BZP: Utworzenie Aktywnego Placu Zabaw przy żłobku gminnym "Morska Kraina" w Jarosławcu
01.09.2025
2025/BZP 00399478/01
Gmina Postomino
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia
Utworzenie Aktywnego Placu Zabaw przy żłobku gminnym "Morska Kraina" w Jarosławcu
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Nazwa zamawiającego: Gmina Postomino
1.3.) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 770979890
1.4.) Adres zamawiającego:
1.4.1.) Ulica: Postomino 30
1.4.2.) Miejscowość: Postomino
1.4.3.) Kod pocztowy: 76-113
1.4.4.) Województwo: zachodniopomorskie
1.4.5.) Kraj: Polska
1.4.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL426 - Koszaliński
1.4.9.) Adres poczty elektronicznej: zp@postomino.pl
1.4.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.postomino.pl
1.5.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.6.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00399478
2.2.) Data ogłoszenia: 2025-09-01
SEKCJA III ZMIANA OGŁOSZENIA
3.2.) Numer zmienianego ogłoszenia w BZP: 2025/BZP 00383710
3.3.) Identyfikator ostatniej wersji zmienianego ogłoszenia: 01
3.4.) Identyfikator sekcji zmienianego ogłoszenia:
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:
4.2.2. Krótki opis przedmiotu zamówienia Przed zmianą:
3.1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie placu zabaw na potrzeby żłobka przy Szkole Podstawowej w miejscowości Jarosławiec w ramach realizacji zadania inwestycyjnego pn.: „Utworzenie Aktywnego Placu Zabaw przy żłobku gminnym „Morska Kraina” w Jarosławcu”.
3.2. Na realizację w/w zadania Gmina Postomino otrzymała dofinansowanie w ramach Resortowego programu „Aktywne Place Zabaw” 2025.
3.3. Plac zabaw zlokalizowany będzie przy budynku Szkoły Podstawowej w Jarosławcu, tj. na działce nr 164/1 obr. ew. Jarosławiec, gm. Postomino.
W ramach zadania należy wykonać, zgodnie z dokumentacją projektową:
1) Demontaż i ponowny montaż ogrodzenia,
2) Demontaż nawierzchni z płyt,
3) Demontaż istniejącej piaskownicy,
4) Wykonanie nawierzchni bezpiecznej z mat przerostowych i nawierzchni piaszczystej,
5) Montaż elementów placu zabaw – 9 elementów,
6) Montaż elementów małej architektury – 4 elementy,
7) Montaż tablicy informacyjnej.
3.4. Wszystkie urządzenia rekreacyjno-zabawowe oraz nawierzchnie powinny posiadać certyfikaty zgodności z normami serii PN EN 1176 – wyposażenie placów zabaw oraz PN EN 1177 - nawierzchnie bezpieczne, wydane przez akredytowaną jednostkę certyfikującą. Wykonawca dostarczy certyfikaty za pośrednictwem Zamawiającego jednostce certyfikującej przed rozpoczęciem montażu urządzeń, do zatwierdzenia.
3.5. Wykonawca jest zobowiązany do umożliwienia wykonania i opracowania dokumentu (tj. certyfikatu, świadectwa) z kontroli, potwierdzającej zgodność placu zabaw i nawierzchni z Normami PN-EN 1176 lub 1177 przez niezależną jednostkę kontrolującą, działającą na zlecenie Zamawiającego.
3.6. Wszystkie urządzenia zabawowe realizowane w ramach niniejszego postępowania winny być dostępne dla grupy wiekowej dzieci do lat trzech.
3.7. Urządzenia powinny odznaczać się wysoką odpornością na oddziaływanie czynników atmosferycznych oraz uszkodzenia w wyniku aktów wandalizmu. Elementy łączące wzajemnie poszczególne części składowe urządzeń rekreacyjno-zabawowych powinny być wykonane ze stali nierdzewnej, wystające końcówki elementów złącznych zabezpieczone plastikowymi zaślepkami. Urządzenia kotwione w podłożu przy pomocy fundamentu betonowego. Kolory dominujące urządzeń zabawowych to: zielony, niebieski, żółty, czerwony.
3.8. Zaleca się, aby Wykonawca dokonał wizji lokalnej miejsca prowadzenia robót budowlanych, w celu uzyskania informacji niezbędnych do przygotowania oferty oraz zawarcia umowy i wykonania zamówienia.
3.9. Najpóźniej w dniu odbioru, jako element dokumentacji powykonawczej Wykonawca placu zabaw zobowiązany jest dostarczyć instrukcje do wszystkich dostarczanych urządzeń, które powinny zawierać:
1) wytyczne dotyczące instalacji;
2) szczegóły funkcjonowania urządzenia;
3) wymogi w zakresie kontroli i konserwacji.
3.10. Roboty ziemne prowadzić ze szczególną uwagą w miejscach zbliżenia do istniejącej infrastruktury technicznej (linia kablowa energetyczna oraz sieć kanalizacji sanitarnej) – jak na załączonej mapce poglądowej.
3.11. Kody CPV – 37535200-9 Wyposażenie placu zabaw.
3.12. Elementami składowymi przedmiotu zamówienia są także wszelkie roboty i usługi „towarzyszące" realizacji robót, o których mowa w Opisie przedmiotu zamówienia w szczególności: koszty wykonania dokumentacji powykonawczej niezbędnej do wystąpienia z wnioskiem o pozwolenie na użytkowanie, koszty obsługi geodezyjnej, koszty uzyskania niezbędnych badań, koszty: zużycia wody i energii elektrycznej, ubezpieczenia budowy, wszelkich robót przygotowawczych, porządkowych, zabezpieczenia placu budowy, utrzymania zaplecza budowy oraz wszystkie koszty wywozu/przewozu materiałów pochodzących z rozbiórki oraz wykopów i utylizacji odpadów. Cena musi uwzględniać również koszty dokumentacji geodezyjnej powykonawczej a także podatek VAT.
3.13. Całość robót należy wykonać zgodnie ze sztuką budowlaną, z obowiązującymi przepisami, normami oraz na ustalonych niniejszą specyfikacją warunkach. Zobowiązuje się Wykonawcę do stosowania materiałów dopuszczonych do obrotu i stosowania w budownictwie zgodnych z deklaracją właściwości użytkowych i kryteriami technicznymi określonymi w PN wyrobu i aprobatach technicznych.
3.14. Przed podpisaniem umowy Wykonawca zobowiązany jest do przedłożenia Zamawiającemu szczegółowego kosztorysu ofertowego wraz z kalkulacją cen jednostkowych.
3.15. Zwraca się uwagę, iż przy wynagrodzeniu ryczałtowym przedmiar robót nie jest podstawą do określenia zakresu robót budowlanych objętych przedmiotem zamówienia. Zawarte
w przedmiarze pozycje mają być jedynie pomocą w kalkulacji kosztów inwestycji, wobec tego jest on jedynie dokumentem wspomagającym wycenę przedsięwzięcia.
3.16. W przypadku, gdy w opisie przedmiotu zamówienia zostały wskazane znaki towarowe, patenty lub pochodzenie, źródło lub szczególny proces, który charakteryzuje produkty lub usługi dostarczane przez konkretnego wykonawcę, wskazaniu takiemu towarzyszą wyrazy „lub równoważny”.
3.17. Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne, nie gorsze niż wymienione w opisie przedmiotu zamówienia. Ewentualne wskazanie w opisie przedmiotu zamówienia znaków towarowych, patentów lub pochodzenia, źródła lub szczególnego procesu ma jedynie za zadanie sprecyzowanie oczekiwań jakościowych i technologicznych Zamawiającego. Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne o tym samym poziomie technologicznym, wydajnościowym i funkcjonalnym zgodnie z założonym opisem przedmiotu zamówienia. Wszystkie ewentualne nazwy własne i marki handlowe elementów budowlanych, systemów zawarte w SWZ oraz dokumentacji projektowej, zostały użyte w celu sprecyzowania oczekiwań jakościowych i technologicznych Zamawiającego.
3.18. W przypadku użycia, w dokumentacji opisującej przedmiot zamówienia, odniesień do norm, europejskich ocen technicznych, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych o których mowa w art. 101 ust. 1 pkt 2 oraz ust. 3 ustawy Pzp, Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym. Wykonawca analizując dokumentację powinien założyć, że każdemu ww. odniesieniu użytemu w dokumentacji towarzyszy wyrażenie „lub równoważne”.
Po zmianie:
3.1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie placu zabaw na potrzeby żłobka przy Szkole Podstawowej w miejscowości Jarosławiec w ramach realizacji zadania inwestycyjnego pn.: „Utworzenie Aktywnego Placu Zabaw przy żłobku gminnym „Morska Kraina” w Jarosławcu”.
3.2. Na realizację w/w zadania Gmina Postomino otrzymała dofinansowanie w ramach Resortowego programu „Aktywne Place Zabaw” 2025.
3.3. Plac zabaw zlokalizowany będzie przy budynku Szkoły Podstawowej w Jarosławcu, tj. na działce nr 164/1 obr. ew. Jarosławiec, gm. Postomino.
W ramach zadania należy wykonać, zgodnie z dokumentacją projektową:
1) Demontaż i ponowny montaż ogrodzenia,
2) Demontaż nawierzchni z płyt,
3) Demontaż istniejącej piaskownicy,
4) Wykonanie nawierzchni bezpiecznej z mat przerostowych i nawierzchni piaszczystej,
5) Montaż elementów placu zabaw – 9 elementów,
6) Montaż elementów małej architektury – 4 elementy,
7) Montaż tablicy informacyjnej.
3.4. Wszystkie urządzenia rekreacyjno-zabawowe oraz nawierzchnie mają posiadać certyfikaty zgodności z normami serii PN EN 1176 – wyposażenie placów zabaw oraz PN EN 1177 – nawierzchnie bezpieczne. Wykonawca dostarczy Zamawiającemu do zatwierdzenia certyfikaty, w terminie do 5 dni roboczych od dnia podpisania umowy.
3.5. Wykonawca jest zobowiązany do umożliwienia wykonania i opracowania dokumentu (tj. certyfikatu, świadectwa) z kontroli, potwierdzającej zgodność placu zabaw i nawierzchni z Normami PN-EN 1176 lub 1177 przez niezależną jednostkę kontrolującą, działającą na zlecenie Zamawiającego.
3.6. Wszystkie urządzenia zabawowe realizowane w ramach niniejszego postępowania winny być dostępne dla grupy wiekowej dzieci do lat trzech.
3.7. Urządzenia powinny odznaczać się wysoką odpornością na oddziaływanie czynników atmosferycznych oraz uszkodzenia w wyniku aktów wandalizmu. Elementy łączące wzajemnie poszczególne części składowe urządzeń rekreacyjno-zabawowych powinny być wykonane ze stali nierdzewnej, wystające końcówki elementów złącznych zabezpieczone plastikowymi zaślepkami. Urządzenia kotwione w podłożu przy pomocy fundamentu betonowego. Kolory dominujące urządzeń zabawowych to: zielony, niebieski, żółty, czerwony.
3.8. Zaleca się, aby Wykonawca dokonał wizji lokalnej miejsca prowadzenia robót budowlanych, w celu uzyskania informacji niezbędnych do przygotowania oferty oraz zawarcia umowy i wykonania zamówienia.
3.9. Najpóźniej w dniu odbioru, jako element dokumentacji powykonawczej Wykonawca placu zabaw zobowiązany jest dostarczyć instrukcje do wszystkich dostarczanych urządzeń, które powinny zawierać:
1) wytyczne dotyczące instalacji;
2) szczegóły funkcjonowania urządzenia;
3) wymogi w zakresie kontroli i konserwacji.
3.10. Roboty ziemne prowadzić ze szczególną uwagą w miejscach zbliżenia do istniejącej infrastruktury technicznej (linia kablowa energetyczna oraz sieć kanalizacji sanitarnej) – jak na załączonej mapce poglądowej.
3.11. Kody CPV – 37535200-9 Wyposażenie placu zabaw.
3.12. Elementami składowymi przedmiotu zamówienia są także wszelkie roboty i usługi „towarzyszące" realizacji robót, o których mowa w Opisie przedmiotu zamówienia w szczególności: koszty wykonania dokumentacji powykonawczej niezbędnej do wystąpienia z wnioskiem o pozwolenie na użytkowanie, koszty obsługi geodezyjnej, koszty uzyskania niezbędnych badań, koszty: zużycia wody i energii elektrycznej, ubezpieczenia budowy, wszelkich robót przygotowawczych, porządkowych, zabezpieczenia placu budowy, utrzymania zaplecza budowy oraz wszystkie koszty wywozu/przewozu materiałów pochodzących z rozbiórki oraz wykopów i utylizacji odpadów. Cena musi uwzględniać również koszty dokumentacji geodezyjnej powykonawczej a także podatek VAT.
3.13. Całość robót należy wykonać zgodnie ze sztuką budowlaną, z obowiązującymi przepisami, normami oraz na ustalonych niniejszą specyfikacją warunkach. Zobowiązuje się Wykonawcę do stosowania materiałów dopuszczonych do obrotu i stosowania w budownictwie zgodnych z deklaracją właściwości użytkowych i kryteriami technicznymi określonymi w PN wyrobu i aprobatach technicznych.
3.14. Przed podpisaniem umowy Wykonawca zobowiązany jest do przedłożenia Zamawiającemu szczegółowego kosztorysu ofertowego wraz z kalkulacją cen jednostkowych.
3.15. Zwraca się uwagę, iż przy wynagrodzeniu ryczałtowym przedmiar robót nie jest podstawą do określenia zakresu robót budowlanych objętych przedmiotem zamówienia. Zawarte
w przedmiarze pozycje mają być jedynie pomocą w kalkulacji kosztów inwestycji, wobec tego jest on jedynie dokumentem wspomagającym wycenę przedsięwzięcia.
3.16. W przypadku, gdy w opisie przedmiotu zamówienia zostały wskazane znaki towarowe, patenty lub pochodzenie, źródło lub szczególny proces, który charakteryzuje produkty lub usługi dostarczane przez konkretnego wykonawcę, wskazaniu takiemu towarzyszą wyrazy „lub równoważny”.
3.17. Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne, nie gorsze niż wymienione w opisie przedmiotu zamówienia. Ewentualne wskazanie w opisie przedmiotu zamówienia znaków towarowych, patentów lub pochodzenia, źródła lub szczególnego procesu ma jedynie za zadanie sprecyzowanie oczekiwań jakościowych i technologicznych Zamawiającego. Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne o tym samym poziomie technologicznym, wydajnościowym i funkcjonalnym zgodnie z założonym opisem przedmiotu zamówienia. Wszystkie ewentualne nazwy własne i marki handlowe elementów budowlanych, systemów zawarte w SWZ oraz dokumentacji projektowej, zostały użyte w celu sprecyzowania oczekiwań jakościowych i technologicznych Zamawiającego.
3.18. W przypadku użycia, w dokumentacji opisującej przedmiot zamówienia, odniesień do norm, europejskich ocen technicznych, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych o których mowa w art. 101 ust. 1 pkt 2 oraz ust. 3 ustawy Pzp, Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym. Wykonawca analizując dokumentację powinien założyć, że każdemu ww. odniesieniu użytemu w dokumentacji towarzyszy wyrażenie „lub równoważne”.
3.4.) Identyfikator sekcji zmienianego ogłoszenia:
SEKCJA VIII - PROCEDURA3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:
8.1. Termin składania ofert Przed zmianą:
2025-09-04 10:00
Po zmianie:
2025-09-05 10:00
3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:
8.3. Termin otwarcia ofert Przed zmianą:
2025-09-04 11:00
Po zmianie:
2025-09-05 11:00
3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:
8.4. Termin związania ofertą Przed zmianą:
2025-10-03
Po zmianie:
2025-10-04