BZP: Udzielenie kredytu do kwoty 7.719.887,00 zł na sfinansowanie planowanego deficytu budżetowego na rok 2025 oraz na spłatę zaciągniętych zobowiązań z tyt. zaciągniętych pożyczek i kredytów
27.08.2025
2025/BZP 00393855/01
Gmina Latowicz
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia
Udzielenie kredytu do kwoty 7.719.887,00 zł na sfinansowanie planowanego deficytu budżetowego na rok 2025 oraz na spłatę zaciągniętych zobowiązań z tyt. zaciągniętych pożyczek i kredytów
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Nazwa zamawiającego: Gmina Latowicz
1.3.) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 711582730
1.4.) Adres zamawiającego:
1.4.1.) Ulica: Rynek 6
1.4.2.) Miejscowość: Latowicz
1.4.3.) Kod pocztowy: 05-334
1.4.4.) Województwo: mazowieckie
1.4.5.) Kraj: Polska
1.4.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL912 - Warszawski wschodni
1.4.9.) Adres poczty elektronicznej: sekretariat@gmina-latowicz.pl
1.4.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: latowicz.samorzady.pl
1.5.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.6.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00393855
2.2.) Data ogłoszenia: 2025-08-27
SEKCJA III ZMIANA OGŁOSZENIA
3.2.) Numer zmienianego ogłoszenia w BZP: 2025/BZP 00393239
3.3.) Identyfikator ostatniej wersji zmienianego ogłoszenia: 01
3.4.) Identyfikator sekcji zmienianego ogłoszenia:
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:
4.2.2. Krótki opis przedmiotu zamówienia Przed zmianą:
2) Przedmiotem zamówienia jest udzielenie i obsługa długoterminowego kredytu do kwoty 7.719.887,00 zł na sfinansowanie planowanego deficytu budżetowego Gminy Latowicz na rok 2025 oraz na spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu zaciągniętych pożyczek i kredytów;
3) Kredyt udzielony będzie na rachunek bieżący budżetu Gminy Latowicz w Banku Spółdzielczym w Mińsku Mazowieckim o/Latowicz nr 39 9226 0005 0040 0552 2000 0960 wg zapotrzebowania Zamawiającego. Przewidywany termin uruchomienia kredytu do 15 grudnia 2025 r.
4) Karencja w spłacie kredytu do 27.02.2026 r.
5) Spłata pierwszej raty kapitałowej: 28.02.2026
6) Spłata ostatniej raty kapitałowej: 31.05.2035
7) Spłata odsetek w okresach kwartalnych – dniem spłaty jest ostatni dzień kwartału (tj. 31.03, 30.06, 30.09, 21.12)
8) Do naliczania odsetek od kredytu należy przyjąć rzeczywistą liczbę dni w miesiącu oraz roku.
9) W przypadku gdy termin spłaty kapitału lub odsetek będzie dniem wolnym od pracy, termin będzie zachowany jeżeli spłata kapitału lub odsetek nastąpi w pierwszym dniu roboczym po terminie spłaty.
10) Zabezpieczenie: Weksel in blanco wraz z deklaracją wekslową.
11) Źródło spłaty kredytu: dochody budżetu gminy.
12) Dla wyliczenia ceny w ofercie Zamawiający przyjmie stawkę WIBOR 3M z dnia 14.08.2025 r. (4,88 %) + stała marża banku
13) Uruchomienie kredytu nastąpi w wysokości i terminie uzgodnionym z Wykonawcą zamówienia, po przedłożeniu wniosku przez Zamawiającego do 3 dni przed uruchomieniem kredytu. Wniosek musi zostać złożony w trybie pisemnym i być podpisany przez osoby uprawnione do reprezentowania Zamawiającego. Zamawiający akceptuje wzory dyspozycji obowiązujące u Wykonawcy. Całkowite uruchomienie kredytu nastąpi do dnia 15 grudnia 2025r.;
14) Zamawiający zastrzega możliwość zmiany terminu uruchomienia kredytu bez pobierania prowizji.
15) Zamawiający zastrzega możliwość niewykorzystania kredytu w pełnej wysokości. Minimalny zakres świadczenia – pozyskania kredytu wynosi 4.000 000,00 zł.
16) Zamawiający zastrzega możliwość wcześniejszej spłaty kredytu bez pobiegania dodatkowych prowizji.
17) Kredyt nie będzie obciążony inny opłatami niż wymienione w SWZ.
18) Zamawiający nie będzie ponosił żadnych kosztów związanych z prowadzeniem rachunku bankowego za pomocą, którego będzie następowała spłata rat kredytu;
19) Na rachunkach Gminy w bankach nie ciążą zajęcia egzekucyjne.
20) Gmina nie posiada zaległych zobowiązań w bankach.
21) W Gminie nie był prowadzony program postępowania naprawczego w rozumieniu ustawy z dnia 27 sierpnia 2009r. o finansach publicznych.
22) W Gminie nie były prowadzone za pośrednictwem komornika sądowego działania windykacyjne wszczynane na wniosek banków.
23) Gmina nie posiada zobowiązań z tytułu obligacji, wykupu wierzytelności, forfaitingu, factoringu, eFinancingu, leasingu.
24) Zamawiający terminowo reguluje wszystkie zobowiązania finansowe.
25) Gmina nie ma zaległych zobowiązań wobec ZUS i US.
26) Zgodnie z art. 101 ust. 4 ustawy PZP w sytuacji, gdyby w SWZ oraz załącznikach do SWZ, a więc w dokumentach opisujących przedmiot zamówienia, zawarto odniesienie do norm, ocen technicznych, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, o których mowa w art. 101 ust. 1 pkt 2 i ust. 3 PZP a takim odniesieniom nie towarzyszyło wyrażenie „lub równoważne”, to Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym w każdej takiej normie, ocenie technicznej, aprobacie, specyfikacji technicznej, systemowi referencji technicznych. W związku z powyższym należy przyjąć, że każdej: normie, ocenie technicznej, aprobacie, specyfikacji technicznej, systemowi referencji technicznych występujących w opisie przedmiotu zamówienia towarzyszą wyrazy „lub równoważne”.
27) Zgodnie z art. 101 ust. 5 PZP wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisywanym w tych dokumentach, jest obowiązany udowodnić, poprzez dołączenie do oferty stosownych przedmiotowych środków dowodowych, o których mowa w art. 104–107 PZP, że proponowane rozwiązania w równoważnym stopniu spełniają wymagania określone w opisie przedmiotu zamówienia.
28) Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych.
29) Zamawiający nie dokonuje podziału zamówienia na części. Tym samym Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych, o których mowa w art. 7 pkt 15 ustawy Pzp.
Powody nie dokonania podziału zamówienia na części:
Zamawiający nie dokonuje podziału zamówienia na części, ponieważ nie jest to uzasadnione ze względu na specyfikę, nadmierne koszty oraz trudności techniczne i organizacyjne np. związanych z potrzebą skoordynowania działań różnych Wykonawców, realizujących poszczególne części zamówienia. Zamówienie jest dostępne dla wykonawców z sektora małych i średnich przedsiębiorstw oraz zapewnia poziom konkurencji między wykonawcami.
30) Zamawiający określa następujące wymagania odnośnie zatrudnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę osób wykonujących wskazane przez Zamawiającego czynności w zakresie realizacji zamówienia na podstawie umowy o pracę. Zamawiający na podstawie art. 95 ust. 1 ustawy PZP wymaga zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez Wykonawcę lub podwykonawcę osoby/osób wykonujących czynności związane z udzieleniem i obsługą kredytu.
31) Wykonawca na pisemne wezwanie Zamawiającego przekaże Zamawiającemu oświadczenie zawierające wykaz osób zatrudnionych na podstawie umowy o pracę, które będą wykonywać czynności związane z udzieleniem i obsługą kredytu.
32) Zamawiający na każdym etapie realizacji przedmiotu zamówienia ma prawo żądania udowodnienia przez Wykonawcę faktu zatrudnienia osób na umowę o pracę.
33) W celu weryfikacji zatrudnienia, przez Wykonawcę lub podwykonawcę, na podstawie umowy o pracę, osób wykonujących wskazane przez Zamawiającego czynności
34) w zakresie realizacji zamówienia, Zamawiający może żądać w szczególności:
1) oświadczenia zatrudnionego pracownika
2) oświadczenia wykonawcy lub podwykonawcy o zatrudnieniu pracownika na podstawie umowy o pracę
3) poświadczonej za zgodność z oryginałem kopii umowy o pracę zatrudnionego pracownika
4) innych dokumentów
Dokumenty winny zawierać informacje, w tym dane osobowe niezbędne do weryfikacji zatrudnienia na podstawie umowy o prace, w szczególności imię i nazwisko zatrudnionego pracownika, datę zawarcia umowy o pracę, rodzaj umowy o pracę i zakres obowiązków pracownika.
35) Spłata rat kredytu będzie następowała zgodnie z harmonogramem, określonym w poniższej tabeli;
Lp termin płatności do dnia rata stan zadłużenia
7 719 887,00
1 28.02.2026 1 700 000,00 6 019 887,00
2 31.05.2026 2 239 853,00 3 780 034,00
3 31.08.2026 50 000,00 3 730 034,00
4 30.11.2026 50 000,00 3 680 034,00
5 28.02.2027 875 000,00 2 805 034,00
6 31.05.2027 75 000,00 2 730 034,00
7 31.08.2027 75 000,00 2 655 034,00
8 30.11.2027 75 000,00 2 580 034,00
9 28.02.2028 75 000,00 2 505 034,00
10 31.05.2028 75 000,00 2 430 034,00
11 31.08.2028 75 000,00 2 355 034,00
12 30.11.2028 75 000,00 2 280 034,00
13 28.02.2029 75 000,00 2 205 034,00
14 31.05.2029 75 000,00 2 130 034,00
15 31.08.2029 75 000,00 2 055 034,00
16 30.11.2029 75 000,00 1 980 034,00
17 28.02.2030 75 000,00 1 905 034,00
18 31.05.2030 75 000,00 1 830 034,00
19 31.08.2030 75 000,00 1 755 034,00
20 30.11.2030 75 000,00 1 680 034,00
21 28.02.2031 75 000,00 1 605 034,00
22 31.05.2031 75 000,00 1 530 034,00
23 31.08.2031 75 000,00 1 455 034,00
24 30.11.2031 75 000,00 1 380 034,00
25 28.02.2032 100 000,00 1 280 034,00
26 31.05.2032 100 000,00 1 180 034,00
27 31.08.2032 100 000,00 1 080 034,00
28 30.11.2032 100 000,00 980 034,00
29 28.02.2033 100 000,00 880 034,00
30 31.05.2033 100 000,00 780 034,00
31 31.08.2033 100 000,00 680 034,00
32 30.11.2033 100 000,00 580 034,00
33 28.02.2034 100 000,00 480 034,00
34 31.05.2034 100 000,00 380 034,00
35 31.08.2034 100 000,00 280 034,00
36 30.11.2034 100 000,00 180 034,00
37 28.02.2035 100 000,00 80 034,00
38 31.05.2035 80 034,00 0,00
Po zmianie:
1) Przedmiotem zamówienia jest udzielenie i obsługa długoterminowego kredytu do kwoty 7.719.887,00 zł na sfinansowanie planowanego deficytu budżetowego Gminy Latowicz na rok 2025 oraz na spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu zaciągniętych pożyczek i kredytów;
2) Kredyt udzielony będzie na rachunek bieżący budżetu Gminy Latowicz w Banku Spółdzielczym w Mińsku Mazowieckim o/Latowicz nr 39 9226 0005 0040 0552 2000 0960 wg zapotrzebowania Zamawiającego. Przewidywany termin uruchomienia kredytu do 15 grudnia 2025 r.
3) Karencja w spłacie kredytu do 27.02.2026 r.
4) Spłata pierwszej raty kapitałowej: 28.02.2026
5) Spłata ostatniej raty kapitałowej: 31.05.2035
6) Spłata odsetek w okresach kwartalnych – dniem spłaty jest ostatni dzień kwartału (tj. 31.03, 30.06, 30.09, 21.12)
7) Do naliczania odsetek od kredytu należy przyjąć rzeczywistą liczbę dni w miesiącu oraz roku.
8) W przypadku gdy termin spłaty kapitału lub odsetek będzie dniem wolnym od pracy, termin będzie zachowany jeżeli spłata kapitału lub odsetek nastąpi w pierwszym dniu roboczym po terminie spłaty.
9) Zabezpieczenie: Weksel in blanco wraz z deklaracją wekslową.
10) Źródło spłaty kredytu: dochody budżetu gminy.
11) Dla wyliczenia ceny w ofercie Zamawiający przyjmie stawkę WIBOR 3M z dnia 14.08.2025 r. (4,88 %) + stała marża banku
12) Uruchomienie kredytu nastąpi w wysokości i terminie uzgodnionym z Wykonawcą zamówienia, po przedłożeniu wniosku przez Zamawiającego do 3 dni przed uruchomieniem kredytu. Wniosek musi zostać złożony w trybie pisemnym i być podpisany przez osoby uprawnione do reprezentowania Zamawiającego. Zamawiający akceptuje wzory dyspozycji obowiązujące u Wykonawcy. Całkowite uruchomienie kredytu nastąpi do dnia 15 grudnia 2025r.;
13) Zamawiający zastrzega możliwość zmiany terminu uruchomienia kredytu bez pobierania prowizji.
14) Zamawiający zastrzega możliwość niewykorzystania kredytu w pełnej wysokości. Minimalny zakres świadczenia – pozyskania kredytu wynosi 4.000 000,00 zł.
15) Zamawiający zastrzega możliwość wcześniejszej spłaty kredytu bez pobiegania dodatkowych prowizji.
16) Kredyt nie będzie obciążony inny opłatami niż wymienione w SWZ.
17) Zamawiający nie będzie ponosił żadnych kosztów związanych z prowadzeniem rachunku bankowego za pomocą, którego będzie następowała spłata rat kredytu;
18) Na rachunkach Gminy w bankach nie ciążą zajęcia egzekucyjne.
19) Gmina nie posiada zaległych zobowiązań w bankach.
20) W Gminie nie był prowadzony program postępowania naprawczego w rozumieniu ustawy z dnia 27 sierpnia 2009r. o finansach publicznych.
21) W Gminie nie były prowadzone za pośrednictwem komornika sądowego działania windykacyjne wszczynane na wniosek banków.
22) Gmina nie posiada zobowiązań z tytułu obligacji, wykupu wierzytelności, forfaitingu, factoringu, eFinancingu, leasingu.
23) Zamawiający terminowo reguluje wszystkie zobowiązania finansowe.
24) Gmina nie ma zaległych zobowiązań wobec ZUS i US.
25) Zgodnie z art. 101 ust. 4 ustawy PZP w sytuacji, gdyby w SWZ oraz załącznikach do SWZ, a więc w dokumentach opisujących przedmiot zamówienia, zawarto odniesienie do norm, ocen technicznych, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, o których mowa w art. 101 ust. 1 pkt 2 i ust. 3 PZP a takim odniesieniom nie towarzyszyło wyrażenie „lub równoważne”, to Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym w każdej takiej normie, ocenie technicznej, aprobacie, specyfikacji technicznej, systemowi referencji technicznych. W związku z powyższym należy przyjąć, że każdej: normie, ocenie technicznej, aprobacie, specyfikacji technicznej, systemowi referencji technicznych występujących w opisie przedmiotu zamówienia towarzyszą wyrazy „lub równoważne”.
26) Zgodnie z art. 101 ust. 5 PZP wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisywanym w tych dokumentach, jest obowiązany udowodnić, poprzez dołączenie do oferty stosownych przedmiotowych środków dowodowych, o których mowa w art. 104–107 PZP, że proponowane rozwiązania w równoważnym stopniu spełniają wymagania określone w opisie przedmiotu zamówienia.
27) Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych.
28) Zamawiający nie dokonuje podziału zamówienia na części. Tym samym Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych, o których mowa w art. 7 pkt 15 ustawy Pzp.
Powody nie dokonania podziału zamówienia na części:
Zamawiający nie dokonuje podziału zamówienia na części, ponieważ nie jest to uzasadnione ze względu na specyfikę, nadmierne koszty oraz trudności techniczne i organizacyjne np. związanych z potrzebą skoordynowania działań różnych Wykonawców, realizujących poszczególne części zamówienia. Zamówienie jest dostępne dla wykonawców z sektora małych i średnich przedsiębiorstw oraz zapewnia poziom konkurencji między wykonawcami.
29) Zamawiający określa następujące wymagania odnośnie zatrudnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę osób wykonujących wskazane przez Zamawiającego czynności w zakresie realizacji zamówienia na podstawie umowy o pracę. Zamawiający na podstawie art. 95 ust. 1 ustawy PZP wymaga zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez Wykonawcę lub podwykonawcę osoby/osób wykonujących czynności związane z udzieleniem i obsługą kredytu.
30) Wykonawca na pisemne wezwanie Zamawiającego przekaże Zamawiającemu oświadczenie zawierające wykaz osób zatrudnionych na podstawie umowy o pracę, które będą wykonywać czynności związane z udzieleniem i obsługą kredytu.
31) Zamawiający na każdym etapie realizacji przedmiotu zamówienia ma prawo żądania udowodnienia przez Wykonawcę faktu zatrudnienia osób na umowę o pracę.
32) W celu weryfikacji zatrudnienia, przez Wykonawcę lub podwykonawcę, na podstawie umowy o pracę, osób wykonujących wskazane przez Zamawiającego czynności
33) w zakresie realizacji zamówienia, Zamawiający może żądać w szczególności:
1) oświadczenia zatrudnionego pracownika
2) oświadczenia wykonawcy lub podwykonawcy o zatrudnieniu pracownika na podstawie umowy o pracę
3) poświadczonej za zgodność z oryginałem kopii umowy o pracę zatrudnionego pracownika
4) innych dokumentów
Dokumenty winny zawierać informacje, w tym dane osobowe niezbędne do weryfikacji zatrudnienia na podstawie umowy o prace, w szczególności imię i nazwisko zatrudnionego pracownika, datę zawarcia umowy o pracę, rodzaj umowy o pracę i zakres obowiązków pracownika.
34) Spłata rat kredytu będzie następowała zgodnie z harmonogramem, określonym w poniższej tabeli;
35) Lp termin płatności do dnia rata stan zadłużenia
7 719 887,00
1 28.02.2026 1 700 000,00 6 019 887,00
2 31.05.2026 2 239 853,00 3 780 034,00
3 31.08.2026 50 000,00 3 730 034,00
4 30.11.2026 50 000,00 3 680 034,00
5 28.02.2027 875 000,00 2 805 034,00
6 31.05.2027 75 000,00 2 730 034,00
7 31.08.2027 75 000,00 2 655 034,00
8 30.11.2027 75 000,00 2 580 034,00
9 29.02.2028 75 000,00 2 505 034,00
10 31.05.2028 75 000,00 2 430 034,00
11 31.08.2028 75 000,00 2 355 034,00
12 30.11.2028 75 000,00 2 280 034,00
13 28.02.2029 75 000,00 2 205 034,00
14 31.05.2029 75 000,00 2 130 034,00
15 31.08.2029 75 000,00 2 055 034,00
16 30.11.2029 75 000,00 1 980 034,00
17 28.02.2030 75 000,00 1 905 034,00
18 31.05.2030 75 000,00 1 830 034,00
19 31.08.2030 75 000,00 1 755 034,00
20 30.11.2030 75 000,00 1 680 034,00
21 28.02.2031 75 000,00 1 605 034,00
22 31.05.2031 75 000,00 1 530 034,00
23 31.08.2031 75 000,00 1 455 034,00
24 30.11.2031 75 000,00 1 380 034,00
25 29.02.2032 100 000,00 1 280 034,00
26 31.05.2032 100 000,00 1 180 034,00
27 31.08.2032 100 000,00 1 080 034,00
28 30.11.2032 100 000,00 980 034,00
29 28.02.2033 100 000,00 880 034,00
30 31.05.2033 100 000,00 780 034,00
31 31.08.2033 100 000,00 680 034,00
32 30.11.2033 100 000,00 580 034,00
33 28.02.2034 100 000,00 480 034,00
34 31.05.2034 100 000,00 380 034,00
35 31.08.2034 100 000,00 280 034,00
36 30.11.2034 100 000,00 180 034,00
37 28.02.2035 100 000,00 80 034,00
38 31.05.2035 80 034,00 0,00