, albo w przypadku braku takiego rejestru, inny równoważny dokument wydany przez właściwy organ sądowy lub
administracyjny kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, w zakresie, o którym mowa w roz XII pkt 3.1) 2)zaświadczenia, o którym mowa w roz XII pkt 3.4), zaświadczenia albo innego dokumentu potwierdzającego że Wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne o których mowa w roz XII pkt 3.4), lub odpisu albo informacji z KRS lub z CEIDG, o których mowa w roz XII pkt 3.5) składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że a)nie naruszył obowiązków dotyczących płatności podatków, opłat lub składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne, b)nie otwarto jego likwidacji, nie ogłoszono upadłości, jego aktywami nie zarządza likwidator lub sąd, nie zawarł układu z wierzycielami jego działalność gospodarcza nie jest zawieszona ani nie znajduje się on w innej tego rodzaju sytuacji wynikającej z podobnej procedury przewidzianej w przepisach miejsca wszczęcia tej procedury
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1.Dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności
związanej z przedmiotem zamówienia ze wskazaniem sumy gwarancyjnej tego ubezpieczenia;
2. Wykazu robót budowlanych wraz załączeniem dowodów określających, czy roboty budowlane zostały wykonane lub są wykonywane należycie,
3. Wykazu osób, skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych i uprawnienia
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
W celu potwierdzenia zgodności oferowanych materiałów, urządzeń z wymaganiami określonymi w opisie przedmiotu zamówienia i dokumentacji projektowej, zamawiający żąda od Wykonawcy złożenia wraz z ofertą przedmiotowych środków dowodowych potwierdzających, że proponowane przez niego materiały i urządzenia spełniają rury, kształtki elektrooporowe, hydranty, rękaw, żywice wymagania określone w/w dokumentach.1.a) dla Zadania nr I:
1) Karty katalogowe, krajowa deklaracja właściwości użytkowych, krajowa ocena techniczna, deklaracje zgodności, aprobaty techniczne, certyfikaty zgodności/gwarancje producenta zastosowanej armatury, urządzeń potwierdzające wszystkie minimalne parametry określone w dokumentacji.
2) aktualne atesty PZH
1.b) dla Zadania nr II:
1) Krajowa Deklaracja Właściwości Użytkowych;
2) Test Darmstt`ski wg DIN EN 295 – 2
3) Deklaracja Środowiskowa Produktu EPD III
2. Zamawiający zaakceptuje równoważne przedmiotowe środki dowodowe, jeśli potwierdzą, że oferowane dostawy, usługi lub roboty budowlane spełniają określone przez Zamawiającego wymagania, cechy lub kryteria.
5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Tak
5.10.) Przedmiotowe środki dowodowe podlegające uzupełnieniu po złożeniu oferty:
Jeżeli Wykonawca nie złożył oświadczenia, o niepodleganiu wykluczeniu i spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, podmiotowych środków dowodowych, innych dokumentów lub oświadczeń składanych w postępowaniu lub są one niekompletne lub zawierają błędy, Zamawiający wzywa Wykonawcę odpowiednio do ich złożenia, poprawienia lub uzupełnienia w wyznaczonym terminie, chyba że: oferta Wykonawcy podlega odrzuceniu bez względu na ich złożenie, uzupełnienie lub poprawienie lub zachodzą przesłanki unieważnienia postępowania.5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
1). Dokumenty stanowiące ofertę, które należy złożyć:a) Formularz ofertowy wg załącznik nr 1 do SWZ;
b) Oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu oraz niepodleganiu wykluczeniu wg załącznik nr 2 do SWZ;
c) Oświadczenie Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, które dostawy lub usługi wykonają poszczególni Wykonawcy (na Formularzu oferty, czyli załączniku nr 3 do SWZ);
d) Wykazy wykonanych zamówień wg załącznik nr 4 do SWZ
e) Wykaz osób skierowanych przez Wykonawcę do wykonania zamówienia wg załącznik nr 5 do SWZ
f) Wzór zobowiązania podmiotu udostępniającego zasoby potwierdzające oddanie Wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia wg załącznik nr 6 do SWZ
g) Oświadczenie o przynależności do grupy kapitałowej wg załącznik nr 7 do SWZ,
h) Informacji z Krajowego Rejestru Karnego
i) Zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego
j) Zaświadczenia albo innego dokumentu właściwej terenowej jednostki organizacyjnej Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub właściwego oddziału regionalnego lub właściwej placówki terenowej Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego
k) Odpis lub informacja z Krajowego Rejestru Sądowego, Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej lub innego właściwego rejestru w celu potwierdzenia, że osoba działająca w imieniu Wykonawcy jest umocowana do jego reprezentowania, chyba że Wykonawca wskaże dane umożliwiające dostęp do tych dokumentów za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, to Zamawiający uzyska je samodzielnie;
l) Oryginał gwarancji lub poręczenia, w postaci elektronicznej, w przypadku wniesienia wadium w formie innej niż pieniężna, a dopuszczalnej zgodnie z opisem w rozdziale XIII SWZ.
m) Pełnomocnictwa, w przypadku, gdy Wykonawcę reprezentuje pełnomocnik;
n) pełnomocnictwo do reprezentowania w postępowaniu albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia;
o) przedmiotowe środki dowodowe potwierdzające, że proponowane rozwiązania w równoważnym stopniu spełniają wymagania określone w Opisie Przedmiotu Zamówienia, o ile Wykonawca oferuje rozwiązania równoważne opisywanym.
o)1. dla Zadania nr I:
- Karty katalogowe, krajowa deklaracja właściwości użytkowych, krajowa ocena techniczna, deklaracje zgodności, aprobaty techniczne, certyfikaty zgodności/gwarancje producenta zastosowanej armatury, urządzeń potwierdzające wszystkie minimalne parametry określone w dokumentacji.
- aktualne atesty PZH
o)2. dla Zadania nr II:
- Krajowa Deklaracja Właściwości Użytkowych;
- Test Darmstt`ski wg DIN EN 295 – 2
- Deklaracja Środowiskowa Produktu EPD III
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
223606.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia są oni zobowiązani do łącznego spełniania warunków udziału w postępowaniu określonych w pkt. VIII.1.2. Zamawiający oceni spełnienie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw do wykluczenia wg zasady spełnia/nie spełnia w oparciu o dokumenty, oświadczenia i informacje zawarte w ofercie. Z treści załączonych dokumentów
musi jednoznacznie wynikać, że stawiane warunki Wykonawca spełnił. Niespełnienie warunków określonych skutkować będzie wykluczeniem z postępowania.
3.Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i
zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.
4. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia zobowiązani są złożyć wraz z ofertą stosowne pełnomocnictwa.
3. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, przez Wykonawców, oświadczenia i dokumenty potwierdzające brak podstaw wykluczenia z postępowania składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Oświadczenia te potwierdzają brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w zakresie, w
jakim każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu.
4. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie niniejszego zamówienia przez dwóch lub więcej Wykonawców, Zamawiający uzna wymagany warunek za spełniony jeżeli spełni go co najmniej jeden Wykonawca samodzielnie albo jeżeli Wykonawcy spełnia go łącznie.
5. W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia mogą polegać na zdolnościach tych z wykonawców, którzy wykonają roboty budowlane do realizacji których te zdolności są wymagane. W takim przypadku, dołączają do oferty oświadczenie, o którym
mowa w art. 117 ust. 4 ustawy Pzp, z którego wynika, które roboty budowlane wykonają poszczególni wykonawcy – według wzoru stanowiącego załącznik nr 5 do SWZ. Oświadczenie przekazuje się w postaci elektronicznej i opatruje
kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym. W przypadku gdy oświadczenie zostało sporządzone jako dokument w postaci papierowej i opatrzone własnoręcznym podpisem, przekazuje się cyfrowe odwzorowanie tego dokumentu opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym, poświadczającym zgodność cyfrowego odwzorowania z dokumentem w postaci papierowej. Poświadczenia