BZP: Adaptacja terenów zurbanizowanych Gminy Kamień Pomorski do zmian klimatu poprzez zagospodarowanie Placu 5 Marca w Kamieniu Pomorskim
29.08.2025
2025/BZP 00397917/01
GMINA KAMIEŃ POMORSKI
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Adaptacja terenów zurbanizowanych Gminy Kamień Pomorski do zmian klimatu poprzez zagospodarowanie Placu 5 Marca w Kamieniu Pomorskim
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINA KAMIEŃ POMORSKI
1.3.) Oddział zamawiającego: Urząd Miejski w Kamieniu Pomorskim
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 811685585
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Stary Rynek 1
1.5.2.) Miejscowość: Kamień Pomorski
1.5.3.) Kod pocztowy: 72-400
1.5.4.) Województwo: zachodniopomorskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL428 - Szczeciński
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: um@kamienpomorski.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.kamienpomorski.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Adaptacja terenów zurbanizowanych Gminy Kamień Pomorski do zmian klimatu poprzez zagospodarowanie Placu 5 Marca w Kamieniu Pomorskim
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-0775f5d8-4c6d-4cb0-b916-209051ab0938
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00397917
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-08-29
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00014682/05/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.5 Adaptacja terenów zurbanizowanych Gminy Kamień Pomorski do zmian klimatu poprzez zagospodarowanie Placu 5 Marca w Kamieniu Pomorskim
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak
2.15.) Nazwa projektu lub programu
Fundusze Europejskich dla Pomorza Zachodniego 2021-2027 Priorytet 2: Fundusze Europejskie na rzecz zielonego Pomorza Zachodniego Działanie 2.12 Adaptacja do zmian klimatu Typ projektu: 1. Adaptacja terenów zurbanizowanych do zmian klimatu
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
www.platformazakupowa.pl/pn/kamienpomorski3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: www.platformazakupowa.pl/pn/kamienpomorski
Szczegółowe informacje w rozdziale 8 swz
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Minimalne wymagania techniczne umożliwiające korzystanie z Platformy to przeglądarka internetowa Internet Explorer, Chrome i FireFox w najnowszej dostępnej wersji, z włączoną obsługą języka Javascript, akceptująca pliki typu „cookies” oraz łącze internetowe o przepustowości co najmniej 256 kbit/s. Platforma jest zoptymalizowana dla minimalnej rozdzielczości ekranu 1024x768 pikseli.
Szczegółowe informacje w rozdziale 8 swz
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Na podstawie art. 13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE, zwane dalej RODO informujemy, że:
1) Administratorem danych osobowych jest Burmistrz Kamienia Pomorskiego, ul. Stary Rynek 1, 72-400 Kamień Pomorski.
2) Inspektorem ochrony danych osobowych jest p. Dariusz Łydziński – dariusz@4itsecurity.pl, tel. 607-603-890.
3) Dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b i f Rozporządzenia w związku z niezbędnością przetwarzania danych w celu zawarcia i realizowania niniejszej Umowy,
4) dane osobowe mogą być przekazane podmiotom przetwarzającym dane w imieniu administratora, obsługującym lub udostępniającym systemy i narzędzia teleinformatyczne, upoważnionym pracownikom Urzędu Miejskiego w Kamieniu Pomorskim, a także odbiorcom danych osobowych m.in. organom państwowym lub organom samorządu terytorialnego, sądom, innym organom sprawiedliwości, operatorom pocztowym.
5) Dane osobowe przetwarzane będą przez okres niezbędny do realizacji zadań wynikających z niniejszej umowy maksymalnie przez okres niezbędny do dochodzenia ewentualnych roszczeń, a wynikających z przepisów prawa.
6) dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego.
7) Posiadają Państwo prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz prawo ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, a także prawo do przenoszenia danych oraz prawo wniesienia sprzeciwu.
8) Mają Państwo prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych w razie uznania, że przetwarzania państwa danych osobowych narusza przepisy prawa.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: PIGK.271.13.2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia są roboty budowlane w ramach zadania pn. Adaptacja terenów zurbanizowanych Gminy Kamień Pomorski do zmian klimatu poprzez zagospodarowanie Placu 5 Marca w Kamieniu Pomorskim wraz z przebudową fragmentu ul. Mickiewicza. Inwestycja swoim zakresem obejmować będzie następujące działki ewidencyjne w obrębie geodezyjnym Kamień Pomorski 2, gmina Kamień Pomorski: dz. nr 228/7, dz. nr 257, dz. nr 291.
2. Planowana inwestycja polega min. na zmianie zagospodarowania terenu obejmującej wykonanie min.: wodoprzepuszczalnych nawierzchni utwardzonych (w tym ciągów pieszych, jezdnych), elementów małej architektury, niwelacji terenu, budowie instalacji elektrycznej (oświetlenie terenu), elementów zielono-niebieskiej infrastruktury: terenów zieleni (nowe nasadzenia i wycinki), instalacji wody (na potrzeby podlewania zieleni i zasilania wodotrysków), zbiorników retencyjnych, instalacji do zacienienia z zielonymi dachami oraz systemu zraszania i odzyskiwania wody opadowej (fontanna, edukacyjny plac wodny), a także placu zabaw, renowacji pomnika wraz z innymi koniecznymi pracami wynikającymi z przyjętego zagospodarowania terenu.
3. Szczegółowy zakres prac przewidziany do wykonania zawiera udostępniona przez Zamawiającego dokumentacja projektowa.
4. Projekt jest współfinansowany w ramach Funduszy Europejskich dla Pomorza Zachodniego 2021-2027 Priorytet 2: Fundusze Europejskie na rzecz zielonego Pomorza Zachodniego Działanie 2.12 Adaptacja do zmian klimatu Typ projektu: 1. Adaptacja terenów zurbanizowanych do zmian klimatu.
5. Celem głównym projektu jest ograniczenie negatywnych skutków zmian klimatu oraz zwiększenie odporności przestrzeni zurbanizowanej miasta Kamień Pomorski.
6. Cele szczegółowe realizacji projektu to:
a) stworzenie przestrzeni miejskiej o funkcjach adaptacyjnych do zmian klimatu, takich jak: zmniejszenie efektu wyspy ciepła i zarządzanie wodami opadowymi;
b) zwiększenie odporności miasta uzdrowiskowego na zjawiska związane z wysokimi temperaturami powietrza i ochrona zdrowia wrażliwych na nie grup społecznych;
c) zwiększenie odporności miasta uzdrowiskowego na występowanie ekstremalnych opadów i związanych z nimi lokalnych podtopień;
d) kształtowania ekosystemów miejskich w oparciu o zielono-niebieską infrastrukturę, świadczących usługi ekosystemowe dla lokalnej społeczności.
7. Wskazane wyżej cele projektu prowadzić będą do osiągnięcia następujących korzyści społeczno-gospodarczych:
a) zainwestowanie w obrębie Placu 5 Marca w Kamieniu Pomorskim w zielono-niebieską infrastrukturę, rozszczelnienie trenów zasklepionych oraz zrównoważoną gospodarkę wodami opadowymi pozwoli na zwiększenie jakości bioklimatu centralnej części miasta oraz poprawi komfort życia mieszkańców oraz turystów i kuracjuszy uzdrowiskowych;
b) inwestycja pozwoli pośrednio ograniczyć zjawisko wykluczenia społecznego i związanego z nim ubóstwa, gdyż przyjęte w projekcie działania będą ogólnodostępne i skierowane do wszystkich grup społecznych, w szczególności zagrożonych wykluczeniem społecznym (np. seniorzy, osoby z niepełnosprawnościami, dzieci);
c) ekosystemowy charakter planowanych działań wpłynie na ograniczenie zjawiska utraty funkcji społeczno-gospodarczych obszarów zurbanizowanych miasta Kamień Pomorski, zwiększając atrakcyjność i funkcjonalność sąsiadujących obiektów gospodarczych, w tym uzdrowiskowych;
d) poprawa bioklimatu miejskiej przestrzeni publicznej w Kamieniu Pomorskim pozwoli na stworzenie przestrzeni przyjaznej dla życia mieszkańców i mieszkanek regionu, kuracjuszy i turystów;
e) zaplanowane w projekcie standardy dostępności architektonicznej obszaru Placu 5 Marca w Kamieniu Pomorskim wygenerują liczne korzyści dostępne dla ogółu społeczeństwa oraz przebywających w mieście uzdrowiskowym kuracjuszy, w szczególności osób z niepełnosprawnościami i ograniczonej mobilności, osób starszych, opiekunów z dziećmi.
8. Zamawiający w oparciu o art. 100 ust. 1 ustawy Pzp wymaga, aby prowadzone roboty umożliwiły swobodne i bezpieczne poruszanie się osobom z niepełnosprawnościami (sposób realizacji roboty winien zapewniać w pełni dostępność i bezpieczeństwo tym osobom).
9. Zamawiający na podstawie art. 310 Pzp zastrzega możliwość unieważnienia postępowania o udzielenie zamówienia, jeżeli środki publiczne, które zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia, nie zostaną mu przyznane.
10. Zamawiający udziela zamówienia w trybie podstawowym z możliwością przeprowadzenia negocjacji, na podstawie art. 275 pkt 2 ustawy Pzp. Zamawiający przewiduje wybór najkorzystniejszej oferty z możliwością prowadzenia negocjacji w celu ulepszenia treści oferty. Negocjacje będą dotyczyły informacji podanych w ramach kryteriów oceny ofert. Po zakończonych negocjacjach Zamawiający zaprosi Wykonawców do składania ofert dodatkowych. Negocjacje nie będą mogły prowadzić do zmiany treści SWZ oraz będą dotyczyły wyłącznie tych elementów, które będą podlegały ocenie w ramach kryteriów oceny ofert. W przypadku skorzystania przez Zamawiającego z uprawnienia wynikającego z art. 275 pkt 2 ustawy Pzp, Zamawiający nie przewiduje możliwości ograniczenia liczby Wykonawców zaproszonych do negocjacji.
Szczegółowe informacje w rozdziale 1 swz
4.2.6.) Główny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
34930000-5 - Urządzenia wodne
45232410-9 - Roboty w zakresie kanalizacji ściekowej
45111200-0 - Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne
45233140-2 - Roboty drogowe
45112710-5 - Roboty w zakresie kształtowania terenów zielonych
45316110-9 - Instalowanie urządzeń oświetlenia drogowego
45233293-9 - Instalowanie mebli ulicznych
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 15 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Szczegółowe informacje w rozdziale 13 swz
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60,00
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
serwis posprzedażny, pomoc techniczna, warunki dostawy takich jak termin, sposób lub czas dostawy, oraz okresu realizacji.4.3.5.) Nazwa kryterium: okres gwarancji
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 1
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 7
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
o udzielenie zamówienia może ubiegać się wykonawca, który spełnia poniżej określone warunki udziału w postępowaniu, dotyczące:1) sytuacji ekonomicznej lub finansowej;
Minimalny poziom zdolności:
- zamawiający uzna, że wykonawca znajduje się w sytuacji ekonomicznej i/lub finansowej zapewniającej należyte wykonanie zamówienia, jeżeli wykonawca wykaże, że:
a) jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną nie niższą niż 2 000 000,00 zł (dwa miliony złotych)
W przypadku składania ofert wspólnej ww. warunek musi spełniać co najmniej jeden z wykonawców w całości.
2) zdolności technicznej lub zawodowej.
Minimalny poziom zdolności:
- zamawiający uzna, że wykonawca posiada wymagane zdolności techniczne i/lub zawodowe zapewniające należyte wykonanie zamówienia, jeżeli wykonawca wykaże, że:
a) wykonał z należytą starannością w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, co najmniej dwa zamówienia, z których każde polegało na: budowie lub przebudowie drogi publicznej z budową lub przebudową sieci wodno-kanalizacyjnych, oświetleniem oraz z terenami zielonymi o wartości minimum 2 mln zł brutto każde- potwierdzone referencjami i/lub protokołami odbioru. Przez jedno zamówienie Zamawiający rozumie roboty realizowane na podstawie jednej umowy.
W przypadku składania oferty wspólnej ww. warunek musi spełniać co najmniej jeden z wykonawców w całości.
b) dysponuje lub będzie dysponować minimum:
- kierownikiem budowy/robót legitymującym się uprawnieniami budowlanymi do kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno-budowlanej upoważniającymi do kierowania robotami budowlanymi, posiadającym co najmniej 3 letnie doświadczenie zawodowe na stanowisku kierownika budowy/ robót, liczone od daty uzyskania uprawnień oraz posiadający doświadczenie kierowania budową lub robotami na co najmniej dwóch inwestycjach, których przedmiotem była robota polegająca na: budowie lub przebudowie drogi z wykonaniem oświetlenia ulicznego i odwodnienia,
- kierownikiem robót elektrycznych – legitymującym się uprawnieniami do kierowania robotami w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci elektroenergetycznych lub odpowiadającymi im ważnymi uprawnienia budowlanymi, posiadającym co najmniej 3 letnie doświadczenie zawodowe na stanowisku kierownika budowy/ robót liczone od daty uzyskania uprawnień oraz posiadający doświadczenie kierowania budową lub robotami, na co najmniej dwóch inwestycjach których przedmiotem była robota polegająca na: budowie lub przebudowie sieci oświetlenia ulicznego,
- kierownikiem robót sanitarnych – legitymującym się uprawnieniami budowlanymi do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji wodociągowych i kanalizacyjnych lub odpowiadającymi im ważnymi uprawnieniami budowlanymi, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów, upoważniającymi do kierowania robotami budowlanymi w zakresie sieci, instalacji i urządzeń wodociągowych i kanalizacyjnych, cieplnych i wentylacyjnych, posiadającym co najmniej 3 letnie doświadczenie zawodowe na stanowisku kierownika budowy/ robót, liczone od daty uzyskania uprawnień oraz posiadający doświadczenie kierowania budową lub robotami, na co najmniej dwóch inwestycjach których przedmiotem była robota polegająca na: budowie lub przebudowie sieci kanalizacyjnej
- kierownikiem budowy/robót legitymującym się uprawnieniami budowlanymi do kierowania robotami budowlanymi w specjalności drogowej upoważniającymi do kierowania robotami budowlanymi, posiadającym co najmniej 3 letnie doświadczenie zawodowe na stanowisku kierownika budowy/ robót, liczone od daty uzyskania uprawnień oraz posiadający doświadczenie kierowania budową lub robotami, na co najmniej dwóch inwestycjach których przedmiotem była robota polegająca na: budowie lub przebudowie drogi z wykonaniem oświetlenia ulicznego i odwodnienia,
Z uwagi na charakter przedmiotu zamówienia, polegający na wykonaniu prac z zakresu adaptacji terenów zielonych do zmian klimatu na terenie miasta Kamień Pomorski, w tym m.in. nasadzeń gatunków rodzimych drzew i krzewów, zakładania i pielęgnacji trawników, stosowania mulczowania, Zamawiający uznaje za niezbędne, aby w realizację przedmiotu umowy była zaangażowana co najmniej jedna osoba:
- posiadająca wykształcenie kierunkowe w zakresie ogrodnictwa lub architektury krajobrazu, oraz wykazująca się doświadczeniem w wykonywaniu robót związanych z zakładaniem i pielęgnacją terenów zieleni.
Powyższe prace wymagają wiedzy specjalistycznej z zakresu gatunków roślin odpornych na niekorzystne warunki klimatyczne, zasad bioróżnorodności i zrównoważonego gospodarowania wodą, a także znajomości technik zwiększających retencję wody w środowisku miejskim (m.in. przez odpowiednie przygotowanie podłoża, zastosowanie warstw mulczujących, czy integrację z infrastrukturą retencyjną). Wymóg ten służy zapewnieniu należytej jakości i trwałości wdrażanych rozwiązań przyrodniczych, których celem jest zwiększenie odporności przestrzeni miejskiej na skutki zmian klimatu, takich jak susze, fale upałów czy nadmierne opady.
Wymaganie to ma charakter proporcjonalny do przedmiotu zamówienia i znajduje podstawę w art. 116 ust. 2 ustawy z dnia 11 września 2019 r. – Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz.U. z 2024 r. poz. 1320), zgodnie z którym Zamawiający może określić wymagania dotyczące kwalifikacji zawodowych osób skierowanych do realizacji zamówienia.
W przypadku składania oferty wspólnej ww. warunek musi spełniać co najmniej jeden z wykonawców w całości)
Wszystkie ww. wskazane osoby skierowane do realizacji przedmiotu umowy winny posiadać aktualną przynależność do Izby Inżynierów Budownictwa w rozumieniu Rozporządzenia Ministra Inwestycji i Rozwoju z dnia 29 kwietnia 2019 r. (Dz.U.2019.831) w sprawie przygotowania zawodowego do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: a) dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia ze wskazaniem sumy gwarancyjnej tego ubezpieczenia oraz potwierdzeniem opłacenia polisy,
b) wykaz robót, wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, przedmiotu, dat i miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których zadania zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających czy te zadania zostały wykonane lub są wykonywane należycie; przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego zadania były wykonywane, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenie wykonawcy; w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wydane nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu;
c) wykaz osób skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia, niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami, wraz z dokumentami potwierdzającymi przynależność do Izby Inżynierów Budownictwa w rozumieniu Rozporządzenia Ministra Inwestycji i Rozwoju z dnia 29 kwietnia 2019 r. (Dz.U.2019.831) w sprawie przygotowania zawodowego do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie.
Wszystkie ww. wskazane osoby skierowane do kierowania robotami objętym przedmiotem umowy winny posiadać aktualną przynależność do Izby Inżynierów Budownictwa w rozumieniu Rozporządzenia Ministra Inwestycji i Rozwoju z dnia 29 kwietnia 2019 r. (Dz.U.2019.831) w sprawie przygotowania zawodowego do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie. Zamawiający dopuszcza wskazanie tej samej osoby posiadającej uprawnienia w więcej niż jednej ze wskazanych branż.
Podmiotowe środki dowodowe oraz inne dokumenty lub oświadczenia, o których mowa powyżej, składa się w formie elektronicznej, w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym, w formie pisemnej lub w formie dokumentowej, w zakresie i w sposób określony w przepisach wydanych na podstawie art. 70 ustawy Pzp.
5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
Dokumenty wymagane przez Zamawiającego, które należy dołączyć do oferty1 Wypełniony formularz oferty, według wzoru stanowiącego załącznik nr 1 do SWZ.
W przypadku składania oferty wspólnej należy złożyć jeden wspólny formularz.
2 Oświadczenia wykonawcy, zgodnie z pkt. 3.3 ppkt. 1) według wzoru stanowiącego załącznik nr 2 i 3 do SWZ.
W przypadku składania oferty wspólnej ww. oświadczenie składa każdy
z wykonawców składających ofertę wspólną.
3 zobowiązanie podmiotu trzeciego, zgodnie z pkt 3.4 SWZ, jeżeli wykonawca w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, zamierza polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów;
4 dokumenty, z których wynika prawo do podpisania oferty; odpowiednie pełnomocnictwa;
5 oświadczenie zawarte w załączniku nr 1 do SWZ wskazujące część zamówienia, której wykonanie wykonawca powierzy podwykonawcom oraz firmy podwykonawców (jeżeli wykonawca przewiduje udział podwykonawców);
W przypadku składania oferty wspólnej należy złożyć jedno wspólne oświadczenie.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
1. Zamawiający żąda od Wykonawców wniesienia wadium w wysokość 100 000,00 zł (słownie: sto tysięcy zł).2. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert i utrzymuje nieprzerwanie do dnia upływu terminu związania ofertą. Wniesienie wadium w pieniądzu za pomocą przelewu bankowego Zamawiający będzie uważał za skuteczne tylko wówczas, gdy bank prowadzący rachunek Zamawiającego potwierdzi, że otrzymał taki przelew i zaksięgował na rachunku Zamawiającego przed upływem terminu składania ofert. Wadium w innej formie niż pieniężna wnosi się wraz z oferta w sposób przewidziany dla oferty.
3. Wadium może być wniesione w formach określonych w art. 97 ust.7 ustawy pzp, tj w:
a) pieniądzu,
b) gwarancjach bankowych,
c) gwarancjach ubezpieczeniowych,
d) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2020 r. poz. 299).
4. Jeżeli wadium jest wnoszone w innej formie niż w pieniądzu Wykonawca przekazuje Zamawiającemu oryginał gwarancji lub poręczenia, w postaci elektronicznej. Dokument wadialny powinien być wystawiony na Zamawiającego jako beneficjenta gwarancji, mieć formę oświadczenia bezwarunkowego, nieodwołalnego i płatnego na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego. Dokument gwarancji bankowej powinien wskazywać wszystkie przesłanki zatrzymania wadium wskazane w art. 98 ust. 6 ustawy Pzp.
5. Wadium w formie pieniężnej należy wnieść przelewem na rachunek bankowy:
Gmina Kamień Pomorski
Bank Spółdzielczy w Wolinie 21 9393 0000 0012 9600 2000 0450
w tytule przelewu należy umieścić informację: Wadium w postępowaniu nr PIGK.271.13.2025
pn. „Adaptacja terenów zurbanizowanych Gminy Kamień Pomorski do zmian klimatu poprzez zagospodarowanie Placu 5 Marca w Kamieniu Pomorskim.”
Szczegółowe informacje w rozdziale 7 swz
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
Wspólnie ubieganie się o udzielenie zamówienia1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo do reprezentowania i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Pełnomocnictwo winno być załączone do oferty.
2. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, oświadczenia, o których mowa w pkt 3.3 ppkt 1 SWZ, składa każdy z wykonawców. Oświadczenia te potwierdzają brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w zakresie, w jakim każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu.
3. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie, z którego wynika, które roboty usługi wykonają poszczególni wykonawcy.
4. Oświadczenia i dokumenty potwierdzające brak podstaw do wykluczenia z postępowania składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Szczegółowe informacje dotyczące przewidywanych zmian umowy znajdują się w projekcie umowy stanowiącym załącznik do swz7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2025-09-16 10:30
8.2.) Miejsce składania ofert: www.platformazakupowa.pl/pn/kamienpomorski
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2025-09-16 11:00
8.4.) Termin związania ofertą: do 2025-10-15
8.5.) Zamawiający przewiduje wybór najkorzystniejszej oferty z możliwością negocjacji: Tak
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
3) Na podstawie art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainie oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego z postępowania wyklucza się również:1) wykonawcę oraz uczestnika konkursu wymienionego w wykazach określonych w rozporządzeniu 765/2006 i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisanego na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3;
2) wykonawcę oraz uczestnika konkursu, którego beneficjentem rzeczywistym w rozumieniu ustawy z dnia 1 marca 2018 r. o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu (Dz. U. z 2022 r. poz. 593 i 655) jest osoba wymieniona w wykazach określonych w rozporządzeniu 765/2006 i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisana na listę lub będąca takim beneficjentem rzeczywistym od dnia 24 lutego 2022 r., o ile została wpisana na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3;
3) wykonawcę oraz uczestnika konkursu, którego jednostką dominującą w rozumieniu art. 3 ust. 1 pkt 37 ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (Dz. U. z 2021 r. poz. 217, 2105 i 2106) jest podmiot wymieniony w wykazach określonych w rozporządzeniu 765/2006 i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisany na listę lub będący taką jednostką dominującą od dnia 24 lutego 2022 r., o ile został wpisany na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3.