BZP: Usługa polegająca na sporządzeniu operatów szacunkowych na potrzeby Krajowego Ośrodka Wsparcia Rolnictwa Oddział Terenowy w Krakowie w podziale na II części
01.09.2025
2025/BZP 00399165/01
Krajowy Ośrodek Wsparcia Rolnictwa
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Usługa polegająca na sporządzeniu operatów szacunkowych na potrzeby Krajowego Ośrodka Wsparcia Rolnictwa Oddział Terenowy w Krakowie
w podziale na II części
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Krajowy Ośrodek Wsparcia Rolnictwa
1.3.) Oddział zamawiającego: Oddział Terenowy w Krakowie
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 367849538
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Zbożowa 4
1.5.2.) Miejscowość: Kraków
1.5.3.) Kod pocztowy: 30-002
1.5.4.) Województwo: małopolskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL213 - Miasto Kraków
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: krakow@kowr.gov.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.gov.pl/kowr
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - agencja wykonawcza
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Inna działalność
Rolnictwo
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Usługa polegająca na sporządzeniu operatów szacunkowych na potrzeby Krajowego Ośrodka Wsparcia Rolnictwa Oddział Terenowy w Krakowie
w podziale na II części
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-4f9016a9-3f07-4052-a239-776e1ed476d8
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00399165
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-09-01
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00034227/02/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.2 Wyceny nieruchomości; usługa analiz i ekspertyz wycen majątkowych i ocen stanu technicznego nieruchomości położonych na terenie województwa małopolskiego
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
www.kowr.eb2b.com.pl3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: Za pośrednictwem platformy zakupowej znajdującej się pod adresem: www.kowr.eb2b.com.pl
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Podpis kwalifikowany lub dokument opatrzony podpisem zaufanym lub podpisem osobistym
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Informacja o przetwarzaniu danych osobowych:
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27
kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i
w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne
rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej jako „RODO”,
wszystkie osoby, które ubiegają się o udzielenie zamówienia/ złożyły ofertę.
Szczegółowe informacje zawiera rozdział XXIV SWZ przedmiotowego postępowania
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: KRA.WO.260.4.2025.BM
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Tak
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Tak
4.1.9.) Liczba części: 2
4.1.10.) Ofertę można składać na wszystkie części
4.1.11.) Zamawiający ogranicza liczbę części zamówienia, którą można udzielić jednemu wykonawcy: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
Część 1
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Sporządzenie dwóch operatów szacunkowych dla celu ustalenia jednorazowego wynagrodzenia z tytułu ustanowienia na czas nieoznaczony służebności gruntowej.
a) Sporządzenie operatu szacunkowego dla potrzeb ustalenia wysokości jednorazowego wynagrodzenia z tytułu ustanowienia na czas nieoznaczony, na rzecz każdoczesnych właścicieli działek oznaczonych w ewidencji gruntów i budynków, jednostka ewidencyjna Wieprz, obręb Frydrychowice nr: 848/6, 848/7, 848/8 służebności gruntowej polegającej na prawie przejazdu i przechodu po działkach oznaczonych w ewidencji gruntów i budynków jednostka ewidencyjna Wieprz, obręb Frydrychowice nr 888/8 (pow. służebności 0,0526 ha), 855 (pow. służebności 0,0046 ha), 853 ( pow. służebności 0,0216 ha), 852 (pow. służebności 0,0034 ha) i 851 (pow. służebności 0,0018 ha).
6 / 34
b) Sporządzenie operatu szacunkowego dla potrzeb ustalenia wysokości jednorazowego wynagrodzenia z tytułu ustanowienia na czas nieoznaczony na rzecz każdoczesnych właścicieli działek oznaczonych w ewidencji gruntów i budynków, jednostka ewidencyjna Wieprz, obręb Frydrychowice nr: 853, 852, 851 służebności gruntowej polegającej na prawie przejazdu i przechodu po działkach oznaczonych w ewidencji gruntów i budynków jednostka ewidencyjna Wieprz, obręb Frydrychowice nr 848/6 (pow. służebności 0,0436 ha), 848/7 (pow. służebności 0,0242 ha), 848/8 ( pow. służebności 0,0385 ha).
4.2.6.) Główny kod CPV: 71319000-7 - Usługi biegłych
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 21 dni
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny i kosztu
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.5.) Nazwa kryterium: Koszt
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 2
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Sporządzenie 32 operatów szacunkowych dla celu aktualizacji opłat rocznych z tytułu użytkowania wieczystego dla nieruchomości położonych w województwie małopolskim, powiat oświęcimski, jednostka ewidencyjna Zator obręb 4,6,1. Szczegółowy wykaz nieruchomości do wyceny znajduję się w dokumentacji zamówienia publicznego.
4.2.6.) Główny kod CPV: 71319000-7 - Usługi biegłych
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 30 dni
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny i kosztu
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.5.) Nazwa kryterium: Koszt
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 5
Art. 109 ust. 1 pkt 8
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
1) Dla części I zamówienia: wykaże należyte wykonanie co najmniej 10 operatów szacunkowych określających wartość rynkową nieruchomości wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie. Warunek zostanie uznany za spełniony wówczas, gdy Wykonawca wykaże należyte wykonanie 10 (słownie: dziesięciu) operatów szacunkowych określających wartość rynkową nieruchomości w ramach jednej lub kilku umów. – Wzór wykazu usług stanowi załącznik nr 2 do SWZ.2) Dla części II zamówienia: wykaże należyte wykonanie co najmniej 5 operatów szacunkowych dla celu aktualizacji opłaty z tytułu użytkowania wieczystego, wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie. Warunek zostanie uznany za spełniony wówczas, gdy Wykonawca wykaże należyte wykonanie 5 (słownie: pięciu) operatów szacunkowych dla celu aktualizacji opłaty z tytułu użytkowania wieczystego w ramach jednej lub kilku umów. – Wzór wykazu usług stanowi załącznik nr 2 do SWZ.
3) Dla obydwu części zamówienia: wykaże spełnienie wymagań w zakresie kwalifikacji personelu realizującego przedmiot zamówienia: dysponuje co najmniej jedną osobą skierowaną do realizacji zamówienia publicznego, posiadającą uprawnienia rzeczoznawcy majątkowego do wykonywania prac będących przedmiotem zamówienia, zgodnie z ustawą o gospodarce nieruchomościami (Dz.U. z 2024 poz. 1145 ze zm.). Wzór wykazu osób, stanowi załącznik nr 6 do SWZ.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
1. Zamawiający przewiduje możliwość zmiany istotnych postanowień zawartej Umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie, której dokonano wyboru Wykonawcy, w przypadku wystąpienia co najmniej jednej okoliczności wymienionej w ust. 2.2. Zmiana terminu realizacji Umowy, którego podstawą są:
1) zmiany spowodowane warunkami atmosferycznymi uniemożliwiającymi terminowe wykonanie Umowy oraz siłą wyższą (§ 15 Umowy);
2) zmiany będące następstwem konieczności wprowadzenia zmian w zakresie wyceny z przyczyn nieleżących po stronie Wykonawcy;
3) zmiany będące następstwem wstrzymania realizacji przedmiotu Umowy na skutek działania osób trzecich;
4) zmiany będące następstwem działania organów administracji, a w szczególności:
a) przekroczenie określonych przez prawo terminów wydawania przez osoby trzecie wypisów, wyrysów, opinii, decyzji, zaświadczeń itp. skutkujące niemożnością wykonania zamówienia,
b) przystąpienie do opracowania nowego planu zagospodarowania przestrzennego lub studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy;
5) zmiany będące następstwem przyczyn niezależnych od Zamawiającego i Wykonawcy, które zostaną udokumentowane;
4. Zamawiający dodatkowo przewiduje możliwość następujących zmian:
1) zmiana wynagrodzenia w wysokości odpowiadającej cenie za wycenę nieruchomości wycofanej z przedmiotu zamówienia, niezależne od Wykonawcy służąca celowemu wydatkowaniu środków. W takim przypadku przewidywane jest proporcjonalne do powierzchni zmniejszenie wynagrodzenia.
2) zmiana zakresu wyceny niepowodująca zmiany wynagrodzenia, a wynikająca z okoliczności ustalonych w procesie wyceny.
3) zmian zakresu realizacji umowy będących konsekwencją braku możliwości dokonania lustracji nieruchomości niezawinionej przez Wykonawcę.
5. Powyższe postanowienia stanowią katalog zmian, na które Zamawiający dopuszcza zgodę, nie stanowią jednocześnie zobowiązania do wyrażenia takiej zgody przez Zamawiającego.
6. Wniosek Wykonawcy o dokonanie zmiany Umowy musi być uzasadniony, a okoliczności, na które powołuje się Wykonawca muszą zostać udokumentowane.
7. Zmiany Umowy wymagają zachowania formy pisemnego aneksu do Umowy pod rygorem nieważności, w przypadkach określonych w umowie.
8. Zmiany Umowy dotyczące Zamawiającego lub Wykonawcy tj. nazwy podmiotu, adresu, NIP, REGON lub osób wyznaczonych do kontaktów lub numerów telefonów kontaktowych, nie wymagają aneksu do Umowy lecz Strony są zobowiązane do natychmiastowego wzajemnego powiadomienia o tym fakcie drugiej strony w formie pisemnej. Wobec braku zawiadomienia drugiej strony o zmianie danych adresowych, o których mowa wyżej doręczenie uznaje się za skuteczne na adres podany w niniejszej Umowie.
9. Zmiany umowy, nie mogą prowadzić do istotnych zmian postanowień umowy, o których mowa 454 pzp.